PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws 11 September, de VS en moslims - twaalf jaar later



MoStar
12-09-13, 01:36
17991


Twaalf jaar geleden vonden de aanslagen op de Twin Towers plaats. Sindsdien is er een hoop verandert in de wereld. Voor moslims over de hele wereld is het leven er niet makkelijker op geworden. Zeker vlak na de aanslagen ontstonden er in veel maatschappijen verdeeldheid tussen moslims en niet-moslims.


Hoe zit het vandaag de dag met tolerantie tegenover moslims? Met name in de Verenigde Staten zijn er namelijk nog altijd mensen die met argusogen kijken naar moslims en inwoners met een Arabisch uiterlijk.


Het programma "What would you do" wilde in de praktijk zien hoe Amerikanen vandaag de dag tegenover moslims aan en voerde met een verborgen camera een test uit. De setting is een broodjeszaak waarin een Islamitische medewerker (acteur) racistisch wordt bejegend door een klant (ook een acteur). De overige personen in de winkel zijn echter gewone mensen.


Bekijk het filmfragment hieronder en trek zelf een conclusie.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ueT79ZPY9IM

Foto: YouTube

Samir75017
12-09-13, 15:40
A bit too over-acted :hihi:

Racism and Islamophobia occur in more indirect and subtle ways.

Most racists / Islamophobes still feel uncomfortable with expressing (publicly) what they really are. Nobody will tell you 'I hate Islam' or 'I hate Muslims'. On the contrary, they will try and pretend they are 'open-minded' etc

Indirect ... subtle ... and a bit of cowardice ... which makes it even more difficult to fight.

BoerHarms
12-09-13, 16:49
Nobody wil
say in public i hate ... whatever word you want to add.

rasicme bestaat niet in een wereld waar je gelukkig bent. Wanneer je niet goed in je vel zit, wanneer je een slechte bui heb, etc, etc. Je wilt altijd de oorzaak bij een ander leggen. of het is een persoon of het is een groepering, volk, geloof.

knots71karel
12-09-13, 20:00
Filmje is niet te zien !
maar het zal voor de Amerika haters beslist wel : HOOI OP HUN VORKJE ZIJN !
:baard:

Samir75017
12-09-13, 20:50
rasicme bestaat niet in een wereld waar je gelukkig bent.

What's your definition of 'gelukkig' ?

knots71karel
12-09-13, 21:08
What's your definition of 'gelukkig' ?

Ga maar ff kijken aan het HOF van de ARABISCHE leiders , en als ze daar niet zijn moet je ff kijken in NICE of CANNES waar ze op hun ''roeibootje '' verblijven .
:hihi:

BoerHarms
13-09-13, 02:08
What's your definition of 'gelukkig' ?

waarom geef je mij een rood duimpje ??? Val ik je aan, beledig ik je of zo of begrijp je me niet ?
Eigenlijk is het geven van een rood duimpje een constatering dat je niet gelukkig bent met mijn antwoord.
Volgens mij ben jij helemaal niet gelukkig of kent het woord gelukkig niet.
Maar ik denk eerder dat het woord gelukkig voor jouw een heel andere betekenis heeft dan ik.

Mijn definitie voor gelukkig is onderstaand


Synoniemen van gelukkig; ander woord voor gelukkig - synoniemen.net (http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gelukkig)

http://nl.wiktionary.org/wiki/gelukkig

Ik heb een test voor je gevonden
http://www.123test.nl/geluk/

misschien verklaart dit dan jouw definitie of gelukkig zijn.

Maar helaas, volgens bij ben je niet gelukkig, zit vol met haat, onvermogen en vragen waar je niet mee uit de voeten kent. Dit is vaak in jouw antwoorden te vinden.
Dit commentaar zal je ook wel als een persoonlijke aanval of islamafobic ervaren. Dit zegt heel veel over jouw zelf. Ben ik kwaad op je, neen hoor, Haat ik jouw , neen hoor. Heb ik het met je te doen, Ja, dat heb ik . Het is zo jammer dat je het geluk niet kan vinden.

BoerHarms
14-09-13, 14:08
Nobody wil
say in public i hate ... whatever word you want to add.

rasicme bestaat niet in een wereld waar je gelukkig bent. Wanneer je niet goed in je vel zit, wanneer je een slechte bui heb, etc, etc. Je wilt altijd de oorzaak bij een ander leggen. of het is een persoon of het is een groepering, volk, geloof.

Gek he, krijg ik een rood duimpje, ja van wie ook weer, omdat hij dit antwoord niet wilt hebben.
Liefst heeft ie dat ik schrijf dat racisme een uitvinding van de blanke is .Dan krijg ik niet van hem 1 maar gelojk van zojn nicks groene duimpje.

rood duimpje is vervuld van haat tegen het westen, helaas zijn de argumentaties op en geeft ie rode duimpjes.

knuppeltje
14-09-13, 14:21
Gek he, krijg ik een rood duimpje, ja van wie ook weer, omdat hij dit antwoord niet wilt hebben.
Liefst heeft ie dat ik schrijf dat racisme een uitvinding van de blanke is .Dan krijg ik niet van hem 1 maar gelojk van zojn nicks groene duimpje.

rood duimpje is vervuld van haat tegen het westen, helaas zijn de argumentaties op en geeft ie rode duimpjes.

Eigen schuld...dikke bult. 'Het Westen', is een synoniem voor 'Haat', en ja, met een hoofdletter. Aangezien je dat blijkbaar nog steeds niet wenst te begrijpen, en maar komt klagen, kom je er met slechts één rood duimpje, heel genadig vanaf. :jammer: