PDA

Bekijk Volledige Versie : Nico Dijkshoorn pleegt ‘twarakiri’ na Mandela-tweet



Oiseau
07-12-13, 21:50
"Velen begrepen de tweet niet en riepen Dijkshoorn, gevolgd door meer dan 262.000 twitteraars, ter verantwoording. Tot ongenoegen van de dichter:"

Nico Dijkshoorn pleegt (http://www.nrc.nl/boeken/2013/12/06/nico-dijkshoorn-pleegt-twarikiri-na-mandela-tweet/)

In de naam van humor kun je ook niet zomaar alles zeggen!

vitalis
08-12-13, 09:51
"Velen begrepen de tweet niet en riepen Dijkshoorn, gevolgd door meer dan 262.000 twitteraars, ter verantwoording. Tot ongenoegen van de dichter:"

Nico Dijkshoorn pleegt (http://www.nrc.nl/boeken/2013/12/06/nico-dijkshoorn-pleegt-twarikiri-na-mandela-tweet/)

In de naam van humor kun je ook niet zomaar alles zeggen!



Wat is er eigenlijk mis met die uitspraak?

Oiseau
08-12-13, 10:53
Wat is er eigenlijk mis met die uitspraak?

Dit moet ik nog vragen aan een wijs Afrikaanse neushoorn!

Deze dichter wou een neushoorn door een smalle trechter heen halen, zegt deze vogel.
Alleen hij kwam zelf klem te staan..

vitalis
08-12-13, 11:03
Dit moet ik nog vragen aan een wijs Afrikaanse neushoorn!

Deze dichter wou een neushoorn door een smalle trechter heen halen, zegt deze vogel.
Alleen hij kwam zelf klem te staan..

Mandela als opper Zwarte Piet. Ik vind het een mooie relativering van zo wel de overdreven aandacht voor Mandela als de zwartepietendiscussie.

Oiseau
08-12-13, 11:16
Het is afwachten wanneer Mandela door de Paus heilig zouden worden verklaard.
Bijna iedereen heeft een spiritueel koorts gekregen over een gewone man.. Velen willen in hem zien dat de mens kan rechtzetten wat hij zelf verwoest heeft zonder wreed af te rekenen met het verleden!?

Eigenlijk ben ik zelf niet onder de indruk van vreedzame poppetjes of symbolische mythen.

vitalis
08-12-13, 11:21
Het is afwachten wanneer Mandela door de Paus heilig zouden worden verklaard.
Bijna iedereen heeft een spiritueel koorts gekregen over een gewone man.. Velen willen in hem zien dat de mens kan rechtzetten wat hij zelf verwoest heeft zonder wreed af te rekenen met het verleden!?

Eigenlijk ben ik zelf niet onder de indruk van vreedzame poppetjes of symbolische mythen.

Nou, ik ook niet.

H.P.Pas
08-12-13, 13:21
Eigenlijk ben ik zelf niet onder de indruk van vreedzame poppetjes of symbolische mythen.


Nou, ik ook niet.
Dat is voor een christen een opmerkelijke uitspraak.

vitalis
08-12-13, 15:08
Dat is voor een christen een opmerkelijke uitspraak.

De Geest waait waarheen Hij wil...

mark61
08-12-13, 16:09
De Geest waait waarheen Hij wil...

De jouwe is al decennia geleden weggewaaid.

vitalis
08-12-13, 17:39
De jouwe is al decennia geleden weggewaaid.

Weer een typerende opmerking voor iemand met een bekrompen geestje...

Umarvlie
09-12-13, 08:41
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] desinformatie geeft - en dit als informatie laat overkomen - of in een rol kruipt en een vertekend beeld van zichzelf geeft. Bijvoorbeeld door leuzen uit te roepen die geen betrekking hebben op de eigen mening.

Werkwijze

De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum telkens weer beginnen over hoe prettig roken is.

Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.

Materiaal of meningen geven die als schokkend of confronterend ervaren kunnen worden, is ook een veelvoorkomende methode.

Meningen geven die niet van toepassing zijn op de werkelijke gedachtegoed van de poster

Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen.

Schijnargumenten geven, met als enkel doel de gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren.

Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.

knuppeltje
09-12-13, 08:47
Maar goed dat er hier dergelijke figuren niet zijn. :gsm:

Umarvlie
09-12-13, 09:33
Het is afwachten wanneer Mandela door de Paus heilig zouden worden verklaard.
Bijna iedereen heeft een spiritueel koorts gekregen over een gewone man.. Velen willen in hem zien dat de mens kan rechtzetten wat hij zelf verwoest heeft zonder wreed af te rekenen met het verleden!?

Eigenlijk ben ik zelf niet onder de indruk van vreedzame poppetjes of symbolische mythen.


De man heilig verklaren is iets wat mensen zelf doen, dat moet je niet hem aanrekenen. En verder kun je natuurlijk gewoon wel waarderen wat hij gedaan heeft en waar hij voor gestaan heeft.

knuppeltje
09-12-13, 10:19
De man heilig verklaren is iets wat mensen zelf doen, dat moet je niet hem aanrekenen. En verder kun je natuurlijk gewoon wel waarderen wat hij gedaan heeft en waar hij voor gestaan heeft.

Ik vrees dat zelfs dat voor sommige figuren teveel gevraagd is.

Bofko
10-12-13, 02:06
Nico is op zoek naar de menselijke maat.:chinees: Kan... maar je hebt er een steeds dikkere huid voor nodig om de reacties te doorstaan.Anno 2013 , met sociale media, is de prettige werking van populariteit, flinterdun en vol valkuilen .De omgang daarmee gaat steeds meer ten koste van je eigen authenticiteit.

Bofko
10-12-13, 02:35
Het schijnt dat moeder theresa een gigantisch kreng was voor haar eigen medewerkers.

Bofko
10-12-13, 03:06
Nico, hoe kun je verongelijkt zijn als er van de 300.000 volgers er zich maar 1000 negatief uitlaten ?

super ick
10-12-13, 07:51
Nico, hoe kun je verongelijkt zijn als er van de 300.000 volgers er zich maar 1000 negatief uitlaten ?

Denk niet dat hij meeleest. :hihi: