PDA

Bekijk Volledige Versie : Opleving industrie



knuppeltje
02-09-13, 13:57
Meer orders industrie, en aantrekkende woningmarkt. Het zou voor velen heel goed uitkomen.


Veel nieuwe orders industrie - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/546905-veel-nieuwe-orders-industrie.html)

Makelaars: woningmarkt in de lift - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/546963-makelaars-woningmarkt-in-de-lift.html)

Umarvlie
02-09-13, 14:07
Geen zorgen, lijkt wel beter te gaan maar we krijgen binnekort prinsjesdag en dan is alle hoop weer in de bodem geslagen....

mark61
02-09-13, 17:47
Toch zullen ze toch echt iets aan de hypotheekrenteaftrek moeten doen. The elephant in the room.

Tis heel simpel, vergelijk je Nederland met de omringende West-Europese landen, die al weer groei hebben, dan zijn er twee verschillen:

1) Opgeblazen huizenmarkt, vnl. door hypotheekrenteaftrek. Een Iers/Spaanse bubble zogezegd.

2) Lage binnenlandse vraag.

België heeft wat elegants bedacht, staatsleningen uitschrijven voor particulieren, hun spaargeld dus. Of dat werkt en wat voor NL is weet ik niet.

knuppeltje
03-09-13, 09:36
Toch zullen ze toch echt iets aan de hypotheekrenteaftrek moeten doen. The elephant in the room.

Tis heel simpel, vergelijk je Nederland met de omringende West-Europese landen, die al weer groei hebben, dan zijn er twee verschillen:

1) Opgeblazen huizenmarkt, vnl. door hypotheekrenteaftrek. Een Iers/Spaanse bubble zogezegd.

2) Lage binnenlandse vraag.

België heeft wat elegants bedacht, staatsleningen uitschrijven voor particulieren, hun spaargeld dus. Of dat werkt en wat voor NL is weet ik niet.

Hier willen ze de pensioenpotten laten gebruiken voor investeringen. Dat is eigenlijk ook spaargeld.

Maar inderdaad, zo snel mogelijk de renteaftrek flink afbouwen, evenals de Nationale Hypotheekgarantie.

En veel meer VOC-mentaliteit, dat spreekt voor zich, hoop ik. :student:

mark61
03-09-13, 10:04
Hier willen ze de pensioenpotten laten gebruiken voor investeringen. Dat is eigenlijk ook spaargeld.

En veel meer VOC-mentaliteit, dat spreekt voor zich, hoop ik. :student:

Het komt er dus op neer dat in tegenstelling tot België de overheid hier er met je geld vandoor gaat, en burgers niet zelf mogen kiezen :)

Umarvlie
03-09-13, 10:32
België heeft wat elegants bedacht, staatsleningen uitschrijven voor particulieren, hun spaargeld dus. Of dat werkt en wat voor NL is weet ik niet.

Wie gaat nu nog zijn spaargeld in de Nederlands staat steken ....

knuppeltje
03-09-13, 12:50
Het komt er dus op neer dat in tegenstelling tot België de overheid hier er met je geld vandoor gaat, en burgers niet zelf mogen kiezen :)

Jawel, maar uiteraard wel voor het goede doel. Nog meer kantoorgebouwen en snelle treintjes, bijvoorbeeld. :confused:

knuppeltje
03-09-13, 12:51
Wie gaat nu nog zijn spaargeld in de Nederlands staat steken ....

Dan maar in de Grieken.

super ick
03-09-13, 16:44
Wie gaat nu nog zijn spaargeld in de Nederlands staat steken ....

Instappen op het dieptepunt. Uitstappen op het hoogtepunt.
Nederland is nog steeds 1 van de rijkste landen ter wereld.

Het zou dus best wel eens slim kunnen zijn.

mark61
04-09-13, 00:48
Wie gaat nu nog zijn spaargeld in de Nederlands staat steken ....

Nou, die is relatief heel betrouwbaar heur. AAA, nog steeds.