PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer: Stop uitkering Nederlandse jihadstrijders



Rechtvaardigheid
12-11-13, 21:02
Kamer: Stop uitkering Nederlandse jihadstrijders http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape/public/content/images/2013/11/12/ANP-25393989_0.jpg?itok=5SQgxRCp Jihadstrijders in Syrië © AFP
De uitkering van jihad-strijders die naar Syrie gaan om te vechten, moet meteen worden ingetrokken. Een meerderheid in de Tweede Kamer steunt een oproep van regeringspartij VVD.

Er vechten op dit moment zo'n tachtig Nederlanders als jihadstrijder in Syrië. "Als een uitkering krijgt moet je solliciteren en beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt", zegt VVD-Kamerlid Klaas Dijkhoff. "Als je in Syrië vecht, dan solliciteer je naar het stopzetten van je uitkering en niet naar een baan."
Actief informeren
Minister Ivo Opstelten van Justitie heeft al laten weten dat de gemeenten de uitkering kunnen intrekken, maar volgens de Kamer moet de minister de burgemeester ook actief informeren om zo'n uitkering zo snel mogelijk te schrappen.
Het is niet bekend hoeveel van die strijders tegelijktijdig een uitkering ontvangen.


RTL Nieuws

Kamer: Stop uitkering Nederlandse jihadstrijders | Volg het nieuws terwijl het gebeurt (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/kamer-stop-uitkering-nederlandse-jihadstrijders)

Joesoef
12-11-13, 21:05
Hoezo uitkering?

Rechtvaardigheid
17-11-13, 12:36
‘Mujahidien liggen niet wakker van uitkeringsstop’

Een meerderheid van de kamer steunt een voorstel om de uitkering van mujahidien te stoppen. Het voorstel komt van regeringspartij VVD. Er vechten op dit moment zo’n tachtig Nederlanders in Syrië. “Als een uitkering krijgt moet je solliciteren en beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt”, zegt VVD-Kamerlid Klaas Dijkhoff. ”Als je in Syrië vecht, dan solliciteer je naar het stopzetten van je uitkering en niet naar een baan.” Gemeentes hebben al de mogelijkheid om uitkeringen stop te zetten, maar de kamer wil dat minister Ivo Opstelten het met nadruk laat weten aan de gemeentes.

Het is maar de vraag of de mujahidien er wakker van zullen liggen. De meeste van de mujahidien studeerden of hadden een (goed betaalde) baan. Bronnen melden aan DeWareReligie.nl dat slechts een enkeling een uitkering had. Ook die strijders geven er niet om, zij worden goed verzien. Eerder gaven de mujahidien ook al aan niet wakker te liggen van andere aangekondigde maatregelen.

Huiscolumnnist Abu Suhayb moet lachen om het voorstel. “De kogels vliegen hen om de oren. Dagelijks helpen ze mensen die geen eten hebben en waarvan de geleerden hebben gezegd dat ze zelfs honden en katten mogen eten. Denkt de kamer nu echt dat ze deze mensen ook maar een haar krenken door een uitkering stop te zetten?” Ook over de praktische kant is Abu Suhayb zeer sceptisch. “Als justitie al het bewijs niet rond kan krijgen of bepaalde personen al dan niet strijden, hoe gaat het UWV, die geen recherche tot zijn beschikking heeft, dat dan doen? Ze kunnen het hoogstens doen op basis van het niet op komen dagen op afspraken, maar die mogelijkheid bestaat al. Dus dan is het voorstel puur populistisch met de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar in het verschiet.”

‘Mujahidien liggen niet wakker van uitkeringsstop’ | DeWareReligie.nl (http://dewarereligie.nl/2013/11/12/actueel/mujahidien-liggen-niet-wakker-van-uitkeringsstop/)

Eke
17-11-13, 16:38
‘ Dus dan is het voorstel puur populistisch met de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar in het verschiet.”

]

Er wordt dus gesteld dat het puur populistisch is en stemmentrekkerij om die enkeling geen uitkering te geven.
Want , diegene mag sowieso niet elders (militair) werk verrichten, dus ze hoeven alleen maar de wet te handhaven...


Over die wet : Nederlanders mogen niet in buitenlandse krijgsdienst.

Nu hoor ik weleens dat er in Syrie een nood is aan medicijnen/hulpgoederen/wapens, maar niet aan strijders.

Zeer onlangs hoorde ik dat bv Jordanie overspoeld wordt door Syrische vluchtelingen. Maar er zijn daar veel tekorten.
Er is behoefte aan behuizing, aan voedsel, medische zorg, onderwijs.

@Rechtvaardige,
waarom kiezen bepaalde jonge moslims uit Nederland niet ervoor om zich aan te sluiten bij andere hulpverleners om humanitaire hulp te gaan geven , maar kiezen zij om naar de hitte van de strijd te gaan in Syrie, waar ze zich laten leiden door onduidelijke militaire krachten. Waarvan gefluisterd wordt dat die een anti-Westerse agenda hebben ????

Dus die jongens lopen o.m.het risico dat ze straks tegenover hun gematigde familie komen te staan.Ze lopen het risico dat ze als 'verdacht'worden betiteld.
Terwijl ze met open armen zouden ontvangen worden als ze niet de schijn op zich laden dat ze bekeerd en getraind worden door anti-westerse militairen.
Dus als ze gewoon hardnodige hulp gaan brengen.

Kun jij dit voor mij verhelderen, RV ?

Mark
17-11-13, 16:43
wat beter zou zijn is als iedereen die een uitkering in nederland zijn uitkering zou verliezen, en dan moet bewijzen waarom ze die uitkering zou moeten krijgen. Dan schudt je gelijk alle rotte appels uit de mand. Ook alle wao'ers. Zitten volgens mij veel teveel "oh ik zit niet lekker in mijn vel en kan niet werken" vrouwtjes in.

