PDA

Bekijk Volledige Versie : Europese raadgevers: buig niet voor eisen Israël



AgressieveTurk
22-09-13, 21:49
Een nieuw Europees decreet zal nadelige gevolgen hebben voor de Joodse kolonisten op Palestijns grondgebied. Israël lobbyt voor een aanpassing. Maar enkele oud-topambtenaren adviseren de EU voet bij stuk te houden.

Afgelopen juli riepen Europese bureaucraten de financiering van Israëlische projecten op Palestijns grondgebied een halt toe met een decreet. Nu eisen ze ook de naleving van de maatregelen die in het decreet goedgekeurd werden. Geef niet toe aan de Israëlische en Amerikaanse lobbyactiviteiten, luidt het advies van een groep gewezen topambtenaren.

Vijftien Europese adviseurs richtten zich met hun boodschap naar de Europese administraties en Catherine Ashton, de Hoge vertegenwoordiger van de Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid van de EU. De raadgevers vroegen om “niet te buigen voor de eisen van Israël en Amerika”.

De groep, die samengesteld is uit gewezen Europese topambtenaren, benadrukte in een brief het belang van de naleving van het decreet. Het Europese decreet, dat in 2014 van kracht gaat, verbiedt het gebruik van Europese fondsen in het Israëlisch nederzettingsgebied. De Joodse kolonisten in het bezette gebied riskeren geen visum meer te krijgen. Sinds de bekendmaking van het decreet wordt Europa voortdurend geconfronteerd met de Joodse Lobby. Volgens de adviseurs kan een toegeving een zwaar imagoverlies voor de EU betekenen.

Javier Solana, bekend als oud-secretaris-generaal van de NAVO en gewezen Hoge vertegenwoordiger in de Raad van de EU, Hubert Vedrine, oud-secretaris-generaal van het Elysée, Benita Ferrero-Waldner, voormalig Europees Commissaris en Miguel Moratino, gewezen Europees minister van Buitenlandse Zaken, hebben de brief ondertekend. Ze geven aan dat de Israëlische beweringen vals zijn. Israël eist namelijk dat Europa zijn decreet herziet omdat de beslissing het lopende vredesproces kan verstoren. Maar volgens de adviseurs namen de Palestijnen net opnieuw deel aan de dialoog dankzij dit decreet.

Volgens de raadgevers vertolkt het decreet een duidelijk standpunt over de Israëlische nederzettingenpolitiek dat vrede onmogelijk maakt. De groep meldt ook dat een toegeving Israël zal belonen voor haar koppige beleid en de Palestijnen zal benadelen. Wat in het oog springt, is een passage in de brief die stelt dat iedere ‘wijziging’ van het decreet het imago van Europa zal schaden. Ook zouden de rechtsinstellingen, die de wet boven alles stellen, aan geloofwaardigheid inboeten.

Solana, Ferrero-Waldner, Broek en Andriessen waren in het verleden zelf verantwoordelijk voor de betrekkingen met Israël.

Selçuk Gültasli, Brussel

Europese raadgevers: buig niet voor eisen Israël | Zaman Vandaag (http://www.zamanvandaag.com/nieuws/europa/1601/europese-raadgevers-buig-niet-voor-eisen-isra%C3%ABl)

knots71karel
22-09-13, 22:19
Zo heb je na enig ''Google '' werk weer iets gevonden ?
Ik neem an dit dit een voor jou zeer betrouwbare informatie bron is !
A propos uit deze zelfde bron het volgende onderwerp:
Ineke van der Valk: ''Het verbaast me altijd dat mensen Wilders zo knap vinden'' | Zaman Vandaag (http://www.zamanvandaag.com/nieuws/reportages/1427/ineke-van-der-valk-het-verbaast-me-altijd-dat-mensen-wilders-zo-knap-vinden)

:engel:

AgressieveTurk
22-09-13, 22:21
Zo heb je na enig ''Google '' werk weer iets gevonden ?
Ik neem an dit dit een voor jou zeer betrouwbare informatie bron is !
A propos uit deze zelfde bron het volgende onderwerp:
Ineke van der Valk: ''Het verbaast me altijd dat mensen Wilders zo knap vinden'' | Zaman Vandaag (http://www.zamanvandaag.com/nieuws/reportages/1427/ineke-van-der-valk-het-verbaast-me-altijd-dat-mensen-wilders-zo-knap-vinden)

:engel:

Het doet je pijn he? Elke keer als het maar iets anti israel is, of pro islam dan wordt je gek he?

Wordt maar lekker ziek, wat geeft het mij een heerlijk gevoel dat jij daar thuis helemaal ziekelijk wordt van zulk nieuws en artikelen. Heerlijk gevoel..:roken:

knots71karel
22-09-13, 22:21
olaaatjes,

Ik ben benieuwd of Europa voet bij stuk houdt, ik heb mijn twijfels.
die kanker Zyclon_B Zionisten moeten ze uit Palestina verbannen, desnoods met Zyclon_B gas aanval.
Uitroeien die kanker parasieten.
voor alle duidelijkheid ik heb niks tegen Joden, maar wel tegen die tering kanker Zyclon_B Zionisten.

NIOD als jullie dit lezen: ScrewYou 2 :sniper:

DE DATABASE over de gevaren van het Zionisme - Stop Zionisme (http://stopzionism.com)

Greeetz.

die kanker Zyclon_B Zionisten
Halve gare idioot wat heeft kanker daar nu mee te maken ?

AgressieveTurk
22-09-13, 22:26
Klopt. Kanker geeft niet zoveel schade als die zionisten. Ben het met je eens.. :fpetaf:

knots71karel
22-09-13, 22:39
olaatjes

ScrewYou en je kanker Zyclon_B Zionisten.

Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten Kanker Zyclon_B Zionisten.

Brand maar lekker van binnen. tering Zion Lovers!

Greeetz.

Zielig als je zo vervult van haat bent , dan ben je inderdaad ziek en nog veel ernstiger als een kankerpatient !

:)