PDA

Bekijk Volledige Versie : Afghanistan overweegt herinvoering steniging



knuppeltje
25-11-13, 08:56
Afghanistan overweegt herinvoeren steniging
25/11/13, 09:37 − bron: ANP
© afp. Leden van de loya jirga, de vergadering van ongeveer 2.500 stamleiders, verlaten de vergadering.

Overspel moet weer als vanouds met steniging worden bestraft, vindt een werkgroep van het Afghaanse ministerie van Justitie. De werkgroep heeft deze vorm van de doodstraf opgenomen in een reeks voorstellen om het strafrecht te wijzigen. Dat stelt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW), die het voorstel heeft ingezien.

Getrouwde mensen die betrapt worden op overspel, moeten volgens het voorstel in het openbaar gestenigd worden. Seks buiten het huwelijk is sowieso niet de bedoeling, maar als beide betrokkenen nog niet met iemand anders zijn getrouwd, kan worden volstaan met 100 zweepslagen.

HRW noemde het maandag schokkend dat 12 jaar nadat de fundamentalistische Taliban van de macht werden verdreven serieus over herinvoering van steniging wordt gesproken. De organisatie riep de regering in Kabul op het voorstel resoluut van de hand te wijzen. (VK.nl)

Leve de vooruitgang, zullen we maar weer zeggen.

mark61
25-11-13, 14:27
Het ministerie bereidt zich, heel praktisch, voor op de terugkeer van de Taliban. Voorzien voor winter 2014/2015 :slaap:

super ick
25-11-13, 14:46
Ik vind het wel gezellig om af en toe een hoer te stenigen. Aan de andere kant vind ik het ook wel zonde. Misschien aan het eind van haar carrière, als ze al op leeftijd is.

knots71karel
25-11-13, 18:43
Ik vind het wel gezellig om af en toe een hoer te stenigen. Aan de andere kant vind ik het ook wel zonde. Misschien aan het eind van haar carrière, als ze al op leeftijd is.

Hij die zonder zonde is werpe de de eerste steen !

Joesoef
25-11-13, 18:54
Ik heb eerder gehoord van die werkgroep ministry (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Ministry_of_Silly_Walks)

knots71karel
25-11-13, 19:11
Niet zo,n gek idee , je moet ten slotte ergens op besparen ,bij een doodstraf ,
een electrische stoel ? kost geld en onnodig stroom .
ophangen ? moet je de beul betalen + de strop enz
een executie peloton ? wat denk je wat die kogels kosten !!
Nee gewoon terug naar de Romeinse tijd ,geef het volk vermaak en spelen !
:stout:

Mark
25-11-13, 19:50
goede zaak, want Afghaanse vrouwen zijn van nature nogal hoerig, dit zal ze leren! :fplet:

knots71karel
25-11-13, 20:09
goede zaak, want Afghaanse vrouwen zijn van nature nogal hoerig, dit zal ze leren! :fplet:

Zeker ! al die sletten die( vrijwillig) met dappere getrouwde Taliban strijders het bed moeten delen,
zijn na vernederd te zijn van hun hoofd tot aan hun tenen , veroordeeld tot de dood door stenen !
:aanwal:

Ibrah1234
25-11-13, 20:25
Saai dat stenigen. Vierendelen met kamelen lijkt mij veel meer spektakel op te leveren.

AdamRon
25-11-13, 23:09
Getrouwde mensen die betrapt worden op overspel, moeten volgens het voorstel in het openbaar gestenigd worden. Seks buiten het huwelijk is sowieso niet de bedoeling, maar als beide betrokkenen nog niet met iemand anders zijn getrouwd, kan worden volstaan met 100 zweepslagen.
Als dit soort straffen ingevoert worden en objectief ten uitvoer worden gebracht zouden er in principe een heleboel mannen dit soort straffen moeten ondergaan.
Helaas worden mannen te vaak hiervan gevrijwaard door de schuld te schuiven naar de slachtoffer toe (verkrachtingen van vrouwen is een vorm van overspel plegen)...

Rechtvaardigheid
25-11-13, 23:18
goede zaak, want Afghaanse vrouwen zijn van nature nogal hoerig, dit zal ze leren! :fplet:

Je vergelijkt ze weer met vrouwen uit je familie.

Markje toch...

Isch
26-11-13, 00:03
Je vergelijkt ze weer met vrouwen uit je familie.

Markje toch...

Hij is niet serieus.

knuppeltje
26-11-13, 08:57
Timmermans pikt herinvoeren steniging niet
25/11/13, 22:55 − bron: ANP
© anp. Frans Timmermans

Als Afghanistan steniging opnieuw invoert als sanctie op overspel, heeft dat gevolgen voor de relatie van Nederland met dat land. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken zei dat in het tv-programma Nieuwsuur.

Hij reageerde op berichten dat een werkgroep van het Afghaanse ministerie van Justitie steniging heeft opgenomen in een reeks van voorstellen om het strafrecht te hervormen. Tijdens het bewind van de Taliban was dit een gebruikelijke straf. Nu komt deze vorm van doodstraf soms nog voor buiten het officiële rechtssysteem om. De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch noemt de mogelijke herinvoering schokkend. (VK.nl)

Gelukkig hebben we die dappere dodo nog. Gaat dus toch helemaal goed komen. :maf:

super ick
26-11-13, 11:27
Timmermans pikt herinvoeren steniging niet
25/11/13, 22:55 − bron: ANP
© anp. Frans Timmermans

Als Afghanistan steniging opnieuw invoert als sanctie op overspel, heeft dat gevolgen voor de relatie van Nederland met dat land. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken zei dat in het tv-programma Nieuwsuur.

Hij reageerde op berichten dat een werkgroep van het Afghaanse ministerie van Justitie steniging heeft opgenomen in een reeks van voorstellen om het strafrecht te hervormen. Tijdens het bewind van de Taliban was dit een gebruikelijke straf. Nu komt deze vorm van doodstraf soms nog voor buiten het officiële rechtssysteem om. De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch noemt de mogelijke herinvoering schokkend. (VK.nl)

Gelukkig hebben we die dappere dodo nog. Gaat dus toch helemaal goed komen. :maf:

Sancties tegen dat land, direct! Misschien een idee om er eens een tijdje met een westerse legermacht naar toe te gaan en hen onze normen en waarden aan te leren?

Hebben "wij" recht van spreken? Volgens mij kunnen zij er nooit meer stenigen dan wij er naar het hiernamaals hebben geholpen.
Wat nu als blijkt dat het grootste deel van de bevolking voor stenigen is?

H.P.Pas
26-11-13, 11:30
Sancties tegen dat land, direct!

:aanwal: Heroïne-boycott ?

super ick
26-11-13, 11:35
:aanwal: Heroïne-boycott ?

Dat zou een goede start zijn.

boycot was bedoelt om aan te geven dat we met lege handen staan. Zeker als we er eenmaal weg zijn

mark61
26-11-13, 11:40
boycot was bedoelt om aan te geven dat we met lege handen staan. Zeker als we er eenmaal weg zijn[/SIZE]

Nou nu nog niet. Karzai overleeft dankzij westerse miljarden. Trek de stekker eruit en hij piept wel anders.

Maar dat heeft geen zin, want het is niet zijn idee, hij moet de conservatieven mee krijgen.

Over een jaar stort zijn bewind toch in, denk ik.

knuppeltje
26-11-13, 11:49
Wat nu als blijkt dat het grootste deel van de bevolking voor stenigen is?

Ik geloof niet dat de vrouwen in Afghanistan daarover mogen meebeslissen.

super ick
26-11-13, 11:54
Nou nu nog niet. Karzai overleeft dankzij westerse miljarden. Trek de stekker eruit en hij piept wel anders.

Maar dat heeft geen zin, want het is niet zijn idee, hij moet de conservatieven mee krijgen.

Over een jaar stort zijn bewind toch in, denk ik.

Geen Afghanistan zonder Taliban. Karzai wordt waarschijnlijk toch niet de toekomstige leider van Afghanistan. De Taliban zal over enkele jaren wederom de sterkste partij blijken te zijn en alle macht naar zich toe trekken en de rest kan slikken of vermoord worden. Op afstand doen we daar niets aan. Tenzij we de Taliban met miljarden gaan steunen. Dan kunnen we ook eisen stellen. GMAG-methode werkt overal, ook bij de Taliban. Willen we iets doen dan moet het met hen.

mark61
26-11-13, 11:54
Ik geloof niet dat de vrouwen in Afghanistan daarover mogen meebeslissen.

Ze hebben stemrecht. Op een gegeven moment komen er verkiezingen, en wellicht is er een seculiere / gematigde partij. Me nooit in verdiept eigenlijk. Had het idee dat de meeste mensen op persoonlijke titel gekozen worden. Oh hier:


In the 2005 parliamentary election, among the elected officials were former mujahideen, Islamic fundamentalists, warlords, communists, reformists, and several Taliban associates.

Vrouwen kunnen lekker op de communisten of hervormers stemmen.

Vrouwen krijgen gegarandeerd 25% van de parlementszetels. Momenteel is dat geloof ik in de praktijk 28%.

mark61
26-11-13, 11:55
Geen Afghanistan zonder Taliban. Karzai wordt waarschijnlijk toch niet de toekomstige leider van Afghanistan. De Taliban zal over enkele jaren wederom de sterkste partij blijken te zijn en alle macht naar zich toe trekken en de rest kan slikken of vermoord worden. Op afstand doen we daar niets aan. Tenzij we de Taliban met miljarden gaan steunen. Dan kunnen we ook eisen stellen. GMAG-methode werkt overal, ook bij de Taliban. Willen we iets doen dan moet het met hen.

Wat is GMAG?

super ick
26-11-13, 11:56
Ze hebben stemrecht. Op een gegeven moment komen er verkiezingen, en wellicht is er een seculiere / gematigde partij. Me nooit in verdiept eigenlijk. Had het idee dat de meeste mensen op persoonlijke titel gekozen worden. Oh hier:



Vrouwen kunnen lekker op de communisten of hervormers stemmen.

Vrouwen krijgen gegarandeerd 25% van de parlementszetels. Momenteel is dat geloof ik in de praktijk 28%.

Als de Talitubbies de macht naar zich toe trekken is dat in een handomdraai teniet gedaan.

mark61
26-11-13, 12:04
Als de Talitubbies de macht naar zich toe trekken is dat in een handomdraai teniet gedaan.

Yep.

De enige mogelijkheid die ik zie is dat er genoeg anti-Taliban mensen zijn. Als die zich kunnen verenigen (dat lijkt me schier onmogelijk) hebben ze nog een kans.

De vorige keer waren ze zo verdeeld, dat ze in no time werden opgerold door de Taliban.

Een andere, nog onwaarschijnlijker mogelijkheid is dat Saoedi-Arabië en Pakistan op hun lazerij krijgen van de VS, India en Iran, als de VS en Iran hun zinloze 30-jarige ruzie gaan bijleggen.

Want zonder SA en Pakistan zijn de Taliban nergens.

super ick
26-11-13, 12:11
Wat is GMAG?

Geld Maakt Alles Goed.

mark61
26-11-13, 12:19
Geld Maakt Alles Goed.

Oh, is dat een begrip? Had ik nooit van gehoord.

Dan moet je eerst Saoedi-Arabië en Pakistan 'outspenden' :hihi:

Ik heb er geen trek in. Ze zoeken het maar lekker zelf uit. Ik adviseer een sexstaking.

knuppeltje
26-11-13, 12:32
Ze hebben stemrecht. Op een gegeven moment komen er verkiezingen, en wellicht is er een seculiere / gematigde partij. Me nooit in verdiept eigenlijk. Had het idee dat de meeste mensen op persoonlijke titel gekozen worden. Oh hier:



Vrouwen kunnen lekker op de communisten of hervormers stemmen.

Vrouwen krijgen gegarandeerd 25% van de parlementszetels. Momenteel is dat geloof ik in de praktijk 28%.

Ook gij weet dat alle hoop ijdel is. Dit voorstel is er onder druk van de stammenraad gekomen. Die zijn net zo vrouwonvriendelijk als de taliban. Tegen de tijd dat de Amerikanen weg zijn, zal de positie van vrouwen in het parlement niet meer zijn zoals nu.

mark61
26-11-13, 12:45
Ook gij weet dat alle hoop ijdel is. Dit voorstel is er onder druk van de stammenraad gekomen. Die zijn net zo vrouwonvriendelijk als de taliban. Tegen de tijd dat de Amerikanen weg zijn, zal de positie van vrouwen in het parlement niet meer zijn zoals nu.

Zie mijne verder posts.

Afghanistan is fucked.

knuppeltje
26-11-13, 12:49
Zie mijne verder posts.

Afghanistan is fucked.

Wij hebben uw raad opgevolgd.

mark61
26-11-13, 13:21
Dank u :hihi:

Maar dat van die communisten vond ik spectaculair. Ik dacht dat ze uitgeroeid waren. Toch wel apart.

super ick
26-11-13, 13:29
Zie mijne verder posts.

Afghanistan is fucked.

Er is niets mogelijk zonder bloed aan je handen te krijgen.

super ick
26-11-13, 13:30
Oh, is dat een begrip? Had ik nooit van gehoord.


Ik heb er geen trek in. Ze zoeken het maar lekker zelf uit. Ik adviseer een sexstaking.

Meer een soort wetmatigheid :hihi:

Ik zou het de vrouwen niet aanraden........

knuppeltje
26-11-13, 13:45
Dank u :hihi:

Maar dat van die communisten vond ik spectaculair. Ik dacht dat ze uitgeroeid waren. Toch wel apart.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.