PDA

Bekijk Volledige Versie : VN onderzoekt Zwarte Piet



knuppeltje
19-10-13, 09:03
VN onderzoekt Zwarte Piet
zaterdag 19 okt 2013, 09:41 (Update: 19-10-13, 09:51)
Zwarte Piet
Zwarte Piet ANP Xtra

De Verenigde Naties doen onderzoek naar Zwarte Piet. Een commissie onder verantwoordelijkheid van de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten bekijkt of de knecht van Sinterklaas een racistisch stereotype is, meldt NRC Handelsblad.

Het dagblad heeft een brief van vier VN-rapporteurs gepubliceerd die zich bezighouden met mensenrechten, culturele rechten, minderhedenrechten en racisme. De brief is gericht aan de Nederlandse regering en is gedateerd op 17 januari.
UNESCO

In de brief staat dat de rapporteurs informatie hadden gekregen dat de traditie van Sinterklaas in de kern racistisch is en dat het beeld van Afrikanen als tweederangs burgers wordt bevestigd door de "domkop en knecht" Zwarte Piet.

Verder stellen de VN-rapporteurs dat het sinterklaasfeest niet op de UNESCO-lijst van immaterieel erfgoed mag, als de "betrokken gemeenschappen" er niet mee instemmen.

In een antwoord aan de rapporteurs schrijft de Nederlandse VN-ambassadeur in Genčve Roderick van Schreven op 10 juli dat Nederland geen plannen heeft om het sinterklaasfeest voor te dragen voor de UNESCO-lijst. Ook dit stuk is gepubliceerd door NRC Handelsblad.
Publieke discussie

Verder staat in het antwoord dat de Nederlandse regering Sinterklaas beschouwt als "traditioneel kinderfeest" en ervan op de hoogte is dat "Zwarte Piet soms onderwerp van publieke discussie is".

Eind volgende maand bespreken de VN-rapporteurs het Nederlandse antwoord, meldt NRC. (NOS.nl)

Sjezusminina...Had die Rutte niet beter zijn bek kunnen houden? Moest die nu echt zo nodig voor de camera zeggen: "Zwarte Piet is zwart" :duizelig:

knuppeltje
19-10-13, 09:23
Heb die narrige censuur hier gauw stiekem mijn topic-titel aangepast. :gniffel:

Karin.N
19-10-13, 09:25
Ik stel voor dat we onze intellectuele Adje de Homi voordragen om ons culturele Sinterklaasfeest te behouden in de huidige vorm. Als geen ander kan Adje de zaak zo brengen dat de VN alleen maar tot de conclusie kan komen dat het hier een kwestie betreft van Nederlanders bashen.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Adje er ook voor zal strijden dat de sexuele geaardheid van Sinterklaas (zoals wellicht bekend is Sint een homo) niet langer op de korrel wordt genomen. Adje zal duidelijk maken dat homofilie en pedofilie niets met elkaar van doen hebben.

Karin.N
19-10-13, 09:26
Heb die narrige censuur hier gauw stiekem mijn topic-titel aangepast. :gniffel:

Terecht! Die titelsvan jou kunnen ook niet (wat was de titel?). Ga je nu weer je act opvoeren van dreigen met weggaan, uiteindelijk weggaan om nooooit meer terug te keren. En vervolgens enkele weekjes later weer op te poppen :hihi:

super ick
19-10-13, 09:27
Ik zie het er nog van komen dat we ieder jaar rond 5 december een delegatie VN rapporteurs in Nederland moeten toelaten. Als er toch illegaal een ZP aangetroffen wordt kunnen we rekenen op keiharde sancties of misschien zelfs luchtaanvallen.

Het is goed dat dergelijke organisaties er zijn om de wereldvrede te bevorderen.

Joesoef
19-10-13, 09:31
Ik voorspel luchtaanvallen op de stoomboot en aanvullend een economische boycot.

VN, volkomen gestoord natuurlijk. Kunnen zich beter druk maken om de Greenpeace activisten die in Rusland vast zitten.

Karin.N
19-10-13, 09:33
Het is toch logisch dat zede pijlen op 5 december richten. Ik bedoel maar, Syrië, Egypte, Palestina, Israel, armoede, analfabetisme zijn problemen die in een hand omdraai zijn opgelost. Het echte probleem is de positie zan Zwarte Piet.

persoonlijk heb ik overigens geen enkel bezwaar tegen de gekleurde piet, vind het zelfs beter

Karin.N
19-10-13, 09:34
Ik voorspel luchtaanvallen op de stoomboot en aanvullend een economische boycot.

VN, volkomen gestoord natuurlijk. Kunnen zich beter druk maken om de Greenpeace activisten die in Rusland vast zitten.

Zouden die russen er achter zitten:vreemd:

knuppeltje
19-10-13, 09:35
Ik stel voor dat we onze intellectuele Adje de Homi voordragen om ons culturele Sinterklaasfeest te behouden in de huidige vorm. Als geen ander kan Adje de zaak zo brengen dat de VN alleen maar tot de conclusie kan komen dat het hier een kwestie betreft van Nederlanders bashen.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Adje er ook voor zal strijden dat de sexuele geaardheid van Sinterklaas (zoals wellicht bekend is Sint een homo) niet langer op de korrel wordt genomen. Adje zal duidelijk maken dat homofilie en pedofilie niets met elkaar van doen hebben.

Jawel, maar Adje zal, met al die kleine kinderen die alsmaar bij die sint op schoot zitten te wiegelen, toch goed van de tongriem moeten zijn, wil sint voor het Internationaal Strafhof niet aangeklaagd worden voor zijnde een regelrechte pedofiel. Het feit dat die knecht van hem jaarlijks ook nog eens grote aantallen kleine kinderen in een zak stopt, en voor sint mee naar Spanje ontvoert, zal een en ander voor Adje ook niet makkelijker maken, denk ik.

Karin.N
19-10-13, 09:39
Jij onderschat Adje. Dat komt wel goed. Als ik zie wat hij de afgelopen jaren heeft rechtgebreid wat krom is, dan is de mythe doorprikken dat Sinterklaas en pedo is een peuleschilletje voor Adje. :ego:

knuppeltje
19-10-13, 09:39
Terecht! Die titelsvan jou kunnen ook niet (wat was de titel?). Ga je nu weer je act opvoeren van dreigen met weggaan, uiteindelijk weggaan om nooooit meer terug te keren. En vervolgens enkele weekjes later weer op te poppen :hihi:

Dame, dit zijn zeer ernstige, en zeer valselijke beschuldigingen waar ik zeer onthutst van raak. Het zou er nog aan ontbreken dat u mij ervan beschuldigt dat ik mij bij mijn rentrees me steeds van een nieuwe nick voorzie. :blowen:

Oiseau
19-10-13, 09:40
Dit krijg je wanneer je kost wat kost een zwart knecht naast een heilig witte man moet hebben. Zit je een witte knecht naast een zwarte heilig man dan gaan mensen rouwen bij wijze van spreken!

Karin.N
19-10-13, 09:41
Kijk, knuppel de hulptroepen van Adje zijn ook al gearriveerd, het gaat helemaal goedkomen, echt. :hihi:

Karin.N
19-10-13, 09:43
Dame, dit zijn zeer ernstige, en zeer valselijke beschuldigingen waar ik zeer onthutst van raak. Het zou er nog aan ontbreken dat u mij ervan beschuldigt dat ik mij bij mijn rentrees me steeds van een nieuwe nick voorzie. :blowen:

Nee, da's niet de bedoeling. Ik heb echt nietde intentie een oude man in staat van beschuldiging te stellen. (de hemel verhoede dat we hier nwe kareltaferelen gaan krijgen :hihi:).

Maar wat was nou de titel, ben wel nieuwsgierig, niet dat ik alles wil weten hoor :ego:

knuppeltje
19-10-13, 09:44
Jij onderschat Adje. Dat komt wel goed. Als ik zie wat hij de afgelopen jaren heeft rechtgebreid wat krom is, dan is de mythe doorprikken dat Sinterklaas en pedo is een peuleschilletje voor Adje. :ego:

Ik begrijp het. Adje zal korte metten maken met die gemijterde kinderlokker met een afdruk van de asbak op zijn rug.

Joesoef
19-10-13, 09:45
Nu nog die pedokerstman en zijn bestialiteiten.

knuppeltje
19-10-13, 09:45
Kijk, knuppel de hulptroepen van Adje zijn ook al gearriveerd, het gaat helemaal goedkomen, echt. :hihi:

Dame, deze discussie wordt nog hoogst interessant voor de intellectuelen hier.

Oiseau
19-10-13, 09:46
Zwarte Piet dit jaar vervangen door een kleine Poetin dan is het einde sinterklaaspret..lol

Karin.N
19-10-13, 09:47
Nu nog die pedokerstman en zijn bestialiteiten.

En dan hebben we de Paashaas nog.

En ik geloof heilig in de paashaas, dus wee o wee wie aan de Paashaas komt :maffia:

Karin.N
19-10-13, 09:48
Zwarte Piet dit jaar vervangen door een kleine Poetin dan is het einde sinterklaaspret..lol


of gaat dan juist beginnen...... Ik wil hem wel door een te kleine schoorsteen proppen hoor :hihi:

knuppeltje
19-10-13, 09:51
Nee, da's niet de bedoeling. Ik heb echt nietde intentie een oude man in staat van beschuldiging te stellen. (de hemel verhoede dat we hier nwe kareltaferelen gaan krijgen :hihi:).

Maar wat was nou de titel, ben wel nieuwsgierig, niet dat ik alles wil weten hoor :ego:

Dame, ik mag dan sinds enige jaren de pensioengerechtigde leeftijd zijn gepasseerd, maar om mij voor een oude man weg te zetten, terwijl we zeer binnenkort allemaal de honderd halen, gaat mij toch echt te ver.

Oké, om voorgoed van uw stalken af te zijn :blowen:, hij luidde: Eerst de Russen, en nu de VN. Oké, misschien een beetje erover, maar het gaf wel prima weer in welke precaire situatie we nu zijn aanbeland.

knuppeltje
19-10-13, 09:53
En dan hebben we de Paashaas nog.

En ik geloof heilig in de paashaas, dus wee o wee wie aan de Paashaas komt :maffia:

Die haalt bij ons nooit Pasen. Die gaat meteen, zoals dat ook hoort, met Kerstmis in de pan.

Karin.N
19-10-13, 09:56
Het was gezellig luitjes, maar ik gaat weer verder met duurzame bouwmaterialen (heb nog een hele website te vullen, meerdere zelfs :zucht:

En nog een boek te schrijven waarvan de deadline steeds dichterbij komt (HELP, waarom haal ik me voortdurend dat soort zaken op de hals) en een moordspel wat af moet.

Dan nog honden die naar buiten willen (leuk een opvang aan huis) en gelukkig liggen de pubers hier nog in coma

:hihi:

Karin.N
19-10-13, 09:59
Die haalt bij ons nooit Pasen. Die gaat meteen, zoals dat ook hoort, met Kerstmis in de pan.


I'll be back!

knuppeltje
19-10-13, 10:03
I'll be back!

Most welcome.

Mark
19-10-13, 10:07
VN onderzoekt Zwarte Piet
:

Gelijk weer de zwarte man onderzoekn... waar wordt ie van verdacht?

knuppeltje
19-10-13, 10:14
Gelijk weer de zwarte man onderzoekn... waar wordt ie van verdacht?

Gods wegen en die van de VN zijn ondoorgrondelijk. Ik kan u dus hierop antwoord geen antwoord geven.

BoerHarms
19-10-13, 10:30
ik ben diabeet, nu moeten we ook ons afvragen hoe dat nu gaat met suikerfeest

Revisor
19-10-13, 12:18
http://vimeo.com/53495267

AdamRon
19-10-13, 12:19
ik ben diabeet, nu moeten we ook ons afvragen hoe dat nu gaat met suikerfeest

Aangezien ik dat ook ben vraag ik mij al een poosje af :blowen:

Samir75017
19-10-13, 13:18
The Dutch don't seem to be very open to criticism ...

Feel sorry for all those Black people who have to witness this awkward 'festival' every year ...

mark61
19-10-13, 13:58
De wereld staat in brand en de VN heeft iets dringends ontdekt.

2013. De gekte is compleet.

AdamRon
19-10-13, 14:14
The Dutch don't seem to be very open to criticism ...

Feel sorry for all those Black people who have to witness this awkward 'festival' every year ...

Did you know that a lot of those Black people you're talking about are celebrating this Festival every year.
It's just a small group who are complaining each year. :gniffel:

jang0201
19-10-13, 14:18
Nederlanders staan echt wel open voor kritiek, dit in tegenstelling tot veel Moslims. Kan je me uitleggen wat er zo vreselijk is aan Sinterklaas voor donkere mensen.

Samir75017
19-10-13, 14:38
Did you know that a lot of those Black people you're talking about are celebrating this Festival every year.
It's just a small group who are complaining each year. :gniffel:

Have you got figures to back up that claim ? :gniffel:

super ick
19-10-13, 14:50
The Dutch don't seem to be very open to criticism ...

Feel sorry for all those Black people who have to witness this awkward 'festival' every year ...

The Dutch??

http://m.youtube.com/watch?v=_LZK1Ih-rm4

:hihi:

super ick
19-10-13, 14:52
De wereld staat in brand en de VN heeft iets dringends ontdekt.

2013. De gekte is compleet.

Het is wel een mooie test. Uitkomst: De VN kan makkelijk inkrimpen gezien het feit dat ze hier tijd voor hebben.....