PDA

Bekijk Volledige Versie : Verplicht onderwijs voor jeugdige criminelen



Loubnalulu
02-10-13, 09:52
Ik begrijp dit niet helemaal.
Het merendeel van deze groep is sowieso toch nog leerplichtig?

knuppeltje
02-10-13, 09:59
Maar niet ik de lik. Hoog tijd dat dat verandert. Gewoon 5 dagen in de week de stinkende best doen in de schoolbanken, doen ze ten minste nog iets nuttigs.

Loubnalulu
02-10-13, 10:08
Aha, ik snap hem, dat bedoelde ze dus met alternatief voor werkstraf.
In de bajes moeten ze dus gewoon werken ipv leren.
Maar moeten die jonge jochies van 12 t/m 16 ook al de gevangenis in dan?

knuppeltje
02-10-13, 10:17
Aha, ik snap hem, dat bedoelde ze dus met alternatief voor werkstraf.
In de bajes moeten ze dus gewoon werken ipv leren.
Maar moeten die jonge jochies van 12 t/m 16 ook al de gevangenis in dan?

Gelukkig kan dat hier niet. Dat wordt jeugdinrichtingen.

mark61
02-10-13, 10:42
Aha, ik snap hem, dat bedoelde ze dus met alternatief voor werkstraf.
In de bajes moeten ze dus gewoon werken ipv leren.
Maar moeten die jonge jochies van 12 t/m 16 ook al de gevangenis in dan?

Nou nee, Nederland doet niet aan dwangarbeid. Jongeren in jeugddetentie gaan sowieso al naar school.

Een werkstraf is iets wat je buiten doet, in je vrije tijd.

Het gaat om jongeren tot 23 jaar die in principe geen leerplicht meer hebben.

Rechter mag jongere school in plaats van cel opleggen - Onderwijs - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs/article/detail/3519886/2013/10/02/Teeven-Verplicht-onderwijs-voor-jonge-criminelen.dhtml)

Werkstraf - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkstraf#De_werkstraf_in_Nederland)

Loubnalulu
02-10-13, 11:38
Wederom dank voor de uitleg.
Ik zeg altijd, wat je niet weet moet je vragen, ongegeneerd . Dus dat doe ik dan ook gewoon hoor.

knuppeltje
02-10-13, 11:43
Wederom dank voor de uitleg.
Ik zeg altijd, wat je niet weet moet je vragen, ongegeneerd . Dus dat doe ik dan ook gewoon hoor.

Heel verstandig.:gsm:

Karin.N
02-10-13, 13:49
Opleiding, kansen op een baan, toekomstperspectief is mi nog steeds de beste methode om uit de problemen te blijven of te komen.

Loubnalulu
02-10-13, 14:10
Nou opleiding ja dat helpt zeker wel ja, maar hard werken en goed je best ergens doen ook.
Ik heb mijn HBO ook niet afgerond, maar hmdl bij elke werkgever waar ik tot nu toe heb gewerkt heb ik een vast contract aangeboden gekregen.
Omdat ik altijd mijn best doe. ( ik ben wel altijd te laat, maar dat is algemeen bekend )
Oh soms heel soms zou ik wel een dagje minister president willen zijn van NL hoor, dan zou t er heel anders voor staan. ( nou ja dat denk ik dan he)

Karin.N
02-10-13, 16:09
Nou opleiding ja dat helpt zeker wel ja, maar hard werken en goed je best ergens doen ook.
Ik heb mijn HBO ook niet afgerond, maar hmdl bij elke werkgever waar ik tot nu toe heb gewerkt heb ik een vast contract aangeboden gekregen.
Omdat ik altijd mijn best doe. ( ik ben wel altijd te laat, maar dat is algemeen bekend )
Oh soms heel soms zou ik wel een dagje minister president willen zijn van NL hoor, dan zou t er heel anders voor staan. ( nou ja dat denk ik dan he)

Te laat zijn is juist een pre :duim: Mensen die te laat zijn zeuren vaak ook niet als de werktijd wat later eindigt. Beter dan die lui die stipt om 8.00 uur inklokken, vervolgens een half uur tot uur koffie gaan leuten, dan langzaam gaan opstarten. Dan een half uur voor de lunchtijd al weer klaar zitten en idem dito bij einde werktijd. Ze zouden maar eens een seconde te laat de werkplek verlaten :hihi:

Ik hou van mensen die te laat komen :engel: (geeft mij zelf ook wat meer speelruimte)

Bar
02-10-13, 17:11
Alsof leraren niet al genoeg op hun tandvlees lopen....

De andere leerlingen mogen ook de prijs betalen.