PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen leefloon meer voor echtgenote Syrië-strijder



Marsipulami
18-08-13, 13:15
Geen leefloon meer voor echtgenote Syrië-strijder

Vandaag om 12:49 door Werner Rommens


Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) draait zoals gewaarschuwd de geldkraan dicht voor inwoners van zijn stad die in Syrië vechten. Ook hun familie wordt in hun portemonnee getroffen.


Zo heeft het Antwerpse OCMW het leefloon geschorst van een echtgenote van een berucht Syrië-strijder. Dat schrijft de zondagseditie van Het Nieuwsblad.

De Wever kondigde al in juni aan dat de geldkraan dicht zou gaan voor wie dacht in Syrië te moeten gaan vechten. En nu zijn de eerste voorbeelden in de praktijk er. Zo heeft het Antwerpse OCMW beslist om het leefloon van de echtgenote van een Syrië-strijder te schorsen. Dat bedroeg zo’n 1.000 euro per maand.

De vrouw woont met haar drie kinderen in een sociale woning op het Antwerpse Kiel. Haar man Saïd M’nari, een berucht lid van Sharia4Belgium, vertrok in mei naar Syrië. Zijn stempelgeld werd kort daarna geschorst.

CONTRA
18-08-13, 13:27
stempelgeld en leefloon. leuk taaltje dat belgisch

CONTRA
18-08-13, 18:59
Zo heeft het Antwerpse OCMW beslist om het leefloon van de echtgenote van een Syrië-strijder te schorsen. Dat bedroeg zo’n 1.000 euro per maand.

dubieus dat je rechten als belgisch staatsburger af worden genomen zodra iemand uit je familie iets doet wat de belgische overheid niet aanstaat. noord-koreaanse toestanden. daar is het ook beleid vd overheid om familieleden van personae non gratae te straffen

Marsipulami
18-08-13, 19:06
Het item was ook nog even op het televisiejournaal. Mevrouw in kwestie weigert inburgeringscursussen/taallessen te volgen. Dat is de reden van de intrekking van haar uitkering.

Zo zit de wetgeving in België ook in elkaar. Iemand die zelf niet over de nodige bestaansmiddelen beschikt kan beroep doen op een uitkering door het OCMW. Voorwaarde voor zo'n uitkering is evenwel dat men werkbereid is. In de allerminimaalste vorm betekent deze werkbereidheid dat men inspanningen doet om de taal te leren.

In tegenstelling tot wat het artikel hierboven suggereert, heeft de keuze van haar man om in Syrië te gaan vechten niets te maken met de intrekking van haar uitkering. Er wordt hier een mediashow opgevoerd door de NVA / Antwerpse burgemeester met het oog op de verkiezingen van 2014.

super ick
18-08-13, 19:07
Geen leefloon meer voor echtgenote Syrië-strijder

Vandaag om 12:49 door Werner Rommens


Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) draait zoals gewaarschuwd de geldkraan dicht voor inwoners van zijn stad die in Syrië vechten. Ook hun familie wordt in hun portemonnee getroffen.


Zo heeft het Antwerpse OCMW het leefloon geschorst van een echtgenote van een berucht Syrië-strijder. Dat schrijft de zondagseditie van Het Nieuwsblad.

De Wever kondigde al in juni aan dat de geldkraan dicht zou gaan voor wie dacht in Syrië te moeten gaan vechten. En nu zijn de eerste voorbeelden in de praktijk er. Zo heeft het Antwerpse OCMW beslist om het leefloon van de echtgenote van een Syrië-strijder te schorsen. Dat bedroeg zo’n 1.000 euro per maand.

De vrouw woont met haar drie kinderen in een sociale woning op het Antwerpse Kiel. Haar man Saïd M’nari, een berucht lid van Sharia4Belgium, vertrok in mei naar Syrië. Zijn stempelgeld werd kort daarna geschorst.

Ik lees: Man verlaat gezin en de achterblijvers wordt hun bestaansrecht ontnomen door de overheid in de hoedanigheid van een burgemeester.

Ik ben geen jurist maar dat lijkt me een makkie.

Marsipulami
18-08-13, 19:21
dubieus dat je rechten als belgisch staatsburger af worden genomen zodra iemand uit je familie iets doet wat de belgische overheid niet aanstaat. noord-koreaanse toestanden. daar is het ook beleid vd overheid om familieleden van personae non gratae te straffen

Of mevrouw een Belgisch staatsburger is, daar twijfel ik aan. Ik vermoed dat het over een Marokkaanse (?) importbruid gaat. Die wellicht verblijfsrecht heeft in België, maar niet de Belgische nationaliteit.

Voor het overige is een leefloon / uitkering door het OCMW ook voor Belgen verbonden aan o.m. de bereidheid om te werken. Indien Belgische (ook authochtone) staatsburgers weigeren om zich bij te scholen, opleidingen te volgen, te solliciteren voor werk, enz. Dan wordt ook de uitkering van autochtone Belgen ingetrokken.

En dat lijkt mij redelijk. Mensen die niet te oud of te ziek zijn om te werken moeten proberen om een eigen inkomen te verwerven. Dat de gemeenschap helpt om bepaalde crisisperiodes door te komen is best ok, maar het kan niet de bedoeling zijn dat de gemeenschap blijft betalen voor iemand die geen enkele inspanning doet om op eigen benen te staan.

Marsipulami
18-08-13, 19:25
Ik lees: Man verlaat gezin en de achterblijvers wordt hun bestaansrecht ontnomen door de overheid in de hoedanigheid van een burgemeester.

Ik ben geen jurist maar dat lijkt me een makkie.

Het artikel legt dan ook verbanden tussen dingen die geen enkel verband hebben met elkaar eerder toevallige samenloop van omstandigheden.

Oiseau
18-08-13, 19:45
Of mevrouw een Belgisch staatsburger is, daar twijfel ik aan. Ik vermoed dat het over een Marokkaanse (?) importbruid gaat. Die wellicht verblijfsrecht heeft in België, maar niet de Belgische nationaliteit.

Voor het overige is een leefloon / uitkering door het OCMW ook voor Belgen verbonden aan o.m. de bereidheid om te werken. Indien Belgische (ook authochtone) staatsburgers weigeren om zich bij te scholen, opleidingen te volgen, te solliciteren voor werk, enz. Dan wordt ook de uitkering van autochtone Belgen ingetrokken.

En dat lijkt mij redelijk. Mensen die niet te oud of te ziek zijn om te werken moeten proberen om een eigen inkomen te verwerven. Dat de gemeenschap helpt om bepaalde crisisperiodes door te komen is best ok, maar het kan niet de bedoeling zijn dat de gemeenschap blijft betalen voor iemand die geen enkele inspanning doet om op eigen benen te staan.


En dat weet jij allemaal zo zeker.
Het streelt wel je ego dat zij en haar kids op straat zou komen te staan maar wil graag een rechterlijk uitspraak willen lezen hierover.

Marsipulami
18-08-13, 19:53
Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) draait zoals gewaarschuwd de geldkraan dicht voor inwoners van zijn stad die in Syrië vechten.

Belgen die een uitkering vanwege de overheid genieten, maar in het buitenland verblijven verliezen het recht op die uitkering gedurende de periode dat ze in het buitenland verblijven. (Behalve als het over een pensioen gaat, maar dat is eigenlijk geen uitkering -gunst- maar uitgesteld loon dat men heeft opgebouwd gedurende tewerkstelling in Belgie.). Dus het lijkt me niet abnormaal dat jonge mensen die ervoor kiezen om in Syrië te gaan strijden geen uitkering meer ontvangen vanwege de Belgische overheid/gemeenschap. Dat geldt bovendien ook voor Belgen die in het buitenland op vakantie gaan (langer dan de 21 betaalde vakantiedagen per jaar).



Ook hun familie wordt in hun portemonnee getroffen.

Er is geen verband tussen het gaan vechten van meneer en het intrekken van het leefloon van mevrouw. Meneer verliest zijn recht op werkloosheidsuitkering omdat hij niet langer in Belgie verblijft. Mevrouw verliest haar uitkering omdat ze niet werkbereid is / weigert om taallessen te volgen.

