PDA

Bekijk Volledige Versie : 'FBI kan laptopcamera ongezien aanzetten'



knuppeltje
09-12-13, 08:44
'FBI kan laptopcamera ongezien aanzetten'
Bewerkt door: redactie − 08/12/13, 14:54 − bron: ANP/BuzzT
© epa. De FBI kan de camera van een laptop of andere computer met behulp van malware aanzetten zonder dat het lampje gaat branden.

De FBI kan de camera van een laptop of andere computer met behulp van malware aanzetten zonder dat het lampje gaat branden. Dat zegt de voormalig adjunct-directeur van de technologische afdeling tegen The Washington Post.

© ANP.

De Amerikaanse geheime dienst werkt veel met simpele phishing-aanvallen, waarbij verdachten worden verleid om op een link in een e-mail te klikken. Als dat gebeurt, wordt de malware gedownload van een FBI-computer in Quantico. Meestal worden verdachten pas op de hoogte gesteld nadat het bewijsmateriaal is verzameld.

Op deze manier is de FBI al jaren in staat om stiekem opnames te maken met een camera van een computer, stelt oud-medewerker Marcus Thomas. Hoe vaak dat precies voorkomt, is niet duidelijk. De techniek zou echter vooral worden gebruikt in zaken rond terrorisme en 'zeer ernstige' criminele activiteiten. (VK.nl)

Shit, dat wordt wel oppassen met die webcam.

Umarvlie
09-12-13, 08:46
Shit, dat wordt wel oppassen met die webcam.

Wat dacht je van je smart-phone en tablet? Zit zelfs aan 2 kanten een camera op.

knuppeltje
09-12-13, 08:55
Wat dacht je van je smart-phone en tablet? Zit zelfs aan 2 kanten een camera op.

Die heb ik niet, en die wil ik niet.

Soldim
09-12-13, 09:20
Die heb ik niet, en die wil ik niet.

Hij is bang dat z'n telefoon smarter is als hij zelf :hihi:

('k Heb er dus ook niet een ;) )

Umarvlie
09-12-13, 09:22
Smart TV dan zeker ook al niet?

knuppeltje
09-12-13, 09:27
Hij is bang dat z'n telefoon smarter is als hij zelf :hihi:

('k Heb er dus ook niet een ;) )

Is een leuke. :)

Ik ben jarenlang beroepshalve slaaf van een mobieltje geweest. Ik ben blij dat ik daar van af ben. Ik heb nog ergens eentje voor nood in de la liggen, maar ik heb dat ding nooit op zak. Om zo'n tablet als reader te gebruiken zie ik nog wel zitten. Anderzijds, de bieb is niet zo heel ver naast de deur.

knuppeltje
09-12-13, 09:30
Smart TV dan zeker ook al niet?

Jawel, maar dat is omdat het vanwege mijn ogen een plasmascherm is, en die was er bij de mega niet zonder dat smartgedoe. Ik zou er dus mee moeten kunnen internetten, maar ik heb het nog nooit geprobeerd.

Umarvlie
09-12-13, 09:36
Is een leuke. :)

Ik ben jarenlang beroepshalve slaaf van een mobieltje geweest. Ik ben blij dat ik daar van af ben. Ik heb nog ergens eentje voor nood in de la liggen, maar ik heb dat ding nooit op zak. Om zo'n tablet als reader te gebruiken zie ik nog wel zitten. Anderzijds, de bieb is niet zo heel ver naast de deur.

Als je een reader wil kun je beter een echter e-reader nemen dan een tablet, is veel rustgevender voor je ogen omdat er geen verlicht scherm op zit. Ik vind het overigens prettiger een boek in mijn handen te hebben om te lezen dan een reader, maar op reis is een reader weer veel praktischer.

En gelukkig zitten er op e-readers geen cameras.

Soldim
09-12-13, 10:09
Als je een reader wil kun je beter een echter e-reader nemen dan een tablet, is veel rustgevender voor je ogen omdat er geen verlicht scherm op zit.

Ereaders rule. Neem een Kobo Glo.

knuppeltje
09-12-13, 10:16
Als je een reader wil kun je beter een echter e-reader nemen dan een tablet, is veel rustgevender voor je ogen omdat er geen verlicht scherm op zit. Ik vind het overigens prettiger een boek in mijn handen te hebben om te lezen dan een reader, maar op reis is een reader weer veel praktischer.

En gelukkig zitten er op e-readers geen cameras.


Als ik een camera wil gebruiken, dan pak ik mijn Nikon wel. Het bezwaar van een reader is, vind ik, een te kleine scherm naar mijn zin. Dat een reader rustgevender voor de ogen is, ben ik helemaal met je eens.

mark61
09-12-13, 12:07
Ik zal even naar ze zwaaien.

mark61
09-12-13, 12:08
De Amerikaanse geheime dienst werkt veel met simpele phishing-aanvallen, waarbij verdachten worden verleid om op een link in een e-mail te klikken.

De techniek zou echter vooral worden gebruikt in zaken rond terrorisme en 'zeer ernstige' criminele activiteiten.

Dat zijn dan uiterst domme terroristen en criminelen.

Umarvlie
09-12-13, 12:11
Ik zal even naar ze zwaaien.

Je kan er beter een plaatje als dit voorplakken dan ...

18409

mark61
09-12-13, 12:15
Je kan er beter een plaatje als dit voorplakken dan ...

18409

Zwart plakbandje lijkt me genoeg. Alleen klik ik nooit op links in vage mails.

super ick
09-12-13, 15:42
Zwart plakbandje lijkt me genoeg. Alleen klik ik nooit op links in vage mails.

ik krijg nooit vage mails...

mark61
09-12-13, 16:23
ik krijg nooit vage mails...

Ik thuis ook niet. Alleen op werk.

Umarvlie
09-12-13, 16:33
ik krijg nooit vage mails...

Ik vind alle emails vaag... heb liever een telefoontje eigenlijk.

knuppeltje
10-12-13, 08:19
Dat zijn dan uiterst domme terroristen en criminelen.

Of die phishers.

Mark
10-12-13, 13:22
ja zo'n link heb ik eens hier geplaatst. was echt lachen om wat prikkers te zien.

Samir75017
10-12-13, 20:57
Freedom. We live in free societies.

The biggest joke ever.

knots71karel
10-12-13, 23:13
ja zo'n link heb ik eens hier geplaatst. was echt lachen om wat prikkers te zien.

Ze vergeten een ding , de RUSSEN en Chinezen doen dit ook.
Maar daar hoor je hier niks over .
:jeweetog:

mark61
10-12-13, 23:24
Ik vind alle emails vaag... heb liever een telefoontje eigenlijk.

In een email kan je ondubbelzinnig afspraken vastleggen, al weet ik niet of dat al als juridisch bewijs geldt. Na een telefoongesprek kunnen beide partijen van alles beweren.

mark61
10-12-13, 23:25
Of die phishers.

Als het werkt, is het blijkbaar slim :cheefbek:

knuppeltje
11-12-13, 08:45
Ze vergeten een ding , de RUSSEN en Chinezen doen dit ook.
Maar daar hoor je hier niks over .
:jeweetog:

Ho even, die Amerikanen zijn onze trouwe boezemvrienden en die verrekte Russen en Chinezen...dat zijn de slechteriken. Die behoren al jaren tot 'the axes of evil', dat we dat jou als wereldburger nog moeten vertellen. :droef:

Isch
11-12-13, 23:27
Ik zal even naar ze zwaaien.

Beter laat je je billen even zien.