PDA

Bekijk Volledige Versie : Toename zelfmoorden met 30 % onder westerlingen, Marokkanen en Turken plegen nauwelijks zelfmoord



Revisor
23-10-13, 09:14
Aantal zelfmoorden met 30 procent toegenomen sinds 2008

Bewerkt door: redactie − 23/10/13, 09:53 − bron: ANP

http://static0.trouw.nl/static/photo/2013/5/4/12/20131023095136/media_xl_1912317.jpg
© thinkstock. Vorig jaar beroofden 1753 mensen zichzelf van het leven.

Het aantal zelfmoorden in Nederland is de laatste jaren flink toegenomen. Tussen 2008 en vorig jaar is een toename van 30 procent te zien. De stijging is vooral onder autochtonen en westerse allochtonen, uit bijvoorbeeld België en Duitsland.

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die vandaag zijn gepubliceerd. Uit de cijfers is ook duidelijk geworden dat mensen van Turkse of Marokkaanse komaf nauwelijks zelfmoord plegen.

Vorig jaar beroofden 1753 mensen zichzelf van het leven, in 2008 ging dat om 1353 mensen. Het zijn vooral mannen die zelfmoord plegen.


Aantal zelfmoorden met 30 procent toegenomen sinds 2008 - Nederland - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3531770/2013/10/23/Aantal-zelfmoorden-met-30-procent-toegenomen-sinds-2008.dhtml)

Revisor
23-10-13, 09:21
Als je euthansaie erbij rekent zullen de cijfers voor zelfmoord voor autochtonen en westerse allochtonen nog veel en veel hoger zijn.

Charlus
23-10-13, 10:29
Als je euthansaie erbij rekent zullen de cijfers voor zelfmoord voor autochtonen en niet-westerse allochtonen nog veel en veel hoger zijn.
Miljoenen! Wel een aparte claim van je, imho. Niet-Westerse allochtonen geven meer de voorkeur aan creperen dan het geval is bij autochtonen en Westerse allochtonen? Het valt overigens nogal mee (tegen?) met die euthanasie. Mensen die bij hun volle verstand bepalen dat ze doodgemaakt moeten worden bij ernstige dementie, komen van een koude kermis thuis. Op het moment dat ze kunnen zeggen dat ze dood willen, willen ze nog niet dood. Als ze het niet meer kunnen zeggen, is voor de arts onbepaalbaar of sprake is van ondraaglijk lijden zodat euthanasie gewettigd is. Uiteindelijk bepaalt ihgv. euthanasie iemand anders dan de 'lijder' wat voor hem ondraaglijk lijden is. Bizar.
Zie je overigens een verband met de Islam? Meer iha.: wat zou de verklaring zijn van relatief meer zelfmoorden onder autochtonen?

H.P.Pas
23-10-13, 11:14
Meer iha.: wat zou de verklaring zijn van relatief meer zelfmoorden onder autochtonen?

Òf allo's hebben in nedeland een prettiger leven dan auto`s.
Òf zelfmoordcijfers zeggen niet veel over levenskwaliteit.
Tertium non datur.

mark61
23-10-13, 12:21
"Marokkanen en Turken plegen nauwelijks zelfmoord"

Dat is niet waar. De hoogste zelfmoordcijfers in Nederland vind je onder Hindoestaanse en Turkse vrouwen en meisjes, en Creoolse mannen.

In België plegen relatief 2x zoveel mensen zelfmoord als in Nederland.

mark61
23-10-13, 12:26
Òf allo's hebben in nedeland een prettiger leven dan auto`s.
Òf zelfmoordcijfers zeggen niet veel over levenskwaliteit.
Tertium non datur.

Jawel. Tertium is bijvoorbeeld een combinatie van factoren. Cultuur speelt in ieder geval een rol. Grofweg wordt in Aziatische culturen zelfmoord vaker als een oplossing voor een probleem gezien dan in niet-Aziatische culturen.

In het hindoeïsme is zelfmoord niet zo'n taboe als in het christendom of de islam. Het heeft in zekere zin zelfs een positieve reputatie. Zie ook Japan.

Onderzoek heeft bijvoorbeeld uitgewezen dat het zelfmoordcijfer in Pakistan en India ongeveer even hoog liggen. Dat betekent dat het islamitische taboe op zelfmoord niet eens werkt.

H.P.Pas
23-10-13, 13:58
Jawel. Tertium is bijvoorbeeld een combinatie van factoren. Cultuur speelt in ieder geval een rol. Grofweg wordt in Aziatische culturen zelfmoord vaker als een oplossing voor een probleem gezien dan in niet-Aziatische culturen.

In het hindoeïsme is zelfmoord niet zo'n taboe als in het christendom of de islam. Het heeft in zekere zin zelfs een positieve reputatie. Zie ook Japan.


Dat is geen tertium, dat valt gewoon onder #2:



zelfmoordcijfers zeggen niet veel over levenskwaliteit.

mark61
23-10-13, 14:00
Dat is geen tertium, dat valt gewoon onder #2

Nou ja, ik ging verder niet in op hoe levenskwaliteit de 'neiging' tot zelfmoord beïnvloedt. Dat doet ie zeker wel, in een aantal gevallen.

Het is niet eenduidig, zoals mensen niet eenduidig zijn.

Ik geloof dat er in het algemeen wel een correlatie is tussen economische gebeurtenissen en zelfmoordcijfers. En dat bijv. armen vaker zelfmoord plegen dan rijken. Misschien niet in Nederland, maar wereldwijd.

super ick
23-10-13, 16:23
"Marokkanen en Turken plegen nauwelijks zelfmoord"

Dat is niet waar. De hoogste zelfmoordcijfers in Nederland vind je onder Hindoestaanse en Turkse vrouwen en meisjes, en Creoolse mannen.

In België plegen relatief 2x zoveel mensen zelfmoord als in Nederland.

Haal je hem WEER onderuit. Straks roept hij weer om Joesoef. Schei er toch eens mee uit.

AdamRon
23-10-13, 16:59
Haal je hem WEER onderuit. Straks roept hij weer om Joesoef. Schei er toch eens mee uit.
Verdorie man, moest je dat nou plaatsen.. nam net een slok koffie en nu zit mijn toetsenbord onder de koffie.. Bleh

Marsipulami
23-10-13, 19:32
Marokkanen zijn ook vaak depressief, maar gaan volgens mij anders met emotie's om dan Belgen of Nederlanders.

Zelfmoord is een soort aggressie tegenover zichzelf, een aggressie die het resultaat is van frustraties die het leven met zich meebrengt.

Ik denk dat die aggressie als gevolg van frustraties zich bij Marokkanen eerder tegen anderen richt. Vandaar een hoger aantal geweldsdelicten, maar ook diefstallen en overvallen zouden volgens mij voor een stuk kunnen verklaard worden vanuit frustraties die het leven met zich meebrengt.

Dat Belgen vaker zelfmoord plegen dan Nederlanders kan misschien verklaard worden vanuit hun introverte Vlaamse aard versus de extraverte Nederlandse aard.

Tomas
23-10-13, 19:42
Vreemd, volgens mij blijkt juist uit de statistieken dat er veel te weinig Belgen zelfmoord plegen.

Revisor
23-10-13, 21:05
Haal je hem WEER onderuit. Straks roept hij weer om Joesoef. Schei er toch eens mee uit.

Het nieuwsartikel komt met de bewering en als er dus iemand onderuit wordt gehaald dan is het de bewering van de krant. Ik ga je nu uitleggen waarom je niet op marks bewering alleen af kunt gaan.

1. Mark61 heeft het over cijfers van meiden tussen 12 en 18 jaar van het jaar 2009.
2. Deze cijfers gaan over over alle leeftijdsgroepen en alle geslachten.
3. mannen plegen over het algemeen vaker zelfmoord.

Ow ja Marokkaanse meisjes plegen het minste zelfmoord. Autochtone meisjes plegen 60 % meer zelfmoord.

knots71karel
23-10-13, 22:03
:lole::lole: gebeurt mij ook dagelijks ,maar dan omdat ik in de lach schiet.

deze reactie is op het verslikken in de koffie .

Revisor
23-10-13, 22:09
Miljoenen! Wel een aparte claim van je, imho. Niet-Westerse allochtonen geven meer de voorkeur aan creperen dan het geval is bij autochtonen en Westerse allochtonen? Het valt overigens nogal mee (tegen?) met die euthanasie. Mensen die bij hun volle verstand bepalen dat ze doodgemaakt moeten worden bij ernstige dementie, komen van een koude kermis thuis. Op het moment dat ze kunnen zeggen dat ze dood willen, willen ze nog niet dood. Als ze het niet meer kunnen zeggen, is voor de arts onbepaalbaar of sprake is van ondraaglijk lijden zodat euthanasie gewettigd is. Uiteindelijk bepaalt ihgv. euthanasie iemand anders dan de 'lijder' wat voor hem ondraaglijk lijden is. Bizar.
Zie je overigens een verband met de Islam? Meer iha.: wat zou de verklaring zijn van relatief meer zelfmoorden onder autochtonen?

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/367287-waarom-plegen-atheisten-vaker-zelfmoord-gelovigen-christenen-vaker-joden.html

Revisor
24-10-13, 01:50
Jawel. Tertium is bijvoorbeeld een combinatie van factoren. Cultuur speelt in ieder geval een rol. Grofweg wordt in Aziatische culturen zelfmoord vaker als een oplossing voor een probleem gezien dan in niet-Aziatische culturen.

In het hindoeïsme is zelfmoord niet zo'n taboe als in het christendom of de islam. Het heeft in zekere zin zelfs een positieve reputatie. Zie ook Japan.

Onderzoek heeft bijvoorbeeld uitgewezen dat het zelfmoordcijfer in Pakistan en India ongeveer even hoog liggen. Dat betekent dat het islamitische taboe op zelfmoord niet eens werkt.

