PDA

Bekijk Volledige Versie : Notariskantoor start worstverkoop



Umarvlie
31-10-13, 13:22
Leiderdorp - Een notariskantoor uit Leiderdorp gaat morgen met een worstenkraam de boer op. De actie is bedoeld als ludiek protest tegen warenhuis HEMA, dat sinds deze week is gestart met een notarisservice.

,,Aangezien de HEMA nu het notariaat ingaat, gaan wij rookworsten verkopen. Vrijdag zullen een collega en ik de hele dag achter de worstenkraam staan", aldus Marc Neve van het kantoor. Om eraan toe te voegen: ,,Wij zullen de worsten verkopen voor 1 euro, een stuk goedkoper dan bij de HEMA. Verder onderzoeken we of het rendabel is om een 1-uurs fotoservice te starten."

Het besluit van HEMA om testamenten en samenlevingscontracten aan te bieden zorgt voor de nodige commotie binnen de notariswereld, met name vanwege de scherpe prijzen die het warenhuis hanteert. HEMA werkt met een vaste prijs van 125 euro per akte. Gemiddeld liggen de prijzen voor een standaard-samenlevingscontract of testament 50 procent hoger.

Maar volgens Neve moeten mensen voor maatwerk nog steeds naar een 'ouderwets' notariskantoor. ,,Notariële zaken zijn geen eenheidsworst."

(Bron: Telegraaf)

Ik wist dat niet van de HEMA - goed initiatief denk ik, hoewel er officieel concurrentie zou moeten zijn tussen notarissen merk je daar in de praktijk bitter weinig van en dit schud de boel misschien wakker.

Overigens - maatwerk .. notarissen gebruiken ook gewoon templates en nemen niet eens de moeite de vele taalfouten er eens uit te halen - zelfs niet als je hen erop wijst.

BoerHarms
31-10-13, 13:25
Goede voorgaande blik van dit Notariskantoor, wie weet kan die nog wel eens een runner worden

knuppeltje
31-10-13, 13:27
Mij zal het worst wezen.

Umarvlie
31-10-13, 13:29
Ik hoop dat ze de nodige papieren in huis hebben (procedures etc) voor wat betreft de verkoop van etenswaren anders kan binnenkort de keuringsdienst van waren (of de VWA tegenwoordig dacht ik?) wel eens op de stoep bij ze staan.