PDA

Bekijk Volledige Versie : A Real-Time Map of Births and Deaths



Samir75017
04-11-13, 18:15
Oct 31, 2013

The U.S. Census Bureau predicts that by 2050, the world’s population will increase from 7 billion to more than 9 billion inhabitants at the rate at which it’s been growing over the past few decades. The immensity of these numbers piqued mathematician and software developer Brad Lyon’s interest and inspired him to design a visual that reflects this data.

Last year, Lyon joined forces with designer Bill Snebold to create an interactive simulation of births and deaths in the U.S. “Now,” says The Atlantic’s health editor James Hamblin, “Lyon takes on the world.”

Just one look at the map will give you a rough idea of how many babies are coming to life every second, and how big that number is compared with people dying. Whether that’s alarming or heartening, however, is left up to the eyes of the beholder.

A Real-Time Map of Births and Deaths - James Hamblin - The Atlantic (http://www.theatlantic.com/health/archive/2013/10/a-real-time-map-of-births-and-deaths/280609/)

Samir75017
04-11-13, 18:18
Morocco :

Birth rate : 18.73
Death rate : 4.78

NL :

Birth rate : 10.85
Death rate : 8.48

mark61
04-11-13, 18:36
En wat wou je daarmee zeggen?

Karin.N
04-11-13, 19:36
En wat wou je daarmee zeggen?

Wil je dat echt weten :hihi:

Wil wel een gokje wagen, hoor :ego:

Ben alleen bang dat het op dit topic ook weer erg druk gaat worden :stout:

En ik moet woensdag a.s. wel een taartje bezorgen bij een maroc prikker (en nee, dat is niet mijn stille lover :ego:) en daar heb ik tijd voor nodig :student:

mark61
04-11-13, 20:11
Wil je dat echt weten :hihi:

Wil wel een gokje wagen, hoor :ego:

Ben alleen bang dat het op dit topic ook weer erg druk gaat worden :stout:

En ik moet woensdag a.s. wel een taartje bezorgen bij een maroc prikker (en nee, dat is niet mijn stille lover :ego:) en daar heb ik tijd voor nodig :student:

:hihi: Ik ook.

Oh, wat saai.

mark61
04-11-13, 20:12
Morocco :

Birth rate : 18.73
Death rate : 4.78

NL :

Birth rate : 10.85
Death rate : 8.48

Whether that’s alarming or heartening, however, is left up to the eyes of the beholder.

Joesoef
04-11-13, 20:20
Zijn voorbehoedsmiddelen in Marokko verboden?

AdamRon
04-11-13, 20:26
Zijn voorbehoedsmiddelen in Marokko verboden?

ROFL..

AdamRon
04-11-13, 20:27
ps, ik weet niet of dit on of of topic is.. (probeer nog uit te vinden waarom dit geplaatst is)
Maar eeh.. Karin, wil je mij adres ook weten wink, wink

Karin.N
04-11-13, 20:35
ps, ik weet niet of dit on of of topic is.. (probeer nog uit te vinden waarom dit geplaatst is)
Maar eeh.. Karin, wil je mij adres ook weten wink, wink

Ja hoor. Jullie snappen toch wel dat ik hier een heel bestand aan het aanleggen ben. Ik kom heeel onschuldig taartjes brengen, maar ondertussen ..........gna gna gna :stout:

mark61
04-11-13, 20:36
Als je je hondjes maar thuis laat. En als ik een haar in die taart vind...

AdamRon
04-11-13, 20:47
Ja hoor. Jullie snappen toch wel dat ik hier een heel bestand aan het aanleggen ben. Ik kom heeel onschuldig taartjes brengen, maar ondertussen ..........gna gna gna :stout:

Owww.. betekend dat ik mijn Pinpas goed moed opbergen ? :argwaan:

Karin.N
04-11-13, 20:47
:hihi: Ik ook.

Oh, wat saai.

Saai :gsm: Je kunt van me zeggen wat je wil, maar saai en voorspelbaar, nou nee :hihi:

Of zoals mijn man wel eens zegt: "word ik op zondagochtend wakker gemaakt, met de mededeling dat we een museum of zo gaan bezoeken, dan bedenkt m'n vrouw opeens dat er ook nog een mooi museum in Londen is en voor ik het weet zit ik in de auto richting schiphol om naar Londen te vliegen, en dan ben ik niet eens verbaasd als de bestemming opeens verandert in Barcelona of zo :schok:


Of ik beland hoog zwanger in een soort van bordeel, terwijl in de advertentie echt stond dat ze sportmassages gaven :hihi:

Of je leent de auto van je vriendin en wordt met sirenes naar de kant gehaald. Blijkt de vriendin de leasemaatschappij niet betaald te hebben en ook de auto had ze niet teruggeven zodat ie als gestolen stond geregistreerd. Je had m'n man en kinderen eens moeten horen :hihi:

En zo gebeurt er geregeld hier wel iets.....dus saai, neee, impulsief en chaotisch ja dat wel :lole:

Karin.N
04-11-13, 20:58
Als je je hondjes maar thuis laat. En als ik een haar in die taart vind...

Arme Samir, daar gaat weer een topic van hem de vernieling in, :zucht: solly samir :stout:

Nee hoor, ik neem dr gezellig mee. Zij past ondertussen op de taart (ze kan goed deksels optillen).

Karin.N
04-11-13, 20:58
Owww.. betekend dat ik mijn Pinpas goed moed opbergen ? :argwaan:

Die is gerold voordat je er erg in hebt :ego:

Mot toch m'n overwachtse tripjes enzo kunnen bekostigen:student:

knots71karel
04-11-13, 21:55
Als je je hondjes maar thuis laat. En als ik een haar in die taart vind...

Het kan ook een ander soort haar zijn van een poes , cavia of zo :stout:

knots71karel
04-11-13, 22:03
Arme Samir, daar gaat weer een topic van hem de vernieling in, :zucht: solly samir :stout:

Nee hoor, ik neem dr gezellig mee. Zij past ondertussen op de taart (ze kan goed deksels optillen).

Geef hem dan een recept voor een lekkere taart , dan denkt ie vast dat hij op W.S.D.B dit topic heeft geplaatst .:lachu:

AdamRon
04-11-13, 22:14
Arme Samir, daar gaat weer een topic van hem de vernieling in, :zucht: solly samir :stout

Ik ontrek mijzelf hiervan want als ik reageer ik geheid reacties krijgt :cool:

knots71karel
04-11-13, 23:15
Ik ontrek mijzelf hiervan want als ik reageer ik geheid reacties krijgt :cool:

Ja kijk maar uit want voor je het weet heb je een BAN i.p.v een taart uit de PAN .
:stout:

BoerHarms
05-11-13, 01:29
En wat wou je daarmee zeggen?

Dat Nederland goed is in geboorte beperking.



Maar dat het sterfecijfer hoog is. En dat moet natuurlijk om oorzaak hebben.



Samir, kan je ons allen vertellen wat joiw bericht is achter deze topoc, wat probeer je ons te vertellen.

Karin.N
05-11-13, 08:56
Dat Nederland goed is in geboorte beperking.



Maar dat het sterfecijfer hoog is. En dat moet natuurlijk om oorzaak hebben.



Samir, kan je ons allen vertellen wat joiw bericht is achter deze topoc, wat probeer je ons te vertellen.

Hij denkt dat Marokkaanse mannen virieler zijn dan Nederlandse mannen of zo :hihi:

super ick
05-11-13, 09:21
Dat Nederland goed is in geboorte beperking.



Maar dat het sterfecijfer hoog is. En dat moet natuurlijk om oorzaak hebben.



Samir, kan je ons allen vertellen wat joiw bericht is achter deze topoc, wat probeer je ons te vertellen.

Interessant onderwerp hoor. Ergens moet er een adder onder het gras zitten. Misschien dat de natuur zelf ingrijpt door minder vrouwen zwanger te laten worden omdat dit een in en in verrot kafierland is?

Hoe is het met die taart?

mark61
05-11-13, 10:13
Ik vermoed dat hij wilde laten zien hoe ongezond Nederland is omdat er zoveel mensen doodgaan.

Tot hij besefte hoe stupide dat was.

My 2 cents.

Maar ja, hij geeft nooit antwoord, dus we zullen er wel nooit achterkomen.

knuppeltje
05-11-13, 10:46
Ja hoor. Jullie snappen toch wel dat ik hier een heel bestand aan het aanleggen ben. Ik kom heeel onschuldig taartjes brengen, maar ondertussen ..........gna gna gna :stout:

Geen wonder dat met de huidige meelprijzen men bij de Taliban vrouwen onder onder controle willen houden. :stout:

knuppeltje
05-11-13, 10:51
Saai :gsm: Je kunt van me zeggen wat je wil, maar saai en voorspelbaar, nou nee :hihi:

Of zoals mijn man wel eens zegt: "word ik op zondagochtend wakker gemaakt, met de mededeling dat we een museum of zo gaan bezoeken, dan bedenkt m'n vrouw opeens dat er ook nog een mooi museum in Londen is en voor ik het weet zit ik in de auto richting schiphol om naar Londen te vliegen, en dan ben ik niet eens verbaasd als de bestemming opeens verandert in Barcelona of zo :schok:


Of ik beland hoog zwanger in een soort van bordeel, terwijl in de advertentie echt stond dat ze sportmassages gaven :hihi:

Of je leent de auto van je vriendin en wordt met sirenes naar de kant gehaald. Blijkt de vriendin de leasemaatschappij niet betaald te hebben en ook de auto had ze niet teruggeven zodat ie als gestolen stond geregistreerd. Je had m'n man en kinderen eens moeten horen :hihi:

En zo gebeurt er geregeld hier wel iets.....dus saai, neee, impulsief en chaotisch ja dat wel :lole:

Ik zie het al: niets gestructureerd, een en al chaos! :giechel: