PDA

Bekijk Volledige Versie : Universiteit verdacht van valse diploma's



Mark
16-11-13, 08:58
Universiteit verdacht van valse diploma's


De Alhuraa Universiteit in Den Haag wordt verdacht van het vervalsen van diploma's. Dinsdag is de rechtszaak tegen de stichting achter de universiteit, liet het Openbaar Ministerie weten.

De universiteit zou meer dan honderd bachelor- en masterdiploma's hebben vervalst in de periode van april 2007 tot en met juli 2010. Het bestuur was zaterdag niet bereikbaar voor commentaar.

De Alhuraa Universiteit is een islamitische en Arabischtalige non-profituniversiteit. De universiteit zegt 'kansen te bieden aan diegenen die ervan beroofd zijn hun opleiding af te maken'.

Marsipulami
16-11-13, 09:30
De Alhuraa Universiteit is een islamitische en Arabischtalige non-profituniversiteit.

Tja, eerst kijkt men de allochtonen er op aan dat ze er niks van bakken op school. Als ze dan toch een diploma behalen is het ook weer niet goed.

Oiseau
16-11-13, 09:38
Zou dat verklaren het slecht begrijpen van de Islam en Arabische Culturen?

In hoever zijn de economische belangen van Nl beschadigd want dat telt het zwaarste?

Nog meer vragen?

The_Grand_Wazoo
16-11-13, 10:04
Vogel, ik begrijp je opmerking niet. de economische nelangen van NL hebbem hier miets mee te maken. die van de studenten aan deze instelling des te meer.
Als het om door de NVAO goedgekeurde atudies gaat dan is dit een doodzonde, net als indertijd bij INHolland.
Voor de studenten van zo'n instelling is dit een regelrecht drama doordat ALLE diploma's verworven aan eem frauderende instelling plotseling verdacht zijn.

Oiseau
16-11-13, 10:17
Ik pratte geen frauduleuze praktijken goed maar ik stelde slechts wat vragen T_G_W ! je bent wakker als een TGV op dit spoor en wat je zei over die diploma's daar heb je gelijk in..

The_Grand_Wazoo
16-11-13, 10:50
Beide vragen kunnen m.i. ontkennend worden beantwoord. Ik heb niet de indruk dat het hiereen grote , hoog aangeschreven instelling gaat.

mark61
16-11-13, 10:57
E-mail: [email protected]

[email protected]

[email protected]

AL-HURAA - Nawerrok (http://www.alhuraauniversity.org/english/university.php?besh=Nawerrok&kar=pishandan&jimare=1)

Tis me een professionele organisatie :hihi:

Joesoef
16-11-13, 11:21
Laat mij raden, honderd leerlingen?

Charlus
16-11-13, 12:00
Badinerende reacties, maar de diploma's zijn blijkbaar voldoende de moeite waard om te vervalsen. Is dat niet gek?

Charlus
16-11-13, 12:35
Tja, eerst kijkt men de allochtonen er op aan dat ze er niks van bakken op school. Als ze dan toch een diploma behalen is het ook weer niet goed.
?? Oh, cynisme. Ok.

Charlus
16-11-13, 12:38
Zou dat verklaren het slecht begrijpen van de Islam en Arabische Culturen?
Moet dat? De Islam en Arabische culturen begrijpen?

super ick
16-11-13, 13:21
. De universiteit zegt 'kansen te bieden aan diegenen die ervan beroofd zijn hun opleiding af te maken'.

Huh, wablieft?

Mark
16-11-13, 14:54
lol als iedereen een universiteit kan beginnen dan is het niks meer waard om te zeggen dat je afgestudeert bent

net als hier in Rusland: IEDEREEN doet universiteit... betekent niets, gaat erom waar je hebt gestudeert, en dan nog kan je de professoren omkopen.

Marsipulami
16-11-13, 15:00
lol als iedereen een universiteit kan beginnen dan is het niks meer waard om te zeggen dat je afgestudeert bent

net als hier in Rusland: IEDEREEN doet universiteit... betekent niets, gaat erom waar je hebt gestudeert, en dan nog kan je de professoren omkopen.

Geen hoofdletters, twee dt-fouten, geen leestekens. Waar heb jij je diploma gekocht ?

Mark
16-11-13, 15:07
Geen hoofdletters, twee dt-fouten, geen leestekens. Waar heb jij je diploma gekocht ?

ik woon / werk / leef in het Engels don't worry ))))

H.P.Pas
16-11-13, 16:01
ik woon / werk / leef in het Engels don't worry ))))

позор тебе !

Oiseau
16-11-13, 16:04
Moet dat? De Islam en Arabische culturen begrijpen?
Je kleine kinderen kunnen beter Chinees leren.

mark61
16-11-13, 16:18
позор тебе !

действительно!

super ick
16-11-13, 18:11
действительно!


толстый член, три пива

BoerHarms
17-11-13, 03:44
толстый член, три пива

( heineken of ander merk ? )

Mark
17-11-13, 13:17
ik zie dat iedereen translate.google.com heeft ontdekt :)

idi na huy :)

TonH
17-11-13, 20:30
Επίσης :aftel:

:lachu:

H.P.Pas
17-11-13, 20:36
Επίσης :aftel:

:lachu:

:fpetaf: Long time no see.

mark61
17-11-13, 21:21
Επίσης :aftel:

:lachu:

Zo hé :hihi: Hoe is die leven nu?

mark61
17-11-13, 21:24
ik zie dat iedereen translate.google.com heeft ontdekt :)

idi na huy :)

? Russisch heeft geen h :)

TonH
18-11-13, 00:15
Zo hé :hihi: Hoe is die leven nu?

Opwindend. :cool:

mark61
18-11-13, 00:58
"May you live in interesting times" :wijs:

super ick
18-11-13, 11:08
"May you live in interesting times" :wijs:

Je zou van het Ibn Galdoun naar al Huraa gegaan zijn. :hihi:

Mark
18-11-13, 12:57
? Russisch heeft geen h :)

spreek uit als zachte g

mark61
18-11-13, 13:04
Je zou van het Ibn Galdoun naar al Huraa gegaan zijn. :hihi:

:hihi: Da ken niet, het is alleen postdoc onderwijs als ik het zo zie.

Maar ik had het eigenlijk tegen TonH.

mark61
18-11-13, 13:05
spreek uit als zachte g

Schrijf toch maar ch :)

super ick
18-11-13, 15:24
Opwindend. :cool:

Hallo Ton,

Wat heeft jou er toe bewogen ons weer eens met een bezoekje te vereren? Zat net een PM van jou te lezen uit 2007.

TonH
19-11-13, 22:22
Hallo Ton,

Wat heeft jou er toe bewogen ons weer eens met een bezoekje te vereren? Zat net een PM van jou te lezen uit 2007.

Even checken of in PM had... En wanneer er dan net iets in de Orthodoxe broedertaal staat, dan kan ik het niet laten...
2007? Heb ik je toen een PM gestuurd? Zooooo ;-)

TonH
19-11-13, 22:23
"May you live in interesting times" :wijs:

Dank je. Het zijn. M'n auto heeft inmiddels weer NL-nummerborden. Zo interessant is het :D

Mark
19-11-13, 23:08
Schrijf toch maar ch :)

ik gebruik latijnse letters zoals russen dat in de praktijk doen :)

ch zien zij als "tje" oftewel 4

mark61
19-11-13, 23:42
ik gebruik latijnse letters zoals russen dat in de praktijk doen :)

ch zien zij als "tje" oftewel 4

Oh Engels fonetisch. Maar de Cyrillische x wordt toch als kh getranscribeerd, zacht of niet. Nederlandse transcriptie is ch.

mark61
19-11-13, 23:43
Dank je. Het zijn. M'n auto heeft inmiddels weer NL-nummerborden. Zo interessant is het :D

Hmmm :hihi:

Bofko
20-11-13, 00:01
De Griekse crisis niet doorstaan, Ton ?

Isch
20-11-13, 00:10
Oh Engels fonetisch. Maar de Cyrillische x wordt toch als kh getranscribeerd, zacht of niet. Nederlandse transcriptie is ch.

Bemoei je niet zo met hem ouwe man! :kwaad:

mark61
20-11-13, 00:22
Bemoei je niet zo met hem ouwe man! :kwaad:

Ouwe mannen onder elkaar. Ga weg, vrouwspersoon :kwaad:

Isch
20-11-13, 00:23
Hoe durffff je zo onbeleefd te doen tegen mij?

mark61
20-11-13, 01:15
Gewoon, omdat het kan :lachu:

mark61
20-11-13, 01:20
De universiteit zou meer dan honderd bachelor- en masterdiploma's hebben vervalst in de periode van april 2007 tot en met juli 2010. Het bestuur was zaterdag niet bereikbaar voor commentaar.

De Alhuraa Universiteit is een islamitische en Arabischtalige non-profituniversiteit. De universiteit zegt 'kansen te bieden aan diegenen die ervan beroofd zijn hun opleiding af te maken'.

'Vervalsen' is het woord niet. Ze beweren gewoon bachelor en mastersbullen uit te reiken, hoewel ze niet erkend zijn als (universitaire) onderwijsinstelling. Wat iedereen kan weten.

Attention: Al Huraa Université aux Pays-Bas n’est pas reconnue par les autorités néerlandaises
Datum bericht: 16 maart 2010

L’université Al Huraa se présente injuste comme une université néerlandaise, reconnue par les autorités néerlandaises.

Les autorités neerlandaises préviennent les étudiants marocains (et d’autre pays arabes) que le programme d’enseignement de cette université n’est pas accredité par les autorités. Ça veut dire que les diplômes qui ont fourni par cette université ne sont reconnues plus par ces autorités.

Attention: Al Huraa Université aux Pays-Bas n (http://www.ru.nl/nimar/@675246/pagina/) 2010, Nederlands Instituut Marokko.

Waar vind ik een overzicht van erkende opleidingen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/hoger-onderwijs/vraag-en-antwoord/waar-vind-ik-een-overzicht-van-erkende-opleidingen.html)

Charlus
20-11-13, 07:33
'Vervalsen' is het woord niet. Ze beweren gewoon bachelor en mastersbullen uit te reiken, hoewel ze niet erkend zijn als (universitaire) onderwijsinstelling.
Dat lijkt logischer ja.

De Alhuraa Universiteit in Den Haag wordt verdacht van het vervalsen van diploma's. Dinsdag is de rechtszaak tegen de stichting achter de universiteit, liet het Openbaar Ministerie weten.

De universiteit zou meer dan honderd bachelor- en masterdiploma's hebben vervalst in de periode van april 2007 tot en met juli 2010. Het bestuur was zaterdag niet bereikbaar voor commentaar.
Dan hebben ze tot april 2007 en vanaf juni 2010 geen bachelor- en masterdiploma's uitgedeeld en in de tussengelegen periode in totaal meer dan 100.

Isch
20-11-13, 16:06
Gewoon, omdat het kan :lachu:


I'm gonna bust your ass.


Tenzij bust iets vies betekent. Dan niet.

mark61
20-11-13, 17:27
I'm gonna bust your ass.


Tenzij bust iets vies betekent. Dan niet.

Vast wel.