Oiseau
18-08-13, 20:12
Belgen die een uitkering vanwege de overheid genieten, maar in het buitenland verblijven verliezen het recht op die uitkering gedurende de periode dat ze in het buitenland verblijven. (Behalve als het over een pensioen gaat, maar dat is eigenlijk geen uitkering -gunst- maar uitgesteld loon dat men heeft opgebouwd gedurende tewerkstelling in Belgie.). Dus het lijkt me niet abnormaal dat jonge mensen die ervoor kiezen om in Syrië te gaan strijden geen uitkering meer ontvangen vanwege de Belgische overheid/gemeenschap. Dat geldt bovendien ook voor Belgen die in het buitenland op vakantie gaan (langer dan de 21 betaalde vakantiedagen per jaar).




Er is geen verband tussen het gaan vechten van meneer en het intrekken van het leefloon van mevrouw. Meneer verliest zijn recht op werkloosheidsuitkering omdat hij niet langer in Belgie verblijft. Mevrouw verliest haar uitkering omdat ze niet werkbereid is / weigert om taallessen te volgen.

Heb je hier bewijzen voor?
Of ben je hier vanaf 2002 als missionaris op kruistocht die tot nu toe geen ziel kan winnen..Zielig gewoon.

Marsipulami
18-08-13, 20:17
En dat weet jij allemaal zo zeker.

Nee en daarom plaatste ik ook een (?) bij mijn eigen bedenking. Het staat wel vast dat het om een mevrouw gaat die de taal onvoldoende kent en ook weigert om taallessen te volgen. Dus wellicht nog niet zo heel lang in België. Het zou theoretisch ook over een Turkse mevrouw kunnen gaan. Echter, in zoverre geïnformeerd zijn het vooral Marokkaanse inwoners van België die naar Syrië trekken om daar te gaan vechten.


Het streelt wel je ego dat zij en haar kids op straat zou komen te staan

Ik merk voor de 2e keer op enkele dagen tijd dat jij denkt dat ik plezier heb in het lijden van mensen. Ik kan weinig doen tegen jouw vooringenomendheid en haat jegens niet-moslims.



maar wil graag een rechterlijk uitspraak willen lezen hierover.

Een gerechtelijke uitspraak hierover kan juridisch interessant zijn. Een bindende gerechtelijke uitspraak over zo'n geschil duurt evenwel 1 tot 2 jaar na het indienen van een verzoekschrift. Tegen die tijd zijn deze mevrouw en haar kinderen wellicht al van honger en ontbering omgekomen.

Als mevrouw/haar advocaat hierbij aangeeft voor de rechter dat haar uitkering werd geschorst omdat haar man in Syrië is gaan strijden en de tegenpartij (OCMW van Antwerpen) onderschrijft deze beweegreden voor schorsing, dan zal mevrouw zeker gelijk krijgen voor de rechter.

Ik vrees echter dat het OCMW van Antwerpen als reden van schorsing zal geven dat mevrouw, weigert taallessen te volgen en weigert te werken. In dat geval zijn de kansen van mevrouw om in het gelijk gesteld te worden voor de rechter nihil. Tenzij ze natuurlijk kan aantonen met allerlei attesten dat ze wel degelijk werkbereid is en taallessen volgt. Dat in tegenstelling tot de beweringen van de tegenpartij.

Ik zou mevrouw adviseren om zich in te schrijven voor een taalcursus en met dit inschrijvingsbewijs een nieuwe aanvraag in te dienen bij het OCMW voor een leefloon. In dat geval heeft ze mogelijks over een week haar uitkering terug. Het inschrijven voor een taalcursus sluit een gerechtelijke procedure over de kwestie bovendien helemaal niet uit.

Oiseau
18-08-13, 20:24
Blabla dus je klets teveel en je hebt niets beters te doen dat uitgebreid onzin vertellen op de rug van dat vrouwtje en haar kids.
Kom terug met een vonnis of geef je mening zonder interessant en belerend te willen zijn.
Domheid is ook mensen met een scholing en zelfs op academische niveau niet vreemd.

Karin.N
18-08-13, 20:37
Blabla dus je klets teveel en je hebt niets beters te doen dat uitgebreid onzin vertellen op de rug van dat vrouwtje en haar kids.
Kom terug met een vonnis of geef je mening zonder interessant en belerend te willen zijn.
Domheid is ook mensen met een scholing en zelfs op academische niveau niet vreemd.

Vind jij dat een overheid eisen kan stellen aan burgers wanneer zij een uitkering genieten?

Of vind jij dat een overheid elke burger van een uitkering moet voorzien ongeacht de omstandigheden, bereidheid om te werken of zich om te scholen etc. Dus burger vraagt en overheid heeft maar maandelijks te betalen.

In bovenstaand geval kan naar mijn mening de uitkering niet worden stopgezet vanwege de activiteiten van echtgenoot. Maar als de situatie zodanig is dat mevrouw niet aan lessen of wat voor scholing dan ook wil meewerken, terwijl ze daar wel toe in staat is. Dan vind ik het de verantwoordelijkheid van de echtgenoot om voor zijn vrouw te zorgen. Die ligt dan bij hem en zijn echtgenote en niet bij de overheid.
Is zij niet in staat om te werken vanwege haar gezondheid, dan is de overheid op dit moment verantwoordelijk.

Ibrah1234
18-08-13, 20:46
Dat haar echtgenoot mogelijk in een lijkenzak vanuit Syrië terug komt is blijkbaar van secundair belang.

De belastingbetaler draait uiteindelijk op voor deze gesubsidieerde Rambo's.

De sociale verzekeringswetten gelden voor iedereen. In opgemelde zaak lijkt het mij te conflicteren met het beschikbaarheidscriterium.

Men is gedurende het verblijf in het buitenland simpelweg niet beschikbaar voor betaalde arbeid.

5 weken weg dan dient er 5 weken gekort te worden of 9.6% op het jaarinkomen.

Marsipulami
18-08-13, 20:48
Heb je hier bewijzen voor?

Dat mevrouw elk aanbod weigert tot integratie of taallessen werd vanavond gezegd in het VRT-journaal. Voor de rest beschik ik over geen informatie.

U kan het item van dit journaal vinden op: deredactie.be video: Het journaal 7 - 18/08/13 (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_130818_J19)


Of ben je hier vanaf 2002 als missionaris op kruistocht die tot nu toe geen ziel kan winnen.

Ik moet toegeven dat ik wel interesse heb voor een interreligieuze (interculturele) dialoog.

Het doel van zo'n dialoog moet volgens mij echter niet zijn dat men de opponent in het gesprek probeert te overtuigen van het eigen gelijk.

Het doel van zo'n dialoog moet volgens mij evenmin zijn dat er een compromis bereikt wordt tussen de verschillende meningen.

Het doel van een interreligieuze (interculturele) dialoog moet volgens mij zijn dat mensen met een verschillende religieuze of culturele achtergrond het standpunt van de ander beter leren begrijpen en dat mensen meer begrip kunnen opbrengen voor elkaar.

Oiseau
18-08-13, 20:55
Vind jij dat een overheid eisen kan stellen aan burgers wanneer zij een uitkering genieten?

Of vind jij dat een overheid elke burger van een uitkering moet voorzien ongeacht de omstandigheden, bereidheid om te werken of zich om te scholen etc. Dus burger vraagt en overheid heeft maar maandelijks te betalen.

In bovenstaand geval kan naar mijn mening de uitkering niet worden stopgezet vanwege de activiteiten van echtgenoot. Maar als de situatie zodanig is dat mevrouw niet aan lessen of wat voor scholing dan ook wil meewerken, terwijl ze daar wel toe in staat is. Dan vind ik het de verantwoordelijkheid van de echtgenoot om voor zijn vrouw te zorgen. Die ligt dan bij hem en zijn echtgenote en niet bij de overheid.
Is zij niet in staat om te werken vanwege haar gezondheid, dan is de overheid op dit moment verantwoordelijk.
Niemand is dom en weet dat er plichten zijn voor een uitkering en zelfs de analfabeten.
De punt is dat de topicstater uitgebreid zijn vermoedens aan uitspreken en nergens bewijs voor heeft en hij is niet zomaar een topicstarter die hier komt buurten.
Wat zulke prikkers nog moeten leren anno 2013 dat wij jullie kunnen laten herinburgeren en vertellen wat de regels zijn..dus hier komen ons vertellen hoe dat hoort is een teken van domheid.