Rechtvaardigheid
17-11-13, 17:13
Er wordt dus gesteld dat het puur populistisch is en stemmentrekkerij om die enkeling geen uitkering te geven.
Want , diegene mag sowieso niet elders (militair) werk verrichten, dus ze hoeven alleen maar de wet te handhaven...


Over die wet : Nederlanders mogen niet in buitenlandse krijgsdienst.

Nu hoor ik weleens dat er in Syrie een nood is aan medicijnen/hulpgoederen/wapens, maar niet aan strijders.

Zeer onlangs hoorde ik dat bv Jordanie overspoeld wordt door Syrische vluchtelingen. Maar er zijn daar veel tekorten.
Er is behoefte aan behuizing, aan voedsel, medische zorg, onderwijs.

@Rechtvaardige,
waarom kiezen bepaalde jonge moslims uit Nederland niet ervoor om zich aan te sluiten bij andere hulpverleners om humanitaire hulp te gaan geven , maar kiezen zij om naar de hitte van de strijd te gaan in Syrie, waar ze zich laten leiden door onduidelijke militaire krachten. Waarvan gefluisterd wordt dat die een anti-Westerse agenda hebben ????

Dus die jongens lopen o.m.het risico dat ze straks tegenover hun gematigde familie komen te staan.Ze lopen het risico dat ze als 'verdacht'worden betiteld.
Terwijl ze met open armen zouden ontvangen worden als ze niet de schijn op zich laden dat ze bekeerd en getraind worden door anti-westerse militairen.
Dus als ze gewoon hardnodige hulp gaan brengen.

Kun jij dit voor mij verhelderen, RV ?

Neen ik zou je het niet kunnen verhelderen. Maar er is een prachtig interview van hun waarin ze heel veel zaken verhelderen en een boek die ze onlangs hebben uitgebracht .

Boek : http://alminara.files.wordpress.com/2013/10/de-banier.pdf

Intervieuw : Interview met de Volkskrant | As-Shaam Media (http://alminara.wordpress.com/2013/09/13/interview-met-de-volkskrant/)

Maar als je heel goed nadenkt kan je denk ik wel begrijpen dat die vluchtelingen en 't chaos door Bashar Assad en zijn honden is veroorzaakt. Nu kan je dan wel het gevolg ( vluchtelingen, zieken, kinderen ) gaan helpen maar aan de andere kant is dat ook wel stiekem met de kraan open dweilen he?

Dus denk ik dat velen er voor kiezen om de oorzaak te bestrijden.

Maar goed dat is puur wat ik eruit kan krijgen.. maar lees het voor jezelf. Erg verhelderend...

Eke
17-11-13, 19:07
Maar als je heel goed nadenkt kan je denk ik wel begrijpen dat die vluchtelingen en 't chaos door Bashar Assad en zijn honden is veroorzaakt. Nu kan je dan wel het gevolg ( vluchtelingen, zieken, kinderen ) gaan helpen maar aan de andere kant is dat ook wel stiekem met de kraan open dweilen he?

Dus denk ik dat velen er voor kiezen om de oorzaak te bestrijden.
.


De oorzaak bestrijden klinkt logisch.

Maar die oorzaak ligt niet bij de mannetjes met het het etiket "vijand" voor en achter op hun uniform. Die zijn er nl. niet.
Je moet maar afgaan op wat een ander zegt op dat moment.
Er zijn verschillende stromingen, oa Hezbollah.
Maar er zijn bv ook Iraniërs aan het vechten..
En een stelletje grootmachten sturen wapens...

Het ligt ingewikkelder dan dat het tot 1 oorzaak terug te brengen is.
Helaasss.

Bedankt voor je leestips, RV... :)

Rechtvaardigheid
17-11-13, 22:26
De oorzaak bestrijden klinkt logisch.

Maar die oorzaak ligt niet bij de mannetjes met het het etiket "vijand" voor en achter op hun uniform. Die zijn er nl. niet.
Je moet maar afgaan op wat een ander zegt op dat moment.
Er zijn verschillende stromingen, oa Hezbollah.
Maar er zijn bv ook Iraniërs aan het vechten..
En een stelletje grootmachten sturen wapens...

Het ligt ingewikkelder dan dat het tot 1 oorzaak terug te brengen is.
Helaasss.

Bedankt voor je leestips, RV... :)

In elk oorlog spelen er meerdere groepen en aspecten een rol. Maar ik neem dan de Qoran als al Furaqan.

Er is na al die tijd dat ik het heb gezien maar 1 groep die strijd voor een islamistische staat. Bij hun gaat het ook niet per definitie om Bashar Assad maar om het gehele systeem. Hun beseffen dat als Bashar weg is, dat een andere X persoon komt. Zolang het systeem hetzelfde is heeft het weinig nut.. En juist die groep wordt bestempeld als '' terroristisch ''.

Expliciet - Voor een Islamitisch bewustzijn - Islam, Politiek & Intellectualiteit - Een analyse van Jabhat an Noesra in Syrië (http://www.expliciet.nl/content/view/21807/138/)

super ick
18-11-13, 08:08
Hoezo uitkering?

Mwoahhhh,

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het advocaten of dokters zijn die een bordje op hun praktijk hebben gehangen met 'ivm jihad gesloten'.

Eke
18-11-13, 22:19
In elk oorlog spelen er meerdere groepen en aspecten een rol. Maar ik neem dan de Qoran als al Furaqan.

Er is na al die tijd dat ik het heb gezien maar 1 groep die strijd voor een islamistische staat. Bij hun gaat het ook niet per definitie om Bashar Assad maar om het gehele systeem. Hun beseffen dat als Bashar weg is, dat een andere X persoon komt. Zolang het systeem hetzelfde is heeft het weinig nut.. En juist die groep wordt bestempeld als '' terroristisch ''.

Expliciet - Voor een Islamitisch bewustzijn - Islam, Politiek & Intellectualiteit - Een analyse van Jabhat an Noesra in Syrië (http://www.expliciet.nl/content/view/21807/138/)

Je kunt de Koran wel als leidraad nemen, maar dan moet je ook gaan studeren/bestuderen.
Immers, de Koran begint niet voor niets met : "lees"

In jouw links staan verhalen die als je inzoomt rammelen. Neem bv. de bewering dat Al-Nusra niet naar buiten treed via de media, dat ze zo gesloten zijn, dat ze de spotlights niet opzoeken.
Lees ik daarna weer in Wiki :

All statements and videos by the Nusra Front have been released by its media outlet, al-Manarah al-Bayda (The White Minaret), via the leading Jihadist webforum Shamoukh al-Islam.[1] The name, al-Manarah al-Bayda, is believed to allude to a hadith or Islamic tradition of the second coming of Jesus, who will descend to Earth east of Damascus and do battle with the Antichrist.[41]


3/4 deel van de Syrische bevolking is Soennitisch. Ik gun hen van harte een beter leven. Maar dat gun ik ook die andere kwart, de minderheden. Hun vrijheid moet ook gewaarborgd worden !!!
Dat zal nog moeilijk gaan, gezien de dictatuur die daar jaaaren is geweest en waarbij de soennieten overheerst werden.
Het lokt gewoon niet, om dan weer 1 groep de macht te geven...ook al wijzig je het hele systeem, waar jij op doelt.

Rechtvaardigheid
18-11-13, 22:31
Je kunt de Koran wel als leidraad nemen, maar dan moet je ook gaan studeren/bestuderen.
Immers, de Koran begint niet voor niets met : "lees"

In jouw links staan verhalen die als je inzoomt rammelen. Neem bv. de bewering dat Al-Nusra niet naar buiten treed via de media, dat ze zo gesloten zijn, dat ze de spotlights niet opzoeken.
Lees ik daarna weer in Wiki :

All statements and videos by the Nusra Front have been released by its media outlet, al-Manarah al-Bayda (The White Minaret), via the leading Jihadist webforum Shamoukh al-Islam.[1] The name, al-Manarah al-Bayda, is believed to allude to a hadith or Islamic tradition of the second coming of Jesus, who will descend to Earth east of Damascus and do battle with the Antichrist.[41]

Artikel wanneer het geschreven was , was een andere tijd. En klopt toen traden ze niet naar buiten maar door al die leugens hebben ze een soort eigen media kanaal gecreeert.

Die wordt weliswaar vaak genegeerd door het westen maar goed. Voor de mensen die oprecht zijn is het altijd wel te vinden...

Ik bestudeer voor mijzelf wel genoeg. Ik kan begrijpen dat het voor jou misschien allemaal te chaotisch is, immers reageer jij op dagelijkse topics.

Als je oprecht gedesinteresseerd bent in de Islaam bezoek dan de lokale moskee.

Succes in je zoektocht

Eke
18-11-13, 22:46
Als je oprecht gedesinteresseerd bent in de Islaam bezoek dan de lokale moskee.



:lachu: Zo benader je een NVDD-er, duidelijk. Tijd voor Klaas Vaak.

Rechtvaardigheid
18-11-13, 22:48
:lachu: Zo benader je een NVDD-er, duidelijk. Tijd voor Klaas Vaak.

Dit is een feit. Mensen die oprecht geïnteresseerd zijn bezoeken gewoon een lokale moskee. Tegenwoordig heb je ze in elk hoek. Ga nou niet van mij verwachten dat ik hier a tot z alles moet gaan uitleggen typend.

Maar als je het zo graag wilt , wil ik je best boeken opsturen. Dan alsnog dien je zelf te lezen ... best simpel.

Het is jou leven niet de mijne :zwaai:

Eke
19-11-13, 10:11
Dit is een feit. Mensen die oprecht geïnteresseerd zijn bezoeken gewoon een lokale moskee. Tegenwoordig heb je ze in elk hoek. Ga nou niet van mij verwachten dat ik hier a tot z alles moet gaan uitleggen typend.

Maar als je het zo graag wilt , wil ik je best boeken opsturen. Dan alsnog dien je zelf te lezen ... best simpel.

Het is jou leven niet de mijne :zwaai:

Wat doe je op NVDD ? Je komt hier dus niet om te dicussieeren....want als ik me wil verdiepen in jouw uitspraken hou je de boel af en verschuil je je achter de Imam. "Ga nou niet van mij verwachten dat ik hier alles a tot z moet gaan uitleggen typend"

Een gewone vraag van mij waarom de jongens zich niet aansluiten bij hulpverleningsorganisaties weet je niet te beantwoorden, maar je weet wel hoe het zit in Syrie en wat het land precies nodig heeft aan hulp.


Ja jongen, lezen is best simpel als je als een stofzuiger over de lettertjes heen gaat

Karin.N
19-11-13, 20:13
Neen ik zou je het niet kunnen verhelderen. Maar er is een prachtig interview van hun waarin ze heel veel zaken verhelderen en een boek die ze onlangs hebben uitgebracht .

