PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Vrouw uit IJmuiden moet excuses aanbieden aan Marokkanen



MoStar
16-10-13, 23:27
18129


De vrouw die afgelopen week een valse aangifte had ingediend tegen een groep van zes Marokkanen (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/366992-mishandeling-door-marokkanen-haarlem-blijkt-verzonnen-zijn.html) moet onder andere haar excuses aanbieden aan alle Marokkanen in Nederland. De vrouw spreidde vorige week ten onrechte het verhaal rond dat zij in Haarlem door zes Marokkanen in elkaar getrapt werd. Na onderzoek van de politie bleek dit verhaal verzonnen te zijn.


Dankzij de valse aangifte van de vrouw staat de Marokkaanse gemeenschap en de gemeente IJmuiden in kwaad daglicht. De burgemeester van IJmuiden, Bernt Schneiders, is van mening dat de vrouw niet zomaar straffeloos weg kan komen met haar actie. Volgens de burgemeester is zij dan ook verplicht om op zijn minst een publieke excuses te maken aan de Marokkanen in Nederland. Dit kan bijvoorbeeld via social media of via een andere manier, als het maar gebeurd.


Het is mogelijk dat de vrouw uit IJmuiden echter een grotere straf boven het hoofd hangt. Het Openbaar Ministerie overweegt de optie om de vrouw te vervolgen. Het indienen van een valse aangifte is een serieuze overtreding en een strafbaar feit. Het Openbaar Ministerie kan maximaal 1 jaar celstraf en 4.500 euro boete eisen.

Foto: [email protected] (http://www.flickr.com/photos/copsadmirer/)

knuppeltje
17-10-13, 09:07
En terecht. Van mij hoeft het daarbij ook niet te blijven.

super ick
17-10-13, 09:56
En terecht. Van mij hoeft het daarbij ook niet te blijven.

valse aangifte moet bestraft worden. Zoveel is zeker.

alleen excuses aanbieden aan alle Marokkanen? Ik vind het een vreemd verhaal want hoe wist de mw dat het Marokkanen waren en bijv geen Tunesiërs of Algerijnen? Waarschijnlijk een aanname?

Als ik mijn verzekeraar wil belazeren en een zelf veroorzaakte autoschade wil claimen met de leugen dat ik door een BMW rijder van de weg gedrukt ben moet ik dan ook mijn excuses maken aan alle BMW rijders?

knuppeltje
17-10-13, 10:03
valse aangifte moet bestraft worden. Zoveel is zeker.

alleen excuses aanbieden aan alle Marokkanen? Ik vind het een vreemd verhaal want hoe wist de mw dat het Marokkanen waren en bijv geen Tunesiërs of Algerijnen? Waarschijnlijk een aanname?

Als ik mijn verzekeraar wil belazeren en een zelf veroorzaakte autoschade wil claimen met de leugen dat ik door een BMW rijder van de weg gedrukt ben moet ik dan ook mijn excuses maken aan alle BMW rijders?

Valse aangiftes zijn hier strafbaar.

Dit niet?

Nee, maar waarom moeten moslims hier zich altijd verontschuldigen voor wat andere moslims uitvreten.

Umarvlie
17-10-13, 10:07
Als ik mijn verzekeraar wil belazeren en een zelf veroorzaakte autoschade wil claimen met de leugen dat ik door een BMW rijder van de weg gedrukt ben moet ik dan ook mijn excuses maken aan alle BMW rijders?

Hmm .. ik hoop dat je het verschil ziet tussen een "auto" en een mens/persoon. Dat gezegd hebbende, alle BMW rijders zijn aso's dus daar hoef je nooit excuses aan aan te bieden.

oh .. voor i het vergeet :gniffel:

Karin.N
17-10-13, 10:33
oh .. voor i het vergeet :gniffel:

Goedzo :hihi:

knuppeltje
17-10-13, 10:38
Goedzo :hihi:

Opstookster. :blowen:

Ready?
17-10-13, 11:08
Dat een gemeenschap wordt benadeeld vind ik overdreven. Had ze bij de aangifte verteld dat die jongen symbool staan voor de hele gemeenschap Marokkanen in IJmuiden (of Nederland)? Dat ze bestraft moet worden vanwege de valse aangifte lijkt me evident.

Revisor
17-10-13, 13:54
Vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Nederlandse media en politiek is anti-Marokkanen, zij doet niets anders dan papegaaien van deze media en politiek.

Onzin dat ze haar nu haar excuses willen laten maken aan de Marokkaanse gemeenschap.

BVeter kan de Telegraaf excuses aanbieden want die smeerlappen hebben de zaak enorm uitvergroot en overdreven door Marokkanen prominent te noemen maar toen bleek dat het verzonnen was werd er geen woord gerept dat Marokkanen ten onrechte beschuldigd zijn.

Karin.N
17-10-13, 14:06
Opstookster. :blowen:

Ik gebruik de telegraaf wel als aanmaakpapier.......tis toch een krant zonder enig fatsoen.:kotsen2:

super ick
17-10-13, 15:33
Nee, maar waarom moeten moslims hier zich altijd verontschuldigen voor wat andere moslims uitvreten.

Dan moeten ze ook dat algemene excuus niet aanvaarden.

knuppeltje
18-10-13, 09:40
Ik gebruik de telegraaf wel als aanmaakpapier.......tis toch een krant zonder enig fatsoen.:kotsen2:

Mevrouw, dat is een ad hominem argument. U weet dat er prikkers zijn die zich daar terecht aan storen. :jammer:

knuppeltje
18-10-13, 09:41
Dan moeten ze ook dat algemene excuus niet aanvaarden.

Je lijkt schaapje wel. Geef eens gewoon antwoord op mijn vraag.