PDA

Bekijk Volledige Versie : Afgewezen, want "een donker gekleurde (neger)



knuppeltje
27-11-13, 10:58
Afgewezen, want ‘een donker gekleurde (neger)’
Koorndijk
door Philippus Zandstra

Een sollicitant in Arnhem kreeg een nare afwijzing nadat hij bij een elektronicawinkel in Arnhem voor een stage solliciteerde. ‘Is niks, want een donker gekleurde (een neger)’.

De redenen - meervoud, want hij zou ook nog ‘weinig tot geen computervaardigheden hebben’ - waarom Jeffrey Koorndijk niet stage mag lopen, zijn naar de medewerkers van de winkel gemaild. Per ongeluk is het bericht echter ook geforward naar de sollicitant. De afgewezen stagiair heeft daar een screenshot van gemaakt zodat de mail op Facebook en Twitter is opgedoken.

De medewerker die het bericht heeft geschreven zit op dit moment volgens omroep Gelderland ‘met angst en beven’ thuis. De telefoon van de elektronicazaak zou sinds dinsdag roodgloeiend staan. De winkel zegt ‘een grote fout gemaakt te hebben’.

Koorndijk zou inmiddels aangifte hebben gedaan. (NRC.nl)

Tja, een neger als ict'er, dat valt wel heel erg op, natuurlijk. :maf3:

Samir75017
27-11-13, 11:49
"Is niks, want een donker gekleurde (neger)" ? Well, what skin colour is the genius who forwarded such a message to the applicant ? What about his IT skills ?

Discrimination in this case won't be difficult to prove before the Court.

He was applying for an internship only ...

Sad experience for someone who's about to step into professional life.

Eke
27-11-13, 12:52
De medewerker die het bericht heeft geschreven zit op dit moment volgens omroep Gelderland ‘met angst en beven’ thuis.:



Hij is groot genoeg om te beseffen dat hij een ander flink op z'n ziel heeft getrapt. Hij kan het nog goed maken....een stagiair zoekt een plek en heeft wat extra coaching nodig (weinig ervaring).

super ick
27-11-13, 13:47
Ik heb gelukkig geen personeel maar deze was er bij mij direct uitgevlogen.

Karin.N
27-11-13, 14:01
Goed dat die mail per abuis is verzonden. Aanpakken, dit kan totaal niet, never, nooit!

super ick
27-11-13, 14:07
Goed dat die mail per abuis is verzonden. Aanpakken, dit kan totaal niet, never, nooit!

Donker gekleurde neger. Mijn oog valt er nu pas op. :hihi:

Het doet mij denken aan dat filmpje van die zuid Afrikaan. Een zwarte Zuid Afrikaan wel te verstaan, die voor een draaiende camera doodleuk naar een andere, nog zwartere Zuid Afrikaan, wijst met de opmerking: Kijk eens hoe zwart hij is. Om aan te tonen dat hij niet deugd. Mijn bek viel open. Ik bleef hangen tussen lachen en stom verbaasd zijn.

Karin.N
27-11-13, 14:21
Donker gekleurde neger. Mijn oog valt er nu pas op. :hihi:

Het doet mij denken aan dat filmpje van die zuid Afrikaan. Een zwarte Zuid Afrikaan wel te verstaan, die voor een draaiende camera doodleuk naar een andere, nog zwartere Zuid Afrikaan, wijst met de opmerking: Kijk eens hoe zwart hij is. Om aan te tonen dat hij niet deugd. Mijn bek viel open. Ik bleef hangen tussen lachen en stom verbaasd zijn.

Eigenlijk heel triest, maar je staat ondertussen wel met je oren te klapperen..

Isch
27-11-13, 14:49
Had ie maar een witte neger moeten zijn, was ie zeeeeker aangenomen.

Eke
27-11-13, 15:05
Had ie maar een witte neger moeten zijn, was ie zeeeeker aangenomen.


