PDA

Bekijk Volledige Versie : Proces tegen Moslimbroeders opgeschort vanwege terugtrekking rechters die zich ongemakkelijk voelen



Revisor
29-10-13, 17:55
di 29 okt 2013, 18:21

Proces tegen Moslimbroeders Egypte opgeschort

CAIRO - Rechters die drie leiders van de Egyptische Moslimbroederschap moesten berechten, hebben zich dinsdag teruggetrokken. Het begin van het proces tegen de geestelijk leider van de broederschap, Mohamed Badie, financier en organisator Kairat al-Shater en voorman Rashad al-Bayoumi, is daarmee weer opgeschort.

De magistraten stelden enkel zich ongemakkelijk bij de zaak te voelen. De drie beklaagden waren, net als bij de eerste zitting eind augustus, niet aanwezig in de rechtszaal in het gevangeniscomplex van Tora aan de zuidrand van Caïro.

Rechtbankvoorzitter Mohamed Amin Fahmi al-Qarmouty zei de zaak aan een andere rechtbank over te doen. Hij drong erop aan dat de aanklagers ervoor zorgen dat het ministerie van Binnenlandse Zaken ervoor zorgt dat in de toekomst de beklaagden ter zitting verschijnen.


Proces tegen Moslimbroeders Egypte opgeschort - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/22012576/__Proces_Moslimbroeders_later__.html)

Rechtvaardigheid
29-10-13, 19:28
Vreemd...

AdamRon
30-10-13, 06:09
Tsja,

Je zal bij voorbeeld een telefoontje krijgen dat het goed gaat met je zus die daar en daar woont en dat het ook goed gaat met het kind van je zus die daar en daar op school zit.

Ik noem maar wat op

Umarvlie
30-10-13, 06:53
Misschien hebben ze een rechtvaardigheids gevoel en leidde dat tot het verzoek dat de gedaagden ook aanwezig moesten zijn .... ik noem zo maar eens wat.

AdamRon
30-10-13, 07:09
Misschien hebben ze een rechtvaardigheids gevoel en leidde dat tot het verzoek dat de gedaagden ook aanwezig moesten zijn .... ik noem zo maar eens wat.

Dat kan ook zomaar zijn, kan het niet uit het bericht halen,, dus een bericht met losse eindjes

Umarvlie
30-10-13, 07:11
Dat kan ook zomaar zijn, kan het niet uit het bericht halen,, dus een bericht met losse eindjes

Inderdaad, beetje naif van ons dus om zo te speculeren - moeten we dan ook maar niet doen toch?

super ick
30-10-13, 07:12
De term moslimbroeders vind ik op zich al de moeite waard om een topic over te openen. Volgens mij implceert het dat alle moslims broeders zouden zijn. In de praktijk blijkt dat de selectie best streng is.