PDA

Bekijk Volledige Versie : Rabbijn: homo's zijn ziek



super ick
27-08-13, 19:27
Rabbijn: homo's zijn ziek
Janny Groen

Onder Amsterdamse joodse jongeren is ophef ontstaan over een verklaring waarin 162 rabbijnen en joodse leiders homoseksualiteit een ziekte noemen. Een van de ondertekenaars is opperrabbijn Aryeh Ralbag van de Joodse Gemeente Amsterdam. In de verklaring staat dat homoseksualiteit niet is aangeboren en kan worden genezen.

De jongeren vinden het ongehoord dat een verklaring met een dergelijk 'abject standpunt' wordt gesteund door de spirituele leider van joods Amsterdam 'en daarmee de facto van Nederland', aldus een van hen in een e-mail aan de Volkskrant.

Voorzitter Ronnie Eisenmann van de Joodse Gemeente Amsterdam betreurt het dat de in New York woonachtige Ralbag de verklaring 'ook met zijn Nederlandse pet op' heeft ondertekend, en dat zo de indruk is ontstaan dat zijn Nederlandse gemeente erachter staat. 'Bij ons zijn homo's welkom', zegt Eisenmann. Hij heeft Ralbag, die een paar keer per jaar naar Nederland komt voor juridisch-technische kwesties, verzocht zijn Amsterdamse functie te laten schrappen van de lijst.

Verwarring
De 'Declaration On The Torah Approach To Homosexuality' stelt dat de joodse gemeenschap in verwarring is gebracht door het 'politiek correcte standpunt' dat homoseksualiteit onveranderbaar is. Met de verklaring willen de ondertekenaars 'verdwaalde' joden weer op het rechte pad zien te krijgen.

De Torah verbiedt homoseksualiteit, en dat heilige boek 'verbiedt niet iets dat onmogelijk is te vermijden'. Door 'negatieve seculiere invloeden' wordt onze boodschap bestempeld als haatdragend en homofobisch, aldus de verklaring. De ondertekenaars vinden het juist 'harteloos en gemeen' om de homoseksuele medemens aan zijn lot over te laten. Volgens hen zijn onbehandelde homoseksuelen veroordeeld tot levenslange eenzaamheid, en zijn therapie en teshuva (berouw) geboden.

Eisenmann plaatst de verklaring in de Amerikaanse politieke context, waar volop debat is over het homohuwelijk. 'Bij ons was dat dertig jaar geleden zo.' Hij snapt dat het schizofreen overkomt dat een spirituele leider twee principiële petten draagt. 'Het jodendom is niet absoluut, maar wordt beïnvloed door plaats, tijd en omstandigheden', legt hij uit. Als voorbeeld geeft hij het gebod dat vlees niet met melk mag worden gemengd. 'Overal in de wereld moeten joden zes uur wachten voor ze melk mogen drinken na het eten van vlees. In Nederland is dat maar één uur.'

Niet representatief
COC Nederland noemt de verklaring 'ongefundeerd, schadelijk en niet representatief voor hoe in joodse kring over homoseksualiteit wordt gedacht'.

Een comité van 25 personen stelde de verklaring op: rabbijnen, ouders, 'worstelende' joden (die therapie ondergaan) en 'succesverhalen' (zij die therapie met succes hebben afgesloten en nu heteroseksuele levens leiden met vrouwen en kinderen).

Rabbijn: homo's zijn ziek - Binnenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3124740/2012/01/17/Rabbijn-homo-s-zijn-ziek.dhtml)

knuppeltje
28-08-13, 09:55
Tja, als je dit nieuws van de dag wilt noemen. Die flikkers zijn nu eenmaal zo homofoob als de pieten.

mark61
28-08-13, 11:01
Neej dit is geen nieuws. Alleen als je er imams van kan maken, of met een beetje mazzel de paus of Amerikaanse evangelisten.

Oiseau
28-08-13, 11:29
Ik ga ervanuit dat Rabbijnen de Halacha goed kennen en mogen onderwijzen.

"De Bijbel is helder op dit punt van sexueel afwijkend gedrag, zie Leviticus 18 en 20, zo schreef Mozes al namens JHWH, de God van Abraham,Isaak en Jacob, zo’n 3300 jaar geleden." schreef Ben Kok (joods-chr.pastor)
Homo-parade in Amsterdam: promotie van afwijkend gedrag van minder dan 3% van de mensheid !!! | tora-yeshua.nl | Tora Yeshua | tora-yeshua.nl (http://tora-yeshua.nl/2013/08/homo-parade-in-amsterdam-promotie-van-afwijkend-gedrag-van-minder-dan-3-van-de-mensheid/)

mark61
28-08-13, 11:45
Homo-parade in Amsterdam: promotie van afwijkend gedrag van minder dan 3% van de mensheid !!!

Bizar. Als het 30% was zouden ze hun mening bijstellen? 50%?

Dus als je tot de 3% van de bevolking behoort die postzegels verzamelt of met treintjes speelt, moet dat ook bestreden worden?

Geen minderheidsvermaak?

Oiseau
28-08-13, 12:11
Bizar. Als het 30% was zouden ze hun mening bijstellen? 50%?

Dus als je tot de 3% van de bevolking behoort die postzegels verzamelt of met treintjes speelt, moet dat ook bestreden worden?

Geen minderheidsvermaak?

Ik ben geen Jood om deze Rabbijn te verdedigen.
Maar je hebt niet hysterisch gereageerd of ging vloeken of zijn Joden niet achterlijk?
Hmm ik constateer maar..


Wat ik ook zeggen wil is dat Palestijnen bestreden worden met hulp van wereldmachten en zogenaamd beschaafde mensen van onze tijdperk, hen werd van alles afgepakt en toch roept iedereen dat Israël de enige democratie is in het Midden-Oost. Ook dat is bizar.
Dat vind ik nog belangrijker om aan te kaarten dan wat Joden vinden van hen die seksen om het leven te doden ..
(Voor Moslims is het verboden punt uit)
haha niets te maken met dit topic maar toch om te laten zien welke zwakte Blanken hebben voor ....

Geen meerderheidsbashen? lol

Soldim
28-08-13, 13:14
Ik ben geen Jood om deze Rabbijn te verdedigen.
Maar je hebt niet hysterisch gereageerd of ging vloeken of zijn Joden niet achterlijk?
Hmm ik constateer maar..


Wat ik ook zeggen wil is dat Palestijnen .......

Red herring. Zoals Mark vroeg,



Als het 30% was zouden ze hun mening bijstellen? 50%?

knuppeltje
28-08-13, 13:26
Dat vind ik nog belangrijker om aan te kaarten dan wat Joden vinden van hen die seksen om het leven te doden ..

(Voor Moslims is het verboden punt uit)

Du armer nar.

Seksen om het leven te doden. Hoogstens kunnen wij enig nieuw leven voorkomen. Maar dat zou omwille van de wereldwijde overbevolking, met al zijn kwade gevolgen, juist een zegen zijn voor de mensheid.

Niet dat wij zulke achterlijke kinderen als jij zouden kunnen voortbrengen, maar toch. :jammer:

Van seks heb je blijkbaar nog helemaal niets begrepen. Want iedereen die aan anticonceptie doet, kun je hetzelfde verwijten. Tenminste, als je net zo dom bent als jij.

Laat ik het er maar op houden dat elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Zo, dat lucht op. :blowen:

Oiseau
28-08-13, 13:51
Du armer nar.

Seksen om het leven te doden. Hoogstens kunnen wij enig nieuw leven voorkomen. Maar dat zou omwille van de wereldwijde overbevolking, met al zijn kwade gevolgen, juist een zegen zijn voor de mensheid.

Niet dat wij zulke achterlijke kinderen als jij zouden kunnen voortbrengen, maar toch. :jammer:

Van seks heb je blijkbaar nog helemaal niets begrepen. Want iedereen die aan anticonceptie doet, kun je hetzelfde verwijten. Tenminste, als je net zo dom bent als jij.

Laat ik het er maar op houden dat elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Zo, dat lucht op. :blowen:

Je reactie ligt in de lijn der verwachting en je hebt niet het lef om die Rabbijn op zijn flikker te geven..Laffe flikkers allemaal..lol

Zoek niet een zijstraatje naar mij maar wees dapper en ga het gevecht aan met die Rabbijn.

Oiseau
28-08-13, 13:55
En toen was het stil omdat Rabbijnen een ander aura hebben en de meerderheid gewoon slaven zijn ( bedoel dienaars )van het volk Israël.

knuppeltje
28-08-13, 14:00
Je reactie ligt in de lijn der verwachting en je hebt niet het lef om die Rabbijn op zijn flikker te geven..

Laffe flikkers allemaal..lol

Zoek niet een zijstraatje naar mij maar wees dapper en ga het gevecht aan met die Rabbijn.

Haha, dat durf ik net zo goed als dat ik jou dat durf.

Alleen dwazen lachen om zichzelf.

Jij kwam met die die onzin: seksen om te doden. Alweer vergeten zeker. Of is het slechts duikende huichelarij?

Oiseau
28-08-13, 14:07
Haha, dat durf ik net zo goed als dat ik jou dat durf.

Alleen dwazen lachen om zichzelf.

Jij kwam met die die onzin: seksen om te doden. Alweer vergeten zeker. Of is het slechts duikende huichelarij?


knuppeltje, je durft niets meer en die Rabbijn gaat je knuppeltje besnijden, je opsluiten in een gekkenhuis en elke dag met je hoofd knallen tegen een klaagmuur. Ga je nog koosjer eten?

mark61
28-08-13, 15:22
Ik ben geen Jood om deze Rabbijn te verdedigen.
Maar je hebt niet hysterisch gereageerd of ging vloeken of zijn Joden niet achterlijk?
Hmm ik constateer maar..

Waar heb ik hysterisch gereageerd of het woord achterlijk gebruikt? Jij bent de hysterica hier, niet ik.

Nee, je constateert niet.

Ook reageer je, zoals gewoonlijk, niet op de inhoud van mijn post.

Als iemand iets afkeurt, maar om dat kracht bij te zitten begint over over hoeveel mensen het gaat, weet je dat er iets grondig mis is in diens hooft.

Namelijk, dat ie zijn hoofdargument zelf niet overtuigend vindt.

Samir75017
28-08-13, 15:42
Waar heb ik hysterisch gereageerd of het woord achterlijk gebruikt? Jij bent de hysterica hier, niet ik.



:moe:

Don't you realize that you're like a rabid dog ?

You need to see a doctor, oldie crazy doggie.

mark61
28-08-13, 15:46
:moe:

Don't you realize that you're like a rabid dog ?

You need to see a doctor, oldie crazy doggie.

Vertel. Ik ben erg benieuwd.

Nog een hysterica die last heeft van projectie.

Een betekenisloze post, vol met gescheld en beledigingen.

Maar jij bent niet hysterisch, oh no.

Magister
28-08-13, 16:03
Vertel. Ik ben erg benieuwd.

Nog een hysterica die last heeft van projectie.

Een betekenisloze post, vol met gescheld en beledigingen.

Maar jij bent niet hysterisch, oh no.
De pot verwijt de ketel...

Magister
28-08-13, 16:06
En toen was het stil omdat Rabbijnen een ander aura hebben en de meerderheid gewoon slaven zijn ( bedoel dienaars )van het volk Israël.

Wat maak je je druk om rabbijnen? Kijk naar je eigen woestijnprofeten! Er lopen er nog genoeg rond met ideeën die nog heel wat achterlijker zijn.

Soldim
28-08-13, 16:17
:moe:

Don't you realize that you're like a rabid dog ?



Apparently it takes one to know one.

super ick
28-08-13, 16:26
Zijn ze nu ziek of niet?

Heb ook nog een christelijke organisatie gevonden die ze kan genezen.
Misschien bidden ze niet genoeg en ligt daar de sleutel.

Als homoseksualiteit aangeboren is dan is het dus Gods werk.

mark61
28-08-13, 16:48
De pot verwijt de ketel...

Nog eentje. Vertel. Wie heb ik achterlijk genoemd? Wie komt er met hysterische posts als hem een vraag wordt gesteld? Wie beantwoordt er gewoon nooit een eenvoudige vraag?

Tis typerend dat jij je thuis voelt in het kamp der mentaal beschadigden.

mark61
28-08-13, 16:48
Wat maak je je druk om rabbijnen? Kijk naar je eigen woestijnprofeten! Er lopen er nog genoeg rond met ideeën die nog heel wat achterlijker zijn.

De pot verwijt de ketel... :zozo:

Oiseau
28-08-13, 16:58
Wat maak je je druk om rabbijnen? Kijk naar je eigen woestijnprofeten! Er lopen er nog genoeg rond met ideeën die nog heel wat achterlijker zijn.

Je kan de waarheid niet aan. Je bent een Joodse slaaf en zo zien ze je ook, meer niet.
Zou ik je wakker schudden met wat leerstellingen uit de Talmoed:
"
Beledigingen tegen de Heilige Maria
Zegt dat Maria een hoer was: "Zij, die de afstammelinge was van vorsten en regeerders, deelde het bed met timmerlieden." Ook in voetnoot no. 2 bij Shabbath 104b van de Soncino-uitgave, wordt gesteld dat in de "ongecensureerde" tekst van de Talmoed geschreven staat dat de moeder van Jezus, "Miriam de kapster," seks bedreef met vele mannen.
Sanhedrin 106a .
Gruwelijke godslastering jegens Jezus Christus
Zegt dat Jezus werd gekookt in "hete uitwerpselen."
Gittin 57a.
Jezus verdiende terechtstelling: "Op de vooravond van het (Joodse) paasfeest, werd Yeshu (Jezus) opgehangen... Vermoed je dat hij iemand was die zou worden verdedigd? Was hij niet een Mesith (verleider)?"
Sanhedrin 43a."

Ik daag je uit met achterlijkheden uit de Koran of Hadith te komen!

Oiseau
28-08-13, 17:01
De pot verwijt de ketel... :zozo:

Waar is je hysterie weggebleven? of ben je Joods? Volgens mij is deze kans redelijk aanwezig.
Je hoeft niet indirect op mij te reageren, wees jezelf.

Oiseau
28-08-13, 17:13
Stelletje amateurs. Worden ze geconfronteerd met wat Rabbijnen vinden gaan ze mij aanvallen omdat ze niet weten hoe te reageren.
Zwartmakerij van de Islam is jullie dagelijks brood.

Iznogoodh
28-08-13, 18:09
Rabbijn: homo's zijn ziek
Janny Groen

Onder Amsterdamse joodse jongeren is ophef ontstaan over een verklaring waarin 162 rabbijnen en joodse leiders homoseksualiteit een ziekte noemen.Waugh! Joodse rabbijnen en andere idioten spreken als tandeloze papooses! De Grote Manitou ernstig schudt hoofd over zo veel grote domheid.

Magister
28-08-13, 18:12
Je kan de waarheid niet aan. Je bent een Joodse slaaf en zo zien ze je ook, meer niet.
Zou ik je wakker schudden met wat leerstellingen uit de Talmoed:
"
Beledigingen tegen de Heilige Maria
Zegt dat Maria een hoer was: "Zij, die de afstammelinge was van vorsten en regeerders, deelde het bed met timmerlieden." Ook in voetnoot no. 2 bij Shabbath 104b van de Soncino-uitgave, wordt gesteld dat in de "ongecensureerde" tekst van de Talmoed geschreven staat dat de moeder van Jezus, "Miriam de kapster," seks bedreef met vele mannen.
Sanhedrin 106a .
Gruwelijke godslastering jegens Jezus Christus
Zegt dat Jezus werd gekookt in "hete uitwerpselen."
Gittin 57a.
Jezus verdiende terechtstelling: "Op de vooravond van het (Joodse) paasfeest, werd Yeshu (Jezus) opgehangen... Vermoed je dat hij iemand was die zou worden verdedigd? Was hij niet een Mesith (verleider)?"
Sanhedrin 43a."

Ik daag je uit met achterlijkheden uit de Koran of Hadith te komen!JDat doe je zelf dus wel...

BoerHarms
28-08-13, 18:31
rabbijn zit er wel erg mee, schijnbaar vaak mee bezig, zoals velen , die negatief over de homo zijn.
Maar ja vaak is de beste verdediging is nog altijd de aanval.

Hetero sexuele mannen zijn absoluut niet geinteresseerd was homos tussen de lakens doen. tenzijn je een "hetero" bent die nog in de kast zit en er nooit kan uitkomen wegen schaamte of geen acceptatie voor/door je omgeving.

Oiseau
28-08-13, 18:39
JDat doe je zelf dus wel...
Ik lieg niet en verdraai de feiten niet. Dat kan ik niet van je zeggen.
Je weet niet eens hoeveel profeten wij hebben? hmm en je noemt ze woestijnprofeten..
De wijsheid, eerlijkheid en betrouwbaarheid van die 1 die wij hebben (vrede zijn met hem) daar is de woestijn, de bergen en de hemelen dankbaar voor.
Ga je geloofskompas laten nakijken en ken eerst je geloof.

Dit topic was primaire bedoeld voor wat de Rabbijnen vinden. Rabbijnen die de dienst uitmaken in je eigen kerk hoewel je een christen waant te zijn.

super ick
28-08-13, 19:07
Die rabijn probeert te scoren over de rug van de zieken. Dat is pas laag.

Magister
28-08-13, 19:13
Ik lieg niet en verdraai de feiten niet. Dat kan ik niet van je zeggen.
Je weet niet eens hoeveel profeten wij hebben? hmm en je noemt ze woestijnprofeten..
De wijsheid, eerlijkheid en betrouwbaarheid van die 1 die wij hebben (vrede zijn met hem) daar is de woestijn, de bergen en de hemelen dankbaar voor.
Ga je geloofskompas laten nakijken en ken eerst je geloof.

Dit topic was primaire bedoeld voor wat de Rabbijnen vinden. Rabbijnen die de dienst uitmaken in je eigen kerk hoewel je een christen waant te zijn.Wat die ene profeet van jou betreft, weet je wel beter.

Oiseau
28-08-13, 19:33
Wat die ene profeet van jou betreft, weet je wel beter.

Al Masih Profeet Isa (vrede zij met hem) weet het nog beter en zal jullie daarmee verrassen.
Allah is geduldig maar de Waarheid staat alvast.

Magister
28-08-13, 19:35
Al Masih Profeet Isa (vrede zij met hem) weet het nog beter en zal jullie daarmee verassen.
Allah is geduldig maar de Waarheid staat alvast.

Inderdaad staat de waarheid vast...

Oiseau
28-08-13, 19:41
Inderdaad staat de waarheid vast...
Ga je nog langs deze Rabbijn om hem te bedanken voor zijn eerlijkheid of ben ik belangrijker? hmm in die zin dat Islam de vijand is.

BoerHarms
28-08-13, 20:20
Al Masih Profeet Isa (vrede zij met hem) weet het nog beter en zal jullie daarmee verrassen.
Allah is geduldig maar de Waarheid staat alvast.


Dat ie geduldig is, ja dat kan ik aan Syrie wel zien

knuppeltje
29-08-13, 09:05
knuppeltje, je durft niets meer en die Rabbijn gaat je knuppeltje besnijden, je opsluiten in een gekkenhuis en elke dag met je hoofd knallen tegen een klaagmuur. Ga je nog koosjer eten?

Moeten ze daarvoor wel de kans voor krijgen. Maar ik geef toe, zulke zijn er gek genoeg voor om het te proberen.

knuppeltje
29-08-13, 09:15
Zijn ze nu ziek of niet?

Heb ook nog een christelijke organisatie gevonden die ze kan genezen.
Misschien bidden ze niet genoeg en ligt daar de sleutel.

Als homoseksualiteit aangeboren is dan is het dus Gods werk.

Een verstandelijk ontwikkeld mens zou die vraag niet stellen ja! :fplet:

Van dat misdadig tuig is er nog steeds veel teveel. In den eeuwige met die flikkers.

Volgens de gelovigen heeft hij ons geschapen naar zijn beeld en gelijkenis.

knuppeltje
29-08-13, 09:18
Stelletje amateurs. Worden ze geconfronteerd met wat Rabbijnen vinden gaan ze mij aanvallen omdat ze niet weten hoe te reageren.
Zwartmakerij van de Islam is jullie dagelijks brood.

Zeg eens lelijk schijnheiltje, jij voegde aan dat artikel zelf de grootste onzin toe. :maf3:

Oiseau
29-08-13, 09:31
Dat ie geduldig is, ja dat kan ik aan Syrie wel zien
Allah kent de mens beter dan de mens-zelf en geeft hem de ruimte om een zooitje van te maken maar ook om wat van te maken. Alleen we weten niet welke niet te doorgronden wetten Allah toepast op Zijn Schepping. Bij Ellende roepen wij: Een (goed) God doet dat niet. Bij zonnige ontwikkelingen heeft de mens het allemaal aan zichzelf te danken.
Allah heeft ons niet nodig maar de Schepping is van Hem.

Oiseau
29-08-13, 09:41
Zeg eens lelijk schijnheiltje, jij voegde aan dat artikel zelf de grootste onzin toe. :maf3:

Ik zei "seksen om het leven te doden" in die zin dat dit niet de bedoeling is van deze schepping. En je krijgt geslachtsorgaan niet cadeau van Allah om hem ondankbaar voor te zijn. Dat is mijn fundamentele visie.
Wat jij doet mag je zelf weten.
Voor hen die niet geloven is wat ik zei volkomen onzin en dat kan ik plaatsen. Dus aan jij om buiten mijn geloof te gaan spelen. En voor de rest heb ik geen moeite met niemand. Er is ruimte genoeg om elkaar vreedzaam te treffen..iedere zijn afwijking..In je ogen mijn geloof en ik je ondankbaarheid voor je seksorgaan en wat je ermee doet..

knuppeltje
29-08-13, 09:42
Allah kent de mens beter dan de mens-zelf en geeft hem de ruimte om een zooitje van te maken maar ook om wat van te maken. Alleen we weten niet welke niet te doorgronden wetten Allah toepast op Zijn Schepping. Bij Ellende roepen wij: Een (goed) God doet dat niet. Bij zonnige ontwikkelingen heeft de mens het allemaal aan zichzelf te danken.
Allah heeft ons niet nodig maar de Schepping is van Hem.

Toch is dat raar van Allah. Hij had van tevoren kunnen weten dat er een heleboel mensen er een gruwelijke puinhoop van zouden maken, als die hun eigen gang konden gaan. Ook dat daarmee alle goeden on de de kwaden zouden moeten lijden. De onschuldigen door de schuldigen, zeg maar.

Wat is daaraan nu eigenlijk de lol van Allah, onschuldigen door schuldigen laten lijden, en dat vele miljoenen jaren achtereen?

Oiseau
29-08-13, 09:52
Toch is dat raar van Allah. Hij had van tevoren kunnen weten dat er een heleboel mensen er een gruwelijke puinhoop van zouden maken, als die hun eigen gang konden gaan. Ook dat daarmee alle goeden on de de kwaden zouden moeten lijden. De onschuldigen door de schuldigen, zeg maar.

Wat is daaraan nu eigenlijk de lol van Allah, onschuldigen door schuldigen laten lijden, en dat vele miljoenen jaren achtereen?

Denk over na dat dit leven een beproeving is. Je hebt , je vrije wil, gehoorzaamheid aan Allah, en het Lot.
Uiteindelijk zijn we hier op aarde tijdelijk met een doel. Hij gaat ons ter verantwoording roepen voor ons doen en laten en hoe wij hem hebben gehoorzaamd in goede en slechte tijden..

Dit is een groot hogere Spel maar geen toneelstukje.

knuppeltje
29-08-13, 10:01
Ik zei "seksen om het leven te doden" in die zin dat dit niet de bedoeling is van deze schepping.

En je krijt geslachtsorgaan niet cadeau van Allah om hem ondankbaar voor te zijn. Dat is mijn fundamentele visie.

Wat jij doet mag je zelf weten.

Voor hen die niet geloven is wat ik zei volkomen onzin en dat kan ik plaatsen.

En voor de rest heb ik geen moeite met niemand.

iedere zijn afwijking...

Dan nog is het een hele domme manier van uitdrukken. En wel om diverse redenen. Eerstens is het zo homofoob als het maar zijn kan.
Immers, zoiets zou jij niet zeggen van heteroseksuelen die het maar laten bij een kind...of zelfs geen kinderen. Daarbij zijn alle seksuele handelingen, niet op het fokken gericht, dus ook tegen Allah wil, mag ik van je aannemen. Die verrekte hetero's die daaraan meedoen, en velen onder hen dan ook nog eens op een manier waarvoor ze met het grootste gemak homoseksuelen vervolgen en vermoorden, zijn daarmee, jouw visie op seksualiteit heel eventjes volgend, allemaal rijp voor den eeuwige. Ik geloof niet dat die het daarmee eens zullen zijn.

Ik krijt mijn geslachtsorganen nooit.

Laat je dat vooral duidelijk zijn, ja.

Welnee, het is omwille wat ik hierboven zeg, voor de meeste gelovigen onzin.

Je liegt, en dat weet je heel goed.

Ach, zolang jij daar niemand kwaad mee doet, gun ik jou de jouwe van ganser harte.

knuppeltje
29-08-13, 10:23
Denk over na dat dit leven een beproeving is. Je hebt , je vrije wil, gehoorzaamheid aan Allah, en het Lot.
Uiteindelijk zijn we hier op aarde tijdelijk met een doel. Hij gaat ons ter verantwoording roepen voor ons doen en laten en hoe wij hem hebben gehoorzaamd in goede en slechte tijden..

Dit is een groot hogere Spel maar geen toneelstukje.

Volgens mij is het allemaal poppenkast. Maar geef nu eens antwoord op mijn vraag, en vertel eens wat de lol is voor Allah om miljoenen jaren lang goede mensen door kwade mensen te laten lijden.

knuppeltje
29-08-13, 10:31
knuppeltje, je bent geboren met een staartje tussen je benen en niet in je hart of op je hoofd.

Dus je weet ook instinctief dat er meer tussen hemel en aarde is.

Dus wees geen slaaf van je staartje, niet zo geobsedeerd raken en kijk om je heen naar de mens en in de natuur..

Wat is leidend en waarom?je obsessie of fundamentele wetten?

Evolutionair bekeken is seksen op deze manier ook een doodlopend weg.

Gut, zit dat ding daar. :gechoquee

Vertel mij wat.

Huh, wat is dit weer voor geleuter. Geen argumenten meer?

Ik hoop gezond verstand. Met obsessies moet je naar de shrink, en fundamentele wetten zijn net zo fundamenteel als hun houdbaarheidsdatum

Na, dat is dan wel een dom foutje van Allah, toch? Ook dat had hij anders kunnen regelen.

super ick
29-08-13, 14:02
Gut, zit dat ding daar. :gechoquee

Vertel mij wat.

Huh, wat is dit weer voor geleuter. Geen argumenten meer?

Ik hoop gezond verstand. Met obsessies moet je naar de shrink, en fundamentele wetten zijn net zo fundamenteel als hun houdbaarheidsdatum

Na, dat is dan wel een dom foutje van Allah, toch? Ook dat had hij anders kunnen regelen.

Aha dus jij bent een slaaf van je staartje???

Ineens vallen er veel zaken op zijn plek, viezerik!

:hihi:

super ick
29-08-13, 16:51
Ga je nog langs deze Rabbijn om hem te bedanken voor zijn eerlijkheid of ben ik belangrijker? hmm in die zin dat Islam de vijand is.

Sommige moslims zijn vrienden, sommige vijanden. De islam is een geloof en kan geen vijand zijn. Alleen mensen kunnen dat.

Iznogoodh
29-08-13, 19:53
Allah kent de mens beter dan de mens-zelf en geeft hem de ruimte om een zooitje van te maken maar ook om wat van te maken. Alleen we weten niet welke niet te doorgronden wetten Allah toepast op Zijn Schepping. Oh jee. Wat hoor ik nou?

Iznogoodh
29-08-13, 19:55
Ik zei "seksen om het leven te doden" in die zin dat dit niet de bedoeling is van deze schepping. En je krijgt geslachtsorgaan niet cadeau van Allah om hem ondankbaar voor te zijn. Vast niet. Je kunt er een hoop lol van hebben. Homo- of heteroseksueel.

knuppeltje
30-08-13, 08:00
Allah heeft mij niet nodig om domme fouten van mensen slim te laten corrigeren.

Het is al geregeld het hoogste wat een mens kan doen is wat geregeld is te laten ontsporen.

Een mens op aarde is geen heilige of een engel. Wij verkeren tussen twee uitersten dankbaarheid en ondankbaarheid.

Wat kom je dan hier doen met je dom geleuter?

En dat is Allah's wil, denk je? Wie is er nu gek: hij of jij?

Ik weet het, ik had het dan ook heel anders geregeld.

knuppeltje
30-08-13, 08:03
Aha dus jij bent een slaaf van je staartje???

Ineens vallen er veel zaken op zijn plek, viezerik!

:hihi:

Shit, ben ik toch nog betrapt.

BoerHarms
30-08-13, 10:39
Wat kom je dan hier doen met je dom geleuter?

En dat is Allah's wil, denk je? Wie is er nu gek: hij of jij?

Ik weet het, ik had het dan ook heel anders geregeld.


Pas maar op , met je uitlatingen, Pappa J*****f gaat je straks een berisping geven wegens ongepast taalgebruik :boogie:

knuppeltje
30-08-13, 10:54
Pas maar op , met je uitlatingen, Pappa J*****f gaat je straks een berisping geven wegens ongepast taalgebruik :boogie:

Geeft niet, zolang ik die verschrikkelijke Bodar maar niet over me heen krijg.

Samir75017
30-08-13, 11:19
Geeft niet, zolang ik die verschrikkelijke Bodar maar niet over me heen krijg.

Let's stay ontopic. What do you think of the Rabbi's speech ? Do you think you are sick or not ?

Soldim
30-08-13, 12:19
What do you think of the Rabbi's speech ? Do you think you are sick or not ?

Natuurlijk is die rabijn ziek; iemand die denkt mensen te moeten veroordelen aan de hand van zogenaamde moreel uit een oud sprookjes boek heeft een mentale aandoening.

knuppeltje
30-08-13, 12:20
Let's stay ontopic. What do you think of the Rabbi's speech ? Do you think you are sick or not ?

Die rabijn wel, ik niet.

knuppeltje
30-08-13, 12:20
Let's stay ontopic. What do you think of the Rabbi's speech ? Do you think you are sick or not ?

Hij is ook nog eens een keer ongeneeslijk ziek.

Samir75017
30-08-13, 13:33
Hij is ook nog eens een keer ongeneeslijk ziek.

Well, he thinks : you are, he's not.

Maybe you should try and meet up to discuss who really is.

knuppeltje
30-08-13, 13:50
Well, he thinks : you are, he's not.

Maybe you should try and meet up to discuss who really is.

Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat jezelf zo homofoob bent als die achterlijke rabijn.

Samir75017
30-08-13, 13:54
Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat jezelf zo homofoob bent als die achterlijke rabijn.

You call Allah 'gek' => no problem.
When you are called 'sick' => you get offended.

Double standards ?

knuppeltje
30-08-13, 15:06
You call Allah 'gek' => no problem.
When you are called 'sick' => you get offended.

Double standards ?

Ben jij helemaal van de pot gerukt, of zo. Ik stelde die rare vogel de vraag wie er gek is, hij of Allah.

Lees het nog eens langzaam en aandachtig over en doe een beetje je best om het te begrijpen. Lukt dat niet, ga dan een cursus begrijpend lezen volgen.

Oeps, wordt het nu weer rood? :stout:

super ick
30-08-13, 15:47
Oeps, wordt het nu weer rood? :stout:

Ja, waarschijnlijk van Samir de badduimpjesuitdeler.

ton s
30-08-13, 22:01
jij hebt ook over minder dan 3 % van de gemeenschap,maar in ieder land(van Nederland tot Afghanistan}is ongeveer 8% van de bevolking gay lesbo of transsexueel of transgender.Dus "anders" als de standaard

Revisor
30-08-13, 22:32
Mij intresseert het niet wat iemand doet met zijn pipi en kaka, maar door de jarenlange heksenjacht van de homolobby op Marokkanen en moslims hebben ze maar 1 ding bereikt bij mij. Ik heb een bloedhekel gekregen aan homoseksualiteit en alles wat daar mee samenhangt.

Revisor
30-08-13, 22:45
Ireen Wüst: 'Vervelend dat Dittrich mij in discussie antihomowet betrekt'

30/08/13, 10:05 − bron: AD


http://static0.volkskrant.nl/static/photo/2013/10/14/6/20130830095036/media_xl_1823706.jpg
© anp. Ireen Wüst.

Ireen Wüst is niet blij dat ze wordt betrokken bij de discussie over de antihomowet in Rusland. Dat zei ze donderdag tijdens een informele persborrel van schaatsploeg TVM, zo staat te lezen in het AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1742/Schaatsen/article/detail/3501046/2013/08/30/Ireen-Wust-spuwt-gal-over-homobrief-Dittrich.dhtml) vandaag.

Wüst werd de afgelopen maanden suf gebeld en gesms't met de vraag wat zij, biseksueel, met het oog op de naderende Winterspelen in Sotsji van de Russische antihomowet vond. De Brabantse negeerde alle verzoeken, maar reageerde gisteren alsnog. En fel. 'Ik vind het vervelend dat Boris Dittrich mij in deze discussie heeft betrokken.'

Opiniestuk
Boris Dittrich schreef een opiniestuk (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3481470/2013/07/25/Ook-Ireen-Wust-kan--als-biseksueel---in-Sochi-in-de-cel-terechtkomen.dhtml) in de Volkskrant over 'de zwarte schaduw' die de antohomowetgeving werpt op de wereldkampioenschappen in de Russische stad Sochi. In het stuk speelde de schaatsster een prominente rol. Het artikel zorgde bij Wüst voor een hoop ergernis. Dittrich schreef onder meer dat de Brabantse door de veelbesproken Russische wetgeving 'als biseksueel in de gevangenis terecht zou kunnen komen'. 'Die brief was het begin. Heel vervelend,' meent Wüst. 'Ook voor mijn privésituatie en relatie.'

In besloten kring liet Wüst eerder al weten zich niet in de discussie te willen mengen. Gisteren herhaalde ze dat standpunt. 'Ik ga naar Sotsji om hard te schaatsen. Politieke zaken moeten politici maar uitzoeken. Natuurlijk is het erg, maar er wordt wel veel ophef over gemaakt. Ik vind het een hoop aandacht om niks. Ik kan er niets mee, ga er ook niets mee doen. Alsof een 'bekende' Nederlander de zaken in Rusland zou kunnen veranderen.'

'Geen statement'
Ook zei Wüst 'geen statement te willen maken'. 'Dat is niet aan mij. Ik hoop dat iedereen mij daarom nu gewoon met rust laat. Mijn vriend zit hier ook niet de hele tijd op te wachten.'

Ireen Wüst: 'Vervelend dat Dittrich mij in discussie antihomowet betrekt' - Buitenland - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3501057/2013/08/30/Ireen-Wust-Vervelend-dat-Dittrich-mij-in-discussie-antihomowet-betrekt.dhtml)

Samir75017
31-08-13, 00:26
Ben jij helemaal van de pot gerukt, of zo. Ik stelde die rare vogel de vraag wie er gek is, hij of Allah.



Watch your mouth. This is a Moroccan forum, with mainly Muslim members. So show some more respect.

End of story.

knuppeltje
31-08-13, 08:29
Watch your mouth. This is a Moroccan forum, with mainly Muslim members. So show some more respect.

End of story.

En die mogen zeker ook zo overduidelijk liegen als jij?

knuppeltje
31-08-13, 08:30
Mij intresseert het niet wat iemand doet met zijn pipi en kaka, maar door de jarenlange heksenjacht van de homolobby op Marokkanen en moslims hebben ze maar 1 ding bereikt bij mij. Ik heb een bloedhekel gekregen aan homoseksualiteit en alles wat daar mee samenhangt.

Wel eens van paranoia gehoord?

knuppeltje
31-08-13, 09:25
Ja, waarschijnlijk van Samir de badduimpjesuitdeler.

Ik ben geen landveraaier, maar het was 'm wel. :haha:

The_Grand_Wazoo
31-08-13, 09:25
Allah kent de mens beter dan de mens-zelf en geeft hem de ruimte om een zooitje van te maken maar ook om wat van te maken. Alleen we weten niet welke niet te doorgronden wetten Allah toepast op Zijn Schepping. Bij Ellende roepen wij: Een (goed) God doet dat niet. Bij zonnige ontwikkelingen heeft de mens het allemaal aan zichzelf te danken.
Allah heeft ons niet nodig maar de Schepping is van Hem.

Komt dat even goed uit. Ik heb die hele Allah ook niet nodig. Hij is niet te doorgronden, dus je hebt werkelijk niets aan hem. Daarnaast bevat die schepping van hem een aantal evidente weeffouten. En dan die malle profeten van hem, de een nog verknipter dan de ander.

Revisor
31-08-13, 09:49
Wel eens van paranoia gehoord?

Gewoon direct zeggen wat je wilt zeggen. Geen omwegen aub.

super ick
31-08-13, 10:03
'Moslimhomo' krijgt veel complimentjes na erotische scène GTST

28-9-12 - 11:08 bron: Algemeen Dagblad
De Turkse acteur Sinan Eroglu (25) uit GTST, die bekend staat in zijn rol als de met zijn seksuele identiteit worstelende 'moslimhomo' Bilal Demir, heeft goed nagedacht voordat hij die controversiële rol accepteerde. 'Ik hield rekening met een stortvloed aan negatieve reacties van allochtonen, maar krijg vooral complimentjes.'
Dat zegt hij in een interview met het AD. De dampende homo-erotische scène, inclusief innige zoenen en tedere strelingen, tussen Lucas Sanders en 'in-de-kasthomo' Bilal Demir hield woensdagavond ruim 1,8 miljoen GTST-kijkers aan het beeld gekluisterd. Na afloop van de uitzending regende het reacties op de sociale media. Variërend van 'choquerend' en 'pure porno' tot 'fantastisch' en 'een voorbeeld voor velen'.

De Turkse acteur Sinan Eroglu, die in de serie Bilal Demir speelt, had alle ophef wel verwacht. 'Want een homoseksuele relatie tussen twee mannen is één ding, maar spraakmakender wordt het als het om een verhouding gaat tussen een autochtone man en een met zijn seksuele identiteit worstelende moslim.'

Sinan zegt dat hij geen seconde twijfelde toen hij voor de rol werd gevraagd. 'Ik zie het als een uitdaging om Bilal zo geloofwaardig mogelijk neer te zetten. Ik hield serieus rekening met negatieve reacties, omdat homoseksualiteit onder allochtone mannen anno 2012 nog lang geen geaccepteerd fenomeen is. Maar sinds ik als moslimpersonage met de nodige moeite uit de kast ben gekomen, vallen de reacties erg mee. Mensen vinden dat ik met deze controversiële rol juist respect afdwing en een bijdrage lever aan de homo-emancipatie en -acceptatie in Nederland.'

Samir75017
31-08-13, 10:29
En die mogen zeker ook zo overduidelijk liegen als jij?

Why does homophobia have a much bigger 'impact' on society and get wider media coverage when it comes from Moroccans/Muslims ?

mark61
31-08-13, 10:33
heeft goed nagedacht

Sinan zegt dat hij geen seconde twijfelde

.....

knuppeltje
31-08-13, 14:32
Gewoon direct zeggen wat je wilt zeggen. Geen omwegen aub.

Dat deed ik dan ook. Je reactie wees alleszins op puur paranoia.

super ick
31-08-13, 14:33
Altijd aardig om de prikkers een beetje uit de comfortzone te halen met een fluttopic. Zo leer je de pappenheimers een beetje kennen.

knuppeltje
31-08-13, 14:36
Why does homophobia have a much bigger 'impact' on society and get wider media coverage when it comes from Moroccans/Muslims ?

Heeft het dat dan? En als het al zou, wat het dus niet heeft, behoudens door een paar zotten misschien, en maar inbeelding van je is, geeft dat jou het recht om schaamteloos en overduidelijk te liegen over wat ik volgens jou zou hebben gezegd?

Revisor
31-08-13, 14:38
Dat deed ik dan ook. Je reactie wees alleszins op puur paranoia.

Je stelde een vraag met een onduidelijke boodschap.

Prima dat je mijn reactie als paranoia kwalificeert maar de homodiscussies komen niet uit de lucht vallen. Daar zit beleid achter, dat beleid bereikt bij mij het tegenovergestelde. Niet aleen bij mij, maar kennelijk bij meer mensen.

super ick
31-08-13, 14:45
Je stelde een vraag met een onduidelijke boodschap.

Prima dat je mijn reactie als paranoia kwalificeert maar de homodiscussies komen niet uit de lucht vallen. Daar zit beleid achter, dat beleid bereikt bij mij het tegenovergestelde. Niet aleen bij mij, maar kennelijk bij meer mensen.

Het beleid is er op gericht dat homo's niet gediscrimineerd worden. Als volwaardig worden gezien. Kennelijk is dat helaas hard nodig.
Wat is voor jou 'het tegenovergestelde'?

knuppeltje
31-08-13, 14:53
Je stelde een vraag met een onduidelijke boodschap.

Prima dat je mijn reactie als paranoia kwalificeert maar de homodiscussies komen niet uit de lucht vallen. Daar zit beleid achter, dat beleid bereikt bij mij het tegenovergestelde. Niet aleen bij mij, maar kennelijk bij meer mensen.

Mwa, dat is maar net wie die vraag leest.

Dat is wel duidelijk. En niet voor niets. Zowel onder auto- als allochtoon, christen, protestant, moslim, en weet ik wat al niet meer komt homofobie nog steeds, onder- of bovenhuids, heel veel voor. Het zit bij heel veel mensen ingebakken. Dat is tegen Universele Rechten van de mens in, en tegen onze wetgeving.
Alleen mensen die tegen die gelijke rechten zijn, doen alsof ze vermoord worden als er naar hen gewezen wordt.

Dus mijn lieve homofoobje, klaag niet zo en kijk eens wat blijer naar het leven.

Revisor
31-08-13, 15:05
Het beleid is er op gericht dat homo's niet gediscrimineerd worden. Als volwaardig worden gezien. Kennelijk is dat helaas hard nodig.
Wat is voor jou 'het tegenovergestelde'?


Mwa, dat is maar net wie die vraag leest.

Dat is wel duidelijk. En niet voor niets. Zowel onder auto- als allochtoon, christen, protestant, moslim, en weet ik wat al niet meer komt homofobie nog steeds, onder- of bovenhuids, heel veel voor. Het zit bij heel veel mensen ingebakken. Dat is tegen Universele Rechten van de mens in, en tegen onze wetgeving.
Alleen mensen die tegen die gelijke rechten zijn, doen alsof ze vermoord worden als er naar hen gewezen wordt.

Dus mijn lieve homofoobje, klaag niet zo en kijk eens wat blijer naar het leven.


Naar een seksueel antinationalisme

Paul Mepschen en Laurens Buijs

De Caribisch-Amerikaanse, lesbische dichteres en activiste Audre Lorde schreef in haar memoires: "[O]ur place was the very house of difference, not the security of any one particular difference". In een globaliserende samenleving is Lorde’s adagium relevanter dan ooit. Wij pleiten daarom voor een nieuw seksueel antinationalisme: een radicaal inclusieve homobeweging, die seksuele hervorming weer bovenaan de agenda zet en allianties met islamofoben, nationalisten en racisten uitsluit.

"Homo’s zijn niet meer zo links als tien jaar geleden", opende NOVA in april 2008. Een groot deel van het televisieprogramma stond in het teken van "het eerste grootschalige onderzoek naar de veranderende homostem". Het programma herhaalde een peiling uit 1997 en deed een opvallende ontdekking: er bleken meer homo’s rechts te stemmen dan links, terwijl dat elf jaar daarvoor nog andersom was. Met name de rechts-populistische partijen, die zich sterk profileerden in het debat over de multiculturele samenleving, bleken uitschieters onder homoseksuelen: de PVV en het toen nog populaire Trots op Nederland hadden in elf jaar tijd de linkse partijen van de troon gestoten.

Op de nieuws- en sociaal netwerksite gay.nl, mateloos populair onder homojongeren, is de opmars van rechts aan alles te merken. In een peiling onder haar bezoekers in 2010 werden de PVV en de VVD even groot en haalden 41% van de stemmen, terwijl de linkse partijen PvdA, SP en GroenLinks samen niet verder kwamen dan 27%. Rita Verdonk, voormalig minister van integratie en immigratie en leider van Trots op Nederland, werd na de laatste verkiezingen triomfantelijk binnengehaald als columnist op de website. In haar kennismakingsinterview kreeg ze de volgende vraag voorgeschoteld: "Je staat voor de Nederlandse normen en waarden, waar ook homoseksualiteit een belangrijk onderdeel van uitmaakt. Die zijn regelmatig in strijd met de islam. Je bent een van de personen die gezien wordt als iemand die daar tegen strijdt. Klopt dat nog steeds?" Verdonk kon dit voorzetje makkelijk inkoppen: "Ik ben nog steeds groot voorstander van het handhaven van onze Nederlandse waarden en normen."

Uit zowel de vraag als het antwoord komt een nieuw soort nationalisme naar voren, dat een breuk markeert met het nationalisme dat we kennen uit de 19e en 20e eeuw. De historicus George Mosse beschreef in zijn befaamde Nationalism and Sexuality (1985) dat opvattingen over seksualiteit een centrale rol speelden in het construeren van (nationale) idealen van respectabiliteit en gendernormativiteit. Het morele universum van de natiestaat was strikt heteroseksueel; homoseksuelen symboliseerden "the confusion of the sexes, but also sexual excess - the violation of a delicate balance of passion".[1] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn1) Waar homoseksuelen in het oude nationalisme het object van onderdrukking en disciplinering waren, mobiliseert een nieuw seksueel nationalisme homo- en vrouwenrechten juist als bronnen van nationaal zelfbewustzijn.

Zoals Stefan Dudink onlangs in de Groene Amsterdammer betoogde, is homoseksualiteit als politieke kwestie terug van weggeweest.[2] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn2) Homoseksualiteit staat voor morele standvastigheid in een veranderende samenleving en kan dienst doen als "kernstuk" van de kritiek - van mensen als Frits Bolkestein en Pim Fortuyn - op moreel relativisme en de Nederlandse consensusdemocratie. Niet alleen homo’s en lesbo’s zelf profiteren hiervan. Ook heteroseksuele politici, intellectuelen, schrijvers en andere persoonlijkheden "baden zich in de morele gloed" die homoseksualiteit in Nederland heeft verworven. Dit nieuwe ‘homonationalisme’, een begrip ontwikkeld door de Amerikaanse criticus Jasbir Puar[3] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn3), is onlosmakelijk verbonden met de groeiende afkeer van moslims, waarvan de PVV de politieke uitdrukking is. Geert Wilders stelt bijvoorbeeld in een interview met de Volkskrant in 2009: "Waarom waren wij op de site van de Gay Krant de eerste partij? Denkt dan niemand na? Omdat homoseksuelen in de wijken dagelijks de gevolgen van de islamisering ondervinden. [...] Die willen dat andere, intolerante Nederland niet, dat de elite hun opdringt".[4] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn4)

Twee recente historische ontwikkelingen zijn bepalend voor het karakter van het Nederlandse homonationalisme: secularisering en de opkomst van het neoliberalisme.

Secularisering
De Nederlandse kerken liepen vanaf de jaren zestig in sneltreinvaart leeg. De sterk seculiere samenleving die is ontstaan wordt vaak voorgesteld als ‘onttoverd’, als rationeel. Dit is onterecht, want ook een seculiere cultuur is afhankelijk van symboliek en verbeelding. In het ‘oorsprongsverhaal’ van het secularisme speelt seksualiteit een belangrijke rol. De eerste echte Nederlandse homonationalist, Pim Fortuyn, borduurde voort op dat verhaal. Hij belichaamde de breuk met het religieuze verleden. Fortuyn sprak openlijk over zijn homoseksualiteit; vergeleek de sfeer in ‘darkrooms’ met de katholieke rituelen van zijn jeugd; vertelde over de smaak van sperma; en stak niet onder stoelen of banken dat hij zijn seksueel expressieve levensstijl en identiteit bedreigd zag door ‘achterlijke’ moslims uit een agrarische cultuur. Andere critici van de islam volgden in zijn voetsporen. Ayaan Hirsi Ali, Hafid Bouazza, Rita Verdonk, Afshin Ellian, Joost Zwagerman, Erwin Olaf - allen benadrukten dat ‘de islam’ en seksuele vrijheid niet samengaan.

Met hulp van enkele uitgesproken homofobe moslims, zoals de Rotterdamse imam Khalil El-Moumni, is de homo-emancipatie een symbool van een seculier zelfbewustzijn geworden. Steeds vaker worden homofobie en intolerantie eenzijdig op het conto van ‘Marokkaanse straatterroristen’ geschreven. Zelfs EO-kopstukken Knevel en Van den Brink, toch geen toonbeeld van homotolerantie, besteedden vorig jaar aandacht aan geweld tegen homo’s in de hoofdstad. "Is het een Marokkanenprobleem?", vroegen ze de Amsterdamse burgemeester gretig. Die beantwoordde relativerend maar bevestigend. Homofobie is effectief tot een probleem van migratie, van de multiculturele samenleving, gemaakt.

Individualiseringsoffensief
Een tweede basis voor de sterke opkomst van het homonationalisme is de overgang naar een neoliberale maatschappij in de jaren zeventig en tachtig. Daarmee ontstond een andere mentaliteit. De motor van het ‘nieuwe kapitalisme’ was een voortdurend veranderende mode, stijl en smaak. Cultuur en identiteit raakten meer verweven met consumptie, met als gevolg een verregaande esthetisering en commercialisering van het dagelijks leven. Culturele verschillen werden ontdekt als, letterlijk, waardevol. Consumptie werd zo van groter belang voor hoe we betekenis geven aan onszelf. De wereld is sinds de val van de muur wellicht niet meer maakbaar, het individu is dat wel.

Het neoliberale homoseksuele personage heeft nog weinig te maken met de androgyne, tegen-culturele homo van de jaren zestig en zeventig. Het ‘ideale lichaam’ en de sportschool raakten in zwang. Ook werden homoseksuele mannen ontdekt als koopkrachtige consumenten, die graag zelf sleutelden aan hun representatie. De ‘campy’, nonconformistische homo veranderde zo in de kampioen van consumptie en lichamelijke perfectie. Dat sluit moeiteloos aan bij het in een neoliberale samenleving gepropageerde ideaal van autonome en consumerende individuen. Fortuyn symboliseerde de nieuwe homo. Zijn levensstijl was een metafoor voor een post-calvinistisch, neoliberaal ethos. Het contrast met de (vermeende) vroomheid en relatieve armoede van islamitische migranten in de volkswijken kon bijna niet groter.

Socioloog Richard Sennett heeft in zijn De Flexibele Mens (1998) en De Cultuur van het Nieuwe Kapitalisme (2006) laten zien hoe continuïteit en zekerheid in een neoliberale samenleving aan betekenis verliezen. Het ideale neoliberale individu is ongebonden, individualistisch en 24 uur per dag beschikbaar. Hij of zij houdt de eigen broek op, waardeert de onzekerheid die het neoliberale kapitalisme kenmerkt en omarmt individualisme en flexibilisering. In zekere zin belichamen homo’s die neoliberale waarden. Hun ‘coming-out’ is symbolisch voor de radicale breuk met verleden en de dwingende banden van autoriteit en structuur. Migranten belichamen in deze voorstelling juist de eigenschappen die in het neoliberalisme als problematisch worden gezien. Vooral hun veronderstelde hang naar gemeenschap en traditie moet het ontgelden.

Zo komt een nieuw soort homoseksualiteit tegenover een essentialistische voorstelling van ‘de islam’ te staan. Homorechten worden ingezet in een individualiseringsoffensief, gericht op (islamitische) migranten. Zij moeten worden gedisciplineerd en beschaafd. Om ‘individuele burgers’ van Nederland te worden, dienen zij oude gewoonten af te leren. Homoseksualiteit wordt de lakmoesproef van hun integratie.

Gewoon doen
De opkomst van het nieuwe seksueel nationalisme laat progressieven in verwarring achter. Nationalisme is misschien akelig, maar het feit dat homotolerantie en homorechten politiek bijna onomstreden zijn geworden is, in elk geval voor homo’s en lesbo’s, toch goed nieuws? Homoseksualiteit is steeds verder genormaliseerd. In geen enkel land ter wereld zegt zo’n grote groep mensen het eens te zijn met de stelling ‘homoseksualiteit is normaal’. In Nederland kan het homohuwelijk rekenen op de instemming van zo’n negentig procent van de bevolking. Ongeveer tachtig procent is van mening dat het homohuwelijk overal in de Europese Unie legaal zou moeten zijn en dat de Nederlandse regering zich daarvoor actief voor moet inzetten. Ter vergelijking: slechts iets meer dan de helft van de Duitsers vindt dat.

Maar de genoemde ‘normalisering’ heeft ook een andere betekenis. Uit het jongste rapport van het SCP over homo-emancipatie, Steeds Gewoner, Nooit Gewoon (2010), blijkt dat homoseksualiteit weliswaar geaccepteerd wordt, maar homo’s niet te veel moeten afwijken. Wie zich niet ‘gewoon’ als man of vrouw gedraagt wordt gezien als niet-authentiek, als nep. De homotolerantie binnen het seksueel nationalisme blijkt nauw verbonden met heteronormativiteit, en leidt in het beste geval slechts tot een voorwaardelijke acceptatie van homo’s. Uit eigen onderzoek (Laurens Buijs) blijkt dat zelfs daders van antihomogeweld - waarin autochtonen nog altijd niet ondervertegenwoordigd zijn - de homotolerante retoriek uit het seksuele nationalisme reproduceren. Zij geven aan "niets tegen homo’s" te hebben, maar worden wel agressief van genderoverschrijdend gedrag zoals nichterigheid of openlijke intimiteit van homo’s. In enkele gevallen wijzen (autochtone) daders nota bene zelf naar de multiculturele samenleving als oorzaak van homofobie in Nederland.[5] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn5)

Revisor
31-08-13, 15:06
Docent homostudies Gert Hekma wees er in een artikel in Sociologie in 2007 al op dat deze heteroseksuele norm van gewoon doen opmerkelijk genoeg ook door homo’s zelf wordt verinnerlijkt.[6] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn6) Uit zowel Hekma’s onderzoek als het SCP-rapport blijkt dat homoseksuele jongeren vooral ‘normaal’ willen zijn. Nichterig en feminien gedrag wordt onder homo’s in de ‘scene’ steeds vaker afgewezen. Op gay.nl bijvoorbeeld wemelt het van de afkeurende opmerkingen over extravagante nichten en transseksuelen. Een jonge PVV’er, kandidaat voor zijn partij tijdens de raadsverkiezingen in Den Haag, stelde enige jaren geleden op die website voor om homo’s met hiv in hun schaamstreek te "brandmerken". "De homojongens van nu zijn niet bezig met het ontkennen van hun seksuele voorkeur, maar ondernemen allerlei krampachtige pogingen om ‘typisch homogedrag’ te ontlopen", schrijft Buijs naar aanleiding van zijn onderzoek met de Maastrichtse hoogleraar Gezondheidspsychologie en Homoseksualiteit Harm Hospers.[7] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn7) "Zij vinden dat het interessante deel van hun persoonlijkheid pas begint waar hun homoseksualiteit ophoudt, en geven aan ‘als mens, en niet als homo’ gezien te willen worden". Deze focus op ‘gewoon doen’ leidt tot nieuwe vormen van schaamte en repressie.

Pragmatisch lobbyisme
De Nederlandse homobeweging is altijd sterk op accommodatie gericht geweest. Dat hangt samen met de ruimte die nieuwe sociale bewegingen na de jaren zestig kregen binnen de polderpolitiek. De Nederlandse overheid ging relatief flexibel om met de eisen van homo-activisten. De socioloog Jan Willem Duyvendak heeft laten zien dat de homobeweging in de jaren tachtig een grote rol kon spelen in het bestrijden van de AIDS-crisis. Anders dan in bijvoorbeeld Frankrijk en de VS werd de basis voor een brede radicalisering van de homobeweging als gevolg van de AIDS-crisis hier zo weggenomen. Nederlandse homo’s kregen al gauw een plaats aan de onderhandelingstafel en hun eisen werden vaker en sneller ingewilligd. Bovendien integreerde de Nederlandse homo-elite relatief gemakkelijk in de politieke partijen die het in de grote steden voor het zeggen hadden.

Tussen 2005 en 2008 werd onder leiding van Frank van Dalen - thans VVD-gemeenteraadslid in Amsterdam - duidelijk hoe bedreven COC Nederland was geworden in de politieke lobby in Den Haag. Het COC zat in 2007 bijvoorbeeld bovenop de coalitieonderhandelingen tussen PvdA, CDA en ChristenUnie. Van Dalen had persoonlijke gesprekken met André Rouvoet. Na afloop meldde de homobelangenvereniging trots dat haar lobby een potentiële "Siberische winter met de ChristenUnie in het kabinet" had omgebogen tot "een voorzichtige lente" en dat in het regeerakkoord specifieke aandacht kwam "voor homovijandigheid binnen de multiculturele samenleving."[8] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn8)

De afgelopen jaren heeft het COC, ooit een bruisende vereniging die via veel actieve leden diepe wortels had in de lesbo- en homogemeenschap, zich steeds dichter tegen de gevestigde politiek aangeschurkt. Door de grote afname aan leden is de afhankelijkheid van Haagse subsidies gegroeid, waardoor het voor het voortbestaan van het COC noodzakelijk is geworden aansluiting te vinden bij de ideologie van het regerende kabinet. Dat is een van de verklaringen waarom het COC uitgesproken positief bericht over de samenwerking met het huidige gedoogkabinet, dat met voorstellen voor hogere straffen en meer camerasurveillance wil laten zien de ‘veiligheid’ van (bepaalde groepen) lesbo’s en homo’s serieus te nemen.

Het COC zwijgt over de stigmatisering van moslims die ten grondslag ligt aan het homobeleid van dit kabinet en de samenwerking met de PVV. In een UvA-debat in De Balie in januari dit jaar legitimeerde de huidige COC-voorzitter Vera Bergkamp haar kritiekloze opstelling met de historisch gezien bizarre stelling dat het COC "politiek neutraal" is.

Naar een seksueel antinationalisme
Homo-emancipatieretoriek heeft in relatief korte tijd de lange weg afgelegd van Rooie Flikkers tot de Amsterdamse VVD en Wilders’ PVV. Nog in 1982 liep de Roze Zaterdag in Amersfoort uit op ernstige ongeregeldheden toen conservatieve jongeren met stenen gooiden. In het huidige Nederland zijn homo’s de nationale troetelkinderen. De Amsterdamse Gay Pride is uitgegroeid tot een nationaal spektakel, vergelijkbaar met de viering van Koninginnedag. Niemand zal ontkennen dat de strategie gericht op accommodatie deels zeer succesvol is geweest. De Nederlandse homo is geaccepteerd en geniet formeel gelijke rechten.

Maar ondanks de ‘koploperspositie’ van Nederland in internationale vragenlijstonderzoeken naar homo-acceptatie, is er ook een andere kant. De golf van seksueel nationalisme die over West-Europa slaat, vertaalt zich in Nederland weliswaar in homovriendelijke retoriek, maar laat allerlei heteronormatieve opvattingen en structuren onder het oppervlak onbesproken voortwoekeren.

Het eerder genoemde SCP-rapport uit 2010 laat bijvoorbeeld zien dat de helft van de homoseksuele jongeren wel eens aan zelfmoord denkt; zestien procent van de meisjes en negen procent van de jongens heeft zelfs een poging gedaan. Het sociale netwerk Twitter werd tijdens een homoseksuele vrijscène in het populaire Goede tijden, slechte tijden in februari dit jaar overspoeld door homofobe reacties. En een onderzoek van de GGD wees nog geen twee weken later uit dat de helft van de jongeren in Noord-Holland Noord homoseksualiteit ‘niet normaal’ vindt. Maar zulke ongemakkelijke waarheden passen niet binnen het huidige homonationalisme dat de kern van het probleem zoekt buiten de Nederlandse, seculiere cultuur.

Homoseksualiteit wordt breed omarmd, maar intussen dreigt de homogemeenschap zijn levendigheid, zijn ziel te verliezen. De Amsterdamse gay scene gold ooit als subversief en avant garde, maar dit rijke homoculturele verleden wordt nu steen voor steen afgebroken. De ‘gay capital’ accommodeert in toenemende mate slechts de op consumptie en comfort gerichte homomannen uit de middenklasse. Amsterdam kent in totaal slechts twee cafés voor lesbo’s. Andere Nederlandse steden hebben vaak amper een gay scene. De torenhoge prijzen in de horeca en de opkomst van een zielloze commercialisering en standaardisering werken daar hard aan mee. Terwijl veel homo’s zich kennelijk prettig voelen in hun rol als slachtoffers van de multiculturele samenleving, gaat het zogenaamd ‘politiek neutrale’ homoseksuele middenveld verwerpelijke allianties aan met islamofoben als Rita Verdonk en Geert Wilders.

Wij willen terug naar Audre Lorde’s adagium, waarmee we dit artikel begonnen. Homoseksualiteit doet zich in Nederland in toenemende mate voor als een soort pseudo-etniciteit, met één, vastomlijnde cultuur: die van de blanke, koopkrachtige, stedelijke homoseksuele middenklasse. Allerlei tegenstellingen, ongelijkheden, confrontaties en vooroordelen binnen het ‘huis van verschil’ zijn uit beeld geraakt.[9] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn9) Michel Foucault stelde in een interview in 1981: "Homosexuality is a historic opportunity to open up new relational and affective potentialities."[10] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn10) Voor Foucault was homoseksualiteit een strategisch gesitueerde ‘marginale positie’, waar vanuit het mogelijk was een glimp op te vangen van en te werken aan nieuwe sociale en persoonlijke verhoudingen.[11] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftn11) Zo’n opvatting van homoseksualiteit is onverenigbaar met de politieke agenda van neonationalisten en islamofoben. Wij pleiten daarom voor een seksueel antinationalisme, in het besef dat er uiteindelijk maar één plek is om thuis te komen. Niet de Nederlandse natiestaat, niet de Bijenkorf, niet een homoresort op Gran Canaria of een circuit party als Rapido, maar Audre Lorde’s "very house of difference".

Paul Mepschen en Laurens Buijs zijn sociaalwetenschappers en werken aan hun promotie op de Universiteit van Ams



[1] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) George Mosse (1985), Nationalism and Sexuality, p. 25
[2] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Stefan Dudink (2010), Essay Het Homofundament, Groene Amsterdammer, 4 augustus.
[3] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Jasbir Puar (2007), Terrorist Assemblages. Homonationalism in Queer Times. (Duke)
[4] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Interview Geert Wilders, Volkskrant, 4 juli 2009.
[5] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Laurens Buijs, Jan Willem Duyvendak en Gert Hekma (2009), Als ze maar van me afblijven. Een onderzoek naar antihomoseksueel geweld in Amsterdam.
[6] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Gert Hekma (2007), ’De benen wijd, de stem naar beneden. Houdingen tegenover ‘nichterigheid’ bij homoseksuele mannen’, Sociologie 3 (1).
[7] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Laurens Buijs (2010), ‘De afbraak van homocultureel Amsterdam’. Joop.nl.
[8] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) COC, 6 februari 2007.
[9] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Zie ook Gloria Wekker (2009), Van Homo Nostalgie en Betere Tijden.
[10] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Geciteerd in David Halperin (1995), Saint Foucault, p. 67.
[11] (http://www.waterlandstichting.nl/?p=artikelen&s=bekijken&id=1765#_ftnref) Zie Halperin (1995), p. 68.

knuppeltje
31-08-13, 15:15
Oeps schaap, probeer eens een beetje zelf je eigen leven te leven en je niet door anderen al je doen en laten te laten bepalen. Wordt je vast veel vrolijker van.

Revisor
31-08-13, 15:25
Oeps schaap, probeer eens een beetje zelf je eigen leven te leven en je niet door anderen al je doen en laten te laten bepalen. Wordt je vast veel vrolijker van.

Dit is een een discussie die niet over onze vermeende persoonlijkheden gaat. Probeer de scheiding tussen discussie op maroc.nl en onze vermeende persoonlijkheden in stand te houden aub.

super ick
31-08-13, 18:26
Docent homostudies???? ROFL :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol:

BoerHarms
31-08-13, 19:42
Voor sommige is het thema homofilie toch heel erg prikkelbaar, vooral de homofoobjes,

knuppeltje
01-09-13, 08:56
Dit is een een discussie die niet over onze vermeende persoonlijkheden gaat. Probeer de scheiding tussen discussie op maroc.nl en onze vermeende persoonlijkheden in stand te houden aub.

Na, ben ik de hele tijd vriendelijk tegen je, ik noem je zelfs: mijn lief homofoobje, en nu bijt je weer. :jammer:

Revisor
01-09-13, 09:49
Na, ben ik de hele tijd vriendelijk tegen je, ik noem je zelfs: mijn lief homofoobje, en nu bijt je weer. :jammer:

Niet doen, ik ben daar niet van gediend.

knuppeltje
01-09-13, 12:44
Niet doen, ik ben daar niet van gediend.

je bent net zoals de lieve poes van mijn schoonzus. Die vind het heel best om een tijdje bij je te komen liggen snorren, maar een aai teveel naar haar zin, en met één haal ligt je hele hand open. :stout:

Ibrah1234
01-09-13, 16:16
Dit is een een discussie die niet over onze vermeende persoonlijkheden gaat. Probeer de scheiding tussen discussie op maroc.nl en onze vermeende persoonlijkheden in stand te houden aub.

Wat is toch jouw fascinatie te veroordelen wat andere mensen in de hangmat tussen de klamme lappen uitvreten?

Het interesseert me niet eens en het zijn mijn zaken ook niet.

Revisor
01-09-13, 16:25
Wat is toch jouw fascinatie te veroordelen wat andere mensen in de hangmat tussen de klamme lappen uitvreten?

Het interesseert me niet eens en het zijn mijn zaken ook niet.

Je leest niet goed en daarom trek je zeer domme conclusies.

BoerHarms
01-09-13, 16:48
wat is toch jouw fascinatie te veroordelen wat andere mensen in de hangmat tussen de klamme lappen uitvreten?

.

j a l o u z i e ??

super ick
02-09-13, 08:21
Ik ben aan het zoeken geweest naar die homostudies. Niets gevonden. Toch vreemd als er een docent homostudies is dan zou je denken dat er ook een studie is. Docent zonder studie. Knap hoor.

Revisor
02-09-13, 10:36
Ik ben aan het zoeken geweest naar die homostudies. Niets gevonden. Toch vreemd als er een docent homostudies is dan zou je denken dat er ook een studie is. Docent zonder studie. Knap hoor.

Homostudies is niet zo raar. Het is een onderdeel van Sociale wetenschappen. Homostudies is zoiets als vrouwestudies. Dat krijg je vaak in Nederland als men de positie van bepaalde minderheidsgroepen wil versterken. Men tracht op wetenschappelijke wijze de emancipatie van homoseksuelen te bewerkstelligen.

Universiteit va Tilburg is er in 1994 mee gestopt. Ik weet dat je colleges kon volgen erover aan de UVA (uiversiteit van Amsterdam) en de universiteit van Nijmegen.

super ick
02-09-13, 10:40
Homostudies is niet zo raar. Het is een onderdeel van Sociale wetenschappen. Homostudies is zoiets als vrouwestudies. Dat krijg je vaak in Nederland als men de positie van bepaalde minderheidsgroepen wil versterken. Men tracht op wetenschappelijke wijze de emancipatie van homoseksuelen te bewerkstelligen.

Universiteit va Tilburg is er in 1994 mee gestopt. Ik weet dat je colleges kon volgen erover aan de UVA (uiversiteit van Amsterdam) en de universiteit van Nijmegen.

"op wetenschappelijke wijze de emancipatie van homoseksuelen te bewerkstelligen"

Hoe doe je dat precies?

Revisor
02-09-13, 10:55
"op wetenschappelijke wijze de emancipatie van homoseksuelen te bewerkstelligen"

Hoe doe je dat precies?

Bijvoorbeeld door onderzoek te doen en de resultaten gebruiken of beschikbaar stellen om de rechtsposititie van homoseksuelen te versterken.

knuppeltje
02-09-13, 12:26
Bijvoorbeeld door onderzoek te doen en de resultaten gebruiken of beschikbaar stellen om de rechtsposititie van homoseksuelen te versterken.

Weer mooi dat jij je daarvoor inzet, schaap.