Volgens de statistieken die je geleverd had in onderstaande link, zat India gemiddeld op 10,1 en Pakistan op 1,1. Dat is bijna een factor 10 waarmee de islam de zelfmoordcijfers terugbrengt. Daarbij moet nog worden opgemerkt dat in India enkele 100derden miljoenen moslims leven. Vermoedelijk is het cijfer onder hindoes hoger maar wordt het omlaaggehaald door de moslims in India.


http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/367287-waarom-plegen-atheisten-vaker-zelfmoord-gelovigen-christenen-vaker-joden.html#post5253173

mark61
24-10-13, 03:27
Volgens de statistieken die je geleverd had in onderstaande link, zat India gemiddeld op 10,1 en Pakistan op 1,1. Dat is bijna een factor 10 waarmee de islam de zelfmoordcijfers terugbrengt. Daarbij moet nog worden opgemerkt dat in India enkele 100derden miljoenen moslims leven. Vermoedelijk is het cijfer onder hindoes hoger maar wordt het omlaaggehaald door de moslims in India.

Nog maar een keer: statistieken, zeker die uit landen met een enorm zelfmoordtaboe, zijn notoir onbetrouwbaar.

Suicide in Pakistan has been a long-term social issue and is a common cause of unnatural death. Incidents of suicide are often reported in the press and newspapers throughout the country as well as by several non-governmental organisations. However, diagnosing and covering suicide cases has generally been difficult in the local culture due to a number of social stigmas and legal issues that bind the problem; given that suicide is prohibited in Islam, there are various obstacles which come along in openly discussing the phenomenon in Pakistan, a predominantly Muslim country.[1] Suicide is considered a criminal offence, with punitive laws imposed in place for attempted suicide. National suicide statistics are not compiled on a formal level nor officially reported to the World Health Organisation, thus leaving any obtained data to be neglected and underreported.[2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_in_Pakistan

Ik heb mijn wijsheid van een internationaal vooraanstaand expert. Ik heb dan ook wat verstand van het onderwerp en ken een aantal experts.

Jij niet, jij googelt er maar op los zonder enige professionele achtergrond op het gebied van het onderwerp dat je nou weer aansnijdt. Vanwege de agenda die je hebt. Die ontkennen is onzinnig.

Ik heb geen agenda, anders dan waarheid en eerlijkheid.

Revisor
24-10-13, 22:13
Nog maar een keer: statistieken, zeker die uit landen met een enorm zelfmoordtaboe, zijn notoir onbetrouwbaar.

Suicide in Pakistan has been a long-term social issue and is a common cause of unnatural death. Incidents of suicide are often reported in the press and newspapers throughout the country as well as by several non-governmental organisations. However, diagnosing and covering suicide cases has generally been difficult in the local culture due to a number of social stigmas and legal issues that bind the problem; given that suicide is prohibited in Islam, there are various obstacles which come along in openly discussing the phenomenon in Pakistan, a predominantly Muslim country.[1] Suicide is considered a criminal offence, with punitive laws imposed in place for attempted suicide. National suicide statistics are not compiled on a formal level nor officially reported to the World Health Organisation, thus leaving any obtained data to be neglected and underreported.[2]

Suicide in Pakistan - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_in_Pakistan)

Ik heb mijn wijsheid van een internationaal vooraanstaand expert. Ik heb dan ook wat verstand van het onderwerp en ken een aantal experts.

Jij niet, jij googelt er maar op los zonder enige professionele achtergrond op het gebied van het onderwerp dat je nou weer aansnijdt. Vanwege de agenda die je hebt. Die ontkennen is onzinnig.

Ik heb geen agenda, anders dan waarheid en eerlijkheid.

Je maakt een chronologiefout in de discussie en aan de hand daarvan verwijt je me allerlei zaken. Een soort stroman drogreden.

Even alles op een rijtje:

Jij poneert de stelling dat er geen verschil is tussen Pakistan en India wat betreft zelfmoordcijfers. Daarom zou de Islam volgens jou niet remmend werken.

Dat heb ik voor kennisgeving aangenomen. In een andere topic plaats je statistieken van zelfmoordcijfers in de wereld. Uit die cijfers blijkt dat er een enorm verschil is tussen de zelfmoordcijfers van India en Pakistan. Daar wijs ik jou op.

Daarop zeg je dat de cijfers uit die landen onbetrouwbaar zijn.

Vervolgens verwijt je me dat ik er op los google zonder enige professsionele achtergrond.
Ik heb voor dit onderwerp niet gegoogeld. Jij hebt zelf de stelling geponeerd en zelf cijfers aangedragen in een andere topic. Ik merk de discrepantie op tussen de cijfers die plaatst en je stelling die je poneert.

Onderhavige discussie heeft niets met mijn vermeende gegoogle of agenda te maken hebben maar heeft dus te maken met de discrepantie die ik bemerk tussen je stelling en de cijfers die je presenteert.

Blijven nog twee punten over. Welke agenda zou ik hebben? Als de cijfers die je zelf gepresenteerd hebt onbetrouwbaar zijn, hoe kun jij dan beweren dat de cijfers tussen India en Pakistan hetzelfde zijn?

Iznogoodh
24-10-13, 22:28
Blijven nog twee punten over. Welke agenda zou ik hebben? Die van een godsdienstfanaat en internet troll.