PDA

Bekijk Volledige Versie : Syrië-strijder Jejoen vader van drieling



Marsipulami
04-09-13, 14:06
Syrië-strijder Jejoen vader van drieling

Vandaag om 09:05 door phu

17956

Jejoen Bontinck trok naar Syrië om er te gaan vechten tegen het regime van Assad. Foto: fotored nb

Jejoen Bontinck (18) is recent vader geworden van een drieling. De bevalling kon hij zelf niet bijwonen, aangezien hij in Syrië strijdt tegen het regime van Assad.


Net voor de geradicaliseerde Antwerpse tiener naar Syrië afreisde om er te gaan vechten tegen het regime van Bashar al-Assad, sloot hij in een Antwerpse *moskee een religieus huwelijk af met de Marokkaanse moslima Farida (34).

Hij liet de vrouw uit Deurne nadien in de steek, al dan niet wetend dat ze tijdens hun korte huwelijk ook zwanger raakte van een drieling.

Gisteren raakte via Jejoens *vader Dimitri Bontinck bekend dat de moeder van zijn drie kinderen bevallen is. ‘Van twee dochters, Rania en Rayan, en een zoon Brian’, vertelt Dimitri *Bontinck aan Het Nieuwsblad. ‘Ze zijn enkele weken te vroeg ter wereld gekomen maar stellen het goed. Ze moeten wel nog een tijdje in de couveuse liggen.’

Verantwoordelijkheid

Vader Bontinck reageerde bijzonder emotioneel op het nieuws van de bevalling. ‘Ik had gewild dat Jejoen zijn verantwoordelijkheid had opgenomen de voorbije maanden. Dat is helaas niet gebeurd. Omdat hij niet terug kon, of omdat hij niet wou, dat weten we niet. Ik kan enkel hopen dat hij de komende weken en maanden wel zijn verantwoordelijkheid neemt. Ik zal dat als grootvader alvast doen.’

Vader Bontinck zegt over *recente informatie te beschikken waaruit blijkt dat Jejoen nog leeft en dat hij zich in het noordwesten van Syrië bevindt, meer bepaald in de stad *Al-Dana.

Soldim
04-09-13, 14:28
Syrië-strijder Jejoen vader van drieling


Die drieling maakt zijn keuze om Belgie te ontvluchten begrijpbaar. maar om dan van alle mogelijk plaatsen Syrie te kiezen.....:fpimp:

super ick
04-09-13, 19:41
Bizar, Jejoentje is behoorlijk in de war.

mark61
05-09-13, 11:07
En weer drie zinloze kinderen op de wereld. Wordt tijd voor een vrijbewijs.

knuppeltje
05-09-13, 11:19
Was hij toen al 18 toen hij aan het rollebollen ging met haar, of zij met hem?

Of geldt er in België geen verbod op seks met een minderjarige.

super ick
05-09-13, 15:42
Was hij toen al 18 toen hij aan het rollebollen ging met haar, of zij met hem?

Of geldt er in België geen verbod op seks met een minderjarige.

Straks weduwe en halfwezen van een martelaar. Wat wil een mens nog meer?

Marsipulami
02-10-13, 07:29
Jejoen geeft teken van leven: "Ben niet vader van drieling"

2/10/13 - 07u52 Bron: Het Nieuwsblad

Vader Bontinck kreeg te horen dat zijn zoon nog leeft.


Jejoen Bontinck (18) laat voor het eerst sinds zijn vertrek naar Syrië van zich horen. Via via zegt hij niet de vader te zijn van de drieling van de Marokkaanse Farida. "Als ik ooit terugkom, wil ik een DNA-test", luidt het in de krant Het Nieuwsblad.

Voor hij op 22 februari vertrok naar Syrië, zou Jejoen in Antwerpen nog volgens een Islamitische ceremonie getrouwd zijn met de 34-jarige Farida. "Dat beweert zij', zegt vader Dimitri Bontinck. "We hebben nooit een attest of iets dergelijks gezien."

Afgelopen zomer beviel ze van een jongen en twee meisjes: Brian, Rania en Rayan. Dimitri Bontinck hoopte eerst nog dat het vaderschap zijn zoon zou aanzetten om terug te keren. "Jejoen heeft ons onlangs een boodschap gestuurd. Dat gebeurde via een andere Belgische Syriëstrijder, die contact opnam met een Syriër met wie ik bevriend ben. Die man was geloofwaardig. Hij vertelde details die enkel mijn zoon kan weten. Jejoen zegt dat hij niet de vader is. Het kan gewoon niet, volgens hem. Als hij ooit terugkeert, wil hij een DNA-test. Zoals Delphine Boël."

Er is geen contact meer tussen de familie Bontinck en Farida. "Onze relatie met haar is nooit fantastisch geweest. Ze heeft nooit om geld gevraagd. Ik heb me wel altijd al vragen gesteld. Als ze zo verliefd waren, waarom is Jejoen dan vertrokken? Ze heeft ook nooit openlijk Jejoen opgeroepen om terug te keren", besluit vader Bontinck.