PDA

Bekijk Volledige Versie : 94-jarige vrouw slachtoffer babbeltruc



AdamRon
18-10-13, 16:18
Een vrouw van 94 is zaterdag 13 juli slachtoffer geworden van een babbeltruc. De daders weten als zogenaamde thuiszorg en bank-medewerksters haar bankpas en pincode te bemachtigen.

Rond half zeven wordt de hoogbejaarde vrouw gebeld door een mevrouw die zegt van thuiszorg Cordaan te zijn. Ze laat de belster weten dat ze bij een andere thuiszorgorganisatie is aangesloten, waarop de vrouw haar antwoordt dat beide organisaties sinds kort zijn gefuseerd. Tijdens het telefoontje gaat de bel. Er staan twee vrouwen voor de deur die komen kijken of de woning wel goed is schoongemaakt. Terwijl de ene vrouw het slachtoffer aan de praat houdt, ‘inspecteert’ de andere de woning. Na zo’n 15 min vertrekken de dames weer.

Dezelfde avond krijgt de bejaarde dame een telefoontje van een vrouw die zich voordoet als bank-medewerkster. Ze vertelt dat de bankpas van de vrouw gevonden is en dat ze de pincode nodig heeft om de pas voor haar te kunnen blokkeren. Onder de indruk van het feit dat haar bankpas opeens gevonden is en de beschaafde toon en taalgebruik van de vrouw aan de andere kant van de lijn, noemt ze haar pincode. Achteraf realiseert ze zich dat ze dit nooit had moeten doen.

Kort daarna wordt in de Haarlemmermeerstraat met haar pas gepind. Gelukkig constateert haar bank snel dar er een ongebruikelijke transactie is gedaan en blokkeren ze de rekening.

Dezelfde avond en de dagen erna wordt nog een aantal keer geprobeerd met de pas geld op te nemen. Van deze geldopnames zijn videobeelden. Steeds zijn daarop twee vrouwen te zien.

Babbeltruc | politie.nl (http://www.politie.nl/gezocht/verdachten/2013/oktober/05-babbeltruc-pinpas-vrouw-94jr.html)

-------------------------------------------------------

Waarom worden de zwakkeren in onze multiculturele samenleving (lees, ouderen, invaliden en gehandicapten) de dupe van dit soort criminaliteit :boos:

Karin.N
18-10-13, 16:37
Had je dit bericht ook geplaatst als de daders bijvoorbeeld 2 blonde blauwogige dames waren?

AdamRon
18-10-13, 16:44
Had je dit bericht ook geplaatst als de daders bijvoorbeeld 2 blonde blauwogige dames waren?

Tuurlijk, waarom niet..
Of probeer je mij weer in een bepaalt daglicht te zetten ?

De reden dat ik dit postte is dat er een bredere bekendheid aan gegeven word zodat de daders sneller opgepakt worden, en maakt niets uit wie het is.. al hebben ze paarse ogen en een groene huidskleur.

Hoe vaak je het ook probeert... ik ben geen Wilders fan :zwaai:


p.s. Als je iets tegen mij heeft stuur je mij netjes een PM.. zoals het ook in de Huisregels beschreven staat

Joesoef
18-10-13, 19:27
Vette peg ronnieboy. Oost-Europeanen vermomd als moslima.

AdamRon
18-10-13, 19:46
Vette peg ronnieboy. Oost-Europeanen vermomd als moslima.

Joesoefje, zoals ik al aangaf aan Karin maakt het mij niet uit wie het is, het gaat er mij om dat de daders opgepakt worden.. bij dit soort delicten gaan bij mij m'n nekharen recht overeind staan.

Niks vette pech, vertel eens wat je daar eigenlijk mee bedoelt

CONTRA
18-10-13, 19:50
---

Waarom worden de zwakkeren in onze multiculturele samenleving (lees, ouderen, invaliden en gehandicapten) de dupe van dit soort criminaliteit :boos:

makkelyke prooi al denk ik niet dat deze vrouw de dupe is geworden. de bank zal vermoedelyk geen cent van haar rekening aftrekken.

AdamRon
18-10-13, 19:59
makkelyke prooi al denk ik niet dat deze vrouw de dupe is geworden. de bank zal vermoedelyk geen cent van haar rekening aftrekken.

Daar gaat het niet om man, de bank zal het verlies wel compenseren..
Dat neemt niet weg dat het gewoon schofterig is dat dit soort dingen gebeuren... wie de daders ook mogen zijn :brozac:

CONTRA
18-10-13, 20:12
Dat neemt niet weg dat het gewoon schofterig is dat dit soort dingen gebeuren...

vind het wel meevallen in vergelyking met konventionele diefstal van cash geld. steelt iemand je poen uit je zakken ben je het kwyt. jat iemand je pinkode en je bankpas dan is er kans dat het je uiteindelyk niks kost. geef my dan maar liever pinkodedieven. toen internetdieven myn creditcard plunderde heeft de bank het vergoed. kostte me uiteindelyk geen cent. toen roemenen meer dan 1800 gulden cash van me stalen was ik het echter definitief kwyt.


wie de daders ook mogen zijn :brozac:

:hihi:

tegenover my hoef je niet politiek korrekt te doen hoor.

AdamRon
18-10-13, 20:21
tegenover my hoef je niet politiek korrekt te doen hoor.

Wel, ik heb het gevoel dat ik daartoe gedwongen word door een aantal lieden hier op deze forum want als ik iets post wat tegen het zere been is krijg ik indirect bepaalde opmerkingen (alsof ik de grootse racist ben om maar wat te noemen)..
b.v. mijn post over de uitgesproken Fatwa's aangaande het consumeren van honden en katten in regio waar mensen de hongerdood sterven heeft mij ook 2 rode duimpjes opgeleverd.
:confused:

mark61
18-10-13, 22:08
Tuurlijk, waarom niet..

Lieg niet:

in onze multiculturele samenleving

AdamRon
19-10-13, 05:14
Lieg niet:

in onze multiculturele samenleving

Wou jij beweren dat Nederland niet multicultureel is ? :roken:

Juffrouw_Saartje
19-10-13, 07:41
Vette peg ronnieboy. Oost-Europeanen vermomd als moslima.

Dat meisje met die grote bril, ziet er inderdaad niet uit alsof ze iedere dag een hoofddoek draagt, vanwege de manier waarop ze deze heeft gedrapeerd. Duidelijk een vermomming.