PDA

Bekijk Volledige Versie : Wees voorzichtig met Facebook



AgressieveTurk
16-09-13, 14:57
Het is intussen algemeen bekend dat onder de social media vooral Facebook een verlengstuk is van inlichtingendiensten zoals de CIA.

Dat je binnen enkele uren nadat je een bericht op Facebook hebt gezet naar het politiebureau moet komen voor verhoor is nieuw.


Wees voorzichtig met wat je zegt op de door overheid zwaar gecontroleerde (social) media zoals Facebook. Want als je daar iets verkeerds op zet dan kun je bezoek verwachten van de plaatselijke politie om je te ondervragen, althans op dit moment in Amerika.

Dit is wat de de 33-jarige Blaine Cooper uit Arizona overkwam die een comment op zijn Facebookpagina had geplaatst waarbij hij waarschuwde voor de zich snel ontwikkelende Amerikaanse politiestaat en dat mensen zich moeten voorbereiden hun vrijheden te verdedigen tegen tirannen, zowel nationaal als internationaal. Eigenlijk precies dat waar de originele “Founding Fathers” (grondleggers) van Amerika voor stonden.

Cooper kreeg binnen 24 uur nadat hij zijn bericht had geplaatst een telefoontjes van de lokale politie en de FBI. Hij kreeg opdracht om zich te melden bij het politiebureau om ondervraagd te worden. Hier is de korte video die Cooper maakte voordat hij erheen toog.

MAKE VIRAL! FBI WANTS TO TALK TO BLAINE COOPER OWNER OF THIRD WATCH FOR A FACEBOOK POST! - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=L7PAFrFrcak)

Cooper gaf gehoor aan deze oproep en dit was, zoals hij later ontdekte, de enige reden dat federale agenten niet naar zijn woonadres waren gekomen om zijn voordeur in te trappen en zijn hele huis te doorzoeken.

Na het verhoor op het bureau dat ongeveer 45 minuten duurde in het bijzijn van federale FBI agenten, werd klaarblijkelijk vastgesteld dat Cooper geen bedreiging vormde en mocht hij weer gaan. Gelukkig voor hem viel het uiteindelijk allemaal nog wel mee en werd hij “redelijk” behandeld. Het feit dat iemand die geen bedreigingen plaatst, maar een mening, gebruikmakend van het recht op vrijheid van meningsuiting, naar het politiebureau moet komen om te worden ondervraagd, doet welliswaar de koude rillingen over je rug lopen.

“Ze hadden een enorm dossier met daarin ieder bericht dat ik ooit op Facebook had geplaatst, met daarnaast alle informatie over mijn vrouw en mijn ouders”, zei Cooper. “Verder zei de FBI dat ze mij hadden opgeroepen voor verhoor zodat ze mijn deur niet in hoefden te trappen”.

Het ironische van dit verhaal is dat hetgene waar Cooper voor waarschuwde, precies dát was dat hem overkwam. Het is al weer lang geleden dat Amerika het land van de vrijheid was. Tegenwoordig is het een natie waar mensen zoals Cooper geïntimideerd en ondervraagd worden als ze iets durven zeggen over de politiestaat in hun land dat niet meer wordt geregeerd door een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging, maar door criminele bankiers en megabedrijven.

Hieronder volgt een video waarin deze zelfde Blaine Cooper, na het eerdere incident, de microfoon pakt tijdens een bijeenkomst en Senator John McCaine de les leest, hem een volksverrader noemt en oproept tot zijn arrestatie.

BLAINE COOPER CALLS JOHN McCAIN TO BE ARRESTED FOR TREASON - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=KHWAhLDa_tQ)

BoerHarms
16-09-13, 15:04
Vele zijn ook zo dom om hun adres te vermelden met alles erop en eraan en dan op vakantie gaan, check on enz, enz.
Zo kan iedereen zien wanneer en waar je naar verplaatst. Natuurlijk kan je alles goed afschermen zodat je de groep die het mag zien verkleinerd. Elke beweging van jouw of je telefoon wordt opgeslagen.
Leuk voor de sociale instanties die ook de bewegingen kunnen zien voor diegen die ziek gemeld zijn.
De gebruikers zijn er zelf schuld aan door hun vaak prive gegevens enz, gebruikt/misbruikt worden.

AgressieveTurk
16-09-13, 15:10
Vele zijn ook zo dom om hun adres te vermelden met alles erop en eraan en dan op vakantie gaan, check on enz, enz.
Zo kan iedereen zien wanneer en waar je naar verplaatst. Natuurlijk kan je alles goed afschermen zodat je de groep die het mag zien verkleinerd. Elke beweging van jouw of je telefoon wordt opgeslagen.
Leuk voor de sociale instanties die ook de bewegingen kunnen zien voor diegen die ziek gemeld zijn.
De gebruikers zijn er zelf schuld aan door hun vaak prive gegevens enz, gebruikt/misbruikt worden.

Waar heb je het over. Waarom moet je de groep verkleinen? Jij ziet de kern van t probleem blijkbaar niet in.

De facebook gebruiker moet maar alles veranderen? Prive instellingen aanpassen? Voor wat?

BoerHarms
16-09-13, 16:57
Waar heb je het over. Waarom moet je de groep verkleinen? Jij ziet de kern van t probleem blijkbaar niet in.

De facebook gebruiker moet maar alles veranderen? Prive instellingen aanpassen? Voor wat?

Dat zie ik best wel in,maar ook als jij gelijk wilt hebben , alle lof voor jouw

knots71karel
16-09-13, 21:20
Waar heb je het over. Waarom moet je de groep verkleinen? Jij ziet de kern van t probleem blijkbaar niet in.

De facebook gebruiker moet maar alles veranderen? Prive instellingen aanpassen? Voor wat?

Jou KERN van het problem is alles en nog wat afbreken en vooral de CIA ,en evt ook de Politie.
Je doet zelf geheel vrijwiliig mee met Facebook en dat geld ook voor hier op MAROC.
En als ze dan aan de hand van de door jou ZELF gegeven informatie er achter komen dat , dit of dat doet .
Is dat gewoon je eigen schuld!
Jammer voor jou en je consoorten doe je maar al te graag mee met de ''verdervelijke '' WESTERSE '' uitvindingen en methode om INFO te winnen , en dan kun je fijn je gal spuwen.
met flut topic,s die zonder bron vermelding geplaats worden en meestal niet eens N.V.D.D zijn.
Tip :
Leuk voor wie schrijft die blijft !

:stout:

Karin.N
16-09-13, 21:46
Jou KERN van het problem is alles en nog wat afbreken en vooral de CIA ,en evt ook de Politie.
Je doet zelf geheel vrijwiliig mee met Facebook en dat geld ook voor hier op MAROC.
En als ze dan aan de hand van de door jou ZELF gegeven informatie er achter komen dat , dit of dat doet .
Is dat gewoon je eigen schuld!
Jammer voor jou en je consoorten doe je maar al te graag mee met de ''verdervelijke '' WESTERSE '' uitvindingen en methode om INFO te winnen , en dan kun je fijn je gal spuwen.
met flut topic,s die zonder bron vermelding geplaats worden en meestal niet eens N.V.D.D zijn.
Tip :
Leuk voor wie schrijft die blijft !

:stout:

Vind jij dat die man terecht is verhoord? Ik vind het op z'n minst een onprettig idee dat je op deze wijze benaderd kunt worden, terwijl je gewoon je mening geeft.

Juffrouw_Saartje
16-09-13, 22:03
met flut topic,s die zonder bron vermelding geplaats worden en meestal niet eens N.V.D.D zijn.

Wat een onzin kraam je weer uit. Er is wel een bronvermelding, namelijk het youtube filmpje, daarnaast is het wel degelijk nieuws, en ook vrij recent.

Juffrouw_Saartje
16-09-13, 22:18
Vind jij dat die man terecht is verhoord? Ik vind het op z'n minst een onprettig idee dat je op deze wijze benaderd kunt worden, terwijl je gewoon je mening geeft.

Knots Karel is niet echt met het onderwerp bezig, maar speelt op de man. Agressieve Turk mag omdat hij Turk is, geen gal spuiten, want het internet en facebook is uitgevonden door het westen en derhalve mogen alleen westerse mensen gal spuwen, of gebruik maken van het internet. Knots Karel is een nit wit, die geen informatica heeft gestudeerd, maar wel meent meer rechten te hebben om gebruik te maken van internet omdat het westers is. Dat westerse mensen zelf alleen maar op het internet mogen nakakelen wat de mainstream media de westerling voorschrijft op straffe op het politiebureau te worden gesommeerd interesseert westerse Karel niet. Zolang een Turk of Marokkaan maar z'n mond houdt, en geen gebruik maakt van westerse uitvindingen.

knots71karel
16-09-13, 22:29
Vind jij dat die man terecht is verhoord? Ik vind het op z'n minst een onprettig idee dat je op deze wijze benaderd kunt worden, terwijl je gewoon je mening geeft.

Dat ben ik met je eens maar het gaat hier om het feit dat ,je kunt weten dat je dat ricico loopt .

AgressieveTurk
16-09-13, 22:33
Jou KERN van het problem is alles en nog wat afbreken en vooral de CIA ,en evt ook de Politie.
Je doet zelf geheel vrijwiliig mee met Facebook en dat geld ook voor hier op MAROC.
En als ze dan aan de hand van de door jou ZELF gegeven informatie er achter komen dat , dit of dat doet .
Is dat gewoon je eigen schuld!
Jammer voor jou en je consoorten doe je maar al te graag mee met de ''verdervelijke '' WESTERSE '' uitvindingen en methode om INFO te winnen , en dan kun je fijn je gal spuwen.
met flut topic,s die zonder bron vermelding geplaats worden en meestal niet eens N.V.D.D zijn.
Tip :
Leuk voor wie schrijft die blijft !

:stout:

Wat bazel je nou allemaal? Probeer eens BEGRIJPEND TE LEZEN... en reageer dan even op de inhoud. Ongelooflijk dit...

AgressieveTurk
16-09-13, 22:34
Dat ben ik met je eens maar het gaat hier om het feit dat ,je kunt weten dat je dat ricico loopt .

Ja duuuuuh loop je het risico. Maar welk risico? Waar draait dit nieuws bericht over? Dat je het risico loopt wanneer jij je mening geeft? Een mening die niet strafbaar is? Dat je mond wordt gesnoerd omdat jij je mening geeft?

Knots je bazelt zwaar...

knots71karel
16-09-13, 22:41
Knots Karel is niet echt met het onderwerp bezig, maar speelt op de man. Agressieve Turk mag omdat hij Turk is, geen gal spuiten, want het internet en facebook is uitgevonden door het westen en derhalve mogen alleen westerse mensen gal spuwen, of gebruik maken van het internet. Knots Karel is een nit wit, die geen informatica heeft gestudeerd, maar wel meent meer rechten te hebben om gebruik te maken van internet omdat het westers is. Dat westerse mensen zelf alleen maar op het internet mogen nakakelen wat de mainstream media de westerling voorschrijft op straffe op het politiebureau te worden gesommeerd interesseert westerse Karel niet. Zolang een Turk of Marokkaan maar z'n mond houdt, en geen gebruik maakt van westerse uitvindingen.

je zit helemaal mis !
ik begrijp je pissigheid wel .maar het gaat hier wel degelijk om vooral te laten zien hoe verdervelijk het WESTEN met name het C.I.A is , zelf ben ik neutraal en het maakt me geen moer uit.
MAAR dat je een bepaald ricico loopt door wat je zegt of schrijft bewijs je zelf al bij deze hatelijke reactie .
En iedereen is vrij om dergelijke site,s te bezoeken maar neemt dan ook het ricico dat daar aan verbonden is
niet voor niets krijgen niet MOSLIMS hier BAN na BAN !

knots71karel
16-09-13, 22:46
Wat een onzin kraam je weer uit. Er is wel een bronvermelding, namelijk het youtube filmpje, daarnaast is het wel degelijk nieuws, en ook vrij recent.

O kan niks vinden dat het wijst dat dit N.V.D.D is .
Afgezien darvan je kunt op face book en you tube de meest idiote in elkaar geflanselde filmjes zien .

knots71karel
16-09-13, 22:49
Wat bazel je nou allemaal? Probeer eens BEGRIJPEND TE LEZEN... en reageer dan even op de inhoud. Ongelooflijk dit...
Wees blij je hebt de AANDACHT toch waar het om gaat
en boven dien nog iemand die gewoon het recht voor z,n raap zegt ,
loopt het topic als een trein nog wel ff door, want daar gat het ten slotte om .

Juffrouw_Saartje
16-09-13, 22:52
je zit helemaal mis !
ik begrijp je pissigheid wel .maar het gaat hier wel degelijk om vooral te laten zien hoe verdervelijk het WESTEN met name het C.I.A is ,

OH krijgen we dat weer. Vergelijkbaar met de topic die Samir over de pedofielenvereniging Martijn had geopend. Iemand die van buitenlandse afkom is en nog moslim ook, mag geen topic openen, want het is vooral om te laten zien hoe verdervelijk het westen niet is. Ze moeten hun mond houden.

AgressieveTurk
16-09-13, 22:57
Knots....

Ome Henk - Lekker Lekker Ga Maar Met Me Mee - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=QGOmpDTD2A4)

Juffrouw_Saartje
16-09-13, 23:02
O kan niks vinden dat het wijst dat dit N.V.D.D is .
Afgezien darvan je kunt op face book en you tube de meest idiote in elkaar geflanselde filmjes zien .

Aha, dus als iemand naar het politiebureau moet komen omdat hij wat geplaatst heeft op facebook is het geen nieuws, want het staat niet in de telegraaf. Zo gehersenspoeld ben jij al. Nieuws is alleen nieuws als de mainstream media bepaalt dat het nieuws is: of Paris Hilton hier wel of niet een party bezoekt.

Nou ik heb nieuws voor je Karel, wij mensen bepalen zelf wat we nieuws vinden.

AgressieveTurk
16-09-13, 23:07
FBI interrogated man after comment about American "Police State" on Facebook | Police State USA (http://www.policestateusa.com/2013/fbi-interrogated-man-after-comment-about-american-police-state-on-facebook/)


Wees voorzichtig met Facebook (video) #zaplog (http://zaplog.nl/zaplog/article/wees_voorzichtig_met_facebook_video)

Wees voorzichtig met Facebook (video) | Niburu (http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=5852:wees-voorzichtig-met-facebook-video&catid=22:internet&Itemid=35)

http://www.freerepublic.com/focus/news/3059604/posts

knots71karel
16-09-13, 23:46
Aha, dus als iemand naar het politiebureau moet komen omdat hij wat geplaatst heeft op facebook is het geen nieuws, want het staat niet in de telegraaf. Zo gehersenspoeld ben jij al. Nieuws is alleen nieuws als de mainstream media bepaalt dat het nieuws is: of Paris Hilton hier wel of niet een party bezoekt.

Nou ik heb nieuws voor je Karel, wij mensen bepalen zelf wat we nieuws vinden.

Laat ik nou toevallig gedacht hebben dat de bron , de TELEGRAAF wel zou zijn , en dat je zelf bepaald wat nieuws IS vind ik ook prima ,maar houd het dan echt bij NIEUWS VAN DE DAG en niet van een willekeurig filmpje gepeuterd van Jou Tube en daarna geplaatst op Face book ! DAT KOMT VOORMIJ OVER ALS MOSTERD NA DE MAALTIJD .
Afgezien de vreselijke overbekende balangrijkheid van het onderwerp , iedereen weet als je post op bepaalde site,s dan kun je dat verwachten en je kunt zelf de dupe worden van foutieve mededelingen zgn uit jou naam gezegd .
Maar koop gerust je Telegraaf daar staast dagelijks wel een dergelijk onder werp in , waar je hier gretig aftrek voor hebt .

maar nu ben ik uiteraard de gebeten hond omdat het gewoon de waarheid is .

knots71karel
16-09-13, 23:52
FBI interrogated man after comment about American "Police State" on Facebook | Police State USA (http://www.policestateusa.com/2013/fbi-interrogated-man-after-comment-about-american-police-state-on-facebook/)


Wees voorzichtig met Facebook (video) #zaplog (http://zaplog.nl/zaplog/article/wees_voorzichtig_met_facebook_video)





Wees voorzichtig met Facebook (video) | Niburu (http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=5852:wees-voorzichtig-met-facebook-video&catid=22:internet&Itemid=35)

FBI interrogated man after comment about American “Police State” on Facebook (http://www.freerepublic.com/focus/news/3059604/posts)

Ja je hebt gelijk het is echt '' het WERELD NIEUWS van de laaste dagen .
Daar verbleekt Syrie zelfs bij .
:duim:

AgressieveTurk
17-09-13, 00:00
Ja je hebt gelijk het is echt '' het WERELD NIEUWS van de laaste dagen .
Daar verbleekt Syrie zelfs bij .
:duim:

Wereldnieuws? Wie wat claimt dat. Lees echt even terug wat je allemaal post, je maakt jezelf belachelijk.

knots71karel
17-09-13, 00:04
Ja duuuuuh loop je het risico. Maar welk risico? Waar draait dit nieuws bericht over? Dat je het risico loopt wanneer jij je mening geeft? Een mening die niet strafbaar is? Dat je mond wordt gesnoerd omdat jij je mening geeft?

Knots je bazelt zwaar...

O ja nou je hoeft niet zo ver te zoeken om je eigen woorden te laten ploffen ,
ik ben kort voor de RAMADAN verbannen omdat ze hier van mijn gebazel en geteem af wilden.
Dus jou redenatie geld blijkbaar allen voor jou onderwerpen want jij baazelt natuurlijk niet .
En afgezien daarvan ,jou topic ,s blijven gewoon staan belangrijk of niet .

AgressieveTurk
17-09-13, 00:10
O ja nou je hoeft niet zo ver te zoeken om je eigen woorden te laten ploffen ,
ik ben kort voor de RAMADAN verbannen omdat ze hier van mijn gebazel en geteem af wilden.
Dus jou redenatie geld blijkbaar allen voor jou onderwerpen want jij baazelt natuurlijk niet .
En afgezien daarvan ,jou topic ,s blijven gewoon staan belangrijk of niet .

Je bent boos op M.nl? En je hebt blijkbaar iets persoonlijks tegen mij, nu begrijp ik je hele drama. :giechel:

Bel 112 en klaag daar.

Samir75017
17-09-13, 01:14
OH krijgen we dat weer. Vergelijkbaar met de topic die Samir over de pedofielenvereniging Martijn had geopend. Iemand die van buitenlandse afkom is en nog moslim ook, mag geen topic openen, want het is vooral om te laten zien hoe verdervelijk het westen niet is. Ze moeten hun mond houden.

True.

Why is it always 'suspicious' ? A Muslim who criticizes anything Western => 'hate'. Values such as free speech are suddenly meaningless. Gone !

Well, I think there aren't many 'educated' people here, so I guess you try and be lenient towards them.

That's what Islam teaches us anyway.

Karin.N
17-09-13, 06:24
Dat ben ik met je eens maar het gaat hier om het feit dat ,je kunt weten dat je dat ricico loopt .

Het blijkt wel dat we met z'n allen dat risico lopen. En dat vind ik beangstigend en bedreigend, ook al heb ik totaal geen kwaad in de zin.

Het roept bij mij de gevoelens op om een fb pagina te openen en bijvoorbeeld mijn mening over Bush eens ongezouten neer te zetten. Maar kan ik dat nog wel doen? Wat als ik straks ooit een keer afreis naar de VS (niet dat ik het van plan ben, was de laatste keer de vragen die ze bij binnenkomst stelden al zo spuugzat) hoe veilig ben ik daar nog. En hier?

super ick
17-09-13, 07:38
Het blijkt wel dat we met z'n allen dat risico lopen. En dat vind ik beangstigend en bedreigend, ook al heb ik totaal geen kwaad in de zin.

Het roept bij mij de gevoelens op om een fb pagina te openen en bijvoorbeeld mijn mening over Bush eens ongezouten neer te zetten. Maar kan ik dat nog wel doen? Wat als ik straks ooit een keer afreis naar de VS (niet dat ik het van plan ben, was de laatste keer de vragen die ze bij binnenkomst stelden al zo spuugzat) hoe veilig ben ik daar nog. En hier?

Dat er meegelezen wordt op FB is bekend. 1 op 1 alles lezen zou niet gaan dus vermoedelijk wordt e.e.a. gefilterd op trefwoorden en/of combinaties van woorden. Waar komt de gedachte vandaan dat je anoniem bent op het www? Het is belend dat op fora als deze ook meegelezen wordt. Misschien os er ook al eens een kijkje ter plaatse genomen. Wie zal het weten. Ik heb hier berichtjes gelezen.....als ik bij de politie aan het meelezen was dan was ik er op naar huis toch maar even langs gereden om te kijken of het een mafketel was of misschien toch iemand met snode plannen.


Waar gaat dit eigenlijk over? Men denkt iets verdachts opgemerkt te hebben en komt eens polshoogte nemen. Volgens mij is er niemand gearresteerd, gefolterd of gemaand zijn mond te houden.

knuppeltje
17-09-13, 08:19
Oef, ik zou willen dat er hier een stel wat voorzichtiger werden.

Soldim
17-09-13, 08:24
De facebook gebruiker moet maar alles veranderen? Prive instellingen aanpassen? Voor wat?

Als mensen bij ons soliciteren, stel ik het zeer op prijs als ze hun facebook posts en foto's niet prive hebben gezet. Facebook geeft over het algemeen veel betere informatie dan de standaard solicitatie brieven en aanbevelings emails.

Karin.N
17-09-13, 08:32
Dat er meegelezen wordt op FB is bekend. 1 op 1 alles lezen zou niet gaan dus vermoedelijk wordt e.e.a. gefilterd op trefwoorden en/of combinaties van woorden. Waar komt de gedachte vandaan dat je anoniem bent op het www? Het is belend dat op fora als deze ook meegelezen wordt. Misschien os er ook al eens een kijkje ter plaatse genomen. Wie zal het weten. Ik heb hier berichtjes gelezen.....als ik bij de politie aan het meelezen was dan was ik er op naar huis toch maar even langs gereden om te kijken of het een mafketel was of misschien toch iemand met snode plannen.


Waar gaat dit eigenlijk over? Men denkt iets verdachts opgemerkt te hebben en komt eens polshoogte nemen. Volgens mij is er niemand gearresteerd, gefolterd of gemaand zijn mond te houden.

Ik vind het idee dat je op het politiebureau moet komen wel verontrustend.

Ben de laatste keer in US behoorlijk ondervraagd. En dat gaat echt niet zo vriendelijk. En waarom? Ik heb behoorlijk wat afgereisd oa Afghanistan, Pakistan, Palestijnse gebieden, Syrie, Libanon, Somali, Mali etc. Allemaal heel onschuldig vrijwilligerswerk/vluchtelingenwerk. Zou men nou op normale wijze zaken vragen, nee het gaat heel intimiderend. Hebben ze aan mij een slechte, word daar nou juist heel dwars van :ego:

Idem dito voor Israel. Kunnen er ook wat van, vooral als je doorreist naar Palestijnse gebieden of er vandaan komt. En dan stoor ik me nog het meest aan de manier waarop ze je behandelen. Dat ze vragen willen stellen, ok, maar je bent meteen al een soort van terrorist en wordt ook zo benaderd.

Deed me ergens wel denken aan de behandeling bij de voormalige DDR grens. Was ook altijd heel gezellig daar. Of een nachtje in een Russisch hotel, aan mijn kant geen deurknop, sta je ook raar te kijken. Mocht gelukkig de volgende dag gewoon weg, want bij het brengen van het ontbijt, lieten ze de deur openstaan.

knuppeltje
17-09-13, 08:42
Ik vind het idee dat je op het politiebureau moet komen wel verontrustend.

Ben de laatste keer in US behoorlijk ondervraagd. En dat gaat echt niet zo vriendelijk. En waarom? Ik heb behoorlijk wat afgereisd oa Afghanistan, Pakistan, Palestijnse gebieden, Syrie, Libanon, Somali, Mali etc. Allemaal heel onschuldig vrijwilligerswerk/vluchtelingenwerk. Zou men nou op normale wijze zaken vragen, nee het gaat heel intimiderend.

Idem dito voor Israel. Kunnen er ook wat van, vooral als je doorreist naar Palestijnse gebieden of er vandaan komt. En dan stoor ik me nog het meest aan de manier waarop ze je behandelen. Dat ze vragen willen stellen, ok, maar je bent meteen al een soort van terrorist en wordt ook zo benaderd.

