PDA

Bekijk Volledige Versie : Europarlementariër: 'Geen EU-geld naar Irak; er vindt etnische zuivering op christenen plaats'



Marsipulami
03-12-13, 13:18
Europarlementariër: 'Geen EU-geld naar Irak; er vindt etnische zuivering op christenen plaats'

door KN

De Europese Unie moet de financiële steun aan de Irakese regering stopzetten. Dat zegt Struan Stevenson, voorzitter van de delegatie voor relaties met Irak van het Europees Parlement.


Syrische vluchtelingen

In plaats daarvan zou het geld aan ngo's gegeven moeten worden die zich actief inzetten voor de Syrische vluchtelingen in het land.

'Oeroude gemeenschap'

Stevenson beklaagde zich over de "geleidelijke erosie van Iraks oeroude christelijke gemeenschap, die nu van 1,5 miljoen is gedaald tot naar schatting 300.000 mensen".

'De facto etnische zuivering'

Een van de oudste christelijke gemeenschappen ter wereld "wordt nu met uitsterven geconfronteerd vanwege een de facto etnische zuivering en voortdurende kwaadaardige bomaanslagen, moorden en ontvoeringen. De autonome regio Koerdistan is de enige veilige plek voor christenen en vele andere etnische minderheden", aldus de Schotse conservatieve Europarlementariër.

'Niet naar Bagdad sturen'

Stevenson bezocht "enkele enorme kampen" in Irak waar Syrische vluchtelingen worden opgevangen. "De EU moet stoppen zulke financiële hulp naar Bagdad te sturen, waar die gewoon verdwijnt, en moet het geld in plaats daarvan direct aan ngo's geven die de Syrische vluchtelingen in Irak actief helpen."

mark61
03-12-13, 13:22
Ik zie het verband niet zo. Het is niet de Irakese overheid die op christenen jaagt.

knuppeltje
03-12-13, 14:15
Al die andere slachtoffers maakt gelukkig niets uit, anders zou het gewoon van ordinaire discriminatie getuigen.

super ick
03-12-13, 15:41
Al die andere slachtoffers maakt gelukkig niets uit, anders zou het gewoon van ordinaire discriminatie getuigen.

Het is de schuld van Wilders.

vitalis
03-12-13, 19:22
Ik zie het verband niet zo. Het is niet de Irakese overheid die op christenen jaagt.

Natuurlijk zijn ze schuldig. Ze laten het gebeuren.

Umarvlie
04-12-13, 06:41
Natuurlijk zijn ze schuldig. Ze laten het gebeuren.

Ga lekker je beklag doen bij de VS, die zijn ervoor verantwoordelijk dat deze regering daar nu zit.

Karin.N
04-12-13, 07:41
Tis gewoon 1 hele grote puinzooi in die hele regio. En daar zijn alle partijen verantwoordelijk voor.

Slachtoffers zijn de burgers. En doordat vrijwel iedereen in hokjes (o.a. religie) plus eigen voordeel (olie en macht) blijft denken, zal het de komende jaren daar niet veel verbeteren.

vitalis
04-12-13, 16:47
Ga lekker je beklag doen bij de VS, die zijn ervoor verantwoordelijk dat deze regering daar nu zit.

Het zijn de Irakezen die hun eigen mensen vermoorden en laten vermoorden, niet de VS.

Joesoef
04-12-13, 16:51
Natuurlijk zijn ze schuldig. Ze laten het gebeuren.


Ze moeten maar terug moorden?

vitalis
04-12-13, 16:55
Ze moeten maar terug moorden?

Ze moeten de wet handhaven en hun eigen onderdanen beschermen. In niet-islamitische landen zijn dat de belangrijkste taken van de regering.

Joesoef
04-12-13, 17:04
Ze moeten de wet handhaven en hun eigen onderdanen beschermen. In niet-islamitische landen zijn dat de belangrijkste taken van de regering.

Ik snap geen moer van wat je zegt.

vitalis
04-12-13, 17:07
Ik snap geen moer van wat je zegt.

Het is toch niet zo gek dat we van een regering verlangen dat ze haar eigen onderdanen beschermt? Maar ik geef toe dat we dan wel met een westerse blik kijken.

Joesoef
04-12-13, 17:11
Het is toch niet zo gek dat we van een regering verlangen dat ze haar eigen onderdanen beschermt? Maar ik geef toe dat we dan wel met een westerse blik kijken.


Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

vitalis
04-12-13, 17:13
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

Dat ik vind dat de Irakese regering verantwoordelijk is voor de christenvervolging daar.

vitalis
04-12-13, 17:20
Tis gewoon 1 hele grote puinzooi in die hele regio. En daar zijn alle partijen verantwoordelijk voor.

Slachtoffers zijn de burgers. En doordat vrijwel iedereen in hokjes (o.a. religie) plus eigen voordeel (olie en macht) blijft denken, zal het de komende jaren daar niet veel verbeteren.

Als ik het goed begrijp vind jij dat de christenen in Irak zelf verantwoordelijk zijn voor het feit dat ze vervolgd worden.

super ick
04-12-13, 17:30
Als ik het goed begrijp

Nee...

vitalis
04-12-13, 17:32
Nee...

Ik ben benieuwd wat zij daarop te zeggen heeft...

Joesoef
04-12-13, 17:47
Dat ik vind dat de Irakese regering verantwoordelijk is voor de christenvervolging daar.

Het voorkomen/ stoppen er van of doen ze er actief aan mee?

Karin.N
04-12-13, 18:01
Als ik het goed begrijp vind jij dat de christenen in Irak zelf verantwoordelijk zijn voor het feit dat ze vervolgd worden.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het mij geen bal interesseert wat jij denkt te begrijpen van mijn post :ego:

vitalis
04-12-13, 18:47
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het mij geen bal interesseert wat jij denkt te begrijpen van mijn post :ego:

Het maakt mij niet uit wat jou interesseert, maar compassie met vervolgde christenen is bij jou ver te zoeken.

Karin.N
04-12-13, 18:50
Het maakt mij niet uit wat jou interesseert, maar compassie met vervolgde christenen is bij jou ver te zoeken.

Als je dat allemaal al zo goed weet, waarom vraag je dan nog naar de bekende weg :vreemd:

Wat kom je uberhaupt hier weer doen? En dan meteen met een massale post actie?

vitalis
04-12-13, 18:54
Als je dat allemaal al zo goed weet, waarom vraag je dan nog naar de bekende weg :vreemd:

Wat kom je uberhaupt hier weer doen? En dan meteen met een massale post actie?

Ik hoopte toch nog een beetje medemenselijkheid te zien bij jou, maar je hebt gelijk, ik had beter moeten weten.

Hoezo massaal?

vitalis
04-12-13, 19:00
Het voorkomen/ stoppen er van of doen ze er actief aan mee?

Lees terug wat ik schreef. En natuurlijk ben ik het eens met deze Europarlementariër. Je kunt niet zeggen dat ik niet ontopic ben!

Joesoef
04-12-13, 19:15
Lees terug wat ik schreef. En natuurlijk ben ik het eens met deze Europarlementariër. Je kunt niet zeggen dat ik niet ontopic ben!


lekker vaag.

vitalis
04-12-13, 19:33
lekker vaag.

Het staat er duidelijk allemaal.

super ick
04-12-13, 21:20
Ik hoopte toch nog een beetje medemenselijkheid te zien bij jou, maar je hebt gelijk, ik had beter moeten weten.

Hoezo massaal?

Stop met suggestieve vragen stellen en beschuldigingen uiten. Dan komt er heel misschien wat zinnige communicatie tot stand.

vitalis
04-12-13, 21:29
Stop met suggestieve vragen stellen en beschuldigingen uiten. Dan komt er heel misschien wat zinnige communicatie tot stand.

Ik heb jou geen vraag gesteld hoor, en zeker geen suggestieve. En dat ben ik niet van plan ook.

super ick
04-12-13, 21:35
Ik heb jou geen vraag gesteld hoor, en zeker geen suggestieve. En dat ben ik niet van plan ook.

Ik lees mee en ik reageer. Gewoon omdat het kan.

vitalis
04-12-13, 21:37
Ik lees mee en ik reageer. Gewoon omdat het kan.

Goed hoor, probeer het eens met een positieve instelling.

H.P.Pas
04-12-13, 21:50
Goed hoor, probeer het eens met een positieve instelling.

Proest.

Karin.N
04-12-13, 21:52
Stop met suggestieve vragen stellen en beschuldigingen uiten. Dan komt er heel misschien wat zinnige communicatie tot stand.

Ben bang dat je dan kunt wachten tot sint juttemis :hihi:

Hij was een paar maanden afwezig, totdat jouw grote vriend knuppel zonodig zijn naam moest vermelden. Ik heb hem nog tot stilte gemaand, maar zie binnen 3 dagen is ie weer opgepopt :fpotver:

Maar knuppel is morgen de mijne, ik zal ff een hartig woordje met hem moeten wisselen :gsm:

vitalis
04-12-13, 23:16
Proest.

Gezondheid!

mark61
04-12-13, 23:21
Is dit eigenlijk een low budgetversie van Firefox of wat was het ook weer laatste keer?

Reïncarnaties / mpsjes zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.

Umarvlie
05-12-13, 07:13
Het zijn de Irakezen die hun eigen mensen vermoorden en laten vermoorden, niet de VS.

Het zijn de VS geweest die Saddam hebben verwijdert, onder Saddam hadden de Christenen het relatief goed. Dus daar gaan klagen.

super ick
05-12-13, 08:08
Goed hoor, probeer het eens met een positieve instelling.

:wohaa::wohaa::wohaa:

Umarvlie
05-12-13, 08:13
:wohaa::wohaa::wohaa:

Niet overdrijven he ... in deze tijd van versobering is :wohaa: voldoende.

super ick
05-12-13, 08:16
Niet overdrijven he ... in deze tijd van versobering is :wohaa: voldoende.

Dansen moet je niet alleen doen.

vitalis
05-12-13, 08:20
Het zijn de VS geweest die Saddam hebben verwijdert, onder Saddam hadden de Christenen het relatief goed. Dus daar gaan klagen.

Dat de VS Saddam hebben getoppled vind jij dus een vrijbrief voor de Irakezen om de christenen te gaan vervolgen. Vreemde redenering.

Umarvlie
05-12-13, 08:32
Dat de VS Saddam hebben getoppled vind jij dus een vrijbrief voor de Irakezen om de christenen te gaan vervolgen. Vreemde redenering.

Je draait - jij stelt een schuldvraag. als VS Saddam niet hadden verdreven was deze vermeende Christenvervolging niet gebeurd dus wie hebben er dan schuld? VS dus, die hebben dit mogelijk gemaakt. Erg simpel, maar als jij dat niet wil begrijpen dan is dat jouw probleem.

vitalis
05-12-13, 08:39
Je draait - jij stelt een schuldvraag. als VS Saddam niet hadden verdreven was deze vermeende Christenvervolging niet gebeurd dus wie hebben er dan schuld? VS dus, die hebben dit mogelijk gemaakt. Erg simpel, maar als jij dat niet wil begrijpen dan is dat jouw probleem.

Bij een schuldvraag kijk je naar de daders en dat zijn de Irakezen en de Irakese regering.

Umarvlie
05-12-13, 09:12
Bij een schuldvraag kijk je naar de daders en dat zijn de Irakezen en de Irakese regering.

Tunnelvisie en ook onjuist.

vitalis
05-12-13, 09:29
Tunnelvisie en ook onjuist.

Gelukkig zijn er nog weldenkenden die het westen en de VS voor elk probleem op deze wereld als de schuldigen aanwijzen. Die hebben helemáál geen last van tunnelvisie.

Soldim
05-12-13, 09:37
Je draait - jij stelt een schuldvraag. als VS Saddam niet hadden verdreven was deze vermeende Christenvervolging niet gebeurd dus wie hebben er dan schuld? VS dus, die hebben dit mogelijk gemaakt.


Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Ik denk dat Iraq al voor de Arabische Lente Saddam zou hebben afgezet. Waarschijnlijk met als gevolg minstens zoveel destabiliteit en geweld als nu het geval is.

Bovendien, de huidige machthebbers wilden maar wat graag dat de VS zich terug trok. Dan moeten ze de gevolgen daarvan aanvaarden en hun verantwoordelijkheid nemen. Met het vingertje wijzen naar de VS en geloven dat de zaak daarmee is afgedaan is erg, eh, simplistisch.



Erg simpel

Nah :hihi:

Umarvlie
05-12-13, 09:37
Gelukkig zijn er nog weldenkenden die het westen en de VS voor elk probleem op deze wereld als de schuldigen aanwijzen. Die hebben helemáál geen last van tunnelvisie.

Ja hoor draai lekker verder.

super ick
05-12-13, 09:37
Toen Sadam er nog zat waren de Shiieten en de Koerden het haasje. We weten wat er gebeurt is. luchtaanvallen met gifgas en grootschalig vermoorden van Shiieten.
Je kunt dus niet stellen dat het eerst een land van melk en honing was waar het westen de rust heeft verstoord.

Umarvlie
05-12-13, 09:41
Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Ik denk dat Iraq al voor de Arabische Lente Saddam zou hebben afgezet. Waarschijnlijk met als gevolg minstens zoveel destabiliteit en geweld als nu het geval is.

Bovendien, de huidige machthebbers wilden maar wat graag dat de VS zich terug trok. Dan moeten ze de gevolgen daarvan aanvaarden en hun verantwoordelijkheid nemen. Met het vingertje wijzen naar de VS en geloven dat de zaak daarmee is afgedaan is erg, eh, simplistisch.



Nah :hihi:


Mogelijk, maar met de kennis van nu had de VS het gewoon niet moeten doen en dan waren de Christenen nog "safe" geweest. Overigens, je kan je afvragen of Christenen in Irak er slechter aan toe zijn dan Sjiieten of Sunnieten of wat boedisten of atheisten .. volgens mij zijn ze daar allemaal "de lul".

Kern blijft dat dankzij de invasie van de VS daar een regering is gekomen die weinig mogelijkheden heeft om dat lnd stabiel te krijgen of te houden. Denk dat de kans groot is dat daar binnen een aantal jaren een burgeroorlog gaat uitbreken.

Soldim
05-12-13, 10:18
Mogelijk, maar met de kennis van nu had de VS het gewoon niet moeten doen


Dat ben ik met je eens. Sterker nog, met de kennis van toen had de VS het niet moeten en mogen doen.



en dan waren de Christenen nog "safe" geweest.


Dat is juist de uitspraak die ik waag te betwijfelen. Zoals ik hierboven al schreef, ik denk het dus niet.

Umarvlie
05-12-13, 10:21
Dat ben ik met je eens. Sterker nog, met de kennis van toen had de VS het niet moeten en mogen doen.



Dat is juist de uitspraak die ik waag te betwijfelen. Zoals ik hierboven al schreef, ik denk het dus niet.

Dat gaan we nooit meer weten - en dus denken jij en ik daar anders over :) - blijft gis-werk en voor een Irakees volstrekt oninterressant, die heeft wel andere sores om over wakker te liggen, ongeacht zijn geloofsovertuiging.

vitalis
05-12-13, 10:22
Mogelijk, maar met de kennis van nu had de VS het gewoon niet moeten doen en dan waren de Christenen nog "safe" geweest. Overigens, je kan je afvragen of Christenen in Irak er slechter aan toe zijn dan Sjiieten of Sunnieten of wat boedisten of atheisten .. volgens mij zijn ze daar allemaal "de lul".

Kern blijft dat dankzij de invasie van de VS daar een regering is gekomen die weinig mogelijkheden heeft om dat lnd stabiel te krijgen of te houden. Denk dat de kans groot is dat daar binnen een aantal jaren een burgeroorlog gaat uitbreken.

Met de kennis van nu hadden ze het juist wel moeten doen, want de Irakezen zijn nu een stuk beter af dan onder Saddam, al pakt het voor de christenen slechter uit.

Umarvlie
05-12-13, 10:31
Met de kennis van nu hadden ze het juist wel moeten doen, want de Irakezen zijn nu een stuk beter af dan onder Saddam, al pakt het voor de christenen slechter uit.

Nu ja, niet gehindert door enige realiteitszin moet een erg fijn gevoel zijn.

vitalis
05-12-13, 10:33
Nu ja, niet gehindert door enige realiteitszin moet een erg fijn gevoel zijn.

Jij hebt er dus echt geen idee van hoe misdadig en onderdrukkend het regime van Saddam was. Het aantal gedode tegenstanders, ook sjiïeten en Koerden loopt echt in de miljoenen.

Umarvlie
05-12-13, 10:44
Jij hebt er dus echt geen idee van hoe misdadig en onderdrukkend het regime van Saddam was. Het aantal gedode tegenstanders, ook sjiïeten en Koerden loopt echt in de miljoenen.

Sjiieten en Koerden interresseren jou geen reet - het gaat jou alleen om de Christenen. En vraag je maar eens af hoe het komt dat het aantal Christenen in Irak zo sterk gedaald is - ze zijn zeker niet allemaal vermoord.

Maar dwaal jij maar lekker verder in jouw eigen wereldbeeld van Christen- vervolging en martelaarschap.

vitalis
05-12-13, 11:21
Sjiieten en Koerden interresseren jou geen reet - het gaat jou alleen om de Christenen. En vraag je maar eens af hoe het komt dat het aantal Christenen in Irak zo sterk gedaald is - ze zijn zeker niet allemaal vermoord.

Maar dwaal jij maar lekker verder in jouw eigen wereldbeeld van Christen- vervolging en martelaarschap.


Ze vluchten naar het westen omdat het leven ze ondraaglijk wordt gemaakt.

mark61
05-12-13, 11:43
Bij een schuldvraag kijk je naar de daders en dat zijn de Irakezen en de Irakese regering.

Nee, dat is een leugen.

mark61
05-12-13, 11:46
Natuurlijk zijn ze schuldig. Ze laten het gebeuren.

In elk land is misdaad. Dat 'laat' de regering dus 'gebeuren'.

Lulredenering.

Tis dat het hier zo saai is, anders kreeg je niet zoveel aandacht van de goegemeente. Enjoy! :wohaa:

Karin.N
05-12-13, 13:21
In elk land is misdaad. Dat 'laat' de regering dus 'gebeuren'.

Lulredenering.

Tis dat het hier zo saai is, anders kreeg je niet zoveel aandacht van de goegemeente. Enjoy! :wohaa:

Ach, we mesten hem vet, dan kan ie met de kerst aan het spit.......:wohaa:

Umarvlie
05-12-13, 13:24
Ach, we mesten hem vet, dan kan ie met de kerst aan het spit.......:wohaa:

Haram... die hele Kerst trouwens, heidense feesten.

vitalis
05-12-13, 13:25
Voor een voortdurende misstand is een regering verantwoordelijk, ja. Dat is heel normaal..

H.P.Pas
05-12-13, 13:35
Ach, we mesten hem vet, dan kan ie met de kerst aan het spit.......:wohaa:

Kweenie..

Wanneer iemand onder u de HERE een offergave brengen wil, dan zult gij uw offergave brengen van het vee, zowel van het rundvee als van het kleinvee. 3 Indien zijn offergave een brandoffer van rundvee is, dan zal hij een gaaf dier van het mannelijk geslacht brengen. Naar de ingang van de tent der samenkomst zal hij het brengen, opdat hij welgevallig zij voor het aangezicht des HEREN. 4 Dan zal hij zijn hand op de kop van het brandoffer leggen; zo zal het, hem ten goede, welgevallig zijn, om over hem verzoening te doen.

Lijkt me ergens passender :

Het brandoffer heeft vier verschillende aspecten:
1. Het is een welriekende reuk voor God. Hij stelt deze offerande op prijs. Het wordt niet vanwege zonde gebracht, maar vanwege toewijding.
2. Het wordt ter acceptatie gebracht in plaats van degene die het offer brengt.
3. Er wordt een leven gegeven.
4. Het wordt volledig verbrand.

mark61
05-12-13, 13:46
Ach, we mesten hem vet, dan kan ie met de kerst aan het spit.......:wohaa:

Ik eet alleen halal :slaap:

Karin.N
05-12-13, 14:33
Ik eet alleen halal :slaap:

We geven hem cadeau aan Knuppel, per slot van rekening is dit allemaal zijn schuld :ego:

Karin.N
05-12-13, 14:36
Haram... die hele Kerst trouwens, heidense feesten.

Dat komt dan goed uit, want ik ben zo heidens als maar zijn kan. Ik heb al die religieuze toeters en bellen niet nodig om een sympathiek mens te zijn :ego:

ik vrees alleen dit jaar alleen zonder kerstboom, staat nog opgeslagen ergens en we weten niet waar. Moet ik eerst al m'n zooi uitzoeken en daar heb ik niet zo'n zin in.

Umarvlie
05-12-13, 14:41
... ik ben zo heidens als maar zijn kan...
... dit jaar alleen zonder kerstboom ...

Dat kan dus ECHT niet... je MOET als Heiden die boom verbranden. Anders ben je ook maar een nep-heiden.

super ick
05-12-13, 15:02
We geven hem cadeau aan Knuppel, per slot van rekening is dit allemaal zijn schuld :ego:

Dat is pas echt wreed.

H.P.Pas
05-12-13, 15:15
Toen Sadam er nog zat waren de Shiieten en de Koerden het haasje. We weten wat er gebeurt is. luchtaanvallen met gifgas en grootschalig vermoorden van Shiieten.
Je kunt dus niet stellen dat het eerst een land van melk en honing was waar het westen de rust heeft verstoord.


Tussen neus en lippen door is het land, voor en tijdens Sadam, ook nog etnisch van Joden gezuiverd. Tenzij je je op het standpunt wilt stellen dat die, met achterlating van hun bezittingen, vrijwillig zijn vertrokken.

vitalis
05-12-13, 15:37
Tussen neus en lippen door is het land, voor en tijdens Sadam, ook nog etnisch van Joden gezuiverd. Tenzij je je op het standpunt wilt stellen dat die, met achterlating van hun bezittingen, vrijwillig zijn vertrokken.

Ook dat nog.

Umarvlie
05-12-13, 15:43
Tussen neus en lippen door is het land, voor en tijdens Sadam, ook nog etnisch van Joden gezuiverd. Tenzij je je op het standpunt wilt stellen dat die, met achterlating van hun bezittingen, vrijwillig zijn vertrokken.

Vooral voor, als reactie op de "stichting" van Israel - dit is in meer, zo niet de meeste landen in die regio gebeurd. Maar goed, het gaat hier niet om Christenen dus is het niet zo belangrijk.

H.P.Pas
05-12-13, 16:22
- dit is in meer, zo niet de meeste landen in die regio gebeurd. .

Een tweede Nakba. Mag ook wel eens gezegd.

super ick
05-12-13, 18:00
Tussen neus en lippen door is het land, voor en tijdens Sadam, ook nog etnisch van Joden gezuiverd. Tenzij je je op het standpunt wilt stellen dat die, met achterlating van hun bezittingen, vrijwillig zijn vertrokken.

Er is weinig tot geen plaats voor andere geloven.

De animo om geweld te gebruiken is groot. 'Onderling' maar vooral ook tegen christenen en joden. De tegenstellingen, die helemaal niet zo groot zijn, worden uitvergroot. De grote krachten, Iran en Saudi Arabië laten geen mogelijkheid voorbij gaan om de vlam in de pan te laten slaan dmv het leveren van wapens en milities.

knuppeltje
06-12-13, 08:48
Ach, we mesten hem vet, dan kan ie met de kerst aan het spit.......:wohaa:

Gatver...moet dat?

knuppeltje
06-12-13, 08:49
We geven hem cadeau aan Knuppel, per slot van rekening is dit allemaal zijn schuld :ego:


Ik weet van niks. :blowen:

knots71karel
07-12-13, 00:18
Je draait - jij stelt een schuldvraag. als VS Saddam niet hadden verdreven was deze vermeende Christenvervolging niet gebeurd dus wie hebben er dan schuld? VS dus, die hebben dit mogelijk gemaakt. Erg simpel, maar als jij dat niet wil begrijpen dan is dat jouw probleem.

ZO SIMPEL ...
Politie en leger hebben te beperkte macht om het geweld tegen christenen tegen te gaan[5] (http://www.christipedia.nl/Artikelen/I/Irak#voetnoot_5).


"In heel Irak heerst een klimaat van geweld. Christenen zijn wel het mikpunt van aanhangers van opkomende islamistische stromingen, die bijvoorbeeld aanslagen plegen op winkels van christenen waar alcohol wordt verkocht. Soms gaat het ook om 'gewone' criminaliteit, overvallen op welgestelde christenen, die vervolgens islamistisch worden gemotiveerd. En sommige groepen brengen de lokale christenen graag in verband met de Amerikanen, die Irak zijn binnengevallen; dat zijn immers ook christenen."


Saddam had die paar Christenen destijds hard nodig , voor zijn ''oorlogs machine'' ze waren over het algemeen ook welgesteld , maar echt vrij waren ze onder SADDAM ook niet.

Herman Teule, hoogleraar oosters christendom aan de Radboud Universiteit en directeur van het Instituut voor Oosters Christendom (IVOC) in Nijmegen (2010)

Juffrouw_Saartje
07-12-13, 09:56
Het maakt mij niet uit wat jou interesseert, maar compassie met vervolgde christenen is bij jou ver te zoeken.

Ik hoopte toch nog een beetje medemenselijkheid te zien bij jou, maar je hebt gelijk, ik had beter moeten weten.


Dat is niet waar. Karin stelt juist dat burgers het slachtoffer zijn, en daarmee doelt ze op alle burgers in nood, ongeacht afkomst, ras of religie, dus ook christelijke. Je hebt het over medemenselijkheid, maar juist Karin zal iemand helpen in eerste instantie vanwege het feit dat iemand een medemens is.

vitalis
07-12-13, 10:00
Dat is niet waar. Karin stelt juist dat burgers het slachtoffer zijn, en daarmee doelt ze op alle burgers in nood, ongeacht afkomst, ras of religie, dus ook christelijke. Je hebt het over medemenselijkheid, maar juist Karin zal iemand helpen in eerste instantie vanwege het feit dat iemand een medemens is.

Nou ik hoop maar dat ik me vergis, maar ze wekt wel de indruk dat vervolging van christenen haar niet interesseert. Daarin staat ze overigens niet alleen op dit prikbord.

knuppeltje
07-12-13, 10:34
Nou ik hoop maar dat ik me vergis, maar ze wekt wel de indruk dat vervolging van christenen haar niet interesseert. Daarin staat ze overigens niet alleen op dit prikbord.

Mafketel.

vitalis
07-12-13, 10:36
Mafketel.

En de volgende meldt zich al. Je voelt je zeker aangesproken...