PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Bekeerde PVV'er Arnoud van Doorn richt Islam partij op



MoStar
10-09-13, 01:35
17982


Geheel in stijl van zijn voormalige partij, de Partij van Vrijheid, is Arnoud van Doorn van plan om een politieke partij op te richten. Net zoals Geert Wilders jaren geleden de VVD verliet na onenigheid om zijn eigen eenmansfractie op te richten, wilt Arnoud van Doorn zijn politieke ervaring inzetten om zijn nieuwe standpunt ten opzichte van de Islam te promoten. Arnoud van Doorn verliet in 2011 de PVV en bekeerde (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/360751-voormalig-pvv-lid-vindt-steun-de-islam.html) zich dit jaar tot de Islam.


Arnoud van Doorn deed zijn aankondiging van een nieuwe partij op zijn Twitter pagina. De voormalig PVV'er richt zich met zijn partij vooral op de jongere generatie moslims in Nederland. Het is de bedoeling dat dat de partij een frisse wind voert door het huidige politieke klimaat en uiteraard steunt de partij op de normen en waarden van de Islam.


Van Doorn geeft aan dat er de website binnenkort live zal gaan. Er is nog geen naam of afkorting verzonnen voor de nieuwe partij. Wel verwacht hij dat het storm zal lopen met de partij. Er zijn volgens Van Doorn immers 1 miljoen moslims in Nederland die momenteel onvoldoende gerepresenteerd worden door de bestaande politieke partijen.

Overigens geeft Van Doorn op zijn Twitter pagina aan dat zijn partij niet een Islam partij is maar een partij met Islamitische normen en waarden. Ook niet-moslims kunnen zich tot zijn partij en programmapunten aangetrokken voelen.

Foto: Twitter (https://twitter.com/ArnoudvDoorn)

Juffrouw_Saartje
10-09-13, 22:07
Ben benieuwd.

Samir75017
11-09-13, 00:45
A political debate between Wilders and van Doorn would be interesting.

super ick
11-09-13, 07:31
A political debate between Wilders and van Doorn would be interesting.

Ben benieuwd of van Doorn nu een andere mening over de kopvoddentax heeft.

Samir75017
11-09-13, 10:59
Ben benieuwd of van Doorn nu een andere mening over de kopvoddentax heeft.

van Doorn is clever. I'm sure he knows that a Tax on racism would bring in much more money.

Ibrah1234
11-09-13, 11:01
Zou hij zich ook tot vrouw laten ombouwen?

Charlus
11-09-13, 11:46
Dat wordt een anti-homo en pro-pedo partij.

Charlus
11-09-13, 11:50
En de partij zal zich sterk maken voor invoering van seks met slavinnen.

Charlus
11-09-13, 11:51
Anders zou het maar een nep Islampartij zijn.

mark61
11-09-13, 12:33
Er waren er toch al drie? Bestaan die eigenlijk nog?

Umarvlie
11-09-13, 13:39
Er waren er toch al drie? Bestaan die eigenlijk nog?

Helaas zijn moslims kwa politiek net zo verdeeld als kwa religie - denk niet dat we nog mer splinterpartijtjes erbij moeten hebben.

't wordt hier tijd voor een kalifaat denk ik ...

super ick
11-09-13, 14:31
Helaas zijn moslims kwa politiek net zo verdeeld als kwa religie - denk niet dat we nog mer splinterpartijtjes erbij moeten hebben.

't wordt hier tijd voor een kalifaat denk ik ...

Met al die ellende in het MO begin ik steeds meer te geloven in een kalifaat daar. 1 grote islamgoeroe waar ze allemaal achteraan kunnen lopen. Of twee, 1 shiagoeroe en 1 soenniegoeroe.

mark61
11-09-13, 14:33
Helaas zijn moslims kwa politiek net zo verdeeld als kwa religie - denk niet dat we nog mer splinterpartijtjes erbij moeten hebben.

't wordt hier tijd voor een kalifaat denk ik ...

:hihi:

Het is heel normaal dat mensen van mening verschillen over de juiste manier om ergens te komen. Alle politieke partijen willen hetzelfde, alleen verschillen ze van mening over hoe je dat kan bereiken.

Verder hebben (groepen) mensen altijd verschillende, en soms tegenstrijdige wensen / verlangens.

Conflict en meningsverschil is dus normaal. Het komt er alleen op aan dat je die op beschaafde wijze beslecht.

Verder is het een misvatting om te denken dat godsdienst antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen. Daarom stemmen moslims ook niet op een islamitische partij, hier althans.

Wat zegt de islam over kernenergie <> kolencentrales <> duurzame energie?

Wat zegt de islam over bezuinigingen <> stimuleringsinvesteringen?

Wat zegt de islam over de aanschaf van de JSF?

Wat zegt de islam over bioindustrie <> biologische landbouw?

Enz. enz.

'Eenheid', van mensen of van gelovigen, is een illusie. Het is hoog tijd dat meer moslims (en anderen) 'politiek volwassen' worden en dat beseffen. Er is geen mythische heilstaat mogelijk waar alle neuzen dezelfde kant op wijzen en er nooit verschillen van mening zijn, tenzij met geweld. Dat krampachtige verlangen leidt dus juist tot moord en doodslag.

Wat zegt het kalifaat over de opwarming van de aarde? De milieuvervuiling? De schaarste aan schoon water en conventionele energiebronnen?

Dit is echt een essentieel probleem in de wereld van de islam (en ver daarbuiten). Geen islamitisch land dat zich bezig houdt met reële problemen, het gaat alleen maar over macht en theologisch geharrewar.

Jemen heeft binnenkort geen water meer. Geen Jemeniet die daar mee bezig is. Knokken tot in de hal, worden platgebombardeerd door de VS, dat wel.

Egypte heeft een giga overbevolking. Het kan geen 80 miljoen mensen 'sustainen'. Nu niet, en in de toekomst ook niet. Heeft iemand in Egypte het daar ooit over? Nooit. Niemand. Geen hond.

If anything, is het motto 'leve de voortplanting'. Hoe achterlijk kan je zijn.

mark61
11-09-13, 14:35
Met al die ellende in het MO begin ik steeds meer te geloven in een kalifaat daar. 1 grote islamgoeroe waar ze allemaal achteraan kunnen lopen. Of twee, 1 shiagoeroe en 1 soenniegoeroe.

Het doet er niet toe zolang mensen niet gericht zijn op het oplossen van feitelijke problemen en het 'beter maken' van hun land in enige zin.

Ze hebben het alleen maar druk met macht, ego's, en gedragsregeltjes om elkaar te zieken.

super ick
11-09-13, 15:36
Het doet er niet toe zolang mensen niet gericht zijn op het oplossen van feitelijke problemen en het 'beter maken' van hun land in enige zin.

Juist omdat dat besef bij velen ontbreekt kan je ze wellicht beter laten functioneren in 1 en dezelfde ruimte. In dit geval een kalifaat.

mark61
11-09-13, 15:44
Juist omdat dat besef bij velen ontbreekt kan je ze wellicht beter laten functioneren in 1 en dezelfde ruimte. In dit geval een kalifaat.

What makes you think dat zo'n kalief wel het vizier op zinnige onderwerpen heeft? Hij zal het vooral druk hebben met onderdrukken.

Charlus
12-09-13, 07:37
Verder is het een misvatting om te denken dat godsdienst antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen. Daarom stemmen moslims ook niet op een islamitische partij, hier althans.
Zonder die misvatting zijn zij geen echte moslims. Ze misbruiken de Islam!

Even zien of ik je keten kan volgen.
Moslims in Nederland denken net als jij (want moslims in Nederland zijn goed? / jij weet wat alle moslims denken?) dat het een misvatting is dat godsdiensten iha. en dus de Islam ihbz. antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen, vandaar stemmen ze niet op islamitische partij.
Jij bent veel ernstiger in de war dan je zelf in de gaten hebt.

super ick
12-09-13, 07:55
What makes you think dat zo'n kalief wel het vizier op zinnige onderwerpen heeft? Hij zal het vooral druk hebben met onderdrukken.

Nu worden ze regionaal onderdrukt door diverse dictators. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat onderdrukking voorlopig toch noodzakelijk is. Dat op zich is geen reden tegen het kalifaat te zijn.

Wellicht geeft het idee dat ze het dan helemaal zelf doen een beetje motivatie?

Ik heb het geloof al eens een keer gezegd. In Egypte was een veel gehoord politiek praatje dat Mubarak al het geld in zijn zak stak. Zij waren er van overtuigd dat als dat geld eerlijk verdeeld zou worden iedereen een Mercedes kon rijden. Dus Mubarak weg.......waar blijft dat geld?

knuppeltje
12-09-13, 08:06
Met al die ellende in het MO begin ik steeds meer te geloven in een kalifaat daar. 1 grote islamgoeroe waar ze allemaal achteraan kunnen lopen. Of twee, 1 shiagoeroe en 1 soenniegoeroe.

Kaliefen hadden maar een doel voor ogen, en dat was zoveel mogelijk macht en rijkdom te verzamelen. De ene was daar handiger in dan de andere, maar toch.

knuppeltje
12-09-13, 08:09
Nu worden ze regionaal onderdrukt door diverse dictators.

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat onderdrukking voorlopig toch noodzakelijk is.

Dat op zich is geen reden tegen het kalifaat te zijn.

Dat is geen nieuws.

Zolang dat duurt wordt het dus zeker drie maal niks.

Alle reden dus.

mark61
12-09-13, 13:48
Moslims in Nederland denken net als jij (want moslims in Nederland zijn goed? / jij weet wat alle moslims denken?) dat het een misvatting is dat godsdiensten iha. en dus de Islam ihbz. antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen, vandaar stemmen ze niet op islamitische partij.
Jij bent veel ernstiger in de war dan je zelf in de gaten hebt.

Ik denk niks, ik kijk naar verkiezingsuitslagen. Van de drie islamitische partijen die er zijn / waren heeft dacht ik alleen eentje in Den Haag zetels in de gemeenteraad veroverd.

Jij bent in de war, en vervelend en onbeschoft. Waar slaat deze post nou weer op? Nergens op.

mark61
12-09-13, 13:49
Nu worden ze regionaal onderdrukt door diverse dictators. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat onderdrukking voorlopig toch noodzakelijk is. Dat op zich is geen reden tegen het kalifaat te zijn.

Wellicht geeft het idee dat ze het dan helemaal zelf doen een beetje motivatie?

Ik heb het geloof al eens een keer gezegd. In Egypte was een veel gehoord politiek praatje dat Mubarak al het geld in zijn zak stak. Zij waren er van overtuigd dat als dat geld eerlijk verdeeld zou worden iedereen een Mercedes kon rijden. Dus Mubarak weg.......waar blijft dat geld?

Ik vroeg wat 1 dictator beter maakt dan 20. Dat weet jij ook niet over het voetlicht te brengen :hihi:

Ze doen het nu ook al helemaal zelf.

Ja, de vraag blijft dus, hoe kom je aan een eerlijke baas, en vooral, hoe kom je af van een oneerlijke.

mark61
12-09-13, 13:50
Noodzakelijke onderdrukking is geen concept dat ik leuk vind. Ik geloof er ook niet in.

super ick
12-09-13, 15:45
Ik vroeg wat 1 dictator beter maakt dan 20. Dat weet jij ook niet over het voetlicht te brengen

Dan zijn de landen, waarvan de grenzen zijn getrokken door de kolonisator weg en zijn ze terug bij hoe het was. Kunnen ze zelf uitmaken hoe het beter kan.

mark61
12-09-13, 16:27
Dan zijn de landen, waarvan de grenzen zijn getrokken door de kolonisator weg en zijn ze terug bij hoe het was. Kunnen ze zelf uitmaken hoe het beter kan.

Ik geloof niet dat momenteel nationale grenzen het grootste probleem zijn. Eerder leiders die niet doen wat ze geacht worden te doen.

Een dictator is totaal niet te controleren; in een democratisch land heb je nog een beperkte controlemogelijkheid. Het minst slechte systeem enzo.

Alle verdere overpeinzingen zijn irrelevant. Ik weet niet waarom mensen denken dat een 'wereldheerser' het beter zou doen dan tig losse. Mensen zijn zwak en macht corrumpeert. Dus is er iets bedacht zodat er verschillende machtscentra zijn die elkaar kunnen corrigeren. Dat werkt niet ideaal, maar het is beslist beter dan 'dictatuur'.

Ik begrijp wel dat je even advocaat van de duivel speelt, maar de discussie is net zo zinnig.

Charlus
12-09-13, 20:38
Ik denk niks
Helaas is het tegendeel waar:

Verder is het een misvatting om te denken dat godsdienst antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen. Daarom stemmen moslims ook niet op een islamitische partij, hier althans.

Een bepaald idee is (volgens jou) een misvatting, vandaar dat moslims het idee verwerpen. Aha.

Charlus
12-09-13, 20:52
Verder is het een misvatting om te denken dat godsdienst antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen. Daarom stemmen moslims ook niet op een islamitische partij, hier althans.

Daarom stemmen christenen ook niet op een christelijke partij, hier althans?

knots71karel
12-09-13, 20:54
:hihi:

Het is heel normaal dat mensen van mening verschillen over de juiste manier om ergens te komen. Alle politieke partijen willen hetzelfde, alleen verschillen ze van mening over hoe je dat kan bereiken.

Verder hebben (groepen) mensen altijd verschillende, en soms tegenstrijdige wensen / verlangens.

Conflict en meningsverschil is dus normaal. Het komt er alleen op aan dat je die op beschaafde wijze beslecht.

Verder is het een misvatting om te denken dat godsdienst antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen. Daarom stemmen moslims ook niet op een islamitische partij, hier althans.

Wat zegt de islam over kernenergie <> kolencentrales <> duurzame energie?

Wat zegt de islam over bezuinigingen <> stimuleringsinvesteringen?

Wat zegt de islam over de aanschaf van de JSF?

Wat zegt de islam over bioindustrie <> biologische landbouw?

Enz. enz.

'Eenheid', van mensen of van gelovigen, is een illusie. Het is hoog tijd dat meer moslims (en anderen) 'politiek volwassen' worden en dat beseffen. Er is geen mythische heilstaat mogelijk waar alle neuzen dezelfde kant op wijzen en er nooit verschillen van mening zijn, tenzij met geweld. Dat krampachtige verlangen leidt dus juist tot moord en doodslag.

Wat zegt het kalifaat over de opwarming van de aarde? De milieuvervuiling? De schaarste aan schoon water en conventionele energiebronnen?

Dit is echt een essentieel probleem in de wereld van de islam (en ver daarbuiten). Geen islamitisch land dat zich bezig houdt met reële problemen, het gaat alleen maar over macht en theologisch geharrewar.

Jemen heeft binnenkort geen water meer. Geen Jemeniet die daar mee bezig is. Knokken tot in de hal, worden platgebombardeerd door de VS, dat wel.

Egypte heeft een giga overbevolking. Het kan geen 80 miljoen mensen 'sustainen'. Nu niet, en in de toekomst ook niet. Heeft iemand in Egypte het daar ooit over? Nooit. Niemand. Geen hond.

If anything, is het motto 'leve de voortplanting'. Hoe achterlijk kan je zijn.

Dat adviseerde en doen ze nog ; het RoomsKatholieke geloof toch ook.

hoe meer zielen hoe meer vreugd :lees hoe meer zieltjes hoe meer macht en invloed

Stelletje zotten !de Wereld gaat ten onder aan overbevolking .

knots71karel
12-09-13, 20:57
Daarom stemmen christenen ook niet op een christelijke partij, hier althans?

De Moslims hebben geen exlusive partij.
Bijna alle partijen hier zijn min of meer Christelijk , op een enkel uitzondering na zweren ze allemaal
"zo ware helpe mijn GOD Almachtig ''.

Charlus
12-09-13, 23:05
Verder is het een misvatting om te denken dat godsdienst antwoord geeft op alle politieke / maatschappelijke vragen. Daarom stemmen moslims ook niet op een islamitische partij, hier althans.
Nederlandse moslims denken hetzelfde over religie als jij doet. Verpletterende eye opener. Of denken alleen Nederlandse échte moslims hetzelfde over religie als jij doet? Hier ligt nog een belangrijke nuance.

Oiseau
12-09-13, 23:44
Gaat van Doorn de Al-Saoed met zijn Tulpenzwaard tot orde roepen?

knuppeltje
13-09-13, 08:16
Dan zijn de landen, waarvan de grenzen zijn getrokken door de kolonisator weg en zijn ze terug bij hoe het was. Kunnen ze zelf uitmaken hoe het beter kan.

Worden daar dan nog oorlogen over grenzen uitgevochten dan? Volgens mij hebben ze daar heel andere problemen.

super ick
13-09-13, 10:03
Worden daar dan nog oorlogen over grenzen uitgevochten dan? Volgens mij hebben ze daar heel andere problemen.

Ik gooide het in de groep omdat er nog wel eens gewezen wordt naar het westen als de situatie in een MO land aan de orde komt. 'Jullie hebben die dictators gestationeerd en ondersteund'.
Vandaar de optie terug naar de situatie van voor WO1 en vanaf daar 'zelf' laten doen. Kijken of het goed komt. Uiteraard een optie die niet mogelijk is.

Oiseau
13-09-13, 10:23
Ik gooide het in de groep omdat er nog wel eens gewezen wordt naar het westen als de situatie in een MO land aan de orde komt. 'Jullie hebben die dictators gestationeerd en ondersteund'.
Vandaar de optie terug naar de situatie van voor WO1 en vanaf daar 'zelf' laten doen. Kijken of het goed komt. Uiteraard een optie die niet mogelijk is.

Een optie die mogelijk is komt altijd op natuurlijke wijze en uit onverwachte hoek.

knuppeltje
13-09-13, 10:32
Ik gooide het in de groep omdat er nog wel eens gewezen wordt naar het westen als de situatie in een MO land aan de orde komt. 'Jullie hebben die dictators gestationeerd en ondersteund'.

Vandaar de optie terug naar de situatie van voor WO1 en vanaf daar 'zelf' laten doen. Kijken of het goed komt. Uiteraard een optie die niet mogelijk is.

Maak er maar gooi- en smijt-werk van.

Huh? Dan moet je al terug van even voor 1850, of zoiets. Laten we die kruistochten maar buiten beschouwing.

Revisor
13-09-13, 11:07
vr 13 sep 2013, 09:02

OM vervolgt oud-PVV'er Van Doorn

door Alexander Bakker

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat de tot de islam bekeerde ex-PVV’er Arnoud van Doorn vervolgen voor handel in hennep, schending van het ambtsgeheim, het voorhanden hebben van een alarmpistool en het medeplegen van diefstal met een valse sleutel in het Haagse stadhuis.

http://images0.tcdn.nl/incoming/article21875834.ece/BINARY/d/arnoud+doorn.JPG
Foto: Peter van Zetten

Dat heeft een woordvoerder van justitie in Den Haag gisteren laten weten. Wanneer het Haagse raadslid voor de rechter moet verschijnen is nog niet duidelijk.

Eerder dit jaar werd duidelijk dat Van Doorn stukken heeft gelekt over de ’nationalisering’ van het World Forum. De politie ontdekte dit voorval bij toeval tijdens het afluisteren van zijn mobiele telefoon tijdens een onderzoek naar drugshandel. De politicus erkende tegenover deze krant dat hij inderdaad hennep heeft verkocht aan minderjarigen. Zelf spreekt hij over een ’undercoveractie’ om een grote drugsbaron te ontmaskeren.

De zware beschuldigingen van het OM zijn een domper voor Van Doorn, die deze week grote politieke ambities aankondigde. Zo wil hij met een nieuwe islamitische partij een gooi doen naar een zetel in de Tweede Kamer. Eergisteren kondigde de politicus een fusie aan met de islamitische Partij voor de Eenheid in de hofstedelijke gemeenteraad.

OM vervolgt oud-PVV'er Van Doorn - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/21888694/__OM_vervolgt_oud-PVV_er__.html)

mark61
13-09-13, 11:25
Ik gooide het in de groep omdat er nog wel eens gewezen wordt naar het westen als de situatie in een MO land aan de orde komt. 'Jullie hebben die dictators gestationeerd en ondersteund'.
Vandaar de optie terug naar de situatie van voor WO1 en vanaf daar 'zelf' laten doen. Kijken of het goed komt. Uiteraard een optie die niet mogelijk is.

Nou ja, het Osmaanse rijk was hard op weg een parlementaire democratie te worden, alleen gooiden bepaalde ontwikkelingen :nerd: roet in het eten.

Er zijn door het westen gesteunde, en door het westen bestreden dictators. Dus op zich zegt dat niet zo veel.

Samir75017
13-09-13, 11:34
vr 13 sep 2013, 09:02

OM vervolgt oud-PVV'er Van Doorn

door Alexander Bakker

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat de tot de islam bekeerde ex-PVV’er Arnoud van Doorn vervolgen voor handel in hennep, schending van het ambtsgeheim, het voorhanden hebben van een alarmpistool en het medeplegen van diefstal met een valse sleutel in het Haagse stadhuis.

http://images0.tcdn.nl/incoming/article21875834.ece/BINARY/d/arnoud+doorn.JPG
Foto: Peter van Zetten

Dat heeft een woordvoerder van justitie in Den Haag gisteren laten weten. Wanneer het Haagse raadslid voor de rechter moet verschijnen is nog niet duidelijk.

Eerder dit jaar werd duidelijk dat Van Doorn stukken heeft gelekt over de ’nationalisering’ van het World Forum. De politie ontdekte dit voorval bij toeval tijdens het afluisteren van zijn mobiele telefoon tijdens een onderzoek naar drugshandel. De politicus erkende tegenover deze krant dat hij inderdaad hennep heeft verkocht aan minderjarigen. Zelf spreekt hij over een ’undercoveractie’ om een grote drugsbaron te ontmaskeren.

De zware beschuldigingen van het OM zijn een domper voor Van Doorn, die deze week grote politieke ambities aankondigde. Zo wil hij met een nieuwe islamitische partij een gooi doen naar een zetel in de Tweede Kamer. Eergisteren kondigde de politicus een fusie aan met de islamitische Partij voor de Eenheid in de hofstedelijke gemeenteraad.

OM vervolgt oud-PVV'er Van Doorn - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/21888694/__OM_vervolgt_oud-PVV_er__.html)

Good timing ...

DeKadt
13-09-13, 12:49
Een prima initiatief! Het wordt hoog tijd dat moslims zich verenigen in een politieke partij, net zoals de christenen dat hebben gedaan. Ik begrijp alleen niet goed wat die man bij de PVV deed? Als er 1 partij is die de invloed van de islam terug wil dringen, dan is het de PVV wel. Mensen die de PVV een warm hart toedragen hebben niks op met islam en dan begrijp ik niks van zijn motivering om bij de PVV te komen? Vreemd. Maar ik ben erg benieuwd of het hem gaat lukken een partij voor moslims op te richten. In principe moet het kunnen, los van de verschillende richtingen/stroming in de islam. Er zijn tenslotte ook 3 christelijke partijen.

Alleen... ik lees nu dat hij strafrechtelijk wordt vervolgd! Wat is dit voor man? Ik dacht hij een vrome moslim was met eerlijke bedoelingen? Volgens mij is deze man eigenlijk een charlatan, een oplichter, die nu door de mand is gevallen!

Samir75017
15-09-13, 00:50
Van Doorn rekent op drie zetels

Arnoud van Doorn rekent op drie zetels - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nNFTqbBI8HY)

Juffrouw_Saartje
15-09-13, 07:47
Alle moslims verenigen, moeilijk maar een goed streven. Arnaud heeft gelijk, dat we de koppen bij elkaar moeten steken.

Samir75017
15-09-13, 11:52
Alle moslims verenigen, moeilijk maar een goed streven. Arnaud heeft gelijk, dat we de koppen bij elkaar moeten steken.

InshAllah.

Muslims definitely need to get united.

Looking forward to knowing more about the party's programme.

Juffrouw_Saartje
22-04-14, 06:03
Son of distributor of anti-Islam film Fitna accepts Islam

Muaz Shabandri / 21 April 2014

Arnoud van Doorn's son, Iskander Amien De Vrie, was one of the 37 people who converted to Islam during the Dubai International Peace Convention.

The son of Arnoud van Doorn, the famous Dutch policy maker and distributor of an anti-Islam film Fitna that caused unrest in 2008, surprised the audiences at the three-day Dubai International Peace Convention by 
embracing Islam.

Arnoud’s son, Iskander Amien De Vrie, was one of the 37 people who converted to Islam during the convention.
http://www.khaleejtimes.com/images/fit_0420.jpg

Iskander with his father Arnoud. — KT photo Muaz Shabandri



“I bear witness that there is no God to be worshipped but Allah and I bear witness that Muhammad (peace be upon him) is his worshipper and last messenger,” said Iskander in his Shahadah (testimony) to become a Muslim.

Arnoud van Doorn shot to fame in 2008 as one of the names associated with the anti-Muslim film Fitna, which was released in 2008. The film promoted misconceptions about Islam and Arnoud was one of the film’s distributors.

Five years later, Arnoud was a changed man having learned more about Islam, which he today calls as ‘a religion of peace’. He converted to Islam after learning more about the religion and his decision shocked the world.

“I saw my father become more peaceful after converting to Islam. That’s when I realised there is something good in this religion and it made me change my perception of Muslims. I started studying the Holy Quran and going through lectures of important scholars,” said Iskander in an interview with Khaleej Times.

Iskander, 22, credited his college friend Younis for setting a good example of what Muslims 
really are and how they live their life. “My friend Younis is a good practicing Muslim who taught me something new every day. He was patient with me and there was no way I could be rude to him,” said Iskander.

Iskander also drew inspiration from his father’s life and how he underwent a transformation to become a more peaceful person.

Talking about the anti-Islamic movie Fitna, Arnoud called it a “mistake”, which he deeply regretted. “There is a misconception among people that I produced the movie Fitna, but I wasn’t involved in it. I was only responsible for distributing the movie. Today, it is something that I deeply regret.”

Arnoud hopes to produce a movie about the righteousness preached in Islam and correct his earlier “mistakes”. “I feel an urge and a responsibility to correct the mistakes I have done in the past. I want to use my talents and skills in a positive way by spreading the truth about Islam. I am trying to make a new movie about Islam and the life of Prophet Muhammad (peace be upon him). It would show people what examples the Prophet set in his life and the 
movie would invite younger 
people to Islam.”

With both the father and son now leading life as Muslims, the astonishing story was talked about by speakers and scholars even after the convention was over.

Arnoud is now calling on people to support his Islamic Foundation, which is fighting Islamophobia in Europe. Having started the European Dawah Foundation, Arnoud has come a full circle from his earlier days as a member of the right-wing anti-Islam Freedom Party.

His team of volunteers works towards bridging the gap between Muslims and non-Muslims and helping people clear their misconceptions about Islam.

Iskander now plans to take a trip to Saudi Arabia to perform Umrah and hopes his mother would also embrace Islam soon.

[email protected]

For more news from Khaleej Times, follow us on Facebook at facebook.com/khaleejtimes (http://facebook.com/khaleejtimes), and on Twitter at @khaleejtimes (http://twitter.com/khaleejtimes)

Son of distributor of anti-Islam film Fitna accepts Islam - Khaleej Times (http://www.khaleejtimes.com/kt-article-display-1.asp?xfile=data/nationgeneral/2014/April/nationgeneral_April148.xml&section=nationgeneral)

Juffrouw_Saartje
22-04-14, 06:04
Arnoud Van Doorn&#39;s son reverted to Islam in Dubai International Peace Convention April 18 2014 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=XZa60dIulxs)