Boek : http://alminara.files.wordpress.com/2013/10/de-banier.pdf

Intervieuw : Interview met de Volkskrant | As-Shaam Media (http://alminara.wordpress.com/2013/09/13/interview-met-de-volkskrant/)

Maar als je heel goed nadenkt kan je denk ik wel begrijpen dat die vluchtelingen en 't chaos door Bashar Assad en zijn honden is veroorzaakt. Nu kan je dan wel het gevolg ( vluchtelingen, zieken, kinderen ) gaan helpen maar aan de andere kant is dat ook wel stiekem met de kraan open dweilen he?

Dus denk ik dat velen er voor kiezen om de oorzaak te bestrijden.

Maar goed dat is puur wat ik eruit kan krijgen.. maar lees het voor jezelf. Erg verhelderend...

Afgelopen week ben ik in Gaza / Israel en Jordanie geweest. Ik heb daar met de nodige vluchtelingen gesproken. Heel heftig allemaal. En zolang er maar genoeg idioten bereid zijn om te "strijden" in Syrië, zal er weinig aan de situatie veranderen en komen er dagelijks steeds meer wezen en vluchtelingen bij.

Als ik jouw bijdragen zo lees, heb je geen benul van de werkelijkheid daar.

Rechtvaardigheid
19-11-13, 21:14
Wat doe je op NVDD ? Je komt hier dus niet om te dicussieeren....want als ik me wil verdiepen in jouw uitspraken hou je de boel af en verschuil je je achter de Imam. "Ga nou niet van mij verwachten dat ik hier alles a tot z moet gaan uitleggen typend"

Een gewone vraag van mij waarom de jongens zich niet aansluiten bij hulpverleningsorganisaties weet je niet te beantwoorden, maar je weet wel hoe het zit in Syrie en wat het land precies nodig heeft aan hulp.


Ja jongen, lezen is best simpel als je als een stofzuiger over de lettertjes heen gaat

Neen want als je geinterreseerd bent over de Islaam dan is er geen discussie mogelijk. Want dan moet je gewoon nog leren, en daarvoor zit ik hier niet. Ben geen virtuele imam die jou hier dan a tot z alles gaat uitleggen.

En neen ik weet niet precies waarom een persoon zich aansluit bij welk groep dan ook. De vraagsteller is dan zo achterlijk genoeg om mij vragen te stellen over de keus van een ander?

Ik heb je enkel proberen te leiden naar websites waar hun zelf die vragen beantwoorden. Dus dien jij dat te lezen als je dat wilt weten.. simpel toch :melig2:

En van mij part ga je met een super stofzuiger over alles heen, dat is nog altijd jou probleem en niet de mijne : )

Rechtvaardigheid
19-11-13, 21:16
Afgelopen week ben ik in Gaza / Israel en Jordanie geweest. Ik heb daar met de nodige vluchtelingen gesproken. Heel heftig allemaal. En zolang er maar genoeg idioten bereid zijn om te "strijden" in Syrië, zal er weinig aan de situatie veranderen en komen er dagelijks steeds meer wezen en vluchtelingen bij.

Als ik jouw bijdragen zo lees, heb je geen benul van de werkelijkheid daar.

Tjah karin. Je bent en blijft een ongelovige. Ik neem niet zo gauw nieuws aan van een ongelovige die dan claimt daar te zijn geweest en zegt dat dat het strijden tegen de oorzaak niet een uitgangspunt is.

mark61
20-11-13, 01:24
Tjah karin. Je bent en blijft een ongelovige. Ik neem niet zo gauw nieuws aan van een ongelovige

Godallemachtig. Geschifte hater.

Waarom zou iemand dan 'nieuws moeten aannemen' van een gestoorde hater als jij? 'Gelovig' of anderszins?

AdamRon
20-11-13, 02:17
Tjah karin. Je bent en blijft een ongelovige. Ik neem niet zo gauw nieuws aan van een ongelovige die dan claimt daar te zijn geweest en zegt dat dat het strijden tegen de oorzaak niet een uitgangspunt is.
De Jihad Strijders in Syrie Zijn geen Jihad Strijders maar simpele moordenaars die de Koran misbruiken om hun zaak rechtsgeldig te verklaren.

jihad bis saif

Who is a Holy Warrior?

According to the Quran, a martyr who died in the way of Jihad is promised Paradise. But what are the criteria of martyr, or in other words, what are the criteria of a Holy Warrior undertaking the True Jihad?
The most famous of all Hadith is the one regarding everything we do are judged by our intensions; so as it is mentioned in the previous chapter.

So who is an example of a Holy Warrior?
Ali bin Abu Talib, cousin of Prophet Mohammed (s.a.w) and the fourth Caliph of the Islamic Ummah is a good example.
During one of the battles, Ali was about to give a deathblow to an enemy soldier. Just then, that enemy soldier spat at Ali. Ali then suddenly stopped, threw down his sword and refused to kill that enemy soldier.

After the battle, Ali’s soldiers asked Ali why he suddenly stopped and refused to kill that enemy soldier on the battlefield.
Ali explained that he got angry when that enemy soldier spat at him. So if he had killed that enemy soldier right then, he would be killing out of his own anger and no longer fighting for Justice. In the sight of Allah, he would then be no different from a murderer.

Karin.N
20-11-13, 07:33
Tjah karin. Je bent en blijft een ongelovige. Ik neem niet zo gauw nieuws aan van een ongelovige die dan claimt daar te zijn geweest en zegt dat dat het strijden tegen de oorzaak niet een uitgangspunt is.

Voor mn vertrek had ik me kwaad gemaakt over je uitspraken. Op dit moment kan ik alleen maar denken, jammer dat er mensen zoals jij rondlopen. Mensen die menen dat ze "ongelovigen" vooral niet serieus moeten nemen.

Ik heb in m'n leven helaas al genoeg ellende gezien. En iedere keer weer ben ik getroffen door hetgeen je hoort, ziet en vooral wat je leest in de ogen van een vluchteling. En iedere keer opnieuw besef ik hoe gelukkig ik ben dat ik weer weg kan. De mensen daar kunnen geen kant op. Kinderen met totaal geen hoop op een toekomst. Ouders die echt wanhopig zijn. Jordanië, een land wat het al zwaar heeft en nu helemaal overstroomt wordt door vluchtelingen.

En dan Gaza, de afgelopen maanden is de situatie daar nog uitzichtlozer geworden. En het was daar al een wanhopige situatie.

En dan wil jij het "oplossen" door nog meer geweld? Wat heeft al het geweld de afgelopen tijd precies opgeleverd?

Het heeft in ieder geval het volgende resultaat: vele doden, gewonden en vermisten. Vele vluchtelingen en wezen. Een land wat kapot is geschoten. Een regio die het al zwaar heeft, heeft nog meer op z'n dak gekregen.

The_Grand_Wazoo
20-11-13, 08:05
Tjah karin. Je bent en blijft een ongelovige. Ik neem niet zo gauw nieuws aan van een ongelovige die dan claimt daar te zijn geweest en zegt dat dat het strijden tegen de oorzaak niet een uitgangspunt is.

En waarom zou je minder snel nieuws aannemen van een ongelovige dan van een gelovige?
En geldt dat voor al het nieuws?

knuppeltje
20-11-13, 08:21
Afgelopen week ben ik in Gaza / Israel en Jordanie geweest. Ik heb daar met de nodige vluchtelingen gesproken. Heel heftig allemaal. En zolang er maar genoeg idioten bereid zijn om te "strijden" in Syrië, zal er weinig aan de situatie veranderen en komen er dagelijks steeds meer wezen en vluchtelingen bij.

Als ik jouw bijdragen zo lees, heb je geen benul van de werkelijkheid daar.

Zo is dat. Elke gek die daar gaat meevechten is er een teveel.

Was dus een enerverend weekje voor je.

knuppeltje
20-11-13, 08:25
Tjah karin. Je bent en blijft een ongelovige. Ik neem niet zo gauw nieuws aan van een ongelovige die dan claimt daar te zijn geweest en zegt dat dat het strijden tegen de oorzaak niet een uitgangspunt is.

Och gut toch, krijgen we dat. Ach, zalig zijn de armen van geest. Helaas zijn er daar zo veel van.

Karin.N
20-11-13, 09:47
Zo is dat. Elke gek die daar gaat meevechten is er een teveel.

Was dus een enerverend weekje voor je.


Heel heftig. Zowel de vluchtelingenkampen als de situ in Gaza.

Loubnalulu
20-11-13, 09:57
Ik heb alle reacties niet eens gelezen, alleen de titel.
En WAT EEN LOSERS IN DEN HAAG!!!
Natuurlijk stop je iemand zn uitkering, als je kan vechten kan je ook werken.
Maar waarom nou weer perse alleen over deze groep mensen.
ER ZIJN ZAT ANDERE MENSEN VAN WIE ZE OOK HUN UITKERING MOETEN STOPZETTEN!!!
Gingen ze daar maar eens flink over debatteren of zo in de publiciteit brengen.

knuppeltje
20-11-13, 11:07
Heel heftig. Zowel de vluchtelingenkampen als de situ in Gaza.

Ik geloof het graag.

super ick
20-11-13, 11:48
Tjah karin. Je bent en blijft een ongelovige. Ik neem niet zo gauw nieuws aan van een ongelovige.

Dit is van hetzelfde kaliber als eigen volk eerst. Moslims met een dergelijke denkwijze mogen van mij, liefst vandaag nog emigreren naar Saoedi Arabie.

Aan de andere kant is het wel fijn als iemand recht voor zijn mening uitkomt. Dit itt Samier die er dezelfde denkwijze op nahoudt maar het alleen niet eerlijk zegt.

super ick
20-11-13, 11:52
Och gut toch, krijgen we dat. Ach, zalig zijn de armen van geest. Helaas zijn er daar zo veel van.

Ik neem aan dat jij de boel weer eens bagatelliseert en niet bedoelt dat er veel moslims zijn die zo denken.

Samir75017
20-11-13, 12:01
Dit is van hetzelfde kaliber als eigen volk eerst. Moslims met een dergelijke denkwijze mogen van mij, liefst vandaag nog emigreren naar Saoedi Arabie.



And do you also advise the PVV'ers who think in terms of 'eigen volk eerst' to emigrate, or is it just Muslims you'd like to see emigrate ?

Basically, after trying to refrain Muslim's right to freedom of speech, you would like to refrain their freedom of thought ?

People like you are a danger to our free society.

BoerHarms
20-11-13, 12:31
And do you also advise the PVV'ers who think in terms of 'eigen volk eerst' to emigrate, or is it just Muslims you'd like to see emigrate ?

Basically, after trying to refrain Muslim's right to freedom of speech, you would like to refrain their freedom of thought ?

People like you are a danger to our free society.

Yes they are danger for YOUR "free" society , maybe realistic thinker for the main society !

Samir75017
20-11-13, 13:10
Yes they are danger for YOUR "free" society , maybe realistic thinker for the main society !

That's no answer to my question :


And do you also advise the PVV'ers who think in terms of 'eigen volk eerst' to emigrate, or is it just Muslims you'd like to see emigrate ?


Again, double standard.

super ick
20-11-13, 16:22
And do you also advise the PVV'ers who think in terms of 'eigen volk eerst' to emigrate, or is it just Muslims you'd like to see emigrate ?

Basically, after trying to refrain Muslim's right to freedom of speech, you would like to refrain their freedom of thought ?

People like you are a danger to our free society.

Zolang jij nog zovele vragen moet beantwoorden krijg je van mij op geen enkele vraag meer een antwoord. Het is dus overbodig, voor jou, mij nog vragen te stellen.

Doeiiiiiiiii :zwaai::zwaai::zwaai::zwaai::zwaai::zwaai:

jang0201
20-11-13, 17:07
And do you also advise the PVV'ers who think in terms of 'eigen volk eerst' to emigrate, or is it just Muslims you'd like to see emigrate ?

Basically, after trying to refrain Muslim's right to freedom of speech, you would like to refrain their freedom of thought ?

People like you are a danger to our free society.
No people like you are a big danger to our free society, wat doe je hier????

BoerHarms
20-11-13, 17:48
That's no answer to my question :



Again, double standard.

This is not the answer you want to hear, grow up and become an adult

BoerHarms
20-11-13, 17:56
That's no answer to my question :


Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017
And do you also advise the PVV'ers who think in terms of 'eigen volk eerst' to emigrate, or is it just Muslims you'd like to see emigrate ?


Again, double standard.

Yes, that kind of Moslims, you belong to, radical moslims. moslim that will adjust the whole society to your rules. Moslims that NOT want to intregate in the West. This kind of Moslim should emigrate.
Then the peace will back and the GOOD Moslims are happy that this kind of insects as you are gone.

This is the answer you want to hear.

I know you can't handle the truth, so you will give me a red dump, but if you give me red thumb, other will give me a green one. Grow up or get lost !!!!

AdamRon
20-11-13, 18:29
Yes, that kind of Moslims, you belong to, radical moslims. moslim that will adjust the whole society to your rules. Moslims that NOT want to intregate in the West. This kind of Moslim should emigrate.
Then the peace will back and the GOOD Moslims are happy that this kind of insects as you are gone.
Foei BoerHarms, dat mag je niet zeggen want geheid dat het opgevat word dat je alle Moslims bedoeld.

De gematigde Moslim is naar het westen geemigreert om een beter leven op te bouwen met behoud van hun indentiteit en geloofsovertuiging.
Het zijn de radicalen die met deze verderfelijke dingen bezig zijn, dingen waar de gematigde Moslim niet op zitten te wachten.
Het zijn de radicalen die ervoor zorgen dat er zoveel weerstand ontstaat waardoor de gematigde Moslims onbedoeld de dupe van worden de welbekende Islamofobia, (kijk maar wat er in Engeland aan de gang is). Het westen is slecht
Het gebeurt niet alleen in Europa, het is wereldwijd een groot probleem aan het worden, maarja... wat mij verteld is geworden dat deze dingen niet bestaan, dat het een verzinsel is tussen mijn oren.

BoerHarms
20-11-13, 18:49
Foei BoerHarms, dat mag je niet zeggen want geheid dat het opgevat word dat je alle Moslims bedoeld.

De gematigde Moslim is naar het westen geemigreert om een beter leven op te bouwen met behoud van hun indentiteit en geloofsovertuiging.
Het zijn de radicalen die met deze verderfelijke dingen bezig zijn, dingen waar de gematigde Moslim niet op zitten te wachten.
Het zijn de radicalen die ervoor zorgen dat er zoveel weerstand ontstaat waardoor de gematigde Moslims onbedoeld de dupe van worden de welbekende Islamofobia, (kijk maar wat er in Engeland aan de gang is). Het westen is slecht
Het gebeurt niet alleen in Europa, het is wereldwijd een groot probleem aan het worden, maarja... wat mij verteld is geworden dat deze dingen niet bestaan, dat het een verzinsel is tussen mijn oren.

Dat weet ik, de radicalen lezen wat ze lezen willen en niet wat er staat. Ik heb me lang ingehouden en ingetogen gereageerd, al dat gezeik over het Westen, ROT DAN OP , naar een gebied in de wereld waar je wel,kan vinden.
Neen, wij kunnen dan maar beter oprotten, zodat ze tenslotte kunnen afbreken wat onze ouders en voorouders voor ons hebben opgebouwd.
Alleen al door die radicalen zou ik op PVV stemmen, radiacalen zorgen ervoor dat partijen zoals PVV en Front National , Vlaams Blok , enz enz steeds meer aanhangers gaan krijgen.
Maar zou men de oorzaak wegnemen, dan krijgen de genoemde partijen toch tenslotte geen poot aan de grond.
Ik wil niet , en nooit in de Arabische landen wonen omdat ik toch commentaar op hun system zal hebben en dan krijg ik daar het antwoord, als je je hier niet prettig voelt dan moet je oprotten en weet je, ze hebben dan nog eens gelijk ook .

Rechtvaardigheid
20-11-13, 20:54
Godallemachtig. Geschifte hater.

Waarom zou iemand dan 'nieuws moeten aannemen' van een gestoorde hater als jij? 'Gelovig' of anderszins?

Niemand moet nieuws aannemen van mij. Zo iets claim ik ook niet, dus opa hold youre horses.

Rechtvaardigheid
20-11-13, 20:57
En waarom zou je minder snel nieuws aannemen van een ongelovige dan van een gelovige?
En geldt dat voor al het nieuws?

O believers, if an evildoer comes to you with some news, verify it (investigate to ascertain the truth), lest you should harm others unwittingly and then regret what you have done. 49:5

Ya ayyuha allatheena amanoo in jaakum fasiqun binabain fatabayyanoo an tuseeboo qawman bijahalatin fatusbihoo AAala ma faAAaltum nadimeena

En het woord '' fasiqun'' betekent dus wel een moslim maar een '' grote zondaar ''.

Daar dienen we al dus voorzichtig mee te zijn laat staan als het een ongelovige is.

Quran/Sunnah is mijn leidraad. Niks persoonlijks:(

Rechtvaardigheid
20-11-13, 20:58
Dit is van hetzelfde kaliber als eigen volk eerst. Moslims met een dergelijke denkwijze mogen van mij, liefst vandaag nog emigreren naar Saoedi Arabie.

Aan de andere kant is het wel fijn als iemand recht voor zijn mening uitkomt. Dit itt Samier die er dezelfde denkwijze op nahoudt maar het alleen niet eerlijk zegt.

Neen emigreren is niet prioriteit. Vooral anno 2013, islamisering van NL is in vollegang.

Dat wordt zo meteen voor jou aanpassen of opkrassen.

Wen er maar aan :aftel:

knots71karel
20-11-13, 21:03
No people like you are a big danger to our free society, wat doe je hier????

Wat hij hier doet , is niet zo moeilijk te beantwoorden gewoon HAATZAAIEN en alles afkeuren wat zijn inziens niet deugd in het Westen in dit geval Nederland.

BoerHarms
21-11-13, 02:03
Neen emigreren is niet prioriteit. Vooral anno 2013, islamisering van NL is in vollegang.

Dat wordt zo meteen voor jou aanpassen of opkrassen.

Wen er maar aan :aftel:

Jij durft tenminste te zeggen wat velen niet durven tr zeggen !

AdamRon
21-11-13, 04:35
O believers, if an evildoer comes to you with some news, verify it (investigate to ascertain the truth), lest you should harm others unwittingly and then regret what you have done. 49:5

Ya ayyuha allatheena amanoo in jaakum fasiqun binabain fatabayyanoo an tuseeboo qawman bijahalatin fatusbihoo AAala ma faAAaltum nadimeena

En het woord '' fasiqun'' betekent dus wel een moslim maar een '' grote zondaar ''.

Daar dienen we al dus voorzichtig mee te zijn laat staan als het een ongelovige is.

Quran/Sunnah is mijn leidraad. Niks persoonlijks:(


وَإِذۡ أَخَذۡنَا مِيثَـٰقَكُمۡ لَا تَسۡفِكُونَ دِمَآءَكُمۡ وَلَا تُخۡرِجُونَ أَنفُسَكُم مِّن دِيَـٰرِكُمۡ ثُمَّ أَقۡرَرۡتُمۡ وَأَنتُمۡ تَشۡہَدُونَ (٨٤)

And when We made with you a covenant (saying): Shed not the blood of your people nor turn (a party of) your people out of your dwellings. Then ye ratified (Our covenant) and ye were witnesses

knots71karel
21-11-13, 11:32
Neen emigreren is niet prioriteit. Vooral anno 2013, islamisering van NL is in vollegang.

Dat wordt zo meteen voor jou aanpassen of opkrassen.

Wen er maar aan :aftel:

Dit is voor het eerst dat je , de ware doelstelling van JOU islam bekend maakt .
:fpuh:

Eke
21-11-13, 13:45
Neen want als je geinterreseerd bent over de Islaam dan is er geen discussie mogelijk. Want dan moet je gewoon nog leren, en daarvoor zit ik hier niet.

Je slikt de lessen van '"je onderwijzers" als zoete koek, he ?

Leg mij eens uit waarom er geen diskussie mogelijk is over de info die jij via links hier plaatst.

Er is alleen maar diskussie mogelijk. Want alleen in TVseries voor kleine kinderen treden de Goeien en de Slechten op..en het Kwaad wordt altijd overwonnen !!

In real life heb je te maken met propaganda naast serieuze info.. Om het onderscheid tussen die twee te maken heb je informatie nodig en kennis om die info te checken. Hoe schift jij zin en onzin, RV ???

Je gebruikt de Koran als Alfuraqan, waarbij je je volgens je links richt op een politieke Jihad.

Wat gebeurd er met de rest van de Koran ? Onder het hoofdkussen gestopt waarbij je hoopt dat je de verdieping die het lezen ervan op kan leveren via je slaap tot je door zal dringen ?


Je doet zelf mee in het verspreiden van halve waarheden of hele leugens.

Ik las gisteren dat je me valselijk voorlichtte met die opmerking dat Jabhat an Noesra pas later gebruik ging maken van de Witte Minaret (media) ... in jouw link werd immers gesuggereerd dat ze als bescheiden strijders in de schaduw bleven
Dus ook jouw tweede toelichting erover klopte niet. Vervelend om te merken.

Nou gaat mij het er niet om of die strijders wel of niet bescheiden zijn, maar...je moet geen mensen proberen te lijmen. Daarvoor is het veel te ernstig, die situatie in Syrie.


Heb je enig idee wat het leven in zo'n vernietigende omgeving betekent voor de families die verscheurd zijn ?

En hoemeer soorten strijders hun eiegn agenda's gaan volgen, hoe langer die oorlog duurt. Akties geven weer tegenakties.

Jahbat an Noesra bv. weigerde om aan vredesbesprekingen te beginnen...Hun droom over een nieuwe Khalifat (nieuwe grootsheid..als je ziet dat er bv naar Sultan Suleyman wordt gewezen als voorbeeld) wint het van de realiteit en de geschiedenis...er is geen een Rijk blijvend.
Na een periode van solidariteit-of al eerder- komen de onderlinge machtstrijdjes, daarna de corruptie en andere oneerlijkheden.

Geen sterke heerser leeft eeuwig. Leer van de geschiedenis.

Je hoeft geen Westerse kennis te gebruiken als je dat niet wilt. Er zijn genoeg Islamitische denkers die ook hun ogen niet in hun zak hebben.


PS. Waarom wil je nou Karin niet geloven ?
Je maakt mij niet wijs dat God/Allah dat niet wil....Je hoeft haar niet te aanbidden of zo...

Eke
21-11-13, 14:12
Ik heb alle reacties niet eens gelezen, alleen de titel.
En WAT EEN LOSERS IN DEN HAAG!!!
Natuurlijk stop je iemand zn uitkering, als je kan vechten kan je ook werken.
Maar waarom nou weer perse alleen over deze groep mensen.
ER ZIJN ZAT ANDERE MENSEN VAN WIE ZE OOK HUN UITKERING MOETEN STOPZETTEN!!!
Gingen ze daar maar eens flink over debatteren of zo in de publiciteit brengen.

1)Symboolpolitiek.

2)Wat betreft mensen met uitkering...het is een zwaar gescreende groep tegenwoordig, sinds er allerlei bestanden aan elkaar gekoppeld worden.
Maar toch zijn er oplichters. Wat denk jij : weinig /veel ?

Eke
21-11-13, 14:30
Jij durft tenminste te zeggen wat velen niet durven tr zeggen !

"Velen" ? De meeste Nederlandse moslims willen niets met de politieke Jihad te maken hebben.

BoerHarms
21-11-13, 15:10
"Velen" ? De meeste Nederlandse moslims willen niets met de politieke Jihad te maken hebben.

Ja, die radicale moslims verpesten het voor de rest, die moeten emigreren, dan wordt het een stuk rustiger , en dan is er van zelf ook minder discriminatie en de selectiecomtrole bij politie controle is niet meer zo selektief.
Zoals je zegt, de meeste Nederlandse Moslims willen niets met de politieke Jihad te maken te hebben

Ibrah1234
21-11-13, 15:44
Wat maakt het uit of men naar Syrië gaat of op het strand van Florida zich bruin laat bakken in de zon.

Men is in beide gevallen niet beschikbaar voor betaalde arbeid in Nederland. Aantasting van het beschikbaarheidscriterium.

Eke
21-11-13, 16:06
Ja, die radicale moslims verpesten het voor de rest, die moeten emigreren, dan wordt het een stuk rustiger , en dan is er van zelf ook minder discriminatie en de selectiecomtrole bij politie controle is niet meer zo selektief.
Zoals je zegt, de meeste Nederlandse Moslims willen niets met de politieke Jihad te maken te hebben

Boer Harms, we hebben het over Nederlandse jongens. Niets meer, niets minder.
Dat ze willen helpen siert hen, maar de manier waarop leidt tot meer bloedvergieten.

BoerHarms
21-11-13, 16:45
Boer Harms, we hebben het over Nederlandse jongens. Niets meer, niets minder.
Dat ze willen helpen siert hen, maar de manier waarop leidt tot meer bloedvergieten.

Ben ik met je eens, sorry ik week een beetje af van de topic maar het sloeg allemaal op de reactie op rechtvaardigheid.

Voor de rest ben ik het met je eens

Eke
21-11-13, 17:01
Ben ik met je eens, sorry ik week een beetje af van de topic maar het sloeg allemaal op de reactie op rechtvaardigheid.

Voor de rest ben ik het met je eens


:) Geen sorry nodig, Boer Harms.

Ik was trouwens ook te snel met die stomme rode duim. Ik wil het duimen afleren :jeweetog:

Zeg het maar met woorden, op een forum..

Samir75017
22-11-13, 00:55
Ja, die radicale moslims verpesten het voor de rest, die moeten emigreren, dan wordt het een stuk rustiger , en dan is er van zelf ook minder discriminatie en de selectiecomtrole bij politie controle is niet meer zo selektief.


Allochtonen are more likely to be stopped and checked on the streets and the roads by the police because of the radical Muslims ?

Stop lying and shut it, ignorant donkey.

People like you who are always trying to justify racism and Islamophobia are the ones who should leave the country !

AdamRon
22-11-13, 01:15
Neen emigreren is niet prioriteit. Vooral anno 2013, islamisering van NL is in vollegang.

Dat wordt zo meteen voor jou aanpassen of opkrassen.

Wen er maar aan :aftel:

Jij durft tenminste te zeggen wat velen niet durven tr zeggen !

"Velen" ? De meeste Nederlandse moslims willen niets met de politieke Jihad te maken hebben.

Ja, die radicale moslims verpesten het voor de rest, die moeten emigreren, dan wordt het een stuk rustiger , en dan is er van zelf ook minder discriminatie en de selectiecomtrole bij politie controle is niet meer zo selektief.
Zoals je zegt, de meeste Nederlandse Moslims willen niets met de politieke Jihad te maken te hebben

Allochtonen are more likely to be stopped and checked on the streets and the roads by the police because of the radical Muslims ?


??????

BoerHarms
22-11-13, 02:29
allochtonen are more likely to be stopped and checked on the streets and the roads by the police because of the radical muslims ?

Stop lying and shut it, ignorant donkey.

People like you who are always trying to justify racism and islamophobia are the ones who should leave the country !


t h i s i s n o t t h e a n s w e r o n m y q u e s t i o n !!

super ick
22-11-13, 08:20
t h i s i s n o t t h e a n s w e r o n m y q u e s t i o n !!

Hij geeft N.E.R.G.E.N.S. antwoord op.
Hij krijgt alleen een stijve van islamofobie. Op zich vreemd omdat er toch best wat 'fobie' taal over andersdenkenden te vinden is in de Koran. Apartheid is toegestaan in de islam. Het dus een beetje een pot/ketelverhaal. Proberen ons aan te spreken op onze democratische waarden terwijl de eigen overtuiging uit gaat van eigen volk eerst.