PDA

Bekijk Volledige Versie : Raad van Europa kraakt Nederlands asielbeleid



Umarvlie
31-10-13, 15:24
Brussel - Nog geen twee weken nadat de Raad van Europa de politiek in Den Haag op de vingers tikte over het vermeende racistische klimaat, ligt nu ons asielbeleid onder vuur. Het Comité voor Sociale Rechten van de Raad van Europa keurt het Nederlandse asielbeleid af. Uitgeprocedeerde asielzoekers mogen van Europa niet meer zonder voorzieningen op straat worden gezet.

De overheid moet illegale asielzoekers voorzien van eten, kleding en onderdak, zo luidt het voorlopige oordeel van het comité. Het onderzoek volgt op een klacht van de Protestantse Kerk in Nederland. Dat vindt dat het huidige asielbeleid in strijd is met het Europees Sociaal Handvest.

Volgens VluchtelingenWerk betekent dit een einde aan de ,,vaak onmenselijke omstandigheden waarin uitgeprocedeerde asielzoekers in Nederland leven. De bodemprocedure voor een permanent recht op opvang loopt nog, aldus VluchtelingenWerk.

Een uitspraak van het Europees comité is niet bindend, maar de ervaring leert dat rechters zo'n oordeel wel zwaar laten meewegen in hun uitspraken.

(Bron: Telegraaf)

BoerHarms
31-10-13, 15:46
ja, PVDA liet ook zoiets weten, samen met de PvdA is het probleem zo opgelost, men hoeft niets te gaan bouwen, alle pvdA leden stellen hun woningen open voor opvang van asielzoekers, dan kunnen ze kleding, onderdak en voedsel geven.
Zo eenvoudig is het probleem op te lossen, alleen moeten de PvdA leden nog willen.

Dat PVV hier niet voor openstaat is duidelijk .

Umarvlie
31-10-13, 15:50
ja, PVDA liet ook zoiets weten, samen met de PvdA is het probleem zo opgelost, men hoeft niets te gaan bouwen, alle pvdA leden stellen hun woningen open voor opvang van asielzoekers, dan kunnen ze kleding, onderdak en voedsel geven.
Zo eenvoudig is het probleem op te lossen, alleen moeten de PvdA leden nog willen.

Dat PVV hier niet voor openstaat is duidelijk .

Niet de PvdA heeft dit aangezwengeld, maar de Protestanse Kerk. En die stellen inderdaad hun kerken vaak open voor dit soort opvang. Waarom de PvdA of de PVV er dan bijhalen?

BoerHarms
31-10-13, 16:19
Niet de PvdA heeft dit aangezwengeld, maar de Protestanse Kerk. En die stellen inderdaad hun kerken vaak open voor dit soort opvang. Waarom de PvdA of de PVV er dan bijhalen?


PvdA: Grenzen verder open - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/22014710/__PvdA__Grenzen_verder_open__.html)

Ok, maar ik haalde aan dat de PvdA ook al zoiets liet weten, niet precies betreft dit artikel, maar toch wel aanverwant.

Umarvlie
31-10-13, 16:28
PvdA: Grenzen verder open - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/22014710/__PvdA__Grenzen_verder_open__.html)

Ok, maar ik haalde aan dat de PvdA ook al zoiets liet weten, niet precies betreft dit artikel, maar toch wel aanverwant.

PvdA wil juist meer asielzoekers gaan opvangen, het artikel dat ik poste gaat over de opvang van uitgeprocedeerde=illegale asielzoekers in Nederland. Toch iets anders, hoewel ik er van overtuigd ben dat PvdA ook een mening heeft hierover (en PVV ook).

Probleem met deze uitgeprocedeerde mensen is al groot en dreigt steeds maar groter te worden. Oplossing is niet zo simpel - en ze gewoon op straat zetten helpt ook niet het probleem op te lossen, maakt het mogelijk alleen maar erger. Vergeet niet dat gedeeltelijk de asielzoekers zelf debet zijn hieraan maar ook de landen waar ze vandaan komen bijvoorbeeld.

Los het maar op - ik zou niet een twee drie een simpele oplossing weten anders dan de problemen in die gebieden of aan te pakken of de opvang in de regio daar goed/beter te ondersteunen. Pas dan, als je echt een humaan alternatief hebt, kun je gaan werken om de "grenzen dicht" te gooien.

Je kan natuurlijk volhouden het is niet onze schuld, wij kunnen er niets aan doen en dergelijk maar 1. daar los je niets mee op want ze blijven komen, en 2. globalisering is niet alleen iets economsich maar ook social, cultureel etc. dus de verantwoordelijkheid voor diegenen die iets zouden kunnen doen wordt ook groter om iets te doen (positief).

Maar goed, zo denk ik er in ieder geval over - ongetwijfeld denken anderen daar anders over, ieders goed recht maar kop in het zand gaat dit niet oplossen - en dat is wel wat er nu gebeurd.

Umarvlie
31-10-13, 16:51
Partijen eisen reactie oordeel asielzoekers
DEN HAAG - Verschillende partijen in de Tweede Kamer willen snel een reactie van staatssecretaris Fred Teeven op het oordeel van het Europees Comité voor Sociale Rechten dat uitgeprocedeerde asielzoekers niet meer zonder voorzieningen op straat mogen worden gezet.

Het CDA wil opheldering van Teeven over de reikwijdte en de gevolgen. De ChristenUnie wil dat staatssecretaris Teeven „werk gaat maken van een rechtvaardig asielbeleid”. Kamerlid Joël Voordewind van de ChristenUnie heeft samen met de SP, GroenLinks en D66 om een brief gevraagd naar aanleiding van de voorlopige uitspraak.

Een woordvoerster van Teeven noemde het oordeel van het comité echter al „niet bindend” en „voorlopig”. Het departement wacht daarom het definitieve oordeel af.

(Bron: Telegraaf)

BoerHarms
31-10-13, 16:52
PvdA wil juist meer asielzoekers gaan opvangen, het artikel dat ik poste gaat over de opvang van uitgeprocedeerde=illegale asielzoekers in Nederland. Toch iets anders, hoewel ik er van overtuigd ben dat PvdA ook een mening heeft hierover (en PVV ook).

Probleem met deze uitgeprocedeerde mensen is al groot en dreigt steeds maar groter te worden. Oplossing is niet zo simpel - en ze gewoon op straat zetten helpt ook niet het probleem op te lossen, maakt het mogelijk alleen maar erger. Vergeet niet dat gedeeltelijk de asielzoekers zelf debet zijn hieraan maar ook de landen waar ze vandaan komen bijvoorbeeld.

Los het maar op - ik zou niet een twee drie een simpele oplossing weten anders dan de problemen in die gebieden of aan te pakken of de opvang in de regio daar goed/beter te ondersteunen. Pas dan, als je echt een humaan alternatief hebt, kun je gaan werken om de "grenzen dicht" te gooien.

Je kan natuurlijk volhouden het is niet onze schuld, wij kunnen er niets aan doen en dergelijk maar 1. daar los je niets mee op want ze blijven komen, en 2. globalisering is niet alleen iets economsich maar ook social, cultureel etc. dus de verantwoordelijkheid voor diegenen die iets zouden kunnen doen wordt ook groter om iets te doen (positief).

Maar goed, zo denk ik er in ieder geval over - ongetwijfeld denken anderen daar anders over, ieders goed recht maar kop in het zand gaat dit niet oplossen - en dat is wel wat er nu gebeurd.


Ik ga wel mee met je denkt. Oplossing is niet zo invouding, natuurlijk liet ik dat wel weten , maar was meer sarcastisch bedoelt omdat er geen kant en klare oplossing bestaat en dan weet de overgroe meerderheid

mark61
31-10-13, 17:00
Dat is toch in alle landen zo?

Umarvlie
31-10-13, 17:04
Dat is toch in alle landen zo?

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul van hoe het in andere landen is - waarschijnlijk niet beter nee. Maar goed, er is nu vanuit een Nederlands Organisatie een klacht ingediend over Nederland en het beleid hier - dus alleen dat is onderzocht kennelijk. Misschien volgen in andere landen nu ook andere organisaties?

BoerHarms
31-10-13, 17:18
Moeten ook realistisch blijven,want ze moeten ook wel uitzicht hebben een inkomen te generen. Er zullen best goede vakmensen onder asielzoekers zitten, maar als ik dan zie dat een aantal de tijd nuttig verbrengt in de afwachtingstijd en zie dat ze de nederlandse taal machtig zijn geworden, dan krijgen ze van mij een pre, ze laten zien dat ze er ook iets voor overhebben en ben ook van mening dat dit in de aanvraag, beoordeling mag worden mee genomen.

Voor een 20 jaar geleden lag mijn vorige werkgever met passagiers schepen in Dusseldorf als opvangcentrum voor diegene die op vliegveld Dusseldorf binnen kwamen, ik heb veel meegemaakt in die 6 maanden. Ook schrijnende gevallen, ook gelukszoekers. Het meeste was me bijgebleven was , een gezin uit Iran , waarvan eerst de zoon kwam, toen een paar weken later de moeder en tenslotte vaders(tandarts van beroep) , als de familie als zijnde een familie in een vlucht was gekomen , dan waren ze het land al niet uitgekomen. Toen na een aantal maanden ze eindelijk de status kregen en een onderdak, hebben we ze ook nog geholpen.
Ook drugdealers, want er waren er vier opgepakt en terug gebracht naar de boot alwaar hun onderkomen doorzocht werden, ja samen met de politie zocht ik mee , tenslotte kende ik ieder hoek in de boot, en jaar hoor,,goede vangst
Ook meegemaakt, na de eerste nacht, verzamelen voor ontbijt en dan naar volgende lokatie, wij snel de cabines door, bleek dan in een paar cabines beddengoed en handdoeken verdwenen waren, ja tot zelfs douchekoppen en doucheslangen aan toe bij controle in de tassen gevonden.
De Vietnamese vluchtelingen die kwamen, die deden hun bedden ook netjes afhalen en alles lieten ze gevouwen achter.
Maar best ook veel agressie jegens ons meegemaakt, schreeuwden maar over rechten. Ik heb best een heel gemengde mening over de asielzoekers, maar dan wel uit uitvaring van eerste hand uit meegemaakt.
Voordat ik deze ervaring had was ik 99% tegen , na de ervaring 80% tegen.



.

mark61
31-10-13, 18:27
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul van hoe het in andere landen is - waarschijnlijk niet beter nee. Maar goed, er is nu vanuit een Nederlands Organisatie een klacht ingediend over Nederland en het beleid hier - dus alleen dat is onderzocht kennelijk. Misschien volgen in andere landen nu ook andere organisaties?

Ik zie een trend van querulanten die Nederland aanklagen bij internationale instanties :hihi:

Je kan drie dingen doen met illegalen: uitzetten, maar dat lukt zelden (vroeger dropten ze mensen vlak over de grens van een buurland, maar daar zijn ze geloof ik mee opgehouden); voorgoed opsluiten, dat doet niemand, en de straat op schoppen en de andere kant op kijken. Dat doen ze iig. in Frankrijk en Engeland, weet ik.