PDA

Bekijk Volledige Versie : Egypt Blockades Gaza Where Are the Flotillas?



super ick
11-08-13, 22:44
The activists do not care about the Palestinians' suffering as much as they are interested in advancing their anti-Israel agenda. They rarely have anything good to offer the Palestinians.

Hamas has finally admitted that it is the Egyptians, and not Israel, who have turned the Gaza Strip into a "big prison."

Ghazi Hamad, a senior official with the Hamas-controlled foreign ministry, was quoted this week as saying that the Gaza Strip has been turned into a "big prison as a result of the continued closure of the Rafah border crossing by the Egyptian authorities since June 30."

Hamad said that since then, the number of Palestinian travelers at the Rafah terminal has dropped from 1,200 to 200 per day.

But this is a story that has not found its way to the pages of mainstream newspapers in the West because it does not in any way "implicate" Israel.

To make matters worse, the Egyptian authorities announced that the Rafah terminal would be completely closed during the four-day Muslim feast of Eid al-Fitr, which began on August 8.

Until recently, the charge that the Gaza Strip has been turned into a "big prison" had been made only against Israel, capturing the attention of the mainstream media and human rights organizations around the world.

But now that the charge is being made against Egypt, most international journalists, human rights organizations and even "pro-Palestine" groups, especially at university campuses in the US, Canada and Australia, have chosen to look the other way.

Residents of the Gaza Strip are asking these days: Where are all the foreign solidarity missions that used to visit the Gaza Strip to show support for Hamas and the Palestinian population? Where are all the press, human rights groups, activists?

In July, only two foreign delegations visited the Gaza Strip. By contrast, between January and June this year, about 180 delegations entered the Gaza Strip .

The "pro-Palestine" activists say they are unable to enter the Gaza Strip because of the strict security measures and travel restrictions imposed by the Egyptian authorities.

But why haven't these activists tried to organize another flotilla aid convoy to the Gaza Strip to break the Egyptian blockade?

Why haven't the "pro-Palestine" activists been sent to the Egyptian side of the Rafah border crossing to voice solidarity with the residents of the "big prison"?

The answer is obvious: First, the activists' main goal is to condemn Israel and hold it solely responsible for the miseries of Palestinians.

The activists do not care about the Palestinians' suffering as much as they are interested in advancing their anti-Israel agenda. They devote most of their energies and efforts to inciting against Israel and rarely have anything good to offer the Palestinians.

Second, the "pro-Palestine" activists know that it would be foolish of them to mess around with the Egyptian army and security forces. The last time foreign nationals tried to stage a peaceful protest on the Egyptian side of the Rafah terminal, the Egyptian authorities did not hesitate to assault and deport many of them from the country.

Similarly, there is a problem with the way the international media is handling the current crisis in the Gaza Strip.

While the Egyptian authorities are tightening the blockade on the Gaza Strip, dozens of trucks loaded with goods and construction material continue to enter the area through the Erez Terminal from Israel.

Just this week, more than 500 truckloads containing a variety of goods and 86 tons of cooking gas were delivered from to the residents of the Gaza Strip through the Erez Terminal.

In the last week of July, 1,378 trucks carrying 37,306 tons of goods entered the Gaza Strip from Israel and a total of 2,203 people crossed through the Erez Terminal.

Since the beginning of the year, nearly 34,000 trucks carrying more than 950,000 tons of goods entered the Gaza Strip through Israel.

The Egyptians, like most Arabs, do not care about the Palestinians. They want the Palestinians to be Israel's problem and to continue relying on handouts from Western countries.

The Arabs do not care if the residents of the Gaza Strip starve to death as long as Israel will be blamed.

So why should any Arab country care at all if the international community and media continue to adopt an ostrich-like attitude toward Egypt's responsibility for the aggravating humanitarian and economic crisis in the Gaza Strip?

Egypt Blockades Gaza: Where Are the Flotillas? :: Gatestone Institute (http://www.gatestoneinstitute.org/3923/egypt-blockades-gaza)

mark61
11-08-13, 23:12
Godallemachtig moet je van die bagger blijven posten? :cheefbek:

Alles in het kader van de discussie zekers :hihi:

CONTRA
11-08-13, 23:35
.

The "pro-Palestine" activists say they are unable to enter the Gaza Strip because of the strict security measures and travel restrictions imposed by the Egyptian authorities.

But why haven't these activists tried to organize another flotilla aid convoy to the Gaza Strip to break the Egyptian blockade?



omdat aktivisten er weinig voor voelen op zee overvallen te worden door israelische piraten

CONTRA
11-08-13, 23:41
Godallemachtig moet je van die bagger blijven posten? :cheefbek:

Alles in het kader van de discussie zekers :hihi:

dat schynt super ick te doen om ons een spiegel voor te houden zodat we de waarheid zullen ontdekken http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/364959-oliedomme-politica-denkt-islam-land.html#post5224124

super ick
12-08-13, 07:52
Godallemachtig moet je van die bagger blijven posten? :cheefbek:

Alles in het kader van de discussie zekers :hihi:

Ik kom nog wel eens iets tegen. Als het vragen oproept plaats ik het.

De Palestijnendiscussie wordt gevoerd door vasthoudende mensen die zich er in vastgebeten hebben. Voor de meesten is het helemaal geen nieuws meer. Die vinden het belangrijker of het morgen droog is. Dat er meerdere zaken spelen wordt zelden aandacht aan besteed. Ik vond deze vergelijking wel mank gaan maar de getallen zeggen toch ook wel wat?

super ick
12-08-13, 07:58
dat schynt super ick te doen om ons een spiegel voor te houden zodat we de waarheid zullen ontdekken http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/364959-oliedomme-politica-denkt-islam-land.html#post5224124

Dat is mijn topic niet.

Bij mij gaat het niet om de waarheid. Daar hebben gelovigen het monopoly op. Onderwerpen als onbespreekbaar en/of niet over te discussiëren te verklaren. Anders wordt een behoorlijk groepje gelovigen op de teentjes getrapt.

Ik heb slechts een mening en geen waarheid en waar nodig stel ik die bij.

Ik ben net zo min verantwoordelijk voor wat een domme rechtse doos aan het andere eind van de wereld over de islam zegt als jij verantwoordelijk bent voor een maffe moslimradicaal die mij als ongelovige het liefst de hals wilt afsnijden.

Magister
12-08-13, 09:10
Godallemachtig moet je van die bagger blijven posten? :cheefbek:

Alles in het kader van de discussie zekers :hihi:

Opnieuw geen argumenten.

Magister
12-08-13, 09:13
omdat aktivisten er weinig voor voelen op zee overvallen te worden door israelische piraten

Dat willen ze juist heel graag. Sterker nog, daar is het ze om te doen.

Ibrah1234
12-08-13, 11:01
De anti-Israël lobby heeft hier weinig aan.

mark61
12-08-13, 12:12
Ik kom nog wel eens iets tegen. Als het vragen oproept plaats ik het.

De Palestijnendiscussie wordt gevoerd door vasthoudende mensen die zich er in vastgebeten hebben. Voor de meesten is het helemaal geen nieuws meer. Die vinden het belangrijker of het morgen droog is. Dat er meerdere zaken spelen wordt zelden aandacht aan besteed. Ik vond deze vergelijking wel mank gaan maar de getallen zeggen toch ook wel wat?

The Gatestone Institute. Ambassador John R. Bolton, Chairman. Doe me een lol :hihi:

Dit is een verzameling raillerende one-liners die bij elkaar genomen nergens op slaan. Tot mijn schrik is de auteur blijkbaar een gevierd journalist.

Welke getallen? Nietzeggende quasi-feiten.

Het nieuws van de dag is dat Israël andermaal bewezen heeft te kwader trouw te zijn en helemaal geen vrede te willen door vrolijk weer nieuwe uitbreidingen van nederzettingen aan te kondigen, drie dagen voor de onderhandelingen (zouden) beginnen.

Het nieuwe is dat nu ook doodgewone Amerikanen die altijd voor Israël waren het met dat land gehad hebben.

Ja, Egypte heeft de grens ff dichtgegooid, omdat ze vermoeden dat dat volk dat van plan was raketten te schieten (en die door de Israëli's in Egypte gebombardeerd zijn) hulp hadden gekregen of afkomstig zijn uit Gaza.

Gaza heeft één haven en die is door Israël kapotgebombardeerd. Dat waren Nederlandse miljoenen die daar vernietigd werden, en NL piepte niet eens. Dus die flotilla kan de auteur steken waar de zon niet schijnt.

CONTRA
12-08-13, 12:53
Dat willen ze juist heel graag. Sterker nog, daar is het ze om te doen.

onderbouw dat maar met argumenten......

CONTRA
12-08-13, 12:56
Dus die flotilla kan de auteur steken waar de zon niet schijnt.

:hihi:

super ick
12-08-13, 14:50
The Gatestone Institute. Ambassador John R. Bolton, Chairman. Doe me een lol :hihi:

Dit is een verzameling raillerende one-liners die bij elkaar genomen nergens op slaan. Tot mijn schrik is de auteur blijkbaar een gevierd journalist.

Welke getallen? Nietzeggende quasi-feiten.

Het nieuws van de dag is dat Israël andermaal bewezen heeft te kwader trouw te zijn en helemaal geen vrede te willen door vrolijk weer nieuwe uitbreidingen van nederzettingen aan te kondigen, drie dagen voor de onderhandelingen (zouden) beginnen.

Het nieuwe is dat nu ook doodgewone Amerikanen die altijd voor Israël waren het met dat land gehad hebben.

Ja, Egypte heeft de grens ff dichtgegooid, omdat ze vermoeden dat dat volk dat van plan was raketten te schieten (en die door de Israëli's in Egypte gebombardeerd zijn) hulp hadden gekregen of afkomstig zijn uit Gaza.

Gaza heeft één haven en die is door Israël kapotgebombardeerd. Dat waren Nederlandse miljoenen die daar vernietigd werden, en NL piepte niet eens. Dus die flotilla kan de auteur steken waar de zon niet schijnt.

Heb het cv van de journalist gelezen. Kan de man toch moeilijk wegzetten als 1 of andere achterlijke.
Egypte wil geweld vanuit Gaza zien te voorkomen.

mark61
12-08-13, 15:01
Heb het cv van de journalist gelezen. Kan de man toch moeilijk wegzetten als 1 of andere achterlijke.
Egypte wil geweld vanuit Gaza zien te voorkomen.

Tis bijzonder sneu dat zo'n man zo ver komt. Type AHA, Bouazza: 'een van die lui die het zelluf zegt'. Als je me kan volgen.

Hij is niet achterlijk, maar perfide.

Het Egyptische leger wil weer niets doen aan de echte problemen van Egypte, maar alleen maar zijn macht veiligstellen. Het handelt als zijn broodheer: geweld als oplossing voor al uw problemen.

De Sinai is een bijzonder arme streek; het verzet daar, hoewel religieus getint, gaat uiteindelijk daarover. Morsi maakte aanstalten wat aan de situatie te doen; nu is het terug naar square one. Geen hervormingen, geen investeringen in de Sinai, geen inkomsten van het toerisme die ten goede komen aan de locale bevolking. Heb je commentaar, dan slaan we je harses in.

Zo simpel zit dat.

knuppeltje
12-08-13, 17:36
onderbouw dat maar met argumenten......

Waarom moet jij weer aan hem zo'n moeilijke vraag stellen. :jammer:

knuppeltje
12-08-13, 17:45
Heb het cv van de journalist gelezen. Kan de man toch moeilijk wegzetten als 1 of andere achterlijke.
Egypte wil geweld vanuit Gaza zien te voorkomen.

Huh? Denk jij echt dat die Gazanen al hun importmogelijkheden willen verspelen? Het is zoals ik al veel eerder heb uitgelegd, en Mark61 nu herhaalt, dat Egypte de controle over de vrijgevochte bende in de Sinaï terug wil hebben.

Die situatie ontstond nadat Egypte en Israël waren overeen gekomen dat, behoudens wat grensbewaking, de Sinaï een gedemilitariseerd gebied zou worden en blijven.

Magister
12-08-13, 18:34
onderbouw dat maar met argumenten......

Ten eerste omdat er plenty andere mogelijkheden zijn om voedsel naar Gaza te brengen.
Ten tweede omdat het op deze manier brengen van voedsel echt niet effectief is. Wat je met zo'n schip kunt brengen maakt echt geen verschil.
Ten derde, je weet van te voren dat het nooit op de plek komt.
Ten vierde: zo'n schip zit volgestouwd met gewapende actievoerders, die zich op geen enkele manier nuttig kunnen maken voor schip en lading.

Nu jij, ik wacht op je argumenten voor je bewering hierboven.

CONTRA
12-08-13, 20:17
Nu jij, ik wacht op je argumenten voor je bewering hierboven.

uit deze zogenaamde 'argumentatie' van jou blykt nergens dat flotilla aktivisten heel graag overvallen willen worden door isrealische staatpiraten noch dat de gaza freedom flotilla daar speciaal voor georganiseerd zou zyn. desondanks wil ik best je geklets onder de loep nemen........


Ten eerste omdat er plenty andere mogelijkheden zijn om voedsel naar Gaza te brengen.

plenty? wat is plenty? oh je bedoelt 'genoeg' en ik maar denken dat je engelse woorden in de nederlandse taal lelyk vindt.

onderbouw het maar dat er genoeg andere mogelykheden waren om voedsel naar gaza te brengen. de gaza freedom flotilla was bedoeld om de egyptische-isrselische blokkade van gaza te doorbreken. als jy dus beweert dat er genoeg andere manieren waren dan ben ik benieuwd op welke andere manieren de aktivisten de blokkade van gaza hadden kunnen doorbreken

Ten tweede omdat het op deze manier brengen van voedsel echt niet effectief is. Wat je met zo'n schip kunt brengen maakt echt geen verschil.

het was niet 1 schip maar een vloot schepen. vandaar de naam flotilla. duh.
in dit geval 6 schepen. daar kan je aardig wat mee verschepen. het primaire doel vd aktie was echter de blokkade te doorbreken. dat is niet gelukt maar israel en egypte hebben nadien wel de blokkade verlicht wat een direkt gevolg was van de gaza freedom flotilla aktie. deels was het dus wel effektief.


Ten derde, je weet van te voren dat het nooit op de plek komt.

eerdere humanitaire bootakties naar gaza waren wel succesvol. dat ze vantevoren hadden moeten weten nooit gaza te kunnen bereiken is dan ook onzin. daarby denk ik dat zelfs de grootste israelcritici niet in hun wildste nachtmerrie hadden voorzien dat israel daadwerkelyk zo verschrikkelyk onmenselyk zou zyn om onschuldige mensenrechtenaktivisten op internationale wateren in koelen bloede af te slachten.


Ten vierde: zo'n schip zit volgestouwd met gewapende actievoerders, die zich op geen enkele manier nuttig kunnen maken voor schip en lading.

waren ze maar volgestouwd met wapens dan hadden ze hun levens kunnen redden door die moordlustige staatspiraten van hun boten te verjagen. helaas bleken keukenmessen totaal niet opgewassen tegen de zwaar bewapende joodterroristen.

Magister
12-08-13, 20:44
uit deze zogenaamde 'argumentatie' van jou blykt nergens dat flotilla aktivisten heel graag overvallen willen worden door isrealische staatpiraten noch dat de gaza freedom flotilla daar speciaal voor georganiseerd zou zyn. desondanks wil ik best je geklets onder de loep nemen........


plenty? wat is plenty? oh je bedoelt 'genoeg' en ik maar denken dat je engelse woorden in de nederlandse taal lelyk vindt.

onderbouw het maar dat er genoeg andere mogelykheden waren om voedsel naar gaza te brengen. de gaza freedom flotilla was bedoeld om de egyptische-isrselische blokkade van gaza te doorbreken. als jy dus beweert dat er genoeg andere manieren waren dan ben ik benieuwd op welke andere manieren de aktivisten de blokkade van gaza hadden kunnen doorbreken


het was niet 1 schip maar een vloot schepen. vandaar de naam flotilla. duh.
in dit geval 6 schepen. daar kan je aardig wat mee verschepen. het primaire doel vd aktie was echter de blokkade te doorbreken. dat is niet gelukt maar israel en egypte hebben nadien wel de blokkade verlicht wat een direkt gevolg was van de gaza freedom flotilla aktie. deels was het dus wel effektief.



eerdere humanitaire bootakties naar gaza waren wel succesvol. dat ze vantevoren hadden moeten weten nooit gaza te kunnen bereiken is dan ook onzin. daarby denk ik dat zelfs de grootste israelcritici niet in hun wildste nachtmerrie hadden voorzien dat israel daadwerkelyk zo verschrikkelyk onmenselyk zou zyn om onschuldige mensenrechtenaktivisten op internationale wateren in koelen bloede af te slachten.



waren ze maar volgestouwd met wapens dan hadden ze hun levens kunnen redden door die moordlustige staatspiraten van hun boten te verjagen. helaas bleken keukenmessen totaal niet opgewassen tegen de zwaar bewapende joodterroristen.

Over argumenten gesproken! Jouw argumentatie komt neer op een ordinaire antisemitische scheldpartij. Je diskwalificeert je zelf en ik ben er klaar mee.

CONTRA
12-08-13, 20:49
Over argumenten gesproken! Jouw argumentatie komt neer op een ordinaire antisemitische scheldpartij. Je diskwalificeert je zelf en ik ben er klaar mee.

alweer geen enkele inhoudelyke argumentatie. je kan het echt niet.
slechts aanvallen op de persoon.

Magister
12-08-13, 20:52
alweer geen enkele inhoudelyke argumentatie. je kan het echt niet.
slechts aanvallen op de persoon.

Je vergist je, het is een aanmerking op je argumentatie. Argumentatie dient zakelijk te zijn en geen ordinaire scheldpartij.

CONTRA
12-08-13, 21:06
Je vergist je, het is een aanval op je argumentatie. Argumentatie dient zakelijk te zijn en geen ordinaire scheldpartij.

er kwam geen enkel scheldwoord in myn post voor. ik heb jou niet uitgescholden noch iemand anders. je zoekt gewoon een slap excuus om jouw gebrek aan argumentatie te verbloemen dus ga je lasteren om de boel af te leiden. klassiek gevalletje van ad hominem. zo ken ik je hier niet anders. ik kyk er al niet eens meer van op.

Magister
12-08-13, 21:10
er kwam geen enkel scheldwoord in myn post voor. ik heb jou niet uitgescholden noch iemand anders. je zoekt gewoon een slap excuus om jouw gebrek aan argumentatie te verbloemen dus ga je lasteren om de boel af te leiden. klassiek gevalletje van ad hominem. zo ken ik je hier niet anders. ik kyk er al niet eens meer van op.

Blijkbaar hebben jij en ik andere opvattingen over wat een scheldpartij is. Het zij zo. Ik wens alleen zindelijke discussies te voeren.

CONTRA
12-08-13, 21:11
Blijkbaar hebben jij en ik andere opvattingen oiver wat een scheldpartij is. Het zij zo.

bkykbaar heb je geen enkel argument om je eerdere beweringen te onderbouwen. het zy zo.

super ick
12-08-13, 22:18
Tis bijzonder sneu dat zo'n man zo ver komt. Type AHA, Bouazza: 'een van die lui die het zelluf zegt'. Als je me kan volgen.

Hij is niet achterlijk, maar perfide.

Het Egyptische leger wil weer niets doen aan de echte problemen van Egypte, maar alleen maar zijn macht veiligstellen. Het handelt als zijn broodheer: geweld als oplossing voor al uw problemen.

De Sinai is een bijzonder arme streek; het verzet daar, hoewel religieus getint, gaat uiteindelijk daarover. Morsi maakte aanstalten wat aan de situatie te doen; nu is het terug naar square one. Geen hervormingen, geen investeringen in de Sinai, geen inkomsten van het toerisme die ten goede komen aan de locale bevolking. Heb je commentaar, dan slaan we je harses in.

Zo simpel zit dat.

