PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden bij nieuwe aanslagen in Bagdad



Umarvlie
26-09-13, 15:27
BAGDAD - Zeker 23 mensen zijn omgekomen toen donderdag bommen op verscheidene drukke markten in de Iraakse hoofdstad Bagdad ontploften. Dat meldde de politie.

De bommen gingen voornamelijk af in wijken waar veel soennieten wonen. De meeste doden vielen in de wijk Saba'a al-Bour op een markt in het uiterste noorden van de stad. Drie bommen eisten daar zeker 15 levens. In de zuidelijke wijk Doura kostte een explosie ten minste acht mensen het leven.

In Latifiya, 50 kilometer ten zuiden van Bagdad, overvielen gewapende mannen het huis van een vooraanstaand lid van een soennitische militie, die de steun van de regering heeft. Zij schoten de man en zijn vier zonen dood.

Irak wordt geteisterd door geweld tussen de sjiitische meerderheid en de soennitische minderheid. Dit jaar zouden daardoor volgens Iraq Body Count, een organisatie die het geweld in Irak bijhoudt, al bijna 6000 mensen zijn omgekomen. Veel aanslagen zijn gericht tegen sjiieten, die tot ongenoegen van vele soennieten de regering in Bagdad overheersen.

(Bron: Telegraaf)

mark61
26-09-13, 15:34
Ja, en het houdt niet op.

Fundamenteel zou ik zeggen dat de notie democratie nog niet echt heeft wortelgeschoten, evenals de notie 'burgerrechten van leden van minderheden', en de notie 'individuele verantwoordelijkheid voor misdaden, niet collectieve'.

Ik vraag me af of ook maar iemand in Irak daar de lol van inziet.