PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran heeft meeste verslaafde jongeren



Bofko
16-08-13, 14:31
'Zeker 2 miljoen Iraanse jongeren verslaafd aan harddrugs' - Nieuws - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3493496/2013/08/16/Zeker-2-miljoen-Iraanse-jongeren-verslaafd-aan-harddrugs.dhtml)

Joesoef
16-08-13, 14:56
Wat wil je, opium is aanwezig in elke huisapotheek. Overigens is drank daar redelijk eenvoudig te krijgen het is alleen erg duur.

Bofko
16-08-13, 15:16
Religie en theocratie zijn niet bepaald een probleemoplosser hier. Kennelijk.

super ick
16-08-13, 15:47
Religie en theocratie zijn niet bepaald een probleemoplosser hier. Kennelijk.

Ik heb eens een lange docu over Iran bekeken.

Wat mij opviel was dat alles gebeurt wat hier ook gebeurt. Alleen in beslotenheid. De overheid treed op als er in het openbaar regels overtreden worden maar laten deze feestjes vaak toe.
Er werd daar meestal alleen opgetreden als er sprake was als ze verraden werden. Om de geloofwaardigheid te bewaren moet er dan wel opgetreden worden.

Iran is groot. Ik denk dat dit meer een stadsverschijnsel is. Het gaat vast niet op voor heel Iran. Joesoef kan je daar vast meer over vertellen.

super ick
16-08-13, 15:48
Wat wil je, opium is aanwezig in elke huisapotheek. Overigens is drank daar redelijk eenvoudig te krijgen het is alleen erg duur.

Ps.
Dat is een oude foto in jou nick. Ben je niet toe aan een nieuwe, of ben je persoonlijk bewonderaar?

Joesoef
16-08-13, 15:59
Ps.
Dat is een oude foto in jou nick. Ben je niet toe aan een nieuwe, of ben je persoonlijk bewonderaar?

13e Imam...

super ick
16-08-13, 16:02
13e Imam...

Dat is precies de reden waarom hij uiteindelijk de steun van religieuzen heeft verloren. Die vonden dat hij een beetje doordraaide.

Ps.
Ik neem aan dat je een grapje maakt......

Joesoef
16-08-13, 16:04
Ik heb de spuiten overal zien liggen. Teheran, Bam, Mashhad, Shiraz, Isfahan... Daarnaast, nagenoeg iedereen heeft opium in de huisapotheek... Kost daar 'niets'.

Joesoef
16-08-13, 16:05
Dat is precies de reden waarom hij uiteindelijk de steun van religieuzen heeft verloren. Die vonden dat hij een beetje doordraaide.

Ps.
Ik neem aan dat je een grapje maakt......

Dat je dat moet vragen......

knuppeltje
16-08-13, 16:53
13e Imam...

Hem bergen ze misschien ook nog op. :)

super ick
16-08-13, 19:00
Dat je dat moet vragen......

Je weet het nooit hier......

Maarehhhh, waarom die foto?

super ick
16-08-13, 19:12
Ik heb de spuiten overal zien liggen. Teheran, Bam, Mashhad, Shiraz, Isfahan... Daarnaast, nagenoeg iedereen heeft opium in de huisapotheek... Kost daar 'niets'.

Opium roken is 1 van de meest verslavende vormen van drugsgebruik.

Ibrah1234
16-08-13, 20:46
Het lijkt de genoten opleiding niet aan te tasten. Misschien dat ik net de verkeerde ben tegen gekomen maar ik hoor het ook van anderen dat Iraniërs die hier verkeren vaak bovengemiddeld zijn opgeleid.

En dan hebben we het over asielzoekers die hier uiteindelijk zelfs in de academische wereld belanden. Religie lijkt hier ook geen sta-in-de-weg te zijn.

mark61
16-08-13, 21:21
Tis net Amerika. Armoede > drugs. Wat nog erger is is dat veel verslaafden hun vrouw dwingen om te tippelen. Bij voorkeur door sigaretten op hun lichaam uit te drukken. Vervolgens was er dan zo'n keurige prostitueemoordenaar.

Iraanse seriemoordenaar opgehangen | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/algemeen/37792/iraanse-seriemoordenaar-opgehangen.html)

Iranian press praises 'spider killer' who strangled 16 prostitutes - Telegraph (http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/1336051/Iranian-press-praises-spider-killer-who-strangled-16-prostitutes.html)

Was halve volksheld. Achteraf bleek dat hij die prostituees verkrachtte voor hij ze vermoordde.

CONTRA
17-08-13, 00:11
Opium roken is 1 van de meest verslavende vormen van drugsgebruik.

dat wisten de nederlanders al sinds de 17e eeuw met onze eeuwenlange monopolie op de opiumhandel in indonesië waar nederland flink aan heeft verdiend. de engelsen waren ook gedreven drugshandelaren. die hebben in de 19e eeuw massaal chinezen aan de opium verslaafd gemaakt om de britse schatkist te spekken.

