PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Publiceren documenten Snowden terreurdaad'



Umarvlie
07-11-13, 08:15
LONDEN - Het publiceren van documenten die zijn gelekt door de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden kan een terreurdaad zijn. Dat heeft de advocaat laten weten die namens de Britse staat de arrestatie van de partner van 'spionagejournalist' Glenn Greenwald verdedigt.

De partner, David Miranda, werd in augustus aangehouden op de Londense luchthaven Heathrow. De autoriteiten namen hem onder meer zijn laptop, mobiele telefoon en geheugenkaarten af omdat die documenten van Snowden bevatten.

Na het incident spande Miranda een rechtszaak aan tegen de Britse autoriteiten. Hij eist zijn in beslag genomen spullen terug. Ook vindt hij dat hij niet op basis van terreurwetgeving gearresteerd had mogen worden.

Miranda's vriend Greenwald is een van de journalisten die schrijft over spionagepraktijken door de Amerikaanse geheime dienst NSA en de Britse dienst GCHQ. Hij maakt de artikelen op basis van de informatie van Snowden, die de hand op de documenten wist te leggen toen hij voor de NSA werkte.

(Born: Telegraaf)

knuppeltje
07-11-13, 09:36
Tja, wat moet je dan als een klokkenluider echte misdaden blootlegt. Dan moet de klokkenluider (mond)dood worden gemaakt. Wat dat betreft is er in de laatste paar duizend jaar niets verandert.

mark61
07-11-13, 14:05
1984 is er echt gekomen. Newspeak. De betekenis van woorden zover oprekken dat ze niks, en alles betekenen.

super ick
07-11-13, 15:30
Ik kan me voorstellen dat sommige zaken staatsgeheim zijn. Alleen journalisten monddood maken door alles maar tot staatsgeheim te bestempelen is de verkeerde weg.

Wie maakt uit wat staatsgeheim is en wat niet?

mark61
07-11-13, 17:03
Ik kan me voorstellen dat sommige zaken staatsgeheim zijn. Alleen journalisten monddood maken door alles maar tot staatsgeheim te bestempelen is de verkeerde weg.

Wie maakt uit wat staatsgeheim is en wat niet?

Engelse regeringen hebben er altijd een handje van gehad hun blunders toe te dekken met een beroep op de 'staatsveiligheid' of anders 'landsbelang'.

De regering. En het parlement laat dat toe. Doet mee.

CONTRA
07-11-13, 18:48
Tja, wat moet je dan als een klokkenluider echte misdaden blootlegt. Dan moet de klokkenluider (mond)dood worden gemaakt. Wat dat betreft is er in de laatste paar duizend jaar niets verandert.

het verandert een beetje. vroeger zou snowden denk ik een nekschot gekregen hebben wegens verraad. dat zal nou zo gauw niet meer gebeuren.

mark61
07-11-13, 18:49
het verandert een beetje. vroeger zou snowden denk ik een nekschot gekregen hebben wegens verraad. dat zal nou zo gauw niet meer gebeuren.

Na, dat was hier denk ik ook de bedoeling. Of anders wegstoppen à la Bradley Manning. Hij leeft nog een beetje, schijnt. Effect is hetzelfde.

Umarvlie
07-11-13, 18:50
het verandert een beetje. vroeger zou snowden denk ik een nekschot gekregen hebben wegens verraad. dat zal nou zo gauw niet meer gebeuren.

Nee, een polonium bolletje is veel netter.

CONTRA
07-11-13, 20:30
Na, dat was hier denk ik ook de bedoeling. Of anders wegstoppen à la Bradley Manning. Hij leeft nog een beetje, schijnt. Effect is hetzelfde.

jaren de bak in is zwaar klote maar is toch een vooruitgang tov de kogel. dat is denk ik dankzy de gevoeligheid van dit onderwerp in de media waardoor regeringen niet meer zo makkelyk verraders dissidenten of opponenten kunnen ruimen. dat zie je ook by tolokonnikova die nu verbannen wordt naar siberië. was haar zaak niet zo high profile dan was ze denk ik inmidderls voorgoed verdwenen.

mark61
07-11-13, 20:55
jaren de bak in is zwaar klote maar is toch een vooruitgang tov de kogel. dat is denk ik dankzy de gevoeligheid van dit onderwerp in de media waardoor regeringen niet meer zo makkelyk verraders dissidenten of opponenten kunnen ruimen. dat zie je ook by tolokonnikova die nu verbannen wordt naar siberië. was haar zaak niet zo high profile dan was ze denk ik inmidderls voorgoed verdwenen.

Levenslang eenzame opsluiting? Er zijn mensen die van mening verschillen daarover. Hoewel, nou heeft ie 12 jaar ofzo? Komt nog als wrak naar buiten. Vindt nooit meer een baan.

Ja, zo zie je, media is toch wel handig. Misschien ook als het over Malala gaat :)

Ondanks de laster die er ook over Manning en Pussy Riot wordt verspreid.

Ibrah1234
07-11-13, 21:07
Maatschappelijk gezien is de rol van een klokkenluider vrijwel uitgespeeld nadien. Zeker bij bedrijven. Inzake loyaliteit zullen werkgevers zich 3 keer achter de oren krabben alvorens zo iemand ook maar iets toe te vertrouwen laat staan in dienst te nemen.

Ik heb ook niet veel op met dat soort lui. Wellicht heeft het een hoger doel gediend. Dat kan ik niet beoordelen.

7asousind
07-11-13, 21:49
Lang leve snowden

CONTRA
07-11-13, 23:56
Levenslang eenzame opsluiting? Er zijn mensen die van mening verschillen daarover. Hoewel, nou heeft ie 12 jaar ofzo? Komt nog als wrak naar buiten. Vindt nooit meer een baan.

Ja, zo zie je, media is toch wel handig. Misschien ook als het over Malala gaat :)

Ondanks de laster die er ook over Manning en Pussy Riot wordt verspreid.

ja manning heeft nog wel wat jaartjes te gaan. draconische straf gekregen maar wel met kans op een flink vervroegde vrylating.

who knows. al denk ik niet dat haar optreden iets verandert aan het onderwysbeleid vd taliban. volgens my zyn de taliban trouwens niet alleen tegen meisjesonderwys maar tegen onderwys in het algemeen. in de swat vallei zyn in het verleden ook vele jongenscholen gesloten en vernietigd. de taliban wil madrassas. daar zyn ze zelf uit voortgekomen. kweekvijvers voor toekomstige krygslieden om nog jarenlang oorlog te kunnen voeren.

ik heb ergens gelezen dat door dit antischoolbeleid het analfabetisme onder de pastoen hoger ligt dan by andere groeperingen waardoor ze achter raken en moeilyker werk vinden. als dat zo is heeft de taliban in de toekomst geen andere optie dan scholen weer open te stellen.

mark61
08-11-13, 00:10
Yep, het afwijzen van de moderniteit heeft niemand geholpen. Zie ook Boko Haram.

Je hoort mij niet zeggen dat 'moderniteit' per se beter is. Ik vind zelf van wel, leef liever 80 jaar dan 40, maar ieder zijn meug.

Maar je ertegen verzetten, pff, resistance is futile.

Ibrah1234
08-11-13, 00:44
ja manning heeft nog wel wat jaartjes te gaan. draconische straf gekregen maar wel met kans op een flink vervroegde vrylating.

Elders krijgen ze een autoband om hun nek welke in de hens wordt gestoken. In China en Rusland weten ze er ook wel raad mee.

Een "gewetensvolle" klokkenluider uit kringen van de Taliban!! Dat zou pas wat zijn.

knots71karel
08-11-13, 00:58
Elders krijgen ze een autoband om hun nek welke in de hens wordt gestoken. In China en Rusland weten ze er ook wel raad mee.

Een "gewetensvolle" klokkenluider uit kringen van de Taliban!! Dat zou pas wat zijn.

En ??? dan wordt het doodgewoon ontkent , de brave vrome TALIBAN kan geen kwaad doen , zij verzetten zich alleen maar tegen de vreemde infiltranten in hun land dat door God geschonken is blijkbaar .
:zegniets:

Isch
08-11-13, 01:25
Yep, het afwijzen van de moderniteit heeft niemand geholpen. Zie ook Boko Haram.

Je hoort mij niet zeggen dat 'moderniteit' per se beter is. Ik vind zelf van wel, leef liever 80 jaar dan 40, maar ieder zijn meug.

Maar je ertegen verzetten, pff, resistance is futile.


Moedige gozer jij. Dagelijks in de spiegel zien hoe alles meer gaat hangen en rimpelen.:brozac:

knuppeltje
08-11-13, 09:36
jaren de bak in is zwaar klote maar is toch een vooruitgang tov de kogel. dat is denk ik dankzy de gevoeligheid van dit onderwerp in de media waardoor regeringen niet meer zo makkelyk verraders dissidenten of opponenten kunnen ruimen. dat zie je ook by tolokonnikova die nu verbannen wordt naar siberië. was haar zaak niet zo high profile dan was ze denk ik inmidderls voorgoed verdwenen.

Daarom is een vrije en onafhankelijke nieuwsgaring zo belangrijk. Dat kan niet genoeg onderschreven en bewaakt te worden.

knuppeltje
08-11-13, 09:39
Maatschappelijk gezien is de rol van een klokkenluider vrijwel uitgespeeld nadien. Zeker bij bedrijven. Inzake loyaliteit zullen werkgevers zich 3 keer achter de oren krabben alvorens zo iemand ook maar iets toe te vertrouwen laat staan in dienst te nemen.

Ik heb ook niet veel op met dat soort lui. Wellicht heeft het een hoger doel gediend. Dat kan ik niet beoordelen.

Het laatste zal wel waar zijn.

knuppeltje
08-11-13, 09:54
ja manning heeft nog wel wat jaartjes te gaan. draconische straf gekregen maar wel met kans op een flink vervroegde vrylating.

who knows. al denk ik niet dat haar optreden iets verandert aan het onderwysbeleid vd taliban. volgens my zyn de taliban trouwens niet alleen tegen meisjesonderwys maar tegen onderwys in het algemeen. in de swat vallei zyn in het verleden ook vele jongenscholen gesloten en vernietigd. de taliban wil madrassas. daar zyn ze zelf uit voortgekomen. kweekvijvers voor toekomstige krygslieden om nog jarenlang oorlog te kunnen voeren.

ik heb ergens gelezen dat door dit antischoolbeleid het analfabetisme onder de pastoen hoger ligt dan by andere groeperingen waardoor ze achter raken en moeilyker werk vinden. als dat zo is heeft de taliban in de toekomst geen andere optie dan scholen weer open te stellen.

Ik weet niet hoe groot die kans wel is. Maar nu blijkt ook dat Snowdon van zo'n goeie twintig collega's bij NSA hun wachtwoorden heeft gekregen om beter te kunnen snuffelen en verzamelen. Die zijn nu blijkbaar van hun post ontheven ontheven. Over vervolging is nog niets bekend. Misschien helpt het Manning

Volgens ons schaapje zijn de Talies helemaal niet tegen onderwijs. Hoe jij daar dus bij komt is mij een raadsel.

De nieuwe leider is Mullah Fazlulah dezelfde die verantwoordelijk is voor die aanslag op Malala. En ze zijn heel boos omdat de vorige is weggedroned.


Collega's NSA hielpen Snowden - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/572335-collegas-nsa-hielpen-snowden.html)

Pakistaanse Taliban kondigen terreurgolf aan - Nieuws - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3541192/2013/11/08/Pakistaanse-Taliban-kondigen-terreurgolf-aan.dhtml)