Dus dat jij mij ook zo'n vraag stelt zegt mij dat je iets mag doen aan je inburgering hier.

CONTRA
18-08-13, 20:59
Er wordt hier een mediashow opgevoerd door de NVA / Antwerpse burgemeester met het oog op de verkiezingen van 2014


noem het mediashow. ik noem het desinformatie. als lezer wordt je glashard voorgelogen met boelsjit. de standaard overtreft de telegraaf.

CONTRA
18-08-13, 21:02
De punt is dat de topicstater uitgebreid zijn vermoedens aan uitspreken en nergens bewijs voor heeft en hij is niet zomaar een topicstarter die hier komt buurten.


dan draag je bronnen aan die zyn vermoedens weerspreken inplaats van met modder te gooien. zolang je niks aandraagt aan inhoudelyke tegenargumenten en niet verder komt dan persoonlyke aanvallen blyven de vermoedens van marsipulami overeind staan.

Marsipulami
18-08-13, 21:03
noem het mediashow. ik noem het desinformatie. als lezer wordt je glashard voorgelogen met boelsjit. de standaard overtreft de telegraaf.

Ditmaal ben ik het volkomen met je eens.

CONTRA
18-08-13, 21:06
hoewel uitkeringtrekkers van my hard aangepakt mogen worden wanneer ze tegenwerken of anderszins niet aan hun verplichtingen voldoen is het wel toevallig dat haar uitkering stop is gezet enkele maanden nadat haar man naar syrië vertrok. er zullen denk ik honderden zo niet duizenden uitkeringtrekkers zyn in belgië die zich niet aan de regels houden. dat uitgerekend zy gepakt wordt geeft te denken.

Samir75017
18-08-13, 21:15
Oh they just found out that she can't speak Flemish ...

Marsipulami
18-08-13, 21:27
hoewel uitkeringtrekkers van my hard aangepakt mogen worden wanneer ze tegenwerken of anderszins niet aan hun verplichtingen voldoen .

Ik pleit eerder voor een zachte aanpak, want het is soms veel ingewikkelder dan je denkt.


is het wel toevallig dat haar uitkering stop is gezet enkele maanden nadat haar man naar syrië vertrok. er zullen denk ik honderden zo niet duizenden uitkeringtrekkers zyn in belgië die zich niet aan de regels houden. dat uitgerekend zy gepakt wordt geeft te denken

Ik kan niet zo heel veel zeggen over deze concrete casus. Ik ga gewoon af op wat vage berichten in de media. Anderzijds ken ik de algemene problematiek terzake op het terrein vrij goed. In België moeten uitkeringstrekkers zich wekelijks minstens maandelijks aandienen voor een gesprek met een maatschappelijk werker. Tussentijds ontvangen ze brieven met uitnodigingen voor sollicitaties, bijscholingen taalcursussen. Als een uitkeringstrekker zonder geldige reden geen gevolg geeft aan het geplande gesprek met maatschappelijk werker, eventueel de gevraagde attesten niet binnenbrengt, niet ingaat op brieven enz. In dat geval wordt de uitkering onmiddellijk stopgezet. Dat kan al binnen enkele dagen en hoeft echt geen maanden te duren.

Oiseau
18-08-13, 21:27
dan draag je bronnen aan die zyn vermoedens weerspreken inplaats van met modder te gooien. zolang je niks aandraagt aan inhoudelyke tegenargumenten en niet verder komt dan persoonlyke aanvallen blyven de vermoedens van marsipulami overeind staan.

Hier is bijna iedereen besmet geraakt aan zinloze discussies met argumenten en tegen argumenten. Inhoudelijk hoef ik maar 1 ding voor mezelf en dat is lezen wat iemand schrijft en beoordelen. De intentie van velen hier heeft inmiddels bijna een geur.
Persoonlijk hoef ik niemand hier aan te vallen want dat doen ze zelf door zich belachelijk te maken.
Dat spelletje doe ik niet mee. Laat ze maar komen met serieuze en gegronde argumenten.

Isch
19-08-13, 01:09
Hij kan wel vechten in Syrië, maar niet werken in België?

:haha:

Bofko
19-08-13, 01:16
hoewel uitkeringtrekkers van my hard aangepakt mogen worden wanneer ze tegenwerken of anderszins niet aan hun verplichtingen voldoen is het wel toevallig dat haar uitkering stop is gezet enkele maanden nadat haar man naar syrië vertrok. er zullen denk ik honderden zo niet duizenden uitkeringtrekkers zyn in belgië die zich niet aan de regels houden. dat uitgerekend zy gepakt wordt geeft te denken.

*proest*

Bofko
19-08-13, 01:26
De decadentie van de tegenstanders van deze maatregel grenst aan een werkelijk ongelooflijke wereldvreemdheid.

Bofko
19-08-13, 01:38
Belgie is niet in oorlog met Syrie....
Je gaat iemand die andere mensen wil doden toch niet subsidiëren ?

Bofko
19-08-13, 03:19
Dan ben je als land moreel failliet

Marsipulami
19-08-13, 08:45
Leefloon van vrouw Syrië-strijder geschorst

VRT

Geen leefloon meer voor vrouw van Syrië-strijder

zo 18/08/2013 - 14:31 Kathleen Heylen

Het Antwerpse OCMW heeft het leefloon geschorst van een echtgenote van een Syrië-strijder. Dat schrijft Het Nieuwsblad op Zondag. De stad had eerder al gewaarschuwd dat inwoners die actief meestrijden in Syrië, ambtelijk zouden worden geschrapt, waardoor ze hun sociale rechten verliezen.

In juni besliste de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) om inwoners waarvan bekend is dat ze actief meestrijden in Syrië, ambtelijk te schrappen. Daardoor hebben ze geen officieel adres meer en verliezen ze al hun sociale rechten. "Het zou al te gek zijn dat ze nog over sociale rechten beschikken en bijvoorbeeld een werkloosheidsuitkering krijgen om hun strijd te financieren", zei hij daarover.

Nu heeft het Antwerpse OCMW ook het leefloon geschrapt van een echtgenote van een Syrië-strijder. De vrouw woont met haar kinderen in een sociale woning op het Kiel, ze kreeg een leefloon van zo'n 1.000 euro. Haar man weigert zijn gezin te onderhouden. Hij was lid van Sharia4Belgium en vertrok in mei naar Syrië. Zijn leefloon werd kort daarna geschorst.

"Ik vind dit geen hardvochtige beslissing', zegt waarnemend Antwerps OCMW-voorzitter Marco Laenens (N-VA) in Het Nieuwsblad op Zondag. "De vrouw heeft drie maanden lang een leefloon gekregen sinds het moment dat haar man naar Syrië verdween. We hebben haar al van in het begin gezegd dat ze er alles aan moest doen om van haar man onderhoudsgeld te krijgen, desnoods via de rechter. Ze weigert echter om die procedure op te starten."

"De vrouw spreekt ook geen Nederlands, hoewel ze hier al meer dan 6 jaar woont. Ze heeft ons bovendien gezegd dat ze dat niet gaat leren en ze wenst ook geen werk te zoeken. In dat soort gevallen zouden wij telkens dezelfde beslissing hebben genomen zoals nu, namelijk het leefloon stopzetten." Laenens zegt ook aanwijzingen te hebben dat de vrouw door bepaalde groepen financieel wordt gesteund. "Ze is bijvoorbeeld nog nooit te laat geweest met het betalen van haar huur."

Intussen controleert de politie op verschillende adressen of jongeren thuis zijn, dan wel in Syrië zitten. Als dat laatste het geval blijkt te zijn, wordt de jongere ambtelijk geschrapt. Dat betekent in een aantal gevallen dat de ouders niet langer kinderbijslag krijgen.

super ick
19-08-13, 09:35
Ik lees: Man verlaat gezin en de achterblijvers wordt hun bestaansrecht ontnomen door de overheid in de hoedanigheid van een burgemeester.

Ik ben geen jurist maar dat lijkt me een makkie.

Marsipulami aardig beest.......

Dit is niet jou eerste keer. Een nieuwsbericht plaatsen dat niet klopt. Ik heb al op het originele bericht gereageerd en inmiddels herroep je het omdat er helemaal niets van klopt.

super ick
19-08-13, 09:45
wij jullie ons.

De kernwoorden

Soldim
19-08-13, 09:47
Laat ze maar komen met serieuze en gegronde argumenten.

Maar die regel geldt niet voor jezelf schijnbaar.

knuppeltje
19-08-13, 09:56
Tja, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

super ick
19-08-13, 10:06
Tja, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Laat me raden........je zit op het toilet en je oog valt op een tegeltje?

Oiseau
19-08-13, 10:51
Maar die regel geldt niet voor jezelf schijnbaar.
Nee ik sta boven de domheid van velen hier.
Zonde dat velen een universitaire diploma hebben. Een belediging vind ik het voor Universiteiten.

Marsipulami
19-08-13, 11:46
Marsipulami aardig beest.......

Dit is niet jou eerste keer. Een nieuwsbericht plaatsen dat niet klopt. Ik heb al op het originele bericht gereageerd en inmiddels herroep je het omdat er helemaal niets van klopt.

Ik heb dat bericht niet geschreven, ik heb het alleen gecopypaste en op dit forum geplaatst. Ik heb dus niks te herroepen, kan alleen mijn persoonlijke bedenkingen geven bij zo'n bericht. In tegenstelling tot wat de titel van het bericht suggereert is er geen verband tussen het intrekken van de uitkering van mevrouw en het onbezoldigd vrijwilligerswerk van meneer in Syrië.

Soldim
19-08-13, 12:52
Maar die regel geldt niet voor jezelf schijnbaar.

Nee ik sta boven de domheid van velen hier.


Nee, inderdaad. Dan zijn onafhankelijke bronnen die je uitspraken staven nergens voor nodig, das duidelijk. :cheefbek:

Oiseau
19-08-13, 12:57
Nee, inderdaad. Dan zijn onafhankelijke bronnen die je uitspraken staven nergens voor nodig, das duidelijk. :cheefbek:
Als ik maar onafhankelijk mag denken boeit mij niet welke denktanken achter welke argumenten dan ook staan.

mark61
19-08-13, 14:22
dubieus dat je rechten als belgisch staatsburger af worden genomen zodra iemand uit je familie iets doet wat de belgische overheid niet aanstaat. noord-koreaanse toestanden. daar is het ook beleid vd overheid om familieleden van personae non gratae te straffen

Zoals gewoonlijk weten we niet genoeg feiten. Het ligt voor de hand dat, net als in Nederland, een gezin als gezin een uitkering krijgt. Niet twee individuele uitkeringen voor de twee ouders. Als dan de beoogd kostwinner em smeert, heb je een nieuwe situatie.

Ik begreep van het VRT-nieuws dat er sowieso een regel is dat een uitkering wordt ingetrokken als de beoogd kostwinner het land verlaat. Lijkt me nogal logisch.

mark61
19-08-13, 14:25
Oh they just found out that she can't speak Flemish ...

Dat is ws. geen probleem zolang haar man de beoogd kostwinner is, en werkzoekend. Als hij ervandoor gaat, is zij vervolgens beoogd kostwinner. Zou ik denken.

Mensen doen zulke gekke dingen dat daar wellicht niet meteen regels voor zijn. Dus dan worden ze alsnog bedacht.

Hoewel stomweg het land verlaten terwijl je wordt geacht werk te zoeken als je een uitkering hebt al een reden is een uitkering in te trekken.

Dat Vloms doet er niet zo toe. Nederlands waarschijnlijk wel.

mark61
19-08-13, 14:28
En dat weet jij allemaal zo zeker.
Het streelt wel je ego dat zij en haar kids op straat zou komen te staan maar wil graag een rechterlijk uitspraak willen lezen hierover.

Hij gebruikt de woorden 'twijfel' en 'vermoed'. Dus nee, hij weet het niet zeker.

Het ligt voor de hand dat iemand die in Vlaanderen is opgegroeid Nederlands spreekt. Anders is er sowieso al iets ernstig mis. Tenzij ze net uit Wallonië / Brussel zijn komen aanzeilen natuurlijk.

Oiseau
19-08-13, 14:36
Je vraagt je af wat die gasten bezielt om de opvoeding van hun kinderen te verwaarlozen?
Een Tanja Meijer vind ik het beter doen.
Maar dat is een symboolmaatregel die bedoeld is om zulke gasten een duidelijk signaal te geven en te ontmoedigen.
In hoever gaat de staat daadwerkelijk een vrouw en haar kinderen straffen voor het gedraag van een onverantwoord vader is de vraag?
Van dit soort toestanden zullen we meer zien en vrouwen met kinderen die elders worden gedumpt..

Als je van plan bent om te gaan strijden laat geen vrouw en kinderen achter is de boodschap?
http://media.nu.nl/m/m1nx2u8a5vwh_std640.jpg

super ick
19-08-13, 14:53
Je vraagt je af wat die gasten bezielt om de opvoeding van hun kinderen te verwaarlozen?
Een Tanja Meijer vind ik het beter doen.
Maar dat is een symboolmaatregel die bedoeld is om zulke gasten een duidelijk signaal te geven en te ontmoedigen.
In hoever gaat de staat daadwerkelijk een vrouw en haar kinderen straffen voor het gedraag van een onverantwoord vader is de vraag?
Van dit soort toestanden zullen we meer zien en vrouwen met kinderen die elders worden gedumpt..

Als je van plan bent om te gaan strijden laat geen vrouw en kinderen achter is de boodschap?
http://media.nu.nl/m/m1nx2u8a5vwh_std640.jpg

Inmiddels is allang duidelijk geworden dat het nieuwsbericht niet klopte. Dat heb je al drie keer kunnen lezen.
Als je jezelf nu zo slim acht moet je eens reageren op wat er staat en niet in je jankmodus blijven hangen.

Klaagbaak.

Oiseau
19-08-13, 15:01
Inmiddels is allang duidelijk geworden dat het nieuwsbericht niet klopte. Dat heb je al drie keer kunnen lezen.
Als je jezelf nu zo slim acht moet je eens reageren op wat er staat en niet in je jankmodus blijven hangen.

Klaagbaak.
Bewust op mijn lekkergestoordmodus kan niemand schaden.
Bedankt voor de waarschuwing want ik heb niet met terugwerkendkracht gelezen..
Ik klaag niet maar stel vraagtekens..

super ick
19-08-13, 15:34
Bewust op mijn lekkergestoordmodus kan niemand schaden.

Bedankt voor de waarschuwing want ik heb niet met terugwerkendkracht gelezen..

Ik klaag niet maar stel vraagtekens..

Je reputatie maar je hebt gelijk, die heb je toch niet.

Dat lezen niet je sterkste kant is was al duidelijk.

Vraagtekens stellen? Hoe doe je dat?

Voor iemand die zichzelf hier aandoenlijk parmantig boven de partijen verheft kom je niet slim over.

Oiseau
19-08-13, 15:51
Je reputatie maar je hebt gelijk, die heb je toch niet.

Dat lezen niet je sterkste kant is was al duidelijk.

Vraagtekens stellen? Hoe doe je dat?

Voor iemand die zichzelf hier aandoenlijk parmantig boven de partijen verheft kom je niet slim over.
Als je mij slim of niet vindt is mijn pakje niet aan.
Ik ben niet onder indruk van wat je schrijft en hoe je anderen leest incl mij.
Ik lees je niet, ik reageer slechts op je schrijfsels.

H.P.Pas
19-08-13, 18:26
Nee ik sta boven de domheid van velen hier.


Ein stolzer Mensch verlangt von sich das Außerordentliche. Ein hochmütiger Mensch schreibt es sich zu.

Oiseau
19-08-13, 18:40
Es gibt wenig aufrichtige Freunde. Die Nachfrage ist auch gering
Zitate von Marie von Ebner-Eschenbach

H.P.Pas
19-08-13, 19:38
Marie von Ebner-Eschenbach[/SIZE]

Wärmstens empfohlen.

Oiseau
19-08-13, 19:48
Dankeshön!