PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe schokkende beelden gijzeldrama Nairobi



Joesoef
17-10-13, 21:26
Bewerkt door: redactie − 17/10/13, 21:55 − bron: CNN


Er zijn nieuwe beelden vrijgegeven van beveiligingscamera's uit het Westgate winkelcentrum in Nairobi, waarop te zien is hoe de terroristen te werk gingen. De beelden zijn van 21 september, de eerste dag van wat voor sommige mensen een nachtmerrie werd die vier dagen zou duren.


Het beeld begint kort voordat de aanvaller toeslaan. Mensen staan nietsvermoedend in de rij bij de kassa. Plotseling ontstaat er paniek. Daarna zie je beelden van de gangen, waar mensen rennen voor hun leven, of juist op de grond duiken in de hoop de kogels te ontwijken. Er wordt lukraak geschoten op alles wat beweegt. Mensen die zich proberen te verbergen, maar toch worden gevonden, worden bijna nonchalant neergeschoten. De terroristen lopen soms met een mobiele telefoon aan hun oren door het winkelcentrum en pauzeren om te bidden.


Het materiaal is in handen gekomen van CNN die de beelden ook op haar website heeft geplaatst. Er wordt bij vermeld dat ze een heleboel materiaal hebben weggeknipt omdat het te gruwelijk was.


Er is ook beeld vanuit een supermarkt, waar een moeder en twee kinderen een gewond kind in een winkelwagentje vervoeren. Achter hen loopt een gewonde tiener, met haar armen in de lucht. Eén van de aanvallers vertelt hen waar ze naartoe moeten lopen. Volgens CNN werden deze mensen gegijzeld, en zijn ze later levend bevrijd.


Er zijn vier aanvallers te zien. Het is onduidelijk of zij zijn ontsnapt of zijn omgekomen. Bij de aanval zijn zeker 67 doden gevallen. Hieronder waren relatief veel buitenlanders, onder wie een zwangere Nederlandse vrouw.


CNN heeft de beelden op haar website geplaatst. (Let op: de beelden zijn zeer schokkend) Kenya mall attackers talked on cell phone, prayed between shootings - CNN.com (http://edition.cnn.com/2013/10/17/world/africa/kenya-mall-attack-footage/index.html?hpt=hp_c1)




Volg de Volkskrant op Twitter
Word vriend van de Volkskrant op Facebook
Share on facebook Share on twitter Share on hyves Share on linkedin |

mark61
17-10-13, 22:22
en pauzeren om te bidden

Kostelijk.

super ick
18-10-13, 07:30
en pauzeren om te bidden

Kostelijk.

Ja dat viel me ook op. Alleen kwam het woordje kostelijk niet bij mij op. Eerder volkomen gestoord.

BoerHarms
18-10-13, 08:48
Ja dat viel me ook op. Alleen kwam het woordje kostelijk niet bij mij op. Eerder volkomen gestoord.

en dan De naam van de schepper misbruiken.

knuppeltje
18-10-13, 08:57
en dan De naam van de schepper misbruiken.

Ik vraag me af wat je dan voelt als schepper als je zoiets ziet. Oké, na miljoenen jaren mensheid moet die al aardig wat eelt op zijn ziel hebben, maar toch.

mark61
18-10-13, 10:10
Ja dat viel me ook op. Alleen kwam het woordje kostelijk niet bij mij op. Eerder volkomen gestoord.

Misschien was ik licht sarcastisch.

Es kijken hoe Adje Hominem dit uitlegt. Agro Turk is zeker afgevoerd?

Tomas
18-10-13, 11:48
Ik wacht wel tot Charles zich komt afvragen waarom jullie je zo inhoudelijk bezig blijven houden met andermans beleving van een specifieke religie. Daar valt geen inhoudelijk oordeel over te geven. Je vind het onzin, of niet. Niet slechts een beetje of hier en daar. Of als het je uitkomt. Binnen de onzin kan en mag alles.

Karin.N
18-10-13, 12:39
Misschien was ik licht sarcastisch.

Es kijken hoe Adje Hominem dit uitlegt. Agro Turk is zeker afgevoerd?

Yep, samen met Kareltje

Dat wordt vast en zeker een sterke uitleg. Als er iemand is die zaken zo haarfijn en precies kan uileggen is het ons Adje Homi wel. Tis alleen te hopen dat hij zich met zijn grote kennis en intellect tot ons nederig gepeupel wenst te wenden.

knuppeltje
18-10-13, 15:39
Yep, samen met Kareltje

Dat wordt vast en zeker een sterke uitleg. Als er iemand is die zaken zo haarfijn en precies kan uileggen is het ons Adje Homi wel. Tis alleen te hopen dat hij zich met zijn grote kennis en intellect tot ons nederig gepeupel wenst te wenden.

Mot dat? :duizelig: