PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkrachte tiener in brand gestoken



Umarvlie
24-10-13, 13:35
ORAI, INDIA - India is opnieuw opgeschrikt door een gruwelijke groepsverkrachting. Een veertienjarig meisje werd door drie mannen verkracht en daarna in brand gestoken. Dinsdag overleed ze in het ziekenhuis.

De daders zijn nog voortvluchtig, meldt de Times of India.

Het slachtoffer zou in de stad Orai, in het noordwesten van India door een lokale crimineel en twee handlangers zijn meegesleurd en verkracht. Toen ze dreigde de namen van de verkrachters te onthullen, staken ze haar in brand, zo zegt haar vader tegen de krant.

Het meisje raakte verbrand over 80 procent van haar lichaam. Ze werd direct in het ziekenhuis opgenomen, daar overleed ze echter aan haar verwondingen. De politie is op zoek naar de daders.

Verkrachtingen vormen een groot probleem in India. In september werden vier mannen ter dood veroordeeld na de groepsverkrachting van een studente in een bus eind vorig jaar. Zij overleefde het ook niet.

De verkrachtingen leidden tot nationale protesten tegen het voortwoekerende geweld tegen vrouwen. Het busincident had strengere wetgeving tot gevolg die vrouwen beter moet beschermen tegen seksueel geweld.

(Bron: Telegraaf)

Karin.N
24-10-13, 13:42
Ze kunnen de wetten wel aanpassen, maar dat helpt vrij weinig wanneer in een samenleving een vrouw in lager aanzien staat dan een man.

Een vrouwenleven is in India veel minder waard dan een mannenleven.

En het kaste stelsel wat ze hanteren maakt het daarnaast vrij gemakkelijk om meisjes en vrouwen te verkrachten als ze uit 1 van de lagere klassen komen. Komt daar op het platteland heel veel voor. Daders uit de hogere kasten komen er gewoon mee weg.

Umarvlie
24-10-13, 13:50
't schijnt (althans gedeeltelijk) de schuld van Bollywood te zijn... daar zou wat aan gedaan gaan worden maar weet niet of dat inmiddels al is gebeurd.

Tomas
24-10-13, 13:51
Ik moet even gokken, maar ik schat dat er in India alleen meer mensen wonen dan in de hele westerse wereld samen. En dan bedoel ik Europa, de Amerika's en Australie. Dat betekent dus dat als je wilt vergelijken hoe erg het is in India, je alle incidenten in deze 'westerse wereld' bij elkaar op moet tellen.

Umarvlie
24-10-13, 13:53
Waarom wil je dat vergelijken?

Tomas
24-10-13, 13:57
Waarom wil je dat vergelijken?

Je wilt toch weten of je zwaar geschokt moet zijn.

Karin.N
24-10-13, 13:57
't schijnt (althans gedeeltelijk) de schuld van Bollywood te zijn... daar zou wat aan gedaan gaan worden maar weet niet of dat inmiddels al is gebeurd.


Ik denk dat vooral het kaste systeem dit in de hand werkt, met daarnaast de bruidschat die betaald moet worden. Een vrouwenleven is in India maar weinig waard. Kijk alleen al naar het aantal meisjesbabytjes wat wordt vermoord of het aantal abortussen wat wordt gepleegd als blijkt dat er een dochtertje op komst is.

Als een schoondochter niet hard genoeg werkt in de huishouding kan ze vermoord worden, zodat zooblief een andere vrouw kan huwen.Is daar allemaal mogelijk.

Karin.N
24-10-13, 14:00
Tis niet te vergelijken met het westen,omdat de positie van de vrouw in India anders is.

Hier kun je aangifte doen, weinig kans dat een agent je ook nog even verkracht of dat je als slachtoffer in een cel beland.

Umarvlie
24-10-13, 14:02
Je wilt toch weten of je zwaar geschokt moet zijn.

Hmm, ik zou denken je bent geschokt (of niet) door het gebeuren an sich, niet zozeer door de aantallen in vergelijking met andere regios?

mark61
24-10-13, 14:03
't schijnt (althans gedeeltelijk) de schuld van Bollywood te zijn... daar zou wat aan gedaan gaan worden maar weet niet of dat inmiddels al is gebeurd.

Bollywood doet aan zelfcensuur. Het staat hoogstens symbool voor de staat van verwarring waarin India verkeert, het naast elkaar bestaan van traditionele waarden en westerse, de trek van het platteland naar de stad, de afgunst van armen op de nieuwe rijken, etc. etc.

Verder interesseert het de politie geen ruk, of het is zo corrupt dat het namens de daders het slachtoffer bedreigt, en werkt het rechtssysteem sowieso niet.

Tenslotte zijn er niet eens cijfers die suggereren dat het in India erger zou zijn dan bij ons. Dat weet niemand.

Het zijn gewoon van die hypes die door de media worden geserveerd aan allesslikkende nieuwsconsumenten. Volkomen willekeurig 'nieuws' dat slechts wordt geselecteerd op sensatiewaarde.

Ik weet niet wat we met zulk 'nieuws' moeten.

mark61
24-10-13, 14:04
Hmm, ik zou denken je bent geschokt (of niet) door het gebeuren an sich, niet zozeer door de aantallen in vergelijking met andere regios?

Normaal gesproken is het hemd nader dan de rok. Nederlandse verkrachtingen krijgen niet half zoveel aandacht. Ws. omdat het sensationele in brand steken ontbreekt.

Echt, het is volkomen willekeur. Wat komt in de krant en op tv, en wat niet? Wie beslist dat op grond van wat?

mark61
24-10-13, 14:05
Ik denk dat vooral het kaste systeem dit in de hand werkt, met daarnaast de bruidschat die betaald moet worden. Een vrouwenleven is in India maar weinig waard. Kijk alleen al naar het aantal meisjesbabytjes wat wordt vermoord of het aantal abortussen wat wordt gepleegd als blijkt dat er een dochtertje op komst is.

Als een schoondochter niet hard genoeg werkt in de huishouding kan ze vermoord worden, zodat zooblief een andere vrouw kan huwen.Is daar allemaal mogelijk.

Het patriarchaat is overal en ziekt vrouwen overal.

Umarvlie
24-10-13, 14:09
Echt, het is volkomen willekeur. Wat komt in de krant en op tv, en wat niet? Wie beslist dat op grond van wat?

42 ... oh nee, dat was voor een andere vraag :engel:

Umarvlie
24-10-13, 14:12
Wat komt in de krant en op tv, en wat niet?

Eigenlijk bepalen wij dit zelf, we slikken zelf die troep als zoete koek (kijkcijfers op TV, abbonnee op kranten of "clicks" naar reclame via websites).

mark61
24-10-13, 14:30
En het openen van topics over faits divers :slaap:

:hihi:

Umarvlie
24-10-13, 14:40
Nu ja, schijnt in ieder geval in Azie een groot probleem te zijn, ook volgens de UN (http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=45806&Cr=violence+against+women&Cr1=#.UmkiHxCzJNu).


According to the survey of 10,000 men at nine sites, nearly half reported using physical and or sexual violence against a female partner, and nearly a quarter admitted to having raped.

Is hier in NL strafbaar, maar volgens mij in (zeker) een aantal landen daar dus niet. Ik vind dan de 25% schokkend. Weet niet wat cijfers zijn hier in "het westen" maar denk niet dat deze vergelijkbaar zijn.

knots71karel
24-10-13, 23:54
Tis niet te vergelijken met het westen,omdat de positie van de vrouw in India anders is.

Hier kun je aangifte doen, weinig kans dat een agent je ook nog even verkracht of dat je als slachtoffer in een cel beland.
Ben het volkomen met jou eens.
gelijk wat jij zegt is waar met het gevolg van deze wandaden .