Ook weer niet TE wit (albino). Dat is ook weer onderscheidend. Ook het hebben van de verkeerde kleding, het verkeerde kapsel, de verkeerde komaf kan nog wel eens slecht vallen..enne..ga zo nog maar door.
Wat zal die medewerker het moeilijk hebben als ie in de winkel moet helpen !

Mark
27-11-13, 15:05
Ik heb gelukkig geen personeel maar deze was er bij mij direct uitgevlogen.

die neger?

super ick
27-11-13, 15:18
die neger?

:hihi: scherp

knots71karel
27-11-13, 17:39
Dit is toch godsgeklaagd !
:fpotver:

BoerHarms
27-11-13, 17:41
ik heb nog wel een baantje vrij voor hem, echter tot 6 december.

Karin.N
27-11-13, 20:14
Ook weer niet TE wit (albino). Dat is ook weer onderscheidend. Ook het hebben van de verkeerde kleding, het verkeerde kapsel, de verkeerde komaf kan nog wel eens slecht vallen..enne..ga zo nog maar door.
Wat zal die medewerker het moeilijk hebben als ie in de winkel moet helpen !

Mss heb ie een bordje buiten staan met wie hij wel of niet helpt :vreemd:

knuppeltje
28-11-13, 08:21
Ik heb gelukkig geen personeel maar deze was er bij mij direct uitgevlogen.

Braaf van je.

super ick
28-11-13, 09:28
Braaf van je.

Jaja, ik weet dat je geen hoge pet van mij op hebt.
Je laat ook geen mogelijkheid voorbij gaan om het nog even te etaleren. Overigens ben ik nog nooit een beschaafde uitvoerder tegen gekomen.

knuppeltje
28-11-13, 09:41
Jaja, ik weet dat je geen hoge pet van mij op hebt.
Je laat ook geen mogelijkheid voorbij gaan om het nog even te etaleren. Overigens ben ik nog nooit een beschaafde uitvoerder tegen gekomen.

Dat kan ook niet, uitvoerders zijn het meest onbeschofte volk in de bouwwereld. :blowen:

super ick
28-11-13, 15:34
Dat kan ook niet, uitvoerders zijn het meest onbeschofte volk in de bouwwereld. :blowen:

In de baas zijn tijd...

Daarbuiten zijn het meestal makke lammetjes.

knuppeltje
29-11-13, 08:19
In de baas zijn tijd...

Daarbuiten zijn het meestal makke lammetjes.

Ho, ho, niet gaan terugkrabbelen, ja! Draaikont! :gsm:

super ick
29-11-13, 11:07
Ho, ho, niet gaan terugkrabbelen, ja! Draaikont! :gsm:

Draaikont?

knuppeltje
29-11-13, 11:14
Draaikont?

Jawel. Jij had toch nooit een beschaafde uitvoerder gezien, toch?

super ick
29-11-13, 11:16
Jawel. Jij had toch nooit een beschaafde uitvoerder gezien, toch?

Klopt, als ze in functie zijn. Beetje loonslaafjes vooruit grommen die toch geen kant uit kunnen.

knuppeltje
29-11-13, 11:17
Klopt, als ze in functie zijn. Beetje loonslaafjes vooruit grommen die toch geen kant uit kunnen.

Ik kon, en ging alle kanten uit. Maar onbeschaafd is onbeschaafd, dus niet terugkrabbelen.

Karin.N
29-11-13, 14:20
Hoeveel staat het nu? Ben de stand kwijt, heren :hihi:

mark61
29-11-13, 14:52
http://static2.wikia.nocookie.net/__cb20110325180960/muppet/images/thumb/3/3d/TMS-Statler%26Waldorf-BalconyBox.jpg/1000px-TMS-Statler%26Waldorf-BalconyBox.jpg

super ick
29-11-13, 15:10
Hoeveel staat het nu? Ben de stand kwijt, heren :hihi:

Haha, dat krijg je ervan.

knuppel doet hetzelfde als ik. Hij reageert ergens op en gaat dan terug naar het beginscherm van NVVD en ziet dat er gereageerd is op zijn vorige reactie. Nieuwsgierig als we zijn.........
Zo ontstaan er dan een paar een-tweetjes.

En.......we hebben beide razendsnelle hardware. Hij van enorme afmetingen en ik modern compact, Magoed hij is ook een stuk ouder.:wohaa:

knuppeltje
29-11-13, 16:03
Magoed hij is ook een stuk ouder.:wohaa:

Daar zult gij niet mee spotten, ja. :stomp:

mark61
28-02-14, 13:29
Vervolging voor discriminerende mail over ‘donker gekleurde (neger)’

door Alex van der Hulst

“Heb nog even gekeken is niks. Ten eerste een donker gekleurde (neger).” Die tekst, in een per ongeluk doorgestuurde mail, zorgde in november 2013 voor veel ophef. Het betrof een reactie op een sollicitatie bij een elektronicawinkel in Arnhem. De opsteller van de mail wordt vervolgd voor discriminatie, meldt het Openbaar Ministerie vandaag.

De medewerker van de elektronicazaak, die zijn baas wilde informeren over de sollicitant, stuurde deze mail per ongeluk naar de sollicitant. Die viel, naar eigen zeggen, “even stil” door de mail. Daarna besloot hij aangifte te doen.

Volgens het Openbaar Ministerie is de tekst in de mail “discriminerend vanwege ras”.

Eigenaar Mike de Wilde zei in een reactie destijds over de mail van zijn bedrijfsleider:

“Dit is de grootste fout van zijn leven. Het is duidelijk een racistische opmerking. Hij heeft even snel naar het cv gekeken en deze belachelijke reactie aan mij gegeven. Hij heeft diepe spijt.”

De medewerker die de mail stuurde, werd op non-actief gesteld en bedolven onder de haatmail. Een 29-jarige man uit Hoorn die de medewerker per mail bedreigde, wordt ook vervolgd, meldt het Openbaar Ministerie.

Beide zaken worden voor de zomer behandeld door de rechtbank in Arnhem.

Vervolging voor discriminerende mail over (http://www.nrc.nl/carriere/2014/02/28/vervolging-voor-discriminerende-mail-over-donker-gekleurde-neger/)

Karin.N
28-02-14, 13:51
Tis denk ik goed dat het voor de rechter komt en ook dat het in de publiciteit is geweest. Het moet mensen mss aan het denken zetten dat je een persoon niet afwijst op basis van een huidskleur!


Nou ffofftopic :jeweetog:, heren, ik zit klaar met de popcorn, komt u maar http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-05163.gif (http://www.animaatjes.nl/smileys/)

super ick
28-02-14, 15:44
Tis denk ik goed dat het voor de rechter komt en ook dat het in de publiciteit is geweest. Het moet mensen mss aan het denken zetten dat je een persoon niet afwijst op basis van een huidskleur!


Nou ffofftopic :jeweetog:, heren, ik zit klaar met de popcorn, komt u maar http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-05163.gif (http://www.animaatjes.nl/smileys/)

Popcorn? Heb je geen taart meer?

Karin.N
28-02-14, 18:25
Popcorn? Heb je geen taart meer?

Op :brozac: (heb last van sprinkhanen (lees pubers) :hihi:

knots71karel
28-02-14, 23:25
Op :brozac: (heb last van sprinkhanen (lees pubers) :hihi:

DAAR HOEF JE NIET PER SE PUBERS VOOR TE HEBBEN :wink:

pizatie
03-03-14, 18:57
tja ik zou ze ook niet snel aannemen. ze staan niet bekend om werken

Nederlandertje
03-03-14, 19:15
tja ik zou ze ook niet snel aannemen. ze staan niet bekend om werken

Heb ook wel Nederlanders, Marokkanen, Turken, Duitsers, Polen die niet wouden werken dus ligt niet alleen aan hun. Bij elk ras heb je goede en slechte mensen.