PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoofd Brusselse daklozenopvang verdient 192.705 euro per jaar



Marsipulami
26-10-13, 16:00
Hoofd daklozenopvang verdient 192.705 euro per jaar



Sara Vandekerckhove − 26/10/13, 08u37



© belga. Pascale Peraita.

Een exuberant loon voor de directrice, ondoorzichtige geldstromen en bedenkelijke reisjes. De Brusselse daklozenorganisatie Samu Social krijgt in een rapport van de Inspectie Financiën een stevige veeg uit de pan. .

In een rapport dat La Libre Belgique kon inkijken, stelt de Inspectie Financiën zich grote vragen over de geldbesteding van Samu Social. Een eerste pijnpunt is het loon van de directrice Pascale Peraita. De dame kost de organisatie jaarlijks 192.705 euro. Indrukwekkend, zeker als je weet dat premier Elio Di Rupo (PS) een bruto jaarloon heeft van 290.000 euro en Samu Social een kleine organisatie is.

Yvan Mayeur (PS), voorzitter van het Brusselse OCMW én van Samu Social, vindt evenwel dat er niets mis is met het loon van Peraita. "Het is niet overdreven. Ik vind dit een heel normaal loon", liet hij gisteren in een telefonische reactie optekenen.

Het hoge salaris van de directrice roept nochtans vragen op bij andere liefdadigheidsinstellingen. "Zo'n loon is enorm", zegt een leidinggevende uit de sector. "Ik ken geen enkele andere directeur van een ngo die zo veel geld krijgt."

AdamRon
26-10-13, 20:02
Dat is inderdaad een aardig zakcentje wat deze dame verdiend :duizelig:

Marsipulami
26-10-13, 20:15
Een halve eeuw geleden was daklozen opvang nog het werk van katholieke paterkes en nonnekes en die deden dat gratis.

Ik heb ooit een minister horen zeggen dat het veel goedkoper was om alle Brusselse daklozen allemaal in een vijfsterrenhotel te plaatsen in vergelijking met de huidige kost van de daklozenopvang in Brussel.