PDA

Bekijk Volledige Versie : Verenigde Naties doen niets tegen Sinterklaas. Anti zwartepiet Shepherd is een ordinaire oplichtster



Soldim
24-10-13, 08:14
'Verenigde Naties doen niets tegen Sinterklaas'

Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het Sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Magie verdwenen
De uitlatingen van Verene Shepherd neemt de magie van het aloude traditionele sinterklaasfeest weg, meent Jacobs.

'Het zou toch ongelooflijk jammer zijn als dat zou verdwijnen, omdat actiegroepen willen dat er geen verhalen, fantasieën en beelden meer circuleren over mensen met een donkergekleurde huid? Zouden Afrikanen dat echt willen, dat ze voortaan met de gom van politieke correctheid uitgewist worden of dat het leren geven uit de kindercultuur in Europa wordt geschrapt?'

Steekproef
Uit een steekproef kan de conclusie worden getrokken dat Zwarte Piet mag blijven. Het AD legde de vraag voor aan 155 mensen met een donkere huidskleur, in alle grote steden in de Randstad. Wat blijkt: 85 procent heeft geen enkel probleem met Zwarte Piet. 24 ondervraagden vinden inderdaad dat de kompaan van Sinterklaas afgeschaft moet worden, maar 131 mensen hebben geen enkel probleem met de traditie.

Uitnodiging intocht
Groningen wil Shepherd dan ook alle gelegenheid bieden om vast te stellen dat het Sinterklaasfeest een kinderfeest is dat heel veel mensen vooral veel plezier bezorgt. Vandaag of morgen ontvangt Shepherd post vanuit de stad met daarin een uitnodiging om aanwezig te zijn bij de landelijke intocht van Sinterklaas op 16 november.



----



Grappig, aandachtszieke Shepher met agenda wordt gebruikt door maroc posters met agenda. En dan maar zeuren over de hypocrisie van anderen :hihi:

super ick
24-10-13, 09:31
Kunnen ze die Sjepurd niet naar Syrië sturen?

Wat heeft ze eigenlijk meegekregen van het sinterklaasfeest?

AdamRon
24-10-13, 09:37
Ik denk dat het vanuit een bepaalde (niet nader te noemen) hoek nu verdacht stil gaat worden op deze forum rond onze culturele Sinterklaas feest
:lachu:

AdamRon
24-10-13, 09:49
Wie is Verene Shepherd eigenlijk?

Race hustler die herstelbetalingen eist voor slavernijverleden.

Verene Shepherd - VN topvrouw - is een radicaal linkse activist die wil dat we een schadevergoeding betalen aan Caribische eilandjes vanwege de slavernij.

Er is in Nederland gisterend woedend gereageerd op uitspraken van VN-rapporteur Verene Shepherd. Zij zei namelijk dat Zwarte Piet inherent racistisch is en dat het aan premier Rutte is om daar nu al iets aan te doen; Zwarte Piet moet worden afgeschaft.

Let wel, die uitspraken komen dus voordat de VN zijn onderzoek naar Zwarte Piet heeft afgerond. We weten dus al wat de uiteindelijke conclusie zal zijn.

Veel mensen reageerden niet alleen woedend, maar ook verbaasd; meen die dame dat nou? Hoe kan iemand zoiets zeggen over ons mooie kinderfeest?

Helaas komt het voor mensen die Shepherd kennen allerminst als een verrassing. Deze dame is namelijk één van de drijvende krachten achter een rechtzaak die onlangs is aangespannen tegen ons land. Doel ervan is om ons geld uit de zak te kloppen - 14 Caribische eilandjes (waaronder een paar belastingparadijsjes) eisen geld van ons als genoegdoening voor de slavernij. Als in: de slavernij waaraan 150 jaar geleden een einde kwam. We citeren deze VN rapporteur zelf maar eventjes:

"As the International Year for People of African Descent draws to a close, reparation for slavery seems to be the only way to improve relations between Europe, Africa and the Caribbean. An apology from the former colonies would be a start towards achieving justice, building goodwill and peace in the world and promoting high ethical standards."

Let wel, er is een reden dat ze schrijft dat het een "goed begin" zou zijn. Zij en de Caribische eilanden in kwestie willen namelijk veel meer: we zouden ze ook schadeloos moeten stellen, wat inhoudt dat een paar miljarden van ons eisen. En ook wel meer dan een paar:

There is clear precedent. Professor Chinweizu noted in his plenary address at the First Pan-African Conference on Reparations held in Nigeria in 1993 that perhaps the most famous case of reparations was that paid by the German state to the Jews in territories controlled by Hitler's Germany, and to individuals to indemnify them for persecution. In the initial phase, these included $2 billion to make amends to victims of Nazi persecution; $952 million in personal indemnities; $35.70 per month per inmate of concentration camps; pensions for the survivors of victims; $820 m on to Israel to resettle 50,000 Jewish emigrants from lands formerly controlled by Hitler. All that was just the beginning...

"Perhaps the most blatant example of historic reparation was that of Haiti where under an 1825 ‘agreement’ Haiti was forced to pay 150 M gold French francs (about US$21 billion in today’s money, according to deposed President Aristide) to France in exchange for recognising it as a sovereign nation, thereby ending the 21 year isolation from the international community it had faced for its ‘audacity’ in taking its freedom.
The second historic reparation case occurred in 1834, when at Emancipation enslavers argued that the freeing of enslaved people by British legislation was a violation of their property rights and demanded compensation. Britain paid £20,000,000 as compensation – over 1 billion pounds in today’s money."

Hier kunt u het hele verlanglijstje van mevrouw Shepherd zien. De belangrijkste punten zijn:

“[We want to create] compensation mechanisms that would contribute to the development of the claimant states. First of all, we want Europe to apologise, because so far they have issued statements about their regret, but no country has apologised. Then we want infrastructure for development: schools, health centres, roads, hospitals."

Scholen, ziekenhuizen, wegen... allemaal van onze centen. Omdat mevrouw vindt dat wij ons schuldig moeten voelen over iets waar 150 jaar geleden al een einde aan kwam.

Nu is het merkwaardige aan dit verhaal dat we Suriname en Caribische eilanden sinds jaar en dag financieel ondersteunen. Zo hebben we Suriname bij onafhankelijkheid al een enorme zak geld gegeven. Sindsdien geven we nog steeds geld uit het budget voor Ontwikkelingssamenwerking (OS). Ook de Antillen hebben in de afgelopen decennia bakken met geld gekregen. Vreemd genoeg weten we alleen niet waar Antilliaanse leiders dat aan hebben uitgegeven.

Door een rammelende subsidieboekhouding van de Nederlandse Antillen is van 270 miljoen aan ontwikkelingsgeld niet te achterhalen of dat goed is besteed. Bovendien is met een deel van de subsidies gefraudeerd, meldt het AD. Het subsidiegeld ging naar stichting Sona (Stichting Ontwikkeling Nederlandse Antillen), waarvan Wilbert Stolte tussen 2008 en 2011 penningmeester was. Stolte is nu de hoogste bestuurder van de Caribische eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba.

Kortom, we hebben al betaald. Teveel zelfs.

Gezien haar normale werkzaamheden viel het te verwachten dat Shepherd de Zwarte Piet traditie in de context van haar eigen slavernijverhaal plaatst. Het overduidelijke doel is ons een schuldcomplex aan te praten zodat ze de kans te vergroot dat we bovenstaande slavernijzaak al bij voorbaat gaan schikken. Het gaat niet om Zwarte Piet zelf, maar om geld. Niets meer, niets minder.

bron: Wie is Verene Shepherd eigenlijk? | www.dagelijksestandaard.nl (http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/wie-is-eigenlijk-verene-shepherd)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~

Ze zaten natuurlijk met het gat van 270 Millioen in hun maag. :stout:

Umarvlie
24-10-13, 09:55
Ahhh... gelukkig, storm in een glas water. Ik ga gelijk mijn schoenen preparen en wortels inslaan. Ik kan nu dadelijk met een gerust hart weer een schoen zetten zonder bang te hoeven zijn dat een hoogbejaarde blanke man door mijn schoorsteen had moeten kruipen om zelf die wortel weg te halen. :stout:

Hmm ... nu ik erover nadenk, ik heb geen schoorsteen.... misschien kan ik er nog snel eentje zwart laten plaatsen?

BoerHarms
24-10-13, 11:11
Ahhh... gelukkig, storm in een glas water. Ik ga gelijk mijn schoenen preparen en wortels inslaan. Ik kan nu dadelijk met een gerust hart weer een schoen zetten zonder bang te hoeven zijn dat een hoogbejaarde blanke man door mijn schoorsteen had moeten kruipen om zelf die wortel weg te halen. :stout:

Hmm ... nu ik erover nadenk, ik heb geen schoorsteen.... misschien kan ik er nog snel eentje zwart laten plaatsen?

ik doe mee,

Schoorsteen heb ik weer speciaal laten bouwen, alleen al special voor sinterklaastijden. Alleen heb ik de schoorsteen :cool: laten vegen zodat er ook een witte Piet :stout: erdoor heen kan komen, en dat ie dan wit blijft. :cool:.

Ik wil geen problemen met de buren:fucyc:

mark61
24-10-13, 11:31
Steekproef
Uit een steekproef kan de conclusie worden getrokken dat Zwarte Piet mag blijven. Het AD legde de vraag voor aan 155 mensen met een donkere huidskleur, in alle grote steden in de Randstad. Wat blijkt: 85 procent heeft geen enkel probleem met Zwarte Piet. 24 ondervraagden vinden inderdaad dat de kompaan van Sinterklaas afgeschaft moet worden, maar 131 mensen hebben geen enkel probleem met de traditie.

Grappig, aandachtszieke Shepher met agenda wordt gebruikt door maroc posters met agenda. En dan maar zeuren over de hypocrisie van anderen :hihi:

Ik vroeg me al af wanneer iemand es de mensen om wie het gaat zelf ging vragen.

:hihi: ad hominem agenda

mark61
24-10-13, 11:35
Terzake | Canvas (http://www.canvas.be/programmas/terzake/7db666d1-871d-4447-abf7-a5f8d259cc3c?guid=242200)

va 31:55

CONTRA
24-10-13, 11:40
Grappig, aandachtszieke Shepher met agenda wordt gebruikt door maroc posters met agenda. En dan maar zeuren over de hypocrisie van anderen :hihi:

ja mensen die op maroc.nl nieuwsberichten plaatsen over de rol van zwarte piet moeten er wel een agenda op nahouden. stelletje hypokrieten :moe:

Soldim
24-10-13, 12:47
ja mensen die op maroc.nl nieuwsberichten plaatsen over de rol van zwarte piet moeten er wel een agenda op nahouden. stelletje hypokrieten :moe:

Iemand die drie topics binnen een week of zo over hetzelfde onderwerp opent heeft een agenda. Mag dat niet gezegt worden?

CONTRA
24-10-13, 14:06
Iemand die drie topics binnen een week of zo over hetzelfde onderwerp opent heeft een agenda. Mag dat niet gezegt worden?

3 topics is nog weinig gezien de stortvloed aan nieuwsberichten in de kranten vd afgelopen week. maar die zullen ook wel een agenda hebben.

AdamRon
24-10-13, 16:03
Olive Yao, Kan je hier even uitleggen wat er verkeerd aan deze post is?
Ik vraag dit omdat je systematisch alle post van mij van een rode Duim voorziet, heeft dit met de post te makene of is het meer persoonlijk (in dat geval graag een PM sturen AUB)

:verveeld:


Wie is Verene Shepherd eigenlijk?

Race hustler die herstelbetalingen eist voor slavernijverleden.

Verene Shepherd - VN topvrouw - is een radicaal linkse activist die wil dat we een schadevergoeding betalen aan Caribische eilandjes vanwege de slavernij.

Er is in Nederland gisterend woedend gereageerd op uitspraken van VN-rapporteur Verene Shepherd. Zij zei namelijk dat Zwarte Piet inherent racistisch is en dat het aan premier Rutte is om daar nu al iets aan te doen; Zwarte Piet moet worden afgeschaft.

Let wel, die uitspraken komen dus voordat de VN zijn onderzoek naar Zwarte Piet heeft afgerond. We weten dus al wat de uiteindelijke conclusie zal zijn.

Veel mensen reageerden niet alleen woedend, maar ook verbaasd; meen die dame dat nou? Hoe kan iemand zoiets zeggen over ons mooie kinderfeest?

Helaas komt het voor mensen die Shepherd kennen allerminst als een verrassing. Deze dame is namelijk één van de drijvende krachten achter een rechtzaak die onlangs is aangespannen tegen ons land. Doel ervan is om ons geld uit de zak te kloppen - 14 Caribische eilandjes (waaronder een paar belastingparadijsjes) eisen geld van ons als genoegdoening voor de slavernij. Als in: de slavernij waaraan 150 jaar geleden een einde kwam. We citeren deze VN rapporteur zelf maar eventjes:

"As the International Year for People of African Descent draws to a close, reparation for slavery seems to be the only way to improve relations between Europe, Africa and the Caribbean. An apology from the former colonies would be a start towards achieving justice, building goodwill and peace in the world and promoting high ethical standards."

Let wel, er is een reden dat ze schrijft dat het een "goed begin" zou zijn. Zij en de Caribische eilanden in kwestie willen namelijk veel meer: we zouden ze ook schadeloos moeten stellen, wat inhoudt dat een paar miljarden van ons eisen. En ook wel meer dan een paar:

There is clear precedent. Professor Chinweizu noted in his plenary address at the First Pan-African Conference on Reparations held in Nigeria in 1993 that perhaps the most famous case of reparations was that paid by the German state to the Jews in territories controlled by Hitler's Germany, and to individuals to indemnify them for persecution. In the initial phase, these included $2 billion to make amends to victims of Nazi persecution; $952 million in personal indemnities; $35.70 per month per inmate of concentration camps; pensions for the survivors of victims; $820 m on to Israel to resettle 50,000 Jewish emigrants from lands formerly controlled by Hitler. All that was just the beginning...

"Perhaps the most blatant example of historic reparation was that of Haiti where under an 1825 ‘agreement’ Haiti was forced to pay 150 M gold French francs (about US$21 billion in today’s money, according to deposed President Aristide) to France in exchange for recognising it as a sovereign nation, thereby ending the 21 year isolation from the international community it had faced for its ‘audacity’ in taking its freedom.
The second historic reparation case occurred in 1834, when at Emancipation enslavers argued that the freeing of enslaved people by British legislation was a violation of their property rights and demanded compensation. Britain paid £20,000,000 as compensation – over 1 billion pounds in today’s money."

Hier kunt u het hele verlanglijstje van mevrouw Shepherd zien. De belangrijkste punten zijn:

“[We want to create] compensation mechanisms that would contribute to the development of the claimant states. First of all, we want Europe to apologise, because so far they have issued statements about their regret, but no country has apologised. Then we want infrastructure for development: schools, health centres, roads, hospitals."

Scholen, ziekenhuizen, wegen... allemaal van onze centen. Omdat mevrouw vindt dat wij ons schuldig moeten voelen over iets waar 150 jaar geleden al een einde aan kwam.

Nu is het merkwaardige aan dit verhaal dat we Suriname en Caribische eilanden sinds jaar en dag financieel ondersteunen. Zo hebben we Suriname bij onafhankelijkheid al een enorme zak geld gegeven. Sindsdien geven we nog steeds geld uit het budget voor Ontwikkelingssamenwerking (OS). Ook de Antillen hebben in de afgelopen decennia bakken met geld gekregen. Vreemd genoeg weten we alleen niet waar Antilliaanse leiders dat aan hebben uitgegeven.

Door een rammelende subsidieboekhouding van de Nederlandse Antillen is van 270 miljoen aan ontwikkelingsgeld niet te achterhalen of dat goed is besteed. Bovendien is met een deel van de subsidies gefraudeerd, meldt het AD. Het subsidiegeld ging naar stichting Sona (Stichting Ontwikkeling Nederlandse Antillen), waarvan Wilbert Stolte tussen 2008 en 2011 penningmeester was. Stolte is nu de hoogste bestuurder van de Caribische eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba.

Kortom, we hebben al betaald. Teveel zelfs.

Gezien haar normale werkzaamheden viel het te verwachten dat Shepherd de Zwarte Piet traditie in de context van haar eigen slavernijverhaal plaatst. Het overduidelijke doel is ons een schuldcomplex aan te praten zodat ze de kans te vergroot dat we bovenstaande slavernijzaak al bij voorbaat gaan schikken. Het gaat niet om Zwarte Piet zelf, maar om geld. Niets meer, niets minder.

bron: Wie is Verene Shepherd eigenlijk? | www.dagelijksestandaard.nl (http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/wie-is-eigenlijk-verene-shepherd)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~

Ze zaten natuurlijk met het gat van 270 Millioen in hun maag. :stout:

AdamRon
24-10-13, 17:11
Van je 431 berichten heb je 5 (?) rode duimen van me gekregen, meer niet. De laatste heeft zichtbaar niets met jou te maken, omdat de post niet jouw verhaal is en ik expliciet op dagelijksestandaard reageer. Dus gericht op het bericht en niet op de berichtgever.

Ok, dank je wel voor de uitleg, :zwaai:

Iznogoodh
24-10-13, 17:42
Het is me toch wat, sprak Sint tot zijn knecht
met al dat gezeur van wat krom is en recht
het Hollands racisme dat voorpagina's kleurt
en waarover die Sheperd zo mateloos zeurt

Nu dacht ik toch werkelijk dat iedereen wist
dat jij als dom Moortje veel hersentjes mist
dat vindt niemand erg en het staat je ook goed
als jij onzin snatert met jouw zwarte snoet

Zo hoort dat ook wel en als goedheilig man
trek ik me van zeurpieten geen flikker an
de Hollanders hebben het recht op hun gein
dat veel leuker is dan elk ander festijn.

Dat is zo, sprak Piet, ik ken hier mijn plaats
en Sheperdje heeft mij toch veel te veel praats
als die ooit mijn pad kruist dan geef ik terstond
een pak met mijn roe op haar roetzwarte kont

AdamRon
24-10-13, 17:50
Het is me toch wat, sprak Sint tot zijn knecht
met al dat gezeur van wat krom is en recht
het Hollands racisme dat voorpagina's kleurt
en waarover die Sheperd zo mateloos zeurt

Nu dacht ik toch werkelijk dat iedereen wist
dat jij als dom Moortje veel hersentjes mist
dat vindt niemand erg en het staat je ook goed
als jij onzin snatert met jouw zwarte snoet

Zo hoort dat ook wel en als goedheilig man
trek ik me van zeurpieten geen flikker an
de Hollanders hebben het recht op hun gein
dat veel leuker is dan elk ander festijn.

Dat is zo, sprak Piet, ik ken hier mijn plaats
en Sheperdje heeft mij toch veel te veel praats
als die ooit mijn pad kruist dan geef ik terstond
een pak met mijn roe op haar roetzwarte kont

Dat krijgen dames al waar deze dame vandaan komt.
Tijdens het jaarlijkes cultureel feest aldaar (Carnival in Jamaica)
Er zijn er zat die de Roe krijgen in het kader van een cultureel feest

CONTRA
24-10-13, 20:32
Van je 431 berichten heb je 5 (?) rode duimen van me gekregen, meer niet. De laatste heeft zichtbaar niets met jou te maken, omdat de post niet jouw verhaal is en ik expliciet op dagelijksestandaard reageer. Dus gericht op het bericht en niet op de berichtgever.

slappe reaktie. vooral je opmerking dat je laatste rode duimpje zichtbaar niets met ademron te maken zou hebben. zoiets is dus voor niemand zichtbaar behalve voor mensen die paranormaal begaafd zyn en jouw gedachten kunnen lezen.
rode duimpjes uitdelen omdat het artikel je niet aanstaat is shooting the messenger.

Mark
24-10-13, 22:15
altijd weer die minderheden die problemen moeten maken :(

PS bedankt dat ik iig nog even heb kunnen lachen om mensen die zich druk maken om virtuele rode duimpjes op een internet forum :haha:

CONTRA
24-10-13, 22:33
Nee, elke zin in je post is onzin.

stoere reaktie.

super ick
24-10-13, 22:51
Ik vroeg me al af wanneer iemand es de mensen om wie het gaat zelf ging vragen.

:hihi: ad hominem agenda

Ik ken redelijk veel Surinamers. Die waren er allemaal verbolgen over. Handen af van ZP.

Toch wel weer leuk om die Plas-sterk deze week te zien opteren voor meerkleurige ZP-en. :hihi: Belachelijk dat het bij de VN ligt. Anders sturen ze eens een delegatie naar een basisschool om het feest mee te vieren. Geen kind en ook geen autochtoon in Nederland ziet ZP als een slaaf.

super ick
24-10-13, 22:54
3 topics is nog weinig gezien de stortvloed aan nieuwsberichten in de kranten vd afgelopen week. maar die zullen ook wel een agenda hebben.

De Joden?

super ick
24-10-13, 22:57
.
THE CASE FOR BLACK REPARATIONS

Robert Nozick's Anarchy, state and utopia (1974) is een ethische en politieke filosofieboek. De auteur motiveert libertarisme, ultraliberalisme dat een minimale staat wil. Hij gaat uit van anarchie, maar beredeneert dat de anarchisten er toch toe zullen komen een minimale staat in te stellen.

Zijn libertaristische rechtvaardigheidstheorie bestaat uit drie delen: rechtvaardigheid bij verwerving en bij overdracht en rectificatie. Het gaat nu om dat derde deel.

Not all actual situations are generated in accordance with the two principles of justice in holdings: the principles of justice in acquisition and transfer. Some people steal from others, or defraud them, or enslave them, seizing their product and preventing them from living as they choose, or forcibly exclude others from competing in exchanges. None of these are permissible modes of transition from one situation to another. (...)

The existence of past injustice (previous violations of the first two principles of justice in holdings) raises the third major topic under justice in holdings: the rectification of injustice in holdings.
If past injustice has shaped present holdings in various ways, some identifiable and some not, what now, if anything, ought to be done to rectify these injustices? What obligations do the performers of injustice have toward those whose position is worse than it would have been had the injustice not been done? Or, than it would have been had compensation been paid promptly? How, if at all, do things change if the beneficiaries and those made worse off are not the direct parties in the act of injustice, but, for example, their descendants? Is an injustice done to someone whose holding was itself based upon an unrectified injustice? What may victims of injustice permissibly do in order to rectify the injustices being done to them, including the many injustices done by persons acting through their government?

I do not know of a thorough or theoretically sophisticated treatment of such issues. (See, however, the useful book by Boris Bittker, The case for black reparations).

Idealizing greatly, let us suppose theoretical investigations will produce a principle of rectification. This principle uses historical information about previous situations and injustices done in them (as defined by the first two principles of justice and rights against interference), and information about the actual course of events that flowed from these injustices, until the present, and it yields a description (or descriptions) of holdings in the society. The principle of rectification presumably will make use of its best estimate of subjunctive information about what would have occured (or a probability distributions over what might have occurred, using the expected value) if the injustice had not taken place. If the actual description of holdings turns out not to be one of the descriptions yielded by the principle, then one of the descriptions yielded must be realized. (...)

Nozick beveelt hier een boek aan van Boris Bittker, The case for black reparations. Niet gelezen, maar blijkbaar valt daar een zaak voor te maken.
Pikant detail: dit is libertarisme. Dat geldt als rechts (hoewel Nozick tot libertarisme komt uitgaande van anarchie, en anarchisme weer als links geldt).

De rechtsreactionaire leugensite dagelijksestandaard wordt niet gehinderd door dergelijke kennis.
Die zou ook maar lastig zijn en het wereldbeeld minder wit x zwart maken.

