PDA

Bekijk Volledige Versie : Buschauffeur weigert 10-jarig moslimjongetje om smeekbede



Rechtvaardigheid
04-11-13, 17:26
Een 10-jarige moslimjongetje is in Brooklyn, New York de bus uitgezet (http://nypost.com/2013/10/28/bus-driver-boots-praying-muslim-boy-calling-him-terrorist-suit/) omdat hij in het Arabisch een smeekbede deed waarin hij Allah vroeg hem te helpen bij het vinden van zijn vervoersbewijs. De chauffeur noemde hem een terrorist en zette hem uit de bus.

“Het kind zei dat hij op zoek was naar zijn vervoersbewijs zodat hij naar huis kon gaan”, aldus de advocaat van de familie. ” Hij is jong, maar is oud genoeg om te begrijpen wat discriminatie is.”

Het voorval gebeurde al enkele dagen geleden toen de jongen rond een uur of drie op de bus stapte. Toen de jongen zijn kaart niet kon vinden, zocht hij wat hulp van Allah. “In de naam van Allah de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle”, zei de jongen. Het werkte want hij vond zijn kaart. Maar toen hij opnieuw in de bus wilde stappen, weigerde de chauffeur hem. Hij had de zin in het Arabisch gehoord.

Discriminatie op basis van religie komt steeds vaker voor. Voornamelijk in de Verenigde Staten hebben de moslims het niet makkelijk. Door de voortdurende propaganda en misconcepties omtrent de oorlogen in Irak en Afghanistan worden moslims steeds vaker het slachtoffer van geweld en discriminatie.

Bus driver boots praying Muslim boy: suit | New York Post (http://nypost.com/2013/10/28/bus-driver-boots-praying-muslim-boy-calling-him-terrorist-suit/)

Bofko
05-11-13, 03:09
"het werkte want hij vond zijn kaart"

Wat een rare verslaggeving van de NYpost............

super ick
05-11-13, 08:30
De chauffeur was bang voor een terroristische aanslag. Weigerde het ventje de toegang en is nu rascist.

Zoiets?

Umarvlie
05-11-13, 08:36
De chauffeur was bang voor een terroristische aanslag. Weigerde het ventje de toegang en is nu rascist.

Zoiets?

Nee, De chauffeaur hoorde Arabisch praten, dacht daardoor aan een terroristische aanslag en weigerde daarom het 10 jarige ventje. Daarom discrimineerde hij. Moslims zijn geen ras.

AdamRon
05-11-13, 08:41
Ik zat ook al in die richting te denken, als het een oudere chauffeur is en een Vietnam veteraan is zal hij de kinderen niet vergeten zijn die schoenen poetsten van soldaten... Booom, tel dat op met 9/11 en het feit dat zelfmoordcommando's ook bidden met soortgelijke tekst voordat ze hun slag slaan dat tezamen met berichtgevingen uit het midden oosten.
hij zal wel 7 kleuren st...nt hebben gescheten en de deuren dichtgedaan heeft... niemand weet het

Maar om hem meteen discriminatie in de schoenen te schuiven vind ik wel wat voorbarig

Umarvlie
05-11-13, 08:45
als het een oudere chauffeur is en een Vietnam veteraan is zal hij de kinderen niet vergeten zijn die schoenen poetsten van soldaten... Booom

Ik weet dat het er in New York, zeker in smmige wijken, als in het wilde westen aan toe kan gaan maar het is toch zeker niet te vergelijken met Vietnam.

AdamRon
05-11-13, 08:52
Ik weet dat het er in New York, zeker in smmige wijken, als in het wilde westen aan toe kan gaan maar het is toch zeker niet te vergelijken met Vietnam.

Daar gebeurt ook genoeg, en dat is zeer zeker niet te vergelijken met Vietnam, de meesten zijn ook getraumatiseert terug gekomen en voor hun hele leven getekend en zoals ik al zei dat niemand het weet.. tijd zal het leren.

ps. voordat iemand denkt dat ik er mee eens bent met die oorlog en meteen in de startblokken staat.. pech, ik zeg niet dat ik ermee eens ben of tegen.

knuppeltje
05-11-13, 10:03
Ik vind het terecht wat die bus-cowboy deed. Je zult maar dagelijks met dergelijke Arabisch sprekende aspirant-terroristen met een bom in hun schooltas te maken krijgen, zul je wel anders piepen.

Ghizzo
06-11-13, 05:24
Weigerde het ventje de toegang en is nu rascist.

Zoiets?
kijk goed in de spiegel en het antwoord zal je gegeven worden

AdamRon
06-11-13, 05:54
kijk goed in de spiegel en het antwoord zal je gegeven worden

Weet je wel in welk context hij dit plaatste..
Of wilde je gewoon even trollen aangaande WSDB

super ick
06-11-13, 07:36
kijk goed in de spiegel en het antwoord zal je gegeven worden

Jou methode werkt bij mij niet.

Vraag is of deze mijnheer, terecht of onterecht, dacht dat er sprake was van een terroristische aanslag. Voor mij staat daarom helemaal niet vast dat dit een geval van discriminatie is.

Isch
06-11-13, 12:44
Ik vind het terecht wat die bus-cowboy deed. Je zult maar dagelijks met dergelijke Arabisch sprekende aspirant-terroristen met een bom in hun schooltas te maken krijgen, zul je wel anders piepen.

Heeft ie daar dagelijks mee te maken?

knuppeltje
06-11-13, 14:31
Heeft ie daar dagelijks mee te maken?

Shit, alweer iemand die zonder smileys er geen ruk van begrijpt.

Isch
06-11-13, 14:34
Eerder andersom.

knuppeltje
06-11-13, 14:46
Eerder andersom.

Je snapt er echt geen ene ruk van. Ik had het juist extra dik aangezet om duidelijk te maken hoe belachelijk ik een en ander vond. Vandaar mijn opmerking over smileys. Ga dus eerst maar eens een cursus begrijpend lezen volgen, voordat je weer eens je waffel opentrekt.

Isch
06-11-13, 15:05
Kan ik em bij jou volgen?

Heb zo n idee dat jij er een ster in bent.

Please, please, pleaseeee.

knuppeltje
06-11-13, 15:10
Kan ik em bij jou volgen?

Heb zo n idee dat jij er een ster in bent.

Please, please, pleaseeee.

Kijk even in de Gouden Gids.

Karin.N
06-11-13, 16:24
Ik vind het terecht wat die bus-cowboy deed. Je zult maar dagelijks met dergelijke Arabisch sprekende aspirant-terroristen met een bom in hun schooltas te maken krijgen, zul je wel anders piepen.

Daar heb u wederom weer eens volkomen gelijk in meneer :student:.

We weten allemaal dat de grootste terroristen zich bevinden onder 10 jarigen schooljongens :ego:

Persoonlijk acht ik de kans miljarden keren hoger in dat ze hun buskaart niet zo snel kunnen vinden, maar goed je weet maar nooit toch :zucht:


tis jammer dat magister zich al een tijd niet present heeft gemeld. hij had ons vast haarfijn kunnen uitleggen dat het vooral de schoolkinderen zijn die aanslagen plegen. niet voor niets controleren de israeliers jonge palestijnse kinderen etc etc etc. voor mijn bloeddruk is het magoed dat ie er niet is :hihi:

Hoewel dat moet ik eigenlijk niet kunnen maken, als racist en ook nog eens islamfoob en dan vinden dat een arabisch sprekend kind van 10 niet een terrorist is en ook nog eens pro palestina zijn, zucht. Wat is het leven soms ingewikkeld. Maar moet ik mijn meningen gaan bijstellen omdat anderen oogkleppen ophebben. Nee, la ma niet doen. Er zijn helaas al teveel mensen met oogkleppen op in de wereld.

Isch
06-11-13, 17:09
Je moet geen halve tips geven knuppeltje.

Charlus
06-11-13, 19:52
Heeft ie daar dagelijks mee te maken?Shit, alweer iemand die zonder smileys er geen ruk van begrijpt.


Eerder andersom.Je snapt er echt geen ene ruk van. Ik had het juist extra dik aangezet om duidelijk te maken hoe belachelijk ik een en ander vond. Vandaar mijn opmerking over smileys. Ga dus eerst maar eens een cursus begrijpend lezen volgen, voordat je weer eens je waffel opentrekt.
Een ontstellende zak stront ben je. Ik zou graag de argumentatie achter de like's van Mark61 cs. vernemen. Dat neerbuigende gezeik over begrijpend lezen alleen al. Daar heb je Witte78 ook mee weggejaagd.
Wie het niet me je eens is, kan volgens jou niet begrijpend lezen. Klaar, afgeserveerd. Bij gelegenheid heb ik je wel eens betrapt op het verkondigen van bullshit. Onvoorstelbaar, de spastische kramp waarin je dan schiet; uitsluitend 'jij kunt niet begrijpend lezen' kwam er uit. De wereld is beter af zonder mensen als jij. Arrogante eikels, ja nazi's naar de geest. Ernstig onleuk.

Charlus
06-11-13, 19:59
O jee nu moet ik met Isch op cursus.

super ick
06-11-13, 22:12
O jee nu moet ik met Isch op cursus.

Koken?

BoerHarms
07-11-13, 01:27
O jee nu moet ik met Isch op cursus.

kan best heel gezellig zijn :)

Charlus
07-11-13, 07:30
Koken?
Ga eerst maar eens een cursus begrijpend lezen volgen.

Karin.N
07-11-13, 07:48
Bij voldoende aanmeldingen wil ik wel een cursusje organiseren :stout:, uiteraard ontbreekt het stukje taart niet :ego:

super ick
07-11-13, 07:55
Ga eerst maar eens een cursus begrijpend lezen volgen.

Ontstellende zak stront.

Charlus
07-11-13, 07:58
Ontstellende zak stront.
Yeah. Zie mijn onderschrift.

knuppeltje
07-11-13, 08:06
Een ontstellende zak stront ben je. Ik zou graag de argumentatie achter de like's van Mark61 cs. vernemen. Dat neerbuigende gezeik over begrijpend lezen alleen al. Daar heb je Witte78 ook mee weggejaagd.
Wie het niet me je eens is, kan volgens jou niet begrijpend lezen. Klaar, afgeserveerd. Bij gelegenheid heb ik je wel eens betrapt op het verkondigen van bullshit. Onvoorstelbaar, de spastische kramp waarin je dan schiet; uitsluitend 'jij kunt niet begrijpend lezen' kwam er uit. De wereld is beter af zonder mensen als jij. Arrogante eikels, ja nazi's naar de geest. Ernstig onleuk.

Pff, neem voortaan op tijd je pilletje in.

Charlus
07-11-13, 09:00
Oh ja, dat pilletje hadden we ook nog. Was ik even vergeten. My bad.

Pff<...>
Ga eerst maar eens een cursus begrijpend lezen volgen en neem je pilletje op tijd in.
http://img692.imageshack.us/img692/5592/a4bw.png
Ooit iemand hier de term forummasturberen zien gebruiken.

knuppeltje
07-11-13, 09:18
Oh ja, dat pilletje hadden we ook nog. Was ik even vergeten. My bad.

Ooit iemand hier de term forummasturberen zien gebruiken.

Ach gut toch. :maf:

Charlus
07-11-13, 09:22
Ach gut toch. :maf:
Vergeten je pilletje in te nemen?

H.P.Pas
07-11-13, 11:04
Ga eerst maar eens een cursus begrijpend lezen volgen.

Je lijkt me wat van de kook.
Cursus begrijpend koken wat ?

knuppeltje
07-11-13, 11:11
Vergeten je pilletje in te nemen?

Ga je moeder maar pesten met je autistisch gedoe. :blowen:

Charlus
07-11-13, 11:40
Ga je moeder maar pesten met je autistisch gedoe. :blowen:
't Is te merken dat je die cursus begrijpend lezen nog niet hebt gevolgd.

Charlus
07-11-13, 11:45
Je lijkt me wat van de kook.
Cursus begrijpend koken wat ?
Ook jij je pilletje vergeten?
Tjezus man, ik veeg ineens de vloer aan met iedereen. Methode Knuppeltje werkt. Nooit verwacht.

H.P.Pas
07-11-13, 11:58
Ook jij je pilletje vergeten?


Pillen heb ik altijd bij de hand.
Boekenkast vol.

Karin.N
07-11-13, 12:32
Pillen heb ik altijd bij de hand.
Boekenkast vol.


mooi, zijn ze wel ff zoet. :hihi:

Soldim
07-11-13, 12:37
Pillen heb ik altijd bij de hand.
Boekenkast vol.

Tssss. Nog steeds geen kindle?

H.P.Pas
07-11-13, 13:13
Tssss. Nog steeds geen kindle?

Met Kerstmis gaat dat anders worden. :nerveus:

Charlus
07-11-13, 13:37
Pillen heb ik altijd bij de hand.
Boekenkast vol.
Weet je zeker dat je begrijpend kunt lezen? Stel je voor, al die pillen voor niets tot je genomen.
1 boekenkast?

Oiseau
07-11-13, 13:39
Het busje komt zo!
Maar ajb de bushalte hier niet vernielen.

H.P.Pas
07-11-13, 13:40
Weet je zeker dat je begrijpend kunt lezen?
Als je genoeg pillen tot je genomen hebt weet je niets meer zeker.

Charlus
07-11-13, 13:59
Als je genoeg pillen tot je genomen hebt weet je niets meer zeker.
Ik stel een moratorium voor op: sarcasme, ironie, dubbelzinnigheid (bedoel je boeken of farmaceutica?), overdrijving, 'pilletje nemen' en 'begrijpend lezen'.

H.P.Pas
07-11-13, 14:12
Ik stel een moratorium voor op: sarcasme, ironie, dubbelzinnigheid?), overdrijving,

Teuge.



'pilletje nemen' en 'begrijpend lezen'

Meer in het algemeen: cliché-matig taalgebruik.
Valt over te praten; in ironiserende zin kan het natuurlijk weer wel een mooi stijlmiddel zijn.

Jij schijnt te denken dat schrijven een kwestie van informatieoverdracht is. Zo werkt dat niet. Het is uiteindelijk de lezer, die de tekst schrijft. De schrijver poogt gedachtengangen en associaties bij de lezer te triggeren (te manipuleren als je wilt). Met een telefoonboekmatige tekst gaat dat niet lukken. Vandaar dus stijlmiddelen. Live with it.

super ick
07-11-13, 14:25
Yeah. Zie mijn onderschrift.

:hihi:

Isch
07-11-13, 20:18
Iedereen kan met mij op cursus. Ik kan alleeeees. Ik doe alleen niet alleeeeees, voor het geval ik kinky verzoeken krijg.

AdamRon
07-11-13, 20:23
Iedereen kan met mij op cursus. Ik kan alleeeees. Ik doe alleen niet alleeeeees, voor het geval ik kinky verzoeken krijg. :wow:

Owww.. met deze uitspraak zet je wel mensen aan het denken.. iets waren ze voorheen niet aan gedacht hebben :blowen:

Isch
07-11-13, 20:28
Je kan me ook pmmen op mn andere nick, kinkyslamia25.

Charlus
07-11-13, 20:47
'pilletje nemen' en 'begrijpend lezen'.
Meer in het algemeen: cliché-matig taalgebruik.
Valt over te praten; in ironiserende zin kan het natuurlijk weer wel een mooi stijlmiddel zijn.
Ironiseren, de makkelijke uitweg. Niet cliché-matig taalgebruik maar denigrerend doen, afserveren, voorbijgaan aan, dédain, uit de hoogte, vervuld van de eigen intellectuele superioriteit.

Jij schijnt te denken dat schrijven een kwestie van informatieoverdracht is. Zo werkt dat niet. Het is uiteindelijk de lezer, die de tekst schrijft. De schrijver poogt gedachtengangen en associaties bij de lezer te triggeren (te manipuleren als je wilt).
Dat zou mooi zijn. Stijlmiddelen als ironie en sarcasme worden gebruikt om de eigen slimmigheid te etaleren en om laf een vluchtweg te creëren door hun verdraaiende en troublerende effect. Een rookgordijn opwerpen.

Met een telefoonboekmatige tekst gaat dat niet lukken. Vandaar dus stijlmiddelen. Live with it.
Telefoonboekmatigheid is niet wat ik voorsta, wel zoveel ondoorzichtigheid, gemeendheid en voorbijgaan aan de vermeende beperkingen van anderen (die in werkelijkheid eigen beperkingen zijn) als mogelijk. Valt niet mee, sarcasme en ironie zijn uitnodigende valkuilen.

H.P.Pas
07-11-13, 21:11
Dat zou mooi zijn. Stijlmiddelen als ironie en sarcasme worden gebruikt om de eigen slimmigheid te etaleren en om laf een vluchtweg te creëren door hun verdraaiende en troublerende effect. Een rookgordijn opwerpen.



Broodmessen worden wel gebruikt om strotten door te snijden.
Ik vind het een aardig thema om op door te gaan Maar eerst een vraagje vooraf:
Sarcasme is de hoogste vorm van smart. --Multatuli
Is dat volgens jou een onzinnige uitspraak of kun je je er iets onder voorstellen ?

knots71karel
07-11-13, 22:02
Heeft ie daar dagelijks mee te maken?
Denk het niet maar wat een ophef over een ''FLUT''onderwerp als dit , terwijl in Afghanistan een jongen werd opgehangen omdat ze bij de Amerikanen ,een extra centje probeerden te verdienen met een schoonmaak klusje ! dat is wel is waar al weer 2 jaar geleden , maar er is nog niks veranderd ze moorden gewoon verder!
Maar daar moet je geen topic over openen , dat is taboe !
Daar word niet eens op gereageerd zoiets onbelangrijks , dan is de leus op een villamuur veel en veel erger of een jongetje dat uit de bus werd gezet ,ergens in het duivelse AMERIKA ook een topic waard .
En dat alleen maar met een doel >>>> het aantonen hoe intens slecht het :usa: '' wilde westen'' is !

Charlus
08-11-13, 20:50
Broodmessen worden wel gebruikt om strotten door te snijden.
Jouw neiging tot gelijkenissen doet bijbels aan. Over vergelijkingen valt ook wat te zeggen wanneer ze als argument gebruikt worden.

Ik vind het een aardig thema om op door te gaan Maar eerst een vraagje vooraf:
Sarcasme is de hoogste vorm van smart. --Multatuli
Is dat volgens jou een onzinnige uitspraak of kun je je er iets onder voorstellen ?
Ik beschouw sarcasme niet als vorm van smart maar als uiting van gevoelloze bitterheid. Hij bedoelt dat de smart zo erg wordt dat die zich uit in onvermogend sarcasme? Nog nooit een sarcastische uitspraak gehoord die smart deed vermoeden. Ik kan me er niets bij voorstellen.

H.P.Pas
08-11-13, 22:08
Jouw neiging tot gelijkenissen doet bijbels aan.


Wat er van de bijbel verder ook gezegd kan worden, het is een uitermate werkzaam stuk proza gebleken.



Over vergelijkingen valt ook wat te zeggen wanneer ze als argument gebruikt worden.


In die zin valt maar één ding over te zeggen: een vergelijking is nooit een argument.


Ik beschouw sarcasme niet als vorm van smart maar als uiting van gevoelloze bitterheid.

Verbittering is een gevoel. 'Gevoelloze bitterheid' is een ijzeren houtje. (=vergelijking).
Gevoelloosheid sec uit zich als cynisme, dat is weer wat anders.


Nog nooit een sarcastische uitspraak gehoord die smart deed vermoeden. Ik kan me er niets bij voorstellen.

Ik ga een beetje in Max Havelaar grasduinen. Ik vind wel wat.

Tussenstand:
Ironie:
= Omkering: Schrijver zegt het tegendeel van wat hij in feite will uitdrukken. (Definitie onproblematisch lijkt me)
Sarcasme:
Definitie nog open.

(wordt vervolgd)

Kanz
11-11-13, 01:40
Hypocrieten.

knots71karel
11-11-13, 21:48
Hypocrieten.
Wie de bus chauffeur of de Moslims of de prikkers hier ?

super ick
12-11-13, 07:44
Chauffeur was paranoia en dacht met een zgn. ploflim te maken te hebben. Schijnt dat er ventjes en zelfs als zwangere vrouwen verklede ploflims voor gebruikt worden.

Uiteraard springt heel correct* Maroc.nl er bovenop om diskriminasie te brullen.

*Correct staat hier itt de 'buitenwereld' bijna gelijk aan hypocriet want weer ergens iets gevonden om te laten zien dat zullie slecht zijn.