PDA

Bekijk Volledige Versie : ElBaradei in september voor de rechter wegens 'schenden van vertrouwen'



Oiseau
20-08-13, 17:02
http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2013/6/2/10/20130820164005/media_xl_1810060.jpg
ElBaradei in september voor de rechter wegens 'schenden van vertrouwen' - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3495291/2013/08/20/ElBaradei-in-september-voor-de-rechter-wegens-schenden-van-vertrouwen.dhtml)

Ze hebben hem als een pion gebruikt en hij trapte erin en toen zag hij dat hij met Moordenaars van het volk te maken heeft.
Hij paste niet meer in het bloedige complot van barbaarse uitschakeling van MB, gefinancierd door Wahabieten en andere Arabieren ,met miljarden steun aan het leger die Israël moet beschermen door Egypte te gijzelen voor eeuwig en indien nodig haar volk uitmoorden.

Magister
20-08-13, 18:25
http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2013/6/2/10/20130820164005/media_xl_1810060.jpg
ElBaradei in september voor de rechter wegens 'schenden van vertrouwen' - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3495291/2013/08/20/ElBaradei-in-september-voor-de-rechter-wegens-schenden-van-vertrouwen.dhtml)

Ze hebben hem als een pion gebruikt en hij trapte erin en toen zag hij dat hij met Moordenaars van het volk te maken heeft.
Hij paste niet meer in het bloedige complot van barbaarse uitschakeling van MB, gefinancierd door Wahabieten en andere Arabieren ,met miljarden steun aan het leger die Israël moet beschermen door Egypte te gijzelen voor eeuwig en indien nodig haar volk uitmoorden.

Wel grappig dat jij de moslimbroeders consequent 'het volk' noemt. In werkelijkheid moet het Egyptische volk in grote meerderheid helemaal niets van deze terroristen hebben. Als er iets gebleken is dan is het dat wel, de afgelopen weken.

Oiseau
20-08-13, 18:33
Wel grappig dat jij de moslimbroeders consequent 'het volk' noemt. In werkelijkheid moet het Egyptische volk in grote meerderheid helemaal niets van deze terroristen hebben. Als er iets gebleken is dan is het dat wel, de afgelopen weken.
Moslim Broeders zijn geen terroristen maakt dat een aap wijs.
Dit is groot spel en dat kan jij niet volgen. Moslimbroeders die 3000 Moslims hebben vermoord met wapens in handen van het leger , politie en baltajia. Dan zijn ze bovenmenselijk.
Wanneer je zo blind bent dan kun je beter uitlogen en gaan vissen.

Magister
20-08-13, 18:42
Moslim Broeders zijn geen terroristen maakt dat een aap wijs.
Dit is groot spel en dat kan jij niet volgen. Moslimbroeders die 3000 Moslims hebben vermoord met wapens in handen van het leger , politie en baltajia. Dan zijn ze bovenmenselijk.
Wanneer je zo blind bent dan kun je beter uitlogen en gaan vissen.

Vraag: hoe denkt de gemiddelde Egyptenaar over de moslimbroeders?

Ga maar te rade bij de serieuze internationale media. Er zijn reportages genoeg verschenen, de afgelopen dagen.

Oiseau
20-08-13, 18:50
Vraag: hoe denkt de gemiddelde Egyptenaar over de moslimbroeders?

Ga maar te rade bij de serieuze internationale media. Er zijn reportages genoeg verschenen, de afgelopen dagen.
laat me niet lachen met je serieuze media, ik volgde de zaak live en heb meer blunders van propaganda van het regime zelfs gehoord..
Dus wacht maar op rapporten van Amnesty International.
Maar als jij 3000 ongewapende en onschuldige vermoorde mensen maar niets vindt dan ben jij nog erger dan de laafste terroriste.

Magister
20-08-13, 19:12
laat me niet lachen met je serieuze media, ik volgde de zaak live en heb meer blunders van propaganda van het regime zelfs gehoord..
Dus wacht maar op rapporten van Amnesty International.
Maar als jij 3000 ongewapende en onschuldige vermoorde mensen maar niets vindt dan ben jij nog erger dan de laafste terroriste.


AI heeft nog zijn handen nog vol aan het schrijven van rapporten over de tijd dat Morsi aan de macht was. Bovendien hebben de broeders de afgelopen week ook plenty geweld gebruikt. In Egypte heerst nu alom opluchting. Ik heb moslima's met strakke hoofddoekjes gezien die zeer blij waren dat de nachtmerrie voorbij is.

Marsipulami
20-08-13, 19:18
Volgens mij is die Albaradei een machtsgeile opportunist die maar één doel nastreeft en dat is zelf president van Egypte worden.

Hij had al een eerste keer misgegokt door zichzelf na de val van Moubarak naar voor te schuiven als presidentskandidaat. Toen bleek dat niemand in Egypte intresse had voor zijn aanbod is hij maar met de staart tussen zijn benen achter de coulissen verdwenen.

Tweede keer misgegokt door het vice-presidentschap te aanvaarden van een (marionetten-) regering die op een onwettige manier na een staatsgreep aan de macht kwam.

De reden van zijn ontslag in deze regering is dat hij bevreesd is voor imago-schade. Maar het zal hem niet helpen. Iemand die zijn hele leven in het buitenland heeft gewoond en hielenlikker is van de VS maakt nooit kans om op een democratische manier aan de macht te komen in Egypte.

Oiseau
20-08-13, 19:30
AI heeft nog zijn handen nog vol aan het schrijven van rapporten over de tijd dat Morsi aan de macht was. Bovendien hebben de broeders de afgelopen week ook plenty geweld gebruikt. In Egypte heerst nu alom opluchting. Ik heb moslima's met strakke hoofddoekjes gezien die zeer blij waren dat de nachtmerrie voorbij is.

Praatjes van kleuters. Als jij een Egypte kenner was dan had jij geweten dat de meerderheid van mensen in armoede leven en bang voor wetteloosheid en de onmenselijkheid van hun regime.. Bange mensen zullen moeilijk zich verzetten tegen hun Tirannen.
Mb leider is opgepakt in een appartementje en heeft zich niet verzet en waar waren al die wapens en terroristen? Zeker zijn ze aanwezig in je hoofd.

Oiseau
20-08-13, 19:36
Volgens mij is die Albaradei een machtsgeile opportunist die maar één doel nastreeft en dat is zelf president van Egypte worden.

Hij had al een eerste keer misgegokt door zichzelf na de val van Moubarak naar voor te schuiven als presidentskandidaat. Toen bleek dat niemand in Egypte intresse had voor zijn aanbod is hij maar met de staart tussen zijn benen achter de coulissen verdwenen.

Tweede keer misgegokt door het vice-presidentschap te aanvaarden van een (marionetten-) regering die op een onwettige manier na een staatsgreep aan de macht kwam.

De reden van zijn ontslag in deze regering is dat hij bevreesd is voor imago-schade. Maar het zal hem niet helpen. Iemand die zijn hele leven in het buitenland heeft gewoond en hielenlikker is van de VS maakt nooit kans om op een democratische manier aan de macht te komen in Egypte.

Je kan verhaaltjes schrijven, lees zijn communiqué!
Het belangrijkste is dat hij geen bloed aan zijn handen wilde hebben en dat hij met geruste hart wil verantwoorden voor zijn daden bij Allah zeker wetend dat de bedoeling was om MB bloedig uit het veld te elimineren.

H.P.Pas
20-08-13, 19:38
Vraag: hoe denkt de gemiddelde Egyptenaar over de moslimbroeders?


:aanwal:
Hoe zou jij dat willen weten ? Zeker weten zelfs.
Geborneerde dwaas.

Marsipulami
20-08-13, 19:39
Praatjes van kleuters. Als jij een Egypte kenner was dan had jij geweten dat de meerderheid van mensen in armoede leven en bang voor wetteloosheid en de onmenselijkheid van hun regime.. Bange mensen zullen moeilijk zich verzetten tegen hun Tirannen.
Mb leider is opgepakt in een appartementje en heeft zich niet verzet en waar waren al die wapens en terroristen? Zeker zijn ze aanwezig in je hoofd.

Ik kwam dit filmpje tegen op youtube over de moslimbroeders.

Muslim Brotherhood rampaging robbing killing in Egypt - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0XsANjKIXi8)

Oiseau
20-08-13, 19:42
Echte terroristen zullen nog in beeld komen vrees ik maar wie A zegt moet ook B verwachten.
Sterkte voor alle Egyptenaren.
Dit had niet zo gehoeven en een zooitje barbaren die nu de touwtjes in handen hebben hebben hun land naar de afgang geleid.

Soldim
21-08-13, 07:20
een zooitje barbaren die nu de touwtjes in handen hebben hebben hun land naar de afgang geleid.

Datzelfde deden de MB een aantal weken geleden zelf ook.

Ik zie weinig mensen die de acties van het leger steunen, zij die het wel doen hebben een bord voor hun kop. Andersom geldt het natuurlijk precies hetzelfde, de handelingswijze van de MB was, en is, niet te steunen tenzij je een bord voor je kop hebt.

knuppeltje
21-08-13, 07:56
Ga maar te rade bij de serieuze internationale media. Er zijn reportages genoeg verschenen, de afgelopen dagen.

Het gereformeerde dagblad uit dat dorp van je, zul je bedoelen.

Magister
21-08-13, 08:18
Het gereformeerde dagblad uit dat dorp van je, zul je bedoelen.

Ik denk eerder dat jij niets anders wilt zien dan pamfletten met islamistische propaganda.

Magister
21-08-13, 08:21
Ik kwam dit filmpje tegen op youtube over de moslimbroeders.

Muslim Brotherhood rampaging robbing killing in Egypt - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0XsANjKIXi8)

Te erg om aan te zien!

super ick
21-08-13, 09:59
Te erg om aan te zien!

Zo kan ik ook filmpjes van christenen zoeken die wartaal uitslaan.

30.000.000 moslimbroeders kunnen geen bloeddorstige hersenlozen zijn. Daar zitten mensen tussen die in vrede willen leven. Niets moeten hebben van dit geweld.
Het probleem is dat de gematigden elkaar niet kunnen vinden. Het land is in tweeën verdeeld.

Oiseau
21-08-13, 10:56
Datzelfde deden de MB een aantal weken geleden zelf ook.

Ik zie weinig mensen die de acties van het leger steunen, zij die het wel doen hebben een bord voor hun kop. Andersom geldt het natuurlijk precies hetzelfde, de handelingswijze van de MB was, en is, niet te steunen tenzij je een bord voor je kop hebt.

Het verschil is dat MB geen duizenden mensen niet de nek omgedraaid hebben.
De rest van het volk is gehersenspoeld en zit nu gegijzeld door angst. Iedereen ziet in vermoorde onschuldigen terroristen.
Wat de angst voor en regime met de mensen kan doen. De zwijgende Egyptenaren verdienen geen vrijheid en hebben nu hun welverdiende barbaren als leiders.

Soldim
21-08-13, 11:12
Het verschil is dat MB geen duizenden mensen niet de nek omgedraaid hebben.
De rest van het volk is gehersenspoeld en zit nu gegijzeld door angst. Iedereen ziet in vermoorde onschuldigen terroristen.
Wat de angst voor en regime met de mensen kan doen. De zwijgende Egyptenaren verdienen geen vrijheid en hebben nu hun welverdiende barbaren als leiders.

De MB was tot een paar weken gelden aan de macht, de Egyptische populatier heeft zelf gezien welke doelstellingen de MB probeerde te bewerkstelligen. Voor geweld blijken zowel het leger als de MB en aar aanhang niet terug de deinzen, weinig hersenspoeling nodig voor de Egyptische bevolking om de bittere werkelijkheid onder ogen te zien.

Ik heb grote moeite te begrijpen dat er mensen zijn die denken dat een van de twee partijen 'goed' is. Beide blijken over lijken te gaan om de hen vermeende toekomende almacht te verkrijgen.

Oiseau
21-08-13, 11:43
De MB was tot een paar weken gelden aan de macht, de Egyptische populatier heeft zelf gezien welke doelstellingen de MB probeerde te bewerkstelligen. Voor geweld blijken zowel het leger als de MB en aar aanhang niet terug de deinzen, weinig hersenspoeling nodig voor de Egyptische bevolking om de bittere werkelijkheid onder ogen te zien.

Ik heb grote moeite te begrijpen dat er mensen zijn die denken dat een van de twee partijen 'goed' is. Beide blijken over lijken te gaan om de hen vermeende toekomende almacht te verkrijgen.

Wat velen niet willen inzien is dat Moslims de meerderheid zijn. Je kan ze weer onderdrukken met hulp van buitenaf maar dat lost niet de ware problemen van Egypte.
Als Egypte een volwassene volk is dan waren MB niet nodig als organisatie.

Magister
21-08-13, 11:51
Wat velen niet willen inzien is dat Moslims de meerderheid zijn. Je kan ze weer onderdrukken met hulp van buitenaf maar dat lost niet de ware problemen van Egypte.
Als Egypte een volwassene volk is dan waren MB niet nodig als organisatie.

Een moslim is iets anders dan een moslimbroeder.

Oiseau
21-08-13, 12:13
Een moslim is iets anders dan een moslimbroeder.

Je bedoelt Moslims die niets te maken met de Islam willen hebben. Corruptie , martelingen en doden met een knipoog goedkeuren als maar het leven mag doorgaan zoals de heersende elite het goed uitkomt.
Nou die miljoenen Moslims kun je maar beter drogeren en in een dieren staal parkeren.

Soldim
21-08-13, 12:30
Wat velen niet willen inzien is dat Moslims de meerderheid zijn.


Maar al die moslims hebben volstrekt verschillende wereldbeelden, ambities en ideeen over waarvoor een staat hoort te staan en wat een staat hoort te doen.



Je kan ze weer onderdrukken met hulp van buitenaf maar dat lost niet de ware problemen van Egypte.


De macht in handen geven van een enkele groepering, of het nu het leger, de MB of welke organisatie dan ook is, zal problemen geven. Vooral als die groepering zich van een grondwet niets aantrekt of een op uitsluitend eigen leest geschoeide grondwet wil implementeren.


Als Egypte een volwassene volk is dan waren MB niet nodig als organisatie.

Hmmmm, het lijkt me dat in een dynamische samenleving in iedergeval de politieke tak van de MB een rol wil blijven spelen.

Oiseau
21-08-13, 12:44
Probleem met westerlingen is dat ze een grondwet heilig verklaren maar in feite is dat niet het geval. Je kan een acceptabel grondwet hebben maar in handen van een systeem die de boel goed kan manipuleren, een soort rechters die corrupt zijn en op basis van vervalste rapporten te werk gaan.
Elke volk verdient een eerlijk kans zonder bemoeienis om haar weg te vinden naar een systeem die bij haar past. Democratie is een gelul. Het belangrijkste is om ware krachten in een de maatschappij hun natuurlijk weg naar de macht laten bewandelen.
Egypte is een zieke man onder behandeling van buitenlandse dokteren die zijn taal niet kennen en hij zich niet vrij mag uiten.

mark61
21-08-13, 13:05
In het artikel staat overigens dat het geen strafzaak van de overheid is, maar een door een burger aangespannen zaak.

Evengoed natuurlijk knetter om iemand aan te vallen omdat hij zijn geweten laat spreken, of wat het dan ook is.

Magister
21-08-13, 13:20
Democratie is een gelul. Het belangrijkste is om ware krachten in een de maatschappij hun natuurlijk weg naar de macht laten bewandelen.


Je hebt dus niets te klagen, want dat is toch wat er gebeurd is?

Oiseau
21-08-13, 13:24
Je hebt dus niets te klagen, want dat is toch wat er gebeurd is?
Alles wat op eigen kracht plaatsvindt heb ik geen moeite mee maar dat is zeker niet het geval in Egypte.
Ik zou het op dit moment niet erg vinden als er gewapende strijders waren die het leger/politie/baltajia een lesje kunnen leren.
Bloed van onschuldigen zo laaf vergieten mag niet zomaar vergeten worden.

Soldim
21-08-13, 13:25
Elke volk verdient een eerlijk kans zonder bemoeienis om haar weg te vinden naar een systeem die bij haar past. Democratie is een gelul.

Zonder bemoeienis kan nooit, we leven niet meer in de middeleeuwen (en zelfs toen werd op allerleid niveaus internationale politiek bedreven.) Geen enkel land is een geisoleerd systeem, ook al doen politicie als het hen zo uitkomt net alsof.


Het belangrijkste is om ware krachten in een de maatschappij hun natuurlijk weg naar de macht laten bewandelen.

Tsja, dat doet het leger nu dus. Persoonlijk vind ik die ontwikkeling verre van ideaal; maar wat ik me dan afvraag hoe kan je de natuurlijke weg van de ene belanghebbende minderheidgroep naar de macht goed praten en de andere afkeuren? Of het nu de corrupte MB aan de macht is of het corrupte leger, das dan toch om het even?

Magister
21-08-13, 13:34
Alles wat op eigen kracht plaatsvindt heb ik geen moeite mee maar dat is zeker niet het geval in Egypte.
Ik zou het op dit moment niet erg vinden als er gewapende strijders waren die het leger/politie/baltajia een lesje kunnen leren.
Bloed van onschuldigen zo laaf vergieten mag niet zomaar vergeten worden.

Je bent toch tegen democratie? Als het dan anders loopt dan jou uitkomt moet je niet gaan janken.

Oiseau
21-08-13, 13:34
Evolutionair bekeken moet er nog de gemiste kracht in Egypte opstaan.
Het leger moet gedresseerd worden door Iemand uit het vlok, en leger hoort te dienen en niet gediend worden door zoveel zweet en bloed van de zwakkeren. Egyptenaren zijn zelf hun eigen vijand naast armoede.

Oiseau
21-08-13, 13:37
Je bent toch tegen democratie? Als het dan anders loopt dan jou uitkomt moet je niet gaan janken.

Ik ben niet voor het verkrachten voor welke beweging dan ook incl je democratie.
Ik jank niet maar heb geen medelijden met lafaards wanneer ze teruggepakt zullen worden en ook geen respect voor wie dan ook van dat volk dat zich laat vernederen en verkrachten door het leger.