PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodstraf voor daders groepsverkrachting India



knots71karel
13-09-13, 19:06
De vier Indiase mannen die schuldig zijn bevonden aan de groepsverkrachting van en moord op een jonge vrouw krijgen de doodstraf. Dat heeft de rechtbank in New Delhi bekendgemaakt.

Nieuws Buitenland

Meer op het N.O.S journaal

knots71karel
13-09-13, 19:12
Ze zijn veroordeeld voor moord ,maar het volk van INDIA wil juist de doodstraf voor verkraching .
Gemiddeld vind elke 20 minuten een verkrachting plaats !
Te gek voor woorden ,ondanks het enorme aantal inwoners is het toch nog veel , vergeleken bij andere landen .
Het respect voor vrouwen wordt steeds minder en slechts zware straffen kunnen een omkeer terweeg brengen,aldus een zegsman .

mark61
13-09-13, 21:22
In Zuid-Afrika elke 45 seconden, terwijl het een 26x zo kleine bevolking heeft.

Dus als je wilt griezelen moet je daar wezen.

Loubnalulu
13-09-13, 22:41
Net goed, ik zeg ophangen die vuile viezeriken bleh

knots71karel
13-09-13, 22:57
In Zuid-Afrika elke 45 seconden, terwijl het een 26x zo kleine bevolking heeft.

Dus als je wilt griezelen moet je daar wezen.

ja jammer he dat het topic nu over HET NIEUWS VAN DE DAG en niet over wat er ergens anders gebeurt op dat gebied ,maar ja ik heb het geplaatst en dat makt het verschil ,maar het feit is dat de hele WERELD er over praat; en niet over Z -Afrika ( op de noordpool komt het zo goed als nooit voor onder de Eskimo,s ) vergelijkbaar zelf in verhouding met het aantal inwoners !
:zwaai:

mark61
14-09-13, 00:32
maar het feit is dat de hele WERELD er over praat; en niet over Z -Afrika

Dat is dus net het idiote. De volstrekt willekeurige keuze door de media van welk nieuws ze brengen.

Griezelig.

knots71karel
14-09-13, 00:53
Dat zal er wel iets me te maken hebben ,maar het betreft hier een groeps verkrachting ,waarvan haar eigen man getuige was (die werd evenens mishandeld en de vrouw stierf later .
Tussen verkrachtigen hoe erg ook ,zit wel verschil , stel een stuwardes wordt verkracht in een vluigtuig door mannelijke passagiers , en een meisje in uitdagende bikini ergens op een strand ddor mannen.
Dan is het geval in het vliegtuig wereld nieuws het andere haalt hooguit de krant .
oordeel zelf maar ?

knuppeltje
14-09-13, 08:34
Dat zal er wel iets me te maken hebben ,maar het betreft hier een groeps verkrachting ,......

Gebeurt dagelijks in Zuid-Afrika.

mark61
14-09-13, 10:58
Dat zal er wel iets me te maken hebben ,maar het betreft hier een groeps verkrachting ,waarvan haar eigen man getuige was (die werd evenens mishandeld en de vrouw stierf later .
Tussen verkrachtigen hoe erg ook ,zit wel verschil , stel een stuwardes wordt verkracht in een vluigtuig door mannelijke passagiers , en een meisje in uitdagende bikini ergens op een strand ddor mannen.
Dan is het geval in het vliegtuig wereld nieuws het andere haalt hooguit de krant .
oordeel zelf maar ?

Het gaat over aantallen. India wordt nou neergezet als land waar vreselijk veel vrouwen verkracht worden. Nou, niet dus.

knots71karel
14-09-13, 13:38
Het gaat over aantallen. India wordt nou neergezet als land waar vreselijk veel vrouwen verkracht worden. Nou, niet dus.

Ik begrijp dat je dot onderwerp volkomen onbelangrijk vind ,en dat klopt ook gezien het aantal reactie,s >
Als iemand zich heeft laten (ombouwen ) en daarna het waagt om ook nog eensMOSLIM te worden, dan is dat goed voor een ellenlange topic (wat mij betreft prima ) maar als er in INDIA duizenden en nog eens duizenden mensen ongeacht hun geloof of afkomst protesteren tegen OPENBARE VERKRACHTINGEN , dan kon jij aan met ja maar inZ-AFRIKA is het nog erger , alsof dat er wat mee te maken heeft met het feit dat ze het blijkbaar in INDIA meer dan zat zijn ,dat de verkrachters er vroeger blijkbaar met en gevangenis straf af kwamen

mark61
14-09-13, 13:58
Ik begrijp dat je dot onderwerp volkomen onbelangrijk vind

Lul niet zo ongenadig. Hou es op beledigend gelul uit te slaan.

Ik reageer dan ook meestal niet op jou, maar in dit geval reageerde ik inhoudelijk. Dat is nog teveel voor jou.

Het zet je blijkbaar niet aan tot denken, wat toch mijn bedoeling was.

knuppeltje
14-09-13, 14:08
Ik begrijp dat je dot onderwerp volkomen onbelangrijk vind ,en dat klopt ook gezien het aantal reactie,s >
Als iemand zich heeft laten (ombouwen ) en daarna het waagt om ook nog eensMOSLIM te worden, dan is dat goed voor een ellenlange topic (wat mij betreft prima ) maar als er in INDIA duizenden en nog eens duizenden mensen ongeacht hun geloof of afkomst protesteren tegen OPENBARE VERKRACHTINGEN , dan kon jij aan met ja maar inZ-AFRIKA is het nog erger , alsof dat er wat mee te maken heeft met het feit dat ze het blijkbaar in INDIA meer dan zat zijn ,dat de verkrachters er vroeger blijkbaar met en gevangenis straf af kwamen

Houdt op met dat selectief hysterisch gedoe.

knots71karel
14-09-13, 14:26
Houdt op met dat selectief hysterisch gedoe.

Wat verwijt je ne nu? het is toch gewoon de waarheid , gezien je felle reacltie heb ik geen ongelijk.
Ik behoor niet tot en bepaald groepje dat elkaar niet afvalt , als ik het ergens niet mee eens ben laat ik dat weten,en als ik het er wel mee eens ben ook , dan geef ik een like om dat te laten blijken.
En dat kun je van jou niet zeggen.

knots71karel
14-09-13, 14:33
Lul niet zo ongenadig. Hou es op beledigend gelul uit te slaan.

Ik reageer dan ook meestal niet op jou, maar in dit geval reageerde ik inhoudelijk. Dat is nog teveel voor jou.

Het zet je blijkbaar niet aan tot denken, wat toch mijn bedoeling was.

Ik denk wel degelijk na , en na al die jaren ken ik hier onderhand wel de ''taktiek''van onderwerpje veranderen er iets bij halen wat totaal er niet toe doet enz enz en dan gezamelijk vooral laten blijken dat je wel degelijk op je PIK getrapt bent , omdat het gewoon waar is wat ik schriijf of mag ik me niet eens verdedigen .
Deze methode komt me al te bekend voor :kreeg al bij voobaat een BAN om ik citeer"geen gezeik en gefemel tijdens de RAMADAN .
beter bewijs kun je toch niet krijgen van mijn gelijk ik zeg alles en dat de ''ongezouten waarheid ''niet altijd in dank wordt afgenomen is mij helaas maar al te goed bekend.
Zo nu mag jij weer .
ik moet er ff uit tot laterz :zwaai:

knuppeltje
14-09-13, 14:35
Wat verwijt je ne nu?

Meestal geef ik geen antwoord op dergelijke vragen, want ook deze keer kun het antwoord al hierboven lezen.

Charlus
14-09-13, 15:32
In Zuid-Afrika elke 45 seconden, terwijl het een 26x zo kleine bevolking heeft.
Waarom is die vaststelling hier relevant?

Charlus
14-09-13, 15:39
Snap ook niet waarom k71k selectief hysterisch zou zijn in dit topic. Opent een topic met nieuws over die groepsverkrachting in India, spreekt in algemene zin zijn verontwaardiging uit over verkrachtingen in India maar dat mag niet omdat hij zijn verontwaardiging gelijkelijk dient te distribueren.

super ick
14-09-13, 19:12
( op de noordpool komt het zo goed als nooit voor onder de Eskimo,s ) vergelijkbaar zelf in verhouding met het aantal inwoners !
:zwaai:

Het is ook niet raadzaam om bij -40 je broek uit te trekken en doe je het toch dan krijg je hem waarschijnlijk niet aan de praat.

mark61
14-09-13, 19:18
Waarom is die vaststelling hier relevant?

If you must know, hoewel je dat zelf ook kan bedenken, ik las:

Gemiddeld vind elke 20 minuten een verkrachting plaats !
Te gek voor woorden ,ondanks het enorme aantal inwoners is het toch nog veel , vergeleken bij andere landen

Verder is het commentaar op de enorme media-aandacht voor 'verkrachting in India' terwijl Zuid-Afrika op dit gebied beslist 'spectaculairder' is.

Maar dat begrijp je zelf ook wel, dus ben je weer aan het trollen met je meta-priksels.

super ick
14-09-13, 19:19
''ongezouten waarheid '':

Verwar de ongezouten waarheid niet met jou wereldbeeld, Karel. Doe wat minder achterdochtig en lees de berichten nog eens terug. Je zit er echt naast.

Charlus
14-09-13, 19:22
Maar dat begrijp je zelf ook wel, dus ben je weer aan het trollen met je meta-priksels.Welnee.

Joesoef
14-09-13, 19:23
Dat zal er wel iets me te maken hebben ,maar het betreft hier een groeps verkrachting ,waarvan haar eigen man getuige was

In ongenade (http://www.reizenenschrijven.com/index.php/boekbesprekingen/jm-coetzee-in-ongenade)

geweldige schrijver : John Maxwell Coetzee - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Maxwell_Coetzee)

knots71karel
14-09-13, 20:43
Waarom is die vaststelling hier relevant?

Het is voor MARK relevant ,want daardoor verander je het onderwerp ,en dat is exact de bedoeling .
Stel het wel op prijs dat je ''er tegen in durft gaan '' want dat wordt als regel niet gewaardeerd.

knots71karel
14-09-13, 21:00
olaaatjes,

ze zijn veroordeeld omdat die verkrachting overal ter wereld op het nieuws was, en er werd veel gedemonstreerd in India voor de positie van de vrouw. Anders zouden ze egt niet ter dood veroordeeld worden, want in beginsel werd de verkrachtingszaak stil gehouden door de plaatselijke autoriteiten.
het zit in hun cultuur dat de vrouw niks waard is of minder waard dan de man :gechoquee .
Jammer is dat..................

Greeetz.

Dat is nu precies wat ik min of meer ook al duidelijk heb gemaakt : het volk wil AANRANDEN bestraft zien ,omdat ze er strontziek van zijn dat zelfs je eigen (vrouw of vrindin ) voor je ogen verkracht kan worden en als je daar voor op komt wordt je ook nog ff in elkaar geslagen.
Maar sommigen hier denken daar blijbaar anders over en vinden het te zwaar gestraft of halen er allerlei andere voorbeelden bij , die apart zijn van het geen gebeurde in INDIA .
Elk geval van aanranding is volgens mij een grove minachting voor de vrouw , deze vrouw in INDIA heeft het niet overleefd *) en daarom kon de rechtbank de doodstraf eisen , en dat is nu precies waar het topic om draaid :het volk wil voor elke AANRANDING de doodstraf zodat het schorremori weet wat ze te wachten staat.

*) anderen die het wel overleefden waren mogelijk zwanger geraakt en zaten de rest van hun leven met een ''ongewenst'' kind , waarvan het gissen was wie de evt vader zou kunnen zijn bij groeps verkrachtin .
Ook dat speelde in dit VOLKSDRAMA mogelijk een belangrijke rol?

knots71karel
14-09-13, 21:15
In ongenade (http://www.reizenenschrijven.com/index.php/boekbesprekingen/jm-coetzee-in-ongenade)

geweldige schrijver : John Maxwell Coetzee - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Maxwell_Coetzee)

Als je ff door zoekt dan vind je alles over verkrachtingen over de hele Wereld ,
hier is er nog een willekeurige over Z-afrika :Zuid-Afrika: verkrachting en seksueel geweld vrouwen/meisjes | Mens en Samenleving: Sociaal cultureel (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal-cultureel/76310-zuid-afrika-verkrachting-en-seksueel-geweld-vrouwenmeisjes.html)
En helaas staat er een site vol voorbeelden ook in andere landen .
Wat dat betreft is het gebeuren in INDIA een EYE opener, want de wereld heeft blijkbaar lang genoeg lijdzaam toe gekeken.
In Syrie is het ook al een ''hekel''onderwerp:
Sharia-rechtbank en kamers voor executies en groepsverkrachtingen ontdekt bij rebellen (VIDEO) | Mediawerkgroep Syrië (http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013/07/07/sharia-rechtbank-en-kamers-voor-executies-en-groepsverkrachtingen-ontdekt-bij-rebellen-video/)

Dus INDIA is geen uitzondering (gelukkig) is het nu WERELD NIEUWS en wordt verkrachting nog eens extra onder de aan dacht gebracht.

knots71karel
14-09-13, 21:16
Verwar de ongezouten waarheid niet met jou wereldbeeld, Karel. Doe wat minder achterdochtig en lees de berichten nog eens terug. Je zit er echt naast.

Waar zit ik naast? kom met feiten !

super ick
14-09-13, 23:22
Waar zit ik naast? kom met feiten !

Als je het terug gelezen hebt en niet opmerkt dan houd het op.......

Jammer.

Ibrah1234
14-09-13, 23:47
India heeft ook iets van 1.2 miljard inwoners. Per 100.000 inwoners worden er 5 keer zoveel vrouwen verkracht in Europa zoals Duitsland, Nederland, Spanje et cetera.

Snap die hele heisa rondom India niet zo?

Ik denk dat onderstaande posting van Mark61 een juiste weergave betreft.


Verder is het commentaar op de enorme media-aandacht voor 'verkrachting in India' terwijl Zuid-Afrika op dit gebied beslist 'spectaculairder' is.

Bron




(http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics)

knots71karel
15-09-13, 15:13
India heeft ook iets van 1.2 miljard inwoners. Per 100.000 inwoners worden er 5 keer zoveel vrouwen verkracht in Europa zoals Duitsland, Nederland, Spanje et cetera.

Snap die hele heisa rondom India niet zo?

Ik denk dat onderstaande posting van Mark61 een juiste weergave betreft.



Bron




(http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics)

Nogmaals herhaal ik mijn standpunt : deze ''heisa '' is ontstaan door GROEPS VERKRACHTING van een vrouw en dat terwijl ze in gezelschap was van haar man /vriend/vader/broer enz.
Het volk in INDIA is juist DAT gegeven beu ,meer dan zat dat ;over het algemeen dit soort massa verkrachters OOK NOG EENS
niet voldoende gestraft werden ,in tegendeel vaak kwamen ze er bij gebrek aan bewiijs vrij.
EN DAAR DRAAIT ALLES OM.
Elke verkrachting/aanranding is een misdaad ,maar groeps verkrachting is eigenlijk nog erger want zoals we weten is dit slachtoofer bezweken van de gevolgen !
Maar volgens vele hier heb ik het nog steeds mis en klopt er geen malle moer van !
:kwaad:

Olive Yao
15-09-13, 23:06
.



Het is ook niet raadzaam om bij -40 je broek uit te trekken en doe je het toch dan krijg je hem waarschijnlijk niet aan de praat.

En anders heb je een ijspegel. :zozo:

knots71karel
16-09-13, 00:04
.


En anders heb je een ijspegel. :zozo:

Erg grappig gevonden hoor ! ik had er zowat zelf op kunnen komen, ware het niet dat de ESKIMO,S zich al sinds mensen heugenis hebben voortgeplant , volgens jullie visie doen ze dat blijkbaar alleen als ze elders buiten hun woongebied op vacantie zijn .
Want een wip binnen de iglo is blijkbaar onmogelijk , laat staan een verkrachting !
:tik:

knots71karel
16-09-13, 00:17
Het is ook niet raadzaam om bij -40 je broek uit te trekken en doe je het toch dan krijg je hem waarschijnlijk niet aan de praat.

Misschien zend Allah wel een speciale afgezand ,om de ESKIMO vrouwtjes al la MARIA onbevlekt te bevruchten !
Want als je volgens jou als blijkbaar ''ervaringsdeskundige '' je leuter niet aan de praat krijgt ,moet er wel een wondertje plaats vinden , gezien de ESKIMO,S NOG NIET UITGESTORVEN ZIJN.
:student:


O wacht ff ze zijn natuurlijk door ALLAH zo geschapen dat ze hemafrodiet zijn ( en dat was in een ander topic uit den boze volgens een van de vele schriftgeleerden hier .
:wink:

Umarvlie
16-09-13, 10:58
[B] slechts zware straffen kunnen een omkeer terweeg brengen,aldus een zegsman .

Hier twijfel ik aan - Nergens ter wereld is aangetoond dat er minder criminaliteit is door zwaarder te straffen. Denk dat in India er een cultuuromslag moet plaatsvinden om echt iets te veranderen aan dit symptoom.

Umarvlie
16-09-13, 11:00
een BAN om ik citeer"geen gezeik en gefemel tijdens de RAMADAN .

Dit zit je wel erg hoog he... hoelang gaat het nog duren, of wat moet er dan gebeuren voordat je hieroverheen komt?

Ready?
16-09-13, 11:17
Er zijn gewoon veel grote gebieden in India waar men nog steeds het idee heeft dat een meisje de ouders alleen maar geld kost (bruidsschat en dergelijke). Zwangere vrouwen willen het liefst dus een jongen. De gevolgen zijn gevaarlijke abortussen en babymoord om enkel en alleen aan die, in mijn ogen, absurde gedachtegang te kunnen voldoen. Daardoor creëert de bevolking zelf een overschot aan mannen die leven in een scheve maatschappij. Het gaat in de 'booming' steden wel beter, maar qua aantal inwoners kunnen die niet op tegen de grote groep idioten die dagelijks onschuldige vrouwen slachtoffer maken.

mark61
16-09-13, 12:30
.


En anders heb je een ijspegel. :zozo:

In dit verband ken ik alleen het verhaal dat als je bij die temperatuur plast, de urine als rietstengels in de sneeuw staat :)

mark61
16-09-13, 12:34
Er zijn gewoon veel grote gebieden in India waar men nog steeds het idee heeft dat een meisje de ouders alleen maar geld kost (bruidsschat en dergelijke). Zwangere vrouwen willen het liefst dus een jongen. De gevolgen zijn gevaarlijke abortussen en babymoord om enkel en alleen aan die, in mijn ogen, absurde gedachtegang te kunnen voldoen. Daardoor creëert de bevolking zelf een overschot aan mannen die leven in een scheve maatschappij. Het gaat in de 'booming' steden wel beter, maar qua aantal inwoners kunnen die niet op tegen de grote groep idioten die dagelijks onschuldige vrouwen slachtoffer maken.

Ik denk dat het eerder om de grote sociale en economische veranderingen gaat. Aan de ene kant de emancipatie van vrouwen in de middenklasse, aan de andere kant de grote toestroom van arme mannen van het platteland naar de stad. Dat schept natuurlijk haat. Die wijven die denken dat ze zomaar alles kunnen doen, met hun geld, hun smartfoons, hun uitgaan en alcohol drinken, terwijl wij arme sloebers in de modder in de krottenwijken rondkruipen.

We zullen ze even mores leren.

Wat jij noemt komt daar alleen maar bij. Vrouwentekorten zijn overigens sterk regionaal.

Uiteindelijk is het natuurlijk het bruidsschatsysteem dat de verhoudingen volledig verziekt. In islamitische landen is dat ook aan de gang, het kan dan zijn dat mannen moeten betalen, niet vrouwen; vaak zijn die daar ook niet toe in staat.

knuppeltje
16-09-13, 14:02
Een cultuur omslag, zullen we maar zeggen.