PDA

Bekijk Volledige Versie : Oud PVVér Van Doorn: "Islam is een tolerante godsdienst"



knuppeltje
08-08-13, 09:35
Ex-PVV (http://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artikel-detail/ex-pvver-arnoud-van-doorn-islam-is-een-tolerante-godsdienst/)

Magister
08-08-13, 09:42
Ex-PVV (http://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artikel-detail/ex-pvver-arnoud-van-doorn-islam-is-een-tolerante-godsdienst/)

Hij is altijd al een rare kwibus geweest.

knuppeltje
08-08-13, 09:47
Hij is altijd al een rare kwibus geweest.

Hoe denk jij dat hij anders bij de PVV kon komen? :maf2:

Magister
08-08-13, 09:56
Hoe denk jij dat hij anders bij de PVV kon komen? :maf2:

Ja, en nu bij de islam:maf:

mark61
08-08-13, 10:19
Ik had wel willen weten waarom ie dan eerst jaren PVV-taal blaat, zonder blijkbaar ook maar een moment het idee te hebben dat hij zich zou moeten informeren alvorens een mening te verkondigen. Maar dat vragen ze dan weer niet.

Zoals ik Carter, van Agt en van den Broek zou willen vragen waarom ze hun hele actieve leven blind plat gingen voor Israël, en dan op hun oude dag opeens 180 graden draaien.

Charlus
08-08-13, 11:35
Is de Islam een tolerante godsdienst?

Ja
Nee
Weet niet/geen mening
Durf het niet te zeggen
Niet van toepassing (Islam is tolerant noch intolerant)
Over smaak valt niet te twisten

knuppeltje
08-08-13, 11:39
Ik had wel willen weten waarom ie dan eerst jaren PVV-taal blaat, zonder blijkbaar ook maar een moment het idee te hebben dat hij zich zou moeten informeren voor een mening te verkondigen. Maar dat vragen ze dan weer niet.

Zoals ik Carter, van Agt en van den Broek zou willen vragen waarom ze hun hele actieve leven blind plat gingen voor Israël, en dan op hun oude dag opeens 180 graden draaien.

Zo is dat. Anderzijds had hij ook aan Bodar kunnen vragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat een homoseksueel, dat Bodar is, een baan bij het Vaticaan wil hebben. Een homoseksueel werkzaam voor dat instituut. Is dat exobistische sadomasochisme? Of is hij gewoon van de pot afgerukt?

We zullen het er maar op houden dat de heilige geest ook pas zijn licht over hen liet schijnen toen zij, met hun vernieuwde standpunten, geen gevaar meer liepen voor hun politiek leven.

Charlus
08-08-13, 11:53
Is dat exobistische sadomasochisme? Of is hij gewoon van de pot afgerukt?

Groen duimpje.

knuppeltje
08-08-13, 12:09
Groen duimpje.

Waar?

Charlus
08-08-13, 12:12
Ik had wel willen weten waarom ie dan eerst jaren PVV-taal blaat, zonder blijkbaar ook maar een moment het idee te hebben dat hij zich zou moeten informeren alvorens een mening te verkondigen. Maar dat vragen ze dan weer niet.
Los daarvan verkondigt Van Doorn nu wel de waarheid over de Islam?

Charlus
08-08-13, 12:16
Waar?
Een figuurlijk groen duimpje.

knuppeltje
08-08-13, 12:23
Een figuurlijk groen duimpje.

Vrek! :stout:

mark61
08-08-13, 12:33
Los daarvan verkondigt Van Doorn nu wel de waarheid over de Islam?

Ik heb geen idee. Heb hem niet veel horen verkondigen. Ik neem aan dat hij structureel de weg kwijt is. Ik heb het nooit zo op bekeerlingen, of dat nou tot de PVV, de islam, het christendom of eh filatelie is.

Charlus
08-08-13, 13:28
Je hebt geen idee of de Islam een tolerante godsdienst is? Dat is zijn bewering. Eerder trok je een vergelijking met Van Agt ea. die kritiek hebben op Israël waarbij je je volgens mij wel kunt vinden in de Israëlkritiek maar kanttekeningen plaatst bij hun ogenschijnlijk onverklaarbare ommekeer. Heb je ook daar geen idee of de Israëlkritiek terecht is?
Van je post ging ook de suggestie uit dat Van Doorn al wel eerder had kunnen concluderen dat de Islam tolerant is, als hij zich maar goed en eerlijk had laten informeren ipv. ongefundeerd iets roepen.

mark61
08-08-13, 13:32
Je hebt geen idee of de Islam een tolerante godsdienst is?

Van je post ging ook de suggestie uit dat Van Doorn al wel eerder had kunnen concluderen dat de Islam tolerant is, als hij zich maar goed en eerlijk had laten informeren ipv. ongefundeerd iets roepen.

Ik vind zulke uitspraken sowieso onzin. Godsdiensten zijn geen personen en doen niks. Ze zijn dus niet tolerant of intolerant. Mensen zijn dat, of niet.

Van mijn post ging de suggestie uit dat ie in zijn PVV-tijd van alles riep zonder enige kennis van zaken.

Charlus
08-08-13, 13:59
Akkoord. Ik ben me er nu pas van bewust dat Van Doorn die bekeerling is. Da's dan meteen de verklaring maar in dat geval een onzintopic. Tot de Islam bekeerde verklaart dat de Islam tolerant is, shocking. Ja vroeger beweerde hij iets heel anders maar hij heeft nu wel bewezen dat hij niet de meest stabiele en rationele bron is. Genoeg voorbeelden van instabiele figuren die doorschieten in het tegendeel.
Maar dan snap ik je vergelijking met Van Agt niet. Was interessanter geweest wanneer Van Doorn zich niet had bekeerd en tóch ineens had verklaard dat de Islam tolerant is, beetje zoals Van Agt met zijn Israëlkritiek.

mark61
08-08-13, 14:21
Akkoord. Ik ben me er nu pas van bewust dat Van Doorn die bekeerling is. Da's dan meteen de verklaring maar in dat geval een onzintopic. Tot de Islam bekeerde verklaart dat de Islam tolerant is, shocking. Ja vroeger beweerde hij iets heel anders maar hij heeft nu wel bewezen dat hij niet de meest stabiele en rationele bron is. Genoeg voorbeelden van instabiele figuren die doorschieten in het tegendeel.
Maar dan snap ik je vergelijking met Van Agt niet. Was interessanter geweest wanneer Van Doorn zich niet had bekeerd en tóch ineens had verklaard dat de Islam tolerant is, beetje zoals Van Agt met zijn Israëlkritiek.

Ik zie het verschil niet. Beiden hebben zich bekeerd tot een ander wereldbeeld, en blijkbaar plotseling, zonder een duidelijke, hoe heet dat, Werdegang. Terwijl ze beiden alle informatie beschikbaar hadden, al die tijd. Dus ik vraag me in beide gevallen af hoe dat ging, dat plotselinge licht zien.

super ick
08-08-13, 15:23
Zoals ik Carter, van Agt en van den Broek zou willen vragen waarom ze hun hele actieve leven blind plat gingen voor Israël, en dan op hun oude dag opeens 180 graden draaien.

Altzheimer?

mark61
08-08-13, 16:13
Ken ook.

Charlus
08-08-13, 16:47
Ik zie het verschil niet. Beiden hebben zich bekeerd tot een ander wereldbeeld, en blijkbaar plotseling, zonder een duidelijke, hoe heet dat, Werdegang. Terwijl ze beiden alle informatie beschikbaar hadden, al die tijd. Dus ik vraag me in beide gevallen af hoe dat ging, dat plotselinge licht zien.
Die anderen ken ik niet zo, maar ik had voor mezelf al geconcludeerd dat Van Agt toen hij nog politiek actief was hetzelfde dacht als nu maar het minder opportuun vond om Israël af/aan te vallen. Nu kan hij zijn gang gaan. Alternatief is het Van Doorn verhaal: destijds wist Van Agt niet beter, nu wel. Beter weten vanuit het eigen perspectief; ik vind dat Van Doorn nog steeds niet beter weet. Anders ja, meer ja, beter nee. Van Agt lijkt me psychologisch en intellectueel niet vergelijkbaar met Van Doorn dus ik blijf erbij: onvergelijkbare gevallen, afgezien van het aspect van de ommekeer.

H.P.Pas
08-08-13, 19:27
Dus ik vraag me in beide gevallen af hoe dat ging, dat plotselinge licht zien.

Da's een heel verhaal (http://etext.lib.virginia.edu/toc/modeng/public/JamVari.html):).
Hoofdstuk IX en X.

Samir75017
08-08-13, 19:54
Why I converted to Islam: Van Doorn
Tuesday, 12 March 2013 14:44

[...]

Mr. Arnaud, through studying Islamic sources, ultimately decided on conversion and posted in his Twitter page his ‘proclamation of his faith’ in Arabic and surprised everybody.

Arnaud, 46, is a well-mannered and gentle individual, and believes that Islamophobia in Europe emanates from Western media and governments attempts to present a dark image of Islam, and if people in Europe knew how Islam was beautiful and wise, they would inevitably have been converted.

In an interview to MNA English service, Arnaud expressed his interest to travel to Iran and other Islamic countries. He said he was looking forward to see Isfahan, Shiraz, and Qum.

Question: If possible, first, let's talk a little about your reasons for accepting Islam. What happened that you’ve chosen to convert to Islam?

Q: I have studied the Quran based on curiosity, starting about a year ago (after I left the PVV). Before that I’ve only heard negative stories about Islam. The more I was reading (also Sunnah, Hadith, etc.) the more I was convinced that the Islam is actually a beautiful and wise religion. I have had a religious education as a Christian, so I shared already a lot of values. It is easier to convert from a Christian to Islam than from a “non believer” because I was known with the profets, the angels and the discipline that is necessary within any religion.

Q: You were a member of a party that is known to be an anti-Islamic party, and even a film was made against the Prophet by the party ordering. While it seems that such parties have not acquired an exact knowledge of Islam, why they have taken such a stance on Islam?

Van Doorn: I have never been “extreme right”, neither is the PVV in fact. But I had -like many people- prejudges about Muslims. Like they are all fanatics, oppressing women, intolerant and hostile against the Western society and violent. Wilders as a person is a friendly and amiable man. Some of his points like critics on the EU, the financial system, and the crisis are valid in my opinion. But I do not share his negative vision of the Islam and the Arabic World. It is stigmatizing all Muslims. Creating fear and polarising is an easy way to mobilise people, as it appeals on their “gut feeling”, prejudges and bias.

Q:After converting to Islam, what was the reaction of your former co-workers in the party?

Van Doorn: I have not spoken with Geert Wilders since I left the PVV. I don’t know. I have had no feedback what so ever. As you leave the PVV you are basically “non existing” anymore. Former colleagues are scared to have contact with me. It is not good for their career within the PVV if they do. (…)

Q: If you were to invite a non-Muslim to Islam, what are the most important features that you would refer to?

Van Doorn: As I said before: study Islam, step over your prejudges, and you will see that the Islam is actually a beautiful and very pure religion, with a great history and high standards. We take care for each other in prosperity and adversity. It gives innerpeace and wisdom, and it deepends your spiritual live. Life is more than money and materialism (the typical “western success factor”). You will become a stronger and better person.

Q: In the West, Islam is generally accused of promoting terrorism, anti-human rights issues or maltreatment of women. What is your response to these charges?

Van Doorn: Again: prejudgement is the cause, based on lack of knowledge. You can find fanatics in any religion, all over the world. Unfortunately the 1% fanatics are showed on tv and other newsmedia, and their influence is magnified. 99% of the Moslims is hardworking and peaceable. If more people will study the true Islam, the more people will see the beauty of it.

Q: What do you think about the reasons behind some efforts to promote atheism in the world and what is your advice to those who are hesitant between belief and disbelief?

Van Doorn: I can only guess. The Western influencials and most politicians don’t like religion in any form. The less people belief, the more people are depending of other values, like economy, money, consumption and material prosperity. Western industrials want people basically to consume, instead of searching for inner strength. “Spending and consuming” should by the standard for happyness. “Believers” are stronger and less dependent of those issues. It is not in the interest of politicians and other influencials that people should become more independent of them and develop other insights. This is also what I tell them who are hesistant between belief and disbelief.

I like to travel. I have been in Morocco (climbing the Toubkal in the snow), Algeria, Jordan and Egypt. Also Israël. I have friends in many countries. In june I am going to Iran accompanying a friend who is cycling around the world for 5 years. We will start at Shiraz, and we will cycle 2000 km across Iran into Turkey. I am looking forward to see Shiraz, Esfahan and Qom. I admire the Arabic culture and history.

Why I converted to Islam: Van Doorn (http://india.shafaqna.com/religion/item/8168-why-i-converted-to-islam-van-doorn.html)

Charlus
08-08-13, 20:34
Da's een heel verhaal (http://etext.lib.virginia.edu/toc/modeng/public/JamVari.html):).
Hoofdstuk IX en X.
Voor beide gevallen? Ik heb die tekst nog niet gelezen, dit terzijde.

Charlus
08-08-13, 20:56
Q: What do you think about the reasons behind some efforts to promote atheism in the world
:maf2:

and what is your advice to those who are hesitant between belief and disbelief?

Van Doorn: I can only guess. The Western influencials and most politicians don’t like religion in any form. The less people belief, the more people are depending of other values, like economy, money, consumption and material prosperity. Western industrials want people basically to consume, instead of searching for inner strength. “Spending and consuming” should by the standard for happyness. “Believers” are stronger and less dependent of those issues.
Yeah right.
Vroeger PVV'er, nu moslim, nog steeds mentally unhinged.

Samir75017
08-08-13, 21:23
:maf2:

Yeah right.
Vroeger PVV'er, nu moslim.

Am not surprised. Many immigrants or children of immigrants vote for 'extreme-right' political parties. It does not seem to be 'suspicious' to most people.

super ick
08-08-13, 22:13
Am not surprised. Many immigrants or children of immigrants vote for 'extreme-right' political parties. It does not seem to be 'suspicious' to most people.

Most or some people?

Charlus
10-08-13, 18:21
Ik kan iemand die van het ene uiterste naar het andere zwalkt niet serieus nemen. Wat ie ook in de toekomst wel of niet gaat doen. Zit gewoon een stekker los.
Totaal ondenkbaar dat met zijn ontdekking van de Islam 'de stekker vast zit'? Van Doorn: "De islam geeft veel structuur en duidelijkheid". Kijk, dat had-ie nodig. Zal natuurlijk niet het enige zijn geweest.

Juffrouw_Saartje
10-08-13, 20:47
Ik kan iemand die van het ene uiterste naar het andere zwalkt niet serieus nemen. Wat ie ook in de toekomst wel of niet gaat doen. Zit gewoon een stekker los.

Er zijn vele bekeerlingen die van het ene uiterste naar het andere uiterste zijn gezwalkt. Neem nou de tweede kalief Omar ibn Khattab, die was een stevige drinker en fel gekant tegen de profeet vrede zij met hem waarbij Noeaym bin Abdoellah over hem zei dat de ezel van zijn vader nog eerder moslim zou worden dan Omar. Op een dag bood Omar zich zelfs aan om de profeet vzmh te doden. Hij vond dat de profeet vzmh verdeeldheid had gebracht onder de mensen en de (af)goden had beledigd. Toen hij er achter kwam dat zijn zus en zwager bekeerd waren, viel hij zijn zwager aan en sloeg zijn zus in haar gezicht. Nadat hij een vers uit de koran las (20:1-7) ging hij naar de profeet vzmh omdat hij geloofde in Allah en Zijn boodschapper.

Zo zijn er velen die een abrupte ommezwaai hebben gemaakt. Arnaud van Doorn is niet de eerste, denk bijvoorbeeld aan Erik van Luxzenburg, ex-politicus van Leefbaar Nederland !

Juffrouw_Saartje
10-08-13, 20:49
Of je excuses maken................

Ben jij helemaal betoeterd, jij moet je excuses maken, Arnaud van Doorn is geen kneus. End of story.

جبهة النصرة
10-08-13, 20:52
Er zijn vele bekeerlingen die van het ene uiterste naar het andere uiterste zijn gezwalkt. Neem nou de tweede kalief Omar ibn Khattab, die was een stevige drinker en fel gekant tegen de profeet vrede zij met hem waarbij Noeaym bin Abdoellah over hem zei dat de ezel van zijn vader nog eerder moslim zou worden dan Omar. Op een dag bood Omar zich zelfs aan om de profeet vzmh te doden. Hij vond dat de profeet vzmh verdeeldheid had gebracht onder de mensen en de (af)goden had beledigd. Toen hij er achter kwam dat zijn zus en zwager bekeerd waren, viel hij zijn zwager aan en sloeg zijn zus in haar gezicht. Nadat hij een vers uit de koran las (20:1-7) ging hij naar de profeet vzmh omdat hij geloofde in Allah en Zijn boodschapper.

Zo zijn er velen die een abrupte ommezwaai hebben gemaakt. Arnaud van Doorn is niet de eerste, denk bijvoorbeeld aan Erik van Luxzenburg, ex-politicus van Leefbaar Nederland !

dat is de shia kuffar versie, sjiieten zijn een nog een grotere gevaar voor de islam dan kruisvaarders of de christelijke/joodse zionisten.

Magister
10-08-13, 20:56
dat is de shia kuffar versie, sjiieten zijn een nog een grotere gevaar voor de islam dan kruisvaarders of de christelijke/joodse zionisten.

Ja, dat is ons inmiddels maar al te duidelijk geworden...

جبهة النصرة
10-08-13, 21:03
Het shia geloof heeft niets te maken met islam het zijn vijanden van de islam

جبهة النصرة
10-08-13, 21:05
De Joodse Oorsprong van het Sjiisme! - Shaykh Muhammad Sa'eed Raslaan *NL* - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=aJn8Hkv71-g)

Juffrouw_Saartje
10-08-13, 22:45
dat is de shia kuffar versie,

Ik heb het van soennitische bronnen....

super ick
11-08-13, 00:34
Ben jij helemaal betoeterd, jij moet je excuses maken, Arnaud van Doorn is geen kneus. End of story.

Nee aan Charlus. Niet aan mij.

super ick
11-08-13, 00:38
vijanden van de islam

Zijn er ook vrienden van de islam?

جبهة النصرة
11-08-13, 00:53
Allah!!!

wil je discussieren?

mark61
11-08-13, 01:08
Het shia geloof heeft niets te maken met islam het zijn vijanden van de islam

:haha: Gestoorde kleuter. Nou ben je ook al faqih en moefti inéén. Waarom ben je nog niet naar Syrië afgereisd? Te laf zeker?

mark61
11-08-13, 01:09
Totaal ondenkbaar dat met zijn ontdekking van de Islam 'de stekker vast zit'? Van Doorn: "De islam geeft veel structuur en duidelijkheid". Kijk, dat had-ie nodig. Zal natuurlijk niet het enige zijn geweest.

Het Korps Mariniers geeft vast ook structuur en duidelijkheid. Anders het leger des heils wel.

جبهة النصرة
11-08-13, 01:24
:haha: Gestoorde kleuter. Nou ben je ook al faqih en moefti inéén. Waarom ben je nog niet naar Syrië afgereisd? Te laf zeker?


Mij aanvallen hoewel je me niet eens kent tokkie. Check dit filmje dan.

De Joodse Oorsprong van het Sjiisme! - Shaykh Muhammad Sa'eed Raslaan *NL* - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=aJn8Hkv71-g)

sarami
11-08-13, 03:15
Iedereen is welkom in de Islam, dat is het mooie van ons geloof

Juffrouw_Saartje
11-08-13, 10:08
Nee aan Charlus. Niet aan mij.

Als er iemand van 'jouw kamp' voor zichzelf op kan komen is Charlus het wel. Niemand is zo welbespraakt als Charlus, daar kan jij nog heel wat van leren. Belachelijk, ik zou bijna zeggen beledigend, dat je voor hem spreekt.

Ga toch koken.

super ick
11-08-13, 10:11
Als er iemand van 'jouw kamp' voor zichzelf op kan komen is Charlus het wel. Niemand is zo welbespraakt als Charlus, daar kan jij nog heel wat van leren. Belachelijk, ik zou bijna zeggen beledigend, dat je voor hem spreekt.

Ga toch koken.


Treffend ook dat 'jouw kamp' voor je denkwijze.

Aandoenlijk ook hoe je jezelf eruit probeert te praten. Glad als een paling in een emmer snot. Hier gekomen zgn als genuanceerd persoon maar als de kritiek een beetje aanhoudt dan valt het intolerante masker toch.

Juffrouw_Saartje
11-08-13, 11:01
Ik hou niet van herhalen, maar toch:

ga toch koken!

Magister
11-08-13, 11:22
Ik hou niet van herhalen, maar toch:

ga toch koken!

Al weer een echt goeie argumentatie hoor! :duim:

CONTRA
11-08-13, 12:18
Al weer een echt goeie argumentatie hoor! :duim:

ga jy eerst zelf maar eens je eigen geklets onderbouwen met argumenten voordat je anderen de maat neemt

Magister
11-08-13, 12:29
ga jy eerst zelf maar eens je eigen geklets onderbouwen met argumenten voordat je anderen de maat neemt

Alles wat ik zeg is onderbouwd, zowel feitelijk als met argumenten. Dat kun je van jouw bijdragen niet zeggen.

CONTRA
11-08-13, 13:12
Alles wat ik zeg is onderbouwd, zowel feitelijk als met argumenten.

de oneliners die je op dit forum dumpt zyn zo goed als nooit onderbouwd met argumenten

Magister
11-08-13, 13:26
de oneliners die je op dit forum dumpt zyn zo goed als nooit onderbouwd met argumenten
:zwaai: Doeidoei

CONTRA
11-08-13, 13:29
:zwaai: Doeidoei

zie je nou wel. alweer geen enkel argument

super ick
11-08-13, 13:37
Ik hou niet van herhalen, maar toch:

ga toch koken!

Je hoeft mij niet aan te sporen. Kook altijd. Gisteren al wat voorbereidend werk gedaan. Staat in de koeling.. Over een uurtje ga ik beginnen.

Ga je de vraag nog beantwoorden?

mark61
11-08-13, 14:00
:zwaai: Doeidoei

Je dacht, laat ik zijn stelling even onderbouwen.

Das goed gelukt.

Magister
11-08-13, 15:35
Je dacht, laat ik zijn stelling even onderbouwen.

Das goed gelukt.


Hoor wie dat zegt!

90% van de argumenten die jij geeft komen neer op ad hominem.

H.P.Pas
11-08-13, 15:43
Hoor wie dat zegt!

90% van de argumenten die jij geeft komen neer op ad hominem.

Tu quoque /tuːˈkwoʊkwiː/,[1] (Latin for "you, too" or "you, also") or the appeal to hypocrisy, is a logical fallacy that attempts to discredit the opponent's position by asserting the opponent's failure to act consistently in accordance with that position; it attempts to show that a criticism or objection applies equally to the person making it. This dismisses someone's point of view based on criticism of the person's inconsistency, and not the position presented,[2] whereas a person's inconsistency should not discredit their position. Thus, it is a form of the ad hominem argument.[3] To clarify, although the person being attacked might indeed be acting inconsistently or hypocritically, this does not invalidate their argument.

Magister
11-08-13, 16:07
Tu quoque /tuːˈkwoʊkwiː/,[1] (Latin for "you, too" or "you, also") or the appeal to hypocrisy, is a logical fallacy that attempts to discredit the opponent's position by asserting the opponent's failure to act consistently in accordance with that position; it attempts to show that a criticism or objection applies equally to the person making it. This dismisses someone's point of view based on criticism of the person's inconsistency, and not the position presented,[2] whereas a person's inconsistency should not discredit their position. Thus, it is a form of the ad hominem argument.[3] To clarify, although the person being attacked might indeed be acting inconsistently or hypocritically, this does not invalidate their argument.

Dat bedoel ik nog niet eens. Ik doel vooral op zijn persoonlijke aanvallen op personen waar hij het niet mee eens is. Zie Marks aanval op Ebru. Contra deed overigens precies hetzelfde, dus de twee hebben elkaar wel gevonden.

H.P.Pas
11-08-13, 16:18
Dat bedoel ik nog niet eens. Ik doel vooral op zijn persoonlijke aanvallen op personen waar hij het niet mee eens is. Zie Marks aanval op Ebru. Contra deed overigens precies hetzelfde, dus de twee hebben elkaar wel gevonden.

:verward:

knuppeltje
11-08-13, 16:24
Dat bedoel ik nog niet eens. Ik doel vooral op zijn persoonlijke aanvallen op personen waar hij het niet mee eens is.

Als er wat dat betreft juist iets niet aanwezig is bij hem, dan het wel dat 'ad hominem' van je. Vooral als het om jou gaat. :student:

super ick
11-08-13, 16:27
Heren, heren........

knuppeltje
11-08-13, 16:32
Heren, heren........

Gechoqueerd? :eek:

mark61
11-08-13, 16:34
Heren, heren........

Waren er maar heren :hihi:

super ick
11-08-13, 16:37
Waren er maar heren :hihi:

Ik geef iedereen het voordeel van de twijfel. Volgens mij is er nog steeds een hemelsbreed verschil tussen de priksels hier en de mensen er achter.

knuppeltje
11-08-13, 16:38
Waren er maar heren :hihi:

Ho, ho. Wat is dat nu weer? :ego:

Magister
11-08-13, 16:41
:verward:

Het ad hominemargument is breder dan het tu quoque dat jij noemt. Je kunt het ook al opmaken uit het tekstje dat je plakte. Ik kan me wel voorstellen dat jij als 'Zwitser' zo'n Engelse tekst wat minder goed begrijpt.

Magister
11-08-13, 16:44
Als er wat dat betreft juist iets niet aanwezig is bij hem, dan het wel dat 'ad hominem' van je. Vooral als het om jou gaat. :student:

En hier hebben we de Dritte. Jij bent er net zo een. Zie je reactie op Bodar. Niet één argument, alleen ad hominem.

knuppeltje
11-08-13, 16:46
En hier hebben we de Dritte. Jij bent er net zo een. Zie je reactie op Bodar. Niet één argument, alleen ad hominem.

Ik zei toch al dat je die niet wilde lezen.

Magister
11-08-13, 16:56
Ik zei toch al dat je die niet wilde lezen.

Wat een oliedomme reactie weer. Of je begrijpt niet wat ik zei of je doet net alsof. Voor jou hoop ik het laatste, maar ik ben bang voor het eerste.

knuppeltje
11-08-13, 17:04
Wat een oliedomme reactie weer. Of je begrijpt niet wat ik zei of je doet net alsof. Voor jou hoop ik het laatste, maar ik ben bang voor het eerste.

:maf3:

Juffrouw_Saartje
11-08-13, 18:27
Even terugkomen op:



dat is de shia kuffar versie, sjiieten zijn een nog een grotere gevaar voor de islam dan kruisvaarders of de christelijke/joodse zionisten.

Hoezo is dat de shia versie? Want naar aanleiding van dat plaatste jij het filmpje over de joodse oorsprong van sjiitische geloof. Heb ik echter gelijk en is hetgeen wat ik geschreven heb over Omar ibn Khattab, bedoelt om te laten zien dat een abrupte ommezwaai totaal niet ongewoon is en was, voor en na bekering, wel degelijk volgens de soenna, dan valt het plaatsen van jouw youtube filmpje buiten de draad/onderwerp.

Ik heb het filmpje wel bekeken hoor, maar daar gaat het mij niet om. First things first: wat klopt er niet wat ik geschreven heb over Omar, graag met bewijs.

H.P.Pas
11-08-13, 18:32
Het ad hominemargument is breder dan het tu quoque
Yep dat staat er.
Thus, it is a form of the ad hominem argument

Ik kan me wel voorstellen dat jij als 'Zwitser' zo'n Engelse tekst wat minder goed begrijpt.
En hier nog een keer.

Als Tu-quoque-Argument (lateinisch tu quoque ‚auch du‘) wird der argumentative Versuch bezeichnet, eine gegnerische Position durch einen Vergleich mit dem gegnerischen Verhalten zurückzuweisen. Es kann als Variante des Argumentum ad hominem verstanden werden.

Maak je niet nodeloos bezorgd, het leven is al zwaar genoeg.

BlackBox
11-08-13, 21:21
Iedereen is welkom in de Islam, dat is het mooie van ons geloof
Ik vind dat deze man op nogal exhibitionistische wijze zijn bekering bekend maakte (Twitter).
Zijn bekering gebruikt hij ook om ongeacht de prijs een soort beroemdheid te worden:

http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape/public/content/images/archive/78/VanDoorn_met_Sjeik_in_het_midden_1.jpg
De Saoedische sjeik, midden op de foto, staat wereldwijd bekend als antisemiet.

Bij het verhaal van Van Doorn dat zijn bekering tot de islam de reden tot zijn breuk met de PVV kunnen vraagtekens gezet worden.
Het heeft er alle schijn van dat de PVV genoeg had van Van Doorn o.a. vanwege:

Raadslid Van Doorn leverde drugs aan minderjarigen | Omroep West (http://www.omroepwest.nl/nieuws/23-01-2013/raadslid-van-doorn-leverde-drugs-aan-minderjarigen)

Wat betreft het mandaat door kiezers aan Van Doorn verleend:

Haagse raad ergert zich aan afwezige Arnoud van Doorn | Omroep West (http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-04-2013/haagse-raad-ergert-zich-aan-afwezige-arnoud-van-doorn)

Charlus
11-08-13, 21:42
Raadslid Van Doorn leverde drugs aan minderjarigen | Omroep West (http://www.omroepwest.nl/nieuws/23-01-2013/raadslid-van-doorn-leverde-drugs-aan-minderjarigen)

Van Doorn is ook verantwoordelijk voor het lekken van vertrouwelijke stukken over de koop door de gemeente van het World Forum in Den Haag. Hierover zegt hij: 'Als ik had geweten dat het strafbaar was, dan had ik het niet gedaan'. Van Doorn dacht dat het gewoon niet mocht, maar dat er geen juridische gevolgen aan zaten.
Zijn afweging is of hij straf riskeert. Gewetenloos.

BlackBox
12-08-13, 15:52
Zijn afweging is of hij straf riskeert. Gewetenloos.
De minderjarigen aan wie Van Doorn drugs geleverd zou hebben, worden in de berichtgeving nader gespecifeerd als Marokkanen.
Daar de minderjarige Marokkanen ongetwijfeld moslims zijn, zou Van Doorn's bekering (tot de islam) kunnen dienen om, met een beroep op broederlijke solidariteit, zijn minderjarige ex-klanten ervan te weerhouden belastende verklaringen tegen hem af te leggen.

Bofko
13-08-13, 01:53
De minderjarigen aan wie Van Doorn drugs geleverd zou hebben, worden in de berichtgeving nader gespecifeerd als Marokkanen.
Daar de minderjarige Marokkanen ongetwijfeld moslims zijn, zou Van Doorn's bekering (tot de islam) kunnen dienen om, met een beroep op broederlijke solidariteit, zijn minderjarige ex-klanten ervan te weerhouden belastende verklaringen tegen hem af te leggen.

Da's een overtreffende trap van doortraptheid die mij veel te ver gaat.

Ik denk wel dat Arnoud van Doorn zich heeeel (veel te graag) koestert in de bewondering uit de moslimwereld vanwege zijn bekering (NB als PVV'er!).Hij IS daar nu wel SOMEBODY (en was waarschijnlijk een nobody) , en ontmoet daardoor veel (te veel?) respect.

BlackBox
13-08-13, 02:14
Da's een overtreffende trap van doortraptheid die mij veel te ver gaat.
Als fact finding is het niet bedoeld .
Wel probeer ik aan te geven de schade die deze man in zijn hoedanigheid als nieuwe moslim kan toebrengen aan de islam in Nederland aanzienlijk groter is dan tijdens zijn loopbaan als PVV-politicus.


Ik denk wel dat Arnoud van Doorn zich heeeel (veel te graag) koestert in de bewondering uit de moslimwereld vanwege zijn bekering (NB als PVV'er!).Hij IS daar nu wel SOMEBODY (en was waarschijnlijk een nobody) , en ontmoet veel (te veel?) respect.
Mijn bewondering heeft hij niet.
Ik vind het niet opgeven van zijn zetel in de Haagse gemeenteraad puur kiezersbedrog.
Als je zo'n stap zet zou ik het wel zo fatsoenlijk vinden dat je jezelf uit de politiek terugtrekt.

Juffrouw_Saartje
13-08-13, 04:31
Ha die Bofko,


Da's een overtreffende trap van doortraptheid die mij veel te ver gaat.

Inderdaad het is kwaadsprekerij (met dank aan H.P.Pas weer een betekenis van een woord erbij geleerd).


Ik denk wel dat Arnoud van Doorn zich heeeel (veel te graag) koestert in de bewondering uit de moslimwereld vanwege zijn bekering (NB als PVV'er!).Hij IS daar nu wel SOMEBODY (en was waarschijnlijk een nobody) , en ontmoet daardoor veel (te veel?) respect.

Het enige wat hij heeft gedaan is dat hij de geloofsgetuigenis in het arabisch op twitter heeft gezet. Daarop reageerden el mundo, le monde, ATV Turkije, An Nas en Al Jazeera. Hierover zegt hij zelf in een interview met Islaam tv:

Misschien is dat naief maar het heeft mij inderdaad wel verbaasd ik had niet verwacht dat er zoveel reactie zou komen. Ik heb het ook niet opgezocht, ik ben heel terughoudend geweest naar de media toe. 1 twitter berichtje en dit is blijkbaar het effect. Maar ik vind het niet erg de reacties zijn voornamelijk positief. Op een paar uitzonderingen na en alle reacties die ik krijg via social media, die steunen mij wel en geven mij ook wel kracht om door te gaan, dat is niet makkelijk.

Je zegt dat hij zich graag koestert in de bewondering uit de moslimwereld, maar daarmee meen je in zijn hart te kunnen kijken en zijn intentie te weten, daar moet je mee uitkijken Bofko. Uiteraard ontmoet hij respect, maar niet alleen hij, ga jij maar eens naar een willekeurige bekering in een moskee.

ex-PVV'er Arnoud van Doorn bekeerd tot de Islam (http://www.youtube.com/watch?v=3BECk_Ovi-U)

AdamRon
13-08-13, 06:15
Ik denk dat de Islam inderdaad een tolerante Godsdienst is maar dat sommige idioten de Islam misbruiken voor hun moordzuchtige praktijken.
Gevolg hiervan is dat Islam wereldwijd (waarschijnlijk onterecht) als kwaadaardig word gezien omdat (zoals met alles) de goeden onder de kwaden moeten lijden,

super ick
13-08-13, 07:42
Ik denk dat de Islam inderdaad een tolerante Godsdienst is maar dat sommige idioten de Islam misbruiken voor hun moordzuchtige praktijken.
Gevolg hiervan is dat Islam wereldwijd (waarschijnlijk onterecht) als kwaadaardig word gezien omdat (zoals met alles) de goeden onder de kwaden moeten lijden,

Een kwaadaardige islam bestaat niet. Kwaadaardige moslims, die bestaan wel.

Zoals met zoveel geloven wanen de gelovigen zich bevoorrecht, sterker nog, velen zien anderen als minderwaardig. In de praktijk van alle dag blijken de bevoorrechten zich geen haar beter te gedragen dan ieder ander. Een beetje relativeren zou mooi zijn.

Charlus
13-08-13, 14:07
Ik denk dat de Islam inderdaad een tolerante Godsdienst is
Waarom denk je dat?

super ick
13-08-13, 14:52
Waarom denk je dat?

Ik denk dat hij hoopt dat dat veel moslims de islam op tolerante manier belijden.

BlackBox
13-08-13, 15:20
Zoals met zoveel geloven wanen de gelovigen zich bevoorrecht, sterker nog, velen zien anderen als minderwaardig. In de praktijk van alle dag blijken de bevoorrechten zich geen haar beter te gedragen dan ieder ander. Een beetje relativeren zou mooi zijn.
De kern (anderen als minderwaardig) van het imagoprobleem dat de islam in Nederland heeft.
Een imagoprobleem dat door toedoen van bekeerlingen als dhr. Van Doorn eerder groter dan kleiner wordt.

Joesoef
13-08-13, 16:06
De kern (anderen als minderwaardig) van het imagoprobleem dat de islam in Nederland heeft.
Een imagoprobleem dat door toedoen van bekeerlingen als dhr. Van Doorn eerder groter dan kleiner wordt.

Steelt hij tasjes van oude vrouwtjes?

super ick
13-08-13, 16:21
Steelt hij tasjes van oude vrouwtjes?

Hoezo? Doen moslims dat dan?

Joesoef
13-08-13, 16:32
Echt stoer, even een moslim de grond in trappen omdat hij in het verleden scheve schaats heeft gereden. Stijl en klasse!

super ick
13-08-13, 16:42
Echt stoer, even een moslim de grond in trappen omdat hij in het verleden scheve schaats heeft gereden. Stijl en klasse!

Nee, vorige maand was hij nog een rechtse PVV Tokkie en kon hij niet hard genoeg aangepakt worden.

Nu is hij ineens een soort van heilig en mag er niets meer gezegd worden.

Rare jongens die moslims........

Joesoef
13-08-13, 16:44
Nee, vorige maand was hij nog een rechtse PVV Tokkie en kon hij niet hard genoeg aangepakt worden.

Nu is hij ineens een soort van heilig en mag er niets meer gezegd worden.

Rare jongens die moslims........


Gaat om de manier waarop. Even vermelden dat hij door zijn gedrag moslims zwart maakt en dat het geen goede zaak is.

Hand in eigen boezem.

CONTRA
13-08-13, 18:07
Nee, vorige maand was hij nog een rechtse PVV Tokkie en kon hij niet hard genoeg aangepakt worden.

Nu is hij ineens een soort van heilig en mag er niets meer gezegd worden.

Rare jongens die moslims........

omdat je zo gek bent op spiegelen zal ik jouw post spiegelen

over pvv leden hoor ik jou niet zeuren die zyn by jou een soort van heilig maar zodra een ex-pvv lid moslim wordt noem je hem een kneus.
geldt ook voor magister. die klaagt niet over de pvv maar nu van doorn moslim is geworden wordt hy afgedaan als een rare kwibus.

rare jongens die super ick en magister.......

Charlus
13-08-13, 18:27
Echt stoer, even een moslim de grond in trappen omdat hij in het verleden scheve schaats heeft gereden. Stijl en klasse!
Had je anders gereageerd wanneer hij in datzelfde verleden ook moslim was geweest?
Ik zie geen aanleiding om te denken dat hij een persoonlijkheidsverandering heeft ondergaan, de scheve schaatsen waren weloverwogen.

Magister
13-08-13, 18:33
Echt stoer, even een moslim de grond in trappen omdat hij in het verleden scheve schaats heeft gereden. Stijl en klasse!

Hij heeft zeker drie scheve schaatsen gereden...

Joesoef
13-08-13, 18:52
Had je anders gereageerd wanneer hij in datzelfde verleden ook moslim was geweest?
Ik zie geen aanleiding om te denken dat hij een persoonlijkheidsverandering heeft ondergaan, de scheve schaatsen waren weloverwogen.


Ja. Beetje spitten in iemand zijn verleden, om te kijken of er iets is waarop hij/ zij is af te rekenen. Verleden heeft iedereen.

Zoek een stok en je zal hem vinden.

super ick
13-08-13, 22:13
omdat je zo gek bent op spiegelen zal ik jouw post spiegelen

over pvv leden hoor ik jou niet zeuren die zyn by jou een soort van heilig maar zodra een ex-pvv lid moslim wordt noem je hem een kneus.

Lees maar eens goed het forum door. Ik heb zat PVV ers door het slijk gehaald. Je opmerking slaat dus helemaal nergens op.

Kan jij niet met iemand van mening verschillen zonder iedere keer te proberen hem of haar zwart te maken?

Als PVV sympathisant niet werkt kan je de volgende keer misschien rascist of zionist proberen.

Ibrah1234
13-08-13, 22:29
Wilders heeft mijn stem bij de komende verkiezingsronde. Ik herken mijzelf helemaal niet meer bij de liberalen in economisch opzicht.

Lastenverlichting i.p.v. lastenverzwaring is een werkzaam medicijn. De Amerikanen hebben het goede voorbeeld gegeven en die groeien al 14 kwartalen op rij terwijl wij steeds dieper het moeras in zakken.

De Amerikaanse werkeloosheid is gedaald tot het laagste niveau sinds 2008 terwijl deze maand in Nederland een record aantal faillissementen in de bouw werd uitgesproken. Dat terwijl de bouwsector in Amerika juist de kar trekt.

Intussen zakken we hier vrolijk verder in het economisch moeras met het nivelleringsfeestje van de PVDA.

Juffrouw_Saartje
13-08-13, 22:56
Wilders heeft mijn stem bij de komende verkiezingsronde.

Landverrader.

CONTRA
13-08-13, 22:57
Kan jij niet met iemand van mening verschillen zonder iedere keer te proberen hem of haar zwart te maken?



het was slechts spiegelen wat ik deed. ik paste jouw botte manier van prikken toe op jezelf. dat vind je zo te zien niet leuk. trek er lering uit zou ik zeggen.

Juffrouw_Saartje
13-08-13, 23:41
Je kijkt er anders tegenaan. Dat is alles. Ik ben een basher omdat jij lange tenen hebt. In de gewone wereld heb ik nooit enig probleem ondervonden.
Jij mag dat onder onwetendheid scharen, ik denk dat je het niet kunt plaatsen.

Ik begin eerlijk gezegd te twijfelen of het wel onwetendheid is van jou. Wellicht is het gewoon opzet. Ik zei al eerder dat het onmogelijk is dat iemand die kan lezen en schrijven zoals jij, niet zou weten dat voor iemand van een Australische PVV variant, de islam een issue is. Nu draai je dat ik lange tenen heb, en dat ik er gewoon anders tegenaan kijkt terwijl je de feiten niet op een rij hebt en geen onderzoek doet. Of misschien weet je het best hoe de vork in de steel zit en loop je opzettelijk te zieken.
Jij baseert je mening op je eigen wensen en gedachtekronkels, een PVV-er kan nooit moslim worden, het is als de noord en zuidpool, dus is er een steekje los.
Van Doorn heeft eind 2011 de PVV verlaten. Hij is 1 jaar bezig geweest met het intensief bestuderen van de islam. Herhaling, zijn bekering is niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik heb al eerder geschreven dat Omar Ibn Khattab een wijnliefhebber was en zelfs het plan had opgevat om de profeet vzmh te doden, hij werd moslim. Khalid ibn Walid heeft moslims vermoord in de slag bij Oehoed, hij werd moslim. Ex LPF Henny Kreeft heeft zich bekeerd, ex leefbaar Nederland Erik van Luxzenburg heeft zich bekeerd, Cat Stevens ex zanger, heeft zich bekeerd. Heb jij enig idee hoeveel islamhaters juist zijn bekeerd tot de islam en een 180 graden ommezwaai hebben gemaakt? Jij wilt gewoon niet de waarheid zien, of erkennen en dan gooi je het maar op mijn lange tenen.

Juffrouw_Saartje
14-08-13, 00:06
Had je anders gereageerd wanneer hij in datzelfde verleden ook moslim was geweest?
Ik zie geen aanleiding om te denken dat hij een persoonlijkheidsverandering heeft ondergaan, de scheve schaatsen waren weloverwogen.

Waarom niet? Hij zal niet de eerste zijn die het roer radicaal heeft omgegooid na zijn bekering. Het is ook helemaal niet relevant wat en of hij scheve schaatsen heeft gereden. Op het moment dat iemand de geloofsgetuigenis zegt en moslim wordt is alles wat hij daarvoor heeft gedaan door Allah SWT vergeven en begint hij met een schone lei. Wie zijn wij dan nog als mensen om dan te gaan zeiken, zeuren, graven en spitten over op welke kleur schaatsen hij ooit op een afgelegen slootje heeft gereden.

Ibrah1234
14-08-13, 00:24
Landverrader.

Ga koken of strijken of zoiets. Dat extremistisch propaganda geleuter komt mijn neus uit.

Nestbevuiler,

Soldim
14-08-13, 06:41
Het is ook helemaal niet relevant wat en of hij scheve schaatsen heeft gereden. Op het moment dat iemand de geloofsgetuigenis zegt en moslim wordt is alles wat hij daarvoor heeft gedaan door Allah SWT vergeven en begint hij met een schone lei.

Dat betekend natuurlijk nog niet dat de maatschappij als geheel het verleden ven betreffende persoon vergeeft en vergeet. Het was een rare oetlul die door vrijwel niemand serieus genomen werd, en het blijft een rare oetlul die door weinig mensen serieus genomen wordt.

Het cynische is dat het twee diametraal tegen over elkaar staande bevolkingsgroepen zijn die hem toen en nu serieus nemen :hihi:

super ick
14-08-13, 07:17
het was slechts spiegelen wat ik deed. ik paste jouw botte manier van prikken toe op jezelf. dat vind je zo te zien niet leuk. trek er lering uit zou ik zeggen.

Nou prachtig. Alleen je slaat de plank volkomen mis.

Magister
14-08-13, 07:17
Landverrader.

Je inburgering is nog niet helemaal gelukt...

Magister
14-08-13, 07:18
het was slechts spiegelen wat ik deed. ik paste jouw botte manier van prikken toe op jezelf. dat vind je zo te zien niet leuk. trek er lering uit zou ik zeggen.

Als er iemand een 'botte manier van prikken' kan herkennen ben jij het wel.

super ick
14-08-13, 07:26
Ik begin eerlijk gezegd te twijfelen of het wel onwetendheid is van jou. Wellicht is het gewoon opzet. Ik zei al eerder dat het onmogelijk is dat iemand die kan lezen en schrijven zoals jij, niet zou weten dat voor iemand van een Australische PVV variant, de islam een issue is. Nu draai je dat ik lange tenen heb, en dat ik er gewoon anders tegenaan kijkt terwijl je de feiten niet op een rij hebt en geen onderzoek doet. Of misschien weet je het best hoe de vork in de steel zit en loop je opzettelijk te zieken.
Jij baseert je mening op je eigen wensen en gedachtekronkels, een PVV-er kan nooit moslim worden, het is als de noord en zuidpool, dus is er een steekje los.
Van Doorn heeft eind 2011 de PVV verlaten. Hij is 1 jaar bezig geweest met het intensief bestuderen van de islam. Herhaling, zijn bekering is niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik heb al eerder geschreven dat Omar Ibn Khattab een wijnliefhebber was en zelfs het plan had opgevat om de profeet vzmh te doden, hij werd moslim. Khalid ibn Walid heeft moslims vermoord in de slag bij Oehoed, hij werd moslim. Ex LPF Henny Kreeft heeft zich bekeerd, ex leefbaar Nederland Erik van Luxzenburg heeft zich bekeerd, Cat Stevens ex zanger, heeft zich bekeerd. Heb jij enig idee hoeveel islamhaters juist zijn bekeerd tot de islam en een 180 graden ommezwaai hebben gemaakt? Jij wilt gewoon niet de waarheid zien, of erkennen en dan gooi je het maar op mijn lange tenen.

Omdat ik er anders over denk ben ik volgens jou onwetend, loop ik te zieken, heb ze niet op een rijtje. En dan heb ik het alleen over deze post.
Er zijn diverse andere prikkers ook die mening toegedaan. Ik vind dat er een steekje aan hem los zit.
Zoals ik het zie is het een 'doler', een labiel persoon. Die gedijen bij vastigheid en duidelijkheid. Precies wat Wilders en de islam gemeen hebben. Tenminste............Wilders doet zijn best zo over te komen.
Ik kan het niet serieus nemen. Achteraf kan hij wel zeggen dat hij vijf jaar de islam bestudeerd heeft. Dat zegt mij niets. Er zijn namelijk ook mensen die de islam bestuderen en daar anti-islam van worden.

mark61
14-08-13, 11:29
Ex LPF Henny Kreeft heeft zich bekeerd, ex leefbaar Nederland Erik van Luxzenburg heeft zich bekeerd,

Maar dat vind jij helemaal niet vreemd.

Enfin, ik wel.

Het gaat niet om pvv en het gaat niet om islam.

Iemand die eerst hysterisch A aanhangt en dan omslaat naar -A is volgens mij geschuffeld. Voor, tijdens en na.

CONTRA
14-08-13, 22:55
Als er iemand een 'botte manier van prikken' kan herkennen ben jij het wel.

inderdaad

CONTRA
14-08-13, 22:56
Nou prachtig. Alleen je slaat de plank volkomen mis.

dat was onderdeel van het spiegelen

Samir75017
15-08-13, 00:17
Maar dat vind jij helemaal niet vreemd.

Enfin, ik wel.

Het gaat niet om pvv en het gaat niet om islam.

Iemand die eerst hysterisch A aanhangt en dan omslaat naar -A is volgens mij geschuffeld. Voor, tijdens en na.

No, those people hated Muslims, not Islam. What was their knowledge of Islam ? Taking that into consideration this 'nuance', there's nothing 'abnormal' with their conversion.

Cat Stevens said this derogatory sentence : Fortunately I did not come in contact with any Muslim before I embraced Islam.

mark61
15-08-13, 00:43
No, those people hated Muslims, not Islam.

Incorrect. De babbel van Wilders is juist dat ie niet tegen moslims is, maar tegen de islam. Daarom is het 'niet erg' wat hij zegt, want hij valt geen mensen aan, maar een 'ideologie'. Lees maar na.

In any case, het doet er niet toe. Waar het om gaat is dat iemand eerst rabiaat tegen iets is, en het daarna omarmt.

Ik ruik hier dat als je 'islam' toevoegt, die persoon dan automatisch wel goed bij zijn hoofd / achtenswaardig wordt.

Charlus
15-08-13, 00:50
Cat Stevens said this derogatory sentence : Fortunately I did not come in contact with any Muslim before I embraced Islam.
Een moslim die zich denigrerend uitlaat over moslims. Je kunt je in zijn standpunt vinden?

Bofko
15-08-13, 00:56
Cat Stevens said this derogatory sentence : Fortunately I did not come in contact with any Muslim before I embraced Islam.

Want anders had hij de Islam niet omarmt?

Samir75017
15-08-13, 01:02
Incorrect. De babbel van Wilders is juist dat ie niet tegen moslims is, maar tegen de islam.

Who's talking about Wilders here ? Did he convert to Islam ?

And do you believe him when he says that he's against Islam only, but not against Muslims ? What's his knowledge of Islam ? Is it what's in his film 'Fitna' ?

super ick
15-08-13, 08:50
Who's talking about Wilders here ? Did he convert to Islam ?

And do you believe him when he says that he's against Islam only, but not against Muslims ? What's his knowledge of Islam ? Is it what's in his film 'Fitna' ?

Hij leidt mensen op tot moslims. Daar gaat dit hele topic over.

H.P.Pas
15-08-13, 09:50
Alles wat ik zeg is onderbouwd, zowel feitelijk als met argumenten.

Dat soort oordelen moet je maar liever aan anderen overlaten.

Nooit is de mens zo blind als tegenover zichzelf. Aldus Calvijn.
(Die van dit menselijk tekort zelf ook wel een paar staaltjes ten beste heeft gegeven).

Joesoef
15-08-13, 10:31
Alles wat ik zeg is onderbouwd, zowel feitelijk als met argumenten. Dat kun je van jouw bijdragen niet zeggen.


Svp geen cynisme op dit forum.

knuppeltje
15-08-13, 10:54
Svp geen cynisme op dit forum.

Inderdaad, die arrogante zelfoverschatting van hem, is heel cynisch, en hoogst irritant.

H.P.Pas
15-08-13, 12:37
Is de Islam een tolerante godsdienst?

Ja
Nee
Weet niet/geen mening
Durf het niet te zeggen
Niet van toepassing (Islam is tolerant noch intolerant)
Over smaak valt niet te twisten

Nee....

super ick
15-08-13, 15:20
Dat soort oordelen moet je maar liever aan anderen overlaten.

Nooit is de mens zo blind als tegenover zichzelf. Aldus Calvijn.
(Die van dit menselijk tekort zelf ook wel een paar staaltjes ten beste heeft gegeven).

Aegroto dum anima est, spes est
:hihi:

Magister
15-08-13, 15:33
Dat soort oordelen moet je maar liever aan anderen overlaten.

Nooit is de mens zo blind als tegenover zichzelf. Aldus Calvijn.
(Die van dit menselijk tekort zelf ook wel een paar staaltjes ten beste heeft gegeven).

Ik zie geen anderen op dit forum die ik dat oordeel toevertrouw. Partijzucht verblindt nog het meest.

CONTRA
15-08-13, 17:25
Partijzucht verblindt nog het meest.

http://www.agamsterdam.org/wp-content/uploads/2011/01/tshirt_vrij_partijheid.jpg

Charlus
15-08-13, 17:33
Is de Islam een tolerante godsdienst?

Ja
Nee
Weet niet/geen mening
Durf het niet te zeggen
Niet van toepassing (Islam is tolerant noch intolerant)
Over smaak valt niet te twistenNee....
Dat antwoord had ik van jou niet verwacht, waar tegenover staat dat tolerant in de vraag niet eenduidig genoeg is. Meestal wordt bedoeld, zo ook hier: tolerant t.a.v. niet-moslims en hun denkbeelden.

H.P.Pas
15-08-13, 22:28
Dat antwoord had ik van jou niet verwacht, waar tegenover staat dat tolerant in de vraag niet eenduidig genoeg is. Meestal wordt bedoeld, zo ook hier: tolerant t.a.v. niet-moslims en hun denkbeelden.

Van die betekenis was ik (stlzwijgend) ook uit gegaan.
Overigens is ook 'Islam' niet erg eenduidig; daar hebben we het al eens over gehad.

mark61
16-08-13, 00:00
Who's talking about Wilders here ? Did he convert to Islam ?

And do you believe him when he says that he's against Islam only, but not against Muslims ? What's his knowledge of Islam ? Is it what's in his film 'Fitna' ?

Wilders is de absolute leider en zijn 'volgelingen' worden niet geacht eigen meningen erop na te houden. Blijkbaar weet je er niet genoeg van af.

Ik 'geloof' niks over hem. Hij kletst uit zijn nek. Ik denk dat hij helemaal niks vindt, maar alleen een methode heeft gezocht en gevonden om macht / roem te krijgen, of tot zijn pensioen in het parlement te zitten.

Over 'kennis' hebben we het al helemaal niet.

Waarom dwaal je af en begin je over tig andere onderwerpen?

Ik probeer het nog één keer: vind jij dat mensen die eerst hysterisch anti-A zijn, en daarna pro-A, goed bij hun hoofd zijn?

Of alleen als het eindresultaat is dat ze moslim worden?

Hoe zit het dan met mensen die eerst moslim zijn, en dan fanatiek / hysterisch anti-islam?

Samir75017
16-08-13, 00:01
Is de Islam een tolerante godsdienst?

Ja
Nee
Weet niet/geen mening
Durf het niet te zeggen
Niet van toepassing (Islam is tolerant noch intolerant)
Over smaak valt niet te twisten

Non-Muslims here can't give you an answer. Muslims can, but of course, their objectivity might be questioned.

Get a Quran and read it for yourself.

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 05:54
Ik geef iedereen het voordeel van de twijfel. Volgens mij is er nog steeds een hemelsbreed verschil tussen de priksels hier en de mensen er achter.

Ja misschien. Ik denk ook wel dat mensen die me hier fel aanspreken in het echte leven met me weglopen. Same same met het verhaal dat de jongens waar aan je les geeft zeer enthousiast zijn over je, en ik bombardeer je tot islam basher.
Ik weet niet hoe dat komt. Ik denk dat als uiterlijk, motoriek, gezichtsexpressie, geur, energie allemaal wegvalt en je leest alleen wat iemand schrijft, je wel tot de kern komt, maar de nuance weg valt, zoals iemands daden. Misschien ben jij wel heel behulpzaam naar moslims toe in het echte leven en dat zou dan weer een ander licht op de zaak schijnen.

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 06:30
Maar dat vind jij helemaal niet vreemd.

Enfin, ik wel.

Het gaat niet om pvv en het gaat niet om islam.

Iemand die eerst hysterisch A aanhangt en dan omslaat naar -A is volgens mij geschuffeld. Voor, tijdens en na.

Nee dat vind ik helemaal niet vreemd. Het is schering en inslag. Ik heb je maar een paar voorbeelden gegeven, maar zo vaak hoor je van mensen dat ze de islam gaan bestuderen om moslims van repliek te dienen of zelfs te bashen en dan eindigen ze met de shahada (geloofsgetuigenis). Dat komt omdat ze geen juist beeld hadden van de islam. Het zegt dus meer over de geschuffeldheid van de media dan over de bekeerlingen.

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 06:49
Omdat ik er anders over denk ben ik volgens jou onwetend, loop ik te zieken, heb ze niet op een rijtje. En dan heb ik het alleen over deze post.

Je hebt de feiten niet op een rij. Je reageert vanuit je eigen wensen en begeerte en niet omdat je de zaak grondig bestudeerd hebt, Zoals:

het luisteren naar de interviews die hij gegeven heeft
het onderzoeken van bekeringen in zijn algemeenheid

Me dunkt dat ik meer weet dan jij op dit gebied. Maar jij wilt het gewoon niet toegeven.


Er zijn diverse andere prikkers ook die mening toegedaan.

Dat is geen argument. Verder ageer ik ook niet zo tegen Mark61, omdat hij integenstelling tot jou, vaak wel onderzoek doet. In dit geval ben ik het niet met hem eens. Soi.


Ik vind dat er een steekje aan hem los zit.

Er zit een steekje los bij de manier waarop pvv de islam bekijkt. Als iemand dan de islam in de moskee bestudeerd en ziet dat de PVV islam niet klopt met de bronnen dan is het niet meer dan normaal dat deze zijn mening reviseert. Niets labiels aan.


Er zijn namelijk ook mensen die de islam bestuderen en daar anti-islam van worden.

Yeah right, zoals Ehsan Jami de islam 'bestudeerd' heeft bedoel je, niet dus.

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 06:52
No, those people hated Muslims, not Islam. What was their knowledge of Islam ? Taking that into consideration this 'nuance', there's nothing 'abnormal' with their conversion.

Cat Stevens said this derogatory sentence : Fortunately I did not come in contact with any Muslim before I embraced Islam.

I did not come into contact with any Muslim before I embraced Islam. I read the Qur’an first and realized no person is perfect, Islam is perfect, and if we imitate the conduct of the Holy Prophet… we will be successful.
Cat Stevens

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 06:59
Incorrect. De babbel van Wilders is juist dat ie niet tegen moslims is, maar tegen de islam. Daarom is het 'niet erg' wat hij zegt, want hij valt geen mensen aan, maar een 'ideologie'. Lees maar na.

Ja dat zegt ie, heel juist aangeduid met de babbel van Wilders. Maar elders op dit forum, toen het over racisme ging, is wel degelijk gebleken dat hij zich uitspreekt tegen moslims.

Wat niet onbelangrijk is in deze discussie, is dat Wilders zijn visie op de islam heeft van islambasher (door Charlus als deskundige aangemerkt) Hans Jansen. Dat is niet de islam die Arnaud van Doorn in de moskee heeft bestudeerd.


In any case, het doet er niet toe. Waar het om gaat is dat iemand eerst rabiaat tegen iets is, en het daarna omarmt.

Ik ruik hier dat als je 'islam' toevoegt, die persoon dan automatisch wel goed bij zijn hoofd / achtenswaardig wordt.


Uiteraard dat ruik je goed Mark61, ik zou geen moslim zijn, als ik niet dacht dat de islam de juiste keuze voor iedereen is.

Mark
16-08-13, 07:04
vroeger was dit een idioot maar nu hij zegt wat wij zeggen is hij een intelligente man :watte?:

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 07:09
vroeger was dit een idioot maar nu hij zegt wat wij zeggen is hij een intelligente man :watte?:

Vroeger was dit een idioot omdat hij een vals beeld van de islam had. Nu hij de islam heeft bestudeerd met de authentieke bronnen (en nog steeds aan het bestuderen is), en derhalve zijn mening heeft gereviseerd over de islam is hij een intelligente man.

Samir75017
16-08-13, 12:07
Nee dat vind ik helemaal niet vreemd. Het is schering en inslag. Ik heb je maar een paar voorbeelden gegeven, maar zo vaak hoor je van mensen dat ze de islam gaan bestuderen om moslims van repliek te dienen of zelfs te bashen en dan eindigen ze met de shahada (geloofsgetuigenis). Dat komt omdat ze geen juist beeld hadden van de islam. Het zegt dus meer over de geschuffeldheid van de media dan over de bekeerlingen.

Exactly. Don't see what's so strange about it either ...

Charlus
16-08-13, 16:15
Een stupide om niet te zeggen gevaarlijke gedachtengang van Samir75017 en Juffrouw_Saartje. De redenatie is dat wie zich bekeerd tot de Islam (moslim is), per definitie ok. is wat natuurlijk niet geldt voor niet-moslims. Juffrouw_Saartje gebruikt het predikaat 'intelligent' maar dat zegt weinig tot niets over iemand zijn moraliteit en geestelijke gezondheid.
Mohammed B. heeft, naar eigen zeggen, zorgvuldig de bronnen bestudeerd en voornamelijk op basis daarvan Theo Van Gogh overhoop gestoken. Jullie (Juffrouw_Saartje en Samir75017) visie op Mohammed B.? Dom lijkt hij me niet. Jullie vinden hem wel een geschikte peer die niets verkeerd heeft gedaan? Dat moet wel.

Bofko
16-08-13, 16:28
De redenatie is dat wie zich bekeerd tot de Islam (moslim is), per definitie ok. is.

Yep. Veel europese moslims omarmen iets dat riekt naar islam als islam.Op dat moment verdampt kennelijk alle kritische vermogen. Ze kunnen zich niet voorstellen dat iemand de islam misbruikt. In Egypte zijn ze daar veel verder in. Daar kunnen ze zich dat al 2 jaar voorstellen, waarschijnlijk al veel langer, maar iig 2 jaar openlijk.

Mark
16-08-13, 18:07
Vroeger was dit een idioot omdat hij een vals beeld van de islam had. Nu hij de islam heeft bestudeerd met de authentieke bronnen (en nog steeds aan het bestuderen is), en derhalve zijn mening heeft gereviseerd over de islam is hij een intelligente man.

Nou dan ga ik vanaf nu een heleboel boeken lezen en voor je het weet schiet mijn iq omhoog :)

super ick
16-08-13, 18:42
Misschien ben jij wel heel behulpzaam naar moslims toe in het echte leven en dat zou dan weer een ander licht op de zaak schijnen.

Ik ben behulpzaam voor alle mensen, dus ook moslims.

super ick
16-08-13, 18:48
Vroeger was dit een idioot omdat hij een vals beeld van de islam had. Nu hij de islam heeft bestudeerd met de authentieke bronnen (en nog steeds aan het bestuderen is), en derhalve zijn mening heeft gereviseerd over de islam is hij een intelligente man.

Dat zegt niets over zijn intelligentie. Hoe kom je daarbij? Als hij nu een intelligente man is dan was hij dat daarvoor al.
Feit dat hij nu ineens moslim is maakt hem voor jou untouchable.

Samir75017
16-08-13, 19:12
Why do Dutch (French as well) get so frustrated when 'autochtonen' convert to Islam ?

It's different when they convert to any other religion.

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 19:30
Een stupide om niet te zeggen gevaarlijke gedachtengang van Samir75017 en Juffrouw_Saartje. De redenatie is dat wie zich bekeerd tot de Islam (moslim is), per definitie ok. is wat natuurlijk niet geldt voor niet-moslims.

Nee, dat iemand die zich bekeerd tot de islam per definitie de juiste keuze heeft gemaakt. Ik heb dit al eerder een keer uitgelegd. Maar goed ik wil het wel even herhalen:

Een moslim hoeft niet per definitie beter te zijn in iets dan een niet moslim. Misschien is een bepaalde moslimman een hoereloper en zijn niet islamitische buurman een trouwe echtgenoot, dan is de buurman op dat punt beter.

De islam als geloof is uiteraard wel beter dan ieder ander geloof, als ik dat niet vond, was ik geen moslim uiteraard.


Juffrouw_Saartje gebruikt het predikaat 'intelligent' maar dat zegt weinig tot niets over iemand zijn moraliteit en geestelijke gezondheid.


Dat zegt niets over zijn intelligentie. Hoe kom je daarbij? Als hij nu een intelligente man is dan was hij dat daarvoor al.
Feit dat hij nu ineens moslim is maakt hem voor jou untouchable.


Nou dan ga ik vanaf nu een heleboel boeken lezen en voor je het weet schiet mijn iq omhoog http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/smile.png

Ho ho effe Charley, ik reageerde op het cynisme van Mark die schreef, doelende op van Doorn:

vroeger was dit een idioot maar nu hij zegt wat wij zeggen is hij een intelligente man http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/face13.gif met:

Vroeger was dit een idioot omdat hij een vals beeld van de islam had. Nu hij de islam heeft bestudeerd met de authentieke bronnen (en nog steeds aan het bestuderen is), en derhalve zijn mening heeft gereviseerd over de islam is hij een intelligente man.

Het woordje intelligent gaat nu een beetje te veel een eigen leven leiden, bij jou en je volgelingen Mark en Super Ick. Zo zie je maar weer hoe alles uit zijn verband wordt gerukt.

Op de rest van de onzin die je hebt uitgekraamd ga ik niet eens in.

Juffrouw_Saartje
16-08-13, 20:18
Yep. Veel europese moslims omarmen iets dat riekt naar islam als islam.Op dat moment verdampt kennelijk alle kritische vermogen. Ze kunnen zich niet voorstellen dat iemand de islam misbruikt.

Hmm geen kritisch vermogen, je begrijpt er niets van. Wat mensen doen, of mensen zich aan de islam houden, de islam verwerpen, of de islam misbruiken doet niets af aan het geloof. De islam is perfect, moslims zijn dat niet. Ik ben geen type die zich door nare ervaringen of roze wolk verhalen laat omturnen tot een ander geloof. Belangrijkste in deze zijn de Eigenschappen die God heeft in de islam in vergelijking met andere religies. Zo kan in mijn ogen God nooit een zoon hebben. Christenen kunnen nog zo lief zijn, liefde prediken, de hele wereld aan mijn voeten leggen, ik kan nooit hun geloof aannemen. Het heeft geen enkel effekt op mijn keuze. Al zou mijn tasje op iedere hoek van de straat keer op keer worden geroofd door uitsluitend moslims die het met name op autochtone bejaarden hebben voorzien, het heeft geen enkel effekt op mijn keuze.


In Egypte zijn ze daar veel verder in. Daar kunnen ze zich dat al 2 jaar voorstellen, waarschijnlijk al veel langer, maar iig 2 jaar openlijk.

Sorry maar ik weet niet waar je op doelt, maar ik denk dat dit beter in de draad over Egypte past.

Magister
16-08-13, 20:42
Hmm geen kritisch vermogen, je begrijpt er niets van. Wat mensen doen, of mensen zich aan de islam houden, de islam verwerpen, of de islam misbruiken doet niets af aan het geloof. De islam is perfect, moslims zijn dat niet. Ik ben geen type die zich door nare ervaringen of roze wolk verhalen laat omturnen tot een ander geloof. Belangrijkste in deze zijn de Eigenschappen die God heeft in de islam in vergelijking met andere religies. Zo kan in mijn ogen God nooit een zoon hebben. Christenen kunnen nog zo lief zijn, liefde prediken, de hele wereld aan mijn voeten leggen, ik kan nooit hun geloof aannemen. Het heeft geen enkel effekt op mijn keuze. Al zou mijn tasje op iedere hoek van de straat keer op keer worden geroofd door uitsluitend moslims die het met name op autochtone bejaarden hebben voorzien, het heeft geen enkel effekt op mijn keuze.



Sorry maar ik weet niet waar je op doelt, maar ik denk dat dit beter in de draad over Egypte past.

Jij hebt in elk geval een idee waar het in het christendom om gaat.

Ibrah1234
16-08-13, 20:43
Zo kan in mijn ogen God nooit een zoon hebben. Christenen kunnen nog zo lief zijn, liefde prediken, de hele wereld aan mijn voeten leggen, ik kan nooit hun geloof aannemen

Jij denkt dat God geen zoon kan hebben. Zo schijnen er ook mensen te zijn die het volstrekt onaannemelijk vinden dat Mohammed op een paard met vleugels genaamd Burak van Mekka naar Jeruzalem is gevlogen en van daaruit naar de hemel.

Je gaat al de mist in als je het te letterlijk neemt.

super ick
17-08-13, 10:55
Jij denkt dat God geen zoon kan hebben. Zo schijnen er ook mensen te zijn die het volstrekt onaannemelijk vinden dat Mohammed op een paard met vleugels genaamd Burak van Mekka naar Jeruzalem is gevlogen en van daaruit naar de hemel.

Je gaat al de mist in als je het te letterlijk neemt.

God heeft erg veel kinderen, tenminste....... Ik heb veel christenen hem horen aanbidden met 'vader'. Onze vader.
Op dat vlak is Jezus verre van uniek.

super ick
17-08-13, 10:59
.






Het woordje intelligent gaat nu een beetje te veel een eigen leven leiden, bij jou en je volgelingen Mark en Super Ick. Zo zie je maar weer hoe alles uit zijn verband wordt gerukt.

.

Wat een onzinnig woordgebruik. Dat mensen op een bepaalt onderwerp grotendeels dezelfde mening delen heeft niets met volgelingen te maken. Ik vind het bovendien minderwaardig en denigrerend staan.

Ibrah1234
17-08-13, 11:15
God heeft erg veel kinderen, tenminste....... Ik heb veel christenen hem horen aanbidden met 'vader'. Onze vader.
Op dat vlak is Jezus verre van uniek.

Uitspraken in de bijbel en koran zijn veelal metaforisch?

super ick
17-08-13, 11:21
Uitspraken in de bijbel en koran zijn veelal metaforisch?

Al ben ik geen gelovige, ik heb wel een soort overtuiging dat je met die oude boeken heel voorzichtig op zoek moet om de boodschappen die er in staan er uit te halen.

Als men gaat kommaneuken dan gaat het mis.

mark61
17-08-13, 11:35
Uitspraken in de bijbel en koran zijn veelal metaforisch?

Dat hangt af van de 'ontvanger'. Je hebt die dominee, of het zijn er geloof ik wel meer dan één, die tot de conclusie kwam dat de hele notie 'god' een metafoor is. Als belangeloze ongelovige lijkt me dat een intelligent :zozo: idee.

mark61
17-08-13, 11:39
Uiteraard dat ruik je goed Mark61, ik zou geen moslim zijn, als ik niet dacht dat de islam de juiste keuze voor iedereen is.

Jij. Ik had het over types als van Doorn.

Hieruit blijkt wederom dat het er voor jou blijkbaar niet toe doet wie of hoe iemand is, als het eindresultaat 'moslim' is, is ie per definitie goed bij zijn hoofd.

Na, dat bestrijd ik. Als ie van PVV'er communist was geworden, of Jehova's getuige, vond je het eindresultaat dan ook OK?

super ick
17-08-13, 15:32
Jij. Ik had het over types als van Doorn.

Hieruit blijkt wederom dat het er voor jou blijkbaar niet toe doet wie of hoe iemand is, als het eindresultaat 'moslim' is, is ie per definitie goed bij zijn hoofd.

Na, dat bestrijd ik. Als ie van PVV'er communist was geworden, of Jehova's getuige, vond je het eindresultaat dan ook OK?

Ik denk dat je naar de bekende weg vraagt. Daar durf ik wel een goed flesje op te zetten.
Ik heb er nog 1 te goed van Pas, dus ut ken lije.

H.P.Pas
17-08-13, 15:53
Ik denk dat je naar de bekende weg vraagt. Daar durf ik wel een goed flesje op te zetten.
Ik heb er nog 1 te goed van Pas, dus ut ken lije.


Het zou mij niet verbazen als het in maart al dicht is.
Dat het volgend jaar om deze tijd niet meer bestaat, daar zet ik graag een smakelijke fles op. En ik verlies niet graag.


OK, dat zat er behoorlijk naast; echter heeft niemand destijds (in 2oo8) de weddenschap aangenomen, jij ook niet.
Tegoed heb je dus niets.


Ik drink graag rode port.
:) Ik ben geroerd, portdrinkers worden zeldzaam... Ik ga kijken wat ik voor je doen kan. :student: Op strikt vrijwillige basis wel te verstaan.

super ick
17-08-13, 19:02
OK, dat zat er behoorlijk naast; echter heeft niemand destijds (in 2oo8) de weddenschap aangenomen, jij ook niet.
Tegoed heb je dus niets.


:) Ik ben geroerd, portdrinkers worden zeldzaam... Ik ga kijken wat ik voor je doen kan. :student: Op strikt vrijwillige basis wel te verstaan.

Zwirtserse port is wereldberoemd............

Muslum Arslan
17-08-13, 20:52
Ik ben van mening dat de islam wel tolerant en vreedzaam is. Het zelfde kan ik helaas niet zeggen over de groot deel moslims.

Samir75017
17-08-13, 21:44
Muslims should emulate Prophet Muhammad in religious tolerance, says scholar

Published: Saturday August 17, 2013 MYT 1:40:00 PM

PETALING JAYA: Muslims in Malaysia should take heed of Prophet Muhammad's religious tolerance as he actively promoted peace and compassion for all non-Muslim minorities living in Arabia.

Chairman of Academy for Civilisation Studies Dr Ghazali Basri told the Star Online that it was unfortunate that many Malaysian Muslims were not well informed about the past history in understanding and respecting other faiths.

"Sadly, they are only being taught in terms of ritual worships, but not in the discipline of philosophy of comparative religion," he said.

Referring to the uproar over the surau at a resort that was used by a group of Buddhists for meditation in Johor recently, Ghazali said this wouldn't have been an issue during Prophet Muhammad's time.

He cited an example recorded by one of earliest historians in Islam, Ibn Ishaq who had narrated that the Prophet had allowed Christian patriots from Najran to pray in the mosque, even with their religious cross on.

"He allowed them to pray in their way with the symbols. From this, we have arrived to the case of no difference between the cross and the deity the Buddhists brought in the surau," he said.

Ghazali, who specialises in interfaith studies, also said that the call to demolish the surau was not necessary as Islam never condones any demolition of places of worship.

"Even in the Quran, in chapter 22 verse 40, it states that the Muslims are duty bound to protect places of worship, such as synagogues, churches, temples or mosques, in which names the name of God is commemorated in abundant measure," he said.

Ghazali also said that Malaysia should learn from other examples of religious tolerance, citing a recent report about a church in Aberdeen, Scotland which opened its doors to Muslims for daily prayers due to space constraint in the mosque.

"In Islam, we apply the principle of fiqhs (fundamentals of jurisprudence) that is when we face difficulties, there's a way out. A place of worship is a sacred place, as long as you don't pray towards the cross," he explained.

He further suggested that Malaysia should start introducing comparative religion subjects especially in higher education or in teacher education.

"This will only open up the door to understanding people's religions and not belittling them, while strengthening and respecting their religions," he said.

Muslims should emulate Prophet Muhammad in religious tolerance, says scholar - Nation | The Star Online (http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/17/Surau-scholar-tolerance.aspx)

Juffrouw_Saartje
26-08-13, 07:04
Jij denkt dat God geen zoon kan hebben. Zo schijnen er ook mensen te zijn die het volstrekt onaannemelijk vinden dat Mohammed op een paard met vleugels genaamd Burak van Mekka naar Jeruzalem is gevlogen en van daaruit naar de hemel.

Je gaat al de mist in als je het te letterlijk neemt.

God is Almachtig en de Schepper, Hij heeft Adam geschapen en Maria onbevlekt laten bevangen dus Hij kan ook een Boeraq scheppen. Je schrijft dat ik de mist in ga als ik iets te letterlijk neemt, maar ik wat ik schreef is dat ik nooit het christelijke geloof aannemen omdat in mijn ogen God nooit een zoon kan hebben. Jezus is volgens christenen letterlijk de zoon van God, verwekt niet gemaakt (begotten son) en zij aanbidden hem ook. Joden zullen zoon van God meer als een figuurlijke term zien voor rechtgeaarde persoon. In de bijbel staan immers meerdere zonen van God vermeld o.a. David. Op een aantal punten is het jodendom dan ook veel authentieker dan het christendom. God heeft Perfekte en Unieke Goddelijke Eigenschappen en derhalve kunnen deze niet op de eigenschappen van Zijn schepping lijken. Jezus vzmh wordt geboren uit de moeder Maria, hij eet, drinkt, bidt en komt dus als mens op aarde. Derhalve kan Jezus nooit God zijn of de zoon van God.

112 :

1. Zeg: "Allah is de Enige.

2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

Dus ja, je kunt het verhaal van de boeraq letterlijk nemen, en nee je kunt zoon van God niet letterlijk nemen, omdat dit niet past bij Zijn Verhevenheid. De Schepper kan nooit vereenzelvigd worden met iets van zijn schepping, zoals mensen, stenen, beelden, dieren, geesten. Tevens heeft het geen nut om de schepping te aanbidden i.p.v. de Schepper het is een vorm van afgoderij.

En Allah weet het het beste.

Juffrouw_Saartje
26-08-13, 07:08
Jij. Ik had het over types als van Doorn.

Hieruit blijkt wederom dat het er voor jou blijkbaar niet toe doet wie of hoe iemand is, als het eindresultaat 'moslim' is, is ie per definitie goed bij zijn hoofd.

Na, dat bestrijd ik. Als ie van PVV'er communist was geworden, of Jehova's getuige, vond je het eindresultaat dan ook OK?

Allereerst, ik vind de PVV zo'n landverraad dat als een PVV'er omgeturnd is tot welk ander niet-PVV-gedachtegoed dit al een feestje waard is.
Het beste eindresultaat is inderdaad de islam.

Magister
26-08-13, 07:12
God is Almachtig en de Schepper, Hij heeft Adam geschapen en Maria onbevlekt laten bevangen dus Hij kan ook een Boeraq scheppen. Je schrijft dat ik de mist in ga als ik iets te letterlijk neemt, maar ik wat ik schreef is dat ik nooit het christelijke geloof aannemen omdat in mijn ogen God nooit een zoon kan hebben. Jezus is volgens christenen letterlijk de zoon van God, verwekt niet gemaakt (begotten son) en zij aanbidden hem ook. Joden zullen zoon van God meer als een figuurlijke term zien voor rechtgeaarde persoon. In de bijbel staan immers meerdere zonen van God vermeld o.a. David. Op een aantal punten is het jodendom dan ook veel authentieker dan het christendom. God heeft Perfekte en Unieke Goddelijke Eigenschappen en derhalve kunnen deze niet op de eigenschappen van Zijn schepping lijken. Jezus vzmh wordt geboren uit de moeder Maria, hij eet, drinkt, bidt en komt dus als mens op aarde. Derhalve kan Jezus nooit God zijn of de zoon van God.

112 :

1. Zeg: "Allah is de Enige.

2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

Dus ja, je kunt het verhaal van de boeraq letterlijk nemen, en nee je kunt zoon van God niet letterlijk nemen, omdat dit niet past bij Zijn Verhevenheid. De Schepper kan nooit vereenzelvigd worden met iets van zijn schepping, zoals mensen, stenen, beelden, dieren, geesten. Tevens heeft het geen nut om de schepping te aanbidden i.p.v. de Schepper het is een vorm van afgoderij.

En Allah weet het het beste.

Weet je waarom de maagdelijke geboorte van Jezus plaatsvond? Omdat hij de zoon van God is, niet van een man! Het is inconsequent dat de islam het ene wel overneemt uit de Bijbel en het andere niet.

Ibrah1234
26-08-13, 07:22
1. Zeg: "Allah is de Enige.

2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.

3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."


De mens is gelijk aan hem toch? Hij schiep immers de mens naar zijn evenbeeld.

Voor de rest is het een opsomming aan veronderstellingen. Niemand weet het. Bij mijn weten is nog nooit een overledene uit de hemel gekomen om te vertellen hoe het nu precies zit.

Geen idee of de Tora, bijbel en koran kloppen. Maar als iemand voor 80% kan acteren in het leven zoals JC dat deed dan zit het wel snor en zou de aarde een prettiger plek zijn te vertoeven. Mohammed, zoals beschreven in de koran vind ik toch iets anders in zijn leven staan.

knuppeltje
26-08-13, 07:59
Weet je waarom de maagdelijke geboorte van Jezus plaatsvond? Omdat hij de zoon van God is, niet van een man! Het is inconsequent dat de islam het ene wel overneemt uit de Bijbel en het andere niet.

Alweer vergeten dat ook hij een literair figuur Is?

Trouwens, volgens de bijbel is niet die Jezus zijn moeder onbevlekt ontvangen, maar zijn grootmoeder. Jezus mocht niet geboren worden uit een vrouw die door bevlekking was verwekt.

Lees dus je eigen bijbel beter.

Magister
26-08-13, 08:33
Alweer vergeten dat ook hij een literair figuur Is?

Trouwens, volgens de bijbel is niet die Jezus zijn moeder onbevlekt ontvangen, maar zijn grootmoeder. Jezus mocht niet geboren worden uit een vrouw die door bevlekking was verwekt.

Lees dus je eigen bijbel beter.

Ik heb het niet over de onbevlekte ontvangenis (staat niet in de Bijbel, maar is een roomse leerlstelling), maar over de maagdelijke geboorte. Die staat wel in de bijbel, en slaat op de geboorte van JC. Lees het evangelie van Lucas.

Wat ben je toch ontzaggelijk stom dat je steeds maar weer uit je nek lult over zaken waar je de ballen verstand van hebt.

knuppeltje
26-08-13, 08:50
Ik heb het niet over de onbevlekte ontvangenis (staat niet in de Bijbel, maar is een roomse leerlstelling), maar over de maagdelijke geboorte. Die staat wel in de bijbel, en slaat op de geboorte van JC. Lees het evangelie van Lucas.

Maakt het allemaal niets onzinniger. God was dus geen man maar wel de vader.

Magister
26-08-13, 10:01
Maakt het allemaal niets onzinniger. God was dus geen man maar wel de vader.

Inderdaad, zo staat het in de Bijbel. Jezus noemt hem zelf ook Vader.

En nog iets: als jij iets met jouw verstand niet kunt vatten wil dat allerminst zeggen dat het niet waar kan zijn.

Karin.N
26-08-13, 10:48
En over 2 jaar lezen we dat van Doorn zich heeft aangesloten bij 1 of andere nieuwe sekte ;)

super ick
26-08-13, 12:59
En over 2 jaar lezen we dat van Doorn zich heeft aangesloten bij 1 of andere nieuwe sekte ;)

Las vanmorgen in de telegraaf dat hij prospect is bij de Hells angels.

mark61
26-08-13, 13:04
Het beste eindresultaat is inderdaad de islam.

Aangezien je niet in gaat op waar het mij om ging neem ik maar aan dat dit het is. Alleen het resultaat doet ertoe, niet de (geloofwaardigheid van de) persoon. Bietje sneu :)

knuppeltje
27-08-13, 12:56
Inderdaad, zo staat het in de Bijbel. Jezus noemt hem zelf ook Vader.

En nog iets: als jij iets met jouw verstand niet kunt vatten wil dat allerminst zeggen dat het niet waar kan zijn.

Geloof kan heel rare dingen doen met mensen, blijkt maar weer.

knuppeltje
27-08-13, 12:57
Las vanmorgen in de telegraaf dat hij prospect is bij de Hells angels.

Oeps, dat zijn bepaald geen aartsengelen.

Mark
27-08-13, 13:00
waren de religieuzen maar zo tolerant als hun godsdiensten, dan waren er een stuk minder problemen.

Charlus
27-08-13, 14:50
waren de religieuzen maar zo tolerant als hun godsdiensten, dan waren er een stuk minder problemen.
4:56
Zij die ongelovig zijn in Onze tekenen, hen zullen Wij in een vuur laten braden. Telkens als hun huid gaar gebakken is, vervangen Wij die door andere huid, opdat zij de bestraffing proeven.

Mark
27-08-13, 15:03
4:56
Zij die ongelovig zijn in Onze tekenen, hen zullen Wij in een vuur laten braden. Telkens als hun huid gaar gebakken is, vervangen Wij die door andere huid, opdat zij de bestraffing proeven.

is het raar dat ik honger krijg als ik dit lees?

Juffrouw_Saartje
08-09-13, 21:03
De mens is gelijk aan hem toch? Hij schiep immers de mens naar zijn evenbeeld.

Voor de rest is het een opsomming aan veronderstellingen. Niemand weet het. Bij mijn weten is nog nooit een overledene uit de hemel gekomen om te vertellen hoe het nu precies zit.

Geen idee of de Tora, bijbel en koran kloppen. Maar als iemand voor 80% kan acteren in het leven zoals JC dat deed dan zit het wel snor en zou de aarde een prettiger plek zijn te vertoeven. Mohammed, zoals beschreven in de koran vind ik toch iets anders in zijn leven staan.

Bismillah,

Er zijn inderdaad overleveringen van Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de Profeet (vzhm) heeft gezegd: “Allah heeft Adam naar Zijn beeld geschapen” Al-boekhari, moeslim.

Dit betekent geen gelijkenis want in de koran staat:

En niemand is Hem in enig opzicht gelijk. (al-Ikhlaas : 4)

Het beeld van Allah is anders dan dat van Zijn schepselen. Adam (vzmh) kan horen, zien en spreken en heeft een gezicht. Allah (de Verhevene) is de Alhorende, de Alziende en Hij Spreekt wanneer Hij wil en Hij heeft een Gezicht. Echter heeft Allah Goddelijke Eigenschappen die Perfect zijn en de mens heeft menselijke eigenschappen die beperkt zijn, dus het zien van de mens is niet zoals het Zien van Allah.

Om dan terug te komen op de reden waarom ik nooit meer christen kan worden, omdat in de bijbel God wordt beschreven met eigenschappen die niet passend zijn bij Zijn Heiligheid en Volmaaktheid. God kan nooit een zoon hebben die tegelijkertijd mens is en beschreven wordt met menselijke eigenschappen. Jezus eet, drinkt, rijdt op een ezel en bidt tot God. God is echter Onafhankelijk en ZichZelf Genoeg en heeft derhalve geen zoon nodig om Hem te aanbidden.

Wa Allahoe 3alem

Juffrouw_Saartje
08-09-13, 21:06
Aangezien je niet in gaat op waar het mij om ging neem ik maar aan dat dit het is. Alleen het resultaat doet ertoe, niet de (geloofwaardigheid van de) persoon. Bietje sneu :)

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Uiteraard doet de geloofwaardigheid van een persoon ertoe. Dat iemand moslim is, of moslim zegt te zijn, is geen garantie voor mij dat ik met die persoon kan opschieten. In het dagelijks leven ga ik met allerlei soorten mensen om en niet alleen met moslims.


Wat de geloofwaardigheid van van Doorn betreft, daar twijfel ik niet aan, dat blijkt uit zijn interviews.

knots71karel
08-09-13, 21:16
Bismillah,

Er zijn inderdaad overleveringen van Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de Profeet (vzhm) heeft gezegd: “Allah heeft Adam naar Zijn beeld geschapen” Al-boekhari, moeslim.

Dit betekent geen gelijkenis want in de koran staat:

En niemand is Hem in enig opzicht gelijk. (al-Ikhlaas : 4)

Het beeld van Allah is anders dan dat van Zijn schepselen. Adam (vzmh) kan horen, zien en spreken en heeft een gezicht. Allah (de Verhevene) is de Alhorende, de Alziende en Hij Spreekt wanneer Hij wil en Hij heeft een Gezicht. Echter heeft Allah Goddelijke Eigenschappen die Perfect zijn en de mens heeft menselijke eigenschappen die beperkt zijn, dus het zien van de mens is niet zoals het Zien van Allah.

Om dan terug te komen op de reden waarom ik nooit meer christen kan worden, omdat in de bijbel God wordt beschreven met eigenschappen die niet passend zijn bij Zijn Heiligheid en Volmaaktheid. God kan nooit een zoon hebben die tegelijkertijd mens is en beschreven wordt met menselijke eigenschappen. Jezus eet, drinkt, rijdt op een ezel en bidt tot God. God is echter Onafhankelijk en ZichZelf Genoeg en heeft derhalve geen zoon nodig om Hem te aanbidden.

Wa Allahoe 3alem

Toch zijn er miljarden die geloven dat Christus de zoon van GOD was .
die speciaal naar dit onmogeijk kleine stipje in het heelal het totaal onbelangrijke planeetje Aarde werd gestuurt .
Omdat daar naar miljarden jaren evolutie een apensoort zich ontwikkelde die zich zelf bestrijd al zolang hij bestaat ! het meest gruwelijke dier wat er ooit geleefd heeft en nog leeft totdat hij zich zelf uitmoord .
:boeps:

Umarvlie
09-09-13, 10:36
Ik lees net dat van Doorn een nieuwe politieke partij gaat beginnen, hij schrijft daarover op twitter "Een jonge frisse partij, uiteraard voor iedereen, maar op bais van islamitische normen en waarden, en met respect voor elkaar". (Bais zal hier wel basis moeten zijn neem ik aan :D ).

Oiseau
09-09-13, 11:57
Ik lees net dat van Doorn een nieuwe politieke partij gaat beginnen, hij schrijft daarover op twitter "Een jonge frisse partij, uiteraard voor iedereen, maar op bais van islamitische normen en waarden, en met respect voor elkaar". (Bais zal hier wel basis moeten zijn neem ik aan :D ).

Hij wil gewoon brood verdienen in de politiek.
Een wilde plan van hem of hij snapt niet de politiek?