PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qaeda onthoofdt de verkeerde man



knots71karel
16-11-13, 19:16
za 16 nov 2013, 09:37
Van onze correspondent DAMASCUS - Syrische rebellen gelieerd aan Al-Qaeda hebben om vergiffenis gevraagd nadat ze iemands hoofd hadden afgehakt. Zij dachten dat het om een vijandige soldaat ging, maar het bleek een medestrijder te zijn.





http://images0.tcdn.nl/incoming/article22062945.ece/BINARY/d/alqaeda.JPG Al-Qaeda strijders in Syrië (archieffoto)Foto: AFP





De mannen van de Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIS) hadden een video gemaakt van hun barbaarse daad. Daarin zeiden zij dat het om een Iraakse sjiiet ging die aan de zijde van het regime vocht. Toen andere rebellen de video bekeken, herkenden zij het slachtoffer. Het bleek een van hun commandanten te zijn.
De verwarring is vermoedelijk ontstaan omdat de commandant, Mohammed Fares Maroush, na gevechten bij Aleppo dacht gevangengenomen te zijn door een sjiitische militie. Daarop besloot hij zich als een sjiiet voor te doen. De gewonde Maroush werd echter door soennitische rebellen naar een ziekenhuis gebracht. Toen zij hem een sjiitisch gebed hoorden opzeggen, besloten ze hem te vermoorden.
Een ISIS-woordvoerder zei dat Allah de daders desondanks zal vergeven: het betrof een vergissing.

knots71karel
16-11-13, 19:18
Begrijp dit niet , het zijn toch allemaal Moslims ?
Zou bijna op m,n lach spieren werken , ware het niet zo diep tragisch .

Joesoef
16-11-13, 19:24
Die hele oorlog is een vergissing.

knots71karel
16-11-13, 20:07
Die hele oorlog is een vergissing.

Elke oorlog is een vergissing !
Liever gezegd iedere oorlog is onnodig.

Rechtvaardigheid
16-11-13, 21:03
Moge Allah swt hun vergeven en de vermoordde man t hoogste graad paradijs geven.

Allahumma ameen.

knots71karel
16-11-13, 21:30
Moge Allah swt hun vergeven en de vermoordde man t hoogste graad paradijs geven.

Allahumma ameen.

Sorry maar ALLAH is toch almachtig?
Dan hoeft hij ze ook niks te vergeven , want hij kan toch alles ?
Ook deze oorlog had hij kunnen voorkomen toch .
Maar zelfs dan nog wat moet hij vergeven ? dat ze de verkeerde MENS hebben onthoofd , die toevallig ook Soeniet was ?en als hij nu echt Sjiiet was geweest dan had ALLAH niks hoeven te vergeven ?
Ik ken jou niet maar ik durf met een zekerheid van 99.9999% te zeggen dat jij Soeniet bent !
:verward:

Rechtvaardigheid
16-11-13, 21:36
Sorry maar ALLAH is toch almachtig?
Dan hoeft hij ze ook niks te vergeven , want hij kan toch alles ?
Ook deze oorlog had hij kunnen voorkomen toch .
Maar zelfs dan nog wat moet hij vergeven ? dat ze de verkeerde MENS hebben onthoofd , die toevallig ook Soeniet was ?en als hij nu echt Sjiiet was geweest dan had ALLAH niks hoeven te vergeven ?
Ik ken jou niet maar ik durf met een zekerheid van 99.9999% te zeggen dat jij Soeniet bent !
:verward:

Je hebt weinig kennis over Islam. Al deze vragen zou ik nu niet 123 willen en of kunnen beantwoorden. Indien je oprecht geinterreseert bent kun de de lokale moskee bezoeken.

Of hier vind je ook veel info...Welkom bij www.uwkeuze.net (http://uwkeuze.net/)

knots71karel
16-11-13, 22:02
Je hebt weinig kennis over Islam. Al deze vragen zou ik nu niet 123 willen en of kunnen beantwoorden. Indien je oprecht geinterreseert bent kun de de lokale moskee bezoeken.

Of hier vind je ook veel info...Welkom bij www.uwkeuze.net (http://uwkeuze.net/)

Bedankt voor de info ( heb het bij m,n favorieten gezet ,want dat lees je niet ff in een paar minuten !
Maar ik krijg het idee , dat je denkt dat ik atheist ben , erger nog ik ben renegaat d.w.z een afvallige !
Maar geloof wel in een boven natuurlijk wezen een GOD dus ! maar daar hoef ik geen Geloof voor te hebben .
Ik durf van me zelf te zeggen dat ik een vredelievend en redelijk goed mens ben .
Als ik in de geschiedenis terug kijk kom ik helaas maar tot een conclusie :
Tot nu toe heeft elk geloof meer kapot gemaakt dan de mens lief is , zo ver je terug gaat in de geschiedenis van de mensheid hebben ze in de en of andere vorm in een Boven Natuurlijk Wezen gelooft *) !
En hoe je het ook bekijkt elk van de geloven , waren niet perfect ( oorlogen tot gevolg en zelfs mensen offers en nog veel meer gruwelijkheden ) en de huidige geloven zijn jammer genoeg nog geen spat beter .

*) GOD

Ibrah1234
16-11-13, 22:15
Sorry maar ALLAH is toch almachtig?
Dan hoeft hij ze ook niks te vergeven , want hij kan toch alles ?
Ook deze oorlog had hij kunnen voorkomen toch .

Vrije wil van de mens. Ik denk niet dat er een link is tussen de almachtigheid van Allah/God en de vrije wil van mensen.

Senor Canardo
16-11-13, 22:16
Maar geloof wel in een boven natuurlijk wezen een GOD dus !

Waarom denk jij dat er een bovennatuurlijke wezen / een God bestaat dan?

Senor Canardo
16-11-13, 22:17
Vrije wil van de mens. Ik denk niet dat er een link is tussen de alwetendheid van Allah/God en de vrije wil van mensen.

knots71karel heeft het over de almachtigheid en niet over de alwetendheid van jouw god.

Ibrah1234
16-11-13, 22:22
Waarom denk jij dat er een bovennatuurlijke wezen / een God bestaat dan?

Heb je redenen te veronderstellen dat dit niet het geval is?

Senor Canardo
16-11-13, 22:26
Heb je redenen te veronderstellen dat dit niet het geval is?

Senor Canardo heeft tot nu toe geen enkel bewijs gezien die hem overtuigd heeft van het bestaan van een of meerdere goden. Wat is jouw bewijs om aan te nemen voor het bestaan van jouw god?

Ibrah1234
16-11-13, 22:32
Senor Canardo heeft tot nu toe geen enkel bewijs gezien die hem overtuigd heeft van het bestaan van een of meerdere goden. Wat is jouw bewijs om aan te nemen voor het bestaan van jouw god?

Gestel dat Senor Canardo hem zou hebben gezien. Dat soort ervaringen zijn niet wetenschappelijk reproduceerbaar onder laboratoriumomstandigheden. Bewijs daarvan aan derden overleggen zal derhalve niet mogelijk blijken.

Dat geldt denk ik voor vrijwel alle paranormale en religieuze ervaringen.

Senor Canardo
16-11-13, 22:37
Gestel dat Senor Canardo hem zou hebben gezien. Dat soort ervaringen zijn niet wetenschappelijk reproduceerbaar onder laboratoriumomstandigheden. Bewijs daarvan aan derden overleggen zal derhalve niet mogelijk blijken.

Dat geldt denk ik voor vrijwel alle paranormale en religieuze ervaringen.

Wat was voor jou dan het bewijs dat jouw god wel bestaat?

Oiseau
16-11-13, 22:37
Senor Canardo heeft tot nu toe geen enkel bewijs gezien die hem overtuigd heeft van het bestaan van een of meerdere goden. Wat is jouw bewijs om aan te nemen voor het bestaan van jouw god?
http://www.sherv.net/cm/emo/word/bla-bla-emoticon.gif

Ibrah1234
16-11-13, 22:39
Wat was voor jou dan het bewijs dat jouw god bestaat?.

Als onomstotelijk zou zijn vastgesteld dat God bestaat zou het geen "geloof" meer zijn.

Ik denk dat elke gelovige wel eens aan momenten van twijfel onderhevig is. Wellicht veel ongelovigen ook.

Senor Canardo
16-11-13, 22:40
http://www.sherv.net/cm/emo/word/bla-bla-emoticon.gif

Als je mee wilt discussiëren over het bestaan van god, dan mag jij ook wel je zegje doen hoor!

Senor Canardo
16-11-13, 22:41
.

Als onomstotelijk zou zijn vastgesteld dat God bestaat zou het geen "geloof" meer zijn

Dus maw. het geloof in het bestaan van god is een geloof zonder bewijs?

Oiseau
16-11-13, 22:46
Als je mee wilt discussiëren over het bestaan van god, dan mag jij ook wel je zegje doen hoor!
Bewaar je argumenten voor na de dood.

Ibrah1234
16-11-13, 22:46
Dus maw. het geloof in het bestaan van god is een geloof zonder bewijs?

Dat denk ik inderdaad. Persoonlijk geloof ik wel in het bestaan van God/Allah. Maar dat heeft meer met een aantal persoonlijke ervaringen in mijn leven te maken en zal nietszeggend zijn voor derden.

Senor Canardo
16-11-13, 22:48
Bewaar je argumenten voor na de dood.

Het zou handiger zijn als we van gedachten kunnen wisselen over het al dan niet bestaan van god voordat men dood gaat, denk je niet?

Senor Canardo
16-11-13, 22:51
Dat denk ik inderdaad. Persoonlijk geloof ik wel in het bestaan van God/Allah. Maar dat heeft meer met een aantal persoonlijke ervaringen in mijn leven te maken en zal nietszeggend zijn voor derden.

Senor Canardo denkt ook niet dat jouw persoonlijke ervaringen hem ervan zouden kunnen overtuigen in het bestaan van jouw god. Maar het is wel interessant om te delen welke persoonlijke ervaringen bij jou de doorslag hebben gegeven om een theist te zijn.

Oiseau
16-11-13, 22:55
Het zou handiger zijn als we van gedachten kunnen wisselen over het al dan niet bestaan van god voordat men dood gaat, denk je niet?
Ben je bang om dood te gaan zonder jezelf te overtuigen dat gelovigen in God in je ogen het mis zouden hebben?

Je zal ook dit voor jezelf moeten oplossen zonder mijn steun.

Eke
16-11-13, 22:59
Het zou handiger zijn als we van gedachten kunnen wisselen over het al dan niet bestaan van god voordat men dood gaat, denk je niet?

SC..je verwart geloof met kennis. Jij weet bv helemaal niet dat ''alles'' ophoudt bij jouw dood. Je gaat af op jouw verwachting, gebaseerd op waarnemingen van jou en op wat een ander jou verteld. Maar een sluitend bewijs is dit niet.
NIEMAND weet het zeker. We geloven.

Senor Canardo
16-11-13, 23:15
Ben je bang om dood te gaan zonder jezelf te overtuigen dat gelovigen in God in je ogen het mis zouden hebben?

Je zal ook dit voor jezelf moeten oplossen zonder mijn steun.

Wat gelovigen willen geloven met of zonder bewijs moeten ze zelf weten. Maar een discussie kan alleen maar nuttig zijn als deelnemers levend aanwezig zijn. Jij reageerde op Senor Canardo's post door te zeggen dat hij zijn argumenten moest bewaren voor na zijn dood....

Ibrah1234
16-11-13, 23:17
Senor Canardo denkt ook niet dat jouw persoonlijke ervaringen hem ervan zouden kunnen overtuigen in het bestaan van jouw god. Maar het is wel interessant om te delen welke persoonlijke ervaringen bij jou de doorslag hebben gegeven om een theist te zijn.

Dat houd ik liever voor mezelf. Maar wellicht kan iemand die ervoor gestudeerd heeft je antwoord geven.

Het is ook redelijk arrogant te veronderstellen dat we de enige intelligente levensvormen in het universum zijn. Toch gelooft het merendeel niet in aliens.

Senor Canardo
16-11-13, 23:20
SC..je verwart geloof met kennis. Jij weet bv helemaal niet dat ''alles'' ophoudt bij jouw dood. Je gaat af op jouw verwachting, gebaseerd op waarnemingen van jou en op wat een ander jou verteld. Maar een sluitend bewijs is dit niet.
NIEMAND weet het zeker. We geloven.

De vraag is welke redenen heb je om te geloven? Bijvoorbeeld welke redenen heb jij in jouw geloof in het bestaan van een god of het geloof in een leven na de dood? Of geloof jij in zulke dingen zomaar zonder redenen?

Senor Canardo
16-11-13, 23:22
Dat houd ik liever voor mezelf. Maar wellicht kan iemand die ervoor gestudeerd heeft je antwoord geven.

Nou goed als je je redenen voor jouw geloof in het bestaan van een god niet wilt delen. Dan is dat uiteraard jouw goed recht, maar dan heeft een verdere discussie met jou volgens Senor Canardo weinig zin.

knots71karel
16-11-13, 23:47
Op basis van mijn wetenschap over het heelal , als je beseft hoe nietig de Aarde is , dan kun je je amper voorstellen dat het boven natuurlijke wezen, GOD dus , zich de moeite zal getroosten om zijn aandacht darop te vestigen ,laat staan een ''speciale gezant "'in de vorm van een engeltje te sturen die een profeet uit kiest om van zich te laten horen ;laat staan zijn eigen zoon in menselijke vorm hier via een maagd op de wereld zal zetten , met de verkondiging van het ''ware geloof ''.
Want en ding valt niet te ontkennen iedere gelovige is er van OVERTUIGD dat zijn geloof het enige echte ware geloof is , dat gaat zover dat er al hele oorlogen om zijn gevoerd en het in elke oorlog nog steeds een enorme rol speelt.
Nu ff terug naar het stofje AARDE , die absoluut niet uniek moet zijn gezien de miljarden zonnetjes ook planeetjes bevatten, als je je verdiept en doordenkt dan moeten er nog honderdduizenden planeetjes zijn die mogelijk leven kunnen hebben zoals wij het kennen of gekend hebben !
Want voor ons (mensen ) leefden er al andere levende wezens ,en ver voor onze (beschaving ook al ) wij evuleren nog steeds en zeker op geestelijk gebied , nog geen 200 jaar geleden was er niet eens elextriciteit nog geen 80 jaargeleden geen T,V , jules Verne schreef een reis naar de maan ( de man werdt uitgelachen ) nu is er al een kunst satelietje dat buiten ons zonnestelsel is !
Kortom het GELOOF is achterhaalt ( als een willekeurige paramillitair van ons ) ten tijde van Christus of Mohammed ,uit de lucht kwam vallen uit een vliegtuig zijn moderen mobieltje zou laten zien waarmee hij foto,s maakt en spreekt met onzichtbare mensen enz enz en zou zeggen ik ben een afgezant van GOD dan had iedereen hem gelooft , en als ze twijfelden dan pakte hij zijn wapen en schoot op een grote afstand een steen kapot !
Ik geef slechts een voorbeeld , hoe de mensen kunnen reageren .
Zou te ver moeten gaan om mijn visie helemaal uit te leggen, het heelal is zo enorm en de Aarde zo klein.
Dat ik me niet kan voorstellen dat GOD aandacht zou besteden aan zo,n stofje in het heelal.
Wat neit weg neemt dat er ''IETS'' moet zijn vandaar de naam boven NATUURLIJK >

Senor Canardo
16-11-13, 23:56
Wat neit weg neemt dat er ''IETS'' moet zijn vandaar de naam boven NATUURLIJK >

Waarom zou er IETS volgens jou moeten zijn? Is jouw geloof in IETS gebaseerd op een reden of misschien persoonlijke ervaring? Of kun jij het leven zonder een bovennatuurlijke wezen simpelweg niet voorstellen?

knots71karel
17-11-13, 00:17
http://www.sherv.net/cm/emo/word/bla-bla-emoticon.gif

Wat een kinderachtige reactie , man rot op als je met je mond vol tanden staat of meng je niet in een discussie waar je geen fatsoendelijk antwoord kunt geven !

BoerHarms
17-11-13, 03:29
Senor Canardo denkt ook niet dat jouw persoonlijke ervaringen hem ervan zouden kunnen overtuigen in het bestaan van jouw god. Maar het is wel interessant om te delen welke persoonlijke ervaringen bij jou de doorslag hebben gegeven om een theist te zijn.

Boer Harms denkt ook niet dat je hier komt om serieus te discuteren maar om op een bepaalde wijze gelovigen aan of af te vallen wat hun geloof is, belijden van hun geloof. Dit is voor iedereen persoonlijk hoe het geloof te belijden, om in een god te geloven. En gezien jouw opmerkingen hier, zou niemand in staat zijn om jouw te overtuigen omdat jij er niet voor open wilt staan.
voor mij is iedereen vrij om te geloven en hoeft mij niet te overtuigen waarom zij geloven, dit is een persoonlijk iets.
Ik geloof ook in iets almachtig , maar dat is mijn belevenis, en wil ook niemand overtuigen dat mijn geloof het juiste is.

knots71karel
17-11-13, 12:26
http://www.sherv.net/cm/emo/word/bla-bla-emoticon.gif

Als je niks beter weet als antwoord met je bla bla handje , ga dan met de kinderen in de zandbak spelen, want een goed verweer heb je niet .
:tik:

knots71karel
17-11-13, 12:57
Waarom zou er IETS volgens jou moeten zijn? Is jouw geloof in IETS gebaseerd op een reden of misschien persoonlijke ervaring? Of kun jij het leven zonder een bovennatuurlijke wezen simpelweg niet voorstellen?
Ik had je al eerder willen beantwoorden maar deze site viel weg omstreeks 02.00 .
Met dat IETS is er, bedoel ik veronderstel dat , net zo goed als mijn denk wijze *) over een in zich zelf terug kerend heelal , gebaseerd op een soort dubbele acht zo ongeveer als de schakels van een ketting .
Nu terug op dat IETS bewijzen kan ik het ook niet maar ik ga er wel van uit dat ergens een begin geweest moet zijn ,kan me niet voorstellen dat het oneindig is , wel weten we dat de melkweg stelsels van elkaar verwijderen, stel je tekend op een ballon op gelijke afstand stipjes , nu blaas je de ballon op , je zal zien dat de stipjes zich verwijderen ,maar de onderlinge afstand blijft gelijk! Je blaast door en het ballontje knalt kapot (oerknal) de materie is er nog in de vorm van stukjes ballon , in principe zouden deze weer een ballon kunnen gaan vormen enz enz Ik begrijp dat dit een kinderlijke uitleg is (maar hopelijk begrijpbaar).
*) Dat IETS = voor mij boven natuurlijk , mijn redenatie is dan ook ik heb geen Relegie nodig om in dat IETS te geloven , net zo goed als een hiernamaals , je leeft maar een keer en dat is toevallig net NU !
En al die mensen die elkaar de hersens inslaan om het en of andere Geloof en denken dat ze daardoor in de en of andere hemel komen , zijn krankzinnigen .
Want hier begon het topic over ( door een vergissing stierf een MENS op afschuwelijke mensonterende wijze !
Wat geloof al niet teweeg kan brengen !

Mark
17-11-13, 13:15
za 16 nov 2013, 09:37
Van onze correspondent DAMASCUS - Syrische rebellen gelieerd aan Al-Qaeda hebben om vergiffenis gevraagd nadat ze iemands hoofd hadden afgehakt. Zij dachten dat het om een vijandige soldaat ging, maar het bleek een medestrijder te zijn.





http://images0.tcdn.nl/incoming/article22062945.ece/BINARY/d/alqaeda.JPG Al-Qaeda strijders in Syrië (archieffoto)Foto: AFP





De mannen van de Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIS) hadden een video gemaakt van hun barbaarse daad. Daarin zeiden zij dat het om een Iraakse sjiiet ging die aan de zijde van het regime vocht. Toen andere rebellen de video bekeken, herkenden zij het slachtoffer. Het bleek een van hun commandanten te zijn.
De verwarring is vermoedelijk ontstaan omdat de commandant, Mohammed Fares Maroush, na gevechten bij Aleppo dacht gevangengenomen te zijn door een sjiitische militie. Daarop besloot hij zich als een sjiiet voor te doen. De gewonde Maroush werd echter door soennitische rebellen naar een ziekenhuis gebracht. Toen zij hem een sjiitisch gebed hoorden opzeggen, besloten ze hem te vermoorden.
Een ISIS-woordvoerder zei dat Allah de daders desondanks zal vergeven: het betrof een vergissing.

foutje kan gebeuren, vergeven en vergeten :lachu:

super ick
17-11-13, 15:21
Waar gehakt wordt.............

Senor Canardo
17-11-13, 16:10
Boer Harms denkt ook niet dat je hier komt om serieus te discuteren maar om op een bepaalde wijze gelovigen aan of af te vallen wat hun geloof is, belijden van hun geloof. Dit is voor iedereen persoonlijk hoe het geloof te belijden, om in een god te geloven. En gezien jouw opmerkingen hier, zou niemand in staat zijn om jouw te overtuigen omdat jij er niet voor open wilt staan.
voor mij is iedereen vrij om te geloven en hoeft mij niet te overtuigen waarom zij geloven, dit is een persoonlijk iets.
Ik geloof ook in iets almachtig , maar dat is mijn belevenis, en wil ook niemand overtuigen dat mijn geloof het juiste is.

Je mag erop los speculeren wat je wilt BoerHarms, maar het enige waar Senor Canardo naar vroeg zijn de redenen waarom men gelooft. Het geloof / religie / godsienst zelf in welke vorm of gedaante dat ook mag zijn, daar is Senor Canardo niet zozeer in geinteresseerd.

Ibrah1234 gaf aan dat de reden waarom hij gelooft gebaseerd was op een persoonlijke ervaring en aangezien persoonlijke ervaringen per definitie persoonsgebonden zijn is het niet meer dan logisch om ervanuit te gaan dat men niet overtuigd zal raken van andermans persoonlijke ervaringen. Het feit dat Ibrah1234 vervolgens zijn persoonlijke ervaring niet wilde delen met ons, was voor Senor Canardo reden genoeg om een verdere discussie met hem af te kappen.

Dat jij dit ziet als een aanval op zijn geloof vindt Senor Canardo dan ook erg vreemd....

Senor Canardo
17-11-13, 16:23
Ik had je al eerder willen beantwoorden maar deze site viel weg omstreeks 02.00 .
Met dat IETS is er, bedoel ik veronderstel dat , net zo goed als mijn denk wijze *) over een in zich zelf terug kerend heelal , gebaseerd op een soort dubbele acht zo ongeveer als de schakels van een ketting .
Nu terug op dat IETS bewijzen kan ik het ook niet maar ik ga er wel van uit dat ergens een begin geweest moet zijn ,kan me niet voorstellen dat het oneindig is , wel weten we dat de melkweg stelsels van elkaar verwijderen, stel je tekend op een ballon op gelijke afstand stipjes , nu blaas je de ballon op , je zal zien dat de stipjes zich verwijderen ,maar de onderlinge afstand blijft gelijk! Je blaast door en het ballontje knalt kapot (oerknal) de materie is er nog in de vorm van stukjes ballon , in principe zouden deze weer een ballon kunnen gaan vormen enz enz Ik begrijp dat dit een kinderlijke uitleg is (maar hopelijk begrijpbaar).
*) Dat IETS = voor mij boven natuurlijk , mijn redenatie is dan ook ik heb geen Relegie nodig om in dat IETS te geloven , net zo goed als een hiernamaals , je leeft maar een keer en dat is toevallig net NU !
En al die mensen die elkaar de hersens inslaan om het en of andere Geloof en denken dat ze daardoor in de en of andere hemel komen , zijn krankzinnigen .
Want hier begon het topic over ( door een vergissing stierf een MENS op afschuwelijke mensonterende wijze !
Wat geloof al niet teweeg kan brengen !

Als Senor Canardo het goed heeft begrepen komt jouw geloof in een IETS feitelijk neer op een noodzakelijkheid waarbij krachten / energie in het heelal niet uitsterven maar terugkeren naar een beginpunt. Jij verwijst hierbij naar een dubbele acht, waarbij je volgens Senor Canardo een lemniscaat mee bedoeld. Jouw uitleg klinkt volgens Senor Canardo eerder natuurkundig dan goddelijk / bovennatuurlijk. Dit IETS is dus niet eenzelfde soort personage als de Abrahamitische god. Het is wel interessant om daarbij te lezen dat jij ondanks het geloof in dit IETS, niet in een godsdienst gelooft noch in een hiernamaals.

CONTRA
17-11-13, 16:42
De gewonde Maroush werd echter door soennitische rebellen naar een ziekenhuis gebracht. Toen zij hem een sjiitisch gebed hoorden opzeggen, besloten ze hem te vermoorden.


op bidden staat de doodstraf?

Mark
17-11-13, 16:45
op bidden staat de doodstraf?

wel als je een afvallige shi-it bent!

CONTRA
17-11-13, 16:59
wel als je een afvallige shi-it bent!

afvallige shit?

Mark
17-11-13, 17:01
afvallige shit?

:duizelig:

mark61
17-11-13, 21:27
Doe maar sji`iet.

Oiseau
17-11-13, 21:55
Als je niks beter weet als antwoord met je bla bla handje , ga dan met de kinderen in de zandbak spelen, want een goed verweer heb je niet .
:tik:
http://www.sherv.net/cm/emo/word/bla-bla-emoticon.gif

Ibrah1234
17-11-13, 23:51
Je mag erop los speculeren wat je wilt BoerHarms, maar het enige waar Senor Canardo naar vroeg zijn de redenen waarom men gelooft. Het geloof / religie / godsienst zelf in welke vorm of gedaante dat ook mag zijn, daar is Senor Canardo niet zozeer in geinteresseerd.

Ibrah1234 gaf aan dat de reden waarom hij gelooft gebaseerd was op een persoonlijke ervaring en aangezien persoonlijke ervaringen per definitie persoonsgebonden zijn is het niet meer dan logisch om ervanuit te gaan dat men niet overtuigd zal raken van andermans persoonlijke ervaringen. Het feit dat Ibrah1234 vervolgens zijn persoonlijke ervaring niet wilde delen met ons, was voor Senor Canardo reden genoeg om een verdere discussie met hem af te kappen.

Dat jij dit ziet als een aanval op zijn geloof vindt Senor Canardo dan ook erg vreemd....

U bent aan het doordraven mijnheer.

Bofko
18-11-13, 00:23
Een ISIS-woordvoerder zei dat Allah de daders desondanks zal vergeven: het betrof een vergissing.

:droef: Allah voor je eigen ISIS-karretje spannen lijkt mij blasfemie.

Senor Canardo
18-11-13, 00:25
U bent aan het doordraven mijnheer.

Hoezo is Senor Canardo volgens jou aan het doordraven?

knots71karel
18-11-13, 21:55
Ben je bang om dood te gaan zonder jezelf te overtuigen dat gelovigen in God in je ogen het mis zouden hebben?

Je zal ook dit voor jezelf moeten oplossen zonder mijn steun.

Grappig gevonden hoor ,maar je legt Senor wel een wedervraag op .

knots71karel
18-11-13, 22:33
Als Senor Canardo het goed heeft begrepen komt jouw geloof in een IETS feitelijk neer op een noodzakelijkheid waarbij krachten / energie in het heelal niet uitsterven maar terugkeren naar een beginpunt. Jij verwijst hierbij naar een dubbele acht, waarbij je volgens Senor Canardo een lemniscaat mee bedoeld. Jouw uitleg klinkt volgens Senor Canardo eerder natuurkundig dan goddelijk / bovennatuurlijk. Dit IETS is dus niet eenzelfde soort personage als de Abrahamitische god. Het is wel interessant om daarbij te lezen dat jij ondanks het geloof in dit IETS, niet in een godsdienst gelooft noch in een hiernamaals.

Op de eerste plaats heb ik dit niet helemaal van me zelf , en wat de lemniscaat betreft dat lijkt er wel wat op ,maar je zou dan een dubbele moeten nemen .
Maar verder geloof ik niet in het hiernamaals , wij zijn niks meer en niks minder als een met door ons zelf benoemd "met rede begaafd wezen '' daarom zijn we tot nu toe in staat om bovenaan de rij van het voedsel keten te staan , anders waren we niet veel beter,ja zelf nog minder uit dan de aan ons verwante apen .
Ik kan me ook moeilijk als weldenkend mens voorstellen dat wij,na onze dood van deze aardkloot verdwijnen om elders in en of ander hiernamaals terecht te komen .

Zoals ik al eerder heb vermeld is er tot nu toe op een paar satelieten na nog niets van de aarde verdwenen (de meest komen als nog terug en verdampen) in tegendeel dagelijks komen er tonnen bij aan ruimte stof !
Kortom wij mensen zijn zo nietig dat als er een Universele krant zou bestaan en deze kopte:
De planeet Aarde (een sateliet van de ster ZON ) is heden in rook op gegaan , dan zou dat net zo bespottelijk zijn als morgen de kranten opende met dit bericht : in Amsterdam is gisteren een mier dood gereden.
mogelijk kun je me nu en beetje begrijpen?

knots71karel
18-11-13, 22:40
op bidden staat de doodstraf?
Dat was ook een stomme fout van hem , vraag me wel af hoe kunnen ze aan zijn bidden merken dat hij Sjiiet is ??

Isch
18-11-13, 23:05
za 16 nov 2013, 09:37
Van onze correspondent DAMASCUS - Syrische rebellen gelieerd aan Al-Qaeda hebben om vergiffenis gevraagd nadat ze iemands hoofd hadden afgehakt. Zij dachten dat het om een vijandige soldaat ging, maar het bleek een medestrijder te zijn.





http://images0.tcdn.nl/incoming/article22062945.ece/BINARY/d/alqaeda.JPG Al-Qaeda strijders in Syrië (archieffoto)Foto: AFP





De mannen van de Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIS) hadden een video gemaakt van hun barbaarse daad. Daarin zeiden zij dat het om een Iraakse sjiiet ging die aan de zijde van het regime vocht. Toen andere rebellen de video bekeken, herkenden zij het slachtoffer. Het bleek een van hun commandanten te zijn.
De verwarring is vermoedelijk ontstaan omdat de commandant, Mohammed Fares Maroush, na gevechten bij Aleppo dacht gevangengenomen te zijn door een sjiitische militie. Daarop besloot hij zich als een sjiiet voor te doen. De gewonde Maroush werd echter door soennitische rebellen naar een ziekenhuis gebracht. Toen zij hem een sjiitisch gebed hoorden opzeggen, besloten ze hem te vermoorden.
Een ISIS-woordvoerder zei dat Allah de daders desondanks zal vergeven: het betrof een vergissing.


Hahahaha, :haha:

Wat een idioten.

knots71karel
19-11-13, 22:18
Hahahaha, :haha:

Wat een idioten.

Zo idioot is het niet , het is toch ''schering een inslag'' dat Moslims elkaar uitroeien , alleen al de afgelopen dagen alweer tientallen doden !
En dan heb je van die fanatieke gekken die denken dat ooit de ISLAM over de wereld zal regeren ,
nou dan moeten ze eerst beginnen om het met elkaar eens te worden ,maar zolang je verdeeldheid hebt tussen(Sjiieten en Soenieten ) dan is het een utopie .

Isch
20-11-13, 00:10
Zo idioot is het niet , het is toch ''schering een inslag'' dat Moslims elkaar uitroeien , alleen al de afgelopen dagen alweer tientallen doden !
En dan heb je van die fanatieke gekken die denken dat ooit de ISLAM over de wereld zal regeren ,
nou dan moeten ze eerst beginnen om het met elkaar eens te worden ,maar zolang je verdeeldheid hebt tussen(Sjiieten en Soenieten ) dan is het een utopie .


Blablablablablablablablablablabla.

knots71karel
20-11-13, 20:39
Blablablablablablablablablablabla.

Doe je de schaapjes en de geitjes na ? bla bla
Want de keiharde werkelijkheid is voor jou soort moeilijk te verteren .
Je kunt niks er tegen inbrengen ,alleen je geitengejammer !
:giechel: