PDA

Bekijk Volledige Versie : 'PVV'ers graaien er op los en doen niets'



Umarvlie
02-10-13, 13:41
DEN HAAG - „De PVV'ers graaien er op los en krijgen veel geld terwijl ze niets doen. Zowel landelijk als lokaal. Die hypocrisie kan ik niet verkroppen.” Dat schrijft het inmiddels voormalige PVV-raadslid Paul ter Linden in een brief aan PVV-leider Geert Wilders en fractievoorzitter van de PVV in de Haagse gemeenteraad Machiel de Graaf. De brief staat op de website van het tv-programma EenVandaag dat woensdagavond een interview uitzendt met Ter Linden.

Ter Linden (23) stapte maandagavond uit de Haagse PVV-fractie. Hij behoudt zijn zetel en gaat zelfstandig verder.

Volgens Ter Linden heeft de PVV trekken van een sekte. Mensen die binnen zitten kunnen niet naar buiten en buitenstaanders komen niet binnen, constateert hij. Bovendien bestaat er ,,een ziekelijke verering'' van de ,,Grote Blonde Leider'' . ,,Mensen die zijn foto op hun bureau naast de foto van hun familie hebben staan, dat vind ik bizar.''

Wat Ter Linden steekt is de samenwerking die de PPV heeft gezocht met de rechtse Vlaamse politicus Filip Dewinter. ,,Deze notoire homohater, racist en antisemiet staat ver af van mijn idealen en ik weiger om aan de voordeur principes te verkondigen, als die bij de achterdeur weer worden verhandeld'', aldus Ter Linden die zelf homoseksueel is.

Na de raadsverkiezingen van 2010 kwamen acht PVV'ers in de Haagse gemeenteraad. Alle acht zijn inmiddels opgestapt, inclusief Wilders die stopte in verband met zijn drukke werkzaamheden in de Tweede Kamer. Het opgestapte raadslid Willy Dille keerde later weer terug.

(Bron: Telegraaf)

mark61
02-10-13, 13:59
Oppergraaier is Wilders zelf, die binnenkort vast de langstzittende parlementariër is. Ik vermoed dat dat zijn enige drijfveer is, tot zijn 65e onder de pannen met een makkelijk baantje.

Hij staat al op de zesde plaats met 5454 dagen :lachu: Alle Kamerleden - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp)

Umarvlie
02-10-13, 14:12
Oppergraaier is Wilders zelf, die binnenkort vast de langstzittende parlementariër is. Ik vermoed dat dat zijn enige drijfveer is, tot zijn 65e onder de pannen

66.. oh .. 67 ..of nee .. 68 ... of misschien toch ... 69?

mark61
02-10-13, 14:36
66.. oh .. 67 ..of nee .. 68 ... of misschien toch ... 69?

Ja dat is misschien problematisch. Maar Kamerleden krijgen toch zeker pensioen als ze de rit volmaken?

Pensioen

Tweede Kamerleden bouwen jaarlijks 2 procent pensioen op, ook in de eerste vier jaar na aftreden, tenzij ze inkomen hebben naast de wachtgelduitkering (in dat geval is het percentage lager). Na die vier jaar daalt het opbouwpercentage naar 1 procent per jaar.

Het nabestaandenpensioen is 5/7e deel van het ouderdomspensioen.

Per 1 september 2012 is de maximumduur voor de wachtgeldregeling voor politici gelijk aan de maximumduur van een 'gewone' werkloosheidsuitkering: drie jaar en twee maanden.

super ick
02-10-13, 15:13
Ja dat is misschien problematisch. Maar Kamerleden krijgen toch zeker pensioen als ze de rit volmaken?

Pensioen

Tweede Kamerleden bouwen jaarlijks 2 procent pensioen op, ook in de eerste vier jaar na aftreden, tenzij ze inkomen hebben naast de wachtgelduitkering (in dat geval is het percentage lager). Na die vier jaar daalt het opbouwpercentage naar 1 procent per jaar.

Het nabestaandenpensioen is 5/7e deel van het ouderdomspensioen.

Per 1 september 2012 is de maximumduur voor de wachtgeldregeling voor politici gelijk aan de maximumduur van een 'gewone' werkloosheidsuitkering: drie jaar en twee maanden.

Vind dat leden die uit een fractie stappen verlicht moeten hun zetel in te leveren. Of ze moeten hem verdiend met voorkeurstemmen. Dat lijkt me in geval van deze nobody nvt. Wieberen dus.

Ik weet niet of de voorwaarden voor de wachtgeldregeling ook gelijk zijn aan die van de WW uitkering. Dus verplicht solliciteren en alleen wachtgeld bij onvrijwillig vertrek, buiten de eigen schuld om. Zoals dat ook het geval is met de WW.
Volgens mij krijgen ze nl. ook wachtgeld als ze er vrijwillig uitstappen. Zo wordt de regeling misbruikt voor sabbatical of eerder stoppen met werken. Als dat nog steeds het geval is dan is dat van de zotte.

mark61
02-10-13, 15:33
Vind dat leden die uit een fractie stappen verlicht moeten hun zetel in te leveren. Of ze moeten hem verdiend met voorkeurstemmen. Dat lijkt me in geval van deze nobody nvt. Wieberen dus.

Ik weet niet of de voorwaarden voor de wachtgeldregeling ook gelijk zijn aan die van de WW uitkering. Dus verplicht solliciteren en alleen wachtgeld bij onvrijwillig vertrek, buiten de eigen schuld om. Zoals dat ook het geval is met de WW.
Volgens mij krijgen ze nl. ook wachtgeld als ze er vrijwillig uitstappen. Zo wordt de regeling misbruikt voor sabbatical of eerder stoppen met werken. Als dat nog steeds het geval is dan is dat van de zotte.

Na de raadsverkiezingen van 2010 kwamen acht PVV'ers in de Haagse gemeenteraad. Alle acht zijn inmiddels opgestapt, inclusief Wilders om een vraag van je te beantwoorden :)

Overigens moeten we niet een gemeenteraad met de TK gaan verwarren. Ik geloof niet dat gemeenteraadsleden wat krijgen, althans, dat houdt misschien pas op op 1 januari nadat ze ergens zijn opgehouden te verschijnen. PVV-leden staan erom bekend dat ze weinig komen en geen ruk uitvoeren, dat meen ik wel te weten. In gemeenteraden dus.

De Nederlandse wet (of is het ongeschreven?) zegt dat Kamerleden die alleen doorgaan hun zetel behouden, omdat ze nu eenmaal verkozen zijn, met of zonder voorkeursstemmen. Dat geldt dacht ik ook voor gemeenteraadsleden. Die trouwens weinig verdienen hoor, voor het geld hoef je het niet te doen. Alleen grote gemeentes betalen bedragen waar je feitelijk van kan leven, min of meer. In Den Haag is dat 2.400 euro, niet echt een vetpot.

SP Den Haag :: Nieuws :: SP stelt voor raadvergoeding met 20% te verlagen (http://denhaag.sp.nl/bericht/66538/110712-sp_stelt_voor_raadvergoeding_met_20_te_verlagen.ht ml)

De SP zegt dat dat voor 1,5 dag werk per week is en best wat lager kan :hihi: Ze hebben ook partijonkostenvergoedingen teruggestort.

Nog wat info: http://www.z24.nl/geld/wat-schuift-een-job-als-raadslid

knuppeltje
02-10-13, 15:33
Als dat nog steeds het geval is dan is dat van de zotte.

Roept u maar?


'Minder wachtgeld voor Kamerleden' - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/370697-minder-wachtgeld-voor-kamerleden.html)

super ick
02-10-13, 17:50
Roept u maar?


'Minder wachtgeld voor Kamerleden' - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/370697-minder-wachtgeld-voor-kamerleden.html)

De duur en de hoogte zijn mij bekend.

Ik vroeg mij alleen af of kamerleden ook nog steeds wachtgeld krijgen als ze vrijwillig op stappen. En of ze ook solliplichtog zijn. Zoals dat SP lid dat wachtgeld trok en intussen op fietsvakantie was in het buitenland.

AdamRon
02-10-13, 19:35
Het is bekend van leden van PvdA en ander linkse lieden in de regering enkel maar in die stoel willen komen voor de wachtgelden.. Dat is pas niets doen:hardlach:

knots71karel
02-10-13, 19:50
bron? De Telegraaf ???
Als het maar in het ''straatje past '' is het opeens de meest betrouwbare bron .
Over hypocriet gesproken !
Maar afgezien daarvan ,het verhaal klopt wel hoor , het is ook niet de eerste die opstapt bij de P.V.V. mogelijk weer een nieuwe aanwinst voor de Islam ?
:hardlach:

knots71karel
02-10-13, 20:06
Oppergraaier is Wilders zelf, die binnenkort vast de langstzittende parlementariër is. Ik vermoed dat dat zijn enige drijfveer is, tot zijn 65e onder de pannen met een makkelijk baantje.

Hij staat al op de zesde plaats met 5454 dagen :lachu: Alle Kamerleden - Tweede Kamer der Staten-Generaal (http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp)

Wat een antwoord !
je vind Wilders niet symphatiek en verwenst hem het liefst alle kanten op .
Ik ben ook NIET PRO WILDERS, maar wel neutraal !
Nou ik zou voor geen prijs in zijn schoenen willen staan want er zijn nog steeds liefhebbers genoeg die hem wel ff van kant willen maken met als beloning je weet wel he .
Afgezien daarvan hij moet wel degelijk an wezig zijn in de 2 e kamer , dan heb ik het nog niet gehad over de continue bescherming die hij helaas hard nodig heeft ,leuk als je ff pissen moet en je moett dat eerst ff aankondigen ,en wat zou je zgeggen van zijn famillie ? die ook hun levens niet veilig zijn en dan bedoel ik zijn vrouw , die heeft al ''eieren voor haar geld gekozen'' en is weg bij hem ? volgens de T.G (weet je wel de roddelkrant ) al met al kunt je de man haten maar zeker niet verwijten dat hij geen moer uitvoert en daarom
tot zijn 65 e in dekamer wil blijven .
En bespaar me a.u.b het gezeik dat ik een P.V.V er ben , net zo min als anti Moslim mar wel voor de WAARHEID .

knots71karel
02-10-13, 20:09
Vind dat leden die uit een fractie stappen verlicht moeten hun zetel in te leveren. Of ze moeten hem verdiend met voorkeurstemmen. Dat lijkt me in geval van deze nobody nvt. Wieberen dus.

Ik weet niet of de voorwaarden voor de wachtgeldregeling ook gelijk zijn aan die van de WW uitkering. Dus verplicht solliciteren en alleen wachtgeld bij onvrijwillig vertrek, buiten de eigen schuld om. Zoals dat ook het geval is met de WW.
Volgens mij krijgen ze nl. ook wachtgeld als ze er vrijwillig uitstappen. Zo wordt de regeling misbruikt voor sabbatical of eerder stoppen met werken. Als dat nog steeds het geval is dan is dat van de zotte.

Als ze vrijwillig uitstappen en nog geld toekrijgen is indd bespotteljk !

knots71karel
02-10-13, 21:10
ze passen zich alleen maar aan. Alle partijen graaien toch!:hardlach:

Nou ja graaien , dat weet ik niet maar ze krijgen als regel wel na afloop van hun tweede kamer ,
als regel wel allerlei lukraaktieve baantje, s angeboden.

knuppeltje
03-10-13, 08:35
De duur en de hoogte zijn mij bekend.

Ik vroeg mij alleen af of kamerleden ook nog steeds wachtgeld krijgen als ze vrijwillig op stappen. En of ze ook solliplichtog zijn. Zoals dat SP lid dat wachtgeld trok en intussen op fietsvakantie was in het buitenland.

Zeg dat dan. :blowen:

Wachtgeld - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wachtgeld)

super ick
03-10-13, 20:10
Zeg dat dan. :blowen:

Wachtgeld - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wachtgeld)

Als ze vrijwillig opstappen dan krijgen ze dus nog steeds wachtgeld. Ik zeg afschaffen. Als je zelf opstapt dan hoor je dat niet te krijgen.

super ick
04-10-13, 07:49
De duur van de wachtgelduitkering is gelijk aan de duur van de vervulling van de politieke functie, met een minimum van 2 jaar en een maximum van 3 jaar en 2 maanden. Bij een functievervulling van minder dan 3 maanden bedraagt de uitkeringsduur 6 maanden.
Voor wie bij aftreden 55 jaar of ouder is en meer dan 10 jaar het ambt heeft bekleed duurt de uitkering tot hij 65 jaar is.
Vermogen dan wel eerdere of neveninkomsten voor of tijdens de ambtsperiode tellen niet mee bij de hoogte van het wachtgeld.
Het wachtgeld is in het algemeen in het eerste jaar 80%, en in het tweede jaar en daarna 70% van het laatste salaris als politicus. Het gaat hier om het volledige salaris (vergelijk de hoogte van een WW-uitkering, voor de bepaling waarvan een bruto jaarsalaris boven de grofweg € 50,000 niet meetelt).
Latere inkomsten, dus na beëindiging mandaat als politicus/bestuurder, worden wel gekort op het ontvangen wachtgeld. In het algemeen moet men alles boven de 100% teruggeven, dus in het eerste jaar kan men tot 20% en in tweede en volgende jaren tot 30% 'bijverdienen' zonder problemen.
Sommigen hadden/hebben/creëren een eigen (advies-)bedrijf en daarvan kunnen inkomsten dus soms moeilijk in mindering worden gebracht op het wachtgeld (startersaftrek; verliescompensatie; vrijstellingen en dergelijke)
Sommigen toucheren na afloop in allerlei functies onkostenvergoedingen die niet altijd het wachtgeld verminderen.
Er kan sprake zijn van een samenloop van wachtgelduitkeringen van verschillende en eerdere politieke/bestuurlijke functies; vaak is niet duidelijke welke instantie wat nu moet verrekenen of dat men periodes bij elkaar kan optellen (of doorschuiven ??). Hierdoor zijn er zowel mensen (on)bewust in problemen gekomen alsmede schrijnende gevallen ontstaan.
Pensioenopbouw is in het algemeen in de periode van wachtgeld minder dan in de periode van gewoon salaris.

Op alle vlakken behalve de duur vele malen rianter dan WW

mark61
04-10-13, 11:58
Toevalligerwijze is hier nu in België ook net een relletje over; het ene na het andere parlement heeft de regel ingevoerd dat vrijwillige 'uittreders' geen recht op een uitkering hebben. Hoewel het bij het Vlaamse parlement geloof ik alleen om eenmalige gouden handdrukken gaat.

http://www.clint.be/actua/binnenland/ook-opstapvergoeding-voor-burgemeesters-en-schepenen

http://www.groen.be/actualiteit/Nieuwsflash-uittredingsvergoeding-groen-wil-daden-niet-alleen-loze-woorden_3343.aspx

http://www.express.be/sectors/nl/public/ook-wallonie-en-senaat-schrappen-uittredingsvergoeding/196628.htm

Tomas
04-10-13, 12:04
Hier in Belgie? Geemigreerd naar het warme zuiden?

mark61
04-10-13, 12:05
Hier in Belgie? Geemigreerd naar het warme zuiden?

'hierover' > 'over dit onderwerp'

Haha, zou best wel leuk zijn denk ik. Maar nee.

Soldim
04-10-13, 12:24
Haha, zou best wel leuk zijn denk ik.

Vooral voor Leiden :hihi:

mark61
04-10-13, 13:03
Vooral voor Leiden :hihi:

Hoe dat zo? :hihi: Niemand kent me hier :(

super ick
04-10-13, 13:55
Toevalligerwijze is hier nu in België ook net een relletje over; het ene na het andere parlement heeft de regel ingevoerd dat vrijwillige 'uittreders' geen recht op een uitkering hebben. Hoewel het bij het Vlaamse parlement geloof ik alleen om eenmalige gouden handdrukken gaat.

Uittredingsvergoedingen: (http://www.clint.be/actua/binnenland/ook-opstapvergoeding-voor-burgemeesters-en-schepenen)

Groen - Uittredingsvergoeding: Groen wil daden, niet alleen loze woorden (http://www.groen.be/actualiteit/Nieuwsflash-uittredingsvergoeding-groen-wil-daden-niet-alleen-loze-woorden_3343.aspx)

Ook Wallonië en Senaat schrappen uittredingsvergoeding (http://www.express.be/sectors/nl/public/ook-wallonie-en-senaat-schrappen-uittredingsvergoeding/196628.htm)

Er is geen rel over de regeling.........tenminste......... Als PVV erts er maar geen gebruik van maken.

Die regeling is onlangs 'tegen het licht' gehouden. Alleen als het henzelf aangaat dan is er ineens geen sprake van sollicitatieplicht, dus kan met lekker de hele rit uitzingen zonder lastig gehijg in de nek.
Men kan er vrijwillig een beroep op doen. Dus lekker een paar jaar eerder stoppen met werken of een sabbatical houden.
Als je 55 jaar of ouder bent en 10 jaar of langer het ambt hebt bekleed zit je helemaal op rozen want dan duurt de uitkering tot je 65 ste.

Zo kan ik nog wel een paar punten uit de regeling halen. Riante voorzieningen waar het klootjesvolk naar kan fluiten maar die de heren en dames voor zichzelf goed geregeld hebben.

Eigenlijk vreemd dat er geen rel over ontstaan is.

mark61
04-10-13, 14:04
Er is geen rel over de regeling.........tenminste......... Als PVV erts er maar geen gebruik van maken.

Nou ja, om te beginnen gaat het hier over uitlatingen van een ex-PVV-er, niet van anderen.

De PVV-fractie in tenminste Den Haag had er dus een handje van niet eens wat uit te voeren tijdens het raadslidmaatschap. Nog afgezien van de uitkering erna :hihi: