PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël weigert Rutte scanner bij Gaza te laten openen



knuppeltje
08-12-13, 08:44
Israël weigert Rutte scanner bij Gaza te laten openen
08-12-13 09:08 uur - Bron: ANP
Rutte met de Palestijnse president Mahmud Abbas. © epa

Nederland heeft miljoenen gestoken in twee containerscanners die de Palestijnse handel moeten bevorderen. Premier Mark Rutte hoopte een scanner bij de grens met Gaza tijdens zijn bezoek aan Israël te openen, maar kreeg nul op het rekest van de Israëlische regering.

Het onderwerp werd daarop van de agenda afgevoerd, aldus een woordvoerder van de premier zondag. Het kabinet vindt het Israëlische besluit 'vervelend' en de kwestie zal ook aan de orde komen in het gesprek dat Rutte later op de dag heeft met de premier Benjamin Netanyahu in Tel Aviv.

Het kabinet hoopt dat de scanners alsnog zo snel mogelijk in gebruik worden genomen en zal hier op blijven aandringen. Nederland heeft twee containerscanners gefinancierd. Ze staan in Kerem Shalom bij de grens met Gaza en bij de Allenby Bridge bij Jordanië.

Vorig jaar juni was toenmalig minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken nog voor een feestelijke ceremonie bij de Allenby Bridge om de aanschaf van de containerscanner te vieren. Door de scanners kunnen de Palestijnen sneller en meer producten exporteren.

Voor Israël heeft het apparaat ook voordelen. De scanner verhoogt de veiligheid omdat veel beter zichtbaar is wat in de containers wordt vervoerd. De scanners zijn eigendom van de Palestijnen, maar worden bediend door de Israëlische douane. Israël betaalde de faciliteiten en de infrastructuur rond de scanners. Parool.nl)

Dat had hij van tevoren wel kunnen weten, de sufferd.

knots71karel
08-12-13, 11:18
Al zo wie zo die miljoenen , die wij op moeten hoesten is weg gegooid geld , net zo als destijds de haven !
Worden ze niet door de een dan wel door de andere opgeblazen >
:zwaai:

Oiseau
08-12-13, 11:28
Wie scant de goederen die vanuit Israel Nl binnenkomen?
Tante Truus kijkt de andere kant op, haar aardappels schelend zou ik zeggen terwijl onfrisse zaken worden gedaan door haar kinderen.

knots71karel
08-12-13, 11:36
Over scanners gesproken.. Ik woon in Amsterdam en er gaan geruchten al jaren dat er een levendig cocaïnesmokkel handel door Israelis gerund wordt.
Wie scant de goederen die vanuit Israel Nl binnenkomen?
Tante Trus kijkt de andere kant op, haar aardappels schelend zou ik zeggen terwijl zaken onfrisse zaken worden gedaan door haar kinderen.

OOOhhhhh het is toch wat , al die geruchten!
Ik hoorde zelfs dat het merendeel van deze handel
via het VATICAAN in Nederland binnenkomt , want die worden echt niet gecontroleerd.
De uit Israel geimporteerde goederen juist wel en krijgen zelfs extra aandacht,
om begrijpelijke redenen uiteraard .
:wink:

Oiseau
08-12-13, 11:47
Dat Westerlingen en Christenen gedrogeerd zijn, door het leed van Palestijnen niet te willen verzachten, is een realiteit en geen gerucht.
Rara hoe dit allemaal kan?

mark61
08-12-13, 16:07
Al zo wie zo die miljoenen , die wij op moeten hoesten is weg gegooid geld , net zo als destijds de haven !
Worden ze niet door de een dan wel door de andere opgeblazen >
:zwaai:

Door Israël. Net zoals de luchthaven. Waarom zouden Palestijnen hun eigen haven en luchthaven willen opblazen, die essentieel zijn voor een 'normale' economie?

Niet doen alsof het allemaal niet uitmaakt en Palestijnen van alles opblazen. Dat doen ze namelijk niet.

mark61
08-12-13, 16:08
Dat Westerlingen en Christenen gedrogeerd zijn, door het leed van Palestijnen niet te willen verzachten, is een realiteit en geen gerucht.
Rara hoe dit allemaal kan?

Nederland heeft de aanleg van de nieuwe haven van Gaza gefinancierd, en nu dus scanners om de Palestijnse export te vergemakkelijken.

Ebu Mihr U Mah
08-12-13, 17:34
Drama.

vitalis
08-12-13, 17:36
Door Israël. Net zoals de luchthaven. Waarom zouden Palestijnen hun eigen haven en luchthaven willen opblazen, die essentieel zijn voor een 'normale' economie?

Niet doen alsof het allemaal niet uitmaakt en Palestijnen van alles opblazen. Dat doen ze namelijk niet.

Ze blazen vooral Joden op...

super ick
08-12-13, 19:03
e
Wie scant de goederen die vanuit Israel Nl binnenkomen?.

Dat doet de douane.

Oiseau
08-12-13, 21:28
Nederland heeft de aanleg van de nieuwe haven van Gaza gefinancierd, en nu dus scanners om de Palestijnse export te vergemakkelijken.
Maaar Israël is meeste in de boel traineren en saboteren.
Laat maar de EU Israël wat economische sancties opleggen!

Oiseau
08-12-13, 21:31
e

Dat doet de douane.
Je bedoelt douane à la carte blanche.

super ick
09-12-13, 08:13
Je bedoelt douane à la carte blanche.

Ach natuurlijk. El Al vliegtuigen zitten vol coke en Nederland knijpt een oogje toe.

knuppeltje
09-12-13, 08:15
Al zo wie zo die miljoenen , die wij op moeten hoesten is weg gegooid geld , net zo als destijds de haven !
Worden ze niet door de een dan wel door de andere opgeblazen >
:zwaai:

We moeten dan ook zo snel mogelijk de daders daarvan keihard aanpakken.

knuppeltje
09-12-13, 08:16
Ze blazen vooral Joden op...

Imbeciel.

knots71karel
10-12-13, 21:55
Door Israël. Net zoals de luchthaven. Waarom zouden Palestijnen hun eigen haven en luchthaven willen opblazen, die essentieel zijn voor een 'normale' economie?

Niet doen alsof het allemaal niet uitmaakt en Palestijnen van alles opblazen. Dat doen ze namelijk niet.

Als door een ''adder''gebeten reageer je weer !
Ik schreef: net zo als destijds de haven ! Worden ze niet door de een dan wel door de andere opgeblazen !

Daarmee doelde ik dat Israel die haven heeft opgeblazen , die door NEDERLAND aangelegd was !

vitalis
10-12-13, 23:08
Imbeciel.

De waarheid, daar kun jij niet tegen hè?

knots71karel
10-12-13, 23:19
Imbeciel.

Hij vergeet te vermelden dat ze ook zich zelf en elkaar opblazen ,voor de rest klopt het wel , gebouwen ,bruggen enz enz blazen de PALSTIJNEN bijna nooit op, integenstelleing tot de ISRAELI die dat wel doen.

knuppeltje
11-12-13, 08:51
De waarheid, daar kun jij niet tegen hè?

Die zou jij niet eens herkennen al struikelde je er honderd keer over.

Loubnalulu
11-12-13, 09:43
Israel weigert, israel doet waar het zelf zin in heeft, israel overtreedt de wet , israel is een kut land!!!
En de rest van de wereld zit in de kont van israel.

Allah!! Stond er nou maar eens iemand op die daar verandering in kon brengen!!!

Ik kots op israel!!

Soldim
11-12-13, 11:10
Israel weigert, israel doet waar het zelf zin in heeft, israel overtreedt de wet , israel is een kut land!!!
En de rest van de wereld zit in de kont van israel.


Tsja.


Allah!!

Die kan zich er klaarblijkelijk ook al niet erg druk over maken. In ieder geval neit genoeg om wat aan de situatie te veranderen.

knuppeltje
11-12-13, 11:46
IAllah!! Stond er nou maar eens iemand op die daar verandering in kon brengen!!!



Als ik Allah was..., dan liet ik dat niet aan een ander over. :maf2:

vitalis
11-12-13, 15:37
Als ik Allah was..., dan liet ik dat niet aan een ander over. :maf2:

Gelukkig ben jij Allah niet, scheelt een hoop onrecht in de wereld.

vitalis
11-12-13, 15:39
Die zou jij niet eens herkennen al struikelde je er honderd keer over.

Wat ik zei is waar. De palestijnse aanslagen zijn altijd gericht geweest op mensen, bij voorkeur burgers van de staat Israël.

super ick
11-12-13, 20:56
Iedere nieuwe raket waar ze de hand op konden leggen hebben ze ook afgevuurd op Israel. Veelal zelfgebouwde rommel maar ze worden steeds beter. Israel is bang dat ze straks stiekum echte spullen kopen want de kans is levensgroot dat ze die dan ook weer moeten gaan ontvangen. Daar hebben ze geen zin in.

Op zich is dat begrijpelijk, even los van de situatie.

knots71karel
11-12-13, 21:44
Israel weigert, israel doet waar het zelf zin in heeft, israel overtreedt de wet , israel is een kut land!!!
En de rest van de wereld zit in de kont van israel.

Allah!! Stond er nou maar eens iemand op die daar verandering in kon brengen!!!



Ik kots op israel!!

Hitler misschien ? als hij terug komt!
Want hij zal wel binnenkort met vervroegd verlof uit de hel mogen komen !
:p

knots71karel
11-12-13, 21:48
Iedere nieuwe raket waar ze de hand op konden leggen hebben ze ook afgevuurd op Israel. Veelal zelfgebouwde rommel maar ze worden steeds beter. Israel is bang dat ze straks stiekum echte spullen kopen want de kans is levensgroot dat ze die dan ook weer moeten gaan ontvangen. Daar hebben ze geen zin in.

Op zich is dat begrijpelijk, even los van de situatie.

Dit soort mensen gooit net zo gemakkelijk een A -BOM , als ze er over zouden beschikken .
Want wie schijt heeft aan de dood maakt het niks uit hoe meer hoe liever het aantal mensen dat ie mee neemt op weg naar het ''paradijs''.

knots71karel
11-12-13, 21:50
Wat ik zei is waar. De palestijnse aanslagen zijn altijd gericht geweest op mensen, bij voorkeur burgers van de staat Israël.

Vertel mij eens , wat ze de Palestijnen anders moeten doen ?

knots71karel
11-12-13, 21:55
Tsja.



Die kan zich er klaarblijkelijk ook al niet erg druk over maken. In ieder geval neit genoeg om wat aan de situatie te veranderen.

ALLAH staat kennelijk achter de Joden , als je bedenkt hoe zo,n handje vol mensen op een klein stukje aarde nu al jaren lang het volhouden tegen aan alle kanten in gesloten door vijanden .
Wat niet weg neemt dat Israel een enorme vergissing is !

Isch
11-12-13, 23:31
Tsja.



Die kan zich er klaarblijkelijk ook al niet erg druk over maken. In ieder geval neit genoeg om wat aan de situatie te veranderen.

Allah verandert niets, tot mensen veranderen wat er in hun hart speelt.

Isch
11-12-13, 23:32
ALLAH staat kennelijk achter de Joden , als je bedenkt hoe zo,n handje vol mensen op een klein stukje aarde nu al jaren lang het volhouden tegen aan alle kanten in gesloten door vijanden .
Wat niet weg neemt dat Israel een enorme vergissing is !

Jij typt raar, man.

super ick
12-12-13, 20:42
ALLAH staat kennelijk achter de Joden

Jazeker. Hij vind zelfs dat ze recht hebben op een eigen land. Onlangs heeft een prikker hier nog een citaat geplaatst waarin dat letterlijk vermeld stond. Maar zoals dat gaat met geloven......... wat je aanstaat pik je op; wat slecht uitkomt laat je voor wat het is.

knots71karel
12-12-13, 21:55
Jij typt raar, man.

Vind je? wat mankeert er aan ? dat je de waarheid onder ogen krijgt zeker !
Nog een leuke bijkomstigheid voor jou : de GAZA strook is momenteel het veiligste stukje in het Midden Oosten voor Moslims , gewoon ff doordenken dan kom je er wel achter waarom :rolleyes:

Fatiha1985
13-12-13, 08:54
Nederland is 1 met Israel, "Schoothondje van".
Isreal doet precies als wat de nazi's deden. Ik weet niet of iemand hier de docu had gezien gemaakt met verborgen camera en zichtbare camera? wat leiders daar hebben gezegd wat ze willen en denken?
Palestina is niet te vergelijken met Israel. Herinnerd zich iemand nog dat verbod op filmen daar? Dat alleen Israeliers mochten filmen? Rara hoezo? Het is een ongelijke oorlog, Israel die overdreven wapens inzette tegen Palestijnen met pistooltjes, tuurlijk mocht dat niet gefilmd worden. En nu dit, wat weer bewijst dat het ongelijk is. Israel wilt helemaal niet dat de Palestijnen ook maar iets kunnen doen/ondernemen/LEVEN. En heel de wereld pikt dit alweeeeeer. bah bah bah.