PDA

Bekijk Volledige Versie : Frisdrank leidt tot agressie bij kinderen



AgressieveTurk
21-08-13, 13:51
Kinderen die frisdrank drinken maken vaker dingen van anderen kapot, vallen vaker mensen aan, belanden vaker in gevechten en kunnen zich moeilijker concentreren dan kinderen die geen frisdrank nemen.

Dat blijkt uit een studie van de Columbia-universiteit in New York die in het Journal of Pediatrics is verschenen.

Tijdens de studie werd gekeken naar het gedrag van 2929 kinderen uit 20 grote Amerikaanse steden. Van deze groep dronk 43 procent tenminste één glas frisdrank per dag. Vier procent dronk vier of meer glazen per dag.

Glucose-fructosestroop

Kinderen die twee of vier of meer glazen frisdrank per dag dronken gedroegen zich agressiever dan de kinderen die geen frisdrank kregen. De onderzoekers hielden ook rekening met andere zaken die de resultaten zouden kunnen beïnvloeden zoals de televisie, snoep en de etnische afkomst of opleiding van de moeder.

De onderzoekers schrijven dat ze niet precies weten hoe het verband tussen frisdrank en gedragsproblemen bij kinderen wordt veroorzaakt, maar dat een ingrediënt in frisdrank – bijvoorbeeld cafeïne of glucose-fructosestroop – kan leiden tot agressief gedrag.

Wapens

Janet Fischel van de Stony Brookuniversiteit in New York zei dat de studie een stap in de goede richting is. Nog een reden om het enorme frisdrankschap in de supermarkt te vermijden?

Uit eerder onderzoek bleek al dat tieners die dagelijks genieten van een blikje frisdrank zich agressiever gedragen dan leeftijdsgenoten. Jongeren gedragen zich gewelddadiger en hebben vaker wapens op zak als ze wekelijks vijf blikjes koolzuurhoudende dranken consumeren.

Bron: Reuters.com

mark61
21-08-13, 14:03
Ik zou het graag geloven :), maar ik denk dat de causale link niet zomaar kan worden gelegd.

Kinderen die geen frisdrank krijgen hebben waarschijnlijk 'speciale' ouders, denk ik dan.

Soldim
21-08-13, 14:28
Ik zou het graag geloven :), maar ik denk dat de causale link niet zomaar kan worden gelegd.

Kinderen die geen frisdrank krijgen hebben waarschijnlijk 'speciale' ouders, denk ik dan.

Wat er eigenlijk staat is dat kinderen ui de 'low-life families', sorry de sociaal zwakkeren :hihi: , vaker frisdrank drinken.

mark61
21-08-13, 14:49
Wat er eigenlijk staat is dat kinderen ui de 'low-life families', sorry de sociaal zwakkeren :hihi: , vaker frisdrank drinken.

:jammer:

Maar het zou kunnen. Die halve onderzoekjes altijd, en dan die kwart-verslagen in de pers.

Ibrah1234
21-08-13, 15:24
Kinderen die frisdrank drinken maken vaker dingen van anderen kapot, vallen vaker mensen aan, belanden vaker in gevechten en kunnen zich moeilijker concentreren dan kinderen die geen frisdrank nemen.

Je kunt met het warme weer ook beter een glas Ayran drinken :rolleyes:

super ick
21-08-13, 16:08
:jammer:

Maar het zou kunnen. Die halve onderzoekjes altijd, en dan die kwart-verslagen in de pers.

Nou........ Misschien hebben die kopschoppers uit Eindhoven wel teveel Cola gedronken. Dan konden ze er niets aan doen.

CONTRA
21-08-13, 19:24
Jongeren gedragen zich gewelddadiger en hebben vaker wapens op zak als ze wekelijks vijf blikjes koolzuurhoudende dranken consumeren.



als dit serieus genomen wordt kan je mensen werkelyk alles wijsmaken

super ick
22-08-13, 12:20
als dit serieus genomen wordt kan je mensen werkelyk alles wijsmaken

Tja.......
De meest stompzinnige onderzoeken, zelfs voorzien van een wetenschappelijk label zijn al voorbij gekomen.

Jongens die masturberen hebben ook meer verkeersongelukken, als ze het rijdend de fiets doen.

mark61
22-08-13, 15:03
Nou........ Misschien hebben die kopschoppers uit Eindhoven wel teveel Cola gedronken. Dan konden ze er niets aan doen.

Nu je het zegt, ik vraag me af of ze bij zulke gevallen automatisch bloedonderzoek doen. Waarschijnlijk is het al te laat als ze ze te pakken krijgen.

Want ik vermoed al gauw alcohol plus diverse chemicaliën. Zoals die lui tekeer gaan, dan ben je toch geestesziek, anders?

knuppeltje
23-08-13, 10:23
Tja.......

Jongens die masturberen hebben ook meer verkeersongelukken, als ze het rijdend de fiets doen.

Leidt dan ook veel teveel de aandacht af van wat verder in het verkeer gebeurt bij andere weggebruikers. Echt levensgevaarlijk. En ze krijgen er nog een kromme rug van ook.

Terecht dat zoiets verboden is.

super ick
23-08-13, 11:15
Nu je het zegt, ik vraag me af of ze bij zulke gevallen automatisch bloedonderzoek doen. Waarschijnlijk is het al te laat als ze ze te pakken krijgen.

Want ik vermoed al gauw alcohol plus diverse chemicaliën. Zoals die lui tekeer gaan, dan ben je toch geestesziek, anders?

Kennelijk geeft het status om iemand te blijven schoppen die op de grond ligt.

Vroegah was je dan een lafaard. Mocht het eens gebeuren omdat iemand door het lint ging dan werd hij er door zijn vrienden van weerhouden. Genoeg is genoeg.

mark61
23-08-13, 11:50
Kennelijk geeft het status om iemand te blijven schoppen die op de grond ligt.

Vroegah was je dan een lafaard. Mocht het eens gebeuren omdat iemand door het lint ging dan werd hij er door zijn vrienden van weerhouden. Genoeg is genoeg.

Zou het? Het lijkt meer op waanzin. Doorgedraaid. Ik wil weten wat zulke jongens bezielt. Praat er eigenlijk iemand met die lui? In de TBS wel. Dat lijkt me wel nuttig. Gewoon wegstoppen verandert natuurlijk niks. Wegstoppen en blijven ondervragen, confronteren. Hoe ze erop komen. Of ze zich dapper vinden. etc.

Maar wat je zegt, lafheid ten top. Maar dat is het altijd, want het is altijd een groepje tegen één persoon.

super ick
23-08-13, 15:44
Zou het? Het lijkt meer op waanzin. Doorgedraaid. Ik wil weten wat zulke jongens bezielt. Praat er eigenlijk iemand met die lui? In de TBS wel. Dat lijkt me wel nuttig. Gewoon wegstoppen verandert natuurlijk niks. Wegstoppen en blijven ondervragen, confronteren. Hoe ze erop komen. Of ze zich dapper vinden. etc.

Maar wat je zegt, lafheid ten top. Maar dat is het altijd, want het is altijd een groepje tegen één persoon.

De meedogenloosheid geeft status. Het helemaal tot gort schoppen boezemt ontzag in. Iets van: niet fucken met hem.

Het groepsproces......... Daar zijn al boeken vol van geschreven. In het weekend naar het voetbal. Kankerjoden slopen en maandag weer naar kantoor.

mark61
23-08-13, 15:53
De meedogenloosheid geeft status. Het helemaal tot gort schoppen boezemt ontzag in. Iets van: niet fucken met hem.

Bij mij boezemt het alleen maar walging en ontzetting in. De lafheid, met zijn vieren, en tegen iemand die op de grond ligt.

En dan gaan ze achteraf hun excuses aanbieden. Daar zouden ze nog extra voor gestraft moeten worden.

Als je vraagt waarom, zeggen ze natuurlijk 'ik weet het niet'. Lekker makkelijk.

Soldim
23-08-13, 16:22
Als je vraagt waarom, zeggen ze natuurlijk 'ik weet het niet'. Lekker makkelijk.

Maar in alle eerlijkheid, denk je dat ze het weten?

Volgens mij zijn dat soort lui gewoon gestoord, zwaar gestoord. Een andere oplossing dan soort lui op een verder onbewoond eiland te dumpen zie ik eigenlijk niet.

mark61
23-08-13, 17:14
Maar in alle eerlijkheid, denk je dat ze het weten?

Volgens mij zijn dat soort lui gewoon gestoord, zwaar gestoord. Een andere oplossing dan soort lui op een verder onbewoond eiland te dumpen zie ik eigenlijk niet.

Ja, deep down wel, denk ik. De vraag is of ze het naar boven kunnen halen. Ergens is er een diepe frustratie. Ik denk dat, behoudens mensen met een aangeboren afwijking, er altijd een reden of redenen is / zijn waarom mensen gek gaan doen. En meestal mankeert er niets aan hun verstand, dus kunnen ze zien dat ze heel gek hebben gedaan. Dan moeten ze zich vragen stellen en naar binnen kijken. En dat is doodeng, dat begrijp ik wel.

Ja, dat lijkt me zo'n leuk experiment :) Markerwaard inpolderen, of Rottumerplaat ophogen, en ze dumpen met bouwmateriaal en eten. Kijken hoe ze dan een maatschappijtje opbouwen. Kunnen ze elkaar van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aftuigen.

En dan RTL die er een riejellitiesoop van uitzendt.

mark61
23-08-13, 17:14
Wat er eigenlijk staat is dat kinderen ui de 'low-life families', sorry de sociaal zwakkeren :hihi: , vaker frisdrank drinken.

Trouwens, dit was (higher) middle class, dacht ik.

Soldim
23-08-13, 17:40
Trouwens, dit was (higher) middle class, dacht ik.

In ieder geval nageslacht van belastingontduikend tuig -- ook niet veel klasse bij de ouders dus :hihi:

Maar inderdaad, waarschijnlijk verveelde en verwende figuren die het excuus 'slechte jeugd' niet kunnen gebruiken.

mark61
23-08-13, 18:02
In ieder geval nageslacht van belastingontduikend tuig

:haha:

super ick
24-08-13, 11:39
Bij mij boezemt het alleen maar walging en ontzetting in. De lafheid, met zijn vieren, en tegen iemand die op de grond ligt.

En dan gaan ze achteraf hun excuses aanbieden. Daar zouden ze nog extra voor gestraft moeten worden.

Als je vraagt waarom, zeggen ze natuurlijk 'ik weet het niet'. Lekker makkelijk.

Ik besprak altijd voorvallen die op straat plaats hadden gevonden met de jongens die ik trainde. Dit had ik gegarandeerd ook besproken. Niet belerend maar in een open sfeer. Wat mij opviel waren de misplaatste gevoelens van hun 'status' en hoe die te behouden. Een scheldwoord moet bestraft worden want laat je het over je kant gaan dan ben je vast te bang om er iets aan te doen. Ik trainde hen dus eigenlijk ook daar in en dat werkte. Gewoon een gesprekje hoe e.e.a. op te lossen.

Ik gaf ze mee om te zeggen dat ze niet mochten vechten van mij op straat maar alleen in de dojo. Dus als ze echt zin hadden mochten ze mee komen trainen. Dat werkte vaak en ging het toch mis dan zat die jongen een beetje 'safer' want verdedigen mochten ze zich uiteraard wel. Met gepast geweld.
In veel gevallen heeft dat echt gewerkt. Ze waren voorbereid en wisten zich een houding te geven. Dat geeft zelfvertrouwen. Begeleiding is het toverwoord. Daar ben ik van overtuigd.

BTW, deze lafbekken van het filmpje weten niets en kunnen niets. Je zou ze bijna uitnodigen om een keer een verkeerde te belagen. Wat deze ettertjes doen lijkt op het gedrag van hyena's. Ze gaan eerst een beetje amok maken en kijken de kat uit de boom. Degene die wat terughoudend of angstig reageerd daar gaan ze achteraan. En voelen ze in het begin nattigheid dan draaien ze het zo dat het een geintje leek.

Vroegah ging ik er altijd in het eerste stadium al naar toe. Vragen wat de plannen waren. Wijzen op het feit dat dit gedrag ongewenst is. Dat ze teveel opvallen en dat anderen ook rustig zijn. Dus twee opties, of nu direct gaan of rustig aan doen. Dat werkte in 95 pct van de gevallen.
Vaak gingen ze ook direct weg omdat ze er niets aan vonden. Kuttent, saai, etc. Dan hoorde ik later vaak dat ze elders de boel op stelten hadden gezet.

mark61
24-08-13, 12:11
Ik besprak altijd voorvallen die op straat plaats hadden gevonden met de jongens die ik trainde. Dit had ik gegarandeerd ook besproken. Niet belerend maar in een open sfeer. Wat mij opviel waren de misplaatste gevoelens van hun 'status' en hoe die te behouden. Een scheldwoord moet bestraft worden want laat je het over je kant gaan dan ben je vast te bang om er iets aan te doen. Ik trainde hen dus eigenlijk ook daar in en dat werkte. Gewoon een gesprekje hoe e.e.a. op te lossen.

Ik heb het zo vaak van dichtbij gezien. Ze functioneren op zo'n primitief niveau dat het enige belangrijke in het leven is anderen te provoceren en dan te 'bewijzen' dat ze superieur zijn. Op een dierlijke manier.

Ik neem aan omdat ze op alle andere vlakken van het leven en het menselijk functioneren onder de maat presteren. Voornamelijk omdat ze daar te lui voor zijn, schat ik.

Hopeloos. Rottumerplaat.

knuppeltje
24-08-13, 12:48
Ik geloof niks van het nut van al die vechtsport trainingen voor opgefokte klerelijers. Zo'n trainer is geen shrink. Daar is hij niet voor opgeleid ook.

Ze leren er alleen maar beter vechten van. En zolang er niets aan hun geestelijke verkniptheid wordt gedaan, blijven het ongeleide projectielen, maar dan van een nog gevaarlijker gehalte.

Karin.N
24-08-13, 12:50
Ik heb het zo vaak van dichtbij gezien. Ze functioneren op zo'n primitief niveau dat het enige belangrijke in het leven is anderen te provoceren en dan te 'bewijzen' dat ze superieur zijn. Op een dierlijke manier.

Ik neem aan omdat ze op alle andere vlakken van het leven en het menselijk functioneren onder de maat presteren. Voornamelijk omdat ze daar te lui voor zijn, schat ik.

Hopeloos. Rottumerplaat.

Ik ken enkele van dit soort jongens. Het vreemde is dat ze in een bepaald opzicht heel sociaal en betrokken zijn. Zou ik ze midden in de nacht bellen met het verzoek om me van Maastricht naar Groningen te rijden, dan doen ze dat. Maar tegelijkertijd hebben ze een manier van denken die heel vreemd is. De verantwoordelijkheid voor hun daden ligt niet bij hunzelf, maar bij die ander. 1 jongen die bij mijn man werkt, is zo;n voorbeeld. Klanten lopen weg met hem. Wanneer je vertelt dat hij een voetbalhooligan is met al meerdere geweldsdelicten op zijn naam, staan mensen heel verbaasd te kijken. Hij, maar hij is zo vrolijk, behulpzaam, werkt hard en dan zijn ze stomverbaasd.

Alcohol, drugs of een combinatie en ze zijn totaal los van de wereld.

mark61
24-08-13, 13:11
Lekker personeel :vreemd:

Ibrah1234
24-08-13, 13:34
Ik ken enkele van dit soort jongens. Het vreemde is dat ze in een bepaald opzicht heel sociaal en betrokken zijn. Zou ik ze midden in de nacht bellen met het verzoek om me van Maastricht naar Groningen te rijden, dan doen ze dat. Maar tegelijkertijd hebben ze een manier van denken die heel vreemd is. De verantwoordelijkheid voor hun daden ligt niet bij hunzelf, maar bij die ander. 1 jongen die bij mijn man werkt, is zo;n voorbeeld. Klanten lopen weg met hem. Wanneer je vertelt dat hij een voetbalhooligan is met al meerdere geweldsdelicten op zijn naam, staan mensen heel verbaasd te kijken. Hij, maar hij is zo vrolijk, behulpzaam, werkt hard en dan zijn ze stomverbaasd.

Alcohol, drugs of een combinatie en ze zijn totaal los van de wereld.

Dan ben je superieur in mijn ogen. Je man wel te verstaan. Heeft niets met te vechten maken. Zo'n jongen waar iedereen zijn handen al vanaf heeft getrokken in het gareel weten te houden en ook nog op een wijze dat binnen zijn mogelijkheden hij tot ontplooiing komt.

Mijn petje af. Zelf heb ik die rol ook wel eens gehad als stagebegeleider. Dat waren inderdaad soms jochies waar de leraren al geen energie meer in stopten. Ze reageerden dan stomverbaasd als ze tijdens een gesprek te horen kregen dat de stagiair op tijd kwam opdagen op het werk en nog functioneerde ook.

Maar het is niet taak van het bedrijfsleven om de taak van ouders en leraren over te nemen. Alhoewel dat vaak goed lukt en met enig succes.

Ik heb het ongeveer 2 jaar volgehouden "maatschappelijke verantwoording" te nemen maar het kostte mij teveel tijd en ik vond het super vermoeiend.

Derhalve petje af voor mensen zoals je vrolijke wederhelft.

Karin.N
24-08-13, 13:41
Lekker personeel :vreemd:

M'n man zag het meer als een taak. D op het rechte pad houden. Welzijnswerkers lukte het nooit. M'n man had meer succes, maar dan wel met een stevige aanpak:hihi: Mag natuurlijk niet een werkgever die een werknemer bij z'n nekvel grijpt, maar het werkte wel. D. zei ook altijd, jouw man is eigenlijk m'n vader.....

Hij woont nu samen, wordt vader, ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt. Hij heeft aardige ouders, maar begeleiding ho maar. Hij komt in ieder geval veel bij ons langs, wil zijn kinderen op dezelfde manier opvoeden als wij hebben gedaan met onze kids. Hij ziet welin dat het ook anders kan en dat wil hij aan zijn eigen kinderen gaan meegeven.

Karin.N
24-08-13, 13:44
Dan ben je superieur in mijn ogen. Je man wel te verstaan. Heeft niets met te vechten maken. Zo'n jongen waar iedereen zijn handen al vanaf heeft getrokken in het gareel weten te houden en ook nog op een wijze dat binnen zijn mogelijkheden hij tot ontplooiing komt.

Mijn petje af. Zelf heb ik die rol ook wel eens gehad als stagebegeleider. Dat waren inderdaad soms jochies waar de leraren al geen energie meer in stopten. Ze reageerden dan stomverbaasd als ze tijdens een gesprek te horen kregen dat de stagiair op tijd kwam opdagen op het werk en nog functioneerde ook.

Maar het is niet taak van het bedrijfsleven om de taak van ouders en leraren over te nemen. Alhoewel dat vaak goed lukt en met enig succes.

Ik heb het ongeveer 2 jaar volgehouden "maatschappelijke verantwoording" te nemen maar het kostte mij teveel tijd en ik vond het super vermoeiend.

Derhalve petje af voor mensen zoals je vrolijke wederhelft.

Dank je, tis maar goed dat de vakbond het niet weet. De enige aanpak die werkte was de ietwat hardhandige aanpak. Of zoals mijn man zei, tis de enige taal die ze verstaan. En het heeft idd tot nu toe goed uitgepakt. Maar hij gaat bij wedstrijden van de FC nog steeds uit zijn dak en daar zal hij nog steeds het nodige uithalen.

Ibrah1234
24-08-13, 13:48
Ik geloof niks van het nut van al die vechtsport trainingen voor opgefokte klerelijers. Zo'n trainer is geen shrink. Daar is hij niet voor opgeleid ook.

Ze leren er alleen maar beter vechten van. En zolang er niets aan hun geestelijke verkniptheid wordt gedaan, blijven het ongeleide projectielen, maar dan van een nog gevaarlijker gehalte.

Hier heb je zeker een punt. Ik sta niet afwijzend tegenover vechtsporten maar in de hondenafdichting moest je eerst een "verklaring van goed gedrag" overleggen om toegelaten te worden.

Bij de KNPV moet je ook eerst door de ballotage. Als je wilt schieten met losse flodders op het hondenveld heb je een wapenvergunning nodig en krijg je regelmatig controle.

In het geval van sportbeoefening lijkt handhaving onmogelijk maar men zou kunnen overwegen van aspirant leden te vragen een "verklaring van goed gedrag' te overleggen.

mark61
24-08-13, 13:52
M'n man zag het meer als een taak. D op het rechte pad houden. Welzijnswerkers lukte het nooit. M'n man had meer succes, maar dan wel met een stevige aanpak:hihi: Mag natuurlijk niet een werkgever die een werknemer bij z'n nekvel grijpt, maar het werkte wel. D. zei ook altijd, jouw man is eigenlijk m'n vader.....

Hij woont nu samen, wordt vader, ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt. Hij heeft aardige ouders, maar begeleiding ho maar. Hij komt in ieder geval veel bij ons langs, wil zijn kinderen op dezelfde manier opvoeden als wij hebben gedaan met onze kids. Hij ziet welin dat het ook anders kan en dat wil hij aan zijn eigen kinderen gaan meegeven.

Jullie zijn Bijzonder.

Ibrah1234
24-08-13, 13:56
M'n man zag het meer als een taak. D op het rechte pad houden. Welzijnswerkers lukte het nooit. M'n man had meer succes, maar dan wel met een stevige aanpak:hihi: Mag natuurlijk niet een werkgever die een werknemer bij z'n nekvel grijpt, maar het werkte wel. D. zei ook altijd, jouw man is eigenlijk m'n vader.....

Hij woont nu samen, wordt vader, ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt. Hij heeft aardige ouders, maar begeleiding ho maar. Hij komt in ieder geval veel bij ons langs, wil zijn kinderen op dezelfde manier opvoeden als wij hebben gedaan met onze kids. Hij ziet welin dat het ook anders kan en dat wil hij aan zijn eigen kinderen gaan meegeven.

Velen voelen zich geroepen iets te betekenen voor hun medemens maar brengen in de praktijk niets om het verschil uit te maken.

Veelal beperkt het zich tot het geschreven woord.

In jouw voorbeeld gaat het om iemand met "de poten in de modder" staat en dagelijks het verschil uit maakt.

Maar dat geldt ook voor de vrijwilligster die wekelijks zonder enige vergoeding eenzame bejaarden op zoekt voor een paar uurtjes gezelschap.

super ick
25-08-13, 17:47
Ik geloof niks van het nut van al die vechtsport trainingen voor opgefokte klerelijers. Zo'n trainer is geen shrink. Daar is hij niet voor opgeleid ook.

Ze leren er alleen maar beter vechten van. En zolang er niets aan hun geestelijke verkniptheid wordt gedaan, blijven het ongeleide projectielen, maar dan van een nog gevaarlijker gehalte.

Deels eens.

Alle vechtsporten mag je niet over 1 kam scheren. Je hebt je er duidelijk niet in verdiept. Ik zal het proberen uit te leggen.
De budosporten zoals Judo en Karate vereisen een grote discipline. In de dojo toon je respect voor de sihan en de sensei. Je groet bij binnenkomst en weg gaan en als je wat te vragen hebt behoor je in een bepaalde voorgeschreven houding te gaan staan. Ik kan nog veel meer regels opnoemen. Allen afkomstig vanuit de bakermat van deze sporten.
Om iets te bereiken moet je meerdere keren per week, jaren achtereen trainen. Het vormt je persoonlijkheid. Balans, zelfbeheersing, respect, etc.

Bij kickboksen is die etiquette er helemaal niet. Als je morgen begint sta je volgende week al op iemands benen te trappen. Voor die vecht'sport' gaat jou opmerking wel op.

knuppeltje
26-08-13, 10:11
Deels eens.

Alle vechtsporten mag je niet over 1 kam scheren. Je hebt je er duidelijk niet in verdiept. Ik zal het proberen uit te leggen.

Je kunt het proberen, maar je begreep iets niet.

Ik viel niet de vechtsporten op zich aan, en dat er veel verschillen tussen die sporten zijn, weet ik ook wel. Net zo goed als dat mensen die eraan meedoen, en toch niet verknipt zijn, op straat geen gekke dingen doen.

Ik had het over het nut van vechtsporttrainingen voor wel verknipte idioten. Om die te helpen heb je shrinks nodig, en trainers zijn daarvoor niet opgeleid. Straatschoffies die lastig zijn, laat die maar naar de boksschool gaan en daar een paar draaien rond hun oren krijgen, lijkt me prima, al zou ik schaken veel beter vinden.

super ick
26-08-13, 14:03
Je kunt het proberen, maar je begreep iets niet.

Ik viel niet de vechtsporten op zich aan, en dat er veel verschillen tussen die sporten zijn, weet ik ook wel. Net zo goed als dat mensen die eraan meedoen, en toch niet verknipt zijn, op straat geen gekke dingen doen.

Ik had het over het nut van vechtsporttrainingen voor wel verknipte idioten. Om die te helpen heb je shrinks nodig, en trainers zijn daarvoor niet opgeleid. Straatschoffies die lastig zijn, laat die maar naar de boksschool gaan en daar een paar draaien rond hun oren krijgen, lijkt me prima, al zou ik schaken veel beter vinden.

Het gaat niet om de draaien om de oren. Een Japanse vechtsport kent vele regels voor binnen de regels, naar de leraar en naar de medeleerlingen.
Je leert in de goede scholen ook hoe agressie te voorkomen.
Je reactie was in eerste instantie ongenuanceerd. Kan je beter niet doen. Neem een voorbeeld aan mij, ik doe dat nooit.

Voor geesteszieken is het uiteraard geen oplossing.

Umarvlie
26-08-13, 15:10
Uitzonderingen daargelaten zijn het vooral de ouders die leiden tot aggresie bij (hun) kinderen.

mark61
26-08-13, 15:35
Uitzonderingen daargelaten zijn het vooral de ouders die leiden tot aggresie bij (hun) kinderen.

Nou ik denk dat de hele maatschappij invloed heeft op kinderen, niet alleen de ouders. Oh misschien schrijf je dat ook :hihi:

Ready?
26-08-13, 19:26
Agressiever misschien als ze ook in een opgefokte situatie terechtkomen. Maar zelfs dat is dubieus. Het enige wat zeker is, is dat ze uiteraard enorm veel suiker (en soms ook caffeïne) naar binnen werken binnen een minuut en die energie en opgewektheid kwijt moeten (niet zijzelf bewust, maar het lichaam).

knuppeltje
27-08-13, 14:03
Je reactie was in eerste instantie ongenuanceerd.

Kan je beter niet doen. Neem een voorbeeld aan mij, ik doe dat nooit.

Voor geesteszieken is het uiteraard geen oplossing.


Zoals ik al zei, je begreep het niet, en blijkbaar nog niet. Lees het dus nog eens aandachtig over, en laat het goed op je inwerken.

Ik zal maar aannemen dat het ironisch is bedoeld.

En daar ging mij reactie dus over. Lees maar even terug.

super ick
27-08-13, 15:10
Zoals ik al zei, je begreep het niet, en blijkbaar nog niet. Lees het dus nog eens aandachtig over, en laat het goed op je inwerken.

Ik zal maar aannemen dat het ironisch is bedoeld.

En daar ging mij reactie dus over. Lees maar even terug.

Het kost even wat priksels maar volgens mij zitten we aardig op 1 lijn.

Ironisch? Hoe kom je erbij?