En dat nog wel in een land dat als de hoeder van de democratie moet doorgaan. Ze worden daar, als ze het al niet zijn, net zo erg als in China en Rusland en inderdaad, Israël. Geen haar beter.

Kun je nagaan, als je als toerist of vrijwilligerswerker zo behandeld wordt, wat de Palestijnen dagelijks afzien als die een controlepost door moeten. Met geen pen te beschrijven. Totaal mensonterend.

Karin.N
17-09-13, 10:31
En dat nog wel in een land dat als de hoeder van de democratie moet doorgaan. Ze worden daar, als ze het al niet zijn, net zo erg als in China en Rusland en inderdaad, Israël. Geen haar beter.

Kun je nagaan, als je als toerist of vrijwilligerswerker zo behandeld wordt, wat de Palestijnen dagelijks afzien als die een controlepost door moeten. Met geen pen te beschrijven. Totaal mensonterend.

Heb eens met 3 Palestijnse kinderen gereisd.Ze kregen een medische behandeling. Maar voordat ik eruit was, pfoe en later er weer in. En hoe die Israeliers deden tegen een drietal kinderen. De oudste was 9. Dat zijn dingen die je nooit meer vergeet. En dan prikkers zoals magister, die kun je dan wel aanvliegen, grrr. Of politici of wie dan ook die meent dat het allemaal wel meevalt.

Tis daar in en intriest. Kinderen die niet weten of ze die dag naar school kunnen. Mogen ze erlangs of niet. Woest kan ik daar op worden.

knuppeltje
17-09-13, 11:46
Heb eens met 3 Palestijnse kinderen gereisd.Ze kregen een medische behandeling. Maar voordat ik eruit was, pfoe en later er weer in. En hoe die Israeliers deden tegen een drietal kinderen. De oudste was 9. Dat zijn dingen die je nooit meer vergeet. En dan prikkers zoals magister, die kun je dan wel aanvliegen, grrr. Of politici of wie dan ook die meent dat het allemaal wel meevalt.

Tis daar in en intriest. Kinderen die niet weten of ze die dag naar school kunnen. Mogen ze erlangs of niet. Woest kan ik daar op worden.

Zelfs hoogzwangere vrouwen op weg naar het ziekenhuis die worden tegen gehouden en soms zelfs ter plekke in de felle zon en zonder medische hulp moeten bevallen. Het is ongelooflijk, maar het is wel gebeurd. Oude mensen die er uren in de felle zon moeten wachten voor de kat zijn kul. En inderdaad alom onbeschoft gedrag van die militairen.

Karin.N
17-09-13, 11:57
Zelfs hoogzwangere vrouwen op weg naar het ziekenhuis die worden tegen gehouden en soms zelfs ter plekke in de felle zon en zonder medische hulp moeten bevallen. Het is ongelooflijk, maar het is wel gebeurd. Oude mensen die er uren in de felle zon moeten wachten voor de kat zijn kul. En inderdaad alom onbeschoft gedrag van die militairen.

Het is daar absurd. En ik vind het verschrikkelijk hoe praktisch de hele wereld toekijkt en niets doet.

Ik heb Palestijnse vrienden. De vader van haar is gestorven omdat hij niet vervoerd mocht worden naar het ziekenhuis.

Waarom btw ben je nu weer rood?

Ibrah1234
17-09-13, 12:36
Mensen zetten hele epistels op het internet en staan vervolgens raar te kijken als het hen wordt tegengeworpen bijvoorbeeld gedurende een sollicitatieprocedure.

Ietwat naïef op zijn minst.

Karin.N
17-09-13, 14:18
Mensen zetten hele epistels op het internet en staan vervolgens raar te kijken als het hen wordt tegengeworpen bijvoorbeeld gedurende een sollicitatieprocedure.

Ietwat naïef op zijn minst.

Ik vind dat wel iets anders dan op mogen omen dagen op het politebureau vanwege je mening.

Ibrah1234
17-09-13, 15:35
Dat ben ik wel met je eens maar ik kan me niet voorstellen dat het slechts een vrijblijvende mening betreft. Als de EOD en een arrestatieteam voor je deur staat lijkt me toch dat er iets meer aan de hand is.

knuppeltje
17-09-13, 15:44
Het is daar absurd. En ik vind het verschrikkelijk hoe praktisch de hele wereld toekijkt en niets doet.

Ik heb Palestijnse vrienden. De vader van haar is gestorven omdat hij niet vervoerd mocht worden naar het ziekenhuis.

Waarom btw ben je nu weer rood?

En het is daar elke dag zo, dag in dag uit, onbegrijpelijk.

Onze rode-duimpjesduivel was weer eens boos. Ondertussen kwam er weer een lieve fee met haar toverstokje langs. :duim:

Karin.N
17-09-13, 15:55
Dat ben ik wel met je eens maar ik kan me niet voorstellen dat het slechts een vrijblijvende mening betreft. Als de EOD en een arrestatieteam voor je deur staat lijkt me toch dat er iets meer aan de hand is.

De meneer uit het filmpje mocht toch echt naar de FBI toekomen, anders waren ze hem wel komen halen. Ik denk zowiezo dat het in US hader is dan hier, maar wie weet vergis ik me daar in.

Ik weet niet hoe het hier in Nederland is. Heb nog steeds de hoop dat het hier wel meevalt. Maar of dat ook geldt voor mensen die sneller van terrorisme worden verdacht dan de gemiddelde Nederlander, dat weet ik niet.

Karin.N
17-09-13, 16:03
En het is daar elke dag zo, dag in dag uit, onbegrijpelijk.



Inderdaad.

knots71karel
17-09-13, 21:42
Inderdaad.

Uiteindelijk zijn we weer beland bij : Israel *)
zit je ergens mee omhoog of zit je knel , verander het onderwerp snel naar iets over ........

*)De Etterpuis in het Midden Oosten

Umarvlie
18-09-13, 08:03
En dat nog wel in een land dat als de hoeder van de democratie moet doorgaan. Ze worden daar, als ze het al niet zijn, net zo erg als in China en Rusland en inderdaad, Israël. Geen haar beter.

Ze zijn gewoon doodsbenauwd dat er nog eens zoiets als 11 september gebeurd. Dus word nu alles tot in het absurde doorgedreven. In dat opzicht lijken de terroristen geslaagd in hun opzet om de VS angst bij te brengen.

knuppeltje
18-09-13, 08:16
Ze zijn gewoon doodsbenauwd dat er nog eens zoiets als 11 september gebeurd. Dus word nu alles tot in het absurde doorgedreven. In dat opzicht lijken de terroristen geslaagd in hun opzet om de VS angst bij te brengen.

Dat zal best, maar dit is echt wel een paranoia geval.

Karin.N
18-09-13, 10:35
Ze zijn gewoon doodsbenauwd dat er nog eens zoiets als 11 september gebeurd. Dus word nu alles tot in het absurde doorgedreven. In dat opzicht lijken de terroristen geslaagd in hun opzet om de VS angst bij te brengen.

Euh, in september 1998 ben ik ook al aangehouden over mijn reizen bij binnenkomst USA. Was gezellig, met kids, man , opa en oma, zus en zwager gezellig twee weekjes naar Florida. Vooral die aankomst. M'n vader schudde zijn inmiddels grijze hoofd. Kan ik nou nooit eens met jou rustig reizen. Zijn reizen met mij naar oa DDR, Polen, Zuid Afrika (als ik verklaarde van het negroide raste zijn:hihi:) stonden hem nog bij.

Ik word nl altijd een beetje dwars als ze zaken gaan vragen waarvan ik vind dat het ze geen moer aangaat. Of zoals in de DDR als ze gaan vragen of ik wapens in de auto heb verstopt. Tuurlijk meneer, een tank, kanon, noemt u maar op.

super ick
18-09-13, 10:45
Ik word nl altijd een beetje dwars als ze zaken gaan vragen waarvan ik vind dat het ze geen moer aangaat. Of zoals in de DDR als ze gaan vragen of ik wapens in de auto heb verstopt. Tuurlijk meneer, een tank, kanon, noemt u maar op.

Heel vervelend gedrag. Ik heb regelmatig gestaan bij roadblocks en bij mij was je aan de beurt gekomen. Alles wat afwijkt van veelvoorkomend gedrag krijgt extra aandacht. Dus ook als je de lolbroek uit gaat hangen.
Ik stelde soms ook voor de hand liggende vragen en lette niet op het antwoord maar veel meer op de reactie en gedrag op mijn vraag.

Karin.N
18-09-13, 10:55
Heel vervelend gedrag. Ik heb regelmatig gestaan bij roadblocks en bij mij was je aan de beurt gekomen. Alles wat afwijkt van veelvoorkomend gedrag krijgt extra aandacht. Dus ook als je de lolbroek uit gaat hangen.
Ik stelde soms ook voor de hand liggende vragen en lette niet op het antwoord maar veel meer op de reactie en gedrag op mijn vraag.

Ik vind het absurd wanneer er specifiek naar mijn ras wordt gevraagd zoals indertijd Zuid Afrika.
Ik vind het absurd wanneer je in auto de grens overgaat je puur 4 uur lang moet wachten voordat er iemand naar je toekomt. Je mag de auto niet uit, niets. Dan komen ze gewapend op je af en blaffen je toe of je wapens bij je hebt.

Als er ergens een standaard controle is, dan ben ik juist degene die zo door kan lopen. Met de kids ook veel naar Disneyland Parijs geweest. Ik ben daar werkelijk nooit gecontroleerd. Met deze controles heb ik ook geen moeite, waarom. Idem dito laatst op vrijdag, alcoholcontrole op de weg. Ik stop , doe raampje open, zeg vriendelijk goedemiddag agent, mevrouw rijdt u maar door, tis me een raadsel waarom ik nooit hoef te blazen. Is mi ook een normale controle, dus waarom moeilijk doen.

Het gaat mij erom wanneer er normale grenzen worden overschreden. DDR indertijd was absurd, Zuid Afrika ook. Is helemaal niet te vergelijken met situaties hier. Idem dito in Israel (jawel Karel, daar ben ik weer) ook daar trek ik mijn mond open. Ik ben nu eenmaal geen type dat bij onrecht dr mond dicht houdt. Zou soms wijzer zijn, maar helaas zo zit ik niet in elkaar.

mark61
18-09-13, 11:46
Heel vervelend gedrag. Ik heb regelmatig gestaan bij roadblocks en bij mij was je aan de beurt gekomen. Alles wat afwijkt van veelvoorkomend gedrag krijgt extra aandacht. Dus ook als je de lolbroek uit gaat hangen.
Ik stelde soms ook voor de hand liggende vragen en lette niet op het antwoord maar veel meer op de reactie en gedrag op mijn vraag.

Een staatsgrens van een land waar geen oorlog is is geen roadblock.

Alleen, grapjes maken over bommen in een vliegtuig, nee, dat is niet slim.

De voormalige CH-minister van volkshuisvesting drs B. J. Udink is op het vliegveld van New York gearresteerd en in de boeien geslagen omdat de politie vermoedde, dat hij een bom wilde leggen in het vliegtuig waar de vrouw van de Amerikaanse president zat.

Udink was het toestel binnengekomen met een groot pak onder de arm. Toen een stewardess hem wilde helpen het pakket op te bergen zei hij voor de grap: ,,Pas op, er zit een bom in''.

Onmiddellijk werd daarop alarm gegeven en kwam de politie aan boord. Geboeid werd hij naar het bureau gebracht. Pas na tussenkomst van de Nederlandse ambassade in Washington werd hij vrijgelaten.

De grap is Udink op een boete van duizend dollar komen te staan. Het Amerikaanse ministerie van justitie diende een klacht in tegen de oud-minister wegens het verstrekken van valse informatie.

(27 maart 1977)

'Bomgrap' ex-minister Udink - Archief - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2800599/2002/03/27/Bomgrap-ex-minister-Udink.dhtml)

:hihi:

CONTRA
18-09-13, 14:47
Ik word nl altijd een beetje dwars als ze zaken gaan vragen waarvan ik vind dat het ze geen moer aangaat. Of zoals in de DDR als ze gaan vragen of ik wapens in de auto heb verstopt. Tuurlijk meneer, een tank, kanon, noemt u maar op.

:hihi:

CONTRA
18-09-13, 14:55
Heel vervelend gedrag. Ik heb regelmatig gestaan bij roadblocks en bij mij was je aan de beurt gekomen. Alles wat afwijkt van veelvoorkomend gedrag krijgt extra aandacht. Dus ook als je de lolbroek uit gaat hangen.
Ik stelde soms ook voor de hand liggende vragen en lette niet op het antwoord maar veel meer op de reactie en gedrag op mijn vraag.

vroeger was ik net als karin. ging dan ook sarkastisch doen. tegenwoordig zwyg ik tegen uniformen. een tydje geleden werd ik midden op de kinkerstraat aangehouden door de smeris wegens het oversteken op een trambaan wat blykbaar niet mocht. ik heb geen woord tegen ze gesproken. nadat ze vroegen om mn id-bewys heb ik die zwygend gegeven en geen enkele vraag beantwoord. 10 minuten later fietste ik weer verder.

hier een goedgebekte amerikaanse burger die roadblocks niet accepteert in zyn eigen land.

https://www.youtube.com/watch?v=2nAZC80xgMo

knuppeltje
18-09-13, 15:26
Heel vervelend gedrag. Ik heb regelmatig gestaan bij roadblocks en bij mij was je aan de beurt gekomen. Alles wat afwijkt van veelvoorkomend gedrag krijgt extra aandacht. Dus ook als je de lolbroek uit gaat hangen.
Ik stelde soms ook voor de hand liggende vragen en lette niet op het antwoord maar veel meer op de reactie en gedrag op mijn vraag.

In Madurodam zeker? :)

CONTRA
18-09-13, 15:34
In Madurodam zeker? :)

dit wil superick met sinterklaas krygen


http://farm7.static.flickr.com/6166/6199620272_64b9650833.jpg

knuppeltje
18-09-13, 15:40
dit wil superick met sinterklaas krygen


http://farm7.static.flickr.com/6166/6199620272_64b9650833.jpg

Nog een paar nachtjes slapen voor hem.

super ick
18-09-13, 16:04
In Madurodam zeker? :)

Daar waar jou brein ontworpen is bedoel je?

super ick
18-09-13, 16:06
dit wil superick met sinterklaas krygen


http://farm7.static.flickr.com/6166/6199620272_64b9650833.jpg

Ik ben blij dat die tijd achter mij ligt en als ik het over kon doen zou ik het zeker anders aanpakken. Ik wil zeker niet de indruk wekken dat ik er trots op ben. Aan de andere kant heb ik delen van de wereld gezien waar geen toerist ooit wil komen.