PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorzitter Vlaamse Scholierenkoepel klust bij als prostitué



Marsipulami
07-08-13, 10:10
Voorzitter Scholierenkoepel klust bij als prostitué

Vandaag om 09:01 door jvh, jvt | Bron: Belga


De voorzitter van de Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) heeft dinsdag zijn ontslag ingediend, nadat hij had bekendgemaakt dat hij bijklust als prostitué voor mannen. ‘Ik besef dat mijn bijverdienste onverzoenbaar is met mijn rol als scholierenvoorzitter’, zegt de 19-jarige Lyle Muns in Het Laatste Nieuws.

'Ik zie niet in waarom ik me zou moeten schamen voor wat ik doe’, schreef Muns op zijn weblog. ‘Ik ben sekswerker, hoer, prostitué, tippelaar of hoe je het ook noemen wil. Ik verdien geld met seks en dat is goed.'

Met zijn onthulling wil Muns 'het maatschappelijk taboe' op zijn bijverdienste doorbreken. 'Ik had er ook persoonlijke moeite mee om het nog langer geheim te houden', zegt hij in De Ochtend.

Ontslag

Muns, die normaal tot oktober de scholieren zou vertegenwoordigen, besliste na zijn blogpost zelf om op te stappen. ‘De fakkel was al zo goed als doorgegeven, nu beëindig ik mijn engagement gewoon iets vroeger dan gepland’, reageert de ondertussen ex-voorzitter, die net zijn diploma secundair op zak heeft en een sabbatjaar heeft gepland.

'Het was niet de bedoeling dat de link naar de Scholierenkoepel werd gelegd', legt hij zijn ontslag uit. 'Ik heb zelf het initiatief genomen, want ik wil geen schade voor de organisatie.'

Bij de VSK valt te horen dat ze ‘erg geschrokken’ waren van het bericht, maar dat ze niet van plan waren hun voorzitter af te vallen. ‘Dit behoort tot Lyles privéleven en staat los van onze organisatie.’

Taboes doorbreken

Waarom Muns bijklust als sekswerker? 'Ik leer heel veel van mijn werk, zowel sociaal als seksueel. Qua ervaring kun je weinig leerrijker doen dan dit', schreef hij eerder al. In De Ochtend zegt hij dat het uiteraard maar niet alleen ook gedeeltelijk voor het geld is.

Niet alle sekswerkers zijn het product van een slechte jeugd, zo wil hij duidelijk maken. 'Ik ben opgegroeid in een middenklasse gezin met twee liefhebbende ouders.' Ook het vooroordeel dat 'alleen perverse viezeriken een beroep doen op betaalde seks', wil Muns de wereld uit helpen. Zijn klanten zijn vooral 'mensen met hele menselijke behoeften naar intimiteit, genegenheid en seksualiteit'.

Muns zegt ook dat het niet zijn bedoeling is om jongeren aan te zetten om zijn bijverdienste te doen. 'Het is zeker niet voor iedereen weggelegd. Je moet sterk in je schoenen staan.' Hij wil het werk ook niet voor de rest van zijn leven doen. Hij wil psychologie gaan studeren.

Marsipulami
07-08-13, 10:12
Interview radio 1 ---> Lyle Muns neemt ontslag | Radio1 (http://www.radio1.be/programmas/de-ochtend/lyle-muns-neemt-ontslag)

Revisor
07-08-13, 10:17
Wat ik me afvraag is of hij zelf homoseksueel is of alleen werkt als prostituee die alleen (homoseksuele) mannen als klanten heeft?

knuppeltje
07-08-13, 10:25
Verdient vast meer dan vakken vullen bij de grootgrutter.

Magister
07-08-13, 10:58
Wat ik me afvraag is of hij zelf homoseksueel is of alleen werkt als prostituee die alleen (homoseksuele) mannen als klanten heeft?

Waarom wil je dat weten?

Marsipulami
07-08-13, 13:48
Hopelijk heeft ie zijn belastingaangifte correct ingevuld, want de fiscus leest ook kranten.