PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakistaan bedreigd en gekidnapt om snor



BoerHarms
10-08-13, 08:01
PESHAWAR -
Een Pakistaanse zakenman heeft zó'n grote snor dat een militante groep hem probeert af te dwingen zijn snor te trimmen. Het haar is volgens de militanten 'onislamitisch'. Malik Amir Mohammad Khan Afridi wordt met de dood bereigd en is meerdere keren gekidnapt om het haar boven zijn bovenlip.


Afridi kwam in 2009 door zijn snor in de problemen met de opstandelingen van Lashkar-e-Islam. De groep eiste dat de zakenman 500 dollar per maand zou betalen aan beschermingsgeld. De zakenman weigerde dat.
Afridi werd vervolgens door vier gewapende mannen ontvoerd. Hij vertelt persbureau AFP dat hij een maand lang in een grot gevangen heeft gezeten en pas werd vrijgelaten toen hij akoord ging met het scheren van zijn snor. "Ik was bang dat ze me zouden vermoorden, daarom offerde ik mijn snor op."

Na de ontvoering vluchtte Afridi met zijn gezin naar Peshawar, waar hij zijn geliefde snor weer liet teruggroeien. Maar in 2012 kregen de opstandelingen hem weer in de gaten en begonnen de bedreigingen weer.
De zakenman verhuisde vanwege de bedreigingen zonder zijn gezin naar de stad Faisalabad. Zijn familie ziet hij inmiddels nog maar één keer per maand. Maar Afridi heeft dat allemaal over voor zijn snor. "Ik kan Pakistan verlaten, ik kan mijn familie verlaten, maar mijn snor zal ik nooit meer afknippen."
Afridi vindt vooral de aandacht leuk die hij krijgt vanwege zijn snor. Hij hoopt dat hij politiek asiel vindt en ooit Pakistan kan vertegenwoordigen bij een internationale snorrenwedstrijd.

Pakistaan bedreigd en gekidnapt om snor - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/21798985/__Bedreigingen_om_megasnor__.html)

Magister
10-08-13, 11:51
Druk je snor in Pakistan.

BoerHarms
10-08-13, 13:35
Maar volgens mij zit het daar niet snor.