Marsipulami
17-08-13, 00:31
Opium/Heroïne is in die regio de oplossing voor alle problemen, bovendien goedkoper dan dagelijks voedsel. Van zodra de oorlog in Afghanistan is gestopt (over enkele 10-tallen jaren, kan men beginnen aan het oplossen van het drugsprobleem in Afghanistan + 100 jaar)

Drug Addicted Children (Documentary HD) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=hyvFBqlCiCw)

knuppeltje
17-08-13, 08:19
Ik denk dat in Iran de toestand voor velen niet rooskleurig is, en ook niet hoopvol.

super ick
17-08-13, 15:55
dat wisten de nederlanders al sinds de 17e eeuw met onze eeuwenlange monopolie op de opiumhandel in indonesië waar nederland flink aan heeft verdiend. de engelsen waren ook gedreven drugshandelaren. die hebben in de 19e eeuw massaal chinezen aan de opium verslaafd gemaakt om de britse schatkist te spekken.

Uiteraard is het de schuld van het westen.

Overbodig om te vermelden.

CONTRA
17-08-13, 16:50
Uiteraard is het de schuld van het westen.



mbt opium in iran heeft het westen in ieder geval een aandeel in de ellende. sinds het westen de jacht op de taliban geopend heeft draait als gevolg daarvan de opiumteelt in afghanistan op volle toeren en als europa niet het mekka was voor heroïne zou iran niet als doorvoerroute gelden.

super ick
17-08-13, 18:51
mbt opium in iran heeft het westen in ieder geval een aandeel in de ellende. sinds het westen de jacht op de taliban geopend heeft draait als gevolg daarvan de opiumteelt in afghanistan op volle toeren en als europa niet het mekka was voor heroïne zou iran niet als doorvoerroute gelden.

Nee daarvoor zaten we zonder hier.

CONTRA
17-08-13, 20:03
Nee daarvoor zaten we zonder hier.

citaat uit 2002. By the late 1990s, Afghanistan was supplying 70 percent of the worlds opium. In 2000, the Taliban government banned poppy cultivation, which led to a 96 percent reduction in acreage devoted to the crop in last years growing season, according to UN and US drug agencies.
But the US-led war that ousted the Taliban late last year prompted Afghan farmers to plant poppy over tens of thousands of acres.
UN cites failure to uproot opium (http://www.rawa.org/opium3.htm)

H.P.Pas
17-08-13, 20:19
mbt opium in iran heeft het westen in ieder geval een aandeel in de ellende. sinds het westen de jacht op de taliban geopend heeft draait als gevolg daarvan de opiumteelt in afghanistan op volle toeren en als europa niet het mekka was voor heroïne zou iran niet als doorvoerroute gelden.

Anderzijds had de Taliban-heerschappij Iran met ca 1 miljoen (merendeels sjiïetische) vluchtelingen opgescheept.
De 'jacht op de taliban' was Iran alles andere als onwelkom.

mark61
17-08-13, 23:08
vertaling: allesbehalve

:hihi:

Ibrah1234
18-08-13, 02:58
Dat je germanismen eruit haalt. Je had het me 100 keer kunnen laten lezen zonder enige gevolgtrekking in die richting.


Cruijff - En Un Momento Dado

super ick
18-08-13, 10:23
citaat uit 2002. By the late 1990s, Afghanistan was supplying 70 percent of the worlds opium. In 2000, the Taliban government banned poppy cultivation, which led to a 96 percent reduction in acreage devoted to the crop in last years growing season, according to UN and US drug agencies.
But the US-led war that ousted the Taliban late last year prompted Afghan farmers to plant poppy over tens of thousands of acres.
UN cites failure to uproot opium (http://www.rawa.org/opium3.htm)

Wereldheerschappij voor de Taliban. Dan komt alles goed.

CONTRA
18-08-13, 11:55
Wereldheerschappij voor de Taliban. Dan komt alles goed.

debiel

CONTRA
18-08-13, 12:00
Anderzijds had de Taliban-heerschappij Iran met ca 1 miljoen (merendeels sjiïetische) vluchtelingen opgescheept.


ja en denk dat iran met een taliban-emiraat naast de deur tevens een dozyn andere problemen zou krygen

mark61
18-08-13, 12:41
Dat je germanismen eruit haalt. Je had het me 100 keer kunnen laten lezen zonder enige gevolgtrekking in die richting.


Cruijff - En Un Momento Dado

Achteraf bleek dat dat doodgewoon Spaans was :)

en un momento dado - WordReference Forums (http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=18147&langid=13)

super ick
18-08-13, 19:22
debiel

Sorry, je hele post is weggevallen. Ik krijg maar 1 woord in beeld. Wil je het hele antwoord nogmaals posten. Ik vond net dat we een leuk gesprek hadden.