Toerisme kunnen ze nu wel vergeten dat was al een poosje zo onder Mubarak. Met Hamas willen ze helemaal niets te maken hebben. Ze vrezen voor een chaotisch oncontroleerbaar Zuid Egypte. Een vrijstaat voor radicale elementen. Odra het klimaat voor hen goed is dan komen ze vanzelf. Het is een vorm van broodwinning.
Israel heeft de controle over het eigen land tot en met de grenspost. Egyptische militairen zijn daar alleen veilig als ze overmacht hebben. Van controlepost tot controlepost.

super ick
12-08-13, 22:27
Die situatie ontstond nadat Egypte en Israël waren overeen gekomen dat, behoudens wat grensbewaking, de Sinaï een gedemilitariseerd gebied zou worden en blijven.

In meer landen in het M.O. zijn gebieden die de overheid niet onder controle heeft. In Pakistan, Afganistan, Jemen, Irak, enz. Dat is niet de schuld van Israël. De gebieden zijn te groot om totaal te kunnen controleren. Het landschap is lastig, de inwoners zijn tegen, onvoldoende technische middelen, geen steun/zin in een bloedbad. Het is een bekend verhaal waar Israël niet exclusief schuld aan heeft.

mark61
13-08-13, 00:55
Toerisme kunnen ze nu wel vergeten dat was al een poosje zo onder Mubarak. Met Hamas willen ze helemaal niets te maken hebben. Ze vrezen voor een chaotisch oncontroleerbaar Zuid Egypte. Een vrijstaat voor radicale elementen. Odra het klimaat voor hen goed is dan komen ze vanzelf. Het is een vorm van broodwinning.
Israel heeft de controle over het eigen land tot en met de grenspost. Egyptische militairen zijn daar alleen veilig als ze overmacht hebben. Van controlepost tot controlepost.

Ik geloof niet dat de boekingen zijn teruggelopen. Sharm el Sheikh en Hurghada, zogezegd. En daar gaat het nou net om hier.

Israel baggert rustig Egypte in, terwijl Egypte gebonden is aan het vredesverdrag en niet kan doen waar het zin in heeft.

super ick
13-08-13, 07:55
Ik geloof niet dat de boekingen zijn teruggelopen. Sharm el Sheikh en Hurghada, zogezegd. En daar gaat het nou net om hier.

Israel baggert rustig Egypte in, terwijl Egypte gebonden is aan het vredesverdrag en niet kan doen waar het zin in heeft.

Dat zijn slechts ressorts. Ik lees er verschillende nieuwsberichten over. De meeste gaan toch wel over terugloop van boekingen.

Klinkt niet logisch. Egypte kan zelf niet. Actie zou leiden tot bloedvergieten maar verder niets. Het is geen kwestie van veroveren. Israel de schuld geven is erg gemakkelijk maar dit gaat niet voor alles op. Zij hebben die MB daar ook liever niet. Het is niet ongewoon in Arabische landen dat de overheid in bepaalde streken geen of weinig controle heeft.

knuppeltje
13-08-13, 08:18
In meer landen in het M.O. zijn gebieden die de overheid niet onder controle heeft. In Pakistan, Afganistan, Jemen, Irak, enz. Dat is niet de schuld van Israël. De gebieden zijn te groot om totaal te kunnen controleren. Het landschap is lastig, de inwoners zijn tegen, onvoldoende technische middelen, geen steun/zin in een bloedbad. Het is een bekend verhaal waar Israël niet exclusief schuld aan heeft.

Tja, dat er meer loos is in de wereld, dat weten we onderhand wel. Maar daar ging het niet om. Jij gaf een warrig verhaal over de toestand in de Sinaï.
Na die overeenkomst met Israël werd het in de Sinaï een ongecontroleerde bende, waar van alles gebeurde wat god verboden heeft.
Nu wil Egypte weer de controle over dat wespennest terug. Gelijk hebben ze, wat mij betreft.

super ick
13-08-13, 10:50
Nu wil Egypte weer de controle over dat wespennest terug. Gelijk hebben ze, wat mij betreft.

Ik spreek je nog als ze daar het leger in gaan zetten.

Ibrah1234
13-08-13, 11:51
Ondertussen vuurt het terroristisch tuig een raket af op Israël richting badplaats Eilat. Blijkbaar met het doel zoveel mogelijk toeristen uit binnen en buitenland te doden.

Wel knap stukje technologie hoe ze het ding uit de lucht hebben gehaald. Iron Dome is een nieuw raketafweer systeem van Israel.

Kan me de missers nog heugen met de Patriots.

mark61
13-08-13, 19:25
Dat zijn slechts ressorts. Ik lees er verschillende nieuwsberichten over. De meeste gaan toch wel over terugloop van boekingen.

Klinkt niet logisch. Egypte kan zelf niet. Actie zou leiden tot bloedvergieten maar verder niets. Het is geen kwestie van veroveren. Israel de schuld geven is erg gemakkelijk maar dit gaat niet voor alles op. Zij hebben die MB daar ook liever niet. Het is niet ongewoon in Arabische landen dat de overheid in bepaalde streken geen of weinig controle heeft.

Ik lees dat wel over Luxor en Caïro, niet over de Sinaï.

Die Israëlische actie leidde niet tot bloedvergieten? Ik geef ze niet de schuld, ik vertel alleen even waarom het daar onrustig is, en hoe Egypte dat niet handig aanpakt.

super ick
13-08-13, 22:01
Ik lees dat wel over Luxor en Caïro, niet over de Sinaï.

Die Israëlische actie leidde niet tot bloedvergieten? Ik geef ze niet de schuld, ik vertel alleen even waarom het daar onrustig is, en hoe Egypte dat niet handig aanpakt.

Wat zou jij wel handig vinden?

knuppeltje
14-08-13, 08:41
Ik spreek je nog als ze daar het leger in gaan zetten.

Dat zullen ze ook dan ook wel doen, want zoals ik al eerder zei, het was er een totaal ongecontroleerde bende geworden. Maar dat neemt niet weg dat je een warrig betoog hield.

mark61
14-08-13, 11:22
Wat zou jij wel handig vinden?

Wat ik al zei. Good governance. Investeringen in de locale economie. Iets doen aan de werkloosheid en uitzichtloosheid.

Sowieso een betere, gereguleerde, opening van Rafah. Je kan prima de stroom van wapens & tuig controleren. Handel doet leven. Veel anders is er ook niet.

Het gedonder begint altijd als de centrale overheid bepaalde streken in een land verwaarloost, om welke reden dan ook. Dat was in Turkije / Koerdistan ook al zo.

Voor Egypte als geheel: geboortebeperking :hihi: Als de wiedeweerga.

super ick
14-08-13, 17:21
Wat ik al zei. Good governance. Investeringen in de locale economie. Iets doen aan de werkloosheid en uitzichtloosheid.

Sowieso een betere, gereguleerde, opening van Rafah. Je kan prima de stroom van wapens & tuig controleren. Handel doet leven. Veel anders is er ook niet.

Het gedonder begint altijd als de centrale overheid bepaalde streken in een land verwaarloost, om welke reden dan ook. Dat was in Turkije / Koerdistan ook al zo.

Voor Egypte als geheel: geboortebeperking :hihi: Als de wiedeweerga.

Ja, economie is het sleutelwoord maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

super ick
14-08-13, 17:22
Dat zullen ze ook dan ook wel doen, want zoals ik al eerder zei, het was er een totaal ongecontroleerde bende geworden. Maar dat neemt niet weg dat je een warrig betoog hield.

Vond jij het een betoog? Ik ben vereerd.

knuppeltje
14-08-13, 17:44
Vond jij het een betoog? Ik ben vereerd.

Ere wie ere toekomt.

mark61
14-08-13, 17:51
Ja, economie is het sleutelwoord maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Dat is waar. Maar ze zouden es een poging kunnen doen :)

super ick
15-08-13, 08:40
Dat is waar. Maar ze zouden es een poging kunnen doen :)

Ik heb het volgens mij al eens eerder naar voren gebracht.
Toen ik in Egypte was heb heb ik vaak het argument gehoord dat de Mubarakclan alles voor zichzelf hield. Tot zover hadden die mensen groot gelijk. Maar ze waren er ook van overtuigd dat als het geld eerlijk verdeeld zou worden ze allemaal in weelde konden leven. Het besef dat het uit henzelf moest komen ontbrak bij veel mensen.