Sint en Piet zijn een sprookje, een kinderfeest! Moeten we straks alle Sjors en Sjimmies inleveren?

AdamRon
24-10-13, 23:01
altijd weer die minderheden die problemen moeten maken :(

PS bedankt dat ik iig nog even heb kunnen lachen om mensen die zich druk maken om virtuele rode duimpjes op een internet forum :haha:

Niets te danken maat.

Ik kreeg deze dingen een paar keer achter elkaar en ik vroeg mezelf af waarom, niet dat ik me druk maakt om die duimpjes maar ik wilde gewoon de reden weten en vragen is de meest voor de hand liggende reactie. simpel

Kijk, als ik wat fout of verkeerd doe wil ik het graag weten zodat ik me kan aanpassen (ik ben gewoon een simpele Hollander).
Maar ik ben blij dat ik je toch even heb kunnen laten lachen, Neem een Wodka van mij :lol:

Mark
24-10-13, 23:07
Niets te danken maat.

Ik kreeg deze dingen een paar keer achter elkaar en ik vroeg mezelf af waarom, niet dat ik me druk maakt om die duimpjes maar ik wilde gewoon de reden weten en vragen is de meest voor de hand liggende reactie. simpel

Kijk, als ik wat fout of verkeerd doe wil ik het graag weten zodat ik me kan aanpassen (ik ben gewoon een simpele Hollander).
Maar ik ben blij dat ik je toch even heb kunnen laten lachen, Neem een Wodka van mij :lol:

waarom is je avatar trouwens een russisch orthodox kruis?

AdamRon
24-10-13, 23:19
waarom is je avatar trouwens een russisch orthodox kruis?

Het hoeft niet perse Russisch te zijn, het zou ook Oekrains zijn.. trouwens kerken met deze Orthodoxe Kruizen zijn overal :). Ook in Amsterdam.
Jaren geleden heb ik een vriendin leren kennen tijdens een trip naar Odessa (wat later uitgegroeit is tot mijn echtgenoot).
Later hebben we Kerst geviert in Lavra (Kiev) en het heeft mij aangrepen.. en denk nog vaak terug aan dat moment.
Het klinkt misschien stom maar dat is eigenlijk de reden... Zoals elk persoon zijn eigen redenen heeft. :)

knots71karel
24-10-13, 23:29
slappe reaktie. vooral je opmerking dat je laatste rode duimpje zichtbaar niets met ademron te maken zou hebben. zoiets is dus voor niemand zichtbaar behalve voor mensen die paranormaal begaafd zyn en jouw gedachten kunnen lezen.
rode duimpjes uitdelen omdat het artikel je niet aanstaat is shooting the messenger.

Ben het niet altijd met je eens maar nu wel .
:-)

knots71karel
24-10-13, 23:35
altijd weer die minderheden die problemen moeten maken :(

PS bedankt dat ik iig nog even heb kunnen lachen om mensen die zich druk maken om virtuele rode duimpjes op een internet forum :haha:

Ja indd eigenlijk stelt het niks voor , want je kunt aan iemand die je niet mag ,onbeperkt rode duimpjes geven (ik heb er hier ooit wel een voorbeeld van geplaatst met minstens 15 rode achterelkaar van dezelfde persoon ).
:haha:

Mark
25-10-13, 09:16
Het hoeft niet perse Russisch te zijn, het zou ook Oekrains zijn.. trouwens kerken met deze Orthodoxe Kruizen zijn overal :). Ook in Amsterdam.
Jaren geleden heb ik een vriendin leren kennen tijdens een trip naar Odessa (wat later uitgegroeit is tot mijn echtgenoot).
Later hebben we Kerst geviert in Lavra (Kiev) en het heeft mij aangrepen.. en denk nog vaak terug aan dat moment.
Het klinkt misschien stom maar dat is eigenlijk de reden... Zoals elk persoon zijn eigen redenen heeft. :)

je vriendin is je echtgenoot geworden? :duizelig:

Mark
25-10-13, 09:17
Ja indd eigenlijk stelt het niks voor , want je kunt aan iemand die je niet mag ,onbeperkt rode duimpjes geven (ik heb er hier ooit wel een voorbeeld van geplaatst met minstens 15 rode achterelkaar van dezelfde persoon ).
:haha:

als ik mensen nog zie klagen over rode duimpjes zal ik me vermaken met ze non stop er nog meer geven :jeweetog:

CONTRA
25-10-13, 09:50
als ik mensen nog zie klagen over rode duimpjes zal ik me vermaken met ze non stop er nog meer geven :jeweetog:

stoer

Mark
25-10-13, 10:27
stoer

dat klopt! :)

SportFreak
25-10-13, 11:38
'Verenigde Naties doen niets tegen Sinterklaas'

Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het Sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Magie verdwenen
De uitlatingen van Verene Shepherd neemt de magie van het aloude traditionele sinterklaasfeest weg, meent Jacobs.

'Het zou toch ongelooflijk jammer zijn als dat zou verdwijnen, omdat actiegroepen willen dat er geen verhalen, fantasieën en beelden meer circuleren over mensen met een donkergekleurde huid? Zouden Afrikanen dat echt willen, dat ze voortaan met de gom van politieke correctheid uitgewist worden of dat het leren geven uit de kindercultuur in Europa wordt geschrapt?'

Steekproef
Uit een steekproef kan de conclusie worden getrokken dat Zwarte Piet mag blijven. Het AD legde de vraag voor aan 155 mensen met een donkere huidskleur, in alle grote steden in de Randstad. Wat blijkt: 85 procent heeft geen enkel probleem met Zwarte Piet. 24 ondervraagden vinden inderdaad dat de kompaan van Sinterklaas afgeschaft moet worden, maar 131 mensen hebben geen enkel probleem met de traditie.

Uitnodiging intocht
Groningen wil Shepherd dan ook alle gelegenheid bieden om vast te stellen dat het Sinterklaasfeest een kinderfeest is dat heel veel mensen vooral veel plezier bezorgt. Vandaag of morgen ontvangt Shepherd post vanuit de stad met daarin een uitnodiging om aanwezig te zijn bij de landelijke intocht van Sinterklaas op 16 november.



----



Grappig, aandachtszieke Shepher met agenda wordt gebruikt door maroc posters met agenda. En dan maar zeuren over de hypocrisie van anderen :hihi:


Die Belg denkt dat hij de baas is ...ik hoop dat ze het gaan afschaffen en het zal ook afgeschaft worden

Karin.N
25-10-13, 12:41
je vriendin is je echtgenoot geworden? :duizelig:


Is niet zo moeilijk. Ze laat zich ombouwen en vervolgens sluit je een homohuwelijk. :blowen:

Mark
25-10-13, 12:44
Is niet zo moeilijk. Ze laat zich ombouwen en vervolgens sluit je een homohuwelijk. :blowen:

als er een soort vrouw is die je juist nooit moet ombouwen is het een oekraiense :blowen:

Karin.N
25-10-13, 12:52
Juist wel, het vrouwenoog wil ook wat :blowen:

De stad met de mooiste vrouwen, als die zich laten ombouwen tot mooie mannen.....



Nou ja, kun je altijd nog homo worden :stout:

AdamRon
25-10-13, 13:52
Ik bedoel mijn vrouw inplaats van echtgenoot... foutje :lachu:

Of is het Echtgenote.. ik raak in de war hier.. :blowen:

AdamRon
25-10-13, 14:07
Die Belg denkt dat hij de baas is ...ik hoop dat ze het gaan afschaffen en het zal ook afgeschaft worden

Je mag hopen wat je wilt, dat is jou volste recht volgens http://www.echr.coe.int/Documents/Convention_NLD.pdf
Nederland (en de Nederlanders) is een tolerant land wat systematisch ondermijnd word van alle kanten.

Maar om de bal terug te kaatsen, wat zou jij vinden als in Nederland het Ritueel slachten bij wet verboden word, om maar iets te noemen.
Niet dat dat gebeurt omdat men respect heeft voor andere culturen, maar het is erg dat andere culturen de Nederlandse cultuur vertrappen :duizelig::duizelig:

Het is jammer dat medemensen in Nederland er een eenzijdige gedachtegang erop nahoudt, het zal misschien een cultureel ding zijn :(

Samir75017
25-10-13, 14:21
Maar om de bal terug te kaatsen, wat zou jij vinden als in Nederland het Ritueel slachten bij wet verboden word, om maar iets te noemen.


Do you think the meat that you eat gets into your plate from the sky ?

AdamRon
25-10-13, 14:43
Do you think the meat that you eat gets into your plate from the sky ?

Nee, maar er is een verschil in Ritueel en Humaan slachten.. maar dat wist je natuurlijk wel

Samir75017
25-10-13, 15:02
Nee, maar er is een verschil in Ritueel en Humaan slachten.. maar dat wist je natuurlijk wel

Can you develop ? What do you mean ? Why would / could it be forbidden ?

BoerHarms
25-10-13, 15:07
Nee, maar er is een verschil in Ritueel en Humaan slachten.. maar dat wist je natuurlijk wel

Nu moet ik eerlijk bekennen dat human slachten niet altijd humaan is, getuigende vele youtube filmpjes

Maar ja je kan ook duidelijk de wet aan de laars lappen en je eigen gang gaan, maar dan ook niet huillie huillie doen sls je ervoor beboet wordt.

sinds ik jaren geleden slachten dieren zowel ritueel als humaan heb meegemaakt, heb ik uit overtuiging toch maar besloten om dan toch maar vegetariër te worden en.... bevalt me best wel prima.

AdamRon
25-10-13, 15:08
Can you develop ? What do you mean ? Why would / could it be forbidden ?


Maar om de bal terug te kaatsen, wat zou jij vinden als in Nederland het Ritueel slachten bij wet verboden word, om maar iets te noemen.
Niet dat dat gebeurt omdat men respect heeft voor andere culturen, maar het is erg dat andere culturen de Nederlandse cultuur vertrappen

Ik denk dat je niet goed genoeg gelezen heeft en enkel die ene regel eruitgehaalt heeft om daarop verder te borduren

super ick
25-10-13, 18:32
Ik heb de Sint nog gesproken. Hij zit met een dilemma......

Hij zei tegen mij dat hij dus alle Pieten moet ontslaan omdat ze zwart zijn. dat kan niet want dat zou pure discriminatie zijn.

Wat moet de Sint doen?

BoerHarms
25-10-13, 18:40
En sind Afrika de Zwarte Piet ook niet meer zit zullen, geef dan nog maar eens reden om sinterklaas in Afrika te spelen

BoerHarms
25-10-13, 18:41
Ik heb de Sint nog gesproken. Hij zit met een dilemma......

Hij zei tegen mij dat hij dus alle Pieten moet ontslaan omdat ze zwart zijn. dat kan niet want dat zou pure discriminatie zijn.

Wat moet de Sint doen?

Onze discriminatie deskundige ter hulp vragen

AdamRon
25-10-13, 20:12
Ik heb de Sint nog gesproken. Hij zit met een dilemma......

Hij zei tegen mij dat hij dus alle Pieten moet ontslaan omdat ze zwart zijn. dat kan niet want dat zou pure discriminatie zijn.

Wat moet de Sint doen?

Hij kan ze niet ontslaan omdat die Zwarte Pieten op vrijwillige basis bij hem in dienst zijn

super ick
25-10-13, 23:26
Hij kan ze niet ontslaan omdat die Zwarte Pieten op vrijwillige basis bij hem in dienst zijn

Wegsturen omdat ze zwart zijn. Het blijft discriminatie.

knots71karel
25-10-13, 23:27
Ik denk dat je niet goed genoeg gelezen heeft en enkel die ene regel eruitgehaalt heeft om daarop verder te borduren

Dat verder borduren is gewoon bij sommigen hier, loerend op elke kans om het topic en andere wending te geven ,of je woorden verdraaien.ook erg geliefd .
:jeweetog:

Joesoef
26-10-13, 23:09
Pietitie loopt uit de hand. (http://gerritdeheus.wordpress.com/2013/10/26/zwarte-piet/)

AdamRon
26-10-13, 23:51
Pietitie loopt uit de hand. (http://gerritdeheus.wordpress.com/2013/10/26/zwarte-piet/)

Ik vind het ronduit belachelijk dat er mensen rondliepen die dit soort dingen uithalen, die mensen horen daar niet te zijn met hun diepgewortelde haat, deze reactie van een klein groepje zet wel de rest van de mensen in een kwaad daglicht... Jammer :brozac:

BoerHarms
27-10-13, 00:05
het is gelukkig maar dat zwarte piet geen roe en sak meer heeft anders mocht ze linea directa mee naar Spanje en wel in de zak can Zwarte Piet.. of was het nu Sinterklaas...

De zak van Sinterklaas, Sinterklaas,.. o ja, ik weet het weer

knots71karel
27-10-13, 00:20
Naar de opperrechter stappen , en die zegt : smink jij je gezicht zwart dan is alles opgelost .
P.s vergeet niet je baard te krullen .
:rolleyes:

knots71karel
27-10-13, 00:24
Ik denk dat je niet goed genoeg gelezen heeft en enkel die ene regel er uitgehaald heeft om daarop verder te borduren
Hij doet niet anders , dan alles verdraaien of te negeren en maar loeren op een kansje of de vraag met een wedervraag beantwoorden.

knots71karel
27-10-13, 00:33
Pietitie loopt uit de hand. (http://gerritdeheus.wordpress.com/2013/10/26/zwarte-piet/)
Elk nadeel heeft zijn voordeel , want zonder dit incident had jij het niet geplaatst en had ik de petitie niet gelezen, maar nu wel en ook ondertekend .
:-)

knots71karel
27-10-13, 00:35
Het is de ZAK van Sinterklaas ,en Piet mag ,m dragen ,
maar wij zongen vroeger een andere versie , die eindigde op grootte varkens blaas >>>>
sencuur

BoerHarms
27-10-13, 01:51
Ik vind het ronduit belachelijk dat er mensen rondliepen die dit soort dingen uithalen, die mensen horen daar niet te zijn met hun diepgewortelde haat, deze reactie van een klein groepje zet wel de rest van de mensen in een kwaad daglicht... Jammer :brozac:

Daarom spreek me ik ook uit dat ik me distantieer van deze extreme groep!