PDA

Bekijk Volledige Versie : Veroordeelde pedoseksueel organiseerde sinterklaasfeest voor misbruikte kinderen



Revisor
01-11-13, 09:03
Pedofiel speelt Zwarte Piet

Tobias den Hartog en Daan Hakkenberg

1-11-13 - 06:22 bron: Algemeen Dagblad

http://static2.ad.nl/static/photo/2013/0/1/12/20131101061721/media_xll_1927512.jpg Organisator sinterklaasfeest veroordeeld voor verkrachting

de veroordeelde pedofiel trad op Sintercity 2011 op als Zwarte Piet. © AD, Marco de Swart. Rotterdam

Voor vijfhonderd misbruikte kinderen uit opvangcentra leek het een lot uit de loterij: het gratis sinterklaasfeest Sintercity in Rotterdam. Niemand kon vermoeden dat onder de schmink van de organisator, die was uitgedost als Zwarte Piet, een veroordeelde pedofiel schuilging.

Ik ben veroordeeld, maar klaarblijkelijk krijg je in Nederland geen tweede kans
Organisator

Iedereen die erbij was, zal het beamen. Het kinderfeest Sintercity 2011 was een regelrecht succes. Cadeaus, chocolade, Sinterklaas. Alle voorwaarden voor een onvergetelijk uitje waren aanwezig. Vijfhonderd kinderen tussen de 4 en 8 jaar, die ooit werden mishandeld en misbruikt en in blijf-van-mijn-lijfhuizen, crisisopvang of asielzoekerscentra waren beland, hadden op 13 november de dag van hun leven.

Pedofiel
Wat de kinderen, hun ouders en begeleiders niet konden vermoeden was dat de grote organisator achter Sintercity - die dag zelf uitgedost als Zwarte Piet - een veroordeelde pedofiel is. De 45-jarige organisator werd in 2003 veroordeeld voor verkrachting en seksueel misbruik van vijf minderjarigen, twee van de slachtoffers waren gehandicapt.

De man was destijds klassenassistent op de Rotterdamse mytylschool voor gehandicapte kinderen en nam zijn slachtoffers - kinderen van zijn school of zijn scoutingclub - mee op uitjes naar Euro Disney, Ponypark Slagharen of een vakantiekamp in Drenthe. Daar misbruikte hij hen langdurig en over een periode van jaren. Net als tijdens logeerpartijtjes bij hem thuis. Tegen de ouders zei hij dat hij hen 'wilde ontlasten' van de zware zorg.

Kwetsbare kinderen
Toen deze week folders van het nieuwe sinterklaasfeest werden verspreid op zijn oude school, brak onrust uit onder zijn oud-collega's. Niet alleen omdat de man na zijn celstraf nooit werd behandeld, maar ook omdat hij zich opnieuw richt op kwetsbare kinderen. Justitie noemde in 2003 het risico dat de man zich in de toekomst weer zal vergrijpen aan kinderen 'alleszins reëel', zo blijkt uit het vonnis.

Toch heeft niemand hem ervan kunnen weerhouden zich opnieuw in te laten met kinderen. Als voorzitter van zijn eigen stichting wordt niet gevraagd naar zijn verleden. Een Verklaring omtrent Gedrag zou hem geweigerd kunnen worden, maar de man is bij Sintercity zijn eigen werkgever. Zodoende kan hij zonder problemen en met hulp van sponsors, bekende Nederlanders en burgemeesters een sinterklaasfeest voor kwetsbare kinderen houden.

Reactie
De organisator van Sintercity is zich van geen kwaad bewust, zo liet hij gisteren in een reactie weten. Hij zegt dat sinds zijn veroordeling niets onoorbaars is gebeurd. De man vreest vooral dat het aankomende feest zal worden afgeblazen. 'Ik had al besloten dit jaar op de dag zelf niet aanwezig te zijn. Ik ben slechts een radertje in het geheel, ik doe de organisatie. Ik ben veroordeeld, maar klaarblijkelijk krijg je in Nederland geen tweede kans. Het is jammer, want veel kinderen verheugen zich op het feest.'

Een bestuurslid van de stichting valt hem in een reactie bij. 'Wij kennen hem als een goede man. Toen wij na de editie van 2011 hoorden van zijn verleden schrokken wij ook. Maar we hebben wel besloten dat hij de financiën kan blijven doen. daar is hij goed in. Ik zorg voor de kinderen. Maar we snappen de zorgen, daarom is hij er op de dag zelf niet bij.'

Pedofiel speelt Zwarte Piet - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3537118/2013/11/01/Pedofiel-speelt-Zwarte-Piet.dhtml)

knuppeltje
01-11-13, 09:21
Die heeft vast gemeend iets goeds terug te moeten doen.

BoerHarms
01-11-13, 09:26
Shit, nu wordt Zwarte Piet ook al in verband gebracht met pedo,s
Straks gaat de voorzitter van martijn zich ook nog beklagen!

met een zwart blokje op zijn onherkenbare gezicht , waahhh

Joesoef
01-11-13, 10:24
Hij wil een tweede kans met Sinnercity.

Mark
01-11-13, 10:40
ik vertrouw sowieso volwassenen mannen niet die met kinderen willen werken / vrijwilligen.

misschien ben ik een klootzak maar tenzij het mijn eigen kinderen zijn wil ik niks te maken hebben met die vervelende kleine stinkende herriemakers :haha:

CONTRA
01-11-13, 11:15
in nederland geldt de rechtsorde niet voor pedofielen. die zyn voor het leven veroordeeld en gekriminaliseerd.