PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus Franciscus werkte als uitsmijter in nachtclub



Oiseau
04-12-13, 19:40
Paus Franciscus heeft afgelopen weekend toegegeven dat hij tijdens zijn jeugd in het Argentijnse Buenos Aires een wel heel apart baantje had: uitsmijter in een nachtclub.

Paus Franciscus werkte als uitsmijter in nachtclub - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3556253/2013/12/04/Paus-Franciscus-werkte-als-uitsmijter-in-nachtclub.dhtml)

Wie gaat hij nu uit de kerk gooien?

knots71karel
04-12-13, 20:01
Paus Franciscus heeft afgelopen weekend toegegeven dat hij tijdens zijn jeugd in het Argentijnse Buenos Aires een wel heel apart baantje had: uitsmijter in een nachtclub.

Paus Franciscus werkte als uitsmijter in nachtclub - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3556253/2013/12/04/Paus-Franciscus-werkte-als-uitsmijter-in-nachtclub.dhtml)

Wie gaat hij nu uit de kerk gooien?

Heeft hij dat al eerder gedaan ?

Je vergeet gemaks halve te vermelden ,dat hij ook op een laboratorium werkte en ook schoonmaak werkzaam heden verrichte als bijbaantje net zoals andere studenten die geen geld hadden .
dus heel gewoon .maar een haatzaaiertje zoals jij probeert er weer een totaal andere wending aan te geven , want het is in jou ogen een gehate Paus ! die bij voorbaat al niet deugde en zo nodig ff door de strontkar moet over reden worden , gewoon omdat hij Rooms is .

p.s Ik ben niet pro RK ,maar wel tegen onnodig iemand te bespotten .

knots71karel
04-12-13, 20:06
http://static2.ad.nl/static/photo/2013/3/5/14/20131126122935/media_xll_1966769.jpg© epa.Paus Franciscus pleit voor vernieuwing van de Rooms-Katholieke Kerk, en wil dat het zwaartepunt van de macht niet meer bij het Vaticaan ligt. In zijn eerste eigen document (http://www.vatican.va/holy_father/francesco/apost_exhortations/documents/papa-francesco_esortazione-ap_20131124_evangelii-gaudium_en.html)schrijft de paus dat hij de voorkeur geeft aan een kerk 'die gekneusd, gewond en vuil is, omdat zij steeds op straat is, boven een kerk die ongezond is omdat zij niet buiten haar grenzen kan gaan en zich vastklampt aan haar eigen veiligheid'.



Wat betreft Franciscus zouden de armen en gemarginaliseerden de belangrijkste zorg van de Kerk moeten zijn
De paus zegt open te staan voor suggesties waarop de machtsstructuur gewijzigd zou kunnen worden. 'Excessieve centralisatie blijkt de Kerk en haar missie om te evangeliseren niet te helpen, maar deze juist moeilijker te maken', schrijft hij.

Wat betreft Franciscus zouden de armen en gemarginaliseerden de belangrijkste zorg van de Kerk moeten zijn. Zij zijn volgens hem de slachtoffers van een oneerlijk mondiaal economisch systeem dat winst boven mensen stelt. De steeds grotere economische ongelijkheid, zo waarschuwt de paus, kan in de toekomst tot conflicten leiden .

Bron ???dezelfde als dit topic :stout: :rolleyes:

Oiseau
04-12-13, 20:35
Heeft hij dat al eerder gedaan ?

Je vergeet gemaks halve te vermelden ,dat hij ook op een laboratorium werkte en ook schoonmaak werkzaam heden verrichte als bijbaantje net zoals andere studenten die geen geld hadden .
dus heel gewoon .maar een haatzaaiertje zoals jij probeert er weer een totaal andere wending aan te geven , want het is in jou ogen een gehate Paus ! die bij voorbaat al niet deugde en zo nodig ff door de strontkar moet over reden worden , gewoon omdat hij Rooms is .

p.s Ik ben niet pro RK ,maar wel tegen onnodig iemand te bespotten .

Waar heb je het over? je mag helemaal het niet voor me zo invullen.
Ik gaf eerder aan dat je dom bent en hier voor de zoveelste keer een bewijs van door jou ongevraagd geleverd.
En leer goed te lezen! en als je niet tevreden bent dan AD een stinkbommetje sturen.
Mijn vraag over wie gaat hij nu uit de Kerk gooien? bedoelde ik ermee wat anders maar niet om hem te bespoten ( als je wat intelligenter zou zijn,.... niet dus)..
Als ik een uitsmijter hier zou zijn dan had ik je eruit gegooid want ik ben geen Paus.

super ick
04-12-13, 21:34
Haha, het omgaan met lastige gasten helpt hem nu in de omgang met ontgoochelde gelovigen. Die pleurt hij er dus uit.

knots71karel
05-12-13, 14:11
Waar heb je het over? je mag helemaal het niet voor me zo invullen.
Ik gaf eerder aan dat je dom bent en hier voor de zoveelste keer een bewijs van door jou ongevraagd geleverd.
En leer goed te lezen! en als je niet tevreden bent dan AD een stinkbommetje sturen.
Mijn vraag over wie gaat hij nu uit de Kerk gooien? bedoelde ik ermee wat anders maar niet om hem te bespoten ( als je wat intelligenter zou zijn,.... niet dus)..
Als ik een uitsmijter hier zou zijn dan had ik je eruit gegooid want ik ben geen Paus.

Heb ik ff '' geluk , dat jij hier niet de Paus uit kunt hangen!
Voor mij kwam je indd hatelijk over want de "'brave man '' heeft bij mijn weten nog geen mens de kerk uitgeknikkerd.
Vraag me wel af wat ik dan goed moet lezen !
In het stukje van de AD wordt er niets over geschreven.
En over domheid gesproken ik geef toe dat ik op het gebied van theologie bepaald geen uitblinker ben ,
dat laat ik dus aan jou over of nog beter aan Paus Franciscus *)


In zijn eerste apostolische exhortatie ‘Evangelii Gaudium’ de vreugde van het evangelie’, laat de nieuwe paus zich wederom van zijn radicale kant zien: voor een optimistische en vreugdevolle evangelisatie en tegen binnenkerkelijke muggenzifterij. ‘Een evangelist moet er niet uitzien alsof hij net van een begrafenis is teruggekeerd’.