PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Rotterdam verwelkomt binnenkort nieuwe, lokale islamitische partij



MoStar
27-09-13, 01:12
18067


De stad Rotterdam verwelkomt binnenkort een nieuwe, lokale islamitische partij. De moslimgemeenschap in Rotterdam is teleurgesteld in de lokale PvdA. Volgens de Rotterdamse moslims heeft de PvdA geen oog meer voor de belangen van de lokale moslimgemeenschap. Sinds de laatste verkiezingen heeft ook de Rotterdamse afdeling van de PvdA een ruk naar rechts gemaakt.


Het is de bedoeling dat de nieuwe partij volgend jaar mee gaat doen met de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. Deze vinden plaats op 19 maart 2014. De partij heeft momenteel echter nog geen naam. De initiatiefnemers verwachten dat de partij onder andere in trek zal zijn bij de circa 90.000 moslims die in de stad Rotterdam wonen.


Eén van de initiatiefnemers is Mohamed Talbi. Talbi zat voorheen zelf in de gemeenteraad voor de PvdA. Ook hij bevestigt dat hij zich niet achter het huidige beleid van de PvdA kan scharen.


De Rotterdamse moslims zijn erg politiek geëngageerd. De PvdA behaalde dankzij de steun van de moslims in de stad vier extra zetels. De nieuwe partij hoopt dus dat zij in ieder geval vier zetels binnen weten te slepen.

Het is niet de eerste keer dat een islamitische partij meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen. De Nederlandse Moslim Partij deed in het verleden een gooi naar een plek in de Rotterdamse gemeenteraad maar was met 1.054 stemmen niet erg succesvol.

Foto: Jacco van Giessen (http://www.flickr.com/photos/jaccodotorg/)

jdd
28-09-13, 16:42
Ik vraag me af, moet dat een partij met een islamitisch naam?. Ik dacht dat het om de inhoud gaat, maar zo te zien niet.
Straks krijgen wij Ibn Khaldoun school effect.