PDA

Bekijk Volledige Versie : Maker omstreden anti-islamfilm donderdag vrij



Umarvlie
25-09-13, 09:20
LOS ANGELES - Nakoula Basseley Nakoula, de maker van de omstreden anti-islamitische film Onschuld van de Moslims, komt donderdag in de Verenigde Staten op vrije voeten. Hij heeft in Californië een gevangenisstraf van een jaar uitgezeten voor identiteitsfraude. Dat meldde de Amerikaanse gevangenisdienst, de Federal Bureau of Prisons.

De film van Nakoula leidde vorig jaar tot een golf van protesten in de islamitische wereld, van Nigeria tot Indonesië. Een minister in Pakistan loofde een beloning van 100.000 dollar uit voor de dood van de filmmaker. Het filmpje was ook deels de aanleiding voor een aanslag op een Amerikaans consulaat in Libië, waarbij ambassadeur Christopher Stevens om het leven kwam. In Afghanistan werd na verschijning een zelfmoordaanslag gepleegd, waarbij 12 doden vielen.

Een voorstukje van Onschuld van de Moslims werd in juli vorig jaar op YouTube geplaatst. De amateuristische opname schilderde de profeet Mohammed af als homoseksueel, vrouwenverslinder, gangster, oplichter en een dronkenlap.

Nakoula is niet vervolgd voor het filmpje. Wel stapte een actrice naar de rechter. Ze zei dat Nakoula haar had gevraagd om te spelen in de film Desert Warrior die zich 2000 jaar geleden afspeelt. Ze zei dat ze zich „erin geluisd” voelde. De vrouw eiste dat de film van YouTube zou worden verwijderd, maar ze ving bot. Ook andere acteurs zeiden dat ze dachten in een historische film te spelen. Ze hadden geen idee dat het eindresultaat een anti-islamfilm zou zijn.

Nakoula is een koptische christen. Hij woont in de Verenigde Staten en is van Egyptische afkomst.

(Bron: Telegraaf)

kaaskop1981
25-09-13, 09:36
Van mij mag hij nog langer vast blijven zitten. Ik ben zelf niet religieus opgegroeid maar ik vind dat je religie nooit moet bespotten omdat je daar andere mee kwetst en aangezien hij zelf Koptisch Christen is dan ben je wel heel erg dom bezig, want hij zal het vast niet leuk vinden als er met zijn religie gespot wordt. Al zal hij vast zeggen dat het hem niet boeit of wat dan ook.

Ik heb respect voor de Islam en Moslims omdat toch een religie/levenswijze is waar men nog leeft zoals het ontstaan is (sorry als het oneerbiedig overkomt) en het meest trouw zijn aan hun religie. Aangezien veel mensen wel Christelijk zijn opgegroeid maar vervolgens het links laten liggen, Ik zie dat toch als verraad naar je religie.
Zelf ben ik dan niet religieus opgevoed mede door wat ik net zei omtrent Christenen, Maar ik wel de Nederlandse vertaling van de Koran op mijn iPod touch.

Ibrah1234
25-09-13, 10:17
Een minister in Pakistan loofde een beloning van 100.000 dollar uit voor de dood van de filmmaker.

Wie is de grootste schurk. De Pakistaanse minister of de maker van het joetjoep filmpje?

AgressieveTurk
25-09-13, 10:53
Wie is de grootste schurk. De Pakistaanse minister of de maker van het joetjoep filmpje?

Maker van het film is de schurk. De minister is dan al niet super goed bezig, maar de maker wist dit van te voren. Men moet beseffen dat je niet zomaar even de profeet asw kan/mag beledigen waar ruim een milyard mensen in geloven.

Zeker niet onder de mom van '' vrijheid '' .

And do not insult those they invoke other than Allah , lest they insult Allah in enmity without knowledge. Thus We have made pleasing to every community their deeds. Then to their Lord is their return, and He will inform them about what they used to do. 6:108

Ibrah1234
25-09-13, 11:06
Het getuigt hoogstens van slechte smaak het maken van een dergelijk YouTube filmpje. Dat is niet strafbaar.

Maar om dat nu met de dood te moeten bekopen is mij een brug te ver.

AgressieveTurk
25-09-13, 11:24
Het getuigt hoogstens van slechte smaak het maken van een dergelijk YouTube filmpje. Dat is niet strafbaar.

Maar om dat nu met de dood te moeten bekopen is mij een brug te ver.

Slechte smaak? Als jij of een ander een youtube filmpje zou maken over mijn moeder waarin je haar spot en belachelijk maakt..

En besef wel dat de profeet voor moslims meer betekenen dan hun eigen moeder. Come on... als men elkaars dierbare direct gaat spotten om zo maar ff in het daglicht te staan dan kan dat niet.

Je hoeft het niet mee eens te zijn, en ja kritiek zou mogen met duidelijke argumenten. Al zou ik of vele moslims met je argumenten niet eens zijn, maar als men zegt ik geloof niet in Allah omdat... of in de profeet omdat... dan zeg ik oke. Mooi succes in je ongeloof.. maar spotten en belachelijk maken? Dat is niet nodig.

Maar neen misschien ging die prijs wel te ver 100.000 is een groot bedrag. En de dood wens ik hem ook niet toe, uit eindelijk zal hij toch wel dood gaan en dan ontmoet hij ook zijn Heer.

Moge Allah hem leiden, want juist wanneer zulke mensen bekeren shockeert dat de wereld , zoals ook de man die tegen Islam was en minaretten verbod etc etc en uit eindelijk bekeerde.

Maar als iemand hem de dood wenst, of als hij de kanker krijgt in zijn darmen of een extreem erge ziekte dan lig ik daar zeker niet wakker van.

Ibrah1234
25-09-13, 11:35
En besef wel dat de profeet voor moslims meer betekenen dan hun eigen moeder.

Daarin verschillen we inderdaad hemelsbreed van mening.

Ik zou ik geen moment wakker van liggen. Wat maakt het nu uit hoe iemand er duizenden kilometers verderop over denkt.

AgressieveTurk
25-09-13, 11:37
Daarin verschillen we inderdaad hemelsbreed van mening.

Ja dat spreekt voor zich. Je bent immers geen moslims dus hehe

Soldim
25-09-13, 12:02
Ja dat spreekt voor zich. Je bent immers geen moslims dus hehe

Waarom wil jij als moslim je waarden aan anderen opleggen?

Van mij mag ieder een spottend flimpje over de premier van australie mag maken, net zo goed als je een spottend filmpje over de een of andere vermeende profeet mag maken.

AgressieveTurk
25-09-13, 12:07
Waarom wil jij als moslim je waarden aan anderen opleggen?

Van mij mag ieder een spottend flimpje over de premier van australie mag maken, net zo goed als je een spottend filmpje over de een of andere vermeende profeet mag maken.

Ik probeer je niets op te leggen. Als je toch de clown wilt uithangen spot dan eerst met je eigen moeder en dochter, beledig hun even en plaats dat voor de wereld. Weet zeker dat je vader als eerst voor je zou staan...aktie=reactie.

Maar indien je dat doet met een andersmans moeder, of een profeet waar miljoenen mensen meer van houden en omgeven dan hun eigen moeder dan kan je reacties verwachten. Dit spreekt voor zich...

knuppeltje
26-09-13, 08:16
Ik probeer je niets op te leggen. Als je toch de clown wilt uithangen spot dan eerst met je eigen moeder en dochter, beledig hun even en plaats dat voor de wereld. Weet zeker dat je vader als eerst voor je zou staan...aktie=reactie.

Maar indien je dat doet met een andersmans moeder, of een profeet waar miljoenen mensen meer van houden en omgeven dan hun eigen moeder dan kan je reacties verwachten. Dit spreekt voor zich...

Dar zijn die moeders mooi klaar mee.

Soldim
26-09-13, 09:02
Maar indien je dat doet met een andersmans moeder, of een profeet waar miljoenen mensen meer van houden en omgeven dan hun eigen moeder dan kan je reacties verwachten. Dit spreekt voor zich...

Ik snap al die beledigde lui nooit zo ... Ten eerste is er de vraag of je iemand die al eeuwen dood is kunt beledigen, en ten tweede er wordt een spottend filmpje over Mohamed uitgebracht, surfen ze dan met z'n allen naar joetjoep om te kijken hoe erg het is en gaan dan de straat op? Volslagen achterlijk groepsgedrag ...

De vrijheid om dergelijk materiaal te produceren bestaat, en een ieder heeft de vrijheid er niet naar te kijken. Where's the problem?

BoerHarms
26-09-13, 11:38
Kijk nu alleen al naar de Life of Brian, ik heb nog geen enige Christen gezien die hier zo aggresief op reageerde.
De diepgelovige liet alleen weten "och Heer , vergeef het hen , zij wisten niet beter ". Zo de gelovige wist al dat de makers van Life of Brian moeten verantwoorden op het moment als ze de hemelpoort betreden.


Eigenlijk bad hij voor de makers voor vergiffenis, want de straf zou eigenlijk komen tijdens het eeuwige leven.
Dat is het geloof van deze gelovige.

Verdraagzaamheid, dat is ook wat je hier op de aarde moet leren,

En die verdaagzaamheid is steeds meer te zoeken.

Ik ben in mijn jeugdjaren al zoveel gepest/ beledigt vanwege mijn stotteren. ja, ik heb me een keer laten gaan, en dat geheel onterecht. Ik ben er alleen maar sterker uit geworden. Als ze me nu proberen te pesten, lach ik hard mee, en laat weten dat hij of zij een probleem heb met mijn stotteren en niet ik. Zo wie is hier zielig.
Zeg ook dat ik medelijden met hem heb dat mijn stotteren emoties bij hem opwekt.

Zo zie ik ook hier de makers van deze film, je moet diep medelijden met deze persoon hebben, dat ie met dit soort films in de belangstelling wilt komen Je moet dan wel laag gezonken zijn. Hij zal zich later als ie de toegang krijgt tot het eeuwige leven zich bij de Schepper moeten verantwoorden voor zijn daden, de Almachtige zal hem dan wel de gepaste straf geven i.p.v. de aarde schepsels

Samir75017
26-09-13, 12:27
Ten eerste is er de vraag of je iemand die al eeuwen dood is kunt beledigen,

No ? You would not feel offended if your neighbors handed over leaflets/videos in your town about your parents/grandparents being pedo's ?

De vrijheid om dergelijk materiaal te produceren bestaat, en een ieder heeft de vrijheid er niet naar te kijken. Where's the problem?

Freedom of speech.

The_Grand_Wazoo
26-09-13, 13:08
No ? You would not feel offended if your neighbors handed over leaflets/videos in your town about your parents/grandparents being pedo's ?

De vrijheid om dergelijk materiaal te produceren bestaat, en een ieder heeft de vrijheid er niet naar te kijken. Where's the problem?

Freedom of speech.

I know a girl who was misused by a father. She was the one handing out these pamphlets.

Apart from that, revering Mohammed is your free choice.

You can also choose to revere Charles Manson, or Sinterklaas, or Jezus. Now you can become very angry when other people tell you that Manson is a killer, Sinterklaas doesn't exist or Jezus was a false prophet. But that is your problem.
It is you who holds that Mohammed should not be ridiculed. It is you who choses to revere Mohammed like a father or mother. It is also your problem when people do not respect that. Threatening others because they don't do what you want, or condoning those threats, is childisch at the least and actually simply criminal. It even affects the way people who are indifferent to your prophet will think about him next time, for a prophet who has followers like that, they will say, must be a kind of criminal himself.

Samir75017
26-09-13, 13:30
It is you who holds that Mohammed should not be ridiculed. It is you who choses to revere Mohammed like a father or mother. It is also your problem when people do not respect that.

Ok, so if I insult your deceased parents and you feel offended by that, it's your problem, not mine.

Interesting.

Tomas
26-09-13, 13:33
Mag er nu wel of niet een film over de vermeende pedofilie van overleden mensen gemaakt worden, die mogelijkerwijs nog levende kinderen hebben?

mark61
26-09-13, 13:43
Ten eerste is er de vraag of je iemand die al eeuwen dood is kunt beledigen,

Dat is geen vraag. Semantisch is dat uitgesloten.

super ick
26-09-13, 13:47
Hells Angels is een vredelievende brommerclub en als je zegt dat het niet zo is slaan ze je in elkaar en steken je huis in brand.

Ik ben geen moslim en als ik mag er van vinden en zeggen wat ik wil. Als mijn leven gevaar loopt is dat het gevolg van intolerantie van moslims en nergens anders van.

Opvallend hoe groepen hysterisch de straat op gaan voor een filmpje maar zwijgen als het graf als er onschuldige vrouwen en kinderen opgeblazen worden. Als er een moslimsteeltje op bruut laf geweld geplakt wordt lijkt het ineens geoorloofd. Zie de reactie zieke Turk op Al Sabaab.

mark61
26-09-13, 13:48
No ? You would not feel offended if your neighbors handed over leaflets/videos in your town about your parents/grandparents being pedo's ?

Mohammed is jouw vader niet.

Fail.

Er is geen sprake van het uitdelen van pamfletten of video's in een stad.

Fail.

Er is sprake van een joetjoepfilmpje. De meeste moslims in de wereld hebben niet eens toegang tot internet, en er is ook geen reden om joetjoep te gaan afgrazen op zoek naar dingen die je misschien zouden kunnen schokken.

Wat is dat voor debiele neiging? Sado-masochisme?

Als dit onooglijke filmpje niet door moslims zelf wijd en zijd was verspreid en gepropagandeerd, had geen moslim er ooit van geweten. Probleem opgelost.

Dus het geheel is volkomen kunstmatig.

En als mijn ouders of grootouders pedo's waren, zou dat best exposed kunnen worden. Ik zie zo gauw geen nut, anders dan justitie aanklagen over zijn falen. Maar meestal ligt dat niet zo; de betroffenen deden zelf geen aangifte; dan kan je de locale cultuur / sociale controle aanklagen.

Dat gebeurt nu dan ook ruim. Nederland neemt daar zelfs het voortouw in, daarom is het opeens 'berucht'. In Nederland worden taboes geslecht die in andere landen nog volledig taboe zijn.

Verder nog iets?

mark61
26-09-13, 13:48
En je gaat WEER geen antwoord geven op mijn vragen.

Fail.

mark61
26-09-13, 13:52
Ok, so if I insult your deceased parents and you feel offended by that, it's your problem, not mine.

Interesting.

De vergelijking klopt niet. Zie boven.

Als zijn ouders inderdaad ergens schuldig aan zijn, hoeft dat geen geheim te blijven. Als ze onschuldig zijn, is het strafbare laster. Al zie ik de logica of zin van een dergelijk joetjoepfilmpje niet in.

In any case is het vergelijken van al dan niet historische figuren met naaste familie onzinnig.

The_Grand_Wazoo
26-09-13, 14:41
Ok, so if I insult your deceased parents and you feel offended by that, it's your problem, not mine.

Interesting.

I have the impression you fail to see the essence of my post.

If you insult my deceased parents than I don't see no problem whatsoever. You insult them ... if it makes you happy, than please do. I don't really care what you think about my parents. So in this case it is your problem, for apparantly you have a problem of such nature that it makes you want to insult my dead parents.

If you accuse my deceased parents of crimes they did not commit, than I might consider to take you to court for slander. Although I think I'd not bother.
If you accuse my deceived parents from crimes they did commit, then there is little I can do about it.

In both cases the problem is yours, be it a potentially bigger problem in the former case than in the latter,

Samir75017
26-09-13, 14:43
Mohammed is jouw vader niet.



Question was : how can you offend someone by insulting somebody who's not alive anymore ?

Answer was : would you not feel offended if someone insulted your deceased parents ?

What the Prophet Mohamed (saws) means to me is irrelevant here. We're talking about the following argument : offense towards a deceased person. Nothing else.

Why not insulting the victims of the Holocaust in that case ?

It does not make sense.

Samir75017
26-09-13, 14:48
I have the impression you fail to see the essence of my post.

If you insult my deceased parents than I don't see no problem whatsoever.



You would not feel offended if someone insulted your deceased parents or children ?

mark61
26-09-13, 14:54
Question was : how can you offend someone by insulting somebody who's not alive anymore ?

Answer was : would you not feel offended if someone insulted your deceased parents ?

What the Prophet Mohamed (saws) means to me is irrelevant here. We're talking about the following argument : offense towards a deceased person. Nothing else.

Why not insulting the victims of the Holocaust in that case ?

It does not make sense.

Het woordenboek vertelt je dat dat niet kan.

Nee. Ten eerste, nogmaals: mijn overleden ouders kunnen niet worden beledigd, omdat ze dood zijn. Dit schijnt erg moeilijk te begrijpen te zijn voor veel mensen. 'Beledigd zijn' is een emotie. Dode mensen hebben geen emoties, fyi.

Of datgene wat wordt gezegd is terecht; of het is laster. Zie verder TGW's uiteenzetting.

Dat is je reinste flauwekul. Als de Profeet niets voor jou betekende, interesseerde het je geen ruk. Moslims beledigen routinely aanhangers van andere geloven, dat wat hen heilig is, en iedereen haalt zijn schouders daarover op. Ik hoorde jou althans niet gillen als een mager speenvarken toen de Taliban boeddhistische beelden opblies. Of wil je daar 'posthuum' nog wat over kwijt? Of over Libiërs die Soefi-heiligdommen opblazen?

Dode slachtoffers van de Holocaust kunnen NIET beledigd worden. Overlevenden wel, door ontkenning, bijvoorbeeld.

Ik antwoord op al jouw vragen; jij negeert WEER de mijne.

Dat is onbeschoft. Ik ben beledigd.

The_Grand_Wazoo
26-09-13, 15:20
You would not feel offended if someone insulted your deceased parents or children ?

Why do you ask the same question again? I provided you with an answer. If you insult my parents or children, alive or dead, than that's your free choice. Do you want me to take that freedom away from you? I wouldn't.
If you wrongfuly accuse them of something, then it might become a big problem for you.

Samir75017
26-09-13, 15:35
Why do you ask the same question again? I provided you with an answer.

No, that's NOT an answer to my question.

Again : Would YOU not feel offended if people insulted your deceased parents or children ?

Answer is simple : YES or NO.

mark61
26-09-13, 16:08
No, that's NOT an answer to my question.

Again : Would YOU not feel offended if people insulted your deceased parents or children ?

Answer is simple : YES or NO.

Waarom geef je geen antwoord op mijn vragen?

Hij heeft de vraag nu al minstens twee keer beantwoord; ik ook.

Ben je gek? Je blijft ronddraaien en drammen.

Nog een keer: Mohammed is niet te vergelijken met je moeder.

Soldim
26-09-13, 16:12
No, that's NOT an answer to my question.

Again : Would YOU not feel offended if people insulted your deceased parents or children ?

Answer is simple : YES or NO.

NO.

Als ik me druk ga maken over wat de een of andere rare figuur op internet roept kan ik wel bezig blijven.

The_Grand_Wazoo
26-09-13, 16:17
No, that's NOT an answer to my question.

Again : Would YOU not feel offended if people insulted your deceased parents or children ?

Answer is simple : YES or NO.

This message board does not allow such short answers. Apart from the fact that I provided you the answer twice. But apparently you need capitals.

So watch carefully now, here comes the answer:


NO

Samir75017
26-09-13, 17:15
NO

Thank you for the answer. That's what I wanted to read.

Then you have no respect for your parents. Must be a 'cultural' thing.

Charlus
26-09-13, 17:20
NO
Iemand neemt aanstoot wanneer kwaad gesproken wordt over overleden naaste familieleden. Vind ik niet zoveel mis mee. Het antwoord YES is fout volgens jou en de likers?
Een andere vraag is of overleden mensen beledigd kunnen worden. Jij gaat hierin mee met Samir75017 door antwoord te geven.

mark61
26-09-13, 17:29
Then you have no respect for your parents. Must be a 'cultural' thing.

Jouw conclusie slaat nergens op. Is dat een culturele conclusie?

Ik wacht nog op tig antwoorden en commentaar.

Je hebt me ernstig beledigd, maar dat interesseert je geen ruk.

Je bent dodelijk vermoeiend en onbeschoft.

Tomas
26-09-13, 17:52
NO

Dat lijkt mij sterk in alle situaties. Je laat je verleiden tot een antwoord op een vraag die niet aan de orde is. Je bent getrold. Het punt is of je je kritisch (en dus voor sommige beledigende) mag uiten ja of nee. Niet hoe je je bij een specifiek onderwerp zou voelen.

BoerHarms
26-09-13, 19:03
Thank you for the answer. That's what I wanted to read.

Then you have no respect for your parents. Must be a 'cultural' thing.


Hij heeft juist heel veel respect voor zijn ouders, daar heeft belediging niets meer te maken.
Hij staat er ver boven , speciaal boven diegene die personen enzo beledigen die niet meer de mogelijkheid hebben zich te verdedigen. Dit soort personen die gestorven personen in hun ogen willen beledigen zijn zielig, misbaksel willen aandacht, reactie en daar moet je juist niet op ingaan.

BoerHarms
26-09-13, 19:04
Thank you for the answer. That's what I wanted to read.

Then you have no respect for your parents. Must be a 'cultural' thing.


Hij heeft juist heel veel respect voor zijn ouders, daar heeft belediging niets meer te maken.
Hij staat er ver boven , speciaal boven diegene die personen enzo beledigen die niet meer de mogelijkheid hebben zich te verdedigen. Dit soort personen die gestorven personen in hun ogen willen beledigen zijn zielig, misbaksel willen aandacht, reactie en daar moet je juist niet de moeite nemen op daar op in te gaan, geen energie aan besteden.

Natuurlijk kan je de persoon in kwestie gelijk aftuigen, maar ja dat moet ook in je cultuur zitten

super ick
26-09-13, 22:07
No, that's NOT an answer to my question.

Again : Would YOU not feel offended if people insulted your deceased parents or children ?

Answer is simple : YES or NO.

Hoe doe je dat? Iemands overleden kinderen beledigen?

The_Grand_Wazoo
26-09-13, 22:10
Thank you for the answer. That's what I wanted to read.

Then you have no respect for your parents. Must be a 'cultural' thing.

Now that's a very strange conclusion. If you'd cocluded that the person insulting my parents does not respect them, then I would understand you. Please explain yourself.

The_Grand_Wazoo
26-09-13, 22:15
Dat lijkt mij sterk in alle situaties. Je laat je verleiden tot een antwoord op een vraag die niet aan de orde is. Je bent getrold. Het punt is of je je kritisch (en dus voor sommige beledigende) mag uiten ja of nee. Niet hoe je je bij een specifiek onderwerp zou voelen.

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Als één van mijn ouders een boef zou wezen dan kan ik mij voorstellen dat ik begrip voor de beledigingen zou kunnen opbrengen. Wat overigens weer geheel los zou kunnen staan van het al dan nietbrespecteren van mijn ouders. Maar getrold ben ik niet. Althans als Samir zo vriendelijk zou willen zijn uit te leggen hoe tot zijn conclusie komt. Doet hij dat niet, tja dan is dat zijn keuze. Hij gaat z'n goddelijke gangetje maar.

Samir75017
26-09-13, 22:52
Now that's a very strange conclusion. If you'd cocluded that the person insulting my parents does not respect them, then I would understand you. Please explain yourself.

Do you love your children / parents ?

mark61
26-09-13, 22:57
Do you love your children / parents ?

Give it up. Je hebt duidelijk gemaakt dat je geen punt hebt, niet kan vergelijken, en bij een ongewenst antwoord blind blijft doordrammen.

Intussen weiger je ook nog eens over het onderwerp van dit topic te praten. Immers, met Mohammed had je niks te schaften, zei je nu al weer een meter posts terug. Dus vanwaar de opwinding?

Nee, TGW haat zijn kinderen en ouders. Dat begrijp je toch zelf wel.

The_Grand_Wazoo
27-09-13, 07:14
Do you love your children / parents ?

I answered your questions.
You jumped to a conclusion which was insulting to me.
I give you the opportunity to explain yourself.
Instead you start asking questions again.

So I have a simple question for you first.

Do you have respect for me?

super ick
27-09-13, 07:26
Give it up. Je hebt duidelijk gemaakt dat je geen punt hebt, niet kan vergelijken, en bij een ongewenst antwoord blind blijft doordrammen.

Intussen weiger je ook nog eens over het onderwerp van dit topic te praten. Immers, met Mohammed had je niks te schaften, zei je nu al weer een meter posts terug. Dus vanwaar de opwinding?

Nee, TGW haat zijn kinderen en ouders. Dat begrijp je toch zelf wel.

Jaja, niet normaal die prijs van een slachtschaap............

knuppeltje
27-09-13, 08:27
De vrijheid om dergelijk materiaal te produceren bestaat, en een ieder heeft de vrijheid er niet naar te kijken. Where's the problem?

Freedom of speech.

Dat vraag ik me ook wel eens af als er weer eens een toneelstuk, film of expositie met alle mogelijke middelen wordt geboycot door een stel geflipte gelovigen: where is the problem?

Het is precies zoals je zegt: ieder heeft de vrijheid om ernaar te kijken, en er is freedom of speech. Toch?

knuppeltje
27-09-13, 08:30
You would not feel offended if someone insulted your deceased parents or children ?

Je bedoelt als ze daarover liegen?

knuppeltje
27-09-13, 08:33
Do you love your children / parents ?

Mot dat altijd? Lang niet alle ouders en kinderen komen daarvoor in aanmerking.

The_Grand_Wazoo
27-09-13, 09:14
I answered your questions.
You jumped to a conclusion which was insulting to me.
I give you the opportunity to explain yourself.
Instead you start asking questions again.

So I have a simple question for you first.

Do you have respect for me?


Hello ... ding dong ... anybody home? Joehoe Samir75017 ... by insulting me (not my parents) you have loaded upon yourself the moral burden of answering this question.

Karin.N
27-09-13, 09:17
Hello ... ding dong ... anybody home? Joehoe Samir75017 ... by insulting me (not my parents) you have loaded upon yourself the moral burden of answering this question.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar het kan nog wel eens heel lang gaan duren.

En dan heeft deze meneer eerst nog een aantal vragen van anderen (waaronder mijzelf) te beantwoorden.

Samir75017
27-09-13, 10:48
I answered your questions.
You jumped to a conclusion which was insulting to me.
I give you the opportunity to explain yourself.
Instead you start asking questions again.



What I mean is this :

How can you not feel anything / offended by insults addressed to your beloved ones (children/parents/deceased relatives) ?

Your daughter / mother would get verbally abused => you would not feel anything.

Weird.

mark61
27-09-13, 11:10
So I have a simple question for you first.

Do you have respect for me?

Aangezien hij nooit antwoord geeft neem ik even de honneurs waar: Nee! :lachu:

mark61
27-09-13, 11:12
What I mean is this :

How can you not feel anything / offended by insults addressed to your beloved ones (children/parents/deceased relatives) ?

Your daughter / mother would get verbally abused => you would not feel anything.

Weird.

Voor de laatste keer: Dode Mensen Kunnen Niet Worden Beledigd.

What I mean is this: wanneer ga JIJ eens antwoord geven op de vragen die JOU worden gesteld?

Je bent onbeschoft. Je beledigt hier IEDEREEN.

Wat was je punt ook alweer, oorspronkelijk?

The_Grand_Wazoo
28-09-13, 19:08
What I mean is this :

How can you not feel anything / offended by insults addressed to your beloved ones (children/parents/deceased relatives) ?

Your daughter / mother would get verbally abused => you would not feel anything.

Weird.

Instead of a statement (you don't respect your parents) you apparently wanted to ask a question. Weird

AgressieveTurk
29-09-13, 00:57
Ik snap al die beledigde lui nooit zo ... Ten eerste is er de vraag of je iemand die al eeuwen dood is kunt beledigen, en ten tweede er wordt een spottend filmpje over Mohamed uitgebracht, surfen ze dan met z'n allen naar joetjoep om te kijken hoe erg het is en gaan dan de straat op? Volslagen achterlijk groepsgedrag ...

De vrijheid om dergelijk materiaal te produceren bestaat, en een ieder heeft de vrijheid er niet naar te kijken. Where's the problem?

Vrijheid bestaat. Waar is de grens van vrijheid dan? Of grensloze vrijheid?

AgressieveTurk
29-09-13, 00:59
Hells Angels is een vredelievende brommerclub en als je zegt dat het niet zo is slaan ze je in elkaar en steken je huis in brand.

Ik ben geen moslim en als ik mag er van vinden en zeggen wat ik wil. Als mijn leven gevaar loopt is dat het gevolg van intolerantie van moslims en nergens anders van.

Opvallend hoe groepen hysterisch de straat op gaan voor een filmpje maar zwijgen als het graf als er onschuldige vrouwen en kinderen opgeblazen worden. Als er een moslimsteeltje op bruut laf geweld geplakt wordt lijkt het ineens geoorloofd. Zie de reactie zieke Turk op Al Sabaab.

Dan zeg wat je erover wilt. Niemand die je tegenhoudt :)

The_Grand_Wazoo
29-09-13, 10:30
Vrijheid bestaat. Waar is de grens van vrijheid dan? Of grensloze vrijheid?

Er zijn wettelijke grenzen, niet oproepen tot geweld, leugens verspreiden.
Daarnaast zijn er de grenzen bepaald door jouw fatsoen. Die verschillen van persoon tot persoon en binnen een enkel persoon van onderwerp tot onderwerp.

super ick
29-09-13, 10:54
Dan zeg wat je erover wilt. Niemand die je tegenhoudt :)

Gelukkig niet maar als het aan jou ligt, als warm bepleiter en sympathisant van Al Sabaab, dan moet ik onthoofd worden. Maar vraag gerust respect van mij voor moslims die als jou denken, dan moet ik dat natuurlijk tonen. Respect voor degenen die mij zien als minderwaardig. Klinkt wel logisch, ofniedan?

Ik respecteer mensen die iedereen in principe als gelijkwaardig zien of het nu Chinezen, boeddhisten of moslims zijn. Daar kijk ik dan niet naar. Bij streng gelovigen, van welk geloof dan ook wil ik wel graag eerst weten hoe zij over mij denken.

Het is voor gelovigen erg moeilijk zelf niet te oordelen maar het oordelen aan hun God/Allah over te laten. Oordeel niet opdat gij niet geoordeeld wordt.

Samir75017
29-09-13, 11:40
You jumped to a conclusion which was insulting to me.

No, I was making use of my freedom of speech.




So I have a simple question for you first.

Do you have respect for me?

It does not have anything to do with 'respect'.

I was making use of my freedom of speech.

We live in countries where you have to accept that people are free to express their thoughts. It's an important value that we'd like to preserve.

The_Grand_Wazoo
29-09-13, 14:01
No, I was making use of my freedom of speech.

It does not have anything to do with 'respect'.

I was making use of my freedom of speech.

We live in countries where you have to accept that people are free to express their thoughts. It's an important value that we'd like to preserve.

That is NOT an answer to my question.

I do not question your freedom of expressing yourself. Nor do I threaten you because of what you have said to me.

I only stated that it was offending by what you assume and have expressed.

In the meantime you still haven't answered the question, even though it was such a simple one.

So, do you respect me, YES or NO?

Samir75017
29-09-13, 14:13
I only stated that it was offending by what you assume and have expressed.


Whether you feel offended or insulted is your problem. Not mine.

Free speech prevails in our societies.

The_Grand_Wazoo
29-09-13, 15:18
Whether you feel offended or insulted is your problem. Not mine.

Free speech prevails in our societies.

Whether it is my problem or not is not the issue, nor is the freedom of speech.
As I said before, freedom of speechhas two legal boundaries, sc. When violence is evoked or when it is slander.
And there is a non-legal boundary, which has to do with decency.

What I try to find out is not whether you crossed a legal boundary, which you haven't, but whether you are a decent fellow.

You asked me a question, which I poletly answered. Do you have the decency to do the same?
That is the issue.

Revisor
29-09-13, 16:04
Gevangenisstraf voor beledigen Koningin Beatrix

door Jeroen Langelaar (http://www.elsevier.nl/Auteurs/Webredacteuren11/Jeroen-Langelaar/) 18 jul 2012

Het staatshoofd beledigen is in Nederland verboden

De politierechter in Utrecht heeft woensdag een 47-jarige man veroordeeld voor het beledigen van koningin Beatrix (http://www.elsevier.nl/web/Biografieen/249908/Koningin-Beatrix-1.htm). Hij kreeg tachtig uur werkstraf en negentig dagen celstraf opgelegd.

Van de gevangenisstraf (http://www.elsevier.nl/web/10132884/Nieuws/Nederland/Na-beledigen-Koningin-journalist-gaat-vrijuit.htm) zijn 77 dagen voorwaardelijk. De overige dagen heeft hij al in voorarrest uitgezeten.

Zondaar
In maart en april stuurde de man brieven naar de Koningin, waarin hij haar een 'oplichtster' en een 'zondaar' noemde (http://www.elsevier.nl/web/10132386/Nieuws/Politiek/Schaf-verbod-op-beledigen-koningshuis-af.htm).

Ook schreef hij dat het Koningshuis kan worden opgedoekt. Het instituut zou veel geld kosten terwijl sommige burgers voor eten naar de voedselbank moeten.

Verminderd toerekeningsvatbaar
Volgens een psychiater moet de zwakbegaafde man verminderd toerekeningsvatbaar worden geacht. De verdachte heeft spijt betuigd over de brieven.

De man stuurde ook dreigbrieven aan de burgemeesters van Veenendaal en Rhenen om Koninginnedag af te blazen.


Elsevier.nl - Gevangenisstraf voor beledigen Koningin Beatrix (http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2012/7/Gevangenisstraf-voor-beledigen-Koningin-Beatrix-ELSEVIER344369W/)

super ick
29-09-13, 17:59
Gevangenisstraf voor beledigen Koningin Beatrix

door Jeroen Langelaar (http://www.elsevier.nl/Auteurs/Webredacteuren11/Jeroen-Langelaar/) 18 jul 2012

Het staatshoofd beledigen is in Nederland verboden

De politierechter in Utrecht heeft woensdag een 47-jarige man veroordeeld voor het beledigen van koningin Beatrix (http://www.elsevier.nl/web/Biografieen/249908/Koningin-Beatrix-1.htm). Hij kreeg tachtig uur werkstraf en negentig dagen celstraf opgelegd.

Van de gevangenisstraf (http://www.elsevier.nl/web/10132884/Nieuws/Nederland/Na-beledigen-Koningin-journalist-gaat-vrijuit.htm) zijn 77 dagen voorwaardelijk. De overige dagen heeft hij al in voorarrest uitgezeten.

Zondaar
In maart en april stuurde de man brieven naar de Koningin, waarin hij haar een 'oplichtster' en een 'zondaar' noemde (http://www.elsevier.nl/web/10132386/Nieuws/Politiek/Schaf-verbod-op-beledigen-koningshuis-af.htm).

Ook schreef hij dat het Koningshuis kan worden opgedoekt. Het instituut zou veel geld kosten terwijl sommige burgers voor eten naar de voedselbank moeten.

Verminderd toerekeningsvatbaar
Volgens een psychiater moet de zwakbegaafde man verminderd toerekeningsvatbaar worden geacht. De verdachte heeft spijt betuigd over de brieven.

De man stuurde ook dreigbrieven aan de burgemeesters van Veenendaal en Rhenen om Koninginnedag af te blazen.


Elsevier.nl - Gevangenisstraf voor beledigen Koningin Beatrix (http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2012/7/Gevangenisstraf-voor-beledigen-Koningin-Beatrix-ELSEVIER344369W/)
Mogen ze van mij afschaffen.

Samir75017
30-09-13, 01:44
Whether it is my problem or not is not the issue, nor is the freedom of speech.

What’s this topic all about then if it’s not about freedom of speech ?!

What I’ve been trying to highlight is the hypocrisy and inconsistency around free speech.

People argue : Freedom of speech can be used towards the Prophet of Islam (saws) as dead people can’t be offended. Then why am I not allowed to make use of my freedom of speech to deny the Holocaust? Why am I facing criminal charges in most Western countries if I do so ? Victims of the Holocaust are dead => they can’t be offended. So who am I offending when I’m using my right to free speech by denying the Holocaust ?

In two words, my point is : the West is (mis)using freedom of speech as a moral bludgeon against Islam and Muslims. When Muslims make use of this value to criticize the West, they are automatically labeled as ‘haters’, ‘terrorists’, ‘extremists’ etc etc. Westerners can ‘criticize’ Islam and Muslims => freedom of speech. Muslims criticize the West => ‘extremists’, ‘haters’, etc etc .

Clearly, there is a biased and inconsistent application of this value.

Free speech should be an absolute value. Not an arbitrary principle.


What I try to find out is not whether you crossed a legal boundary, which you haven't, but whether you are a decent fellow.

Irrelevant.

The_Grand_Wazoo
30-09-13, 07:48
What’s this topic all about then if it’s not about freedom of speech ?!

What I’ve been trying to highlight is the hypocrisy and inconsistency around free speech.

People argue : Freedom of speech can be used towards the Prophet of Islam (saws) as dead people can’t be offended. Then why am I not allowed to make use of my freedom of speech to deny the Holocaust? Why am I facing criminal charges in most Western countries if I do so ? Victims of the Holocaust are dead => they can’t be offended. So who am I offending when I’m using my right to free speech by denying the Holocaust ?

In two words, my point is : the West is (mis)using freedom of speech as a moral bludgeon against Islam and Muslims. When Muslims make use of this value to criticize the West, they are automatically labeled as ‘haters’, ‘terrorists’, ‘extremists’ etc etc. Westerners can ‘criticize’ Islam and Muslims => freedom of speech. Muslims criticize the West => ‘extremists’, ‘haters’, etc etc .

Clearly, there is a biased and inconsistent application of this value.

Free speech should be an absolute value. Not an arbitrary principle.



Irrelevant.

You're dodging a very simple question with a lot of bla bla.

You have demanded me to answer a simple question. You don't have the decency to do the same?