PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokkanen bekeren zich volgens PJD tot de sjiisme



MoStar
18-11-13, 00:30
18295

Volgens de zittende Marokkaanse regeringspartij, de PJD, zijn er steeds meer Marokkanen in het buitenland die zich richten tot het sjiisme. Afgelopen week waarschuwde Khaled Alboukraei, die namens de partij in de Kamer zit, tijdens een bezoek aan België, voor het schrikbarend aantal sjiitische Marokkanen in het land.

Alboukraei geeft aan dat volgens eigen onderzoek inmiddels 30.000 Belgische Marokkanen zich inmiddels hebben bekeerd tot het sjiisme. Volgens het Kamerlid richten missionarissen buiten de EU zich specifiek op tweede en derde generatie Marokkanen die met sterke gevoelens van ontevredenheid kampen.

Volgens collega Nezha Elouafi komt het probleem niet alleen in België voor. Inmiddels wint een Tunesische scheikh terrein in Duitsland. Een aantal Marokkaanse vrouwen in Duitsland hebben er inmiddels voor gekozen om een zeer conservatieve versie van de Islam te volgen op advies van deze Tunesische missionaris.

Elouafi komt echter ook met een oplossing. Volgens het PJD kamerlid moet de Marokkaanse overheid investeren in het trainen van Marokkaanse imams die tegenwicht kunnen bieden tegen de sjiitische missionarisen die nu vrij spel hebben in Europa.

Foto: Marc (http://www.flickr.com/photos/hoogmoet/)

Bofko
18-11-13, 00:42
Huh ?
Kan iemand mij uitleggen waarom 'sjiisme' zeer conservatief is ? En soennisme dus kennelijk niet ?

En laat ik een vergelijking met NL trekken, sinds wanneer hebben katholieke en protestantse leiders gewaarschuwd voor een snelle opkomst van de andere geloofsvariant binnen eenzelfde volk? Dat moet toch al meer dan een jaartje of 500 geleden zijn denk ik.

Wat wel heel aktueel is : Angst voor de Ander.

Rechtvaardigheid
18-11-13, 00:43
Sjiieten-ONTMASKERD | Wat is er na de waarheid behalve de verkeerde weg? (http://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/)

mark61
18-11-13, 00:47
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/368049-marokko-bakermat-religieuze-tolerantie.html :vreemd:

mark61
18-11-13, 00:56
Imam sterft bij aanslag op moskee in Anderlecht
door © brusselnieuws.be/FM Brussel
22:12 - 12/03/2012
Anderlecht

Bij een brandaanslag op de sjiitische Reda- of Ridamoskee in de Dokter De Meersmanstraat in Kuregem is de imam omgekomen. De dader is opgepakt. Vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap wijzen naar de salafistische beweging.

Imam sterft bij aanslag op moskee in Anderlecht | Brusselnieuws (http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/imam-sterft-bij-aanslag-op-moskee-anderlecht)

Vrolijke soenniet.

Bofko
18-11-13, 00:57
Sjiieten-ONTMASKERD | Wat is er na de waarheid behalve de verkeerde weg? (http://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/)

Wat een primitieve haatsite!

De domheid spat er van af. Onzekere mensjes die de Islam kapen. Voor hun eigen identiteit en groepsgevoel. Hoe onzekerder den mensch hoe harder het zoeken naar den absolute waarheid.

Remedie is scholing , educatie,ontwikkeling, denkvermogen, relativeringsvermogen, logica , kritiek, argumentatie, wetenschap en gezonde hersenen. En humor en zelfspot.

super ick
18-11-13, 07:50
Haatimport.

Ben je lekker mee.

janlom
18-11-13, 18:17
[QUOTE=Bofko;5265002]Huh ?

En laat ik een vergelijking met NL trekken, sinds wanneer hebben katholieke en protestantse leiders gewaarschuwd voor een snelle opkomst van de andere geloofsvariant binnen eenzelfde volk? Dat moet toch al meer dan een jaartje of 500 geleden zijn denk ik.

Inderdaad, de recente gewelddadigheden in Syrië, hebben voor mij grote overeenkomsten met de godsdienstoorlogen, die in de middeleeuwen niet alleen in Nederland, maar in heel Europa werden gevoerd.

noord-limburger
21-11-13, 20:46
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden
maar als je die stroming volgt dan is het afgelopen voor diegene.
dan is het nog alleen maar aftellen wanneer allah diegene straft

CONTRA
21-11-13, 21:28
dan is het nog alleen maar aftellen wanneer allah diegene straft

dat doet diezelfde allah ook met de soennieten. burn baby burn.

H.P.Pas
21-11-13, 21:29
het probleem

:vreemd: Hoezo probleem ?

AdamRon
21-11-13, 21:35
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden
maar als je die stroming volgt dan is het afgelopen voor diegene.
dan is het nog alleen maar aftellen wanneer allah diegene straft

وَإِذۡ أَخَذۡنَا مِيثَـٰقَكُمۡ لَا تَسۡفِكُونَ دِمَآءَكُمۡ وَلَا تُخۡرِجُونَ أَنفُسَكُم مِّن دِيَـٰرِكُمۡ ثُمَّ أَقۡرَرۡتُمۡ وَأَنتُمۡ تَشۡہَدُونَ (٨٤)

knots71karel
21-11-13, 21:57
[QUOTE=Bofko;5265002]Huh ?

En laat ik een vergelijking met NL trekken, sinds wanneer hebben katholieke en protestantse leiders gewaarschuwd voor een snelle opkomst van de andere geloofsvariant binnen eenzelfde volk? Dat moet toch al meer dan een jaartje of 500 geleden zijn denk ik.

Inderdaad, de recente gewelddadigheden in Syrië, hebben voor mij grote overeenkomsten met de godsdienstoorlogen, die in de middeleeuwen niet alleen in Nederland, maar in heel Europa werden gevoerd.
De laatste twee regels heb ik deze week elders in een topic ook al min of meer ''aangehaald '' met als resultaat dat ik onderhand voor gek verklaard werd , door Samier en zijn aanhang.

noord-limburger
22-11-13, 13:47
contra leuk geprobeerd maar de sjieten waren moslims dus je begrijpt wel dat ze uit de islam zijn getreden
(zwaar kafir dus) en de sunni blijven hoe dan ook moslims ondanks wat ze op hun kerfstok hebben
aangezien we allemaal op onze daden worden beoordeeld.de sunni strijders strijden op de weg van allah
ondanks zelfmoordaanslagen enz word er ook nog gekeken wat ze vooraf in hun leven hebben gedaan
en verglijk dat eens met de sjieten(hahahaha) die rustig worden uitgedund in syrie en(vooral irak) binnekort ook in libanon trouwens dan zullen we eens kijken uit welk hout hezboshaitan strijders zijn gesneden

noord-limburger
22-11-13, 14:37
als je een sjiet bent kun je jezelf beter voor de trein gooien
een grotere zonde bestaat er niet

The_Grand_Wazoo
22-11-13, 17:42
[QUOTE=Bofko;5265002]Huh ?

En laat ik een vergelijking met NL trekken, sinds wanneer hebben katholieke en protestantse leiders gewaarschuwd voor een snelle opkomst van de andere geloofsvariant binnen eenzelfde volk? Dat moet toch al meer dan een jaartje of 500 geleden zijn denk ik.

Inderdaad, de recente gewelddadigheden in Syrië, hebben voor mij grote overeenkomsten met de godsdienstoorlogen, die in de middeleeuwen niet alleen in Nederland, maar in heel Europa werden gevoerd.

weet je, trek die vergelijking maar liever niet ...
500 jaar geleden, denk je?
Nee, tot na de tweede wereldoorlog werden protestanten en katholieken aangemoedigd zich te vermeerderen opdat de andere partij niet demografisch de overhand zou krijgen.
De kloof tussen de katholieken en protestanten is pas in de 60-er jaren langzaam aan verdwenen.

Een schokkend gebrek aan kennis van de eigen cultuur en geschiedenis.

Ca. anderhalve eeuw geleden stonden er tienduizenden protestanten te protesteren tegen het voornemen van de paus om de bischoppelijke hierarchie weer in te voeren in Nederland. Dat zpou er maar toe leiden dat katholieken loyaal waren aan een buitenlands staatshoofd, nl. de paus. Een soort zelfde gewauwel als van de PVV in het parlement m.b.t. dubbele paspoorten.

CONTRA
22-11-13, 19:50
en verglijk dat eens met de sjieten(hahahaha) die rustig worden uitgedund in syrie en(vooral irak) binnekort ook in libanon trouwens

ja tof man. leuk die religieuze zuiveringen. dood aan de ketters!

CONTRA
22-11-13, 19:54
als je een sjiet bent kun je jezelf beter voor de trein gooien
een grotere zonde bestaat er niet

voor een gelovige is niks zo erg als een ketter. die zyn nog minder dan atheisten.

CONTRA
22-11-13, 19:59
Inderdaad, de recente gewelddadigheden in Syrië, hebben voor mij grote overeenkomsten met de godsdienstoorlogen, die in de middeleeuwen niet alleen in Nederland, maar in heel Europa werden gevoerd.

je hoeft niet zo ver terug in de tyd. tydens de religieuze joegoslaviëoorlog in de jaren 90 deden kristenen zich te goed aan religieuze zuiveringen tegen moslims. met kristelyke kruizen op hun wapens en met zegeningen van religieuze leiders slachtten ze moslims af.

super ick
22-11-13, 21:37
Ja het is een zegen voor de mensheid, die prachtige geloven.