PDA

Bekijk Volledige Versie : Broodje eten op station levert boete van 100 euro op



knuppeltje
16-10-13, 09:58
Broodje eten op station levert boete van 100 euro op

dinsdag, oktober 15, 2013 - 14:34

Venendaal - Een boete van 97 euro kregen drie leerlingen van het Lchtus College in Veenendaal gepresenteerd nadat zij een broodje zaten te eten op het station van Veenendaal. Dit meldt de Veenendaalse Krant.

Het drietal had bij een supermarkt een broodje gekocht in de Ellekoot. Om deze op te eten kozen zij een bankje uit op het station. Niet wetende dat men zonder vervoersbewijs niet welkom is op het station.

Net voor de jongelui het station wilde verlaten kwamen een man en vrouw in burger op hen af die buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) van de gemeente Veenendaal bleken te zijn. Zonder pardon werd het drietal op de bon geslingerd voor 'Het kunnen veroorzaken van hinder'.

Een woordvoerder van de gemeente bevestigd het verhaal. Krijn Weeda van de gemeente laat weten: 'De Boa’s hadden de jongelui al eerder gezien. Ze hebben gewacht tot de trein was geweest en hen daarna gevraagd naar een vervoersbewijs'.(Blik op Nieuws.nl)

Verrek, moeten we dan allemaal op de bon? :duizelig:

Umarvlie
16-10-13, 10:07
Vraag me af of dat stand houd bij een rechter. Was het duidelijk aangegeven dat zonder een geldig vervoersbewijs het daar verboden was en - heeft een gemeentelijke BOA uberhaubt wel gezag op een station wat niet een gemeentelijk terrein is.

Rachid in krommenie
16-10-13, 10:26
Wat triest!

BoerHarms
16-10-13, 10:28
Als je alles in het leven al geprobeerd heb en overal voor gefaald heb , dan kan je nog altijd een boa worden

Umarvlie
16-10-13, 10:40
Als je alles in het leven al geprobeerd heb en overal voor gefaald heb , dan kan je nog altijd een boa worden

Ja ja .. maar als ze bij jouw voor de deur op een bankje keer op keer een puinhoop achterlaten dan ben je opeens maar weer wat blij met die BOAs...

Probleem is dat je niet het hele verhaal hier ziet. Om dan maar op BOAs af te geven is een beetje kortzichtig - doen ook alleen maar hun werk. (en nee, ik ben geen BOA).

BoerHarms
16-10-13, 10:48
Ja, maar als een BOA moet je ook kunnen denken en verder zien, langzichtig en niet kortzichtig.
dat de BOA ook goed werk verrichten, ja kan wel zijn, maar er staan heel veel negatieve zaken, ook op internet youtube te vinden. Waarin ze oa een toerist van de fiets afsleuren omdat ie verkeerd reed. Ja dat was in Amsterdam.
Je kan ook opvoed kundig optreden. Dat is net zoals wegmisbruikers, vele dienders, totaal geen greintje begrip.
Ik heb maar voor 1 diender in de uitzending begrip en dat is voor die Brabander, een realistisch persoon en geen streber

Dat jij geen BOA bent , dat kan ik wel uit je schrijven opmaken ( dit was positief bedoelt)

Karin.N
16-10-13, 11:38
Mijn oudste heeft epilepsie (absences). Middelbare school ging hij met de trein.Ik zette hem op het perron af en wachtte totdat hij was ingestapt. Op de terugweg reisde hij met wat scholieren die ook in de gaten hielden of hij tijdens een absence niet aan de wandel ging en in het spoorgat zou kukelen. 's middags haalde ik hem bij het perron weer op.

Ben in die jaren een aantal keren bekeurd. Men controleerde vanwege overlast door hangjeugd. Helaas waren de boa's al naar huis wanneer de hangjeugd vernielingen aanbrachten. Boa's werkten tot 17.00 uur. Hangjeugd kwam na 18.00 uur. Bekeuringen aangevochten maar zonder resultaat. Ik "mocht" 2 keer per dag een kaartje voor mezelf aanschaffen. Heb ik uiteraard niet gedaan, maar ben er nog steeds boos over. Ik stond daar nb voor de veiligheid van mijn zoon.

BoerHarms
16-10-13, 11:57
Mijn oudste heeft epilepsie (absences). Middelbare school ging hij met de trein.Ik zette hem op het perron af en wachtte totdat hij was ingestapt. Op de terugweg reisde hij met wat scholieren die ook in de gaten hielden of hij tijdens een absence niet aan de wandel ging en in het spoorgat zou kukelen. 's middags haalde ik hem bij het perron weer op.

Ben in die jaren een aantal keren bekeurd. Men controleerde vanwege overlast door hangjeugd. Helaas waren de boa's al naar huis wanneer de hangjeugd vernielingen aanbrachten. Boa's werkten tot 17.00 uur. Hangjeugd kwam na 18.00 uur. Bekeuringen aangevochten maar zonder resultaat. Ik "mocht" 2 keer per dag een kaartje voor mezelf aanschaffen. Heb ik uiteraard niet gedaan, maar ben er nog steeds boos over. Ik stond daar nb voor de veiligheid van mijn zoon.

Ja, maar de BOA heeft in jouw een hangoudere gezien, misschien Benidorm Bastard, daarom, BOA kunnen alleen maar kortzichtig denken. Ik neem het ze ook niet kwalijk ook zij hebben hun beperkingen in hun verstandelijk vermogen.
Je geeft ze een porto en een jasje MET STREPEN

super ick
16-10-13, 12:21
BOA kunnen alleen maar kortzichtig denken.
zij hebben hun beperkingen in hun verstandelijk vermogen.
N

Voeg deze opmerkingen in je CV en solliciteer. Op zeker dat je aangenomen wordt.

je kunt niet verwachten dat er hooggeschoold personeel op deze vacatures afkomen. Daar is het werk te simpel voor en de salariëring te laag. Ze doen overigens ook nuttig werk. Om ze allemaal af te serveren als een stel verstandelijk beperkten vind ik kortzichtig.

super ick
16-10-13, 12:22
BOA kunnen alleen maar kortzichtig denken.
zij hebben hun beperkingen in hun verstandelijk vermogen.
N

Voeg deze opmerkingen in je CV en solliciteer. Op zeker dat je aangenomen wordt.

je kunt niet verwachten dat er hooggeschoold personeel op deze vacatures afkomen. Daar is het werk te simpel voor en de salariëring te laag. Ze doen overigens ook nuttig werk. Om ze allemaal af te serveren als een stel verstandelijk beperkten vind ik kortzichtig.

BoerHarms
16-10-13, 15:07
Voeg deze opmerkingen in je CV en solliciteer. Op zeker dat je aangenomen wordt.

je kunt niet verwachten dat er hooggeschoold personeel op deze vacatures afkomen. Daar is het werk te simpel voor en de salariëring te laag. Ze doen overigens ook nuttig werk. Om ze allemaal af te serveren als een stel verstandelijk beperkten vind ik kortzichtig.

Ok, zal me mening bijstellen, niet allemaal maar een groot gedeelte

Iznogoodh
16-10-13, 15:10
Broodje eten op station levert boete van 100 euro op

dinsdag, oktober 15, 2013 - 14:34

Venendaal - Een boete van 97 euro kregen drie leerlingen van het Lchtus College in Veenendaal gepresenteerd nadat zij een broodje zaten te eten op het station van Veenendaal. Veenendaal de Klomp of Veenendaal Centraal?

super ick
16-10-13, 15:14
Ok, zal me mening bijstellen, niet allemaal maar een groot gedeelte

Alle mensen zijn beperkt. Dat is geen schande.

Een neef van mij is timmerman. Heeft deatojds de beroepenschool gedaan. speciaal onderwijs voor jongeren die te dom waren voor de LTS. Spreekt geen woord over de grens. Heeft geen boek gelezen. Die zou je verstandelijk beperkt kunnen noemen.
Hij verdient een prima boterham en kan het werk niet aan, ook nu in 'crisistijd'. Heeft een leuk gezinnetje gesticht. Zijn vrouw zou je ook verstandelijk beperkt kunnen noemen want die werkt in de verpleging.

De vraag is eigenlijk..........wat schaar jij onder verstandelijk beperkt?

BoerHarms
16-10-13, 15:25
Alle mensen zijn beperkt. Dat is geen schande.

Een neef van mij is timmerman. Heeft deatojds de beroepenschool gedaan. speciaal onderwijs voor jongeren die te dom waren voor de LTS. Spreekt geen woord over de grens. Heeft geen boek gelezen. Die zou je verstandelijk beperkt kunnen noemen.
Hij verdient een prima boterham en kan het werk niet aan, ook nu in 'crisistijd'. Heeft een leuk gezinnetje gesticht. Zijn vrouw zou je ook verstandelijk beperkt kunnen noemen want die werkt in de verpleging.

De vraag is eigenlijk..........wat schaar jij onder verstandelijk beperkt?

Aahh, sorry dat mijn uitspraak verkeerd overkomt, neen absoluut wil ik de BOA niet met de groep die jij aanhaalt vergelijken. Mijn woorden keus van verstandelijk beperkt waren in deze misschien ongelukkig gekozen.

want de verstandelijke beperkte die jij aanhaalt kunnen beter en menselijke denken dan vele BOA,s

Met vele BOA kan je gewoon niet praten, met zoals vele dienders hun macht tonen het bonnenboekje pakken en maar schrijven ipv van opvoedkundig optreden.

mijn excuus dat ik me verkeerd uitgedrukt heb.

Karin.N
16-10-13, 15:33
Veenendaal de Klomp of Veenendaal Centraal?

Station Veenendaal-West

knuppeltje
17-10-13, 09:11
Mijn oudste heeft epilepsie (absences). Middelbare school ging hij met de trein.Ik zette hem op het perron af en wachtte totdat hij was ingestapt. Op de terugweg reisde hij met wat scholieren die ook in de gaten hielden of hij tijdens een absence niet aan de wandel ging en in het spoorgat zou kukelen. 's middags haalde ik hem bij het perron weer op.

Ben in die jaren een aantal keren bekeurd. Men controleerde vanwege overlast door hangjeugd. Helaas waren de boa's al naar huis wanneer de hangjeugd vernielingen aanbrachten. Boa's werkten tot 17.00 uur. Hangjeugd kwam na 18.00 uur. Bekeuringen aangevochten maar zonder resultaat. Ik "mocht" 2 keer per dag een kaartje voor mezelf aanschaffen. Heb ik uiteraard niet gedaan, maar ben er nog steeds boos over. Ik stond daar nb voor de veiligheid van mijn zoon.

Je had ook die Mechelaar mee moeten nemen.

Karin.N
17-10-13, 09:29
Je had ook die Mechelaar mee moeten nemen.


Ja, en daar ook voor bekeurd worden, want zij moet natuurlijk ook in het bezit van een geldig kaartje zijn.

super ick
17-10-13, 09:38
Hond meenemen in de trein

Wil je je*hond*meenemen in de*trein? Dan moet je net een aantal dingen rekening houden. Deze informatie is van toepassing op de NS.

Kleine hond gratis meenemen in de trein

Als je een*kleine*hond*mee wil nemen in de trein, kan dit mogelijk gratis. Is je huisdier zo klein dat het op je schoot past of in een tas of mand, dan kan je deze gewoon gratis meenemen in de trein.

Dagkaart hond

Voor de meeste honden zal je een zogenaamde*Dagkaart*hond*moeten aanschaffen, omdat ze niet in een mand of op schoot passen. Twijfel je of dit ook voor jouw hond geldt, vraag dan het NS personeel om advies. Een Dagkaart hond kost momenteel 3 euro. Heb je een NS- of een OV-jaarabonnement, dan mag je één hond gratis meenemen.


Ja, en daar ook voor bekeurd worden, want zij moet natuurlijk ook in het bezit van een geldig kaartje zijn.

Overal zijn regeltjes voor.

Karin.N
17-10-13, 09:40
Hond meenemen in de trein

Wil je je*hond*meenemen in de*trein? Dan moet je net een aantal dingen rekening houden. Deze informatie is van toepassing op de NS.

Kleine hond gratis meenemen in de trein

Als je een*kleine*hond*mee wil nemen in de trein, kan dit mogelijk gratis. Is je huisdier zo klein dat het op je schoot past of in een tas of mand, dan kan je deze gewoon gratis meenemen in de trein.

Dagkaart hond

Voor de meeste honden zal je een zogenaamde*Dagkaart*hond*moeten aanschaffen, omdat ze niet in een mand of op schoot passen. Twijfel je of dit ook voor jouw hond geldt, vraag dan het NS personeel om advies. Een Dagkaart hond kost momenteel 3 euro. Heb je een NS- of een OV-jaarabonnement, dan mag je één hond gratis meenemen.



Overal zijn regeltjes voor.


Een mechelaar is niet klein. Zelf denkt ze van wel, ze zit nl graag op schoot :hihi:

En als die regeltjes inhouden dat je zoon in gevaarlijke situaties kan belanden door een ziekte?

knuppeltje
17-10-13, 09:41
Ja, en daar ook voor bekeurd worden, want zij moet natuurlijk ook in het bezit van een geldig kaartje zijn.

Als jij er een heel peloton mariniers mee kunt verdrijven, dan moet zo'n boa geen probleem zijn. Maar zonder gekheid, je moet je dan echt wel beroerd voelen.

super ick
17-10-13, 09:48
Een mechelaar is niet klein. Zelf denkt ze van wel, ze zit nl graag op schoot :hihi:

En als die regeltjes inhouden dat je zoon in gevaarlijke situaties kan belanden door een ziekte?

in ieder beroep heb je mensen die slecht werk leveren. In jou geval moeten betreffende boa's echt bijgespijkerd worden. Zij volgen blind de regeltjes en kijken niet naar de reden erachter.
die regeltjes zijn niet ingevoerd om moeders die hun kinderen in de gaten willen houden van perrons te weren en helemaal niet in jou geval.

Karin.N
17-10-13, 09:52
Als jij er een heel peloton mariniers mee kunt verdrijven, dan moet zo'n boa geen probleem zijn. Maar zonder gekheid, je moet je dan echt wel beroerd voelen.

Je baalt gewoon. Ik stond echt niet voor de gezelligheid 2 keer per dag op het perron. Dan was er het eerste uur uitval, dan opeens de laatste twee uur vrij. En hup moeders kon dr agenda weer omgooien. Enfin, hij is er nog steeds niet vanaf. Maar de aanvalletjes zijn nu zodanig dat hij inmiddels zelfstandig met openbaar vervoer kan reizen. Fietsen ed zit er niet in, maar dit is al heel prettig.

knuppeltje
17-10-13, 09:55
Overal zijn regeltjes voor.

Vast wel. Maar de aanklacht is voor mij totaal bezopen. "Het kunnen veroorzaken van...." Dus niet het veroorzaken van....

Verrek, dat kunnen we allemaal...maar moeten wij dan ook allemaal op de bon? Dat is de kernvraag...is ons recht al zover uitgehold dat niet meer alleen de gepleegde daad strafbaar is, maar ook het kunnen veroorzaken ervan.

Er lopen op straat tien kinderen...en iemand zegt: die zijn van jou, want jij bent in staat om ze te maken. Totaal bezopen. Toch?

Die achterlijke boa moet sowieso terug naar de lagere school. Nou ja, ook degene die dit uitgedacht heeft ook.

knuppeltje
17-10-13, 09:58
Je baalt gewoon. Ik stond echt niet voor de gezelligheid 2 keer per dag op het perron. Dan was er het eerste uur uitval, dan opeens de laatste twee uur vrij. En hup moeders kon dr agenda weer omgooien. Enfin, hij is er nog steeds niet vanaf. Maar de aanvalletjes zijn nu zodanig dat hij inmiddels zelfstandig met openbaar vervoer kan reizen. Fietsen ed zit er niet in, maar dit is al heel prettig.

En dan nog zo'n achterlijke boa er bovenop, en je dag is weer vol rozengeur en maneschijn. :maf3:

Karin.N
17-10-13, 10:00
Maar dan is het prettig hierkomen. Met geweldige prikkers zoals de homofoben hier die geregeld na afwezigheid weer oppoppen :hihi: dat maakt je dag weer helemaal goed. (ahum)

knuppeltje
17-10-13, 10:05
Maar dan is het prettig hierkomen. Met geweldige prikkers zoals de homofoben hier die geregeld na afwezigheid weer oppoppen :hihi: dat maakt je dag weer helemaal goed. (ahum)

Blijven lachen, dame.

super ick
17-10-13, 10:06
Vast wel. Maar de aanklacht is voor mij totaal bezopen. "Het kunnen veroorzaken van...." Dus niet het veroorzaken van....

Verrek, dat kunnen we allemaal...maar moeten wij dan ook allemaal op de bon? Dat is de kernvraag...is ons recht al zover uitgehold dat niet meer alleen de gepleegde daad strafbaar is, maar ook het kunnen veroorzaken ervan.

Er lopen op straat tien kinderen...en iemand zegt: die zijn van jou, want jij bent in staat om ze te maken. Totaal bezopen. Toch?

Die achterlijke boa moet sowieso terug naar de lagere school. Nou ja, ook degene die dit uitgedacht heeft ook.

Denk onze berichtjes elkaar gekruisd hebben. Ik plaatste mijn berichtje alleen maar om te laten zien dat alles al in regeltjes is vastgelegd.
het probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden als je toestemming zou kunnen vragen. Die zou je vast krijgen om toezicht te houden op een ziek kind of om een rolstoelgebonden iemand in de trein te helpen. Probleem daarvan is echter dat er in velden of wegen vaak geen opzichter meer te bekennen is. Vroegah was er een perronopzichter. Dat was zo gek nog niet.

in de metro kom je niet op het perron zonder kaartje. Dan moet je door de hekken. Dat is ook ingesteld omdat er overlast werd veroorzaakt door allerlei figuren die er niets te zoeken hebben. Zoals zo vaak moeten ook hier de goeden onder de kwaden lijden. Ik weet niet zeker in welke categorie Karin valt met die valse vechthond.

Karin.N
17-10-13, 10:19
Code rood gaat af zodra ik met hond buiten kom :ego:

Ik stel een pb meeting voor, neem ik m'n schatje wel mee :hihi:

knuppeltje
17-10-13, 10:27
Denk onze berichtjes elkaar gekruisd hebben. Ik plaatste mijn berichtje alleen maar om te laten zien dat alles al in regeltjes is vastgelegd.
het probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden als je toestemming zou kunnen vragen. Die zou je vast krijgen om toezicht te houden op een ziek kind of om een rolstoelgebonden iemand in de trein te helpen. Probleem daarvan is echter dat er in velden of wegen vaak geen opzichter meer te bekennen is. Vroegah was er een perronopzichter. Dat was zo gek nog niet.

in de metro kom je niet op het perron zonder kaartje. Dan moet je door de hekken. Dat is ook ingesteld omdat er overlast werd veroorzaakt door allerlei figuren die er niets te zoeken hebben. Zoals zo vaak moeten ook hier de goeden onder de kwaden lijden. Ik weet niet zeker in welke categorie Karin valt met die valse vechthond.

Zal allemaal best, maar waarom ga je niet in op de totale bezopenheid van de geformuleerde aanklacht. Die is namelijk niets meer of minder dan een regelrechte verkrachting van de grondwet en alle daaruit relevante gerelateerde wetgeving betreffende ons rechtssysteem. En een Mechelaar is wel een hond met een stevig karakter, maar ook heel kindvriendelijk. Maar daar gaat mijn vraag helemaal niet over.

abk79
20-10-13, 23:28
Beetje te streng

super ick
21-10-13, 07:39
Code rood gaat af zodra ik met hond buiten kom :ego:

Ik stel een pb meeting voor, neem ik m'n schatje wel mee :hihi:

En ik een pianosnaar voor als Revisor ook komt........... :hihi:

super ick
21-10-13, 07:40
Zal allemaal best, maar waarom ga je niet in op de totale bezopenheid van de geformuleerde aanklacht. Die is namelijk niets meer of minder dan een regelrechte verkrachting van de grondwet en alle daaruit relevante gerelateerde wetgeving betreffende ons rechtssysteem. En een Mechelaar is wel een hond met een stevig karakter, maar ook heel kindvriendelijk. Maar daar gaat mijn vraag helemaal niet over.

Je maakt van niets een discussie. Neem je pilletje en meet je bloeddruk nog een keer.

Revisor
21-10-13, 08:04
Vijftienjarige neefje heeft van de week een boete van 65 euro gekregen voor het gooien van een pit van een pruim op straat.

knuppeltje
21-10-13, 08:07
Je maakt van niets een discussie. Neem je pilletje en meet je bloeddruk nog een keer.

Je wordt echt net ons schaapje, die verrekt het ook om te antwoorden.