PDA

Bekijk Volledige Versie : Partij of sekte



knuppeltje
03-10-13, 10:00
Oud-PVV'er: partij vertoont trekken van een sekte
Bewerkt door: redactie − 02/10/13, 14:57
© anp. Geert Wilders

'De PVV'ers graaien er op los en krijgen veel geld terwijl ze niets doen. Zowel landelijk als lokaal. Die hypocrisie kan ik niet verkroppen.' Dat schrijft het inmiddels voormalige PVV-raadslid Paul ter Linden in een brief, die op de website van EenVandaag staat, aan PVV-leider Geert Wilders en fractievoorzitter van de PVV in de Haagse gemeenteraad Machiel de Graaf. De brief staat op de website van het tv-programma EenVandaag dat woensdagavond een interview uitzendt met Ter Linden.

De open brief van Paul ter Linden
Open pdf (132 kB)

Ter Linden (23) stapte maandagavond uit de Haagse PVV-fractie. Hij behoudt zijn zetel en gaat zelfstandig verder.

Volgens Ter Linden heeft de PVV trekken van een sekte. Mensen die binnen zitten kunnen niet naar buiten en buitenstaanders komen niet binnen, constateert hij. Bovendien bestaat er 'een ziekelijke verering' van de 'Grote Blonde Leider'. 'Mensen die zijn foto op hun bureau naast de foto van hun familie hebben staan, dat vind ik bizar.'

Wat Ter Linden steekt is de samenwerking die de PVV heeft gezocht met de rechtse Vlaamse politicus Filip Dewinter. 'Deze notoire homohater, racist en antisemiet staat ver af van mijn idealen en ik weiger om aan de voordeur principes te verkondigen, als die bij de achterdeur weer worden verhandeld', aldus Ter Linden die zelf homoseksueel is.

Na de raadsverkiezingen van 2010 kwamen acht PVV'ers in de Haagse gemeenteraad. Alle acht zijn inmiddels opgestapt, inclusief Wilders die stopte in verband met zijn drukke werkzaamheden in de Tweede Kamer. Het opgestapte raadslid Willy Dille keerde later weer terug. (VK.NL)


Goeie partij, blijkt maar weer. :blowen: