PDA

Bekijk Volledige Versie : VN krijgt geen inzage in misbruikdossiers Vaticaan



knuppeltje
04-12-13, 08:58
VN krijgt geen inzage in misbruikdossiers Vaticaan
Bewerkt door: redactie − 04/12/13, 02:18 − bron: ANP

Het Vaticaan is niet van plan informatie te verschaffen over vermeend seksueel misbruik door priesters, nonnen en monniken. De Rooms-Katholieke Kerk in Rome komt daarmee niet tegemoet aan de wens van de Verenigde Naties (VN), die om deze informatie hadden gevraagd.

De VN-commissie voor de Rechten van het Kind vroeg in juli bij de Heilige Stoel om gedetailleerde informatie over alle kindermisbruikzaken die sinds 1995 bij het het Vaticaan zijn aangegeven. Zo wil de commissie weten of geestelijken die kinderen hebben misbruikt, nog met hun slachtoffers contact hebben gehad.

Het pauselijk gezag weigert deze informatie te verstrekken, omdat dat geen taak van de Heilige Stoel zou zijn, aldus de BBC gisteren. Als de rechterlijke macht in landen waar het misbruik heeft plaatsgevonden om de informatie vraagt, zullen deze gegevens wel worden verstrekt.

De Britse Nationale Seculiere Vereniging vindt dat het Vaticaan zich verschuilt achter juridische details. De commissie voor de Rechten van het Kind gaat in januari vertegenwoordigers van het Vaticaan ondervragen over het seksueel misbruik in de katholieke kerk.

Paus Franciscus gaf tijdens zijn aantreden in maart aan dat het aanpakken van kindermisbruik cruciaal is voor de geloofwaardigheid van de Rooms-Katholieke Kerk. (VK.nl)


Dat zal wel zijn omwille van de verzoening. Niet Mars?

super ick
04-12-13, 09:08
Verzoening met kinderverkrachters...........
Lijkt me een lastige opgave.

Die kerk trekt alleen nog maar zieltjes in landen waar de mensen nog onwetend zijn.

knuppeltje
04-12-13, 09:19
Verzoening met kinderverkrachters...........
Lijkt me een lastige opgave.

Die kerk trekt alleen nog maar zieltjes in landen waar de mensen nog onwetend zijn.

Tja, de baas kan wel in een Fiatje rondtoeren, en net doen alsof hij de hele toko reorganiseert naar openheid en transparantie, maar daarbij moet hij wel rekening leren houden met dat wij wat minder op zijn woorden...maar meer op zijn daden zullen letten.

Marsipulami
04-12-13, 09:25
De VN kan maar beter wat blauwhelmen naar Nederland sturen om het zwarte piet probleem daar te gaan oplossen.

knuppeltje
04-12-13, 09:28
De VN kan maar beter wat blauwhelmen naar Nederland sturen om het zwarte piet probleem daar te gaan oplossen.

Niks ertegen in te brengen zeker?

super ick
04-12-13, 09:33
De VN kan maar beter wat blauwhelmen naar Nederland sturen om het zwarte piet probleem daar te gaan oplossen.

Zo dit geeft even een inkijkje in het brein van een Katholiek.

Het wereldwijde kindermisbruik wordt doodleuk vergeleken met een nondiscussie over een onschuldig kinderfeest. Daarmee steek je een dikke middelvinger op naar honderden misbruikte kinderen.

Nog iets om snel onder het kleed te vegen en gewoon door te gaan. Blijf jij maar knielen voor een stel misbruikers.

Marsipulami
04-12-13, 09:35
Niks ertegen in te brengen zeker?

Nee, niks.

Marsipulami
04-12-13, 09:37
Zo dit geeft even een inkijkje in het brein van een Katholiek.

Het wereldwijde kindermisbruik wordt doodleuk vergeleken met een nondiscussie over een onschuldig kinderfeest. Daarmee steek je een dikke middelvinger op naar honderden misbruikte kinderen.

Nog iets om snel onder het kleed te vegen en gewoon door te gaan. Blijf jij maar knielen voor een stel misbruikers.

Het gaat gewoon over wat mediageile egotrippers die hun ideologisch gelijk willen halen over de ruggen van misbruikte kinderen.

knuppeltje
04-12-13, 09:55
Nee, niks.

Dat dacht ik dus ook al.

super ick
04-12-13, 09:59
Het gaat gewoon over wat mediageile egotrippers die hun ideologisch gelijk willen halen over de ruggen van misbruikte kinderen.

O, onder dat motto houden we de kindermisbruikers lekker verborgen en moeten we maar hopen op het zelfreinigend vermogen van de kerk. Daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.

Blijkt maar weer dat het een criminele organisatie is die opgedoekt dient te worden.

Loubnalulu
04-12-13, 10:10
Hij houdt dus informatie achter, dan is het zelf ook een vieze pedofiel of keurt hij hun gedrag goed.
Anders zou 1 meteen alle informatie geven, en dat niet alleen, de desbetreffende viezerikken erbij.
2 al die viezerikken uit het vaticaan trappen.
3 dat zou de paus nooit doen maar ik vind gewoon dat hij dat moet doen, die pedos in elkaar laten beuken en dan als vondeling bij de politie voor de deur neerleggen.

knuppeltje
04-12-13, 10:10
Hij houdt dus informatie achter, dan is het zelf ook een vieze pedofiel of keurt hij hun gedrag goed.
Anders zou 1 meteen alle informatie geven, en dat niet alleen, de desbetreffende viezerikken erbij.
2 al die viezerikken uit het vaticaan trappen.
3 dat zou de paus nooit doen maar ik vind gewoon dat hij dat moet doen, die pedos in elkaar laten beuken en dan als vondeling bij de politie voor de deur neerleggen.

Niets gebroken?

Loubnalulu
04-12-13, 10:18
Ik nee hoor, ben gewoon heel duidelijk over dat soort mensen.
Die mot ik niet.
En ja, ik ben zo een persoon die elke dag weer de ramen van de buurman eruit zou gooien als ik zou weten dat er bij ons in de straat een pedo zou wonen.
Die mensen zijn niks waard in mijn ogen.

Marsipulami
04-12-13, 12:44
O, onder dat motto houden we de kindermisbruikers lekker verborgen en moeten we maar hopen op het zelfreinigend vermogen van de kerk. Daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.

Blijkt maar weer dat het een criminele organisatie is die opgedoekt dient te worden.


Men zou kunnen beginnen met de stoep voor de eigen deur te vegen. Ik stel voor dat het Vaticaan de dossiers opvraagt over sexueel misbruik gepleegd door VN-personeel.


Cijfers seksueel misbruik bij VN

25/12/09 - 18u05

De Verenigde Naties hebben een website onthuld met cijfers van seksueel wangedrag van VN-personeel. Het gaat om gevallen die zich sinds 2006 hebben voorgedaan tijdens politieke en vredesmissies wereldwijd. De website is in handen van de gedrag- en discipline-eenheid van de VN.

Zo is in grafieken te zien hoeveel gevallen bewezen werden verklaard en of er actie is ondernomen tegen de daders. De site is de meest recente inspanning van de VN om seksueel wangedrag door VN-personeel aan de kaak te stellen.

Congo-vredesmissie Monuc

VN-leiders eisten maatregelen in 2004 toen de vredesmissie in Congo (Monuc) onder vuur kwam te liggen. VN-soldaten werden ervan beschuldigd te betalen voor seks met minderjarige meisjes in het Afrikaanse land. Een 14-jarige Congolese zei bijvoorbeeld dat ze twee eieren had gekregen voor seks met een militair.

Dit jaar zijn er veertig klachten over seksueel misbruik tegen Monuc ingediend. Dat is beduidend meer dan bij de andere missies. Ook tegen de missie in Liberia (Unmil) zijn veel klachten ingediend, vijftien in het afgelopen jaar. (anp/mvdb)

De site in kwestie


Website met cijfers seksueel misbruik bij VN - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1046415/2009/12/25/Website-met-cijfers-seksueel-misbruik-bij-VN.dhtml)

Umarvlie
04-12-13, 13:25
Men zou kunnen beginnen met de stoep voor de eigen deur te vegen

en dan in het nota bene door jou gequote artikeltje


De Verenigde Naties hebben een website onthuld met cijfers van seksueel wangedrag van VN-personeel.

Lees je zelf niet wat je post? VN probeert wel openheid te geven.

super ick
04-12-13, 15:06
Men zou kunnen beginnen met de stoep voor de eigen deur te vegen. Ik stel voor dat het Vaticaan de dossiers opvraagt over sexueel misbruik gepleegd door VN-personeel.


Cijfers seksueel misbruik bij VN

25/12/09 - 18u05

De Verenigde Naties hebben een website onthuld met cijfers van seksueel wangedrag van VN-personeel. Het gaat om gevallen die zich sinds 2006 hebben voorgedaan tijdens politieke en vredesmissies wereldwijd. De website is in handen van de gedrag- en discipline-eenheid van de VN.

Zo is in grafieken te zien hoeveel gevallen bewezen werden verklaard en of er actie is ondernomen tegen de daders. De site is de meest recente inspanning van de VN om seksueel wangedrag door VN-personeel aan de kaak te stellen.

Congo-vredesmissie Monuc

VN-leiders eisten maatregelen in 2004 toen de vredesmissie in Congo (Monuc) onder vuur kwam te liggen. VN-soldaten werden ervan beschuldigd te betalen voor seks met minderjarige meisjes in het Afrikaanse land. Een 14-jarige Congolese zei bijvoorbeeld dat ze twee eieren had gekregen voor seks met een militair.

Dit jaar zijn er veertig klachten over seksueel misbruik tegen Monuc ingediend. Dat is beduidend meer dan bij de andere missies. Ook tegen de missie in Liberia (Unmil) zijn veel klachten ingediend, vijftien in het afgelopen jaar. (anp/mvdb)

De site in kwestie


Website met cijfers seksueel misbruik bij VN - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1046415/2009/12/25/Website-met-cijfers-seksueel-misbruik-bij-VN.dhtml)

Als daar misstanden zijn moeten die ook aangaat worden.

E.e.a. Staat helemaal los van het kindermisbruik in de RKK.

Waarom geeft de RKK niet gewoon alle namen van kindermisbruikers vrij?
Waarom zijn alle kindermisbruikers er niet direct, zonder pardon uitgegooid?
Waarom hebben ze geen aangifte gedaan tegen deze misbruikers?

Maar nee. Het was jaren bekend, ze hebben jarenlang gezwegen. Pas toen de slachtoffers zich gingen roeren en ze geen kant meer uit konden hebben toegegeven.

Fijn clubje is dat waar jij het voor opneemt en waar je lid van blijft.

Marsipulami
04-12-13, 15:59
en dan in het nota bene door jou gequote artikeltje



Lees je zelf niet wat je post? VN probeert wel openheid te geven.

Ga dan maar eens kijken naar die site. Ik vind daar geen namen, laat staan dossiers en de cijfers zijn er ook allemaal vanaf gehaald. Dat artikeltje van het Laatste Nieuws bevat meer info dan die hele website.

Allegations by Category of Personnel (Sexual Exploitation and Abuse) (http://cdu.unlb.org/Statistics/AllegationsbyCategoryofPersonnelSexualExploitation andAbuse.aspx)

Marsipulami
04-12-13, 16:07
Als daar misstanden zijn moeten die ook aangaat worden.

E.e.a. Staat helemaal los van het kindermisbruik in de RKK.

Waarom geeft de RKK niet gewoon alle namen van kindermisbruikers vrij?
Waarom zijn alle kindermisbruikers er niet direct, zonder pardon uitgegooid?
Waarom hebben ze geen aangifte gedaan tegen deze misbruikers?

Maar nee. Het was jaren bekend, ze hebben jarenlang gezwegen. Pas toen de slachtoffers zich gingen roeren en ze geen kant meer uit konden hebben toegegeven.

Fijn clubje is dat waar jij het voor opneemt en waar je lid van blijft.

Er zijn wereldwijd al tienduizenden kilo's aan rapporten en gerechtelijke onderzoeken geproduceerd over kerkgerelateerd sexueel misbruik.

Als er iets is waarover iedereen goed geïnformeerd is dan is het wel kerkgerelateerd sexueel misbruik.

Het wordt tijd dat de 99,99 % andere slachtoffers (waar er geen band is van de dader met de kerk) ook wat aandacht krijgen van de pedo-jagers.

vitalis
04-12-13, 16:56
Er zijn wereldwijd al tienduizenden kilo's aan rapporten en gerechtelijke onderzoeken geproduceerd over kerkgerelateerd sexueel misbruik.

Als er iets is waarover iedereen goed geïnformeerd is dan is het wel kerkgerelateerd sexueel misbruik.

Het wordt tijd dat de 99,99 % andere slachtoffers (waar er geen band is van de dader met de kerk) ook wat aandacht krijgen van de pedo-jagers.

Ze zullen wel weer een hoop te verbergen hebben, die papen.

super ick
04-12-13, 17:35
Er zijn wereldwijd al tienduizenden kilo's aan rapporten en gerechtelijke onderzoeken geproduceerd over kerkgerelateerd sexueel misbruik.

Als er iets is waarover iedereen goed geïnformeerd is dan is het wel kerkgerelateerd sexueel misbruik.

Het wordt tijd dat de 99,99 % andere slachtoffers (waar er geen band is van de dader met de kerk) ook wat aandacht krijgen van de pedo-jagers.

Die kan Robert M. Ook proberen. Denk niet dat ze er intrappen.
Dit gaat over grootschalig, wereldwijd kindermisbruik door jou geloofsgenoten en dat vind je niet leuk om te horen/lezen.

Umarvlie
05-12-13, 07:24
Ga dan maar eens kijken naar die site. Ik vind daar geen namen, laat staan dossiers en de cijfers zijn er ook allemaal vanaf gehaald. Dat artikeltje van het Laatste Nieuws bevat meer info dan die hele website.

Allegations by Category of Personnel (Sexual Exploitation and Abuse) (http://cdu.unlb.org/Statistics/AllegationsbyCategoryofPersonnelSexualExploitation andAbuse.aspx)

Ja ja ... in ieder geval staat het er... itt de RK die het gewoon jarenlang ontkent en verdoezelt heeft. Dus wat is nu je probleem en waarom veegt je niet je eigen stoep eerst eens schoon voordat je naar andere stoepjes gaat wijzen?

Umarvlie
05-12-13, 07:25
Als er iets is waarover iedereen goed geïnformeerd is dan is het wel kerkgerelateerd sexueel misbruik.

Inderdaad, en dit ondanks de tegenwerking van de RK.

Soldim
05-12-13, 07:49
Het wordt tijd dat de 99,99 % andere slachtoffers (waar er geen band is van de dader met de kerk) ook wat aandacht krijgen van de pedo-jagers.

Rekenen kan je ook al niet. In Nederland tussen de 10.000 en 20.000 slachtoffers. Als dat 0.01% zou zijn zouden er in Nl een paar honderd miljard mensen moeten leven.....

super ick
05-12-13, 08:04
Rekenen kan je ook al niet. In Nederland tussen de 10.000 en 20.000 slachtoffers. Als dat 0.01% zou zijn zouden er in Nl een paar honderd miljard mensen moeten leven.....

Mijnheer schiet met hagel om de aandacht van zijn vieze pedoclub af te leiden.

Marsipulami
05-12-13, 10:09
Rekenen kan je ook al niet. In Nederland tussen de 10.000 en 20.000 slachtoffers. Als dat 0.01% zou zijn zouden er in Nl een paar honderd miljard mensen moeten leven.....




Cijfers

Uit onderzoek van Bakker en anderen (2009) blijkt dat 20 procent van de Nederlandse vrouwen en 4 procent van de Nederlandse mannen een vorm van seksueel geweld (exclusief kwetsende opmerkingen) heeft ervaren vóór hun 16e levensjaar. Uit een studie van Van IJzendoorn en anderen (2007) blijkt dat van alle soorten kindermishandeling seksueel misbruik het minst voorkomt. De onderzoekers schatten dat ruim 4 procent van het totale aantal gevallen van kindermishandeling duidt op seksueel misbruik. (...) In 60 procent van deze gevallen gaat het om misbruik door een persoon die niet met het kind in één huis woont.

Dossier Kinderopvang - Feiten en cijfers, Nederlands Jeugdinstituut (http://www.nji.nl/Feiten-en-cijfers)



Hoeveel slachtoffers ?

20% van de nl vrouwen en 4% van de mannen.

Laat ons veronderstellen dat er 16 mio Nederlanders zijn waarvan de helft mannelijk en de helft vrouwelijk. Dan lopen er in Nl 1 600 000 vrouwelijke en 320 000 mannelijke slachtoffers rond van sexueel kindermisbruik.

Het gaat dan over kinderen die jonger dan 16 waren op het moment van misbruik. Als je tot 18 jaar gaat dan lopen er wellicht nog veel meer dan 2 miljoen slachtoffers van kindermisbruik rond in Nederland.

Soldim
05-12-13, 10:16
Het gaat dan over kinderen die jonger dan 16 waren op het moment van misbruik. Als je tot 18 jaar gaat dan lopen er wellicht nog veel meer dan 2 miljoen slachtoffers van kindermisbruik rond in Nederland.

Dat is dan nog minder dan die 100 miljard die jij nodig hebt on je bewering te staven. Verlkaart je benadering: if you can't convince them, confuse them.

Ibrah1234
05-12-13, 10:52
Mijnheer schiet met hagel om de aandacht van zijn vieze pedoclub af te leiden.

Dat is een boute uitspraak. Ik kan me niet voorstellen dat de kerk pedofilie als doelstelling heeft noch propagandeerde JC himself seks met kinderen.

Persoonlijk denk ik dat het komt dat alles wat een beetje "vreemd" was vroeger in het klooster werd gedumpt of zich ging aanmelden op het seminarie.

Umarvlie
05-12-13, 10:56
Dat is een boute uitspraak. ...

Persoonlijk denk ik dat het komt dat alles wat een beetje "vreemd" was vroeger in het klooster werd gedumpt of zich ging aanmelden op het seminarie.

Dit is ook nogal bout - je stelt hier dat nonnen, monnikken en priesters dus eigenlijk allemaal kneusjes en drop-outs zijn?

Ibrah1234
05-12-13, 11:11
Dit is ook nogal bout - je stelt hier dat nonnen, monnikken en priesters dus eigenlijk allemaal kneusjes en drop-outs zijn?

Ik kwam vroeger nog wel eens in een nonnenklooster en velen daarvan zijn volgens mij niet helemaal zoals het zou moeten zijn.

knuppeltje
05-12-13, 11:18
Ik kwam vroeger nog wel eens in een nonnenklooster en velen daarvan zijn volgens mij niet helemaal zoals het zou moeten zijn.

Hier ook niet.

mark61
05-12-13, 11:50
Heren,

Boud - boude

Bouten is weer wat anders.

Ibrah1234
05-12-13, 11:55
Boute / boude (http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/140/)

mark61
05-12-13, 12:01
Boute / boude (http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/140/)

Bizarre nieuwlichterij. Tegenwoordig keuren ze maar alles goed; als foute spellingen etc. maar lang genoeg hardnekkig worden gebruikt worden ze vanzelf 'goed'.

O tempora o mores http://cosgan.de/images/smilie/figuren/a045.gif

Umarvlie
05-12-13, 12:35
Ik kwam vroeger nog wel eens in een nonnenklooster en velen daarvan zijn volgens mij niet helemaal zoals het zou moeten zijn.

"Maagd", of bedoel je juist "geen maagd meer" ?

H.P.Pas
05-12-13, 12:45
Dat is een boute uitspraak.

Boude. Vgl Eng. bold.
Ik zou hier niet over vallen als niet 'bouten' een gemeenzaam oud-Rotterdams synoniem voor 'stoelgang' zou zijn.
Bij mijn jaargang wek je dus onbedoelde associaties.

H.P.Pas
05-12-13, 12:46
Heren,

Boud - boude

Bouten is weer wat anders.

:aanwal: jij typt altijd zo snel.

Ibrah1234
05-12-13, 13:18
"Maagd", of bedoel je juist "geen maagd meer" ?

Geestesgesteldheid.

Marsipulami
05-12-13, 13:25
Dat is dan nog minder dan die 100 miljard die jij nodig hebt on je bewering te staven. Verlkaart je benadering: if you can't convince them, confuse them.

Als er 2 000 000 slachtoffers zijn en er kunnen daarvan 10 000 slachtoffers in verband gebracht worden met de katholieke kerk dan is dat 1 op 200 oftewel 99,5% van de slachtoffers die geen aandacht krijgen omdat de katholieke instellingen er niets mee te maken hebben.

Je zou kunnen zeggen dat het 20 000 slachtoffers zijn, maar er bestaan ook studies die het hebben over 40% meisjes die slachtoffer zijn en 10% van de jongens. Dan kom je over de 4 000 000 slachtoffers voor heel nederland.

Umarvlie
05-12-13, 13:28
Dan kom je over de 4 000 000 slachtoffers voor heel nederland.

Ga nog even zo door ... dan kom je vanzelf uit op een getal wat nog groter is dan het aantal mensen dat in Belgie woont. Hou vol, je kunt het!

Kijk nog eens het door jou geplaatste stukje na, dan zal je zien dat er twee onderzoeken worden aangehaald. Welke is nu juist? of moeten we daar ook weer een onderzoek naar beginnen?

mark61
05-12-13, 13:48
:aanwal: jij typt altijd zo snel.

Bij mijn jaargang hoorde ook een degelijke typecursus :hihi:

Marsipulami
05-12-13, 13:48
Ga nog even zo door ... dan kom je vanzelf uit op een getal wat nog groter is dan het aantal mensen dat in Belgie woont. Hou vol, je kunt het!

Kijk nog eens het door jou geplaatste stukje na, dan zal je zien dat er twee onderzoeken worden aangehaald. Welke is nu juist? of moeten we daar ook weer een onderzoek naar beginnen?

OK wat zegt een officiële brochure van het NL ministerie van Justitie over het percentage kinderen dat slachtoffer is van sexueel misbruik.


(...) Als we de gebeurtenissen binnen en buiten de kring van verwanten combineren, blijkt dat bijna 40% van de vrouwen vóór het zestiende jaar een of meer ervaringen met seksueel misbruik heeft gehad. De meest voorkomende leeftijd waarop misbruik vaak voorkomt ligt tussen de acht en twaalf jaar. Naar seksueel misbruik van jongens is in ons land nog geen landelijk onderzoek verricht. Buitenlandse studies tonen aan dat drie tot negen procent van de jongens misbruikervaringen kent, meestal gepleegd door mannen buiten de kring van familieleden.

(...)

Exemplaren van deze brochure zijn gratis te bestellen bij:

Ministerie van Justitie
Directie Preventie, Jeugd en Sanctiebeleid
Afdeling Informatie, Voorlichting en Publiciteit
Postbus 20301
2500 EH Den Haag

fax: (070) 37079 16
__________

Conclusie: Als het aantal misbruikslachtoffers in Nederland je wat te hoog uitvalt wend je dan tot het NL Ministerie in Den Haag om desinformatie van de bevolking aan te klagen.

mark61
05-12-13, 13:50
Als er 2 000 000 slachtoffers zijn en er kunnen daarvan 10 000 slachtoffers in verband gebracht worden met de katholieke kerk dan is dat 1 op 200 oftewel 99,5% van de slachtoffers die geen aandacht krijgen omdat de katholieke instellingen er niets mee te maken hebben.

De lol is dat bij jouw club de misdaad virtueel georganiseerd is. Geen enkele poging de misdaden te voorkomen; daders worden niet uitgeleverd aan justitie, maar weggemoffeld. En erger nog, in de gelegenheid gesteld hun misdaden nog eens te herhalen.

De katholieke kerk. Een criminele organisatie.

Dat je dan naar de 'ongeorganiseerde concurrentie' wijst is een gotspe.

Umarvlie
05-12-13, 13:52
Conclusie: Als het aantal misbruikslachtoffers in Nederland je wat te hoog uitvalt wend je dan tot het NL Ministerie in Den Haag om desinformatie van de bevolking aan te klagen.

Pff.. desinformatie door overheden zijn we hier wel aan gewend. Ik vroeg dus over jouw eerder stukje maar goed dit wordt een google-oorlog anders.

Marsipulami
05-12-13, 14:07
Pff.. desinformatie door overheden zijn we hier wel aan gewend. Ik vroeg dus over jouw eerder stukje maar goed dit wordt een google-oorlog anders.

Ok geen officiële overheidsbronnen dan maar:


In een bevolkingsstudie bij 12- tot 25-jarigen (De Graaf e.a., 2005) 8 geeft 1 op de 6 Nederlandse meisjes (17,8%) en bijna 1 op de 20 jongens (4,2%) aan vóór hun 16e wel eens gedwongen te zijn om ‘dingen te doen of toe te staan die ze eigenlijk niet wilden’. Meestal gaat het om SGG tijdens de pubertijd en adolescentie. Nederlands onderzoek van Kuyper e.a. (2009) vindt dat 15,8% van de meisjes en 7,5% van de jongens ooit te maken kreeg met seksuele dwang sinds hun 14e verjaardag.

Uit een Nederlandse bevolkingsstudie (gemiddelde leeftijd 38,5 jaar) uit 2006 blijkt dat 19% van de vrouwen en 4% van de mannen vóór hun 16e slachtoffer is geworden van SGG: van ongedwongen seksuele aanrakingen tot verkrachting. De gemiddelde leeftijd bij de aanvang van het misbruik is 10 jaar bij de meisjes en 11 jaar bij de jongens (Van Berlo & Höing, 2006).

Wereldwijd lopen de cijfers uiteen van 12 tot 35% van de vrouwen en 4 tot 5% van de mannen die vóór hun 18e ongewenste seksuele ervaringen heeft (Putnam, 2003).

http://www.sensoa.be/sites/default/files/feitenencijfersseksueelgrensoverschrijdendgedrag20 11.pdf

Marsipulami
05-12-13, 14:48
De lol is dat bij jouw club de misdaad virtueel georganiseerd is. Geen enkele poging de misdaden te voorkomen; daders worden niet uitgeleverd aan justitie, maar weggemoffeld. En erger nog, in de gelegenheid gesteld hun misdaden nog eens te herhalen.

De katholieke kerk. Een criminele organisatie.

Dat je dan naar de 'ongeorganiseerde concurrentie' wijst is een gotspe.

In Nederland blijken katholieke instellingen verantwoordelijk voor 0.5% van het totale kindermisbruik in de voorbije eeuw. Terwijl tot 40%van de NL leerlingen in de voorbije eeuw naar katholieke scholen gingen. Het is dus overduidelijk dat kindermisbruik binnen de context van katholieke organisaties op de meest efficiënte wijze is bestreden.

knots71karel
05-12-13, 17:58
Verzoening met kinderverkrachters...........
Lijkt me een lastige opgave.

Die kerk trekt alleen nog maar zieltjes in landen waar de mensen nog onwetend zijn.

Gelukkig ,want Geloof maakt meer kapot dan de mens lief is !
:tik:

knots71karel
05-12-13, 18:00
De VN kan maar beter wat blauwhelmen naar Nederland sturen om het zwarte piet probleem daar te gaan oplossen.

Vind ik ook want dat is momenteel WERELD probleem nr 1 .
:gniffel:

knots71karel
05-12-13, 18:06
Zo dit geeft even een inkijkje in het brein van een Katholiek.

Het wereldwijde kindermisbruik wordt doodleuk vergeleken met een nondiscussie over een onschuldig kinderfeest. Daarmee steek je een dikke middelvinger op naar honderden misbruikte kinderen.

Nog iets om snel onder het kleed te vegen en gewoon door te gaan. Blijf jij maar knielen voor een stel misbruikers.

Het pauselijk gezag weigert deze informatie te verstrekken,aan de VN omdat dat geen taak van de Heilige Stoel zou zijn, aldus de BBC gisteren. Als de rechterlijke macht in landen waar het misbruik heeft plaatsgevonden om de informatie vraagt, zullen deze gegevens wel worden verstrekt. !

Dus het Vaticaan wil wel info geven.

En het Sinterklaas feest heeft er niks mee te maken ,als ik het zo lees

knots71karel
05-12-13, 18:08
O, onder dat motto houden we de kindermisbruikers lekker verborgen en moeten we maar hopen op het zelfreinigend vermogen van de kerk. Daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.

Blijkt maar weer dat het een criminele organisatie is die opgedoekt dient te worden.

Dat geld toch voor bijna alle geloven ?

knots71karel
05-12-13, 18:16
en dan in het nota bene door jou gequote artikeltje



Lees je zelf niet wat je post? VN probeert wel openheid te geven.

Om je rot te lachen , waar het hier om gaat is KINDERMISBRUIK zou je denken ?
Maar uiteindelijk komt het hier op neer om het Rooms Katholieke geloof weer ff op de ''korrel '' te nemen !
Bij ander geloven komt dit uiteraard NOOIT voor .
:wink:

knots71karel
05-12-13, 18:25
Hij houdt dus informatie achter, dan is het zelf ook een vieze pedofiel of keurt hij hun gedrag goed.
Anders zou 1 meteen alle informatie geven, en dat niet alleen, de desbetreffende viezerikken erbij.
2 al die viezerikken uit het vaticaan trappen.
3 dat zou de paus nooit doen maar ik vind gewoon dat hij dat moet doen, die pedos in elkaar laten beuken en dan als vondeling bij de politie voor de deur neerleggen.

Een bom op het Vaticaan , alles in EEN KLAP opgelost .
:rolleyes:

knots71karel
05-12-13, 18:59
Ik nee hoor, ben gewoon heel duidelijk over dat soort mensen.
Die mot ik niet.
En ja, ik ben zo een persoon die elke dag weer de ramen van de buurman eruit zou gooien als ik zou weten dat er bij ons in de straat een pedo zou wonen.
Die mensen zijn niks waard in mijn ogen.

Gelukkig leven we nu in een tijd dat , je afschuw kunt uit spreken !*)
Maar ruim 1300 jaar geleden was dat blijkbaar heel gewoon , en nu zijn er nog steeds landen waar meisjes tussen de 8 -12 jaar dus .. kinderen nog , gewoon tot en huwelijk gedwongen worden en de ze wachten echt niet tot ze volwassen zijn !

*)Een meisje is geen handelswaarElke drie seconden wordt een jong meisje gedwongen te trouwen. Vaak met een wildvreemde, veel oudere man. Geld is meestal de reden van kindhuwelijken.
Het bruidje wordt gedwongen tot seks en kan op extreem jonge leeftijd zwanger raken. Haar lichaam is echter nog niet klaar voor de zwangerschap. Het risico dat zij of de baby sterft is heel groot. Ook loopt ze kans op misbruik, mishandeling en hiv.

En zo ging het er 1300 jaar geleden ,en de Profeet Mohammed was geen uitzondering het was toen vrij normaal

Aïsja (http://nl.wikipedia.org/wiki/A%C3%AFsja) trouwde op zevenjarige leeftijd circa 622 (http://nl.wikipedia.org/wiki/622); huwelijk werd pas*) twee à drie jaar later (geconsummeerd (http://nl.wikipedia.org/wiki/Consummatie); stierf na Mohammed circa 678 (http://nl.wikipedia.org/wiki/678)

*) Dus nog geen 10 jaar oud , maar het waren toen andere tijden !
,maar er zijn nog steeds landen waar dit heel normaal is , ja zelfs nu nog in het jaar 2013 .

knots71karel
05-12-13, 19:16
Dit is ook nogal bout - je stelt hier dat nonnen, monnikken en priesters dus eigenlijk allemaal kneusjes en drop-outs zijn?

Daar doelde hij niet op !
het ging vaak om ''vondelingen '' baby,s die bij een klooster werden gedumpt .
Daat tegen over staat dat er o.a in Italie in de buurt van kloosters restanten van lijkjes zijn gevonden ,en ook is ergens een kalkput gevonden met baby lijkjes (dat zou ik moeten opzoeken).

knuppeltje
06-12-13, 08:46
Het is dus overduidelijk dat kindermisbruik binnen de context van katholieke organisaties op de meest efficiënte wijze is bestreden.

Dan was dat niet alsmaar eeuwenlang doorgegaan.

mark61
06-12-13, 10:05
[B]Als de rechterlijke macht in landen waar het misbruik heeft plaatsgevonden om de informatie vraagt, zullen deze gegevens wel worden verstrekt. !

Dat is gewoon niet waar. De kerk verstopte de misdadigers routineus. Nou ja technisch klopt dat dan zeker, de autoriteiten kregen er geen lucht van, dus konden ook niks vragen.

mark61
06-12-13, 10:06
Maar uiteindelijk komt het hier op neer om het Rooms Katholieke geloof weer ff op de ''korrel '' te nemen !

Geen geloof, een organisatie. Beetje blijven opletten.

H.P.Pas
06-12-13, 11:59
Geen geloof, een organisatie. Beetje blijven opletten.

Hm. Ik geloof in de éne, heilige, katholieke en apostolische Kerk.

mark61
06-12-13, 12:44
Oh pardon.

super ick
06-12-13, 14:57
Oh pardon.

Voor wat?

knots71karel
06-12-13, 22:30
Dat is gewoon niet waar. De kerk verstopte de misdadigers routineus. Nou ja technisch klopt dat dan zeker, de autoriteiten kregen er geen lucht van, dus konden ook niks vragen.

Als ze NU (ik heb het niet over honderd jaar geleden of langer ) in een land om medewerking van het VATICAAN vragen dan doen ze dat .
En voor de rest zal het mijn worst zijn want mijn mening is nog altijd ELK geloof maakt meer kapot dan je lief is ! En als je hier het R K op de korrel neemt dan kun je net zo goed elk willekeurig Geloof na gaan pluizen dan komt er meer dan genoeg Ellende en Rottigheid boven water !

:jeweetog:

knots71karel
06-12-13, 22:48
Geen geloof, een organisatie. Beetje blijven opletten.

Als je het onderstaande leest zou je zeggen je hebt gelijk , maar ik sta niet in voor de waarheid van het onderstaande :




Maandag, 13 augustus 2012 09:20














http://niburu.co/images/2012/augustus/adoption.jpgHet schijnt en lijkt dat 2012 inderdaad het jaar wordt waarin alle beerputten eindelijk worden geopend. De handel in baby’s door katholieke nonnen is er daar één van.
De hartverscheurende getuigenissen van vrouwen in ondermeer Canada, Amerika, Australië en Ierland komen nu naar buiten.

Het is bijna onvoorstelbaar dat de Katholieke Kerk hier zolang mee is weggekomen. Duizenden en duizenden kinderen zijn bij jonge ongehuwde moeders gedwongen weggehaald door nonnen in katholieke kraamklinieken over de hele wereld en voor grof geld verkocht.

Zoals door één vrouw wordt verteld: “Ik werd bewust bedwelmd door medicijnen, mijn borsten werden afgebonden en ik werd vastgeketend aan het kraambed”.

Een andere: “Ik smeekte en smeekte en deed alles wat mogelijk was om maar even mijn kind te mogen zien”. Het antwoord was: “Nee, dat kan niet, je kind gaat weg voor adoptie”.

In deze katholieke kraamklinieken heerste een streng regime. De vrouwen moesten zich verbergen, schamen en ze werden dag en nacht door de nonnen bewerkt om hun kind af te staan. Ze werden “sletten” genoemd en één vrouw die weigerde om te tekenen vertelde dat, toen ze na 5 uur tegenstribbelen doodmoe was, haar hand werd vastgepakt door een non en dat op die manier de adoptiepapieren werden getekend.

Want deze adoptiehandel was big business voor de nonnen/kerk. Ze “verdienden” hier een Godsvermogen, of beter gezegd een duivelsvermogen, mee:

1) Ze kregen geld van de regering voor iedere vrouw die bij hen kwam bevallen.

2) Ze kregen geld van bedrijven die hen sponsorden.

3) Ze kregen geld voor de verkoop van ieder kind dat beschikbaar kwam voor adoptie.

4) Ze kregen geld van de vaders die ze wisten te traceren en die ze lieten betalen voor de vrouw die ze zwanger hadden gemaakt.

5) Ze verdienden geld door het uitsparen van werkkrachten. De vrouwen werden gedwongen te werken, zoals schoonmaakwerk of de was, voor katholieke ziekenhuizen.

Deze praktijken, uitgevoerd in naam van de Katholieke Kerk, vallen onder de noemer “georganiseerde misdaad”. Dit is niets meer of minder dan georganiseerde mensenhandel. Gelukkig ontstaat er nu geleidelijk meer openheid van zaken, maar of de schuldigen ooit zullen worden bestraft is nog maar de grote vraag.

Naast de Katholieke Kerk schijnt ook het Leger des Heils zich bezig te hebben gehouden met soortgelijke praktijken.





Bron? gewoon ff googlen naar handel in baby.s ,m.v.v Rooms Geloof.

knots71karel
06-12-13, 22:55
Als je het onderstaande leest zou je zeggen je hebt gelijk , maar ik sta niet in voor de waarheid van het onderstaande :



Maandag, 13 augustus 2012 09:20












http://niburu.co/images/2012/augustus/adoption.jpgHet schijnt en lijkt dat 2012 inderdaad het jaar wordt waarin alle beerputten eindelijk worden geopend. De handel in baby’s door katholieke nonnen is er daar één van.
De hartverscheurende getuigenissen van vrouwen in ondermeer Canada, Amerika, Australië en Ierland komen nu naar buiten.

Het is bijna onvoorstelbaar dat de Katholieke Kerk hier zolang mee is weggekomen. Duizenden en duizenden kinderen zijn bij jonge ongehuwde moeders gedwongen weggehaald door nonnen in katholieke kraamklinieken over de hele wereld en voor grof geld verkocht.

Zoals door één vrouw wordt verteld: “Ik werd bewust bedwelmd door medicijnen, mijn borsten werden afgebonden en ik werd vastgeketend aan het kraambed”.

Een andere: “Ik smeekte en smeekte en deed alles wat mogelijk was om maar even mijn kind te mogen zien”. Het antwoord was: “Nee, dat kan niet, je kind gaat weg voor adoptie”.

In deze katholieke kraamklinieken heerste een streng regime. De vrouwen moesten zich verbergen, schamen en ze werden dag en nacht door de nonnen bewerkt om hun kind af te staan. Ze werden “sletten” genoemd en één vrouw die weigerde om te tekenen vertelde dat, toen ze na 5 uur tegenstribbelen doodmoe was, haar hand werd vastgepakt door een non en dat op die manier de adoptiepapieren werden getekend.

Want deze adoptiehandel was big business voor de nonnen/kerk. Ze “verdienden” hier een Godsvermogen, of beter gezegd een duivelsvermogen, mee:

1) Ze kregen geld van de regering voor iedere vrouw die bij hen kwam bevallen.

2) Ze kregen geld van bedrijven die hen sponsorden.

3) Ze kregen geld voor de verkoop van ieder kind dat beschikbaar kwam voor adoptie.

4) Ze kregen geld van de vaders die ze wisten te traceren en die ze lieten betalen voor de vrouw die ze zwanger hadden gemaakt.

5) Ze verdienden geld door het uitsparen van werkkrachten. De vrouwen werden gedwongen te werken, zoals schoonmaakwerk of de was, voor katholieke ziekenhuizen.

Deze praktijken, uitgevoerd in naam van de Katholieke Kerk, vallen onder de noemer “georganiseerde misdaad”. Dit is niets meer of minder dan georganiseerde mensenhandel. Gelukkig ontstaat er nu geleidelijk meer openheid van zaken, maar of de schuldigen ooit zullen worden bestraft is nog maar de grote vraag.

Naast de Katholieke Kerk schijnt ook het Leger des Heils zich bezig te hebben gehouden met soortgelijke praktijken.




Bron? gewoon ff googlen naar handel in baby.s ,m.v.v Rooms Geloof!
Als je ff door googeld naar de waarheid over kinderhandel kom je ook hier terecht !
Syrische Flüchtlingsmädchen an reiche Saudis verkauft [25.09.2013] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Q5GdbzXwCKQ)
Ook niet leuk maar in elk geval wel beelden die min of meer het bewijs leveren dat het niet alleen de R. K is !
:wink:

super ick
06-12-13, 23:15
Dat geld toch voor bijna alle geloven ?

Verbieden heeft geen zin. Gewoon de wet handhaven is voldoende. Kindermisbruikers horen voor de rechter. Dat is het punt.
Verjaring moeten ze ook afschaffen voor verkrachting en dus ook voor kindermisbruik. Dan kunnen dergelijke smeerlappen, al zijn ze al oud, toch altijd nog berecht worden.

knots71karel
07-12-13, 00:22
Verbieden heeft geen zin. Gewoon de wet handhaven is voldoende. Kindermisbruikers horen voor de rechter. Dat is het punt.
Verjaring moeten ze ook afschaffen voor verkrachting en dus ook voor kindermisbruik. Dan kunnen dergelijke smeerlappen, al zijn ze al oud, toch altijd nog berecht worden.

Ja maar als in sommige landen de wet wel huwelijken met kinderen (vooral jonge meisjes ) toestaat , dan valt er niks te handhaven .

Marsipulami
07-12-13, 00:23
Het schijnt en lijkt dat 2012 inderdaad het jaar wordt waarin alle beerputten eindelijk worden geopend. De handel in baby’s door katholieke nonnen is er daar één van. De hartverscheurende getuigenissen van vrouwen in ondermeer Canada, Amerika, Australië en Ierland komen nu naar buiten. Het is bijna onvoorstelbaar dat de Katholieke Kerk hier zolang mee is weggekomen. Duizenden en duizenden kinderen zijn bij jonge ongehuwde moeders gedwongen weggehaald door nonnen in katholieke kraamklinieken over de hele wereld en voor grof geld verkocht.

De katholieke kerk heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze tegen abortus (of euthanasie) is. Het leven van elke mens -hoe kwetsbaar ook- is door God gegeven en van onschatbare waarde. Daarom verdedigt de katholieke kerk het leven van mensen in een kwetsbare maatschappelijke positie (ongeboren kinderen, gehandicapten, dementerende ouderen, enz. )

Allerlei nonnen (en de katholieke kerk in haar geheel) hebben meegewerkt aan het oplossen van de situatie van ongewenst zwangere (tiener-) moeders. Als alternatief voor abortus maakten ze werk van adoptie. Adoptie biedt een oplossing voor ouders die hun ongewenst kind liefst kwijt willen alsook voor ongewenst kinderloze echtparen die er van dromen een kind te hebben.

Dat is een hobbelig parcours, sommige ongewenst zwangere vrouwen willen in eerste instantie liefst een abortus, gaan vervolgens akkoord met een adoptiescenario, maar negen maanden later willen ze het kind liever bijhouden. Dat is allemaal heel menselijk. Het betekent echter niet dat betrokken nonnekes slechte intenties hadden m.b.t. het ongeboren kind, de zwangere (tiener-)moeder of de kinderloze echtparen.


The Great Debate ABORTION, 5 reasons why rape is no exscuse for abortion - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=myOCyVV-D8A)

knuppeltje
07-12-13, 08:32
Hm. Ik geloof in de éne, heilige, katholieke en apostolische Kerk.

Ook bij de jezuïeten op school geweest? :stout:

vitalis
07-12-13, 09:24
Hm. Ik geloof in de éne, heilige, katholieke en apostolische Kerk.

Daar geloven we allemaal in: Apostolische geloofsbelijdenis

knots71karel
07-12-13, 14:49
Daar geloven we allemaal in: Apostolische geloofsbelijdenis

En een groot deel van deze mensen houd er ook nog een 'geloofsbesnijdenis op na.
:stout: